PDA

View Full Version : RD07A - kilka pytań - wtyczka, pompa, obroty


adoado0
24.08.2015, 15:11
Przeglądam forum i przeglądam, i za nic nie wiedziałem w jakim dziale wcisnąć te pytania, a chyba nie ma sensu rozbijać na kilka tematów w różnych działach.
Otóż po zakupie Afryki z Pabianic (nie będę się o niej zbyt wypowiadać bo o zmarłych nie wypada mówić źle, ale jak ktoś ją rozważał do kupna to powinien mi postawić dobry trunek, że ma jeden problem z głowy :) )

Otóz: słabo pali, zimna, strzela z wydechu, ciepła po pewnym czasie (kilkanaście minut) też słabo, obrotów nie trzyma wolnych.

Zajrzałem do gaźników - wyjątkowo czysto, przedmuchałem, złożyłem. To też zabrałem się za luzy zaworowe - ssące były IMO trochę luźno, ok 17-19, zmniejszyłem do 15. Wydechy po 20 - zostawiłem. Raczej nie były rozregulowane od pracy tylko 'znawcy-serwisanci' tak ustawili kiedyś.

I przy rozbiórce pojawiło się kilka kwestii:

1) Luźna wtyczka - od czego to jest? Wchodzi gdzieś w peszel (izolacje) w okoliach akumulatora - nie zdażyłem sprawdzić dokładnie) - okrągła, 4 gniazda

http://s11.postimg.org/sgsezpnwf/WP_20150823_004.jpg (http://postimg.org/image/sgsezpnwf/)

2) Pompa paliwa - niby ma podciśnieniową, ale ona chyba jest odłączona, a podłączona jest tradycyjna?

http://s29.postimg.org/h3pv9atjn/WP_20150824_001.jpg (http://postimg.org/image/h3pv9atjn/)

http://s10.postimg.org/rvzxcn5zp/WP_20150823_001.jpg (http://postimg.org/image/rvzxcn5zp/)

Ktoś może podpowiedzieć jak ew. podłączyć do tej podciśnieniowej? To wejście z wężykiem to domysłam się, że to jest wlot, a reszta? Skąd podciśnienie?

3) Dolot - czy nalezy go uszczelniacz w obrębie airboxu? Tu widać, że ktoś coś uszczelniał, ale to nie trzyma. Zostawić jak jest czy doszczelnić? Nie mówię o króccach cylinder -gaźnik, te są szczelnie, wyrzuciłem tylko te dystansujące wałki na śrubach bo według mnie było zbyt lekko i dokręciłem z czuciem.
Tutaj mówię o airboxie, a konkretnie o tym:

http://s9.postimg.org/f5qs6wxi3/WP_20150823_006.jpg (http://postimg.org/image/f5qs6wxi3/)

Jeżeli mam post rozbić na mniejsze do poszczególnych działów to nie ma problemu, choć nie chciałem robić niepotrzebnych tematów.

Kici
24.08.2015, 15:33
Wtyczka to dodatkowe zasilanie do np nawigacji garminowskiej, masz na niej 12v.

Artek
24.08.2015, 15:57
Ad.3 Koniecznie uszczelnić. Czym?Temat rzeka. Ja robiłem to loctite 5920. Działa od 2 lat.

dawid8210
24.08.2015, 19:48
Podciśnienie do pompy bierzesz z tylnego cylindra. Zaraz za króćcem gaźnika jest wkręcona w gardziel cylindra imbusowa śrubka m5. Bez problemu ją znajdziesz.
Ps. foty nie otwierają się w większym rozmiarze.

adoado0
25.08.2015, 10:31
U mnie pod FF i Chrome otwierają się poprawnie, po kliknięciu na miniaturki.

To 'zabranie' podciśnienia z gaźnika nie rozjedzie mi ich synchronizacji?

I jeszcze, jak rozgryżć co do czego? Patrząc na strzałki to zakładam, że pierwsze to podciśnienie, drugie wejście od góry to wylot paliwa, ostatnie to wlot (choć dziwi mnie brak 'złotej' dyszy), a trzecie to lużny odpowietrznik/odpływ? Choć patrząc na zamontowany wężyk powiedziałbym, że wlot jest na tym pierwszym wejściu.

Krzyżak
25.08.2015, 11:02
Patrząc od dołu na pompę wejście paliwa powyżej cienki kruciec odpowietrzenie u mnie wyprowadzone na dół do ramy , kolejny nad nim wyjście paliwa. Podciśnienie cienkim przewodem od tyłu pompy patrząc na Twje zdjęcie.

adoado0
25.08.2015, 13:37
To tak jak podejrzewałem, dzięki.
Zatem jeszcze jedno pytanie - jest gdzieś wątek o uszczelnianiu tego airboxa? Trochę przejrzałem i nic nie znalazłem, poza problemami z jego zakładaniem :)
Do silnika nie daję silikonu ale tutaj mam taki zamiar - czy się.z jakiegoś powodu nie sprawdza? Skoro jest tak cięzko założyć airbox to planuje posmarować silikonem te 'doloty' i zanim wyschnie założyc by później po zastygonięciu się nie oderwało, a spokojnie zaschło.

szynszyll
26.08.2015, 12:34
najlepszy do uszczelniania airboxa jest klej do szyb samochodowych. trzyma bardzo mocno i zachowuje elastycznosc. silikon lubi z czasem odlazic