PDA

View Full Version : Wszystko na temat XR 650 L . Wady , zalety, usterki


Franz
30.03.2016, 19:12
Kto co wie niech pisze. Interesuje mnie ten motocykl.
Wiem ze silnik z Dominatora , rama Xr 600
W necie wszystko i nic..
Forum domina przegladniety od deski do deski

Napisał cheniek
Teraz mam 14/47 ale dalej jest trochę za szybko na pierwszym biegu. Myślę, że 14/49 powinno być OK dla mnie. Czytałem, że za wielką wodą podmieniają tryba 2 i 5 biegu przy okazji rozpoławiania silnika.

Dla potomnych i siebie też, jak już bede to robił

zmiana biegu 2
Honda 23421-MN9-010
Oryginał 17 zębów polega na wymianie z Hondy Dominator r.88/89 16 zębów
https://www.partzilla.com/index.php?p=cart
Cena 40 dolców USA , 80 euro Europa

zmiana biegu 5
Honda 23491-MW2-780
https://www.amazon.com/Honda-Genuine-23491-MW2-780-Countershaft-FMX650/dp/B00TLBCG1K

oryginał 21 zębów polega na wymianie na 20 zębów stosowany Honda Dominator po 90 r, honda FMFx, SLR
Cena około 150 do 200 euro EU
Nie exportowane modele Hondy z tym modelem do USA
Występujące zębatki w necie USA - import Japan
Ceny jak u nas + cło i wysyłka

Adagiio
30.03.2016, 20:29
Jeśli szukasz niezawodnego enduro do jady po zadupiach, bez napinki oglądając na spokojnie widoki to uważam że to jeden z lepszych singli przeznaczonych do takiego celu. Jeździłem trochę i nawet znalazłem dla niego zastosowanie, ale chciałem kupić wyłącznie nową szt., jednak nie znalazłem kogoś co by mi to ogarnął w USA i odpuściłem. Większość uważa dr-ke za idealne enduro do turystyki, dlatego że nie jeździli L-ką.
Osiągi nie powalją, seryjny zawias jest taki jak w innych moto z tamtych lat, ale to najmniejszy problem, liczy się serducho, które bije dopóki nie braknie mu smarowania.

slafo
30.03.2016, 20:39
Jeśli jesteś zainteresowany pogadaniem o tym motku z właścicielem dwóch takich sztuk, to zapytam się czy będzie skłonny pogadać i podeślę Ci numer na prv. Oki ?

cheniek
30.03.2016, 21:05
Hej

Posiadam od ponad roku - przesiadłem się z XR600R.
Tak jak pisałeś to taki mix dominatora z XR600, wg mnie bardzo udany.
Moja sztuka jest z 2008 roku i kupiłem ją w stanie fabrycznym z przebiegiem ok 4000 mil. Nie było tam żadnych zmot zrobionych przez poprzednich właścicieli. Dopasowałem ją do siebie przez:
- podwyższenie kierownicy o 50 mm - Rox Pivot
- osłony ramy (chronią przed odrapaniem przez buty enduro) - pasują z XR600R po delikatnym podcięciu
- solidna osłona silnika z blachy alu - kupiłem kiedyś do XR600 i przełożyłem
- dedykowana chłodnica oleju Sutton (http://suttoncycleworks.com/oilCooler.html)
- zębatka zdawcza 14 T od hondy XR650R - pasuje a jest 2x szersza na wieloklinie
http://i442.photobucket.com/albums/qq146/spudrider/XR650L%20Countershaft%20and%20XR650R%20Sprockets/XR650RSprocketfromPBI007.jpg

Z uwag:
- waga jest odczuwalnie cięższa niż XR600R
- skrzynia biegów jest inaczej zestopniowana. Na oryginalnym przełożeniu 15/45 nie dało się jeździć off. Teraz mam 14/47 ale dalej jest trochę za szybko na pierwszym biegu. Myślę, że 14/49 powinno być OK dla mnie. Czytałem, że za wielką wodą podmieniają tryba 2 i 5 biegu przy okazji rozpoławiania silnika.
- metalowy bak i skrzydła z tworzywa - będę zmieniał na akcesoryjny bo ori jest troch mały a skrzydła podatne na uszkodzenia.
- tylny zawias jest wykastrowany z kalamitek. Trzeba będzie je dorobić przy okazji rozbierania.

To chyba tyle. Jeżeli chcesz wiedzieć coś konkretnego to pytaj albo dzwoń.
Ja jestem baaardzo zadowolony ze sprzęta.:)

Zmyler
30.03.2016, 21:18
Panowie a zapytam co myślicie i jak wam się sprawują głowice a dokładnie te 8 dźwigienek zaworowych ? Jak z żywotnością ? Jak z ew regeneracją ? czy tylko nowe jak se zużyją ?

cheniek
30.03.2016, 21:21
8 dzwigienek ?
http://i142.photobucket.com/albums/r90/srad600/valves/DSC02578.jpg (http://s142.photobucket.com/user/srad600/media/valves/DSC02578.jpg.html)

marekmoto1
30.03.2016, 21:30
Ja bym zagadał z kimś, kto sprowadza harasy z usa. Może przy okazji by wrzucił nówkę XR:)

Zmyler
30.03.2016, 21:48
Może się źle wyraziłem 4 zaworowe i 4 pośrednie . Kiedyś miałem xl600rm w celu uruchomienia i ktoś przede mną ustawił luzy zaworowe na 0 .Jak się później okazało celowo -całe to towarzystwo dźwigienkowe miało straszne luzy na tulejkach i chodziło jak .....

siwy
30.03.2016, 22:16
Ja mam XR600R z silnikiem dominatora. Jest kopka i rozrusznik. Poodchudzany, zbiornik 22 l. Przód od crf 450. Lubię ten sprzęt. Teraz składam po tuningu silnika i z nowym gaźnikiem mikuni TM40. Jak nie wybuchnie to może będzie fajnie :-)

KristoF
30.03.2016, 23:02
Panowie a zapytam co myślicie i jak wam się sprawują głowice a dokładnie te 8 dźwigienek zaworowych ? Jak z żywotnością ? Jak z ew regeneracją ? czy tylko nowe jak se zużyją ?

Głowica to nie pokrywa zaworów a to w drugiej siedzą dźwigienki. Głowicę regenerowałem a pokrywa jest ori.
U mnie te 8 dźwigni po prawie 70kkm(?) nadal pracuje w 350R. Brzmi słabo, ale oryginał sprzed 31 lat. Pokażcie mi tą jakość materiału w dzisiejszym motocyklu... :eek:
No i http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=24896.
RFVC is alive
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160330/f519a730be81699d1bc3f912cb395294.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160330/fd2bad2b5ac9bff9d38c2b854304186d.jpg

Zmyler
31.03.2016, 07:56
Wydaje mi się ze w tej którą reanimowałem musiało to być kiedyś przytarte w związku z jakimś problemem ze smarowaniem.Z tą pokrywą też masz rację nie wyrażam się zbyt precyzyjnie ale chodziło mi o te dźwigienki .Całe to moto to był straszny wrak ,ożywiałem to dla znajomego ale problemy największe były w elektryce: przewijanie statora, zimne luty na module, czyszczenie wszystkich wtyczek, straszny syf w gaźnikach ale dało radę .Twoja wygląda jak z salonu .

KristoF
31.03.2016, 08:29
No bo wyjechała z salonu 5m opodal. :) Tak się zastanawiam czy dałoby się zregenerować tą klawiaturę wytaczając nowe wałeczki pod rockery.

Zmyler
31.03.2016, 08:35
Pewnie by się dało tylko kwestia nakładu pracy i wkładu finansowego może być spora .Ciekawe czy jest dostępna cała pokrywa z dźwigienkami chociaż też pewnie cena powali na deski .

Franz
31.03.2016, 15:58
Jeśli szukasz niezawodnego enduro do jady po zadupiach, bez napinki oglądając na spokojnie widoki to uważam że to jeden z lepszych singli przeznaczonych do takiego celu. Jeździłem trochę i nawet znalazłem dla niego zastosowanie, ale chciałem kupić wyłącznie nową szt., jednak nie znalazłem kogoś co by mi to ogarnął w USA i odpuściłem. Większość uważa dr-ke za idealne enduro do turystyki, dlatego że nie jeździli L-ką.
Osiągi nie powalją, seryjny zawias jest taki jak w innych moto z tamtych lat, ale to najmniejszy problem, liczy się serducho, które bije dopóki nie braknie mu smarowania.

zupełnie nie opłaca się kupować nowe sztuki w USA , bo nawet nie ma możliwości rejestracji
Używaną z przebiegiem około 5 tys mil rocznik 2006-2008 można
wyrwać za około połowę nowego czyli plus minus 3 tys dolców.
Zostaje kwestia przywiezienia i to jest największy problem . Firmy pośredniczące i państwo życzą sobie :vis:

jest na forum ktoś kto bawi się w takie rzeczy ?

Nieaktualane - kupiony

Franz
15.05.2017, 12:39
Hej

Posiadam od ponad roku - przesiadłem się z XR600R.

- zębatka zdawcza 14 T od hondy XR650R - pasuje a jest 2x szersza na wieloklinie
[IMG]http://i442.photobucket.com/albums/qq146/spudrider/XR650L%20Countershaft

To chyba tyle. Jeżeli chcesz wiedzieć coś konkretnego to pytaj albo dzwoń.
Ja jestem baaardzo zadowolony ze sprzęta.:)
Kotlet odgrzewany
Henio, kierowalem sie Twoimi slowami jak wyrocznia
Kupilem zebatke xr 650 r i jest mały dings. Zebatka jest na tyle gruba ze nie ma miejsca na zabezpieczenie. Fakt - przymierzalem na walku od xr 600 bo taki walek będzie
Ale to chyba to samo?

Ktoś coś wie? Walek xr 600 vs zebatka xr 650 r czy tylko oryginal

Mhv
15.05.2017, 14:11
do 650L ma pasować
https://www.thumpertalk.com/forums/topic/867817-xr650l-protect-your-countershaft-splines-with-an-xr650r-sprocket/

nav
15.05.2017, 14:34
W XR600R założyłem zebatkę od KLR650 (JTF511) i zabezpieczenie od KL600 :) Zajmuje praktycznie cały wałek, z minimalnym luzem i ustawienie łańcucha wygląda też spoko :)

motomax
15.05.2017, 15:36
franz daj foto tej zębatki

cheniek
15.05.2017, 17:07
Hej. Trzeba lekko podszlifować fazę na zębatce - tam gdzie styka się z wyjściem z wieloklina.
https://www.thumpertalk.com/forums/topic/867817-xr650l-protect-your-countershaft-splines-with-an-xr650r-sprocket/?page=2
Przez to wejdzie troszkę głębiej i powinno się zmieścić zabezpieczenie. Przynajmniej na wałku XR650L.

U mnie pasowało po delikatnym dopieszczeniu.

Franz
16.05.2017, 06:43
franz daj foto tej zębatki

mówisz i masz . Z tej aukcji http://www.ebay.de/itm/Ritzel-14-Z%C3%A4hne-520-Teilung-Honda-XR-650-R-RE01A-2007/232148390531?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649


http://i.ebayimg.com/images/g/ipAAAOSwo4pYMDCc/s-l500.jpg

Onufry22
22.10.2019, 19:22
Jak Panowie wrażenia po latach użytkowania?
Dalej używacie czy już odpuściliście?

siwy
23.10.2019, 10:54
Jak Panowie wrażenia po latach użytkowania?
Dalej używacie czy już odpuściliście?

Też jestem ciekaw. Ja odpuściłem i większość xr'ek w okolicy zniknęła na rzecz nowszych sprzętów.

XR 650L to bym się zainteresował jak by to była świeża sztuka ze stanów za rozsądne pieniądze ...

motomax
23.10.2019, 11:31
Uzywają używają Franz do tablicy,miałem wizyty kilku właścicieli owych sprzetów,moda na XR robi się coraz wieksza mimo lat nadal jest to bardzo dobry sprzęt.. drogi w zakupie i taniu w użytkowaniu

nav
23.10.2019, 11:34
Niestety u nas jest to trochę egzotyk, stąd i ceny i brak dostępności.

Po przesiadce z XR600R jest wygodniej z rozrusznikiem, ale różnica w masie jest odczuwalna. Od dwóch lat się.zastanawiam czy zostawić, czy dokończyć temat 600-tki.

Onufry22
23.10.2019, 14:13
XR 650L to bym się zainteresował jak by to była świeża sztuka ze stanów za rozsądne pieniądze ...


Czy ok. 22k z przebiegiem 500 mil to rozsądna propozycja?:)

Emek
23.10.2019, 14:21
Poka, się zobaczy. :D

siwy
23.10.2019, 14:41
Czy ok. 22k z przebiegiem 500 mil to rozsądna propozycja?:)

Raczej tak, o ile nie dojdzie kilka koła opłat.

nav
23.10.2019, 16:25
A czy przebieg poniżej 6000km nie klasyfikuje pojazdu jako nowy? Przebieg na pewno ma znaczenie przy odliczaniu zakupu na firmę, nie wiem jak prywatnie.

Trzeba by zgłebić temat, tak tylko zaznaczam ryzyko z rejestracją przez niespełnione normy w nowym pojeździe.

Emek
23.10.2019, 17:04
Normy są bez znaczenia jak był zarejestrowany poza PL.

Onufry22
23.10.2019, 22:48
Raczej tak, o ile nie dojdzie kilka koła opłat.

To już mówię o cenie w PL z wszystkimi kosztami.
Cena nie uwzględnia naprawy motocykla, bo to z aukcji ubezpieczyciela
Dzisiaj się upewniałem.

Franz
24.10.2019, 18:10
22 tys to dość sporo. To bedzie zapewnie golas. W akcesoria trzeba wrzucic dodatkowe 5 kola przynajmniej. Idzie trafić za 15 tys za mało używany tylko nie trzeba się spieszyć. Jesli jesteś pewien ,że taki motocykl chcesz to nawet 12 koła i zrobic wszystko po swojemu i od podstaw. Wyjdzie mniej niż te 22 tys a bedzie funkiel nowka. Dziś majac 22 tys nie wiem czy nie kupilbym Dr 650 se i zmienił zawiasy dodał zbiornik i inne bajery . Wyszloby i tak chyba mniej niż te 22 tys.
Oczywiscie nie traktujemy te motocykle jako endura tylko motocykle wyprawowe.
W tym roku stulknalem około 12 tys na XRL .
Wyszla w sumie tylko jedna usterka - przebicie przewodu w/n. Motocykl na razie bezawaryjny
Obowiazkowo chlodnica oleju do zamontowania
Do XRL kupisz wszystko bez problemów

Do silnika polecam Motomaxa , tylko te terminy...
U mnie zmieniona skrzynia - wolna dwójka i szybka piątka
Zbiornik acerbis , chlodnica oleju XR400, no i lekki wydech.
Gaźnik ma być oryginalny. O kierownicy nie wspomnę bo oryginalna to kawalek rurki. Trzeba ją odsunąć i podnieść.
Zaponialem, ze jeszcze akumulator lionowy po kanapa i wrzucony kickstarter. Plastyki XR 600
Przyszlosciowo to może zamontuje jeszcze owiewke ale nie do tej lampy bo sie nie da. Albo KTM 640 albo Baja
Jeśli silnik ma być bezawaryjny to zadnego grzebania w gaznikach czy podwyzszanie mocy. Oryginał ma być- tylko wydech lekki

Rychu72
25.10.2019, 07:20
Dziś majac 22 tys nie wiem czy nie kupilbym Dr 650 se i zmienił zawiasy dodał zbiornik i inne bajery . Wyszloby i tak chyba mniej niż te 22 tys.

Miałem zaproponować ten zamiennik, ale mnie ubiegłeś. ;)
Równie dzielny i bezawaryjny. Po wymianie tego co Franz pisze moto na lata.

Nowyxr650L
18.02.2020, 00:10
Witam grupowiczow pytanie na dziś ile PLN jest warty xr650l 2019 180 mil ? Motocykl w Pl zarejestrowany

voxan69
18.02.2020, 07:00
Tyle ile będzie w stanie ktoś za niego zapłacić.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Novy
18.02.2020, 11:54
Następny post będzie o tym, że ma takiego do sprzedania...

I znów 'kłania' się przepuszczanie 'nowych' bez przywitania się w powitalni.

Tomas_XRV
18.02.2020, 14:59
Witam grupowiczow pytanie na dziś ile PLN jest warty xr650l 2019 180 mil ? Motocykl w Pl zarejestrowany



Czesc

Franz
19.02.2020, 07:51
Witam grupowiczow pytanie na dziś ile PLN jest warty xr650l 2019 180 mil ? Motocykl w Pl zarejestrowany

Myślę że 25-30 koła mozna śmiało żądać- / zapłacić

Prince
20.02.2020, 13:03
Myślę że 25-30 koła mozna śmiało żądać- / zapłacić
Ale to chyba trzeba by trafić konesera. Przecież to zabytek. :dizzy:

Emek
20.02.2020, 13:18
Koneserów teraz wysyp Panie. Popatrz ile Niemce chcą za DR 650. Choć 30 tys za moto warte nowe około 25 tys to mega okazja.

Franz
20.02.2020, 16:42
Jesli jest to motocykl ze 180 milami to praktycznie nowy
Jesli nie po jakiś przejsciach to wartość nowego
w USA u dealera = 6.990 zielonych
czyli 28 tys
Gdyby takiego nowego sobie chcieć sprowadzić
to dochodzi cło i koszt transportu i pewnie coś jeszcze.
To motocykl dla konesera - fakt . Raczej taki wiedzacy
co kupuje i swiadomego wad i zalet

rrolek
20.02.2020, 17:40
Witam

Raczej zaryzykuje twierdzenie, że dla takiego nie widzącego lub bagatelizujacego wady. Wady, wiadomo, rzecz względna.

Pozdrawiam rr

Franz
20.02.2020, 19:04
Rrolek, znasz motocykl bez wad ?

CzarnyCzarownik
20.02.2020, 19:25
Ten wymarzony, haha.

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk

rrolek
20.02.2020, 19:36
Franz! Wiesz, że nie ma na tym świecie rzeczy pozbawionych wad. Tylko bywa, że myślenie oparte na wczesniej wyrobionych opiniach przykrywa jakieś tam ich kawałki. Każdy tak ma, też miałem kilka zabawek kupionych całkowicie (nie) świadomie pomimo ich nie watpliwych, w moich zastosowaniach, wad. Na szczęście, z czasm, człowiek się zabawkami nudzi i/lub z nakrecaniem kilometrow, zaczyna na nie patrzeć z innej perspektywy. Miałem onegdaj np NX. Świetny był na swój sposób ale jednak nie dla mnie. Ten eksperyment wiele mnie nie kosztował wiec lekcji nie żałuje.

Pozdr rr

jsxr
04.10.2021, 14:43
Witam!

Szukam dobrej zębatki zdawczej do XR650L, która zastąpi wąską stockową.
Czy ktoś kto używał szerszej (niesymetrycznej) zębatki od XR650R/KLR 650 może się wypowiedzieć na ile to zużyje łańcuch napędowy, jak to się sprawuje?

Mam wałek zdawczy troche przyorany na wielowypuście (niedbałość poprzedniego właściciela).
Zależy mi na 15T.

Z tego co udało mi się dowiedzieć to widzę 3 opcje:
1. Założyć szerszą, ale niesymetryczną zębatkę od XR650R/KLR 650
Z tego co widziałem ludzie je odwracają, wtedy niby łańcuch jest "bardziej" w linii.
2. Założyć szeroką (pokrywającą całą długość wałka) zębatkę z włoskim "patentem" od KKBike
https://www.kkbike.it/en/sprockets/172-147-15t-superpinion-honda-xr-650-l-8053830250147.html
Nie wiem czy to do końca dobre rozwiązanie, bo wtedy ona w ogóle nie pływa i czy łożysko na wałku wtedy nie dostanie.
3. Założyć szeroką zębatkę symetryczną od Fritzcoinc. Niestety dostępna tylko w USA, ale możliwa do dostania prze ebay. Cena znośna bo $28, ale przesyłka i taxy wychodzą ponad drugie tyle: https://www.ebay.com/itm/334162943539
https://www.youtube.com/watch?v=DG3RGhBRS1M&ab_channel=ThePathfinders

A może ktoś chętny na zrzutkę? Wtedy przesyłka do podziału. Np przy 5-ciu sztukach to by już wyszło 165zł na głowę.

Póki co kupiłem 15T JTSprocket od KLR650, no tylko nie wiem jak to bardzo zużyje łańcuch.
Jakieś inne alternatywy?

nav
04.10.2021, 15:55
Zębatka od KLR'a ma dodatkowy kołnierz od zewnętrznej strony, raczej nie wpływa znacząco na zużycie łańcucha. IMO łańcuch idzie praktycznie w linii.
Od paru lat mam je w XR600R i XR650L, nie zauważyłem nadmiernego zużycia łańcucha.

jsxr
04.10.2021, 20:19
Piszesz o takiej? https://allegro.pl/oferta/zebatka-przod-jt-jtf511-15-15-zebow-klr-650-10843980866

https://a.allegroimg.com/original/114951/1ef27c734fe3bbd7332645d9b23d/Zebatka-przod-JT-JTF511-15-15-zebow-KLR-650
Nie mogę się doszukać żadnego zdjęcia tej zębatki, tylko rysunki. Z tego co widzę to do KLR'a były takie z płaską stroną oraz takie z kołnierzem po obu stronach.

Znalazłem też Sunstara [SUNF359-15]
https://zestaw-napedowy.pl/112122-thickbox_default/sunstar-sunf359-15-zebatka-przod-jtf511-15.jpg

Rozumiem, że zabezpieczenie też wtedy od KLR 650 pasuje?
Możesz podać kod produktu, albo jakiej konkretnie używasz?

Wychodzi na to, że kupiłem od Kawasaki ZX-6R [JT JTF1307-15]...

nav
04.10.2021, 21:34
Używałem JTF511 i zabezpieczenia od KL650. Tu masz zdjęcia oddające stan rzeczywisty https://imready.eu/produkty/A3AF2C-zebatka-przednia-stal-jt-typ-lancucha-520-liczba-zebow-14-jtf511-14.
OEM zabezpieczenie nie pasuje, bo ma inny rozstaw śrub.

jsxr
04.10.2021, 21:37
Dzięki, faktycznie widzę w poprzednich postach tego wątku pisałeś o JTF511.

Kupiłem to zabezpieczenie: https://allegro.pl/oferta/zabezpieczenie-zebatki-kawasaki-klr-650-a-87-9679685141 pod tą zębatkę: https://allegro.pl/oferta/zebatka-15-kawasaki-kl-klr650-tengai-camo-klx650-r-10642983690

Niestety nie pasuje... Rozstaw otworów pod śruby w zębatce od KLR ma wymiar 38mm natomiast to zabezpieczenie ma rozstaw otworów 42mm.
Były różne rodzaje czy dostałem nie takie zabezpieczenie?

hmmm... widzę, że to ma być od KL nie od KLR.
To chyba podejdzie - KL 650 Tengai: https://gmoto.pl/zabezpieczenie-zebatki-przedniej-jmp,149740.html

jsxr
02.03.2022, 15:49
Robiłem ostatnio przegląd zawiasu w mojej XR650L. Zostawię tutaj kilka rzeczy, które mogą się komuś przydać przy podobnych pracach.

Trzeba zwrócić uwagę, że niektóre elementy jak np części wewnętrzne amortyzatora, czy też górne sferyczne łożysko amortyzatora, odbojnik nie są dostępne na fiszkach (schematach) oraz w serwisie hondy, nie da się ich kupić do XR650L. Jednak pasują one od XR600R z późnych lat produkcji (np 2000r).
Z tego co udało mi się dowiedzieć elementy tłoczyska w 600-tce są inne i sama średnica cylindra amortyzatora też w stosunku do 650L, czyli także głowicy uszczelniającej, ale uszczelniacze tej głowicy (poza o-ringiem) pasują od XR600R 2000r.
Zaryzykowałem i zamówiłem je, okazało się że są takie same [nr części: 52436MN1680].

Prace jakie wykonałem po przeglądzie to:

1. Wymiana smarowania w łożyskach "kiwaczki": użyłem smaru Molykote BR-2 plus (klasa NLGI # 2). Smar z domieszką grafitu i molibdenu z resztą rekomendowany w manualu.

2. Wymiana łożysk sferycznych mocowania amortyzatora.
- Dolne łożysko dostępne w bike-parts-honda [91077-KN5-004 (https://www.bike-parts-honda.pl/honda-motocykl/assignment_spare_parts/91077KN5004)]
- Górne łożysko niestety nie dostępne na schematach, ale okazuje się, że pasuje od XR600R (2000r) [91077-KS7-013 (https://www.bike-parts-honda.pl/honda-motocykl/assignment_spare_parts/91077KS7013)]

3. Wymiana elementów wewnątrz tylnego amortyzatora SHOWA.
Tutaj też nie jest łatwo z poszczególnymi częściami, bo nie ma ich na fiszkach oraz w sprzedaży. Niby można dostać zamienny zestaw uszczelniający firmy "All Balls Racing", ale ja poszedłem inną drogą.
- O-RING uszczelniający na aluminiowej głowicy uszczelniającej: 40x3,5 (kupiony w sklepie z uszczelniaczami/uszczelkami, odporny na wyższa temp, nie silikonowy)
- Olejowy oraz Przeciwkurzowy simering uszczelniający głowicy: Od XR600R (2000r) [52436MN1680 (https://www.bike-parts-honda.pl/honda-motocykl/assignment_spare_parts/52436MN1680)]
- Olej: SHOWA SS25 1L [Lepkość: 3,63 cSt 40 stopni C] (cały litr tam nie wejdzie, wchodzi jakieś 200 do 250 ml)
- Ciśnienie Azotu w gumowym pęcherzu: 1471 kPa (15 kg/cm2, 213psi). Gaz: Nitrogen czyli Azot
- Odbojnik/Stopper: Od XR600R (2000r) [52427-MN1-671 (https://www.bike-parts-honda.pl/honda-motocykl/assignment_spare_parts/52427MN1671)]. Chyba od CR250 też podejdzie (średnica trzpienia to 14mm)

4. Malowanie sprężyny

W sieci jest też sporo filmów instruktażowych, na których widać jak zdemontować i prawidłowo odpowietrzyć taki amortyzator. Rzecz, na którą trzeba uważać przy demontażu tłoczyska (jeśli wymagane), przed odkręceniem nakrętki trzeba zeszlifować fabryczne zabezpieczenie (zapraskę) tak aby nie "przeszlifować" za daleko, bo wtedy będzie ryzyko że cały set kompresyjny wyleci i narobi bałaganu (tam ma pozostać z tego co pamiętam nie mnij niż 10mm średnicy).
Potem przy dokręceniu trzeba pamiętać o zabezpieczeniu nakrętki przed jej odkręceniem się (spaw lub klej do gwintów (mocny i siła 50Nm wystarczy) oraz zapunktować). Trzeba też uważać aby nie pomylić kolejności podkładek w zestawie kompresyjnym (najlepiej zsunąć na wkrętak i "złapać" wszystko razem trytką zip na czas prac).

Teraz zabieram się za przód. Tutaj sprawa jest łatwiejsza, bo wszystkie uszczelniacze i inne części jak np panewki potrzebne do regeneracji są dostępne pod ten model. Olej jaki zastosuje to będzie Motorex RACING FORK OIL 2,5W [Lepkość: 14,5 cSt 40 stopni C] do amortyzatorów przednich .

Robur82
04.05.2022, 13:05
2019/2018r XR 650L puścił simering lagi, jaki olej proponujecie na nasz klimat?
Motul Fork Oil Expert SAE10W, taki zakupiony, ale mogę bez problemu zwrócić/wymienić na inny

jsxr
22.05.2022, 17:21
Liczy się lepkość. Ja wlałem Motorex RACING FORK OIL 2,5W [Lepkość: 14,5 cSt 40°C]. Oryginał lany chyba w fabryce to: SHOWA SS05 [Lepkość: 15,3 cSt 40°C]. Wchodzi jakoś troszkę ponad pól litra na laga. O ile pamiętam to ma być 145mm od górnej krawędzi rury do poziomu oleju ze sprężyną w środku (poziom lustra oleju).

Odbicie regulujesz śrubą zaworu od dołu laga pod gumowymi klapkami (na płaski wkrętak). Ja mam ustawione na 3 kliki od tyłu, licząc od wkręconej śruby na max w prawo. Na górze laga są zaworki do dobicia ciśnienia powietrza, w lagach standardowo powinno być 0kPa. Czyli po wymianie oleju po prostu spuszczasz ciśnienie z laga przez ten zaworek. Niektórzy pompują tam kilka ATM pompką rowerową aby trochę utwardzić dobicie, ale z tego co wiem to za dużo tego ciśnienia tam nie powinno być.

Bardzo podobne parametry lepkości co SHOWA SS05 mają te oleje Maxim'y [15,9 cSt 40°C]:
- Maxima Fork Oil (5wt)
- Maxima Racing Fork Fluid (85/150, 5wt)

Ten Motul Fork Oil Expert SAE10W, który kupiłeś to jest raczej MEDIUM, Viscosity (lepkość) przy 40°C (104°F) ma: 35.9 czyli można się spodziewać, że przód będziesz mieć twardszy niż stock. Zależy ile ważysz i jak (po czym) jeździsz. Miękki przód będzie lepiej wybierał nierówności ale za miękki może dobijać.

JaroGL
01.06.2023, 18:12
Mam pytanie odnośnie XR650L. Wkręca się od dołu do średnich obrotów po czym słabnie. Dzieje się to na każdym biegu. Gaźnik podmieniłem ale bez zmian. Obstawiam moduł, ale nie mam pewności. Czy ktoś z was przerabiał taką przypadłość? Cewka, świeca, fajka i kabel też nowe. Rozrząd na znakach.

mareksz007
01.06.2023, 19:10
Obadaj jeszcze raz zawór air cut w gaźniku, jak sie zaświni to daje takie objawy.

siwy
01.06.2023, 20:51
A filtr powietrza Ok? Spróbuj bez filtra.

RAVkopytko
02.06.2023, 07:53
Obstawiam tak jak Siwy
Miałem podobnie w NXie

R2D2
02.06.2023, 13:08
Mam pytanie odnośnie XR650L. Wkręca się od dołu do średnich obrotów po czym słabnie. Dzieje się to na każdym biegu. Gaźnik podmieniłem ale bez zmian. Obstawiam moduł, ale nie mam pewności. Czy ktoś z was przerabiał taką przypadłość? Cewka, świeca, fajka i kabel też nowe. Rozrząd na znakach.

Sprawdź cewkę zasilającą moduł CDI , znajduje się ona na stojanie alternatora.
Jak stojan stary to najlepiej dać od razu do przewinięcia i wyeliminuje to jedną z przypadłości.

JaroGL
07.06.2023, 00:14
Dzięki za rady. Udało mi się zdobyć na próbę moduł i niestety bez zmian. Filtr powietrza jest nowy. Podmieniałem gaźnik i też nic to nie dało, więc ten zawór chyba też odpada. R2D2 to co napisałeś to trochę nie rozumiem, moto jest z 2009 roku i ładowanie jest ok. Zostały mi jeszcze dwie możliwości, ale nie wiem czy tak się może objawić usterka tych elementów. Jedno to czujnik Halla, a drugie to mechanizm dekompresatora?

siwy
07.06.2023, 00:20
Może coś dławi wydech? A może lewe powietrze łapie, pęknięty kruciec ssący albo airbox?

Piter!!!
07.06.2023, 15:24
Stator do przewinięcia. Co prawda w XL, ale miałem podobne objawy, no i dodatkowo problem z odpaleniem na ciepłym. Po przewinieciu nie te moto.

R2D2
07.06.2023, 21:43
... R2D2 to co napisałeś to trochę nie rozumiem, moto jest z 2009 roku i ładowanie jest ok. ...

Sorry nie spojrzałem na rocznik :D :bow:

Tygrys 74
08.06.2023, 08:01
A teraz z innej beczki czy ktoś już próbował złożyć xr/xl/nx bez wałka balansera .

JaroGL
18.06.2023, 08:03
Myślałem nad tym statorem co koledzy pisali, ale u mnie nie ma tych dwóch dodatkowych cewek jak np. W Xr650r. Zatem ostatnim podejrzanym jest czujnik impulsów. Zauważyłem, że są ślady przelutowywania, czyli ktoś coś kombinował. Nie ma na nim numerów, ale pisze Japan i Tec. Czy ktoś może mi napisać czy taka firma to oryginalny dostawca części dla Hondy czy jest to zamiennik. No i czy przez impulsator może być taka usterka jak u mnie. Oporność przy pomiarze jest w normie.
Jak ktoś zna jakiegoś specjalistę od xr to proszę o namiar. W Hondzie byłem to tam mechanicy nie wiedzieli co ja do nich mówię 😀.

Adagiio
18.06.2023, 18:08
Specjalista od XR z naszego forum to Muflon - Moto Max, działa w okolicach Rzeszowa. Mam do niego telefon, jak będziesz zainteresowany daj znak na priv.

Robur82
21.06.2023, 07:46
Podpowiedzcie na nasze jakie to rozmiary opon?
tył 4,6-18
3.00-21
przy okazji jakie gumy polecacie na Kirgistan
Na Kamiory zakłada się miękką mieszankę, żeby kleiła i było to odporne na kapcie.

MrWaski
21.06.2023, 15:37
https://www.tacomaworld.com/tirecalc?tires=140-70r17-150-60r17