PDA

View Full Version : Zębatka przednia - problem


SZCZURS
15.02.2016, 22:50
Witam

Jestem świeżym :o posiadaczem afry i ostatnio podczas przeglądów, przygotówek do sezonu i czysto poznawczych rozbiórek: zaniepokoiła mnie dość mocno moja przednia zębatka.

To że temat ośki zdawczej jest teraz na czasie:D to ok ale ośka wygląda na zdrową https://goo.gl/photos/eDTRomNQyjztqV947 ale zębatka lata jak cholera:mur:

Jak temat ogarnąć i czym to może byc spowodowane taki luz pomiędzy zębatką a wałkiem.

Jeszcze filmik piardyknę co by naświetlić jeszcze temat.


https://goo.gl/photos/LKQgGnTM74BpGSp68


Uspokójcie mnie moi drodzy afrykanie bom się trochę obsrał z paniki:bow:

SZCZURS
15.02.2016, 23:08
Nowy sznurek bo coś poprzednie nie dzaiłają

https://youtu.be/ISXy8z_I00M

Maurosso
15.02.2016, 23:18
Zębatka tak ma latać. Ważne żeby nie miała luzu jak chcesz ją "obrócić".

Czyli nie tak: UXI8IyOpNSE

No i coby wałek nie miał luzu promieniowego (trochę osiowego będzie).

SZCZURS
15.02.2016, 23:33
Luz nazwę go ,,obrotowy" zębatki względem wałka mam ok 1mm a wałek praktycznie bez luzu tylko na boki cholernie lata ta zębatka
Nie da rady wyeliminować luzu np dystansując delikatnie podkładkę dociskową zębatki przy pomocy podkładek które włożę pomiędzy zębatkę a ten docisk?

Mam nadzieję, że nie zagmatwałem;-)

Maurosso
15.02.2016, 23:53
Obrotowego powinno być zero. Wzdłuż wałka może latać. Ten typ tak ma (zębatka pływająca). Na forum się pojawiły dopiero co, dwa wątki co mają niby temu zapobiec...a czy jest sens poprawiać fabrykę przy tak zdrowym wałku to już musisz sobie sam odpowiedzieć :)

Jak Cię to straszliwie męczy:

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=25790

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=25791

Fihu
16.02.2016, 00:47
Ewentualnie kup nową zębatkę Hondy + nowe zabezpieczenie ;) na pewno nie zaszkodzisz, a rozumiem ze masz nową Afre wiec nie wiesz kiedy te elementy były wymieniane

gerard36856
16.02.2016, 07:43
ja mialem podobnie. tydizen temu. tez mnie niepokoiło to zjawisko, uznałem je za potencjalne zagrożenie. w zwiazku z tym ze Afrą zamierzam pojezdzic conajmniej do ''trzydziestki'' (Afry) - wkleiłem ją dla spokoju.

SZCZURS
16.02.2016, 08:09
Chyba tak zrobię.
Zastanowienia się jeszcze nad klejem. Może ktoś z forumowych czarnuchow odsprzeda troszkę bo kupowanie za 250zl całego opakowania mija się z celem.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

raf
16.02.2016, 09:10
Nie ma się co zastanawiać, tylko kleić. Wałek jest już minimalnie wyrobiony i luz będzie się powiększać, i zębatka od Pana Hądy nic tu nie pomoże. Można użyć loctite 648 lub 660.

SZCZURS
16.02.2016, 09:28
Nie masz może do odsprzedania troszkę w/w kleju?
Szkoda tyle kasy wydawać na 5 kropelek kleju a chętnie zamieniłbym na 4pak albo dwa. ;-)

Poncki
16.02.2016, 10:18
Ktoś kleił klejem z Castoramy i też było ok.
Takie info jest w wątku o wałku.

Mallory
16.02.2016, 10:25
....
Uspokójcie mnie moi drodzy afrykanie bom się trochę obsrał z paniki:bow:

SZCZURS - użyj opcji szukaj, wszystko o wałkach zostało powiedziane, są zdjęcia co i jak robić, jakim klejem, są testy po przejechaniu wielu km. na danym kleju, jest o łożysku na wałku. Dużo lektury. Nikt za Ciebie tego nie zrobi, szukaj i czytaj.

gerard36856
16.02.2016, 10:30
http://www.technicqll.pl/index.php/pl/produkty/epoksydy/20-klej-metalowy-300kg-epoksydowy

Kazmir
16.02.2016, 11:08
http://www.loctite.pl/wyszukaj-produkt-6523.htm?nodeid=8802624536577
Już 6-sty rok bez problemu.

motomysz
16.02.2016, 11:41
Mallory ma racje! Jest tez opisane zastosowanie kleju technicqll wymieniony przez "gerard 36856" sam to zastosowalem w zeszlym roku zrobilem ponad 7tysi i narazie jest git!

SZCZURS
16.02.2016, 12:21
No fakt Panowie że leniem jestem bo z wyszukiwarki nie chce mi się korzystać więc postępuje sobie głowę popiołem z własnego kału ;-) Fakt, że tych informacji jest aż nad to.....:-D i człowiek trochę głupieje.

Dzięki Panowie za cierpliwość i pomoc.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Zet Johny
16.02.2016, 13:09
Cytat:"
http://www.loctite.pl/wyszukaj-produ...=8802624536577 (http://www.loctite.pl/wyszukaj-produkt-6523.htm?nodeid=8802624536577)
Już 6-sty rok bez problemu."

Kazmir a masz może porównanie tego kleju z Loctite 3478, bo mi się kończy i może taka szczy kawka by była dobra?

Kazmir
16.02.2016, 22:18
Jak trzeba to mam;) Wybrałem ten, bo ma dużą odporność na ścinanie, a o to w tej zabawie chodzi. Dodatkowa zaleta małe(2x25ml) opakowanie. Ja to kupowałem gdzieś za 37zeta?

Dzieju
17.02.2016, 08:52
http://www.loctite.pl/wyszukaj-produkt-6523.htm?nodeid=8802624536577
Już 6-sty rok bez problemu.
Ale 6 lat stania czy 6 lat jeżdżenia? Ile km zrobione bo to jest dobry wykładnik :)
Kazmirze czy ten strzykawkowy po otwarciu nadaje się ponownie za jakiś czas czy już do śmieci?

Cassini
17.02.2016, 12:56
SZCZURS;
Ja tam nie widzę nadmiernego luzu, nowy wałek ma podobny po 30tkm.
Jak bym tego nie kleił tylko smarował regularnie smarem do wpustów BMW
i ten ten luz się nie powiększy. Jak tam będzie sucho to kaplica.

Kazmir
17.02.2016, 12:58
Oczywiście!!! 6 lat stania w pokoju przy kaloryferze:p
Mam to otwarte ze trzy lata i działa. Używam tez w elektronice coś tam czasem posklejać itp. Po odłamaniu mostka strzykawek ta część (fotka - strzałka) jest zatyczką odciętych aplikatorów - dość skuteczną.

SZCZURS
17.02.2016, 18:27
Za późno:-) Techniqll poszło w ruch:-) Wczoraj wklejone dziś składam do kupy.
A tak przy okazji jaki jest sens tego luzu na zebatce?

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

delfin697
17.02.2016, 19:20
Tam ma być luz ze wzgledu na pracę łańcucha . Pan honda o tym pisał i musisz przyjać do wiadomości że Afra i Trampek tak ma i już . Wstydż sie za to że to wszystko na sucho pracuje , zamiast kleju smar miedziowy , nowa zębatka z Larsona za 45pln i przesmaruj to raz w roku chyba że zęby w drugastronę idą to wymień znowu na nową . Nie będe tłumaczył co jak i dlaczego bo to tak samo jak bym tłumaczył że mleko jest białe i dla czego . WAŁEK SMARUJEMY SMAREM A NIE KLEIMY :mur:

tom500
17.02.2016, 19:51
[A kolega gdzie te zebatki po 45 zyka kupuje????




QUOTE=delfin697;469870]Tam ma być luz ze wzgledu na pracę łańcucha . Pan honda o tym pisał i musisz przyjać do wiadomości że Afra i Trampek tak ma i już . Wstydż sie za to że to wszystko na sucho pracuje , zamiast kleju smar miedziowy , nowa zębatka z Larsona za 45pln i przesmaruj to raz w roku chyba że zęby w drugastronę idą to wymień znowu na nową . Nie będe tłumaczył co jak i dlaczego bo to tak samo jak bym tłumaczył że mleko jest białe i dla czego . WAŁEK SMARUJEMY SMAREM A NIE KLEIMY :mur:[/QUOTE]

Mallory
17.02.2016, 20:03
Tam ma być luz ze wzgledu na pracę łańcucha . Pan honda o tym pisał i musisz przyjać do wiadomości że Afra i Trampek tak ma i już . .... WAŁEK SMARUJEMY SMAREM A NIE KLEIMY :mur:

myślałem, że dywagacje o wałkach już tylko będę przeglądał, a nie komentował...bo wszystko powiedziane zostało:)))

Pytania co do niby koniecznego luzu:
1. Dlaczego w innych moto tego luzu nie ma? Chociaż łańcuch i zębatki takie same są?
3. Dlaczego w nowej AT takiego luzu nie ma?
4. Dlaczego Yamaha w Tenerze też miała luźną zębatkę w modeli 34L (1983-1985) a później zrezygnowała z tego chociaż reszta silnika została identyczna?
5. Dlaczego jedną Tenerą z "problemem wałka" (identyczny jak w AT) jest Tenera z luzem na wałku?
6. Dlaczego od wklejenia zębatki w swojej AT 11 tyś. km temu śpię spokojnie i nic się z łańcuchem i innymi podzespołami nie dzieje?

Nie mam dużego doświadczenia z mechaniką, ale wiem jedno - luz na wałku = problem.
:))))

SZCZURS
17.02.2016, 20:13
Widzicie Panowie... Mam mała wiedzę i dlatego moje decyzję są pokłosiem niektórych wypowiedzi... Znalazłem informacje o klejeniu/niwelowaniu luzu a nie o pomaganiu w luźnym lataniu po wałku zdawczym.
Tak czy siak jest zaklejone i nie wiem czy mam wyrywać czy zostawić i następnym razem ( zmiana zębatki) zostawić na pastwę luzu projektowanego?

Zglupiałem.




Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Lepi
17.02.2016, 20:20
Tam ma być luz ze wzgledu na pracę łańcucha . Pan honda o tym pisał ...

W nowej afryce księgowi nawet luz skasowali :)

Dzieju
18.02.2016, 08:28
Oczywiście!!! 6 lat stania w pokoju przy kaloryferze:p
Mam to otwarte ze trzy lata i działa. Używam tez w elektronice coś tam czasem posklejać itp. Po odłamaniu mostka strzykawek ta część (fotka - strzałka) jest zatyczką odciętych aplikatorów - dość skuteczną.
Przy kaloryferze to się poczuje jak na Saharze tylko piasku pod kola trochę podsyp :)
Dzięki za potwierdzenie dłuższej przydatności po otwarciu. Spotkałem się z produktami które niestety przysychały mimo zakrętek czasem jedna z tubek.

Kazmir
18.02.2016, 17:08
Tam ma być luz ze wzgledu na pracę łańcucha . Pan honda o tym pisał i musisz przyjać do wiadomości że Afra i Trampek tak ma i już
Uzasadnij, bo mnie Pan Bruce Willis powiedział, że trzeba wklejać.

motormaniak
19.02.2016, 11:39
Ja Ci uzasadnie:
luz jest bo się zrobił.. i tylko dlatego.
A zębatki można wklejać.
Bruce Willys (ten od willysa mb)

redneck
20.06.2016, 00:47
Postanowiłem się wkleić z trochę innym tematem dotyczącym zębatki przedniej, aby nie zaśmiecać forum nowym wątkiem.
Przy wymianie wałka musiałem wiadomo zakupić nową zębatkę.
Nowa przednia zębatka- wszyscy polecają Pan Hondę i tak zrobiłem.
Końcówka roboty, moto do odbioru i dziwny telefon Pana mechanika, myślałem że to kolejna baja aby kolejny raz przesunąć termin ale fotki przesłał.
Okazało się że nowy łańcuch DID VX pasuje ładnie do tylnej JT i bardzo średnio do przedniej Pana Hondy.

Telefon do Rambo, zdziwiony mocno także ale porządna firma i za dwa dni miałem JT z tłumikiem.
Przednia JT pasowała bez problemów.
Czy ktoś wcześniej miał podobne problemy z przednią zębatką?

Artek
20.06.2016, 00:58
Tak, kilka razy;) Załóż oryginał i przejedź się. Pamiętaj o prawidłowym wyregulowaniu naciągu łańcucha pod obciążeniem.

sizyrk
20.06.2016, 01:05
Tak, kilka razy;) Załóż oryginał i przejedź się. Pamiętaj o prawidłowym wyregulowaniu naciągu łańcucha pod obciążeniem.

mam rozumieć , że cie dociera?????

mam tak samo......

marekw
20.06.2016, 01:38
Wyżyć to gowno jak najszybciej i załóż inną zebatke np.sunstar albo inna ale nie pana hondy.Problem nie jest nowością spasowania zębów orginalnej zębatki pana hondy.Nie próbuj ruszać bo zalatwisz łańcuch.

Artek
20.06.2016, 02:05
Słyszałem, że w Gdyni to słoną wodę w kranie mają.:haha2:

materna
20.06.2016, 11:10
Też tak miałem przy wymianie napędu,założyłem oryginał od hondy i było jak na zdjęciach, po przejechaniu kilkudziesięciu km wszystko się ładnie ułożyło i jest jak trzeba. Chodzi o to żeby tak guma która amortyzuje ułożyła się do ogniw łańcucha i tyle. Zakładaj oryginał:)

redneck
20.06.2016, 11:21
Ostatnie tłumaczenie brzmi bardzo logicznie, dopasowanie gumy nie straszy tak jak dopasowanie zębów.
Mechanik widać wcześniej nie robił napędu z orginalną zębatką Hondy i dlatego był zaskoczony.
Motor śmiga na JT z tłumikiem gumowym, najwyżej nie będę odsyłał i zostawię sobie na następną wymianę.

adoado0
20.06.2016, 15:14
Honda to tak lubi z tymi zębatkami. Kiedyś miałem kilka pierdopędów Hondy z lat 80ych i tam lubiły się te wałki wyrabiać tak samo, tyle, że to jeździło w koło komina i się po prostu spawało.
20 lat minęło, pojemności przybyła 7 z przodu, i nic się nie zmieniło w kwestii zębatki.
Na motocrossie przesiadłem się na Yamahe i jakie zdziwko - jak to? Nakrętka? Żadnego luzu? Coś musi być nie tak.. Ech, ta Honda.
Wałka to mam z 80-90%, ale też kupiłem klej bo nie podoba mi się to.

Kazmir
20.06.2016, 15:41
Ludzie litości:bow:
Jeśli zębatka jest z tłumikiem drgań gumowym to, żeby to działało to tak ma być jak na fotkach!!! To żadna nowość. Małe koło zębate rozrządu w aucie 125P też miało nałożony oring do tego samego służący. Pamiętam, że przez tą "gumkę" ciężko było założyć duże koło na wałek rozrządu. Musi być większa średnica, żeby tłumienie tej gumy działało. Jeśli jest inaczej to wtedy guma spełnia tylko rolę dekoracyjną. Po kilkunastu km. guma i tak się wytrze/ ułoży do łańcucha pozostając jednak min. wyżej na styku łańcucha.

Tymon
22.06.2016, 17:01
A nie jest to to spowodowane nowym lancuchem (a raczej smarem fabrycznym ktory jest gesty?) - przez co ma mniejszy luz na zebatce i nie wchodzi jak trzeba...

Ja tak mialem tyloo przy wymianie wraz z nowym lancuchem (wymiana samej zebatki nie stwarza problemow).

Mhv
22.06.2016, 19:51
Polać Kazmirowi. Smar może kasować mikro luzy ale to nie w tym przypadku.

Kazmir
22.06.2016, 21:22
Mhv Dzięki. Upały idą, a pić się chce:beer::zdrufko::)