PDA

View Full Version : Akumuloator sie rozladowywuje po dluzszym postoju.


Tymon
21.07.2015, 12:29
Siema wszystkim!

Mam dylemat - jak zostawiam Afre na dłuższy czas widzę ze aku szybko się rozładowuje - po 2 tygodniach aku jest puste (nowe aku litowo-jonowe JMT).

Wydaje mi się, ze dzieje się to szybciej jak jest wilgotno (moto stoi "pod chmurka" zabezpieczone tylko pokrowcem + mieszkam w Irlandii gdzie pada bardzo często (szczególnie tego "lata")).

Pytanie moje brzmi - od czego zacząć sprawdzanie?
Do aku mam bezpośrednio podłączony tylko woltomierz.

Jak już odpalę maszynę - szybko aku wraca do pełnego stanu i odpala bez problemu - jednak czasami nie mam jak odpalić bo aku jest rozładowane (2gi raz już będę musiał podłączyć się do zasilania).

Jakieś wskazówki?

fassi
21.07.2015, 12:36
Tymon, najpierw sciagnij kleme plusa, wszystko powylaczaj i zmierz miedzy klema a biegunem plusa natezenie pradu w stanie postoju. O ile sie nie myle to max jest 1mA.

Jak wyjdzie wyzej to mozna podumac co gdzie sie smazy

Tymon
21.07.2015, 12:39
aha - ok to bede musial zanabyc miernik :D
...i sie go nauczyc

Adampio
21.07.2015, 13:28
Miernik w Polszcze kosztuje... ok.20peelenów :haha2:

Tymon
21.07.2015, 14:21
Miernik w Polszcze kosztuje... ok.20peelenów :haha2:

Zgadza się ale przecież specjalnie po niego nie będę leciał...

Ascona
21.07.2015, 16:47
Zgadza się ale przecież specjalnie po niego nie będę leciał...

Wystarczy, że do "CHOICE" polecisz... za piątaka kupisz, co na to samo wyjdzie :D

Adampio
21.07.2015, 16:54
http://irishelectronics.ie/epages/950018241.sf/en_IE/?ObjectPath=/Shops/950018241/Products/DVM831

Ascona
21.07.2015, 17:25
jak zostawiam Afre na dłuższy czas widzę ze aku szybko się rozładowuje - po 2 tygodniach aku jest puste

Karygodne!! :oldman:
Tyle czasu bez jeżdżenia?? :at:
Nie dziw się, że kobyła odmawia posłuszeństwa... :hehehe:

Tymon
21.07.2015, 17:50
Panowie - ja wiem gdzie kupić i nie mam ciśnienia na kasę - nie po to zakładałem ten watek...

Potrzebuje porady technicznej - nic więcej...

wilq.bb
21.07.2015, 18:12
Panowie - ja wiem gdzie kopić i nie mam ciśnienia na kasę - nie po to zakładałem ten watek...

Potrzebuje porady technicznej - nic więcej...

No to dostałeś poradę - zacznij od pomiarów, może się okazać, że twój woltomierz, co podpięty jest do aku ma duży pobór prądu (mierzymy wtedy ampery) i dlatego masz taki problem

Bez tego (pomiarów) to możemy Ci napisać kup szklaną kulę, bedziemy wiedzieli tyle co Ty - chociaż może do Ciebie kula przemówi :D i będziesz nam rozwiązywał problemy z moto na odległość poprzez forum - od taki "Wróż Tymon" będziesz ;)

xtr
21.07.2015, 18:21
Porade dostałes od fassiego nic więcej nie można pomóc dopóki nie zmierzysz poboru prądu

Tymon
21.07.2015, 18:27
Jak tylko dostane w swe łapy miernik to pomierzę to co doradził Fassi - o wróżenie z kuli nie proszę tak jak i o porady gdzie i za ile kupie miernik...

Adampio
21.07.2015, 18:29
To w takim razie jeszcze ja napiszę to samo co poprzednicy tylko łopatologicznie:

Musisz sprawdzić czy "na postoju" motór ciągnie z akumulatora prąd i jeśli ciągnie to ile.

A takie sprawdzenie polega na połączeniu akumulatora z klemą plusową przez amperomierz (jeden z trybów zalinkowanego multimetra). Jak będzie możliwość to kup sobie dodatkowo krokodylki zakładane na końce przewodów pomiarowych to będzie łatwiej całość połączyć.
I jak już zmierzysz to zapodaj tutaj ile Ci wyszło/pokazało, to się będzie dalej myśleć.

Jeszcze bardziej łopatologicznie i z rysunkami? :D

Tymon
21.07.2015, 19:09
Dzieki za info - post Fassiego wystarczyl w tej sprawie - ale jak chesz to rysuj rysunki...

Kazmir
21.07.2015, 21:50
Tymon, najpierw sciagnij kleme plusa, wszystko powylaczaj i zmierz miedzy klema a biegunem plusa natezenie pradu w stanie postoju. O ile sie nie myle to max jest 1mA.
Nie mylisz się. Prąd upływu przez regler, analogicznie jak w alternatorach samochodowych.
Może alarm jest zainstalowany?

fassi
21.07.2015, 22:09
Znaczy sie myle bo widze 0,1mA no chyba ze zle pacze.

Kurde niemcy mowia ze 1mA
56301

kudlacz
22.07.2015, 06:22
Tani miernik jest do dupy (nie kupuj i nie używaj). Za cene taniego miernika (5-20 pln)podjedziesz do elektryka samochodowego co ma porządny miernik i Ci zmierzy.

xtr
22.07.2015, 14:14
Bez przesady ze tanim miernikiem nie zmierzy poboru prądu sam mam kilka miernikow i taki za 15 pln do podstawowych pomiarów wystarczy jeczcze chwila i bez oscyloskopu ani rusz

Tymon
22.07.2015, 23:12
Nie mylisz się. Prąd upływu przez regler, analogicznie jak w alternatorach samochodowych.
Może alarm jest zainstalowany?

Alarmu brak - jedyne co jest podłączone do aku to Voltomierz made by Rafwro

Pomierzyłem dziś miernikiem jak zalecił Fassi - po odłączeniu klemy plusa i po podłączeniu miernika miedzy klemę a aku - odczyt na mierniku =0.

Dziś akurat słonko świeci więc i może to ma coś wspólnego z wilgocią?

Co sprawdzić teraz?

fassi
22.07.2015, 23:19
Tymon, ale co zero? Ustawiles dobrze skale w mierniku? Dla pewnosci przekrec kluczyk i jeszcze raz zmierz.

Jak rzeczywiscie jest 0 mA to masz zwarcie w aku i on sam siebie rozladowuje. Jak to sprawdzic? Niewiem

Tymon
23.07.2015, 00:17
Z przekręconym kluczykiem mam 1,79 :O

next22
23.07.2015, 01:02
to wy...ol ten aku bo to szmelc jakiś jest,

Adampio
23.07.2015, 01:13
No to jesteśmy krok do przodu ;)

W takim razie sprawdź co pokazuje miernik jak włączysz światła pozycyjne, migacze, stop. Jak będzie pokazywał proporcjonalne do obciążenia to OK.
Z włączaniem dodatkowo reflektora bym się wstrzymał bo nie wiem jaki masz prąd maksymalny amperomierza (zwykle jest to 10A)

Jeśli masz też na mierniku jakieś małe zakresy (np. 100-200 mA, zwykle jest to inne gniazdo miernika niż 10A) to spróbuj pomiaru bez kluczyka na małym zakresie miernika.
Jak będzie dalej zero to naładuj aku uczciwie (np przez 10h), podłącz miernik jako woltomierz i obserwuj/notuj napięcie (np co dwie-trzy godziny). Ponieważ pisałeś, że parkujesz pod chmurką to lepiej zabierz aku do domu i wytrzyj do sucha powierzchnię obudowy miedzy biegunami.

A i jeszcze jedno, jak się da to sprawdź poziom elektrolitu we wszystkich celach. Parę dni temu ratowałem zaprzyjaźniony skuter, w którym aku był suchy i ledwo kręcił rozrusznikiem mimo że pokazywał ponad 12V bez obciążenia. Po dolaniu wody destylowanej (mimo kategorycznego zakazu na nalepce :haha2: ) i podładowaniu problem zniknął.

Tymon
23.07.2015, 08:56
Nie mylisz się. Prąd upływu przez regler, analogicznie jak w alternatorach samochodowych.
Może alarm jest zainstalowany?

No to jesteśmy krok do przodu ;)

W takim razie sprawdź co pokazuje miernik jak włączysz światła pozycyjne, migacze, stop. Jak będzie pokazywał proporcjonalne do obciążenia to OK.
Z włączaniem dodatkowo reflektora bym się wstrzymał bo nie wiem jaki masz prąd maksymalny amperomierza (zwykle jest to 10A)

Jeśli masz też na mierniku jakieś małe zakresy (np. 100-200 mA, zwykle jest to inne gniazdo miernika niż 10A) to spróbuj pomiaru bez kluczyka na małym zakresie miernika.
Jak będzie dalej zero to naładuj aku uczciwie (np przez 10h), podłącz miernik jako woltomierz i obserwuj/notuj napięcie (np co dwie-trzy godziny). Ponieważ pisałeś, że parkujesz pod chmurką to lepiej zabierz aku do domu i wytrzyj do sucha powierzchnię obudowy miedzy biegunami.

A i jeszcze jedno, jak się da to sprawdź poziom elektrolitu we wszystkich celach. Parę dni temu ratowałem zaprzyjaźniony skuter, w którym aku był suchy i ledwo kręcił rozrusznikiem mimo że pokazywał ponad 12V bez obciążenia. Po dolaniu wody destylowanej (mimo kategorycznego zakazu na nalepce :haha2: ) i podładowaniu problem zniknął.

W akumulatorach litowo-jonowyvh nie ma elektrilitu.

Adampio
23.07.2015, 09:05
No to masz jedna rzecz z glowy ;)

P.S Czy producent przewidywał taki aku? Bo te nowomoddne wynalazki wymagają zwykle bardziej cywilizowanych warunkow ładowania

Kazmir
23.07.2015, 21:39
https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_litowo-jonowy
Afra jest za stara na takie wynalazki;)
Kwasiak Panie to jest to;)