PDA

View Full Version : Żarówka +30%


Dzieju
06.09.2015, 21:02
Dla zainteresowanych , dziś po 9 latach dokonał żywota żarnik mijania w żarówce +30% ( drogowy działa nadal i pozwolił wrócić do domu).
Światło rozkładało się idealnie bez rozmycia granicy oraz świeciło przyjemnie jasno.
Jak widać żywotność takich żarówek wbrew niektórym opiniom jest dość długa.
Kolejna też będzie +30% a może +50% oczywiście jakaś dobra firmowa jak Philips czy Osram.
Jednym słowem zamiast łamać przepisy montowanymi w miejsce żarówek niby ksenonami lepiej zastosować dobrą normalną.

Emsi
06.09.2015, 21:13
Teraz mam xenony, ale w poprzednim samochodzie miałem Philips'y +50% (duuuużo lepiej świeciły), choć tam raz do roku paliła mi się żarówka zawsze w tym samym reflektorze. Później kupiłem z ciekawości +80% chyba, ale różnicy do tych +50 raczej nie widziałem.

bass
06.09.2015, 21:19
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTFGZMGGLOOe0DBPE2YupN3a5k73eqWw aCoSZGYyuzPExZxh8aP

Takich używam, w samochodzie córki świecą już 2 lata, w moturze syna tak samo. Bardzo fajne, ciepłe i jasne światło.

rambo
06.09.2015, 22:21
Lepiej od 30% swoją robotę wykona żarówka +50% a od niej +90% itd.

One wszystkie mają 55 wat, ale cieńszy żarnik daje więcej światła, i krótszą żywotność. To chyba zrozumiałe powinno być

Oczywiście są pojazdy przevoltowane jak Peżoty, tam wszystko leci dwa razy szybciej

gerard36856
06.09.2015, 22:45
czyli które warto kupic? żeby dobrze świeciły ale nie raziły w oczy innych uzytkowników? żarówki które mam świecą licho. podregulowałem światła, kąt świecenia, jest lepiej ale dalej słabo. drogowe- bez zastrzezen. mijania - nędza. gorzej niż w golfie 3 :(

se zmienie przed wycieczką, profilaktycznie :D afra ma 23 lata, ciekawe ile maja zarówki. jak pomysle ze przed chwila w deszczu po ciemku mialbym se wymieniac, to wole jutro w garazu na spokojnie :)

rambo
06.09.2015, 23:04
Zmierz sobie napięcie na kostkach H4 zanim coś kupisz, potem zmierz na AQ, i wyciągnij wnioski.

Ja teraz używam Philipsów, i tylko Philipsy mogę polecić, X treme power +130%

Świeci to ja pojebane, ale wiem że 20 000km to wszystko ile to wytrzyma.

Nie ma żadnego oślepiania, Philipsy moim zdaniem najprecyzyjniej świecą, bez ryzyka robienia "wioski" na drodze

marekw
07.09.2015, 01:03
Osram nie wytrzyma dlozej jak 3 miesiace.znam z atopsji

rumpel
07.09.2015, 08:12
Osram ma serie zarowek dedykowana pod moto z mocniejszym zarnikiem, nazywaja sie Night Racer jezdze na nich od 8lat i nigdy nic sie nie spalilo. Przez 5 lat mialem taka w 690 wiec lekko nie miala (wstrzasy itp).

nicek27
07.09.2015, 09:52
Philips Night Guide potwierdzam ich zajebistosc. Wkladam w kazde moto i auto ktore sie u mnie zjawi.

Lepi
07.09.2015, 10:20
Panowie, czy macie świadomość, że na oczach wielu czytaczy obalacie jedną z najlepiej "uzasadnionych" teorii spiskowych?
Jak życ?

piono
07.09.2015, 10:32
Ja mam Philips MotoVision - teoretycznie 40% jaśniej i 10-20 m dłuższy snop światła w stosunku do ....?
Mnie zainteresowała lekko pomarańczowa poświata, "mająca odróżniać motocykl w ruchu ulicznym" ;)

1-sza szt zakończyła żywot po 25 kkm (u mnie to 7 lat!)
2-ga jeszcze hula

Teraz są chyba trudniej dostępne w handlu.
Pozdrawiam,
Piotrek

Dzieju
08.09.2015, 13:16
Lepiej od 30% swoją robotę wykona żarówka +50% a od niej +90% itd.

One wszystkie mają 55 wat, ale cieńszy żarnik daje więcej światła, i krótszą żywotność. To chyba zrozumiałe powinno być
Rambo tu nie tylko chodzi o ilość światła i jesteś w błędzie pisząc że im więcej % to lepiej.
Niezaprzeczalne fakty podparte badaniami wskazują że to nie ilość światła jest ważna a jakość i precyzja wykonania odgrywa kluczową rolę.
I tak w testach pewna żarówka +90% świeciła tak beznadziejnie że zwykła robiła to lepiej i dokładniej.
Co z tego że wyślesz w przestrzeń dużo światła jeśli będzie ono chaotyczną plamą zamiast precyzyjnie pokierowana wiązką.
Wolę np. precyzyjne +30 niż badziewie +90.
No ale jak ktoś tam woli ilość zamiast jakość ......

Jasność podnosi się gazem ( np. +30%) a potem jeszcze żarnikiem (np. +90%).
Zgadza się że im bardziej wyżyłowana tym krócej pożyje dlatego uważam że +50% to górna granica optymalnej żywotności oczywiście przy zachowaniu jakości/precyzji wykonania.

rambo
08.09.2015, 13:28
Wolę np. precyzyjne +30 niż badziewie +90.


Dokładnie Dzieju

testowałem wiele firm robiących żarówki, i najlepsze rezultaty oczywiście miały żarówki tylko i wyłącznie markowe.
Po drugie barwa, te wzmacniane żarówki świecą białym światłem, zwykłe lekko żółtym.

Najlepsze rezultaty z branżowych pisemek auto moto to tylko marketing.

kup sobie Philipsy +130%, wymień w jednej lampie tylko żarówkę i na ścianie w garażu porównaj sam :Thumbs_Up:

rambo
08.09.2015, 13:31
Żywotność to moim zdaniem nieco bardziej skomplikowana zależność niż wymieniłeś.

W pojeździe który podczas pracy silnika napiecie na kostce od świateł jest bliskie napięciu na klemach AQ zawsze życie żarówki będzie krótsze, ale za to efektywniejsze.
W zaniedbanych instalacjach elektrycznych, gdzie na końcu instalacji elektrycznej czyli na np na kostkach od świateł mijania mamy ~1.5V mniej niż na AQ zawsze żarówki pożyją dłużej ale znowu kosztem mniej wysilonej pracy :Thumbs_Up:

gerard36856
08.09.2015, 18:29
dzięki chłopacy :) tam będą żaróweczki typu H4? (nie śmiać sie! do tej pory wymienialem wyłącznie na stacjach benzynowych, kładac przepalona na ladzie :D )

rambo
08.09.2015, 18:36
H4 :Thumbs_Up: :)

Dzieju
09.09.2015, 08:26
Ustaliłem że gwarantowana przez producenta żywotność tych Philipsów +130% to tylko 450 godzin czyli zależnie gdzie się jeździ od 13tyskm do 35tyskm.
Żywotność +50% ma podobno sięgać ok 50tyskm.
No i jeszcze zapomniałem wspomnieć że należy uważać i pilnować by żarówka była wykonana ze szkła kwarcowego z UV czego wielu podróbkowiczów tanich zamienników zapewne nie stosuje.

qbaRD07
09.09.2015, 10:05
To ja jeszcze podpytam, przy wymianie też musieliście zdjąć czache i poodkręcać światła ?
Może jest jakiś patent na wymianę H4 bez tego całego rozkręcania ?

Songo
09.09.2015, 10:13
Ustaliłem że gwarantowana przez producenta żywotność tych Philipsów +130% to tylko 450 godzin czyli zależnie gdzie się jeździ od 13tyskm do 35tyskm.
Żywotność +50% ma podobno sięgać ok 50tyskm.
No i jeszcze zapomniałem wspomnieć że należy uważać i pilnować by żarówka była wykonana ze szkła kwarcowego z UV czego wielu podróbkowiczów tanich zamienników zapewne nie stosuje.

Założyłem +130% Philipsa na wiosnę do DRZ. O żywotności nie mogę się jeszcze wypowiedzieć ale za to świeci nieziemsko. Fakt faktem przed założeniem umyłem od wewnątrz klosz i odbłyśnik. Różnica jest kolosalna. Wcześniej strach było jechać po nocy na asfalcie, teraz oświetla bardzo ładnie i porządnie. Także jak ktoś ma problem ze światłami to spokojnie mogę ją polecić.

borys609
09.09.2015, 10:54
Songo, tutaj dotarłeś do sprawy najważniejszej.
Zanim wymienicie połowę instalacji elektrycznej, umyjcie najpierw klosz reflektora.
Za każdym razem dawało mi to więcej niż cudowanie z żarówkami..


Wysłane z ajfona..

Roni92
09.09.2015, 13:15
A nie można by dać po prostu żarówki o większej mocy niż 55watt? Wtedy świeciła by mocniej bez skrócenia żywotności jakimiś dziwnymi metodami.
ps. Soczewki w ori lampach afrykańskich są szklane czy plastikowe?

Emsi
09.09.2015, 13:44
Żarówki mocniejsze niż 55W, kiedyś to było dość popularne, ale z czasem wypalały lampy i chyba dlatego pojawiły się 55W +X% światła.

Dzieju
09.09.2015, 20:54
A nie można by dać po prostu żarówki o większej mocy niż 55watt? Wtedy świeciła by mocniej bez skrócenia żywotności jakimiś dziwnymi metodami.
Jak chcesz sobie popalić instalację i wypalić odbłyśniki to zakładaj.
Może jesteś za młody by pamiętać ale po zastosowaniu mocniejszych żarówek w dużym fiacie wystarczyło wpaść w kałużę chlapnąć na rozgrzane reflektory i szkło pękało a odblaski potrafiły spływać.
Dwureflektorowa Afryka ma podobną pojemność reflektora jak 125p.
Nie sztuka dać i 100W tylko po co skoro lepszy gaz załatwia sprawę przy 55W.

W Afryce nie ma soczewek , sprecyzuj pytanie.

Roni92
10.09.2015, 15:00
Aha. Co do soczewek to chodzi mi o przezroczysty element przepuszczający światło.

Dzieju
12.09.2015, 09:14
Aha..... tylko że to jest szkło reflektora a soczewka to specyficzna jego odmiana.

lortprodisz
12.09.2015, 12:54
ja od kilku lat uzywam OSRAM Night Breaker - w końcu widze gdzie jade :D
warto tez porównać sobie napiecie na akumulatorze i napiecie dochodzące do zarówki ..
taaak , w starszych instalacjach jest zajebiaszczy spadek napiecia co doskonale widac
kiedy kawałkiem przewodu powiedzmy 2,5mm2 połaczymy na ,,skróty ,, (tj od lampy bezpośrednio do plusa akumulatora pomijajac złaczki przekaźniki właczniki itp ) zapalony reflektor = jest róznica widoczna w biały dzień . faktem tez jest to ze producenci na styk dobieraja przekrój przewodów zasilajacych poszczególne odbiorniki pradu aby zaoszczedzic na materiale... w kilku samochodach juz poprzerabiałem instalacje reflektorów dodajac 4 przekaźniki i osobne zasilanie bezposrednio od akumulatora dzieki czemu spadek napiecia na instalacji zasilajacej jest znikomy :)
w afrze najwiekszy spadek napiecia pomierzylem na kostce stacyjki pod airboxem

marekw
13.09.2015, 03:02
Najlepsza firma tutogosram.albo jakis tak.zywotnos dluga i ok.ossram e mies z klapniecia maski w puszce.nie polecam.atopsja.lwpszy philips

rambo
13.09.2015, 09:01
Marekw

Mam prośbę.

Pisz po Polsku :Thumbs_Up:

qbaRD07
13.09.2015, 23:38
3:02 weekend, wyrozumiałości