PDA

View Full Version : Odcięcie zapłonu


mitny
09.02.2009, 10:02
Witam,
Na tym forum jestem pierwszy raz więc witam wszystkich klubowiczów.
Na forum jestem jako przedstawiciel mojego ojca który od niedawna jest szczęśliwym posiadaczem Afryki - ja poruszam się na VFR 800.

Mam pytanie do was - być może odpowiedź jest gdzieś na forum ale nie mogę jej namierzyć. Mianowicie chodzi o odcięcie zapłonu w Africe mojego ojca.
Sama Africa to rocznik 92 pochodząca z Włoch.
Odcięcie objawia się na każdym biegu w postaci urywania zapłonu na wysokich obrotach. Na niższych wydaje się, że jest pełna moc. Motor z tego powodu rozpędza się do 120km/h dalej zaczyna się urywanie.

Czy ktoś z was wie może jak takie odcięcie jest zrealizowane i jak się go pozbyć?

Pozdrawiam

R2D2
09.02.2009, 10:38
To raczej nie jest odciecie , albo brak paliwa , albo padnieta membrana podcisnieniowa w gazniku lub obie.
Oczywiscie przyczyn moze byc wiecej ale mysle ze od tego mozna zaczac .

rambo
09.02.2009, 11:33
Rd04 z 92r to chyba nawet nie ma odcięcia. Jakbym sie mylił i bylo by inaczej to odciecie działa przy 8500~9000 RPM. Coś pany musicie poszukać na wtyczkach przy module, odłączyć dla pewności można tez czujnik bocznej stopki. Meldujcie będziem radzić i dzielić sie pomysłami co to

Powodzenia :oldman:

podos
09.02.2009, 11:37
Coś z zasilaniem paliwem może? Podłączcie do butelki z wężykiem bezpośrednio przewod do gaznikow.

Jak bedzie działało, tzn niedrożność na lini filtr siatkowy, filtr paliwa, zagięte przewody, pompa?

A jak nie będzie to może faktycznie membrana walnięta?

wieczny
09.02.2009, 15:57
04 ma odcięcie ale nie pamiętam gdzie dokładnie czy na początku czy na końcu czerwonego pola (chyba na końcu). Odcinki nie ma Szadołka 750 z 1983 na pewno. Dokręciła się jakieś 2cm poza skalę :).

Mecia
10.02.2009, 07:39
Odcięcia też nie ma Suka gs 650 Katana z 1983. Z 12 tys na blacie dokreciłem ją do 13 tys:D eh załuje ze sprzedałem.

Rojek
04.05.2013, 11:04
Czy RD03 ma odcięcie zapłonu? Dokręcam swoją do czerwonego pola i nic się nie dzieje, wyżej się obawiam żeby jej nie zaszkodzić.

rambo
04.05.2013, 11:42
Jak ma, to przy 8500 RPM

Śmiało bez obaw :Thumbs_Up::)

Moto-Bandit
25.06.2013, 12:09
W sobotę zrobiło mi się podobnie przy mojej RD04. :mur:

W trakcie jazdy stracił moc i rozpędza się normalnie do ok. 4000 obrotów.
na piątce do ok. 90km/h powyżej się dusi i dławi.
Przy delikatnym dodawaniu gazu bardzo powoli rozpędza się do 120km/h
Na niskich obrotach silnik pracuje równo i ładnie.

Wygląda, jakby nie dostawał paliwa. Gdzie zacząć poszukiwania?
Czy może broić pompka paliwowa?
Czy od razu pruć gaźniki?

randal 76
25.06.2013, 12:14
filtr powietrza luknij na niego .

zimny
25.06.2013, 14:03
W sobotę zrobiło mi się podobnie przy mojej RD04. :mur:

W trakcie jazdy stracił moc i rozpędza się normalnie do ok. 4000 obrotów.
na piątce do ok. 90km/h powyżej się dusi i dławi.
Przy delikatnym dodawaniu gazu bardzo powoli rozpędza się do 120km/h
Na niskich obrotach silnik pracuje równo i ładnie.

Wygląda, jakby nie dostawał paliwa. Gdzie zacząć poszukiwania?
Czy może broić pompka paliwowa?
Czy od razu pruć gaźniki?

Ja miałem coś w ten deseń. Tylko było tak że jak przy 4-5 tys dałem ostro w palnik to się dławiła i po jakimś czasie przyspieszała. Jak delikatnie dodawałem to osiągała jakieś 140km/h.

Winna była pompa - otóż na stykach z larssona pompa zachowywała się jakby podawała za mało paliwa. Dowiedziałem się przypadkiem podmieniając pompę w celach testowych - na oryginalnych stykach było OK. Choć teraz podejrzewam że styki były OK, tylko ich montaż spaprany.

Tak czy inaczej - szukałbym w paliwie, szczególnie zaczął od pompy, baku itp. Gaziory zostaw na później.

Pozdrawiam
zimny

Moto-Bandit
25.06.2013, 16:13
Winna była pompa - otóż na stykach z larssona pompa zachowywała się jakby podawała za mało paliwa. Dowiedziałem się przypadkiem podmieniając pompę w celach testowych - na oryginalnych stykach było OK. Choć teraz podejrzewam że styki były OK, tylko ich montaż spaprany.

Po wstępnych oględzinach:
-Filtr powietrza czysty
-Pompa nie była ruszana przeze mnie ani razu, udało mi się dopiero co ją wyciągnąć (RD04 - męka) - rozbiorę jak się trochę uspokoję po wyjmowaniu
-Paliwo przez filtry paliwa po odkręceniu kranika leci bardzo ochoczo całym przekrojem

Idę dłubać dalej...

Moto-Bandit
25.06.2013, 19:38
Czy widoczne na zdjęciu przyłącze pompy jest oryginalne?
Czy jak połączę wężykiem te dwie końcówki (omijając pompę) to przy połowie pełnego zbiornika i dobrym przepływie powinno zdążyć podawać paliwo do gaźników?

Druga fotka to styki pompy - takie nie wiadomo jakie ni to wypalone ni to dobre

zimny
25.06.2013, 20:13
Co do łączenia przewodów to chyba powinien być pełny zbiornik. Ale nie jestem pewny - w RD04 ponoć jest lepiej w tym temacie niż w 07. Co do styków to one chyba wypalone są. Jakby coś to chyba mam zamienniki na sprzedaż bo ze 3 komplety na 2 pompy się zebrały :-)

bass
25.06.2013, 21:01
...styki już umarły, Twoja usterka polega na tym, że jak jedziesz to one się "sklejają" :D i pompa nie daje paliwa, za chwile się odkleją i daje... jak z babą co ma okres :D moja (honda) miała to samo, wymieniłem styki na nowe, ok 5 dych? w larsonie są od ręki dostępne... do tego ten Twój filterek ma już kilka latek raczej, 16 pln nowy, też w larsonie jest... i bedzie git... jeżeli chodzi o wężyki i grawitacyjne podawanie paliwa to podłącz wszystko w jeden i bedzie działać bez problemu...

Moto-Bandit
28.06.2013, 16:37
...styki już umarły, Twoja usterka polega na tym, że jak jedziesz to one się "sklejają" :D i pompa nie daje paliwa, za chwile się odkleją i daje... jak z babą co ma okres :D moja (honda) miała to samo, wymieniłem styki na nowe, ok 5 dych? w larsonie są od ręki dostępne... do tego ten Twój filterek ma już kilka latek raczej, 16 pln nowy, też w larsonie jest... i bedzie git... jeżeli chodzi o wężyki i grawitacyjne podawanie paliwa to podłącz wszystko w jeden i bedzie działać bez problemu...


Styki wymienione na nowe, niestety poprawy brak.
Silnik pracuje równo, ale nadal brak mocy przy większych obrotach.
Trza szukać dalej.

rob
28.06.2013, 17:11
Poziom paliwa w gaziorach?

Moto-Bandit
28.06.2013, 18:48
Poziom paliwa w gaziorach?


Gaźników jeszcze nie ruszałem, co do poziomu paliwa, to myślę, że nie powinien się nagle zmienić. moc stracił w trakcie jazdy. Ja stawiam na syf w gaźnikach.

Moto-Bandit
28.06.2013, 20:56
Świeca z przedniego cylindra41216

Ful serwis z wszelkimi regulacjami i czyszczdeniem myślę, że pomoże.
Za dużo tankowania w zadupiach...tak sobie myślę.

Orzep
28.06.2013, 21:45
Foto oglądam na telefonie, ale chyba zbyt dużo powietrza w mieszance!
Oszczędniś... ;)

Moto-Bandit
31.07.2013, 14:43
Już wszystko wiem.
pęknięta membrana, druga rozpadła się podczas rozbierania :mur:

Gdzie można kupić membrany za przyzwoitą kasę do RD04 ?

Przy okazji okazało się, że mam wersję dławioną - gruby kołnierz w krućcu.
Czy aby odblokować, muszę kupić drugie krućce, czy da się jakoś obrobić (przetoczyć, zeszlifować) ??

Borewicz
31.07.2013, 15:19
Thorgal77 sprzedaje membrany, jeśli się mylę poszukaj w Dziale Producentów i Dostawców.
Z oryginalnych króćców wytnij zwężki i będzie ok, jeśli są stare i spękane to lepiej wymień na nowe bez zwężki.

Moto-Bandit
31.07.2013, 18:13
Thorgal77 sprzedaje membrany, jeśli się mylę poszukaj w Dziale Producentów i Dostawców.
Z oryginalnych króćców wytnij zwężki i będzie ok, jeśli są stare i spękane to lepiej wymień na nowe bez zwężki.

Napisałem zapytanie do Thorgal77.
Orientujesz się może czy ma oryginały czy zamienniki?

Czy taki zamiennik można bezpiecznie zakładać:http://allegro.pl/membrana-membrany-honda-xrv-750-xrv750-africa-twin-i3416903432.html ?

Borewicz
01.08.2013, 09:53
Zamienniki, oryginał tylko w salonie Pana Hądy.
Są ok, ale wiem to tylko z przeczytanych postów na forum, sam nie zakładałem.