View Full Version : Odcięcie zapłonu
Witam,
Na tym forum jestem pierwszy raz więc witam wszystkich klubowiczów.
Na forum jestem jako przedstawiciel mojego ojca który od niedawna jest szczęśliwym posiadaczem Afryki - ja poruszam się na VFR 800.
Mam pytanie do was - być może odpowiedź jest gdzieś na forum ale nie mogę jej namierzyć. Mianowicie chodzi o odcięcie zapłonu w Africe mojego ojca.
Sama Africa to rocznik 92 pochodząca z Włoch.
Odcięcie objawia się na każdym biegu w postaci urywania zapłonu na wysokich obrotach. Na niższych wydaje się, że jest pełna moc. Motor z tego powodu rozpędza się do 120km/h dalej zaczyna się urywanie.
Czy ktoś z was wie może jak takie odcięcie jest zrealizowane i jak się go pozbyć?
Pozdrawiam
To raczej nie jest odciecie , albo brak paliwa , albo padnieta membrana podcisnieniowa w gazniku lub obie.
Oczywiscie przyczyn moze byc wiecej ale mysle ze od tego mozna zaczac .
Rd04 z 92r to chyba nawet nie ma odcięcia. Jakbym sie mylił i bylo by inaczej to odciecie działa przy 8500~9000 RPM. Coś pany musicie poszukać na wtyczkach przy module, odłączyć dla pewności można tez czujnik bocznej stopki. Meldujcie będziem radzić i dzielić sie pomysłami co to
Powodzenia :oldman:
Coś z zasilaniem paliwem może? Podłączcie do butelki z wężykiem bezpośrednio przewod do gaznikow.
Jak bedzie działało, tzn niedrożność na lini filtr siatkowy, filtr paliwa, zagięte przewody, pompa?
A jak nie będzie to może faktycznie membrana walnięta?
04 ma odcięcie ale nie pamiętam gdzie dokładnie czy na początku czy na końcu czerwonego pola (chyba na końcu). Odcinki nie ma Szadołka 750 z 1983 na pewno. Dokręciła się jakieś 2cm poza skalę :).
Odcięcia też nie ma Suka gs 650 Katana z 1983. Z 12 tys na blacie dokreciłem ją do 13 tys:D eh załuje ze sprzedałem.
Czy RD03 ma odcięcie zapłonu? Dokręcam swoją do czerwonego pola i nic się nie dzieje, wyżej się obawiam żeby jej nie zaszkodzić.
Jak ma, to przy 8500 RPM
Śmiało bez obaw :Thumbs_Up::)
Moto-Bandit
25.06.2013, 12:09
W sobotę zrobiło mi się podobnie przy mojej RD04. :mur:
W trakcie jazdy stracił moc i rozpędza się normalnie do ok. 4000 obrotów.
na piątce do ok. 90km/h powyżej się dusi i dławi.
Przy delikatnym dodawaniu gazu bardzo powoli rozpędza się do 120km/h
Na niskich obrotach silnik pracuje równo i ładnie.
Wygląda, jakby nie dostawał paliwa. Gdzie zacząć poszukiwania?
Czy może broić pompka paliwowa?
Czy od razu pruć gaźniki?
randal 76
25.06.2013, 12:14
filtr powietrza luknij na niego .
W sobotę zrobiło mi się podobnie przy mojej RD04. :mur:
W trakcie jazdy stracił moc i rozpędza się normalnie do ok. 4000 obrotów.
na piątce do ok. 90km/h powyżej się dusi i dławi.
Przy delikatnym dodawaniu gazu bardzo powoli rozpędza się do 120km/h
Na niskich obrotach silnik pracuje równo i ładnie.
Wygląda, jakby nie dostawał paliwa. Gdzie zacząć poszukiwania?
Czy może broić pompka paliwowa?
Czy od razu pruć gaźniki?
Ja miałem coś w ten deseń. Tylko było tak że jak przy 4-5 tys dałem ostro w palnik to się dławiła i po jakimś czasie przyspieszała. Jak delikatnie dodawałem to osiągała jakieś 140km/h.
Winna była pompa - otóż na stykach z larssona pompa zachowywała się jakby podawała za mało paliwa. Dowiedziałem się przypadkiem podmieniając pompę w celach testowych - na oryginalnych stykach było OK. Choć teraz podejrzewam że styki były OK, tylko ich montaż spaprany.
Tak czy inaczej - szukałbym w paliwie, szczególnie zaczął od pompy, baku itp. Gaziory zostaw na później.
Pozdrawiam
zimny
Moto-Bandit
25.06.2013, 16:13
Winna była pompa - otóż na stykach z larssona pompa zachowywała się jakby podawała za mało paliwa. Dowiedziałem się przypadkiem podmieniając pompę w celach testowych - na oryginalnych stykach było OK. Choć teraz podejrzewam że styki były OK, tylko ich montaż spaprany.
Po wstępnych oględzinach:
-Filtr powietrza czysty
-Pompa nie była ruszana przeze mnie ani razu, udało mi się dopiero co ją wyciągnąć (RD04 - męka) - rozbiorę jak się trochę uspokoję po wyjmowaniu
-Paliwo przez filtry paliwa po odkręceniu kranika leci bardzo ochoczo całym przekrojem
Idę dłubać dalej...
Moto-Bandit
25.06.2013, 19:38
Czy widoczne na zdjęciu przyłącze pompy jest oryginalne?
Czy jak połączę wężykiem te dwie końcówki (omijając pompę) to przy połowie pełnego zbiornika i dobrym przepływie powinno zdążyć podawać paliwo do gaźników?
Druga fotka to styki pompy - takie nie wiadomo jakie ni to wypalone ni to dobre
Co do łączenia przewodów to chyba powinien być pełny zbiornik. Ale nie jestem pewny - w RD04 ponoć jest lepiej w tym temacie niż w 07. Co do styków to one chyba wypalone są. Jakby coś to chyba mam zamienniki na sprzedaż bo ze 3 komplety na 2 pompy się zebrały :-)
...styki już umarły, Twoja usterka polega na tym, że jak jedziesz to one się "sklejają" :D i pompa nie daje paliwa, za chwile się odkleją i daje... jak z babą co ma okres :D moja (honda) miała to samo, wymieniłem styki na nowe, ok 5 dych? w larsonie są od ręki dostępne... do tego ten Twój filterek ma już kilka latek raczej, 16 pln nowy, też w larsonie jest... i bedzie git... jeżeli chodzi o wężyki i grawitacyjne podawanie paliwa to podłącz wszystko w jeden i bedzie działać bez problemu...
Moto-Bandit
28.06.2013, 16:37
...styki już umarły, Twoja usterka polega na tym, że jak jedziesz to one się "sklejają" :D i pompa nie daje paliwa, za chwile się odkleją i daje... jak z babą co ma okres :D moja (honda) miała to samo, wymieniłem styki na nowe, ok 5 dych? w larsonie są od ręki dostępne... do tego ten Twój filterek ma już kilka latek raczej, 16 pln nowy, też w larsonie jest... i bedzie git... jeżeli chodzi o wężyki i grawitacyjne podawanie paliwa to podłącz wszystko w jeden i bedzie działać bez problemu...
Styki wymienione na nowe, niestety poprawy brak.
Silnik pracuje równo, ale nadal brak mocy przy większych obrotach.
Trza szukać dalej.
Poziom paliwa w gaziorach?
Moto-Bandit
28.06.2013, 18:48
Poziom paliwa w gaziorach?
Gaźników jeszcze nie ruszałem, co do poziomu paliwa, to myślę, że nie powinien się nagle zmienić. moc stracił w trakcie jazdy. Ja stawiam na syf w gaźnikach.
Moto-Bandit
28.06.2013, 20:56
Świeca z przedniego cylindra41216
Ful serwis z wszelkimi regulacjami i czyszczdeniem myślę, że pomoże.
Za dużo tankowania w zadupiach...tak sobie myślę.
Foto oglądam na telefonie, ale chyba zbyt dużo powietrza w mieszance!
Oszczędniś... ;)
Moto-Bandit
31.07.2013, 14:43
Już wszystko wiem.
pęknięta membrana, druga rozpadła się podczas rozbierania :mur:
Gdzie można kupić membrany za przyzwoitą kasę do RD04 ?
Przy okazji okazało się, że mam wersję dławioną - gruby kołnierz w krućcu.
Czy aby odblokować, muszę kupić drugie krućce, czy da się jakoś obrobić (przetoczyć, zeszlifować) ??
Borewicz
31.07.2013, 15:19
Thorgal77 sprzedaje membrany, jeśli się mylę poszukaj w Dziale Producentów i Dostawców.
Z oryginalnych króćców wytnij zwężki i będzie ok, jeśli są stare i spękane to lepiej wymień na nowe bez zwężki.
Moto-Bandit
31.07.2013, 18:13
Thorgal77 sprzedaje membrany, jeśli się mylę poszukaj w Dziale Producentów i Dostawców.
Z oryginalnych króćców wytnij zwężki i będzie ok, jeśli są stare i spękane to lepiej wymień na nowe bez zwężki.
Napisałem zapytanie do Thorgal77.
Orientujesz się może czy ma oryginały czy zamienniki?
Czy taki zamiennik można bezpiecznie zakładać:http://allegro.pl/membrana-membrany-honda-xrv-750-xrv750-africa-twin-i3416903432.html ?
Borewicz
01.08.2013, 09:53
Zamienniki, oryginał tylko w salonie Pana Hądy.
Są ok, ale wiem to tylko z przeczytanych postów na forum, sam nie zakładałem.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.