PDA

View Full Version : Zbyt duże napięcie ładowania.


Wójcik
11.04.2016, 22:58
Hej!
Mam taki problem: na woltomierzu na małych obrotach pokazuje się około 14V ale jak tylko włączę światła to dochodzi do 15V a jak jeszcze zwiększę obroty to ponad 15V a jak jeszcze na dodatek włączę kierunkowskaz albo światła stop to jeszcze więcej... myślałem, że to regulator. wymieniłem i to samo. jakiś elektryk mi powiedział, że to alternator, dałem do przezwojenia i to samo... pomyślałem może, że to problem z tym woltomierzem ale inne pokazują tak samo... Może nowy regulator też ma jakąś wadę? Albo coś psuje regulatory?
Macie jakieś pomysły? Z góry dziękuję :-)

slafo
11.04.2016, 23:56
Miałem podobnie. Po włączeniu kierunku i naciśnięciu stop prąd ładowania skakał ponad 15V. Sprawdź punkty masowe. Wsadź sprawny regulator, np od Rafro.

Lepi
12.04.2016, 07:30
I koniecznie zmien elektryka.

Miras Sc
12.04.2016, 07:59
A nie prościej wrzucić na podmiankę nowy/pewny akumulator i zacząć zabawę z pomiarami od początku??

:oldman:
I zawsze pamiętać o sprawdzeniu połączeń MASOWYCH.

klanol
12.04.2016, 09:34
Zanim wpędzisz się w koszty i to nie małe to:
Sprawdź i wyczyść wszystkie kostki i styki
W szczególności kostkę alternator regulator, stycznik rozrusznika, klemy i masy, kostka pod bakiem prawa.
Pożycz i podłącz akumulator.
Pożycz i podłącz regulator.
Daj w ryj elektrykowi.
Większość niedomagań elektryki wynika z zabrudzenia połączeń. U mnie po zimie nie działała jedna lampa i stop. Czyszczenie pomogło.

Wójcik
12.04.2016, 09:57
Tak tez mysle po tych wszystkich akcjach ze to moze wina akumulatora bo ma juz swoje lata i jest slaby... Kostki poczyszczone ale przeczyszcze jeszcze raz. Dzieki :-)

marekw
12.04.2016, 11:42
mogę pozyczyc aku,

jorge
12.04.2016, 11:58
Ja mam regler, oryginał jakby co - na półce do pożyczenia.

marekw
12.04.2016, 14:40
Mam tez regler nowke oraz aku.podjedz sprawdzimy

Zet Johny
23.04.2016, 15:00
I co z tym ładowaniem.
Uruchomiłem po zimie Afre i na światłach mam ładowanie powyżej 14 V a nawet ponad 15 jak mam większe obroty.
Dodam że regulator od Rafwro. W poprzednim sezonie było gites wszystko. Czyżby aku siadł? Był systematycznie ładowany w zimie a ma może 2 latka.
Podpowiedzcie co to może być.

slafo
23.04.2016, 15:08
...punkty masowe !!!!
czyszczenie ich zawsze będzie dobrym działaniem początkowym.

Wójcik
11.05.2016, 17:59
Dzieki za propozycje uzyczenka akumulatora czy regulatora. Sprawdzone na innym akumulatorze i regulatorze. Dokladnie to samo... kostki raczej tez wszystkie czyste bo rozbieralem wszystko do malowania ramy i przy okazji czyscilem. Czego to moze byc wina? Jesli to problem z masa to gdzie i czego szukac? Jeszcze jakies pomysly?

Kazmir
11.05.2016, 21:02
Jeszcze jakies pomysly?
Robi się ciekawie, coś jakby kumulacja w totku. Lubie to! Adres znasz......

dawid8210
11.05.2016, 21:53
Dwa lata temu miałem sytuacje taką:
Bez włączonych świateł mijania prąd na voltomierzu ok. 14 volt.
Włączam światła i na nowym aku podskakuje grubo ponad 14.5v. Na drogowych leci pod 15, czasem przeskakując delikatnie ponad 15. Voltomierz nie pokazywał tego (wpięty do wentylatora).
Kilka podmian regulatorów (od cbr954 i 1100xx), bateria od kumpla. Bez zmian.
Podążyłem ścieżką wytyczoną przez kolegę Klanol. Czyli puściłem osobną wiązkę na konkretnym kablu od baterii do przekaźników świateł mijania i drogowych.
I skończyły się problemy z prądem.
Zapewne to było przyczyną śmierci aku w Bieszczadach. Voltomierz wpięty w kostkę wentylatora pokazywał prawidłowe prądy, a bateria miała dużo za dużo i kaput.
Być może to jedna z Twoich przyczyn...

klanol
13.05.2016, 22:48
Niestety ale zabrudzone czy zaśniedziale styki potrafią na prawdę narobić szkody. Pamiętajcie że to tylko instalacja na 14 v i straty potrafią być duże.

dawid8210
13.05.2016, 23:04
Wszystkie styki u mnie zawsze zadbane. Za to wiązka do świateł pod izolacją zamiast miedzianego koloru zrobila się lekko szara :D

Wójcik
21.10.2017, 12:27
Wracam do tematu...Pacjent AT RD04 Przy średnich i wyższych obrotach ładowanie około 14,5V jak tylko coś włączę: światła, kierunki, światło stop itd to ładowanie idzie ponad 15V (im więcej rzeczy włączę tym ładowanie jest większe). Regulator nowy- sprawdzany i jest ok, alternator też ok, akumulator nowy, kostki czyste, przekaźnik rozrusznika podmieniałem i też było tak samo... Przy podłączeniu bezpośrednio przewodu od akumulatora do bezpieczników wszystko wraca do normy, ładowanie nawet przy dużym obciążeniu nie przekracza 14,5. Podmieniałem kabel który idzie od przekaźnika rozrusznika do stacyjki i dalej od stacyjki do bezpieczników ale nic się nie zmieniało też było ładowanie powyżej 15V. Macie jakieś pomysły??? Czego to może być wina? :confused:

pajak65
21.10.2017, 12:52
Chyba sam zdiagnozowałeś już usterkę. Napisałeś że po podłączeniu przewodu od akumulatora bezpośrednio do bezpieczników wszystko wraca do normy - a więc masz problem na drodze przewodu z akumulatora do przekaźnika rozrusznika z którego odchodzi następnie przewód do bezpieczników. Więc albo do wymiany pozostanie Ci przewód od aku do przekaźnika rozrusznika, bądź przewód od przekaźnika rozrusznika do bezpieczników.
Chyba że coś źle zrozumiałem w Twoim opisie.

szynszyll
21.10.2017, 14:44
bylby to pierwszy w historii przewod podnoszacy napiecie :)

patent wart miliardy

sprawdz wszystkie istotne masy

pajak65
21.10.2017, 15:31
Jeżeli zaraz za przekaźnikiem rozrusznika idzie przewód do regulatora napięcia i zaraz za regulatorem napięcia idzie on dalej na bezpieczniki, to ze względu na podwyższoną rezystancję starego oryginalnego przewodu (nie wnikam w to co się dzieje z tym przewodem) regulator może "dostawać" nieprawidłową wartość napięcia do "porównania" wartości napięcia na akumulatorze, a od tego chyba zależy wartość napięcia ładowania ? Spadek napięcia może być nieznaczny (na samej rezystancji przewodu) ale znaczący dla wartości napięcia wychodzącego z regulatora. O przepływie (kierunku prądu) tutaj rozważań nie będę pisał. Do takich wniosków doszedłem po opisie kolegi Wójcik'a : "Przy podłączeniu bezpośrednio przewodu od akumulatora do bezpieczników wszystko wraca do normy, ładowanie nawet przy dużym obciążeniu nie przekracza 14,5." Jeżeli się gdzieś pomyliłem to znaczy że wnioski wysnułem z tego opisu :) Poprostu na swój sposób staram się pomóc :)

szynszyll
21.10.2017, 16:08
jezeli jest to uklad z kompensacja to moze byc tak jak piszesz.

kolego wojcik ile macie kabelkow wychodzacych z regulatora i jakie one maja kolory? jest tam cienki czarny?

Wójcik
21.10.2017, 17:11
Przekaznik rozrusznika przekladalem razem z przewodem do akumulatora i bylo to samo... a przewod od przekaznika dalej podmienialem wypinajac z kostek i wpinajac inny... tez nie bylo roznicy.

Regulator napiecia ma 2 czerowne, 2 zielone, 1 czarny i oczywiscie 3 zolte przewody.

szynszyll
21.10.2017, 19:05
Zmierz napiecie podczas pracy pomiedzy czarnym a masai i napisz ile jest i ile wtedy jest ladowanie

Wójcik
23.10.2017, 16:13
Bez obciazenia 0,08-0,1V ladowanie okolo 14,1V
Maks obciazenie (swiatla drogowe, kierunki, swiatlo stop) 1,11-1,35V ladowanie: nawet powyzej 15

szynszyll
26.10.2017, 12:58
mierzysz to przy spietych kostkach?

zerknij na schemat i przeanalizuj jaka role gra w tym ukladzie czarny przewod

podane przez bezpiecznik napiecie +12v obciazone kilkoma odbiornikami powraca do regulatora by 'poinformowac' go o sumie spadkow napiecia w obwodzie by regulator mogl je skompensowac.

nie ma takiej mozliwosci by przy spietym ukladzie pomiedzy masa a czarnym bylo 0V.

miernik masz na AC czy DC ustawiony?

Wójcik
27.10.2017, 20:35
Na DC. Mierzylem na wpietej kostce.
Tak mi wyszlo z pomiarow...

szynszyll
27.10.2017, 21:14
no to cos masz bracie grubo nie tak. popatrz - czarny dostaje +12v za bezpiecznikiem C. potem jest zasileniem dla kilku ukladow ktore przez rozne styczniki zwieraja sie do masy powodujac np. swiecenie swiatla Stop.

tak jak wspomniale wyzej - jest to uklad pozwalajacy regulatorowi reagowac na spadki napiec w ukladzie.

zostal on porzucony bo zawiera w sobie 'grzech pierworodny' - usprawiedliwia niedomagania instalacji przeciazajac ja wzrostem napiecia. i dlatego zostal porzucony. dzis sie go nie stosuje.

cala instalacja do duzej inspekcji i szukaj przyczyny spadkow napiec.

p.s. taki uklad leczy syfa pudrem :)

Wójcik
28.10.2017, 09:21
A jakie powinny byc prawidlowe wartosci na tym czarnym kablu?

szynszyll
28.10.2017, 13:19
zblizone do tego jakie jest na czerwonym. popatrz na uklad skad ono sie bierze. opisalem to wyzej.
podstawowy uklad w automatyce

Zet Johny
10.04.2018, 14:44
@Wójcik no i jak rozwiązałeś problem?
Mam też problemik z napięciem.
Regulator mam rzeszowski.
Styki w kostkach w ładnym stanie.
Mój problem przedstawia się tak że podczas jazdy na światłach i halogenach 10W każdy, ładowanie utrzymuję się na początku około 14,3 V ale po kilku godzinach jazdy systematycznie się podnosi i np w niedzielę po około 200 km na voltomierzu pojawiała się momentami już liczba 15,0/15,1.
Sprawdziłem po jeździe czy akumulator nie jest gorący ale wszystko w porządku.
Zauważyłem też że na moim liczniku Acewell gdzie wskaźnik obrotomierza jest cyfrowy pod koniec dnia (jak już było około 15 V) zaczął wariować i wyskakiwały wartości maksymalne tzn jakieś 8 tys. obr/min ale te wskazania wyskakiwały na chwilę ale cały czas wariowały w zakresie 3-8 tys. obr. /min.
Robiłem też test akumulatora pożyczając od brata taki sam i historia z podnoszącym się napięciem się powtórzyła.

KORNIK
10.04.2018, 15:09
A sprawdzałeś napięcie na akumulatorze? U mnie na acewellu pokazuje za niskie napięcia a na aku jest ok.

Zet Johny
10.04.2018, 15:20
U mnie na aku i na wskaźniku ładowania pokazuje te same wartiości (+/- 0,1 V)

ural2
10.04.2018, 15:49
U mnie na regulatorze z Rzeszowa pokazuje 13.8 na światłach.

Zet Johny
16.04.2018, 07:45
Koledzy podpowiedzcie mi gdzie sprawdzić masę przy RD07.
Kabel od klemy jest przykręcony do rozrusznika. Czy są jeszcze jakieś miejsca które należy sprawdzić?

szynszyll
16.04.2018, 12:10
sprawdz glowna mase i mase na rozruszniku. glowna masz po lewej z przodu na cewce zaplonowej obok lewej chlodnicy. rozkrec, wyczysc i skrec. takie napiecie jest zdecydowanie za wysokie.

R2D2
16.04.2018, 19:23
Dla testu zmień regler i się wszystko wyjaśni :D

Adampio
16.04.2018, 20:23
Co to znaczy główna masa?

Moj Tampek też tak ma. Jade bez świateł - 14.8V na woltomierzu moto z warszawskich Bielan, włącze swiatła 15-15.1, ale jak włacze jeszcze grzanetki, nawet na pierwszy bieg to spada do 14.6V
Żeby było śmieszniej to na akumulatorze miernikiem za 20 zł. jest mniej. Przyjąłem że ten woltomierz jakoś nadmiernie całkuje ale chetnie sprawdzę. Aku musi chyba gazować bo co kilka miesiecy dolewam wody destylowanej.

Zet Johny
16.04.2018, 20:28
Dzięki za podpowiedzi. U mnie masy są na rozruszniku i druga pod mocowaniem cewki drugiego cylindra. Poprawiłem styk i będę robił testy. Dam znać czy jest lepiej.

szynszyll
26.04.2018, 19:55
wez schemat i poszukaj zielonych kabli schodzacych sie w jeden punkt. w TA600 jest to oczko na stezeniu ramy nad tylnym cylindrem tak jak w rd04. w ta650 nie pamietam gdzie. schodza sie w jeden punkt masy z kilku ukladow:

swiatel, zaplonu, ladowania itd. nie oddawanie nadmiaru mocy do masy powoduje niesprawnosc ukladu regulacji napiecia z pradnicy.

ostatnio dostalem NTV700 w ktorym specjalista zdiagnozowal peknieta glowice (?!?) i przedstawil klientowi kilkutysieczny koszt naprawy. okazalo sie ze glowna masa jest luzna. napiecie ladowania siegalo 16V i ECU szalal. wyczuscic, dokrecic i skontrolowac poziom napiecia.

Zet Johny
07.05.2018, 12:09
Poprawiłem masę i zrobiłem wczoraj test (prawie 250 km). Na włączonych światłach i halogenach 2x10W ładowanie utrzymuje się na poziomie 13,9 - 14,1 V, czasem wskoczy 14,3V. Oczywiście wszystkie pomiary w czasie jazdy a nie na wolnych obrotach. Można ogłosić sukces?

szynszyll
07.05.2018, 12:56
jest ok kolego :)

Widmo80
07.06.2018, 07:32
Ten sam problem w trójce ( 15,2 V na światłach) . Regler nowy , aku , nowe - gdzie trójka ma te punkty masowe? zaczęło palić żarówki a boję się o inne ważniejsze urządzenia.

dawid8210
07.06.2018, 09:32
Bez świateł wartosci ładowania w normie masz?

Mallory
07.06.2018, 09:56
Ten sam problem w trójce ( 15,2 V na światłach) . Regler nowy , aku , nowe - gdzie trójka ma te punkty masowe? zaczęło palić żarówki a boję się o inne ważniejsze urządzenia.

Widmo... kabel masowy od akumulatora sprawdź, jest dość krótki ok. 25-30 cm i łatwo po nim dojdziesz. W czwórce jest b. blisko akumulatora do silnika przykręcony.

szynszyll
07.06.2018, 11:38
Widmo pyta o przewody masowe instalacji. zielone schodzace sie do oczka. powinny byc tam gdzie w TA i RD03 - na gorze ramy pod airboxem przy stezeniu z blachy. regler jakiej marki?

Widmo80
07.06.2018, 14:31
Bez świateł wartosci ładowania w normie masz?

W normie bez świateł 14,3v

Regler hondowski , zaadoptowany z trampka- było ok ale juz nie jest.

Artek
07.06.2018, 15:24
Z jakiego trampka? Daj fotę jak podłączyłeś i gdzie.

dawid8210
08.06.2018, 09:58
W normie bez świateł 14,3v. Miałem to samo. Bez świateł lekko powyżej 14v, na światłach pod 15. Fabryczną zmęczoną wiązkę do swiateł mijania zastąpiłem nowym grubszym przewodem. Pusciłem go od baterii przez nowy bezpiecznik do przekaźnika świateł mijania i mam spokój.

Widmo80
10.06.2018, 22:43
Z jakiego trampka? Daj fotę jak podłączyłeś i gdzie.
Nie pamiętam dokładnie z którego , ale przewody się zgadzały - kwestia przelutowania kostki . Jest 2 czerwone = + , 2 zielone = - , i jeden cieńki czarny czyli jak Szynszyl pisał, to do kompensacji .

https://photos.app.goo.gl/5BPm9Av77UsFJUw7A
Podawanie chwilowe dodatkowej masy, podczas pracy i pomiarów, na zielone przewody nie dało nic , punkty masowe posprawdzane , dokręcone , tez dalej to samo , czyli 15,3V nawet na światłach i stopie zapalonym. Nie mam pomysłów już . Bez świateł jest wzorowe . 14,2 przy obrotach silnika około 4 tyś .
spróbuję zrobić jeszcze tak jak Dawid82 zrobił , czyli podciągnąć niezależne porządne przewody bezpośrednio do przekaźnika świateł i wzmocnić tym samym instalację Przypomne że sprawa się tyczy trójki. Gdzie ona ma ten/te przekaźniki ?

Artek
10.06.2018, 23:00
Pokaż zdjęcie reglera to powiem Ci od czego masz...trampki 600(taki prawdopodobnie masz)-zdarzało się, że padają. 650 i 700 już na mosfetach(od 100-150 złotych na allegroszu, niestety dużo pojawiło się ostatnio chinoli)ale! regler zwykle pada przez zaniedbanie instalacji elektrycznej...

Widmo80
10.06.2018, 23:18
Oryginalny mi padł przez zfajczoną kostke, od alternatora , te 3 żółte przewody .Zmieniłem na ten https://photos.app.goo.gl/dzwvGWFZxmQBkVWP7 i jakis czas było dobrze , aż spaliło mi żarówki( do tego trudnozdobywalne ba21d) i okazało sie że mam nawet ponad 15v.
Jutro poszukam te przekaźniki od świateł i prowizorycznie spróbuję to wzmocnić - zobaczę czy to coś da

Artek
10.06.2018, 23:38
Wsadziłeś regulator od starej 600-ki.
Wsadź od 650-ki(trochę więcej lutowania) lub 700-ki ( polecam). Nie kupuj chinola a używkę na allegroszu.
Regulator daj pod lewym boczkiem.

Adampio
11.06.2018, 06:59
@Artek: od momentu zamontowania woltomierza mam to samo co @widmo80, śledzę problem na forum już długo ale pomysł na regler z 700 pada tutaj chyba pierwszy raz.
Dlaczego od 700tki (marny wybór i drogo) a nie od 650 (dużo i tanio)?

Widmo80
11.06.2018, 08:08
Artek - dzięki za odzew. Podałeś chyba dobry trop, bo dzis podłączyłem bezpośrednio pod aku obciążenie 100w , około tyle co światła i sytuacja jest taka sama - czasem nawet 15,6V, czyli, problem leży raczej w regulatorze a nie w instalacji. Co jeszcze można sprawdzić w instalacji żeby wykluczyc ją jako przyczynę ?

Artek
11.06.2018, 13:42
Adampio- od 700 masz mniej lutowania. Ntv700 to to samo co xl 700.
Widmo-instalację ;)

Widmo80
11.06.2018, 19:38
I dzisiaj zaporzyczyłem regulator z dominatora , podłonczylem jak ma być i dalej lipa . Nawet jak bezpośrednio pod aku podloncze to daje i tak 15,4 v. Poddaje się. Im bardziej obciążony tym wiecej. Czyli nie wiem co może być jeszcze nie tak. Regulator w dominatorze działał ok.

R2D2
11.06.2018, 20:05
Napięcie mierzysz na klemach akumulatora ?
Sprawdzałeś napięcia z generatora na 3 fazach bez regulatora i czy nie ma przebicia na masę ?
Podstaw też inny akumulator tak dla pewności to że jest nowy nie znaczy że sprawny. Jeżeli napięcie leci w górę może to być wina akumulatora.

Widmo80
11.06.2018, 20:14
Tak napięcie mierzone bezpośrednio na klemach aku. Dwoma miernikami dla pewności ze nie ma błędu pomiaru. Dopóki nie włączę świateł jest ok - może cos nie tak w obwodzie świateł ? Napięcie z generatora ok - napięcia zmienne równe na wszystkich fazach . Przebicia do masy brak . Tu jest ok.
Podłączę aku z DR i zobaczymy ..

Adampio
11.06.2018, 20:29
Włącz dodatkowo grzanetki. U mnie wtedy napięcie spada (wraca do 14 z groszami).

Widmo80
11.06.2018, 20:48
No i na innym aku jest podobnie .. Myślę że to już stara instalacja (88r) i światła ją przeciążają. Może jedynym i słusznym wyjściem jest zamontować jakieś ledowe, mniej prądożerne świecidełka:convulsion:

Kazmir
11.06.2018, 21:55
Może jedynym i słusznym wyjściem jest zamontować jakieś ledowe, mniej prądożerne świecidełka
Jesteś w błędzie! Będzie jeszcze gorzej. Nie słuchasz tu dobrych głosów:(

Widmo80
11.06.2018, 22:05
Jesteś w błędzie! Będzie jeszcze gorzej. Nie słuchasz tu dobrych głosów:(
Nie mam już pomysłów co może być nie tak. Regulator sprawny podłączyłem( taki bez kabelka do kompensacji) i dale lipa , inne aku i dalej lipa.
Może moja trójka się mści za przemalowanie :vis:

Adampio
11.06.2018, 23:04
Skoro zamontowałeś regler od 600tki to im mniejsze dasz obciążenie tym się bardzie będzie grzał i tym szybciej zdechnie. Bo on nie steruje wzbudzeniem alternatora jak w automobilu tylko - w przypadku nadmiaru napięcia - puszcza je przez siebie (zwiera) do masy. Jedyna zaleta takiego reglera to jaśniejsze światła, ale kosztem silniejszego gazowania aku (ja dolewam wody destylowanej co kilka miesięcy).
Z forum TPC wiadomo, że prostym i tanim wyjście jest wymiana na regler od TA 650.

Mallory
12.06.2018, 09:12
Jeszcze pomysł dorzucę kolegi mojego... miał podobnie w Hoindzie VFR 750 i winne były kable świateł - zestarzały się.... puścił nowe kable bezpośrednio do lamp przez przekaźnik a stare kable tylko dają zasilanie na przekaźnik po przełączeniu włącznika świateł... objawy ustąpiły...

dawid8210
12.06.2018, 09:36
Widmo, spróbuj tak jak Mallory pisze. Pisałem o tym pare postów wyżej. To 20 minut roboty. Byle grubszy, nie zmęczony zyciem, a najlepiej nowy przewod od aku do przekaznika swiateł podłącz

Kazmir
12.06.2018, 09:57
O!!! To są mądre głosy:oldman: Już jedną tak zdiagnozowałem.
Przewód ten działa jak rezystor i nie mając obciążenia regler dostaje furii.
Ale sprzęgła nie wymieniaj!!!:haha2:

Mallory
12.06.2018, 10:12
Byle grubszy, nie zmęczony zyciem, a..

Dawid: dokładnie.
Można udać się gdzieś do warsztatu samochodowego - mają najczęściej dużo kabli ze starych instalacji (przynajmniej u mnie w sąsiedztwie tak jest) ... łatwo wybrać odpowiedni.

O!!! To są mądre głosy:oldman: Już jedną tak zdiagnozowałem.
Przewód ten działa jak rezystor i nie mając obciążenia regler dostaje furii.
Ale sprzęgła nie wymieniaj!!!:haha2:
Kazmir - uściślijmy - stary kabel działa jak rezystor... bardziej.
A co do sprzęgła - jak już będzie tak blisko... to warto wynmienić:):)

dawid8210
12.06.2018, 10:18
Miałem to samo Mallory co Twój kolega. Puściłem nowy kabel 2,5mm w miedzi od baterii do przekaznik mijania i spokój.

Widmo80
12.06.2018, 14:34
Dzięki za podpowiedzi. Nowe grubsze przewody na pewno nie zaszkodzą .
Jeszcze pytanie do bardziej doświadczonych - gdzie trójka ma ten przekaźnik od świateł ??

dawid8210
12.06.2018, 14:46
Nie tyle nie zaszkodzą, co najpewniej są lekarstwem. Macaj lapami przekazniki jak bedziesz zapalał światła. Jak poczujesz tykanie w przekaźniku to będzie właśnie ten. Przekaźniki na logike powinny być blisko lamp

Widmo80
12.06.2018, 17:49
I czy w ogóle takie są.. Bo wygląda mi na to że ich po prostu nie ma.
Podłączyłem lampy na krótko z aku , odpaliłem i światła swieca a mam 13,5 V - można ogłosić sukces ? :D
Dalej to kwestia przekaźników i wysterowania ich kablem który pierwotnie szedł do lamp..
Jadę szukać przekaźników..
Z ciekawości zapiąłem z powrotem lampy tak jak fabryka wypusciła i znowu pełne 15V..czyli normalnie być nie może.

Taka ciekawostka- oba mierzą napięcie w tym samym punkcie. https://photos.app.goo.gl/h9BBRhQpjZcYYu549

dawid8210
12.06.2018, 18:08
To już musisz sam obadać macając po przewodach od lamp :D

Adampio
12.06.2018, 19:18
Mi kiedyś na spocie warszawskim kol.@Bienias mierzył napiecie oscyloskopem i wyszlo mu że mam jakies szpillki ale realne srednie jest poniżej 15 tylko moj woltomierz jakoś inaczej całkuje.
Może u Ciebie jest to samo?

dawid8210
12.06.2018, 20:28
To masz rozwiązany problem. Teraz czeka Cię przyjemna robótka z nowymi kabelkami, konektorami, termokurczami itp.
ps. Nawet jakby uśrednić wyniki z tych dwóch mierników, to i tak za dużo jest.

Widmo80
13.06.2018, 21:56
Zrobione . https://photos.app.goo.gl/ovnmBiL48B3aKT12A
Światła świecą teraz jakby mocniej i zmiana krótkie /długie na przekaźnikach się odbywa - fajnie to działa. Dzięki wszystkim . Teraz napięcie nawet na drogowych nie chce 14v przekroczyć :).

Mallory
13.06.2018, 22:29
Zrobione . https://photos.app.goo.gl/ovnmBiL48B3aKT12A
Światła świecą teraz jakby mocniej i zmiana krótkie /długie na przekaźnikach się odbywa - fajnie to działa. Dzięki wszystkim . Teraz napięcie nawet na drogowych nie chce 14v przekroczyć :).

Super.
Widziałem Twoja AT na tukanie i izim ale Ciebie mimo poszukiwania - niet, szkoda.

Widmo80
15.06.2018, 06:43
Mallory- Pewnie zapijaczony gdzieś siedziałem :D
Będzie jeszcze okazja- może Stiven coś zakupi i przyjedziecie na kotlinę :)

Adampio
26.06.2018, 16:13
@Widmo80: mogłbyś w skrocie napisać o tenjprzerobce? Zasilanie swiatel wprost z aku czy po stacyjce i co z bezpiecznikami od świateł? Nie znam instalacji Afryki ale domniemywam, że podobna do Trampkowej.

Dubel
26.06.2018, 16:22
Robisz dodatkowe zasilanie wprost od akumulatora do przekaźnika świateł

dawid8210
26.06.2018, 16:38
Weź na próbę choćby przewód rozruchowy zapnij do plusa akumulatora a drugi koniec do przewodu świateł mijania przy przekaźniku i obserwuj co się dzieje

Widmo80
27.06.2018, 07:27
Moja RD03 będzie podobna do trampkowej .
Więc na szybko - przewód plus i masa bezpośrednio z aku do lamp - nie przez stacyjkę. Po drodze na plusie , blisko aku , na przewodzie zainstalowany bezpiecznik ( ja dałem tam 15 A)Blisko aku , dlatego że w razie przetarcia gdzieś przewodu , np pod bakiem , wywali ten bezpiecznik .. dalej , jak na fotkach, zainstalowałem 2 proste przekaźniki samochodowe, i z nich juz bezpośrednio lampy . Moja RD03 nie miała przekaźników . W trampku podobnie będzie pewnie.
Co do masy dociągnąłem tez , dlatego ze przez masę płynie spory pr ad , taki sam jak suma wszystkich plusów.

Dubel
27.06.2018, 07:34
Zamiast przekaznikow samochodowych lepiej dac wodoszczelne, bo przy duzej ulewie lub po myciu maga sie cuda dziac, mase nowa jak najbardziej tak ale z ramy nie z aku
np.https://pl.aliexpress.com/item/1-Set-12v-DC-40A-4Pin-Automobile-Relay-Wire-Waterproof-Integrated-Car-Auto-Socket/32780391018.html?spm=a2g17.search0104.3.36.39064e6 axp9VeO&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10152_10 151_10065_10344_10068_5722815_10342_10343_10340_57 22915_10341_5722615_10696_10084_10083_10618_10304_ 10307_10820_5722715_10059_306_100031_10103_10624_1 0623_10622_5722515_10621_10620,searchweb201603_6,p pcSwitch_3&algo_expid=029b8d5d-0eb9-4645-891c-01b04d925066-5&algo_pvid=029b8d5d-0eb9-4645-891c-01b04d925066&transAbTest=ae803_1&priceBeautifyAB=0

Widmo80
27.06.2018, 14:19
Oczywiście przekaźniki lepiej dać hermetyczne - ja swoje zabezpieczyłem od wody, tak ze nie mają prawa zmoknąć. W moim sklepie motoryzacyjnym je kupiłem a nie chciało mi sie czekać z allegrami itp i od razu konektorki , termokurcze( fajnie działają z opalarką elektryczną) i oczka do przykręcenia na aku.
Podciągnąłem masę z aku bo
1- w niczym to nie szkodzi ( zamiast przewodu 1 żyłowego jest 2 żyłowy)
2-światła są prądożerne a nie chcę w przyszłości wracać do tego problemu
3-z wcześniejszych postów widać że jednak pojawiają się problemy z masą na ramie

maciekbreak
13.08.2018, 08:48
Panowie, żeby nie zakładać nowego wątku...
Zastanawiają mnie wartości ładowanie mojego moto. Jakby jakaś mądra głowa była mi w stanie podpowiedzieć czy regulator już się kończy czy tylko mój moto tak ma. Wartości ładowania:
bez świateł na wolnych obrotach 14.7 do 15 v
na 2500 obrotów bez świateł 15,7 16v
Po załączeniu świateł na wolnych obrotach 12.1 12
przy 2500 obrotów 13.3 13.4
Dodam że punkty masowe sprawdzone, kostki czyste i odpowiednio zaimpregnowane , klemy sprawdzone a aku tegoroczny.
Dzięki

szynszyll
13.08.2018, 11:07
na moje za duzo. mozesz spalic modul/cewki/obrotek. 16V jest nieakceptowalne.

maciekbreak
13.08.2018, 12:09
Dobra w takim razie trzeba wymieniać profilaktycznie. Ze względu że jestem z Rzeszowa czy mógłbym prosić kontakt do Pana produkującego regulatory RAFWRO???

szynszyll
13.08.2018, 13:26
http://reg-mot.prv.pl/kontakt.htm

maciekbreak
13.08.2018, 14:13
SUPER Dziękuję;)

maciekbreak
13.08.2018, 18:59
Niestety Pan Sławomir jest na urlopie do 3 września. Zatem co tourmax czy regulator z transalpa 700?

szynszyll
13.08.2018, 20:22
jeden pies. jak prawidlowo podlaczysz i instalacje masz sprawna to bez znaczenia. uzywka bedzie oczywiscie tansza.

Alibaba
22.03.2020, 14:56
Akumulator w porządku, ładowanie na wolnych obrotach 13,2 V na wyższych nie przekracza 13,5 V , po włączeniu świateł postojowych bez zmian dopiero jak włączam drogowe ładowanie spada do 12,6 niezależnie od obrotów.
Zastanawiam się czy to jest norma ?

Galar
22.03.2020, 19:07
Nie żebym się czepiał ale motocykl nie ma świateł postojowych tylko pozycyjne.:)

Misza
22.03.2020, 19:31
Ali wyczyść wszystkie styki masy do ramy i kable zmiennego napięcia.

CzarnyCzarownik
22.03.2020, 19:49
W TDR125 były światła postojowe :)

Stacyjka miała dodatkową pozycję i po przekręceniu oraz wyciągnięciu kluczyka paliły się światła. Dowiedziałem się tego na przeglądzie, jak facet chciał sprawdzić ich działanie :D

A co do samego napięcia to sprawdzane multimetrem na akumulatorze, czy woltomoerzem doczepionym do kabli od żarówki? Bo to ma znaczenie :)

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk

Alibaba
22.03.2020, 20:19
bezpośrednio na akumulatorze multimetrem.
Dzięki Misza, to będę miał trochę rozbierania bo wszystkie kostki elektryczne już oczyszczone i moto poskładane :)

Galar
22.03.2020, 21:13
W TDR125 były światła postojowe :)

Stacyjka miała dodatkową pozycję i po przekręceniu oraz wyciągnięciu kluczyka paliły się światła. Dowiedziałem się tego na przeglądzie, jak facet chciał sprawdzić ich działanie :D

A co do samego napięcia to sprawdzane multimetrem na akumulatorze, czy woltomoerzem doczepionym do kabli od żarówki? Bo to ma znaczenie :)

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk

W rusku też mam i są na legalu. W jednośladzie polskie prawo nie wymaga.

kocurek32
20.04.2020, 12:17
Przepraszam,że się podepne,ale czy ten kontakt do pana Sławka z Rzeszowa jest aktualny,bo nie mogę się dodzwonić.

KORNIK
20.04.2020, 12:59
Do niego ciężko się dodzwonić, spróbuj napisać SMS-a.

Brzeszczot
21.04.2020, 22:00
Puść dodatkowy solidny przewód masowy od aku przez silnik i do ramy i zobacz czy się nie poprawi będzie szybciej niż sprawdzanie wszystkich styków, bo wiązka się mogła gdzieś przełamać

Alibaba
22.04.2020, 21:38
Wymieniłem regulator , dołożyłem dodatkową masę z aku do przekaźnika świateł i dalkej to samo. Jeżdżę z wypiętą kostką od jednej lampy i wtedy aku jest doładowany. Chyba bedę musiał podjechać do jakiegoś mądrego elektryka bo sam już nie mam koncepcji. Ktoś ma namiary na elektryka od motocykli w okolicach W-wy ?

klanol
23.04.2020, 09:23
Czasami, ale to rzadkość, siada uzwojenie alternatora. Jak instalacja jest uszkodzona takie cudo się może zadziać. Było kiedyś na forum. Najlepiej pomierzyc wartość uzwojenia. W manualu jest opis. Generalnie w elektryce at byle duperel wystarczy aby namieszać. Jeszcze jest kostka główna pod bakiem, warto polutowac.