PDA

View Full Version : brak zasilania pompy


bartol
23.01.2009, 12:42
Witka.
Sprawa wygląda tak - próbuje uruchomić silnik... i dupa. Po oględzinach się okazało, że nie ma podawanego napięcia na pompe paliwa :dizzy:. Why ???:confused:

Pompa sprawdzona - funguje. Moduł działa, bo iskry są na świecach.
Po analizie schematu el., sprawdzeniu wtyczek i kabelków (i tu też wszystko OK), utknąłem na jakimś sterowniku pompy o wdzięcznej nazwie: "fuel cut-off relay":mur:.
Wie ktoś, co to takiego? Na przekaźnik mi to raczej nie wygląda.
Można to jakoś sprawdzić, naprawić, omiąć, zastąpić?
A może przyczyna jest inna. Jakieś sugestie?
Z góry dzieki.
Pozdro

podos
23.01.2009, 14:35
a nie wysuwa sie któryś konektorek z plastikowej wtyczki?

"relay" to przekaźnik. a cut-off to "odcinać"

Więcej nie wiem.

klanol
23.01.2009, 14:39
??? tak na odległość to trudno zeznać. wszelkie "relaye" można ominąć podpinając na krótko. ale nie o to penie chodzi. weź miernik i kabel po kablu obadaj. pożycz może przekaźnik od kogoś i wtedy wykluczysz awarię (mało prawdopodobne) swojego. może przy module się coś poluzowało? ciężko zeznać bez organoleptyki ale mogą to być i styki :)
a... ten "relaj" to nic innego jak przekaźnik ino eklektroniczny. wchodzi do niego zasilanie spod bezpieczników i przwód sterujący (załączający) z modułu.

podos
23.01.2009, 14:55
zerknąlem na schemat. Wychodzi, że mozna odpiąć cut-off relay i zewrzeć kable fioletowo czarny i niebieski z pompy. Jak pompa chodzi to wiesz ze albo przekażnik albo jego sterowanie - czyli coś na lini Moduł cewka.

A jakby pompa nie chodziła, to stacyjka, przełącznik na kierownicy lub zielony - prąd z reglera.


O! widzę, że klanol to samo pisze... Zaczynam widać coś kumać :)

Kazmir
23.01.2009, 17:23
Witka.
Sprawa wygląda tak - próbuje uruchomić silnik... i dupa. Po oględzinach się okazało, że nie ma podawanego napięcia na pompe paliwa :dizzy:. Why ???:confused:

Pompa sprawdzona - funguje. Moduł działa, bo iskry są na świecach.
Po analizie schematu el., sprawdzeniu wtyczek i kabelków (i tu też wszystko OK), utknąłem na jakimś sterowniku pompy o wdzięcznej nazwie: "fuel cut-off relay":mur:.
Wie ktoś, co to takiego? Na przekaźnik mi to raczej nie wygląda.
Można to jakoś sprawdzić, naprawić, omiąć, zastąpić?
A może przyczyna jest inna. Jakieś sugestie?
Z góry dzieki.
Pozdro

http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=37882&postcount=6

bartol
23.01.2009, 23:13
Było - ale o tym, gdzie podpiąć "pstryczek", którym ręcznie podpompujemy paliwo jak nam wyparuje z gaźników, żeby nie zajechać aku, a nie o tym co jest do tej wtyczki podpięte. Nawiasem mówiąc - bardzo dobre miejsce, z którego skorzystałem ODPALAJĄĆ SILNIK PO REMONCIE :):):), ręcznie sobie pompując paliwo. Ale właśnie - ręcznie.
Wracając do tematu - wszystkie znaki na ziemi i w powietrzu wskazują na to, ze niestety padł ten elektroniczny przekaźnik.
Tak sam z siebie:confused: Ciekawe:Sarcastic:
Kable i połączenia sprawdzone. Jedynie czego nie umiem sprawdzić, zmierzyć - czy ipmuls z CDI dochodzi do przekaźnika. Ale , q...wa cudów ni ma, druty są OK.
Pytanie do elektroników - jak takie ustrojstwo sprawdzić, co pomierzyć?
Jak napisał klanol, chyba nie pozostaje mi nic innego tylko, - pożyczyć takie ustrojstwo, żeby sprawdzić, tak dla pewności? A w razie W, to można to czymś zastąpić?

klanol
24.01.2009, 12:48
przekaźnik ów może być od innych chąd, widziałem w kilku takie same. nie polecam natomiast kombinowania gdzyż mamy tu obwód sterowany modułem zapłonowym. w razie jak coś pomieszasz istnieje ryzyko uszkodzenia modułu! taki przekaźnik nie powinien dużo kosztować.

Kazmir
24.01.2009, 16:58
Podpiąć multimetr pod ten przewód (pomiar napięcia ustawić na zmienne) musi coś pokazać na odpalonym silniku. Co wy na to ???

PawelZDR
24.01.2009, 21:26
Lepiej sprawdzi się dioda z odpowiednim rezystorem.Miernik za 5zł może być za wolny by wychwycić sygnał.

Kazmir
24.01.2009, 22:20
No nie ja miałem na myśli multimetr samochodowy za 600-800zł taki sobie chyba poradzi skoro mierzy impuls na wtryskiwaczu ?
Można kombinować z diodą tyle że taki zestaw stanowi pewne obciążenie czy to wytrzyma moduł nie wiem
Miernik natomiast nie stanowi zagrożenia

klanol
24.01.2009, 23:32
można sprawdzić za pomocą zwykłej żarówki. przekaźnik po prostu musi puszczać prąd po podłączeniu napięcia do niego. kwestia aby wyczaić, która złączka do czego. najprościej tak jak pisałem pożyczyć od kogoś i podłączyć.

bartol
25.01.2009, 00:05
a możecie powiedzieć jak zmierzyć impuls z CDI? Jakie ma wartości. Tak, żeby stwierdzić czy dochodzi do kostki. Da rade taki pomiar zrobić multimetrem (takim za 600-800 zł)? Cosik mi się nie che wierzyć, że talki przekaźnik padł, ot tak. Albo, jak sprawdzić sam przekaźnik?

Kazmir
25.01.2009, 22:15
a możecie powiedzieć jak zmierzyć impuls z CDI? Jakie ma wartości. Tak, żeby stwierdzić czy dochodzi do kostki. Da rade taki pomiar zrobić multimetrem (takim za 600-800 zł)? Cosik mi się nie che wierzyć, że talki przekaźnik padł, ot tak. Albo, jak sprawdzić sam przekaźnik?

Bartol dobry temat :Thumbs_Up:Trzeba pomierzyć u kogoś te wartości i porównać sam jestem ciekaw? Głowy nie dam, ale do obrotomierza wychodziło w porywach 400V (typowa instalacja samochodowa - cewka przerywacz) Ten układ zapłonowy jest inny może być inaczej

Następne pytanie - czy te przekaźniki są takie same RD-03/04 i RD-07
W trójce ten przewód idzie na cewkę zapłonową i na obrotomierz.
W RD-07 może być tak samo tylko tyle, że to wychodzi z modułu, ale to tylko moje gdybania. Niestety nie posiadam schematu samego modułu do RD 07 (ma ktoś???)

bartol
26.01.2009, 10:34
Z tymi 400V to chyba przesadziłeś. Sygnał z modułu bedzie miał chyba charakter bardziej "elektroniczny" i wartość mierzoną w mV.
Wyszło mi, że to około 30 mV, ale mogłem coś z pomiarem popierniczyć. Musze to jeszcze porównać z sygnałem na pozostałych cewkach.

Połaczenia przedmiotowego przekaźnika są te same we wszystkich modelach czyli sygnał z CDI idzie na jedną z cewek, obrotomierz i nasz nieszczęsny przekaźnik do wysterowania pompy paliwa, drugi daje stałe napięcie spod bezpieczników i stacyjki na przekaźnik, a trzeci to bezpośrednie połączenie przekaźnika z pompą paliwa.
Natomiast czy same przekaźniki są te same - wątpie. RD07a ma już zupełnie inny moduł, impulsator i po jednej cewce na dwie świece, wiec impuls może być inny, ale z kolei ten sam impuls idzie na obrotomierz i powinien być taki sam jak w innych modelach. Nie wiem. W RD04 i RD07 powinno być to samo, ale głowy nie dam, bo mimo wszystko moduły są innne.

Interesuje mnie bardzo wartość tego sygnału z CDI (RD04), bo nie wiem czy mam grzebać w instalacji, czy rozglądać się za przekaźnikem.
A jak się wk...wie to se Mikuni sprawie i będę miał cały przekaźnik w d...:Sarcastic:
W sumie koszty podobne.

Kazmir
26.01.2009, 22:58
Z tymi 400V to chyba przesadziłeś. Sygnał z modułu bedzie miał chyba charakter bardziej "elektroniczny" i wartość mierzoną w mV.

A jak się wk...wie to se Mikuni sprawie i będę miał cały przekaźnik w d...:Sarcastic:
W sumie koszty podobne.

Dotknij paluchem do cewki zapłonowej w klasycznym zapłonie to zobaczysz ile tego jest:) w AT może być zupełnie inne napięcie

Mikuni zły pomysł w tej chwili bo nie zgłębisz tematu pomiarowego do końca. :oldman: Walcz nie poddawaj się !!!

R2D2
26.01.2009, 23:40
przekaźnik jest elektroniczny zlicza impulsy z cdi i na odpowiedni czas zalacza pompe , impulsy sterujace mozna zmierzyc oscyloskopem , miernikiem marne szanse widze chyba ze masz wypasionego Fluka lub inny mieras co robi conajmiej 100 pomiarow na sekunde albo jest w stanie pokazac czestotliwosc .
Muj motur zagarazowany i nie mam go w miejscu mojego pobytu wiec nie dam konkretnych wskazowek.Impusy chyba sa na poziomie masy , czyli mozna tak jak wczesniej napisano dac LEDa z rezystorkiem do plusa jakies 2.2K i bedziesz widzial jak blyska. sadze ze powinien byc jeden impuls na obrot walu co daje mniej wiecej 20Hz na wolnych obrotach.
Nie wiem czy masz cos pokombinowane z zapodawaniem na pompe lewego plusa do podpompowania wachy z palca , ale jak masz to moze byc przyczyna uszkodzenia , powtarzam moze byc a nie musi.


Acha i jescze jedno , mam taki przekaznik od jakiejs cbrki i nie dziala w afryce , chcialem to rozebrac ale jest takim betonem zalane ze sobie odpuscilem , ale jak bede mial wiecej czasu to rozbiore padake i zobaczymy co tam żółci wsadzili.

klanol
27.01.2009, 10:31
jesteś pewien, że to dziadostwo coś zlicza? po odpaleniu silnika pompa zanim napompuje paliwo pompuje z dość dużą częstotliwością. za jej wyłączenie odpowiada mechanizm w pompie (słynne styki). nie rozbierałem badziewia ale wydaje mi się, że jest to tępy przekaźnik a elektroniczny dla tego aby lepiej współpracował i nie zakłócał modułu. no, ale czekam na wyniki sekcji :) mogę się mylić w tej kwestii ale tak wywnioskowałem ze schematu i zasady działania pompy.

R2D2
27.01.2009, 11:00
Nie wiem czy zlicza czy coś sie ładuje , w każdym bądź razie od obrotow silnika zależy czas na jaki wlaczana jest pompa.
Możliwe że impulsy ładują jakiś kondzior z ktorego napięcie podawane jest na bazę tranzystora podającego zasilanie na pompę.
Reasumując im większe obroty , więcej energii gromadzi się w kondensatorze w wyniku czego tranzystor sterujacy pompę jest dłużej otwarty.
Zauważ ,że jak nie ma impulsów pompa nie ma zasilania , jezeli zakręcimy rozruchawką na chwilę to pompa nie działa długo praktycznie tyle ile kręci rozrusznik.Sądzę że jak by było więcej impulsów to działała by dłużej.

może w tym tygodniu dam radę siąść do tego sterowniczka , oczywiście dla potomnych zrobię jakies foty , a elektronike pewnie da sie zrobić taką samą.
Nie bez przyczyny żółci takim betonem to zalali i pewnie u Pana hądy kosztuje z 250EUR.

podos
27.01.2009, 11:15
przesadziłeś, ale niewiele:

8 36100MN4008 BENZINABSPERRELAIS (SHINDENGEN) 71,82 EUR

klanol
27.01.2009, 11:46
ale na pewno projektując przekaźnik żółci eksperci nie wzięli po uwagę białych bambusowych łap,w których każdy beton pęka :) co? my nie rozbierzemy? :P

Kazmir
27.01.2009, 12:59
I o to chodzi :Thumbs_Up: a R2D2 jakiś schemacik zapoda..........i dzida....

bartol
27.01.2009, 15:13
...schemacik + projekcik = próbna wersja płytki nr 2 by R2D2:D Jestem w stanie się poświęcić na testowanie :D.

Hmm... tak czytając R2D2 i klanola, zaczynam brać pod uwagę, że przyczyną braku pompienia może być sama pompa:confused:.
Poprawcie mnie jak cos popierdziele. Pompa działa tak: podajemy napięcie na pompe -> działa elektromagnes, membrana sie przesuwa -> rozwierają się styki pompy -> membrana wraca nazad -> zwierają sie styki pompy, membrana się przesuwa... i tak wkółko zapierdzela, dopóki podane jest napiecie na pompe. Tak jest?
Jeżeli tak, to wniosek, że z tego tzw. przekaźnika , jest podane napięcie na pompe na jakiś okres czasu. A czas podawania napięcia, albo inaczej - przerwy w podawaniu napięcia są uzależnione od impulsów z CDI. Jak tak, to R2D2 ma chyba racje, że to ciulstwo zlicza te impulsy, a ja chyba jednak mam zdupconą pompe i troche niepotrzebnie siałem ferment.
Musze jeszcze co nieco sprawdzić i dzisiaj będzie diagnoza.

R2D2
27.01.2009, 15:35
podłacz zamiast pompy zarowke 5W , podaj paliwko do gaznikow i odpal motonga.
jak zarowka bedzie sie zapalac i gasnac co jakis czas to znaczy ze sterownik dziala.Bedziesz mogl zaobserwowac ze jak potrzymasz silnik np. na 3 tysiacach obrotow to zarowka powinna czesciej sie zapalac niz na wolnych obrotach.

ogolnie zasada ktorą przyjoles jest poprawna. Jest jeszcze jeden szczegol ze jak pompa nadyma na maxa paliwa i w gaznikach zamkna sie zaworki to styk sie nie zwiera bo powrot membrany jest niemozliwy i nawet jak jest napiecie to pompa nie dziala.

bartol
27.01.2009, 21:47
I po sprawie - usterka zlokalizowana, naprawiona i wszystko bangla jak ta lala. Winna była oczywiście pompa, a nie ten przekaźnik czy sterownik. Dzieki za pomoc, bo w sumie temat był o tym przekaźniku, ale posty naprowadziły mnie gdzie szukać usterki. Ale temat fajny, nie? Jeden szczegół do uzupełnienia, tak z obserwacji - ten przekaźnik (chociaż bardziej sterownik) odpowiada za to jak długa jest przerwa między podaniem napięcia na pompe, im wyższe obroty silnika, tym częściej załącza się pompa. Może to jakaś wskazówka dla R2D2 w analizie układu (jak mu się jeszcze będzie chciało)

podos
28.01.2009, 10:15
Witka.
Sprawa wygląda tak - próbuje uruchomić silnik... i dupa.

Pompa sprawdzona - funguje.
...
.Pozdro

No, i jak Ci tu wierzyć... ;)
Ale, fakt temat bardzo wartosciowy. Dzieki.

A co sie w między czasie stało pompie?

bartol
28.01.2009, 10:37
Pompa była i jest sprawna, tylko nie pompiła tak jak trzeba. Wysuneła się ta blaszka co to współpracuje z ruchomym bolcem. Generalnie nie rozwierał sie styk pompy. I tyle.

BartekJ
29.01.2009, 15:56
Działanie pompy polega na napompowaniu komór gaźników do określonej przez producenta wartości ciśnienia i wyłączeniu się. Wyłączy się, jeśli nie może już wepchnąć więcej paliwa do komory i wtedy membrana pompy przestaje się poruszać - jak tłok strzykawki gdy jest napełniona cieczą. Gdy nie porusza się membrana, wówczas nie pracuje trzpień pompy połączony ze stykami i cewka pompy nie dostaje napięcia. Spadnie ciśnienie paliwa w komorach, membrana wpychając paliwo opuszcza się, przesuwa trzpień i zamyka obwód. Pompa znowu zadziała.
Dotknijcie ręką pompy w trakcie jazdy - na średnich obrotach sobie od czasu do czasu "puknie" Kręcąc wyżej "puka częściej", bo jest większe zapotrzebowanie na paliwo.
Podłączając pompę ze swobodnym wylotem będzie pompowała jak szalona, jak pompka powietrza przy akwarium - uwaga, dłuższa ciągła praca może spowodować sfajczenie cewki pompy.
Uważam, że wypalanie styków zawdzięczamy także ciężko pracującemu trzpieniowi pompy. U mnie się tak działo. Po prostu się przycierał i otwieranie i zamykanie styków nie było "ostre". Ma otworzyć i zamknąć, zdecydowanie. A nie iskrzyć bo styki nie są solidnie dociśnięte.
Wedle mojej wiedzy napięcie na pompę idzie cały czas, pojawia się w momencie wciśnięcia przycisku rozrusznika, i cały czas jest podawane niezależnie od obrotów - ale to teoria, szczerze mówiąc nie sprawdzałem tego organoleptycznie. :)

R2D2
29.01.2009, 16:15
Nie do wartości ciśnienia tylko odpowiedniego poziomu po przekroczeniu którego zamykają się zaworki iglicowe.
Ciśnienie paliwa jest potrzebne w układach wtryskowych.

Napięcie na pompę nie idzie cały czas bo ta by pracowała po przekręceniu kluczyka. Pyzatym ci co maja RD07 tak jak ja wiedza co znaczy jak moto postoi ze 3 tygodnie nie odpalane.

Jak rozbiorę wihajster sterujący pompą to coś będę musiał pomyśleć nad jakimś układem sterującym pompą po włączeniu zapłonu albo o jakimś innym patencie pozwalającym uruchomić pompę z palca bo to szkoda i aku i rozruchawki ,a przedewszystkim nerwów.

BartekJ
29.01.2009, 17:36
Ale nie masz czujnika poziomu paliwa w komorach pływakowych. Na tej podstawie pompa się nie wyłączy.
Wyłączy, jeśli nie będzie mogła wpompować większej ilości paliwa, bo dopływ zostanie zamknięty przez zaworki iglicowe. Co do wartości ciśnienia miałem na myśli to, że w pewnym ściśle określonym przez producenta momencie pompa przestaje pracować coby nam się waha innymi otworami nie zaczęła lać, gdyby to ciśnienie było za duże i pokonało opór stawiany przez zaworki iglicowe.

Napisałem, że napięcie jest podawane w momencie wciśnięcia przycisku rozrusznika i pracy silnika. a nie gdy włączysz zapłon w stacyjce.

Swoją drogą zrobiłem układzik z przekaźnikiem, gdzie pompa dostaje napięcie wraz z przekręceniem kluczyka na zapłon. I wszystko fajnie, ale jak się przewrócisz i zdusisz silnik, a zapłon jest włączony, to otworami przelewowymi leje się paliwo i to zmusza pompę do pracy. Jest to o tyle niebezpieczne że silnik często zdusisz przewracając się, a wyłączyć zapłon kluczykiem to może być problem, bośmy np są średnio przytomni. A paliwko leeeeje się..na ciepły silnik...

Także wracam do oryginalnego układu, tyle że do zalania gaźników na nowo trzeba będzie zrobić patent z przyciskiem.

Pozdrawiam

R2D2
29.01.2009, 19:04
zapowiadam wszem i wobec ze jutro zabieram sie za "odtajnienie"
zawartosci sterownika pompy , jutro postaram sie dac foty

Ps. z czasem troche lepiej sie robi , jeszcze kilka tygodni i bedzie luz ...

R2D2
30.01.2009, 13:28
No więc zrobilem to o czym pisałem .
Sterownik rozebrany i rozrysowany.
Szczerze mówiąc nie spodziewalem się takiej prościzny , koszt elementow to moze z 5zł nie biorąc pod uwagę super betonu ktorym to zalali , gniazda i obudowy plastikowej.
Schemat zamieszczam poniżej.
Chciałbym dodać ze to ustrojstwo jest nie do zniszczenia , chyba że ktoś dobrze zwatuje bezpieczniki.
Nie wiem jaki tyrystor żółci zastosowali ale mysle ze z 20A to ma lekko.
Co do samej idei działania to zasada jest inna niż przyuszczaliśmy.
Działa to w ten sposób że przychodzacy impuls wyzwala tyrystor i przewodzi on prąd do momentu rozwarcia styków w pompie. Jak styki zostana rozwarte tyrystor przestaje przewodzić.Żeby znowu go załączyć modul musi podać nastepny impuls.
Reasumujac , modul musi podawać serie impulsów ktorych dlugość zalezy od predkosci obrotowej silnika.
Jak bedzie sezon to wlaczę sie tam oscyloskopem i zobacze dokladnie co się tam dzieje.

Acha jeszcze jedno , jak ktos chce sobie zrobić guzik do podpompowania przed odpaleniem silnika to wystarczy zewrzec zasilanie wchodzace do sterownika z wyjciem na pompe. Sam sobie zrobie taki patent pod kanapą.

przedostatnie zdjecie to widoczna plytka po usunieciu cyny , przygotowane do mierzenia elementów , nie musialem nawet rozbebeszac góry.

BartekJ
30.01.2009, 19:18
Aaaa... widzisz. Czyli dlatego po podłączeniu zasilania scottoilera hand made pod złącze pompy paliwa mam cały czas prąd na złączu. Tyrystor jest cały czas obciążony i przewodzi.

Kazmir
30.01.2009, 23:13
R2D2 możesz podać wartości napięcia dla elementów:

C1 na ile V
Rezystory ilu watowe
D1 - D2 moc / V
Tyrystor jakie napięcie ?

Ps Dooooooobra robata:Thumbs_Up:

R2D2
30.01.2009, 23:46
R2D2 możesz podać wartości napięcia dla elementów:

C1 na ile V
Rezystory ilu watowe
D1 - D2 moc / V
Tyrystor jakie napięcie ?

Ps Dooooooobra robata:Thumbs_Up:


A co referat będziesz pisał ? :)

pytasz o napięcia jak ogólnie wiadomo ze chodzi to na 12V.
Diody możesz dać 1N4007 są chyba nawet w spożywczym za rogiem
C1 - jakiś MKT na mniej niż 50V chyba nie robią , MKS też może być i monolityczny też
rezystory 0,25W zupełnie wystarczą
tyrystor chyba jest w obudowie TO220
wiec aby prąd był jakieś nie mniej niż 10A
na napięcie poniżej 400V chyba nie znajdziesz
a i z prądem nie ma problemu bo są od 4 A do 25 A
No chyba że żółte jakiś specjał założyli , a to do nich podobne.

Pozdrawiam

Kazmir
31.01.2009, 17:42
Ogólnie na 12V chodzi tylko nie wiemy jaka wartość wchodzi z modułu?

No właśnie i tu pytanko bo mam pewną wątpliwość.
Jeśli traktować te urządzenie jako elektroniczny przekaźnik to między katodę i anodę tyrystora powinno być podłączone zasilanie i pompa, natomiast bramką powinien sterować sygnał z modułu zapłonowego Jesteś pewien tego co narysowałeś bo ze schematu wynika coś innego.

Szukałem na el...... i nawet prosty opis sprawdzania tyrystora czy jest dobry (na żarówkę) spowodował moją niepewność w tej kwestii

R2D2
31.01.2009, 18:31
masz racje , w opisie wtyczki jest błąd trzeba zamienić 1 z 3 , mam to poprawione bo opis poprawiłem , ale nie podmieniłem zdjęcia .
:bow:

Kazmir
31.01.2009, 20:21
I wszystko jasne jak dioda 1N4007 w spożywczym za rogiem :haha2:

MOTOMYSZA
08.06.2010, 00:10
Jest pytanko do R2D2 i Kazmira...
... ale również i do wszystkich którzy "cóś" kumają ponad przeciętną w elektryczności:
Taka krótka historyjka:
Jest sobie RD03 w której została wymieniona pompa paliwowa zakupiona od kogoś tam i pochodząca od jakiejś ale nie wiadomo jakiej Afri(Allegro). Po włożeniu do moto i podłączeniu, zaraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce, pompa zaczynała napier..., czyli pracować cały czas.
Zaczęliśmi posądzać o taki stan rzeczy wspominany tutaj gdzieś wcześniej i wyżej sterownik elektroniczny. Celem próby założyliśmy sterownik od RD07 i ... zadzialało wszystko prawidłowo, tzn pompka zaczęła pompować po przyduszeniu przycisku startera, a po odpaleniu pukała sobie odpowiednio częściej /rzadziej w zależności od obrotów. Uznaliśmy, że znaleźliśmy usterkę:) HURA !!!
Zadowoleni podłączyliśmy celem sprawdzenia (tylko tak, dla pewności ) ten stary sterownik od RD03 do RD07 i ...o kuwa! też działało wszystko dobrze!!!
Mówimy sobie:"Pewnie coś na stykach nie stykało!" -i przekładka na powrót, czyli stary sterownik z RD03 do RD03, a ten z "7" do "7". I dupa, nie działa :(
No to jeszcze jedna przekładka: z RD07 do RD03 = działa!!! i ten stary z RD03 do RD07 =też działa
Więc jo sie pytom, o co kaman?
Czy jest coś takiego co "przywiązuje" jedno z drugim tzn pompę z tym sterownikiem?
Że np ta zakupiona pompa mogła być od RD07 i teraz trza nam dokupić sterownik też od RD07?
Jakieś pomysły?
A może ma ktoś zbędny sterownik od RD07 i chciałby odsprzedać za "garść PLNów"?
HELP !!!!!!!!!!!!!!!!( w imieniu Kumpla)

podos
08.06.2010, 09:44
moze to jest temat podobny do tego ze moduły zapłonowe są wymienne tylko w jedną stronę. 07 bedzie chodzic na trójkowych (podobno) ale trójka na siódemkowych już nie. Przypomnę że 04 i 07 to jest ten sam moduł (wymienny)

R2D2
08.06.2010, 10:12
Możliwe że sterowniki pompy chodzą na jakiś dolnych granicznych napięciach sterujących.
Napięcie to podaje moduł.
Reasumując w 07 chodzą obydwa zawsze a w 03 nie zawsze ? , to moze wskazywać na problemy z modułem/ami zapłonowymi w 03.

baloo
08.06.2010, 19:04
Reasumując w 07 chodzą obydwa zawsze a w 03 nie zawsze ? , to moze wskazywać na problemy z modułem/ami zapłonowymi w 03.

Sprawa mi znana bo wspólnie z Motomyszą staramy się uruchomić królową kolegi, więc się wetnę ;) Tak jak piszesz, moja 07 działa z obydwoma sterownikami, kolegi 03 działa tylko z moim sterownikiem.
Gdzieś tam przy :beer: uszłyszałem że świnia jestem bo nie chcę zamienić się na sterowniki, coby wszyscy szczęśliwi byli ;) ;) Czy to dla mnie bezpieczne?

MOTOMYSZA
08.06.2010, 22:08
Nie peniaj, już są zamówione (sterownik i kiwaczek)i pewnie idą pocztą/kurierem do Marcinka. Nie rozmontujemy Ci Afri na 3 dni przed wyjazdem, he,he,he :)
"czy to dla mnie bezpieczne?"- brzmi jak pytanie nastolatka w "Przyjaciółce" :) :) :) buhahaha

Kazmir
09.06.2010, 21:53
moze to jest temat podobny do tego ze moduły zapłonowe są wymienne tylko w jedną stronę. 07 bedzie chodzic na trójkowych (podobno) ale trójka na siódemkowych już nie. Przypomnę że 04 i 07 to jest ten sam moduł (wymienny)

Wiesz jakie wtyczki mają moduły trójkowe (x2) i jaka wtyczka jest przy module 04/07? jak sprawdzisz to chyba zmienisz zdanie;)