PDA

View Full Version : Ohlins 46HRCS


e200g_
27.02.2009, 00:31
Mam pytanie odnośnie tego amortyzatora, czy to będzie pasować do RD07a? Na stronie Ohlinsa podają, ze 64HRCS jest dedykowany miedzy innymi do Afryki. Tylko te dolne mocowanie w tym amortyzatorze jest jakieś inne i czy w razie czego da się to dostosować do Afryki?? Czy to mocowanie to można jakoś dokupić i wymienić, czy jak??

ramires
27.02.2009, 08:05
Powinny być widełki, z takiego "ceownika" zrobione.
Dowiedz się jaką ma długość. Jeśli więcej niż 39cm to pewnie kości przydadzą się nowe do zawieszenia.

BartekJ
27.02.2009, 17:05
Co do mocowania dolnego to w White Power w KTMcu miałem dół odkręcany, więc można było zmienić oczko na widełki i na odwrót. W Ohlinsie nie wiem, ale nie sądzę żeby robili inaczej. Mocowanie jest z aluminium, trzpień tłoka stalowy, na pewno nie jest to wykonane jako jeden element.
Oznaczenie: powinno być 46 (to jest średnica tłoka). O średnicy 64 nie słyszałem.
Symbol HRCS mówi o tym, że zbiornik kompensacyjny i regulacja wstępna sprężyny są na linkach/przewodach, że są regulowane napięcie wst. i tłumienie odbicia. Do tego są na pewno jakieś jeszcze cyfrowe oznaczenia.
A nawet jeśli oznaczenia są takie same jak przy amorze DEDYKOWANYM przez fabrykę, czyli S 46 HR1C1S, to jest to tylko rodzaj amora. I ten sam rodzaj jest do Afryki, CebeeRy, Viadra i jeszcze czegoś. Różnica będzie w środku, w settingach, i nie będzie to działało jak trzeba, nie te tłumienia. Druga sprawa to twardość sprężyny.
Tak więc poszukaj jakiegoś oznaczenia jeszcze, prócz rodzaju amora, może wtedy da się coś więcej powiedzieć.

P.S. Jeśli cena jest mocno atrakcyjna, to można się bawić w przerabianie i modyfikowanie settingów. Ale to jest wyższa szkoła jazdy, niewielu to umie DOBRZE zrobić. I do tego trzeba rozbierać amorek i od nowa nabijać. A wszelkie modyfikacje i tak zacząć trzeba od założenia na motocykl i przejażdżkę, coby wiedzieć, co jest do przeróbki.

Artuditu
27.02.2009, 17:38
jednym słowem Panowie i Panie...jeździmy na amorkach od CBR:lol19:

hero
27.02.2009, 20:36
Odnoszę wrażenie ,ze ten amor jakiś za krótki trochę. Daj se pokój z przeróbkami. Bartekj ma 120% racji i nie będzie to działać. Muszę się pochwalić że miałem Ohlinsa, i bardzo się z niego cieszyłem ale tylko przez tydzień bo jak się miałem wersje do CBR. Pisałem nawet o tym wątku http://africatwin.com.pl/showthread.php?p=30485#post30485 ,ale jak się okazało że nie da się ustawić tłumienia dobicia tak jak bym sobie tego życzył - po prostu był zakres do ścigania i podejrzewam że lekko inne flaczki i oleum. Dodam jeszcze że sprężyny nie dało się tak mocno podkręcić by nie siedziało mi dupsko jadąc z pasażerką i lekkim bagażem. O dziwo pierwsze dwa dni było ok. Zorientowalem się po tym jak jeden Irol co ma Ohlinsai na AT, zauważył że coś z moim amorem nie tak i dał się przejechać - wszystko było jasne. Potem ponowne rozkręcanie i jazda do Belfastu 150 km z amorem i rozmowa z właścicielem sklepu że wciska mi tandetę. Na rachunku wyraźnie miałem napisane że to do AT a ja mu udowodniłem mailem który dostałem od producenta po tym jak posłałem pytanie z opisem problemu i oznaczeniami seryjnymi, ze to jednak do CBR 1997 rok, odpuścił i bez problema kase zwrócił -myśle że wiedział. Niemniej mnie w dupso całujac obiecał rabaty następnym razem....może wrócę.

rambo
27.02.2009, 23:54
Jakaś ta sprężyna przy krótka jak na 22cm skoku.. :Sarcastic:

Za tydzień bedę miał w rękach swoj drugi zrealizowany pomysł :)

Utwardzana sprężyna do AT. Pierwszą zrobiłem progresywną, wyszło ze wszystkim 350zł. Ta druga na bazie oryginału od rd07 wyjdzie kole 100zł. Opis z jazdy jak termometr osiągnie 10 stopni chociaż :oldman:

ramires
28.02.2009, 01:09
VFR750 94-97
VFR800FI 98-01
CB900F (919) 02-03
VTR1000 97-04
CBR1100XX

do AT jest model: S46HR1C1S (HO 645)

typ amorka jaki podajesz jest do wielu, ale wszystko to charakterystyka sciga
http://www.extremebikescustoms.com/OHLINS-MOTORCYCLE-SHOCKS.htm