PDA

View Full Version : Przedni zawias, a prowadzenie w terenie


adoado0
10.02.2016, 13:03
Tematów o zawiasie nie brakuje, ale pytanie chyba nie bardzo pasuje do istniejących wątków.
Otóż, jaki ma wpływ wymiana przedniego zawieszenia w AT na inne, np jak montujecie od KTMów na prowadzenie np w piachu?
Nie ukrywam, że moje doświadczenie terenowe kończy się na 140 kg motocykla, a regularnie jeżdzę na motocrossie, więc jeszcze mniej wagi.
Pytanie stąd, że dla mnie jazda AT w piachu to jest istny meksyk, przód jeździ jak po lodzie, czuje się tak 'niepełnosprawny' w terenie, że chyba lepiej już jest 'typowej youtubowej lasce' pierwszy raz na motocyklu. Opony mam prawie nowe, bieżnik endurowy.
Czy może głupio gadam, wymyślam i pozostaje jeździć, aż się przyzwyczaję?

Choć jak tak sobie myślę to chyba większy zdecydowanie wpływ ma tutat geometria i waga motocykla niż przedni zawias, bo co on ma specjalnie do roboty w równym piachu, a który chyba najbardziej mnie zaskoczył.

pawelsitek
10.02.2016, 13:54
Otoż kolego.

Może nie w AT, ale w BIGu zrobiłem przekładkę na WP.
Crossa z tego nie zrobisz, ale próg śmierci podwyższa sie o 20-30km/h.

Jest lepiej, duzo lepiej, ale musisz dostosowac twartosc zawiechy z KTMa pod mase motocykla, chyba ze załozysz przód od LC8.

Seryjny zawias od BIGa był miękki, i w piachu nie robił, przód jechal jak chciał.
Na WP moto jedzie tak jak ja chce pod warunkiem mocnego trzymania kolanami i gazzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!!!!!!!!!!!!!!!!

adoado0
06.06.2016, 11:28
Odświeżę temat. Czy w RD07A można zrobić prosto pompowany przód poprzez odkręcenie górnych dekli każdej lagi i wrzucenia tam zaworków? Może jak je trochę utwardzi to będzie lepiej. Oglądąlem ostatnio jak latają nowymi Afrykami po piachu to jakby mieli crossówkę pod tyłkiem. Może mój zawias jest jakiś skopany? Choć niby był regenerowany zanim kupiłem tę Afrykę.
Podczas jazdy szutrowej jest ok, ale piach to tragedia, jak można tym na pustynię wjechać?

Emek
06.06.2016, 11:52
Wydaje mi się że przedni zawias nie jest tutaj jakimś kluczowym problemem. Raczej technika oraz odpowiednia prędkość mają zdecydowanie większe znaczenie.
jq8sZMPxnTA
Na filmie wyraźnie widać że gościu kręci kierą w obie strony a moto jedzie prosto a to mały GS, którego zawias nie jest jakiś szałowy (chyba nawet nie ma żadnej regulacji).

Kazmir
06.06.2016, 12:29
Choć jak tak sobie myślę to chyba większy zdecydowanie wpływ ma tutat geometria i waga motocykla niż przedni zawias, bo co on ma specjalnie do roboty w równym piachu, a który chyba najbardziej mnie zaskoczył.
I dobrze myślisz! AT nadaje się do piachu jak osioł do baletu. Żadne zworki nic nie pomogą.
Pamiętam jak kiedyś dosiadłem Jawę 350 w terenie przypominającym pustynię. Czułem się podczas jazdy jak łyżwiarz figurowy na zawodach!!!

szkotu1
06.06.2016, 14:39
piach to tragedia, jak można tym na pustynię wjechać?
Należy przestać się bać i nie używać pierwszego biegu. Afryka daje rade po piachu jak każde inne tego typu moto, po piachu nawet jakimś streetem da rade jechać. Bariera jest zawsze w głowie kierownika. Ogólnie mówiąc - ten motur daje rade na serii, tylko jazda to walka z wagą.

adoado0
06.06.2016, 15:00
szkotu1, no nie wiem czy mam barierę w głowie, raczej nie, bo na motocrossie to nie jeżdzę na pierwszym biegu i lubię piachy, tyłek do tyłu, gaz do oporu i się leci. Nie mówię tutaj o przejechaniu piasku by go przejechać, a o jakiejś choćby niewielkiej frajdzie z offu.

Afryką wjechałem pierwszy raz własnie tak, jakby to nie było żadne wyzwanie, na lajcie jakieś 50-60 km/h w 'niezaduże' piachy, to przód mi odpłynął, gały wyślepiłem (a co to się teraz stało, koło odpadło?) zero jakiejkolwiek kontroli, myślałem, że mi lagi poskręcało, i był to raczej popis cyrkowca niż coś wspólnego z jazdą terenową, podpieranie nogami jakbym pierwszy raz na motocyklu siedział.

Teraz to rzeczywiście może być coś prawdy w tym, że piachy z reguły robię na pierwszym biegu :)

Czyli wychodzi na to, że maszyna gwizda, a kierownik pi(...). Zrzucę kufry i zamiast KXFa na tor wezmę Afrykę, może coś z tego się urodzi.

Pozostały jeszcze te zaworki - mogę sobie je bezkarnie wmontować w dekle lag? To już tak przy okazji tematu tej nieszczęsnej jazdy terenowej, czasami by się przydało dopompować, a roboty niewiele. Odkręcić, wiertarka, gwintownik i zaworki od starych dętek.

szkotu1
06.06.2016, 15:12
Śmiało możesz montować zaworki, tylko kompresorem ze stacji nie pompuj i trójnik od razu załóż. W afryce to dwa razy ręczną pompką rowerową się dmucha i styka.
Popytaj na forum, pewnie ktoś ma używki od 07 to będziesz miał oryginał.

Co do jazdy po piachu to trenuj, próbuj i będzie dobrze.

Maurosso
06.06.2016, 15:17
Czy w RD07A można zrobić prosto pompowany przód poprzez odkręcenie górnych dekli każdej lagi i wrzucenia tam zaworków? Może jak je trochę utwardzi to będzie lepiej. Oglądąlem ostatnio jak latają nowymi Afrykami po piachu to jakby mieli crossówkę pod tyłkiem. Może mój zawias jest jakiś skopany? Choć niby był regenerowany zanim kupiłem tę Afrykę.
Podczas jazdy szutrowej jest ok, ale piach to tragedia, jak można tym na pustynię wjechać?

Tu jest co nieco o emulatorach:
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=23524&highlight=emulatory

Natomiast jeżeli chodzi o jazdę po piachu...to nie wiem czy zobaczysz różnicę. Raczej nie...

Na piachu to raczej przełamanie, że dzida pomaga, a nie przeszkadza.

_Lrk1CfYvyE

strobus1
06.06.2016, 16:11
W piachu nie pomagają też zużyte łożyska główki ramy.
Piach jest zajefajny a afra lata po nim dobrze.

adoado0
06.06.2016, 16:20
A ten zawias z filmiku przypadkiem nie ma regulacji odbicia/dobicia?
No dobra, zachęciliście mnie, przyłożę się bardziej do tematu, dobrze, że nie oddałem gmoli i stelaży do malowania.

Jaro-Ino
06.06.2016, 23:39
Po piachu da się jeździć tak jak na tym filmiku poniżej:
z masą nie wygrasz, ale prędkość pomaga :D

m4brfKIdryk

szymon25
07.06.2016, 08:12
gaz Twoim przyjacielem. Ja tam lubie napierac po piachu Afryką. Najgorzej jest ruszyc potem jakoś idzie :) Dwójka i rura!!! Najlepiej jak sie ma wieksza zębatke z tyłu.

dawid8210
07.06.2016, 09:17
Zgadzam się z kolegą powyżej. Gaaaaaz, większa zębatka na tyle i rura ! :D

szymoniasty456
22.06.2016, 19:26
Witam oddałem ostatnio lagi do prostowania i zauważyłem że dolna Półka jest ruchoma czy ktoś podpowie należy to dokręcić jakoś i jak?czy ten typ tak ma miałem kiedyś cbr ale tam z tego co pamiętam dolna i górna półka chodziły tak samo a tu górna mogę skręcić np w prawo a dolna w lewo ??

szymon25
22.06.2016, 21:21
Jak to ruchoma? W jakiej płaszczyźnie?

Jaro-Ino
23.06.2016, 09:10
Po prostu nie ma lag i można półki przemieścić. To normalne.