PDA

View Full Version : Zębatki AFAM


Arecki007
01.02.2009, 11:27
Czy ktoś na forum używa? Jakie opinie wyrazicie na temat tych zębatek? I czy jest jakiś inny w polsce importer poza:
http://www.grandysduo.com.pl/afam.html ?

Chce wymienic zębatkę sobie przednią i mam po poprzedniku AFAM-a więc tak myślę że na wymianę taką samą sobie zostawie.
Może ktoś ma dostęp gdzieś do tańszych akcesoriów AFAM?:drif:

ramires
01.02.2009, 11:38
No jesli Grandys cos bierze to w wiekszosci przypadkow jako generalny importer wiec po prostu tam zamow.

hans
02.02.2009, 07:28
tu raczej na pewno będą mieli:
http://www.rider.com.pl/go/ac/203
do tego łańcuch DC i masz święty spokój na długo...

rambo
02.02.2009, 10:30
Masz doświadczenia z łańcuchami DC..? co to za produkcja..?

hans
02.02.2009, 11:35
http://www.dynachains.com/

jeździlem na komplecie DC(gold, wzmocniony x-ring)+AFAM w porzednim motocyklu (CBR 1000F). Przez 30 000 km naciągalem raz (slownie jeden). Przed DC mialem DiD'a. I wybralbym DC raz jeszcze.
Bylem b. zadowolony - i do AT tez zakupie, jak nadejdzie czas.

rambo
02.02.2009, 17:40
No.. ciekawe. Choć tu chopaki pisali o 50 000km na łańuchu dida w afryce. sam już nie wiem..

NaczelnyFilozof
02.02.2009, 17:57
Masz doświadczenia z łańcuchami DC..? co to za produkcja..?

Ja mam w trampku zębatki AFAM i łańcuch DC (ale kto wie jaki typ). Kupiłem tak motocykl.

Nie wiem ile ten zestaw nalatał. Zębatki Ok. Łańcuch na złom. W jednym miejscu jest straaaaaszliwie naciągnięty/luźny na ogniwach i nie idzie przez to wyregulować łańcucha :Sarcastic:

rambo
02.02.2009, 22:05
Mógł ze starości nawet tak. Z łańcuchem jak z oponami troche. A pytam, bo jestem zjapońszczały do szpiku kości (DID) ale już kilka razy słyszałem że te dc afam są dobre ;)

japur
02.09.2009, 20:32
Chwale się :)

Odgrzewam temat ponieważ kilka dni temu zakupiłem dedykowane zębatki Afam (przód 20606 16z, tył 10608T 45z) i łańcuch DC (525 124) do mojej afri. Założyłem przy 29 350 km. W miarę przybywania km postaram się coś napisać o takim zestawie napędowym.

Aha za kilka dni mam nadzieję zamontować scot-a do całkowitego kompletu.
Pozdrawiam.

Artuditu
02.09.2009, 20:59
A jaki łańcuch? (x-, o-ring?)
Jak się to przedstawia cenowo?

japur
03.09.2009, 15:46
dane dotyczące typu łańcucha DC 525MZO 124L QXring tak podają na opakowaniu :)
Cenowo??? hm.... zebatka przód 72zł, tył 110zł a łańcuch 355zł :D

Zmieniłem z DID i orginalnych zębatek. Łańcuch przy zakupie był skorodowany więc i tak cudem przejechał 18000km a hałas był naprawdę duży w porównaniu z nowym. Pozatym jakieś takie szarpania pod koniecj jego żywota mały miejsce. :(

Aha żeby dopełnić informacji: Start z 20 dołka. Pokrywa się idealnie z naklejką z poprzedniego zestawu.
Pozdrawiam.

Artuditu
03.09.2009, 21:11
Start z 20 dołka. Pokrywa się idealnie z naklejką z poprzedniego zestawu.
Pozdrawiam.
W serwisach przy wymianie napędu dają nową naklejkę. Tak naklejają jak akurat łańcuch startuje. Piszę o tym żeby przypadkiem czlowiek, któremu napęd wystartuje z 17 dołka nie popadł w paranoje że coś jest nie tak.

Mateusz93
24.08.2016, 20:54
Złoty odkop!

Używa ktoś zębatek AFAM?
Znalazłem w fajnej cenie zestaw DIDa z owymi zębatkami i nie wiem co o tym myśleć.
Warto?

szynszyll
24.08.2016, 21:29
Kiedys byly mega dobre. Kiedys to tak 2002-2008 co to jest dzis i kto to robi wuj zna. Oddalem to w 2004 na WSK Rzeszow do prob twardosci i scieralnosci i wyszlo rewelacyjnie. Kolega zdawcze z belgii wozil bo w PL nie bylo do XTZ i TDM. robily ogromne przebiegi.

ArturS
24.08.2016, 22:06
Zużyłem 2 sztuki w XTeku i na moje oko to wytrzymały sporo dłużej niż Sunstar (do JT nawet nie porównuje).

Mateusz93
24.08.2016, 23:17
Dziękuję!
zamawiam :)

Btw. zestaw DID VX2 wraz z owymi zębatkami kosztuje 78 euro, w dużym sklepie motocyklowym (wykluczam podróbę).

jak coś, to mogę podesłać na PW.

mirkoslawski
24.08.2016, 23:19
Mateusz - ja poproszę :)

gumbas24h
25.08.2016, 11:28
Ja mam w trampku już druga zdawczą o jeden ząb mniejszą od oryginału pierwszą wymieniłem po 7tys(większość w lekkim Office z bambetlami). niebbyla jescze tragiczna ale nosiła ślady zużycia. W sumie żeby nie zmiana przełożenia wolałbym oryginał z gumą chyba wolniej schodzi chyba ze to kwestia jednego zęba mniej.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka

Mateusz93
25.08.2016, 12:03
Tak, na mniejszej sa wieksze obciazenia.

Mozna zamiast zmniejszac przod,zwiekszyc tyl, wtedy wychodzi na to samo, a naped sie dluzej trzyma ;)

rambo
25.08.2016, 13:25
AFAM spoko tylko VX2 to do 18000km w twinach, singlu jeszcze mniej więc, po co pakować zębatki wypas to byle łańcucha..?
ZVXM to inna bajka :Thumbs_Up:

1 ząbek na zdawczej mniej to też piłowania ślizgu na wahaczu.. imho

Mateusz93
25.08.2016, 14:45
Rambo, warto pakowac kase w ZVXM do singla 660?
masz jakies doswiadczenia? ;)

Slyszalem skrajne opinie na ten temat.

szynszyll
25.08.2016, 15:40
Pewno ze warto. Kolezance wczoraj strzelil vx2 w Rumuni na trasie przy 100 km/h. Fakt ze byl juz zmeczony ale urwac sie nie powinien. Zniknely z rynku lancuchy EK nie wiem co sie z nimi dzieje :(

Strzelilo w slr650

Mateusz93
25.08.2016, 16:05
a lancuch AFAM?

Jest drozszy od DIDa, macie jakies doswiadczenia?
Skoro zebatki robia taka robote, to moze i lancuchy warte uwagi.

rambo
25.08.2016, 16:33
Nie ma nic lepszego od zvmx Did na rynku na tą chwilę. Robią 2x km co vx2.

Cezarus
25.08.2016, 16:38
ZVMX na Xchallengu wytrzymał 15000 km ( z działającym scotoilerem ) czyli na innych wymiana co 7000 km ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

szynszyll
25.08.2016, 16:56
A ja po zniknieciu EK wejde w Afama. Trzeba szukac nowych rozwiazan. Zaloze kilka zestawow i sie zobaczy. Grandys duo tym handluje widze. Ciekawe jak z dostepnoscia bo jak to ma dwa tygodnie do mnie isc do dzieki.

Łokciu
25.08.2016, 18:15
Nie ma nic lepszego od zvmx Did na rynku na tą chwilę. Robią 2x km co vx2.

Mój VX2 ma 35kkm ale to już jego końcówka, wezmę ten 2x żywotniejszy to ho ho ho... 70kkm :D

rambo
25.08.2016, 18:48
Mi się nie udało przejsc na vx2 przez 20000km ale widać mało zdolny jestem

szkotu1
25.08.2016, 19:19
To ja coś napiszę z własnego doświadczenia. Mam zvmx w motku co ma ponad 200 kucy, łańcuch ma katorgę. Pierwszy podciąg -równy, był po 8 tyś. Wcześniej miałem vx2, po 4 tyś był już nierówno powyciągany, przy 9 go zgubiłem. Vx2 się nadaje co najwyżej do bmx'a :D
Kolega ma w DR zvmx, 10 tyś przelatane i jeszcze nie podciągał.
Bardzo udany produkt DID'a.

Łokciu, jak patrze na Twój avatar i na to, że vx2 przejechał z Tobą 35 tysi, to chyba kupiłeś jakąś platynową serię :D

Łokciu
25.08.2016, 19:32
Może chodzić też o to, że ja kończę łańcuchy do granicy :D Ten aktualny już rolkę zgubił ale jeszcze kołem kręci :D

Smaruje hipolem....

szynszyll
25.08.2016, 19:37
Byleby jak koledze tomkowi w xt660r nie zblokowal kola na a4 pod lancutem. Tak sie poznalismy... iskry szly z lecacego moto na 20 metrow :)

Łokciu
25.08.2016, 19:46
Wiem wiem ta rolka to taki budzik, że już czas :) by odłożyć łańcuch do kartonu z zasłużonymi częściami :D

Wracajac do tematu gdzie te zębatki nabyć można?

szynszyll
25.08.2016, 19:58
Poszukam szczegulow po niedzieli. Z telefonu wypatrzylem firme grandys duo i byle co na allegro. Mocnej reprezentacji towaru nie widze :( a to zle wrozy :( ja czesto potrzebuje towaru 'na jutro' a nie sranie sprowadzanie i dziwne rozmowy z cudakami :(

ArturS
25.08.2016, 22:34
Do trampka czasami mam AFAM na przód, ale w PL jak ktoś nie widzi napisu JT, Sunstar lub oridżinal, to towar się kurzy :Thumbs_Down: Na zamówienie zawsze robię zapas 14z do XL600V i to mam z reguły od ręki.

Co do łańcuchów, to wg mnie żaden cudaśny ZVMX, GXW, czy inny MVXZ wiele nie pomoże jeśli uszczelnienie się podda, a podda się bardzo szybko jeśli kto jeździ w offie i lubi piaski i błotko :D Porozcinałem wiele łańcuchów i... sranie banie, nie rozciąganie - to ruda załatwia sprawę i nawet 4mm grubości płytki nie pomoże jeśli smar wypłucze. Za każdym razem trzpień jajowaty, podobnie otwór w ogniwie.

W twinie zwykły VX2 wystarczył mi na... nie wiem ile, bo po prawie 30tys.km od wymiany sprzedałem moto i kolejny driver go dobijał. Ale offf to dla mnie wtedy była sucha polna droga, większość zlatana na czarnym. W singlu nie lubiącym asfaltu już przy 10tys. kupuje kolejny, bo z tym się boję jechać nawet do RO, wiec dobijam kolejne 3-4tys. wokół komina.

Olejarka... sam nie wiem czy bardziej pomaga czy szkodzi. Na asfalcie na pewno pomaga, w offie jak odkręciłem na maksa żeby czyścić z syfu, to przedni JT po 1000km prawie zęby stracił, więc teraz na Off daję Off i chyba to lepsze dla zestawu. Ale... ostatnio do klienta przywieźli kilka BIG-BAGów sprayów ze smarem teflonowym, większość nie do końca zużytych, więc se powybierałem z 300kg złomu, to i olejarki długo nie włączę :D

szynszyll
29.08.2016, 13:25
oki doki. zamowilem pierwszy zestaw AFAM. czekam na czas reakcji dilera i wycene. zobaczymy co zaproponuje. dam znaka co i jak.

mam odpowiedz. naped do slr650 wychodzi 470pln. dla porownania naped JT/DID VX2 wychodzi 390pln, naped JT/DID ZVMX wychodzi 580pln

zaproponuje klientce tego AFAMA i potestujemy

Mateusz93
29.08.2016, 13:51
Ja kupiłem zębatki AFAM plus DID VX2.

Szynszyll czekamy w takim razie na opinie o łańcuchu :)

Są 2 wersje tego AFAMa, jedna cenowo pomiędzy VX2 a ZMVX, a druga wyraźnie droższa od ZMVX.

szynszyll
29.08.2016, 20:05
W katalogu dla slr 650 znalazlem jedna pozycje. Potrzebuje 520 108 ogniw. Mozna znalesc 520 108 inne? W jaku sposob? Termin do miesiaca. Szukam kontaktu z kims powaznym. Jutro pisze do Afama bezposrednio. Ze warsztat ze polska i jak to ogarnac. Podziele sie doswiadczeniami.