PDA

View Full Version : Czy ktoś może zna taki motocykl ?klx 400


Zmyler
09.09.2015, 18:51
Witam czy ktoś z kolegów z okolic Biłgoraja zna ten motocykl - http://olx.pl/i2/oferta/suzuki-drz-400-e-kawasaki-klx-400-r-bogata-wersja-CID5-IDbzPCh.html#:b1f7ed4bea - jutro chcemy jechać z kolegą i może ktoś coś podpowie czy może w ogóle nie warto ??? Będę wdzięczny.Pozdrawiam.

Rojek
09.09.2015, 21:42
Osobiście nie znam, gość jest na forum DRZ, ktoś tam pytał o ten egzemplarz, ale bez odzewu właściciela. Na forum motocykla nie sprzedaje. Czy to coś znaczy? Nie wiem. Cudów bym się nie spodziewał, wszak to 12letni motocykl, używany zgodnie z przeznaczeniem i w ogłoszeniu podane są (jako zalety mam rozumieć) czynności serwisowe. Ale przynajmniej nie jest po "remoncie" jak wszystkie :D Daleko nie macie, targować cenę i brać.

Wojak
09.09.2015, 23:40
Sprawdźcie na miejscu napinacz łańcuszka rozrządu, jego napięcie dużo wam powie o stanie silnika.

Songo
10.09.2015, 00:10
Jak się sprzedający zgodzi to zajrzyjcie pod wałki rozrządu, najlepiej je zdjąć i obejrzeć mocowania....spory koszt może zaoszczędzić w wyniku wtopy...

Zmyler
10.09.2015, 07:23
Rozbieranie raczej nie wchodzi w grę .A jakie są objawy ? Słychać będzie zużycie głowicy ,rozumiem że chodzi o podtarcia czy zatarcia ślizgowego łożyskowania wałków w głowicy .? ?

Songo
10.09.2015, 09:10
Zgadza się. Gdy będzie słychać to będzie już za późno, wtedy tak to będzie wyglądać(stan zaraz po usłyszeniu cichego cykania):
http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/171637-przytarta-glowica-suzuki-drz-400s/

Najdroższa sprawa w DRZ, ja bym upierał się żeby zajrzeć na stan mostków.

Zmyler
10.09.2015, 10:50
Jak to słychać ? Szum ? stukot ? Cykanie ?W bajki typu zawory do regulacji już dawno sprzedającym nie wieżę .Zdrowy ma być idealnie cichy ? Nikt u nas takiego w pobliżu nie ma ,żeby osłuchać i mieć porównanie a kumpel się uparł .

Songo
10.09.2015, 10:57
U mnie to było dosłownie cykanie, jak zegarka, nie za głośne ale wyraźnie słyszalne. DRZta ma taki swój specyficzny szum pracy ale nie potrafię go opisać.

Zmyler
10.09.2015, 12:11
Songo dzięki -pomogłeś .Napiszę co zaobserwowałem .Pozdrawiam.

Babel
10.09.2015, 12:19
hehe - gość dobrze zrobił zmienił drz te na 525 ;)- 11500 pln za 12 letniego klx/drz - zastanowiłbym się
A tak poważnie nikt ci nie napisze jak sprawdzić czy głowica jest OK - bo może nie była ok i już ktoś ją regenerował ( a o ile wiem to się jescze nikomu nie udało dobrze zrobić ).
Poza tym jest minimalne cykanie i jest za poźno - ceny remontu to Songo wie najlepiej - ponoć jest jakaś głowica która pasuje do DRZ ty od jakiegoś angielskiego motka - ale to i tak coś ok 3 tys.
Jest to jedna z dużych wad "nieśmiertelnej" DRZ ty - zaraz mnie zlinczują :P .
Praktycznie każda drz ta wpiernicza olej - i jak jest mało oleju pierwsza rzecz to przyciera to wałki.
Druga rzecz to tzw MCCT - ludzie zmieniają napinacze - bo wadliwe ponoć - po czym za bardzo naciągają i też po głowicy...

Songo
10.09.2015, 12:29
Zmyler spoko ;)
W DRZecie mojej dziewczyny właśnie była prawdopodobnie regenerowana głowica. Ktoś pewnie zrobił na sztukę i sprzedał. Rok to to pochodziło. A finał widać jaki. Zdrowa DRZta nie bierze oleju. Taka prawda że te motocykle mają już 10-15 lat a w PL mało kto chce remontować. Byle by szybciej sprzedać i kupić coś innego. Dlatego ja się zdecydowałem na pełny remont zamiast szukać kolejnego kwiatka.

Na forum drz były może ze 2-3 przypadki awarii starego napinacza. W swojej mam nowego typu, w dziewczyny starego typu i chodzi bez problemu. Ja bym MCCT nie założył, nie wiadomo jak to wyregulować żeby było dobrze.

Jan van der Saar
10.09.2015, 12:56
Z tego co wiem to problem napinasza został zlikwidowany w modelach od 2003 roku. Gość przynajmniej nie nawrzucał fot po myjce i plaku tylko wprost mówi jak jest. Inna sprawa, że cena wysoka i próbuje ją bronić dodatkami i serwisem -> a według Was ile takie moto jest warte?

Songo
10.09.2015, 13:00
Zgadza się, nowszy typ napinacza jest bezusterkowy.
Moto jest warte tyle ile ktoś chce za nie zapłacić ;) Dodatków trochę jest. Ja bym się wprost zapytał właściciela ile oleju pali. Zdrowe DRZty trzymają cenę.
Na forum DRZ za chyba 12 koła Dgalka sprzedaje DRZ Y świeżo po remoncie u jakiegoś Chickena. Ma jakieś problemy ze zdrowiem.

http://www.dr-z.pl/viewtopic.php?f=31&t=3117

Swoją drogą tego KLXa jednak wystawił na forum:

http://www.dr-z.pl/viewtopic.php?f=31&t=3279

Rojek
10.09.2015, 13:19
Faktycznie, sorki mój błąd.

Wojak
10.09.2015, 18:47
Trafiła wczoraj do mnie na serwis DR-Z-eta i jak niestety też ma podtarte wałki i panewki, do tego zawór ssący się urwał a napinacz łańcuszka rozrządu jest na 12tym z 13tu ząbków.
Siedem mth temu motocykl był "remontowany" :D Super mechanik to robił

Songo
10.09.2015, 21:29
Dlatego teraz, jeśli miałbym kupować ponad 10 letniego wysilonego singla to brałbym jak najtańszy i silnik od razu na stół. W ogólnym rozrachunku może i trochę drożej by wyszło ale na 100% pewnie i spokój na dłuższy czas. A tak to szukanie igły w stogu siana.

Zmyler
10.09.2015, 23:35
Drz-eta(KLX)sprawdzona ,osłuchana - wnioski -na zimno -wszystko ok .Zewnętrznie nawet nie bardzo skatowana, stan mechaniczny podzespołów do zaakceptowania (cena wiadomo -do negocjacji -umówiliśmy się z właścicielem że ustalimy przy wizycie z przyczepką ,spoko kolo -pokazałem luzy w zawiasie ,luźne szprychy itd-przyznał racje -powiedział że do dogadania )ale po przejażdżce i lepszym nagrzaniu na górze pojawiły się nieregularne serie cyków-pyków ,dość ciche ale ...nie regularne -sąąą -niema, sąą -niema ,nie ma ,niema -są itd-(nie wiem jak określić dokładniej),obdzwaniam kumpli,szukam .... -jest !!! po drodze mamy wspólnego znajomego który ma DRzetę i chętnie odpali i da posłuchać -zajeżdżamy -palimy-po 2 miesiącach nie odpalania -grzejemy -i ,nie ma różnicy nic nie cyka ,nic nie pyka -grzejemy bardziej -góra,głowica cisza (może trochę mnie nastraszyliście ale byliśmy we trzech i każdy to słyszał). Decyzja -odpuszczamy Biłgoraj, Dzięki panowie !Jednak to jest najbardziej żywe i pożyteczne forum motocyklowe ,najfajniejsi i najbardziej ogarnięci ludzie .pozdrawiam i dziękuję .

Wojak
11.09.2015, 11:30
Zmyler a weź powiedz dlaczemu akurat dr-z a nie np tańsze w utrzymaniu i mniej awaryjne LC4

Zmyler
11.09.2015, 13:18
Sugerowałem to samo ale kumpel się uparł , nie nawracam na siłę .

Songo
11.09.2015, 14:11
Skoro szuka E to zapewne chodzi mu o wagę.

Co do awaryjności mi np moja Ska raz tylko w przeciągu 3 lat zrobiła psikusa, stator padł na pierwszej integracji ukraińskiej. Także raczej jak kto dba, tak ma.

Jan van der Saar
11.09.2015, 16:59
Dzięki wszystkim za wpisy i porady.

Songo, dokładnie o to mi chodzi -> po czterech latach walki z terenem za pomocą poczciwego trampka 650 uznałem, iż jestem nie w porządku wobec niego targając go po takich chaszczach i dziurach no i wobec siebie walcząc z 250 kilową maszyną a nie współpracując. Dlatego też postanowiłem zostawić sobie poczciwinę na dalsze wypady a panachać siebie i maszynę w innym układzie/poziomie współpracy. Chce lekkie, zwinne i małoawaryjne moto, które wrzucę na przyczepkę i wywiozę na 2-3 godzinne wypady w wymagający teren. Dodam, że jestem użytkownikiem - nie mechanikiem = żarówkę wymienię ale luzów zaworowych nie sprawdzę, zresztą chce moto jeździć a nie w nim grzebać. Prócz tego będzie to moje pierwsze moto o takiej charakterystyce i nie chce przeceniać swoich umiejętności. DeeRZeta wydaje mi się, że w pełni mieści się w moich wymaganiach -> chyba, że się mylę?

Songo
11.09.2015, 19:40
Nada się idealnie.

Jan van der Saar
15.09.2015, 19:32
Jakby kto wyniuchał jakomś ładnym sztukę to nie wstydzić się..

Babel
15.09.2015, 22:42
Na forum drz - ta wygląda nieźle :
http://www.dr-z.pl/viewtopic.php?f=31&t=3291

Songo
15.09.2015, 22:44
No tyle że Ska. Ja bym się mimo wszystko zainteresował tą drztą Dgalki z forum drz.

Jan van der Saar
15.09.2015, 22:47
Songo, mówisz o tym cudzie po maksymalnych przeróbkach wszystkiego co się da w wersji Y? http://www.dr-z.pl/viewtopic.php?f=31&t=3117

Jan van der Saar
15.09.2015, 22:50
Opis motocykla z aledrogo:

Witam, do sprzedania posiadam moto enduro suzuki dr-z400 w wersji Y.. z roku 2002 taki wbity w dowód rejestracyjny. Moto posiada ubezpieczenie i przeglad do marca nastepnego roku. W motocyklu zrobiony gruntowny przegląd 5mth temu ... dlatego cena taka a nie inna posiadam opis remontu i karte z czesciami jak i stare czesci. Robiony pod siebie lecz wyjezdzam na stale za granice... W moto pozostało zrobic yhmmm wymienić tarcze hamulcową tył, przesmarować przedni zacisk i rozplesc i zapleśc na nowo kola. Silnik miał robiony remont korby tłoku uszczelniaczy, zaworów itp. mam wszystko wypisane. Z wygladu jak to enduro wiadomo plastiki itp poobdzierane itp. Posiadam dużo kompletów do zakladania :P... ponadto zrobione wszystkie łozyska w kołach zawieszeniu itp. Naped ma 5mth. Głowica w stanie dobrym nie powycierana i nie pozacierana. POmpa oleju działa bez zadnych problemów. Kazdy wie ze na rynku dostac cieżko dobra głowice do drz-ty. Wiec u siebie sprawdzilem wszystko. Zreszta zapraszam na ogledziny itp. Wymieniłem po 3 mth olej. wiec na oleju przejechane 2 mth od wymieny. Motoo nie pałowane tylko delikanie jeżdzone po remoncie...nie było czaasu. Cały opis remontu jak i historia u mnie znajduje się pod linkiem z forum http://www.dr-z.pl/viewtopic.php?f=19&t=953 , lagi pochodzą od yz250f kayaby...... Nie chce zaminic a nic innego ani nie bede odpisywał na meile typu daje 8 tysiecy i zabieram. Nie ciśnie mnie sprzedaż gdyż wiem co mam i co jest warte. Nie chcesz kupic nie pisz i nie trać czasu ani swojego ani mojego. Jesli nie sprzedam bedzie stał nie ma żaru sprzedaży ....
Wiecej info pod 517940626 Duzo ludzi dzwoni i pyta: co zostało wymienione i co jest w moto. Wiec napisze żeby następni nie dzwonili z takimi pytaniami: W motocyklu zrobiłem: -hand bary(listki) -nowe manetki -silikonowe przewody chłodnicy -wydech od suzuki rmz250 -przednia lampa ala ktm -nowy bagnet zety -nakretka główki ramy zeta -nowe nie łamiące się klamki w kolorze czerwonym -nowe oslony ramy carbon żeby nie wycierać ramy w miejscu trzymania butów -przedni zawias razem z półkami od yz250f 2005 rok -odpowietrzniki w kolorze czerwonym zety Niżej opis co zostało wymienione podczas remotu: -łożyska skrzyni biegów i wałka balansu KOYO -łożyska wału korbowego HOT RODS -filtr oleju -zestaw naprawczy przegubu wahacza ALL BALLS -łożyska koła przedniego ALL BALLS -zestaw napędowy DID VX2 + GROSSKOPF - -osłony neoprenowe amortyzatorów -łożyska koła tylnego ALL BALLS -zestaw naprawczy wahacza ALL BALLS -tarcze sprzęgła NEWFREN -korbowód WOSSNER -tłok WOSSNER kuty sel C -świeca irydowa DENSO IU24 -komplet uszczelek NAMURA -linka sprzęgła --uszczelki ATHENA (cylinder, głowica, sprzęgło, alternator) -łożysko góry amortyzatora ALL BALLS -łańcuch rozrządu MORSE 82RH -zawory wydechowe VERTEX -bróbka głowicy, wymiana korbowodu, honowanie cylindra ł-ożyska rolek wahacza -uleja dystansowa przedniej osi -olej do zawieszenia przedniego i tylnego IPONE -śruby i nakrętki -olej silnikowy CASTROL R4 10/50 2L -płyn układu chłodzenia G40 -łożysko ślizgowe i podkłasda 2 biegu OEM SUZUKI -zestaw naprawczy wałka zdawczego ALL BALLS -uszczelniacze przedniego zawieszenia ARIETTE jeśli czegoś zapomniałem to sorki...ale nie chce mi sie przepisywac wszystkiego z kartki która dostałem po remoncie...

Jakoś mnie nie zachęca, a autor przyznaje, że od czerwca nie miał żadnego telefonu..
I podstawowa lipa -> Y = kopa bez rozrusznika..

Songo
16.09.2015, 08:41
Tak, o tego mi chodziło. Nie znam go ani jego motocykla ale na forum jest dłuższy czas i remont prawdopodobnie nie jest jakiś lipny.
Fakt, sama kopka, może to być męczące.

Jan van der Saar
21.09.2015, 10:05
Kochani, ktoś zna sprzęta?

http://olx.pl/oferta/suzuki-drz-400-e-2003r-50km-CID5-IDbO61Z.html#79e9fd94ae

wymiana przedniej zwiechy na UPS to in plus czy in minus?
czy to przypadkiem nie oznacza, że może to być przerobione SM?