View Full Version : Pytanie odnośnie wibracji
polnybandzior
22.02.2009, 20:08
Mam takie pytanie odnośnie wibracji
Gdy jadę na obojętnie jakim biegu na niskich obrotach (np jak puszczę gaz i jedzie sam) to jak przyśpieszam spokojnie to są spore drgania do ok 2200 obrotów. Nawet na niskich biegach
Czy powodem tego może być luz na wałku zdawczym????
czy może coś innego???
do ok 2200 obrotów
jak to do 2200??
masz na mysli od 2200, prawda?
Artuditu
22.02.2009, 20:58
Domyślam się że piszesz o szarpaniu a nie o wibracjach. jeździj powyżej 3tyś obr/min a nic ci nie będzie szarpać
na silniku widlastym niskie obroty są szkodliwe
staraj się przekraczać 3000rpm
polnybandzior
22.02.2009, 23:05
tak chodzi mi o szarpanie. źle to nazwałem. powyżej 2200 obrotów wszystko jest okej i idzie gładko.
ok dzięki za radę. Jestem jeszcze zielony
na silniku widlastym niskie obroty są szkodliwe
mozesz napisac cos wiecej?
thx!
NaczelnyFilozof
22.02.2009, 23:35
mozesz napisac cos wiecej?
thx!
Im mniej cylindrów, tym większe szarpanie na niskich obrotach. I nie ważne czy vałka czy rzędówka.
Temu silnik PF126p ma takie zaj'wielkie koło zamachowe :)
Artuditu
22.02.2009, 23:47
tak chodzi mi o szarpanie. źle to nazwałem. powyżej 2200 obrotów wszystko jest okej i idzie gładko.
ok dzięki za radę. Jestem jeszcze zielony
Spoko. Na początku też nie wiedziałem. Myślałem że 3000obr to już mega rzeźnia i silnik zaraz wyskoczy z ramy. Nie bój się:) abyś na czerwone pole za często nie wskakiwał.
I nie ważne czy vałka czy rzędówka.
no wlasnie tak myslalem, i mnie ten komentarz zmylil.
czyli jak zawsze - dzida - i bedzie dobrze.
w mojej suce katanie 1983 r na V biegu 40km/h i nie szarpało, miała tez kardan :D
jak kupiłem AT to pierwszym moim postem na tym forum było pytanie czemu tak szarpie? prawie sie osrałem przez ogólne wibracje. Teraz juz wszystko wiem :D
mozesz napisac cos wiecej?
thx!
panewki dostają uderzenia
poza tym przy wyższych rpm pompa ma lepszy wydatek i lepiej smaruje silnik
a na marginesie silnik chodzi najlepiej w zakresie swojego maksymalnego momentu i maksymalnej mocy wiec należy dążyć od utrzymywania obrotów w okolicach maksymalnego momentu wtedy mamy najwięcej ubawu z jazdy a przytym najmniej sobie sami szkodzimy
polnybandzior
23.02.2009, 18:25
Pocieszyliście mnie bo myślałem, Ze jest cośnie tak :)
A przy jakich obrotach jest nawyższy moment w RD07?? bo z tego co czytałem to między RD07 a RD04 jest duża różnica??
w mojej suce katanie 1983 r na V biegu 40km/h i nie szarpało, miała tez kardan :D
jak kupiłem AT to pierwszym moim postem na tym forum było pytanie czemu tak szarpie? prawie sie osrałem przez ogólne wibracje. Teraz juz wszystko wiem :D
nie wiem jak ksiązka pisze ale wg mnie od 5500 obr zaczyna sie jazda.
tu ci nie powiem bo nie wiem w trampku mam max moment przy5500rpm a moc przy6000 i tak dobieram biegi żeby zawsze być w okolicy tych obrotów
NaczelnyFilozof
23.02.2009, 21:31
tu ci nie powiem bo nie wiem w trampku mam max moment przy5500rpm a moc przy6000 i tak dobieram biegi żeby zawsze być w okolicy tych obrotów
Ale nie chodzi tyle o max moment ile o krzywą momentu.
I takie TA 600 ma 80% siły ciągu momentu obr od 3500br/min :)
Artuditu
23.02.2009, 21:40
moc maxymalną masz przy 7500 a moment przy 6000-6500(różne źródła)obr/min ale osobiście ciężko mi sobie wyobrazić jazdę non stop na 6500. Mi tam na miasto 4000 do max 5000 wystarcza. Czasem tylko sobie wystrzelę ponad to. Jeżdżę jak "renta"
Jeżdżę jak "renta"
:haha2::haha2::haha2:
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.