PDA

View Full Version : Afryka mi zaniemogła.


PiotrTMC
12.06.2015, 22:36
Witam , jak w temacie moją trójkę dopadła jakas choroba, mianowicie jedzie do max.3-4 tys obrotów później zaczyna prychac kichac i jakby na jeden gar pali, musze ując gazu wtedy jakos sie toczy, bo jazdą tego nie można nazwac.Stało sie to podczas jazdy nic nie majsterkowałem, nie utopiłem też, wiec cóź to sie dzieje?? pompa siada i za mało pompuje paliwa?- nic mi do głowy nie przychodzi, chłopy baby poradzta coś, jakie są objawy padającego modułu?może świeca?, w sumie niedawno wymieniane.:bow:

Misza
12.06.2015, 22:47
Membrana w którymś gaźniku?

PiotrTMC
12.06.2015, 23:01
Misza nie mam pojęcia jak zachowuje sie silnik(gaźnik) z walniętą membraną, byc moze to ustrojstwo zamula mi maszynę.

Misza
12.06.2015, 23:09
Dziura w membranie powoduje to, że iglica+przepustnica się nie podnoszą tak jak powinny. Znaczy to, że nie chce wchodzić na obroty. Warto sprawdzić :)

Tomas_XRV
12.06.2015, 23:10
Też tak miałem że na trasie nagle straciłem moc i nie mogłem tira wyprzedzić. Na końcu się okazało że jedna membrana 1,5cm pękniecie a druga miała dziurkę wielkości łebka od zapałki.

PiotrTMC
12.06.2015, 23:17
Niezbyt sie na tym znam, ale nie popsuję nic jak bede chciał sprawdzic czy membrany są całe??w sumie do gaziorów łap nie pcham ale pozostałe rzeczy robie sam.

zaczekaj
12.06.2015, 23:20
W weekend mój trampek zaczął się zachowywać identycznie.
Po kilkudziesięciu km przestał już w ogóle jakoś jechać. Najpierw osiągał max 80 km/h, potem 60 a na końcu nie mogłam nawet na jedynce lekko pod górę jechać.
Kopcił jeszcze na czarno. Ale jechał na dwóch garach. Też szukam Rozwiązania problemu

wytapatalkowano

PiotrTMC
12.06.2015, 23:29
Asiu u mnie poza tym ze powyzej wymienionych obrotów nie chce jechac , to nic sie nie dzieje.Pali od strzała jedzie jak jechał do momentu przekroczenia 4 tys obrotów, potem zaczyna prychac"gotowac sie w silniku" pali na jeden gar, ujme gazu i wraca do normy.nie kopci itp.Ale tak sie nie das jechac nikogo nie mogłem wyprzedzic bo mocy by mi zabrakło, no chyba że rowerzystę:)

zimny
12.06.2015, 23:30
A jak to trójka to może zwyczajnie padł moduł? To częste i objawy są analogiczne.

Sprawdzałbym to co Misza podrzuca (membrany) ale najpierw moduły bo wiele na to wskazuje.

Pozdrawiam
Zimny

PiotrTMC
12.06.2015, 23:40
Sprawdzić znaczy sie podmienić od zdrowego motonga? kolega ma 04 moduły chyba te same wiec jutro podmienimy bedzie najłatwiej, na początek:D

sluza
13.06.2015, 00:59
chyba bym zaczął od układu paliwa np filtra paliwa. powietrza

olecki79
13.06.2015, 07:58
Miałem to samo. Trzeba było dokręcic klemy akumulatora. Powyżej 3-4 tys przerywał ze względu na wibracje i brak nieprzerwanego kontaktu z baterią.

Maurosso
13.06.2015, 09:40
Spadają ci obroty na zegarach? Od siebie rzucę ze miałem podobnie, ale winą były prądy a nie gaziory. Wiec wstępnie podpinam się do tych co winią instalację. Może klemy, moduł, fajki, przewody WN. Sporo rzeczy tu może dawać takie objawy jak piszesz. I łatwiej na początku to sprawdzić niż rozbierać gaziory:)

rob
13.06.2015, 10:09
A filtr paliwa to kiedy ostatnio kolega wymieniał? Widziałem taki któremu pompa już nie dała rady...

PiotrTMC
13.06.2015, 10:18
A filtr paliwa to kiedy ostatnio kolega wymieniał? Widziałem taki któremu pompa już nie dała rady...

No filtr był wymieniany dość dawno, ale szczerze wątpie ze on sie przytkał, a o elektryke dbam wiec klemy aku są czyste i dokrecone, ale posprawdzam to sobie od najbardziej banalnych rzeczy począwszy po gaźniki włącznie.

rob
13.06.2015, 10:36
Czasami wystarczy trochę syfu plus woda. Objawy raczej sugerują układ paliwowo powietrzny. Wyższe obroty to większe zapotrzebowanie na paliwo. Przy modułach problemy pojawiają się niezależnie od obrotów - częściej od nierówności. Zawalony filtr powietrza podniósłby najpierw spalanie. Warto wypiąć przewód paliwowy z gaźnika i zobaczyć jak pompa sobie radzi.

Mallory
13.06.2015, 12:30
PiotrTMC:
Sprawdzić znaczy sie podmienić od zdrowego motonga? kolega ma 04 moduły chyba te same wiec jutro podmienimy bedzie najłatwiej, na początek

Lepiej Twoje moduły włóż do zdrowego moto.

PiotrTMC
13.06.2015, 13:02
Filtry ok. świece ok. membrany ok.pompa paliwa ok. aku też ok.Zostało sprawdzic moduły jesli nie one to ja juz rozkładam ręce.Jeszcze w nocy popatrze na instalacje czy gdzieś coś nie błyska.

KORNIK
13.06.2015, 13:17
A membrany sprawdzałeś dokładnie, bo czasami wystarczy mała dziurka i nie będzie chodziło.

PiotrTMC
13.06.2015, 13:26
A membrany sprawdzałeś dokładnie, bo czasami wystarczy mała dziurka i nie będzie chodziło.

Dokładnie sprawdziłem nawet pod światło,i nic niepokojącego nie znalazłem. Myśle jeszcze czy to pompa pomału niedomaga i zbyt niski poziom paliwa w gaziorach. Kiedy rośnie zapotrzebowanie na paliwo to jest go po prostu za mało i mieszanka jest zbyt uboga wtedy zaczyna sie dławić prychac strzelac nawet w gazniki.

KORNIK
13.06.2015, 13:34
Możesz dla pewności odpalić moto na samych gaźnikach bez podłączonego airboxu, po dodaniu gazu powinny podnosić się obie przepustnice.

mateo88
13.06.2015, 14:26
U mnie przy podobnych objawach jak opisujesz winne były uszkodzone kable zasilające od pompy paliwa, które powodowały zwarcie.

zaczekaj
13.06.2015, 23:15
U mnie problem był gdzieś przy gaźnikach. Trampiszon wraca do gry :D

wytapatalkowano

Lucky Luke
14.06.2015, 14:24
Spotkałem się z podobnym problemem u naszego forumowego kolegi w RD04.

Africa nie chciała jechać więcej niż 100-110 przy większych prędkościach zaczynała sie dusić i jechać jakby na jednym garze.
Winna okazała się pompa paliwa niewiadomego pochodzenia, po założeniu oryginału wszystko wróciło do normy.

kudlacz
14.06.2015, 15:50
też wróciłem do oryginalnej pompy

PiotrTMC
14.06.2015, 21:17
Podpiołem moduły z innej trójki i afra zaczeła pracowac normalnie, po czym wsadziłem swoje i jakiby nigdy nic, tak jakby coś sie zresetowało, ale po jakieś 5km jazdy problem powrócił. Nic z tego nie rozumiem.

wilq.bb
14.06.2015, 21:27
Na chwilę "się ułożyły" styki w modułach twoich i działało poprawnie, potem przestało. Moduły do roboty, albo zlecasz komuś, albo lecisz sam wg foto-poradnika naszego kolegi:
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=14&t=6950

PiotrTMC
14.06.2015, 21:54
Na chwilę "się ułożyły" styki w modułach twoich i działało poprawnie, potem przestało. Moduły do roboty, albo zlecasz komuś, albo lecisz sam wg foto-poradnika naszego kolegi:
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=14&t=6950

Ale jaki wpływ miało chwilowe podpięcie innych modułów? wczesniej odpinałem moduły i po ponownym podpięciu nic sie nie działo dalej prychała na wyższych obrotach, a dzis wystarczyło podpiąć inne sprawne i zaczeła działac prawidłowo, po czym znów wsadziłem swoje mysląć że bedzie prychac, a tu ku mojemu zdziwieniu afryka działa jak należy, ale po kilku km jazdy zaczeło sie to samo.Powtórze ten zabieg i zobacze czy to zbieg okoliczności czy może jest w tym coś.

wilq.bb
14.06.2015, 21:57
Nawet poruszanie (odpięcie i zapięcie) kostkami (styki się "zrobiły") i działało, a potem wibracje i przestało działać. Jak na obcym module działało poprawnie, to tym bardziej w tę stronę bym szedł.

pincet
14.06.2015, 22:23
Też bym satwiał na moduły, miałem podobnie. Holowałem ją, a w domu odpaliła jak na złość. Winne były zimne luty. Jeden naprawiłem, jeden kupiłem, teraz mam 3 i tyle ze sobą wożę.

zimny
14.06.2015, 22:45
Czyli moja diagnoza była trafna, moduły psują się na różne sposoby. Grunt że masz kierunek i przyczynę problemu.

Trzeba zregenerować lub dokupić modul...mam nadzieję że to tylko to.

Pozdrawiam
Zimny

Raviking
18.06.2015, 21:22
Do trójki wsadź moduł(podwójny) z czwórki jak uda Ci się trafić i Masz spokój,u mnie działaja :D

PiotrTMC
18.06.2015, 23:07
Do trójki wsadź moduł(podwójny) z czwórki jak uda Ci się trafić i Masz spokój,u mnie działaja :D

Wsadziłem swoje do 04 to nie chciała odpalic wogóle. W drugą stronę nie sprawdzałem.Bałem się że może coś im sie stac i bede miał 2 motongi niesprawne na sumieniu.Moto poszło do mechaniora, jak sie okaze ze to moduły najpierw postaram sie je reanimowac , jak sie nie uda pozostaje kupic nowe.:(

Raviking
21.06.2015, 20:16
Można jeszcze wstawić moduły z Trampka albo Dominatora ,na Dominatorowych jeździłem :)

PiotrTMC
28.06.2015, 09:13
Żadne z powyższych diagnoz nie sprawdziła się. Moto poszło do znawcy. Wnne były zawory i gazniki, moduły sprawne.Nie to bym zaniedbał moto , ale 5 tys, temu był serwis.

fassi
29.06.2015, 00:16
Zawory i gazniki to stwierdza kazdy znawca, a dokladniej to co tam bylo nie tak?