PDA

View Full Version : Dwie lampy I halogeny dadza rade?


mad_leaf
29.07.2015, 15:54
Pytanie.. Dwie lampy po 40W I dwa halogeny po 55W do jazdy na dluzej nie bedzie problemu dla pradnicy?

bass
29.07.2015, 20:12
Spokojnie... ja z takim zestawem latam teraz i w 2 poprzednich afrach też tak miałem - nic się nie dzieje. Alternator w afrze ma 360 wat. Regler w każdej miałem oryginalny ale polutowane kable. Dodatkowo mocniejsze fanfary, gps, zapalniczka, ładowarka od fona, dodatkowy stop.
JAk bym teraz zakładał halogeny to kupiłbym na ledach, 55 wat to już przeżytek, ledy mocniej świecą i mniej watów łykają.

jorge
30.07.2015, 00:56
Spokojnie... ja z takim zestawem latam teraz i w 2 poprzednich afrach też tak miałem - nic się nie dzieje. Alternator w afrze ma 360 wat. Regler w każdej miałem oryginalny ale polutowane kable. Dodatkowo mocniejsze fanfary, gps, zapalniczka, ładowarka od fona, dodatkowy stop.
JAk bym teraz zakładał halogeny to kupiłbym na ledach, 55 wat to już przeżytek, ledy mocniej świecą i mniej watów łykają.

Dobrze prawi bass - idź w LEDy (tylko jakieś homologowane jak nie masz znajomości na przeglądzie). Moje Helle w porównaniu z Kiciego chinami to nie świecą wcale.....

mad_leaf
30.07.2015, 09:56
Dzieki. Zrobie ledy. Teraz na samochodowych bo brak.kasy na inwestycje. A gory w gruzji za tydzien. Jak lba nie urwa w turcji :-P

mad_leaf
01.08.2015, 20:02
Wynikla jeszcze jedna kwestia. Pradnica da rade ale wymienilem lampy na poloneza czyli zarowki R2 o mocy 45/40. Te z koleji mozna wymienic na mocniejsze 60/55 w tej samej obsadzie. Pytanie czy nie za duzo watow bo nie wiem czy oryginalna instalacja jest na przekazniku. Jesli nie to czy nie za duzy pobor mocy?!

jorge
01.08.2015, 23:53
Wynikla jeszcze jedna kwestia. Pradnica da rade ale wymienilem lampy na poloneza czyli zarowki R2 o mocy 45/40. Te z koleji mozna wymienic na mocniejsze 60/55 w tej samej obsadzie. Pytanie czy nie za duzo watow bo nie wiem czy oryginalna instalacja jest na przekazniku. Jesli nie to czy nie za duzy pobor mocy?!

Z ledami da rade

mad_leaf
02.08.2015, 12:41
To zarowki zarnikami w podluznych kloszach a nie okraglych bankach.

mad_leaf
03.08.2015, 12:49
Chłopy bo w końcu nie wiem... Dwie lampy 60/55W dadzą rade na instalacji rd 04?!

Andrzej_Gdynia
03.08.2015, 13:35
Stary zrób prosty rachunek. Prądnica daje 360 - nominalnie, przyjmij 10% rezerwy masz 330.
Dwie lampy po 60 to 120W, stop 15, pozycja przód 3, tył 5, halogeny 2x55, podświetlenie zegarów jakieś 5, jakiś pobór blizej nie znany bierze moduł, cewka. Oświetlenie to około 260W. Jeśli nie bedziesz jechał na wszystkim na mksa czyli swiatła i halogeny caly czas łacznie powinno dac rade.

bass
03.08.2015, 16:04
jeszcze manetki :D

jorge
03.08.2015, 22:48
Mi w 7 licznik Rafała szaleje na pełnym obciążeniu a mam helle nie ledy.

mad_leaf
04.08.2015, 00:34
To mam jasnosc. Pytanie tylko jeszcze o ten przekaznik. Na laika duze odbiorniki pradu instalowane sa z przekaznikiem jezeli tu w oryginalnej inatalacji lamp jego nie ma czy nie .bedzie sie grzala instalacja lub wypalal wlacznik swiatel?

marekw
04.08.2015, 03:15
Spokojnie da rade.mam i wiem

jorge
04.08.2015, 11:32
Ja mam każdy odbiornik na przekaźniku. Halogeny z Navi. Manetki i gniazdko. Ważne aby się rozłączały po przekręceniu kluczyka.

mad_leaf
04.08.2015, 12:09
No to mam nadzieje że 120W w lampach bez przekaźnika da rade. Dzięki.

bass
04.08.2015, 14:07
Strasznie dużo roboty, żeby przekaźnik wpiąć w instalację... strasznie dużo... :hello:

Dobrze, że ta nadzieja jest, bez niej to już początek końca :D

mad_leaf
06.08.2015, 11:58
Bass a możesz złotą myśl podrzucić w którym miejscu to najlepiej zrobić. Bo ja raczej tylko żarówki wkręcam jak mają gwint.. ;) ps. choć są opinie że w oryginalną wiązkę jak najmniej ingerować, stąd też wątpliwości co do optymalnego rozwiązania. A lampy oryginalne jak świeczki.. I bądź chłopie mądry.

bass
06.08.2015, 13:45
http://africatwin.com.pl/archive/index.php/t-6682.html

mad_leaf
11.08.2015, 09:26
Wielkie dzięki.

RysiekO
24.09.2015, 14:30
Odświeżę trochę temat, a mianowicie czy dwa halogeny (2x h7 55w) dadzą radę na kablach półtorówkach i bez przekaźników? Zmajstrowałem coś takiego z materiałów, które akurat walały mi się pod ręką, jest i działa, ale nie wiem na ile to ma rację bytu :confused:

Btw co na taki dodatek powie regler w moto?

krzysiek_m
02.10.2015, 16:05
Półtora da radę - pod warunkiem, że pociągniesz je od akumulatora, bez przekaźnika, czyli przez jakiś dodatkowy wyłącznik - da radę dopóki się wyłącznik nie spali/sklej.
Zamontuj woltomierz, regulator nie będzie strajkować, żeby np. stojąc na ludzie w 10min nie rozładować sobie akumulatora.

RysiekO
05.10.2015, 16:31
O tak to wygląda:
http://s10.ifotos.pl/mini/Zdjecie06_shneprh.jpg (http://ifotos.pl/z/shneprh/)

Dzięki za opd, to mnie uspokaja :Thumbs_Up: Woltomierz także będzie, pewnie z nas wypłatą.

Wiązka prosto z aku leci, a na plusowy kabel dałem bezpiecznik 20A (nie wiem czy za dużo, czy za mało?) Póki co te halogeny robią 200% normy jakie daje zwykła lampa. Muszę jeszcze tylko zakryć czymś kostki ;)

http://s10.ifotos.pl/mini/Zdjecie06_shnepqe.jpg (http://ifotos.pl/z/shnepqe/)

krzysiek_m
08.10.2015, 19:06
20A to moim zdaniem za dużo trochę na 1,5mm2. Dałbym max 15A, kostki zawiąż szczelnie taśmą izolacyjną "na bogato" i będzie idealnie :-)

RysiekO
09.10.2015, 15:36
Ok, zrobię podmiankę na 15A. A do tych kostek muszę mieć jakiś dostęp, np gdyby mi żarówka się sypnęła w drodze, no więc przydałoby się tu coś bardziej wyszukanego.. nie wiem, może stara dętka :p

mad_leaf
28.02.2016, 17:29
Ja założyłem zamienniki halogenów od jakiegoś fiata na dodatkowe lampy.. oryginalne kabelki w lampie do 55W żarówki które były jak do ledowego światła, może żyła miała 0.7 - na 4 przewodach nie zostało koszulki... Dobrze, że motoru nie puściłem z dymem.