PDA

View Full Version : Emulator Race Tech do zawieszenia


sluza
30.03.2015, 19:32
Zamówiłem emulator Race Tech przez Amazon. Przyszedł do mnie dzisiaj taki: GOLD VALVE Cartridge Emulators FEGV S4301

54260

54261

Cała operacja nie jest skomplikowana, mam na myśli montaż emulatora wraz z niezbędnymi przeróbkami w amortyzatorach.
1. Demontaż lag. Jak to zrobić opisano tutaj: http://faq.africatwin.com.pl/index.php/Wymiana_oleju_w_zawieszeniu_przednim
Przed wyjęciem lag z półek poluzowałem zarówno korek lagi jak i imbus trzymający damping rod. Wygodniej nawet będzie kiedy śrubę damping rod poluzujemy kiedy jest zamontowane koło i obciążone zawieszenie. Wtedy sprężyna dociska damping rod blokując jego obracanie wewnątrz lagi. Takie poluzowanie nie powinno spowodować wycieku oleju a potem jest nam łatwiej.

2. Jeśli mamy zamontować tylko emulatory, możemy ograniczyć się tylko do wyjęcia damping roda. Nie musimy demontować uszczelniaczy. Ja wymieniałem przy okazji ślizgacze/pierścienie z powłoką teflonową, więc lagę rozebrałem na części pierwsze.
Tak wygląda damping rod.

54564


3. Po wyjęciu damping roda sprawdziłem spasowanie z emulatorem. Siedzi idealnie.

54565

4. Afrykański damping rod ma w swojej dolnej części 4 otworki na obwodzie.

54566

5. Rozwiercamy te 4 otwory wiertłem 8mm oraz wiercimy dodatkowe dwa otwory. Odległość między osiami otworów nie może być mniejsza niż 10 mm, aby nie osłabić damping roda.

54567

54568

6. Po operacji damping rod będzie wyglądał tak.

54569

7. Nie fazujemy otworów, nie powiększamy, krawędzie pozostawiamy ostre. Oczyszczamy dokładnie damping rod z wiórów. Szczególnie zwrócić uwagę na wióry przyczepione do krawędzi.

54570

8. Emulator ma fabrycznie ustawione napięcie wstępne na sprężynce. To są dwa obroty śruby imbusowej na emulatorze. Sprawdzałem i się zgadzało. Upewnić się, że nakrętka na emulatorze jest dokręcona.

9. Zaczynamy składać lagę. Wkładamy damping rod. Na śrubę trzymającą damping rod aplikujemy klej do gwintów. Przyłapujemy damping rod, wrzucamy sprężynę, wkręcamy korek lagi, sprężamy lagę i dokręcamy śrubę damping roda odpowiednim momentem (20 Nm).

54571

10. Wykręcamy korek lagi, wyjmujemy sprężynę. Wrzucamy emulator. Może się podwiesić po wrzuceniu, więc sprężyną trzeba mu trochę pomóc i powinien bez problemu osiąść na gnieździe damping roda. Rozciągamy lagi, wkładamy sprężyny, na górną sprężynę kładziemy korek i mierzymy „wysokość” naprężenia wstępnego sprężyny.

54572

11. „Wysokość” naprężenia powinna wynosić 10-25 mm. Generalnie ta wysokość powinna wynikać bezpośrednio ze zmierzonego sagu i preferencji kierowcy. Zmierzenie sagu nie jest skomplikowane, ale potrzebna jest pomoc drugiej osoby. Na oryginalnych sprężynach zmierzona przeze mnie wysokość wyniosła 26 mm (na zdjęciu widać więcej, ale to dlatego, że jedną ręką trzymałem metrówkę i lagę, a drugą robiłem zdjęcie i laga mi nieco wyślizgiwała się). Jeśli chciałbym się zmieścić w zakresie 10-25 mm to musiałbym:
- wywalić górną krótką sprężynę i dorobić tuleję dystansową o odpowiedniej wysokości,
- zamówić sprężyny o odpowiedniej długości.
Docinanie sprężyn (a tym bardziej korka lagi) nie wchodzi w grę, podobnie jak usuwanie podkładki spomiędzy sprężyn.
A zatem zostałem przy „wysokości” naprężenia wstępnego 26 mm.

12. Wyjmujemy sprężyny, sprężamy lagę, zalewamy olejem. Ja zalałem olejem 7,5. Im gęstszy olej wlejemy tym wolniejsze będzie odbicie. Zastanawiałem się na jaką wysokość ustalić poziom zwierciadła. Dla RD07A ma to być 106 mm, ale ponieważ emulator ma swoją objętość to uznałem, że to będzie za dużo. No więc ile? Ustaliłem poziom na 160 mm, sugerując się relacją http://www.xrv650story.eu/do-it-yourself/modifications/race-tech-emulators

13. Po zalaniu olejem wrzucamy emulator. Może się podwiesić, więc jak poprzednio pomagamy sobie sprężyną. Składamy lagi do kupy.

54573

54574

14. Montujemy lagi na moto. Dokręcamy dolne półki momentem 33 Nm, górne półki 27 Nm i korek lagi 23 Nm i cieszymy się z jazdy :at:

Wrażenia. Różnica jest naprawdę BARDZO zauważalna. Znajomy, który ma KTM chce wstawić sobie przednie lagi od Afryki i wstawić emulator. :D Żartuję.
Nie miałem okazji, żeby to objeździć i sprawdzić w różnych warunkach. Jak to zrobię to postaram się opisać. Jednak nawet krótka jazda wprawia w zdumienie: czacha i nawigacja nie telepią się tak jak wcześniej, wyraźnie lepiej i przyjemniej się prowadzi. Na tę chwile polecam.

Resztę wrażeń dopisałem w poście #35

KORNIK
30.03.2015, 20:14
A po ile taka zabawka?

sluza
30.03.2015, 20:18
137$, ale razem z dostawą zdjąłem sobie z karty 730 PLN

Maurosso
30.03.2015, 20:40
Ponoć czyni cuda...jestem wielce ciekaw jaki będzie efekt u Ciebie, bo sam jestem na taką opcję dość napalony.

Jak dobrałeś typ wkładu?

Gdzieś na jakimś forum znalazło się info, że typ do RD04 wsadził "FEGV S4301" i jest zadowolonony. Na stronie Race Tech do XL600V z 89' proponują "FEGV 4101".

Pisałem do RaceTech'a nawet w tej sprawie, i powiedzieli żeby wypełni im to:
https://drive.google.com/file/d/0B8kQg8TTrJUEN3pYVFZ3eklVcWJqWXJxYUVTY3pzbi1ueVRj/view?usp=sharing

I odesłał, to powiedzą dokładnie, ale nie miałem okazji się za to zabrać porządnie...

mateo88
30.03.2015, 20:48
No nie pogadasz :) zakładaj to ustrojstwo i pisz jak się na tym lata.

sluza
30.03.2015, 21:09
Jak dobrałeś typ wkładu?

Gdzieś na jakimś forum znalazło się info, że typ do RD04 wsadził "FEGV S4301" i jest zadowolonony. Na stronie Race Tech do XL600V z 89' proponują "FEGV 4101".



Właśnie FEGV S4301

Kuba_74
30.03.2015, 21:40
Cześć,

Czy byłaby możliwość zwymiarowania części wchodzących w skład tego emulatora?
Interesują mnie rysunki techniczne z wymiarami (szczególnie średnice i grubości płytek zaworowych, oraz sprężyna: średnice, grubość drutu i liczba zwoji, długość w stanie wolnym)

Byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam

Kuba

voxan69
30.03.2015, 22:46
Szparag gdzieś na jakimś wątku pisał o tym cudzie ale nie skończył opisywać i nie znamy efektu finalnego

ferolo
30.03.2015, 22:49
Wklejam link jak gosciu wstawił to do 3 efekt finalny według niego jest zadowalający sam się nad tym zastanawiałem liczyłem na opinie szparaga ale szparag chyba się obraził na forum i nie dokończył wątku a szkoda mógłby wnieśc coś konkretnego w temacie no nic będzie trzeba poczekać na opinie kolegi jak się to sprawuję http://www.xrv650story.eu/do-it-yourself/modifications/race-tech-emulators

marekw
30.03.2015, 23:15
Hei Sluza daj dokladne dane tego emulatora,i linka zeby zakupic takie cos prosto ze sklepu,Dzieki

Maurosso
30.03.2015, 23:31
http://www.amazon.com/Race-Valve-Cartridge-Emulator-Color/dp/B000GUYPQE/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1427750863&sr=8-3&keywords=race+tech+gold

Pytanie...czy do RD07 to jest dobry emulator :P Bo jak wspominałem...pisałem do race techa, i stwierdzili że nie mają tego motoru w swojej książce. Więc przydałoby się im wysłać opis zawiasu (wymiary sprężyny, poziom/typ oleju, waga maszyny/kierownika i wszystko inne co w tej opisówce przezemnie podlinkowane) i wtedy zaproponują konkretne rozwiązanie...

Póki co, model 4301, mam wrażenie jest trochę strzałem w ciemno.
Jest spora szansa że to tego potrzebujemy w naszych lagach...jest pewna szansa że trochę innego.

marekw
31.03.2015, 05:46
Wlasnie ,widac ze ten gosc przy przerabianiu xrv 650 uzyl sprezyn progresywnych,to jakie beda lepsze przy takiej przerobce,ja mam nap. sprezyny u siebie wurth progresywne.Dylemat

sluza
31.03.2015, 07:23
http://www.amazon.com/Race-Valve-Cartridge-Emulator-Color/dp/B000GUYPQE/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1427750863&sr=8-3&keywords=race+tech+gold

Pytanie...czy do RD07 to jest dobry emulator :P Bo jak wspominałem...pisałem do race techa, i stwierdzili że nie mają tego motoru w swojej książce. Więc przydałoby się im wysłać opis zawiasu (wymiary sprężyny, poziom/typ oleju, waga maszyny/kierownika i wszystko inne co w tej opisówce przezemnie podlinkowane) i wtedy zaproponują konkretne rozwiązanie...

Póki co, model 4301, mam wrażenie jest trochę strzałem w ciemno.
Jest spora szansa że to tego potrzebujemy w naszych lagach...jest pewna szansa że trochę innego.

z tego co sie orientuje to nie istnieje inny do tych lag

mateo88
12.04.2015, 10:52
Emulator przetestowany ?

sluza
12.04.2015, 11:08
wciąż czekam na ślizgacze z motoristy. Codziennie wracam do domu z nadzieją, że juz są. 2 kwietnia wysłali informację, że rozpoczęli realizację mojego zamówienia i tak już mam 12 kwietnia

ArturS
12.04.2015, 15:30
Jeśli zamawiałeś w motoriście, to uzbrój się w cierpliwość. Po zwolnieniu się pewnej obeznanej w temacie kobitki na jej stanowisko zatrudniono nową (albo nowe, bo ostatnio były dwie) i tym sposobem motorista stał się świetnym przykładem olewactwa, ściemniania i braku kompetencji :( Ostatnio czekałem 4 albo 5 tyg., ostatecznie i tak nie zrealizowali zamówienia w całości. Jak mówią, że oddzwonią, to nie oddzwaniają. Mówią, że odpiszą, to nie odpisują.

sluza
19.04.2015, 18:27
Emulatory zamontowane. Procedura w pierwszym poście wraz z lakonicznym opisem pierwszych wrażeń. NAPRAWDĘ POLECAM!!!

Maurosso
19.04.2015, 19:56
Najs. Jak długo czekałeś na realizacje z amazona?

sluza
19.04.2015, 20:05
18 marca kupiłem, 30 marca miałem u siebie, ale planowany termin dostawy był na 16 kwietnia

mateo88
19.04.2015, 21:24
Marcin i znów Cię muszę objechać swoją afrą żebyś zmienił zdanie :D

A tak na serio...
Testuj, testuj bo się zastanawiam ;)

sluza
19.04.2015, 22:05
jak sie nie chce zmieniać moto albo nie stać to trzeba rzeźbić, a to jest naprawdę jedna z bardziej udanych :)

marekw
19.04.2015, 22:59
Jakie sprezyny masz ,orginal czy progresy?

Maniok
20.04.2015, 03:03
Jak to jest z tym wstepnym napieciem sprezyny ? Czy jesli kierownik ciezki to dajemy wiecej czy odwrotnie? Napisz ile wazysz zebym mogl to odniesc do siebie. Jestem mocno zainteresowany. Pozdro

Dren
20.04.2015, 06:40
Napięciem wstępnym sprężyny zmieniasz skok. W dobrze wyregulowanym zawieszeniu sprężyna powinna być dobrana do wagi kierownika z klamotami.

sluza
20.04.2015, 07:10
Jakie sprezyny masz ,orginal czy progresy?

Miałem sprężyny progresywne, ale do montażu emulatora wrzuciłem oryginały.
Wstępne napięcie powinno bezpośrednio wychodzić ze zmierzonego sagu, a więc jest zależne od wagi kerownika (im cięższy tym większe napięcie wstępne). Dlatego też można kupić sprężyny o tej samej długości ale innym obciążeniu sprężającym np. 0,95 kg/mm, 1 kg/mm, 1,1 kg/mm

marekw
20.04.2015, 07:31
Fajnie ,a jaki olej i ile tego oleju na lage,jakie otwory nawierciles i ile?

sluza
20.04.2015, 07:33
Fajnie ,a jaki olej i ile tego oleju na lage,jakie otwory nawierciles i ile?

przeczytaj pierwszy post

marekw
20.04.2015, 07:57
Ok to wiemy,a ten emulator ma przeciez swoja grubosc to o ile wydluza sprezyne w lagach?

Cezarus
20.04.2015, 08:07
Jak to jest z tym wstepnym napieciem sprezyny ? Czy jesli kierownik ciezki to dajemy wiecej czy odwrotnie? Napisz ile wazysz zebym mogl to odniesc do siebie. Jestem mocno zainteresowany. Pozdro

Jeżeli kierownik ciężki to ściskamy sprężynę. Poczytaj sobie o prawidłowej regulacji zawieszenia, a w zczególności o SAG.

sluza
20.04.2015, 08:45
Ok to wiemy,a ten emulator ma przeciez swoja grubosc to o ile wydluza sprezyne w lagach?

przeczytaj sobie pierwszy post

marekw
20.04.2015, 08:55
Ok to sprawdzaj i napisz jakie sprezyny lepsze orginal czy progresy.

Maurosso
20.04.2015, 09:37
czy normalne czy progresy to nie do końca ma znaczenie...bo to sprężyny ;] tu montowany jest element tłumiący, a nie sprężynujący.

Trzeba by zrobić pełne porównanie, aby mieć konkret odniesienie:
-standard
-progresy
-emulator
-emulator + progresy

Ale to i tak chyba wszystko za bardzo zależy od konkretnego przypadku :) Stanu maszyny, wagi kierownika, stylu i oczekiwań od jazdy etc. itp...

sluza
20.04.2015, 09:53
czy normalne czy progresy to nie do końca ma znaczenie...bo to sprężyny ;] tu montowany jest element tłumiący, a nie sprężynujący.

Trzeba by zrobić pełne porównanie, aby mieć konkret odniesienie:
-standard
-progresy
-emulator
-emulator + progresy

Ale to i tak chyba wszystko za bardzo zależy od konkretnego przypadku :) Stanu maszyny, wagi kierownika, stylu i oczekiwań od jazdy etc. itp...

raczej ma znaczenie. Progresy mają na końcowym odcinku gęsto nawinięty zwój, który skraca skok zawieszenia. Progres + emulator to kolejny krok do skrócenia skoku

marekw
20.04.2015, 12:33
To czekamy na porownanie.

sluza
20.04.2015, 22:13
Objechałem Afrykę z emulatorem dzisiaj w różnych warunkach i po prostu jestem autentycznie SZCZĘŚLIWY
- pewne prowadzenie
- nic nie wyszarpuje kiery z rąk,
- pewniejsze i bardziej przewidywalne hamowanie, na szutrze i na piachu
- szutrowa tarka i bruk były gładkie jak niemiecka autostrada
- nie miałem sytuacji, żeby mocne dobicie (a takie zaliczałem) wytrącało mnie z pełnej kontroli nad motocyklem

minusem jest chyba tylko to, że obnaża i to mocno niedomagania tylnego amora :mad:

Podziękowania dla Szparaga, że mnie tym zaraził

H6-tlq-geIw

Miras Sc
21.04.2015, 12:54
Zajebiście, to teraz posypią się przeróbki

KORNIK
21.04.2015, 13:56
To może tak zamówienie zbiorcze:D

marekw
22.04.2015, 02:30
A ile bedzie puzniej afryk rozwierconych i bez emulatora do sprzedania

Kuba_74
22.04.2015, 22:10
Piękna sprawa taki emulator. Chętnie zamontował bym w Trampku, tylko cena :mur:.

Powód, dla którego producent zaleca pozostawienie otworów o ostrych krawędziach (bez fazowania) pozostaje dla mnie nieodgadniony. Ostre krawędzie zmniejszają trwałość zmęczeniową trzpieni (działanie karbu) oraz istnieje ryzyko odpadnięcia wióra w trakcie jazdy. Później taki odpadnięty wiór może narobić szkód wewnątrz amortyzatora.

Jeśli będzie zamówienie zbiorcze, to poproszę jedną sztukę (może znajdzie się chętny na drugą) do trampka ;)

marekw
22.04.2015, 23:14
Tez bym sie pisal na zamowienie zbiorcze

sluza
23.04.2015, 09:10
Piękna sprawa taki emulator. Chętnie zamontował bym w Trampku, tylko cena :mur:.

Powód, dla którego producent zaleca pozostawienie otworów o ostrych krawędziach (bez fazowania) pozostaje dla mnie nieodgadniony. Ostre krawędzie zmniejszają trwałość zmęczeniową trzpieni (działanie karbu) oraz istnieje ryzyko odpadnięcia wióra w trakcie jazdy. Później taki odpadnięty wiór może narobić szkód wewnątrz amortyzatora.


oryginalne otwory też są bez faz, ale też się zastanawiam jaki wpływ może mieć fazka na pracę amora

tommi
23.04.2015, 11:36
To jedziemy?
Przy kilku sztukach sprawa nie będzie dodatkowo obciążona cłami, srami i innymi vatami?
Jeżeli nie, to:
1. tommi

Maurosso
23.04.2015, 11:39
Mechanika płynów jest dziwna. Zależnie od charakteru przepływu (liczby Reynoldsa), czasami zwykły chamski otwór o ostrych krawędziach, będzie dawał dużo bardziej regularny i przewidywalny przepływ niż taki o kształtach fikuśnych.

Jeżeli zaznaczyli, żeby zostawić ostre...to nie zrobili tego przypadkowo :)
Ale papierkiem bym leciutko przejechał, coby pozbyć się jakiś wiórów i nierówności po wierceniu.

sluza
23.04.2015, 12:00
Mechanika płynów jest dziwna. Zależnie od charakteru przepływu (liczby Reynoldsa), czasami zwykły chamski otwór o ostrych krawędziach, będzie dawał dużo bardziej regularny i przewidywalny przepływ niż taki o kształtach fikuśnych.

Jeżeli zaznaczyli, żeby zostawić ostre...to nie zrobili tego przypadkowo :)
Ale papierkiem bym leciutko przejechał, coby pozbyć się jakiś wiórów i nierówności po wierceniu.

obleciałem krawędzie pilniczkiem zegramistrzowskim

Maurosso
24.04.2015, 09:24
Czyli książkowo :)

fassi
25.04.2015, 13:26
Sluza, dzieki za fajny tutorial i wykonanie zmoty. Niech Bog Ci w dzieciach wynagrodzi.

Mam jeszcze jedno pytanie. Jechales szybciej na tych emulatorach? Tak przelotowo 130- 140 ? Trzyma stabilnie wszystko?

marekw
25.04.2015, 18:12
Ja zrobie tak,wsadze ten emulator ale skruce progresy od strony gesto nawinietej o grubosc emulatora.

sluza
26.04.2015, 18:34
Sluza, dzieki za fajny tutorial i wykonanie zmoty. Niech Bog Ci w dzieciach wynagrodzi.

Mam jeszcze jedno pytanie. Jechales szybciej na tych emulatorach? Tak przelotowo 130- 140 ? Trzyma stabilnie wszystko?

Jechałem ok 120km/h po szutrze takim ładnym szerokim i z tarką i naprawdę jest komfortowo i pewnie.
Jestem świeżo po Rajdzie podlaskim, gdzie łącznie zrobiliśmy ok 250 km bez asfaltu, leśne szutry, piachy i inne niedogodności i autentycznie nie czuję tego w łapach

fassi
26.04.2015, 18:39
Dzieki z ainfo. Ale mialem pytanie do przelotu na ancfalcie i na jego winklach. Czy tam wszystko trzyma. Jeslu tak to zamawiam takiego w najblizszym czasie

sluza
26.04.2015, 19:07
Fassi, wszystko trzyma. Zawieszenie zachowuje się jak kartridżowe, więc nie zawiedziesz się

Lepi
27.04.2015, 02:46
Jak czytam fajne to. Moze warto wystrugac "alternatywe"?

spider2you
27.04.2015, 08:50
Jak czytam fajne to. Moze warto wystrugac "alternatywe"?
Strugajcie Panie, strugajcie, ale w miarę szybko, bo towarzystwo napalone, więc będzie można montować w wielu moto.

Wegrzyn
27.04.2015, 08:50
Lepi sam widzisz, że chętni są. Zrób kosztorys :)

Lepi
27.04.2015, 10:42
Ja tego na oczy nie widziałem. Male to więc drogie być nie może :)

Roni92
02.05.2015, 17:59
Ok, więc wiadomo, że to jest zajebiste dla komfortu jazdy, ale co przy skokach, skoro szybkie dobicie staje się bardziej miekkie, oznacza to więcej dobić w dużych dziurach i skokach.

sluza
02.05.2015, 20:01
:brawo: powodzenia w skokach na afryce

Roni92
02.05.2015, 20:37
latam trampiem akurat, jest napisane pod avatarem :) Aha i dzięki jak na narazie wszyskie skoki były udane ;

Maurosso
03.05.2015, 00:30
Szybkie dobicie nie powinno być miększe. Taka idea jest wkładania tego emulatora.

Na asfalcie, wybojach, wybiera miękko, ale nie gumowato. A jak amor dostaje w pizdę od dziury czy od hamowania, to twardnieje, zamiast robić nura jak w AT.

Sluza, w jakich sytuacjach miałeś opcję "dobicia"? Jeżeli dobija przy średnich wybojach, może warto jakoś wspólnymi siłami dojść do optymalnej jego regulacji i podkręcić mu jeszcze z obrót tą śrubę regulacyjną.

Chyba, że jednak próbowałeś skakać ;]

sluza
03.05.2015, 20:34
Sluza, w jakich sytuacjach miałeś opcję "dobicia"? Jeżeli dobija przy średnich wybojach, może warto jakoś wspólnymi siłami dojść do optymalnej jego regulacji i podkręcić mu jeszcze z obrót tą śrubę regulacyjną.

Chyba, że jednak próbowałeś skakać ;]

Latam po terenie i nie miałem jeszcze z emulatorem sytuacji,że dobiło mi na "dębowo". Teraz mam taką sytuację, że przód mi wybiera niemal wszystko, a tył podbija

fabrizio13
05.05.2015, 21:47
No właśnie podziękowania dla Szparaga, że mnie też tym zaraził :D:D:D nooo i tobie Sluza ze dokonałeś to na żywo dla nas :bow::bow: myślę ze ja też w zimie będę to strugał ;) na razie nie bo po szkoleniu u Szparaga zacząłem widzieć co naprawdę dolega mojej królowej i wykosztowałem się na wszystkie czasy :haha2::haha2::haha2:

pincet
06.05.2015, 00:00
Jak już LEPItech wyrzeźbi to ustrojswo, myślę że też się skuszę. Pewnie koło zimy i panewki i uszczelniacze się zmienię. Narzie robiłem testy z olejem, skończyłem na 12.5W Nie dobija:]

bicio
06.05.2015, 06:27
O kurna 12,5 W to grubo :)
Ja też robiłem testy i skończyłem na 5W, 10mm napięcia wstępnego sprężyny i dopompowanie lag, nie dobija a lekko zawiecha u mnie nie ma (jak napiszę, że przy skokach to i tak nikt nie uwierzy :) )
Przy 7,5W zawias się robił kołkowaty i tracił precyzję (jak na amor z AT oczywiście) przy 12,5W nawet nie zgaduję.
Emulator na pewno poprawi czułość na małych nierównościach (tarka) i fajnie, że ktoś temat zbadał :) Fabrizio jak już założysz to dasz na testy? :devil:

fabrizio13
06.05.2015, 09:31
Panewki koledzy tylko nowe panewki, olej 10,5 i sprężyny progresywne :umowa::oldman: u mnie chodzi jak marzenie teraz :drif: różnica jest kapitalna ;)

Roni92
06.05.2015, 09:54
na dobijanie dobre jest dolanie oleju, zwiększa progresje.

fabrizio13
06.05.2015, 21:03
albo pompowanie 0,4 atm w lagach :D:D:D kto ma wentylki może tylko trzeba mieć specjalny manometr co pokazuje dokładnie po niżej 1 atm ;)

bicio
06.05.2015, 21:08
No no panewki, progresy emulatory... i się robi z tego cena zawiechy WP z 300 mm skokiem i pełną regulacją :) Ale to już offtop do innego działu ;)
Da się jeździć całkiem spoko na ori zawiasie przy wkładzie no powiedzmy 100 zł (olej, inne korki, pompka rowerowa :) )

fabrizio13
06.05.2015, 21:33
panewki 140 zl
uszczelniacze olejowe 55 zl
uszczelniacze pyłowe 50 zl
sprężyny progresywne 400 zl
olej 2 L 90 zl
tak mniej więcej z pamięci
robocizna moja :D:D:D

sluza
06.05.2015, 21:47
zamiast progresów dajesz emulator i wychodzi, że tylko 300 zł dopłaciłeś

fabrizio13
06.05.2015, 21:58
noooo wiem ale w tedy jak kupiłem progresów 4 lata temu nie było mowy o emulator :vis:
Sluza wielki dzięki za cały opis :) już go mam na kompie skopiowany :D:D:D

marekw
18.05.2015, 23:25
Witam ,zamowilem dzis tez emulator ,jest chyba jakas promocja bo zdjelo mi z karty 647 zl , zamontuje go z progresami wurth tylko ze skruce te sprezyny o grubosc emulatora od gestej strony.

Maurosso
19.05.2015, 00:20
Jeszcze Ci urząd celny przygotuje niespodziankę do tej kwoty, więc bądź przygotowany :)

pincet
19.05.2015, 08:49
Olej 12.5 W daje radę przy pełnym załadunku twina w ofie, w innych warunkach do d.....

marekw
27.05.2015, 16:03
Przyszly dzis emulatory,cla nie wzieli

MichalW
11.09.2015, 09:27
Ktoś z Was montował emulator FEGV 4301 do RD03? Wiem, że ten model pasuje do RD04 i RD07, natomiast nie wiem jak jest z RD03.

Roni92
11.09.2015, 09:34
Tak się zastanawiam jaki jest sens motać fabryczne rury, jak z ebaya można ściągnąć zawieche WP za 300-500$, 900 z półkami. To chyba nie taki majątek, biorąc pod uwage korzyści. A emulator to takie mocno połowiczne rozwiązanie. No i imo co najgorsze, to skok zawiechy pozostaje dupny ;)

MichalW
11.09.2015, 11:24
z ebaya można ściągnąć zawieche WP za 300-500$, 900 z półkami.

OK. Jednak zależy mi na informacji czy FEGV 4301 pasuje do RD03

Maurosso
11.09.2015, 15:41
Pasuje...i robi...oj robi doooooobrze. Po 15kkm od Polski, po lipnych drogach Turkmenistanu, Uzbekistanu i wszystkich innych stanów...mogę powiedzieć z ręką na sercu...wkładać i nie pierdzielić się z jakimiś przeszczepami.

Zawiecha nie dobija. Nawet wielkie dziury, ledwo co czuć na kierownicy. 50km po tarce, a łapy nawet nie ścierpły.

To wciąż nie cross...ale za tą cenę, warto.

MichalW
11.09.2015, 20:29
Pasuje...i robi...oj robi doooooobrze... wkładać i nie pierdzielić się z jakimiś przeszczepami..

o to mi chodziło, dzięki!
Zamawiam!

sluza
11.09.2015, 20:56
Pasuje...i robi...oj robi doooooobrze. Po 15kkm od Polski, po lipnych drogach Turkmenistanu, Uzbekistanu i wszystkich innych stanów...mogę powiedzieć z ręką na sercu...wkładać i nie pierdzielić się z jakimiś przeszczepami.

Zawiecha nie dobija. Nawet wielkie dziury, ledwo co czuć na kierownicy. 50km po tarce, a łapy nawet nie ścierpły.

To wciąż nie cross...ale za tą cenę, warto.

też się jednak skusiłeś... Ale poinformowałeś Race-Tech, gdzie zabierasz ich emulatory? :)

mrdracul
25.09.2015, 12:00
Strzała,
Sluza a majstrowales cos w ustawieniach emulatora, czy wrzuciles prosto z pudełka? Zamówiełem zestaw i za naście dni pewnie będzie.
Wyczytałem gdzieś, że 4 obroty to Race settings, dwa mniej Cruise.
dobra robota!!!

Robin
25.09.2015, 12:48
czyli na grawiejki to jak to ustawić? ile obrotów?

sluza
25.09.2015, 13:32
Sprawdziłem tylko czy w obu ustawienie jest podobne i zostawiałem fabryczne

Evvil
27.09.2015, 20:24
E i to naprawdę robi robotę? W sensie.... koguta zmienia w orła? :D

marekw
27.09.2015, 20:32
Oj robi

Maniok
29.09.2015, 01:26
Chyba sobie zamówię, może ktoś też chetny? Piszcie na priv.

Robin
14.10.2015, 00:21
Kurcze, pkt 12 i 13sty nie bardzo mi podchodzi.
Właściwie to dlaczego mierzyć poziom lustra oleju z wyjętym emulatorem i zgadywać wtedy ile mniej więcej powinno być mm?

Skoro jednak tak jest w opisie na FAT to tez tak zrobiłem, jednak spać później nie mogłem. Przemyślałem, przestudiowałem instrukcje dołączoną do emulatorów i zrobiłem odwrotnie. Czyli wyjąłem jeszcze raz sprężyny, emulator zostawiłem w środku i teraz zmierzyłem i uzupełniłem poziom oleju w lagach. Mr Honda przwiduje 106mm i tak też zrobiłem.

Zaznaczam przy okazji, że jak zalałem na poziom 160mm bez emulatorów w środku, to po wrzuceniu emulatorów na taki stan oleju jak sie okazuje nie dało to 106mm - oleju było jeszcze z 50ml za mało do tego stanu.

Teraz tylko pytanie, czy dobrze zrobiłem czy jednak przekombinowałem?
hmm...

mrdracul
15.10.2015, 08:05
W mojej instrukcji jest pokreślone, żeby mierzyć olej z emulatorami w ladze i bez sprężyny, czyli chyba dobrze zrobiłeś. Logicznie ma to sens, bo z emulatorem czy bez poducha powietrzna będzie książkowa.

marekw
15.10.2015, 08:43
Prawo Arhimedesa.Jak wrzucisz ciało do cieczy to poziom cieczy się podnosi.Wiec po wrzuceniu eymulatorów poziom oleju musiał się podnieść w lagach a nie zmniejszyć.

Robin
15.10.2015, 09:35
a komu sie zmniejszył?

Afro_BAU
15.10.2015, 13:00
Robin napisz jak efekty tego emulatora. też jestem zainteresowany wstawieniem.

Wegrzyn
15.10.2015, 13:21
Fafruk przeczytaj wątek....

Afro_BAU
16.10.2015, 04:30
Wegrzyn czytałem. Pytam o kolejną opinie.

marekw
16.10.2015, 06:55
U mnie wyszło do poziomu podanego u Sluzy 610 mililitrow na lage i jest ok , moto swietnie sie spisuje.

mrdracul
21.10.2015, 12:33
Zainstalowałem emulatory w sobotę, miałem kilka studzienek i codziennych dziur do sprawdzenia i powiem, ze rzeczywiście nie ma takich `uderzeń` po łapach jak bez emulatorów. moto mniej nurkuje przy hamowaniu. na torze gokartowym jeżdzi się dużo lepiej, przód jest stabilniejszy przy zmianie obciążenie na silniku w zakrętach. Ogólnie jestem zadowolony i polecam zmianę...tylko tył mnie zaczął denerwować, bo nie działa jak powinien.
Znacie jakiś zakład co ogarnia regenerację naszych tylnych amorów?
Ps. Sprężyny standard, olej 7.5W, poziom oleju 106mm.
Przy zakładaniu emulatorów wymieniłem wszystkie uszczelnienia i dwa dolne ślizgi, niestety górne firmy AllBalls były lekko za duże i laga miała w nich luz. Następnym razem tylko oryginały...

marekw
21.10.2015, 12:54
Na tył wsać sprężynę hyper pro i bedzie ok,malym kosztem.

antitank
21.10.2015, 20:26
Doczytalem ,ze poprawa wlasnosci jezdnych nastapila w warunkach drogowych czyli asfalt czy tor . A moze ktos powiedziec jakie ma wrazenia z jazdy off? Wiem, ze Maurosso pomyka po Pamirze z tym upgradem wiec pewnie jest mocno przetestowany. Bardzo mocno sie zastanawiam nad tym ustrojstwem do mojej czworeczki.

Maurosso
21.10.2015, 21:20
Siems Antitanknun,

Moje osobiste odczucia są takie, że warto.

Nawet po długiej jeździe poza asfaltem, nie czuć tego w łapach...pamiętam że przed wsadzeniem emulatorów, po jeździe w terenie czułem łapy dość intensywnie, teraz praktycznie w ogóle. Może w końcu lżej kierę zaczynam trzymać...?

Przed wadzeniem emulatorów, były przypadki gdzie zawieszenie przednie ewidentnie dobiło, a ja leciałem ryjem na kierę. Po wsadzeniu ani raz nie miałem takiej sytuacji, a okazji do dobicia było wiele.

Może ma w tym udział efekt placebo i to, że coraz pewniej czuję się w terenie...może to że przed wyjazdem do wymiany poszedł też olej w lagach i ślizgi teflonowe...ogólnie widzę znaczną poprawą w tym jak się całość zachowuje.

Nie zauważyłem też, aby po długiej jeździe pogarszała się praca zawieszenia. Bałem się że emulatory będą powodować pienienie oleju i że po kilkudziesięciu kilometrach w terenie będzie guma, a nie amortyzator. Nie stwierdziłem takich objawów.

marekw
03.11.2015, 13:01
http://mupo.it/product/8/0/52/hydraulic-kit

marekw
03.11.2015, 13:03
Czy Ktos wie co to jest ponoc lepsze od tych emulatorow ze ponoc jest kontrola dobicia i odbicia.

pincet
05.11.2015, 18:03
Bęę rozbierał przedni zawias i nie wiem czy wiercić otwory w tłoczysku. Warto? Kiedy ktoś to skopiuje? Tańszy forumowy zamiennik...Chyba nie jest to takie proste...

spider2you
05.11.2015, 21:24
Lepi, czy coś w temacie strugania wersji PL się wydarzyło?

Lepi
06.11.2015, 07:30
Nie mialem tego w reku....

sebol
20.11.2015, 16:06
Czy będzie ktoś zamawiał ten emulator z Amazona ? Nie mam tam konta, a specjalnie na zakup 1 rzeczy nie bardzo chcę zakładać.

antitank
13.01.2016, 19:53
Siems Antitanknun,

Moje osobiste odczucia są takie, że warto.

Nawet po długiej jeździe poza asfaltem, nie czuć tego w łapach...pamiętam że przed wsadzeniem emulatorów, po jeździe w terenie czułem łapy dość intensywnie, teraz praktycznie w ogóle. Może w końcu lżej kierę zaczynam trzymać...?

Przed wadzeniem emulatorów, były przypadki gdzie zawieszenie przednie ewidentnie dobiło, a ja leciałem ryjem na kierę. Po wsadzeniu ani raz nie miałem takiej sytuacji, a okazji do dobicia było wiele.

Może ma w tym udział efekt placebo i to, że coraz pewniej czuję się w terenie...może to że przed wyjazdem do wymiany poszedł też olej w lagach i ślizgi teflonowe...ogólnie widzę znaczną poprawą w tym jak się całość zachowuje.

Nie zauważyłem też, aby po długiej jeździe pogarszała się praca zawieszenia. Bałem się że emulatory będą powodować pienienie oleju i że po kilkudziesięciu kilometrach w terenie będzie guma, a nie amortyzator. Nie stwierdziłem takich objawów.


Maurosso a z tylem cos kombinowales? Na przod pojda emulatory a na tyl myslalem nad sprezyna hyperpro. Pytanie czy warto poswiecic kilka stowek na nowa sprezyne?

marekw
13.01.2016, 20:12
Ja mam takie zestawienie i jest super

Maurosso
14.01.2016, 00:13
Hm...tył mam w oryginale.

Ciężko mi powiedzieć czy jest supermega i tak ma być, czy może warto kombinować...za mało nalotu mam i brak doświadczenia z jakimiś wilbersami i innymi hyperpro przeróbkami.

Generalnie osobiste wrażenie jest takie, że przód wybiera dużo więcej niż przedtem, przez to częściej czuje się pracę tyłu. Ciężko mi to wytłumaczyć...generalnie, przed emulatorami jeździłem...i było ok...tyle że przód potrafił dobić no i sprawiał wrażenie gumowatego.

Nigdy natomiast nie zwracałem uwagi na pracę zawiasu z tyłu...po założeniu emulatorów, przód przestał dobijać i jakoś tak...pewniej się człowiek czuł w "terenie" (kamienie/szutry/dziurawy asfalt). Natomiast przy bardziej nierównej nawierzchni, pierwszy raz poczułem pracę zawiasu z tyłu. Chodzi o takie osobiste wrażenie...że zamiast myśleć o tym czy zawias z przodu dobije, to bardziej człowiek o zawiasie z tyłu myśli.

Oczywiście tutaj zaznaczam, że po wpakowaniu emulatorów, grom kilometrów i ich "testowanie" było w warunkach "załadowany jak na Mongolię". Ponad 50kg za dupskiem też zmienia pracę zawiasu etc. itp...chyba najrozsądniej będzie jak założysz emulatory, przejedziesz się i dopiero potem zastanowisz się czy motać tył czy nie. Mi osobiście raczej potrzebne to nie będzie.

tl;dr: 1. Nie motałem tyłu. 2. Nie wiem.

kudlaty
02.02.2016, 09:22
A nie wiecie czy są duże różnice w wymiarach zawieszenia z RD03 i trampku XL700?? Generalnie chcę rozwiać wątpliwości czy ten emulator dam radę zaaplikować do trampka.

lezan81
02.02.2016, 18:19
Różnica to 2 mm średnicy. Komplet z Afryki nie wejdzie w lagi.

spider2you
02.02.2016, 19:45
Obniżka chyba jest http://www.amazon.com/Race-Valve-Cartridge-Emulator-Color/dp/B000GUYPQE

kudlaty
03.02.2016, 07:19
Dzięki lezan81, tego się obawiałem. Nie pozostanie chyba nic innego jak rozbebeszenie jednej lagi i dokładne zwymiarowania. A jak to już będę miał to kontakt z RaceTech-em (akurat danych Trampka 700 nie mają) i może coś udałoby się dobrać z ich oferty.
No chyba że ktoś z Was mógłby podpowiedzieć gdzie można znaleźć dokładne rysunki zawieszenia wraz z wymiarami. W Hondzie też o to pytałem i nie potrafili mi pomóc :-/

sebol
03.02.2016, 09:17
"Obniżka chyba jest http://www.amazon.com/Race-Valve-Car.../dp/B000GUYPQE"

Dodaj do tej ceny 38,75 $ za wysyłkę i Vat z opłatami 145,90zł.

antitanknun - Na tył będę dawał sprężynę Hyperpro. Nie pamiętam już kto, ale na PRIV odpowiedziano mi, że warto. Należy się po tych kilku wspólnych latach update dla mojej Królowej :)

Robin
03.02.2016, 10:24
Sebol, jaką dokładnie ta hyperpro dajesz? I rozumiem ze to do orginała (Showa) amortyzatora dajesz?

sebol
03.02.2016, 11:26
Tą http://www.sklepy24.pl/sklep/motorus_pl/produkt/hyperpro-sp-ho07-ssb026-sprezyna-amortyzatora-honda-xrv750-africatwin-95-01-hyperpro-sprezyny-tylniego-amortyzatora-w-super-cenie-w-sklepie-motocyklowym-motorus-pl/38666 pasuje na oryginal. Okres oczekiwania 3-4 tyg.

spider2you
03.02.2016, 12:28
Dodaj do tej ceny 38,75 $ za wysyłkę i Vat z opłatami 145,90zł.


Można to obejść w prosty sposób. Wysyłka na terenie USA jest za darmo, szukasz kogoś znajomego w USA, do niego idzie przesyłka, on to rozpakowuje, wkłada do dowolnego pudełka i pisze na przesyłce części używane lub prezent i za 20 $ wysyła do Ciebie.
Najlepiej jak się ma rodzinę, to wtedy już bez kłopotu dochodzi i bez vatu.

Zamawiałem tak inne rzeczy, z dostawą do rodziny, a oni tylko wszystko spakowali w we wspólną paczkę, a potem napisali na przesyłce "prezent". Wszystko nowe z metkami w oryginalnych pudełkach i obeszło się bez opłat...no ale nie każdy ma rodzinę w USA, ale jacyś znajomi się pewno znajdą.

Wystarczy trochę sprytu.

sebol
04.02.2016, 11:53
Dodam jeszcze od siebie. Jeśli to ma w czymś wszystkim pomóc i jakiś czarodziej wytwórca z forum chce obmacać te emulatory, by spróbować swoich sił w produkcji, to na 2 max 3 tygodnie mogę podesłać póki jeszcze nie zostały zatopione w lagach. Warunek oczywiście taki, że wrócą w stanie i ustawieniach takich jak zostały ode mnie wysłane. Czekam na wiadomości na priv

spider2you
04.02.2016, 12:53
I to jest sebol, bardzo, ale to bardzo dobra wiadomość.
Może napisz do Lepiego?

Lepi, Lepi!!!!

kudlatov
04.02.2016, 13:31
Ja bym chetnie takie coś po mierzył. Wystarczy mi jedna sztuka i ze dwa dni robocze :-)

sebol
04.02.2016, 14:09
OK. Jedna sztuka jedzie do Krosna. Jest jeszcze jedna. Słać adresy na priv

kudlatov
04.02.2016, 14:26
potem napiszę priv bo z telefonu to mi nie idzie za bardzo pisanie.

jakubu85
04.02.2016, 19:54
To jest ten sam zestaw emulatorków, który można kupić do Suzuki Dr 650 SE?

ural2
13.03.2016, 15:20
Hej. Są jakieś wieści o tych (forumowych) emulatorach???

spider2you
17.07.2016, 20:54
Ogrzewam.
Czy coś wiadomo odnośnie "polskiej" wersji emulatorów???
Sebol jedną sztukę wysłał do Krosna do kudlatova, ale na razie projekt nie został wykonany :(

Kto jeszcze dostał sztukę od Sebola na wystruganie?


P.S.
Czyżby jakaś nowa wersja??

http://www.ebay.com/itm/Race-Tech-Gold-Valve-Cartridge-Fork-Emulators-For-Damping-Forks-FEGV-4301/361221157089?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%2 6asc%3D35389%26meid%3Df93c089ac1cb4ffbb22e2e89b521 d968%26pid%3D100011%26rk%3D2%26rkt%3D10%26sd%3D182 120663239

xtr
17.07.2016, 23:11
Zaworek pasuje od amortyzatora przedniego (mozliwe ze i tylnie tez podejda) z wiekszosci współczesnych samochodów (dacia duster, jakies fordy volvo mazda ) trzeba go jeszcze jakas obudowac dorobic na narazie nie mam czasu pewnie dopiero jesienia bede strugał obudowe tak wyglada zaworek ktory wystarczy obudowac i dorobic sprzerzyne regulacyjna chyba ze napiecie jakie jest ostawione zadowala urzytkownika ale to juz trzeba doswiadczalnie sprawdzic ;) https://zapodaj.net/f0ab71bc4656c.jpg.html

marekw
18.07.2016, 12:45
Panowie nie kombinować.bo wyjdzie jedno wielkie nic.

spider2you
18.07.2016, 12:57
Zgadzam się z markiemw.
Nie ma co kombinować. Emulatory kosztują 120 $, a samo motanie tego szpeju zajmie czas i wiele kasy, no ich działanie jest mocno problematyczne po takiej operacji.

Mam możliwość pokazania tego mojemu znajomemu, co pracuje w firmie, co mogą takie coś skopiować.
Ma ktoś pożyczyć 1 sztukę emulatora na 2 tygodnie?

ural2
04.12.2016, 12:03
https://www.amazon.com/dp/B000GUWQLU?psc=1

Pojawiło się coś takiego!

sebol
05.12.2016, 10:20
Mam w lagach emulatory i powiem, że bardzo ładnie to działa (test ok 30 tys km.) O wiele lepiej wybiera w porównaniu z fabrycznymi lagami bez tego ustrojstwa. Jest też mala łyżka dziegciu. Przy załadowanym motocyklu szybko dobija na głębszych dziurach. W związku z tym pytanie. Czy ktoś bawił się w regulację emulatorów ?

ural2
05.12.2016, 16:11
https://www.amazon.com/dp/B000GUWQLU?psc=1



https://www.amazon.com/Race-Valve-Cartridge-Emulator-Color/dp/B000GUYPQE/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1427750863&sr=8-3&keywords=race+tech+gold




Dwa linki i dwa chyba różne emulatory. Ten jeden jak by wyższy?

pincet
04.02.2017, 15:31
Montuję dziś. Ustawię lustro na 110 jak instrukcja karze do rd 03. Emulator trochę lata w dumping rodzie, jest spora różnica średnic, może koło 1 mm. Zobaczymy co to warte:]

kudlatov
04.02.2017, 20:36
A takie kółko z drutu założyłeś? Powinno kasować ten luz.

pincet
04.02.2017, 22:40
Założyłem i zdjąłem, średnio pasowało:] Jakby za małe zrobili. Dokreciłem 4 obroty, ciężki rajder i rejsink. Tak pisali w instrukcjii. Olej Trochę poniżej 7.5 W. Jutro testy.

kudlatov
04.02.2017, 22:59
A może zamiast stalowego kółeczka dać o-ring?

pincet
07.02.2017, 20:18
Dobry pomysł. Dzisiaj się przejechałem, ziemia twarda, oblodzenia, śnieg pada. Mało miarodajny test. Ale jest różnica na plus. Jakoś żwawo chodzi zawias. Dokręciłem 4 obroty. Olej 7.5W.

marekw
07.02.2017, 22:18
Witam,o co chodzi z tym ..dokrecilem 4 obroty...to do afry trzeba mu sprężynę dokrecic..Nic mi o tym nie wiadomo

pincet
13.02.2017, 01:25
W instrukcji jest to opisane. Hewi rajder lub styl jazdy rejsing 4obr. Strasznie duza lepkosc oleju tam zalecaja.

motomax
22.02.2017, 11:39
Jest macher od takich rzeczy w PL a dokładnie BFG Racing w Milczy koło rymanowa,gość robi i przerabia zawiasy,ja do Xr miałem też gold Valves kupować ale pokusiłem sie o zrobienie zawiasu u tego Magika..

Zawias oryginalny w XR 250 to szambowata Kayaba 41mm wiec zmieniłem na 43mm Showa z pełną regulacją.
Sama ta zmiana to już next level,ale i ten zawias nie domaga przy jeżdzie na max wiec udałem sie do niego po porady co robić...
Wiele chłop mi sie natłumaczył i troche oświecił...
Diagnoza celem poprawy absorbowania dużych nierówności czy przeszkód trzeba zmienić lub przerobić zaworki od tłumienia dobicia.
Przerobił oryginalne wsadzając Ohlinsa szpeje... koszt 500zł a robota profeska i ogrom wiedzy.. regenerował mi tez padniętego Ohlinsa...
Cieżki do gadki ale świr na punkcie zawieszeń.

Rafał Sonik robił u nieg zawias na dakar więc nie jest to jakiś partacz

tommi
20.03.2017, 13:13
Panowie,

do RD03 będzie cacy?

https://www.amazon.com/Race-Valve-Cartridge-Emulator-Color/dp/B000GUYPQE

pincet
20.03.2017, 19:41
90 % tak. Sprawdź na tej angielskiej stronie gdzie robili do rd 03.

tommi
21.03.2017, 08:16
Dzięki za info, sprawdzę jeszcze net.

lortprodisz
25.03.2017, 21:33
żałozyłem i ja emulatory , banan na gebie jest czyli kasa nie poszła w błoto .
olej 7,5 , dokreciłem napiecie sprezyn emulatora po obrocie , spreżyny w lagach standard , ponieważ mam 07A w czapkach wentylków nie było więc :D
powierciłem otwory i nagwintowałem na 1/8cala , wkreciłem w otwory złaczki pneumatyczne z GZ 1/8 na weżyk 4 , dołozyłem pomiar ciśnienia zrealizowany manometrem elektronicznym mierzacym z rozdzielczościa 0,001 bar :)
zastanawiałem sie co zastosować jako pompkę do nabijania ... pokopałem w przydasiach i wpadła mi w rece pompka zamka centralnego z golfa II :D tyle ze w oryginale robiła podsciśnienie i nadcisnienie - co zbedne powycinałem łacznie z zaworem zmiany trybu pracy i elektroniką - na maxa pompuje 1,2 bara i jest w technologi ,, gniotsa nie łamiosta ,, :D na chwile obecna jeszcze brakuje zaworu upustowego co by powietrze upuścić ....a tak to wygląda

Stary-S3
25.03.2017, 21:41
Lordzie szacunek jaka zmota :D

motomax
26.03.2017, 09:39
kur... bmw sie może uczyć od ciebie

lortprodisz
26.03.2017, 20:21
dzisiaj potestowałem to na dziurawych szutrach regulujac cisnienie w lagach .... jest fajnie przy 0,3bara ... teraz wyszło ze z tyłu mam drewniany amortyzator w funkcji kołka. manometr elektroniczny posiada na dolnym wyświetlaczu mozliwosc ustawienia cisnienia przy którym moze sterować jakimś wyjściem a posiada 2 pnp , lub npn czyli sterowanie plusem lub masą jak również zmiana koloru podswietlania jezeli zadany parametr zostanie osiagnięty , podczas jazdy doskonale widać jaki jest przyrost ciśnienia np podczas hamowania czy spadek przy przyśpieszaniu . wada to jego cena - 400pln. złaczki pneumatyczne są do 16 bar = przy nie napompowanych lagach i do końca wcisnietym heblu przednim cisnienie jest na poziomie 0,8-1,0bara

sebol
17.05.2017, 21:40
Chcę wymienić olej w lagach własnymi "ręcami" (poprzednio warsztat). Ile mm od krawędzi lagi ma być lustro oleju z emulatorem przy standardowych sprężynach ?

Ponawiam pytanie. Czy ktoś bawił się regulacją emulatorów (tymi sprężynami). Nie wiem czy to wina wypracowanego oleju, ale po jakiś 18-20 tys. km. dosyć szybko przednie zawiasy mi dobijały. Może dać trochę więcej oleju ?

gumbas24h
17.05.2017, 23:28
zwiększenie poziomu oleju zwiększy progresję ale jak przesadzisz to pewnie uszczelniacze nie wydolą, co do regulacji mam intiminators a tam trochę inaczej to działa.

Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka

sebol
18.05.2017, 09:41
znalazłem...

tommi
09.06.2017, 08:09
W temacie - do mojej 3ki zamontowałem wczoraj i 3 minuty potestowałem emulatory YSS - nie mam porównania do race techa, ale jest fajnie. Zawias robi jak w CRF ;)
Dodatkowo, tyle radości za połowę ceny racetecha, mniej więcej. W przyszłym tygodniu testy na zielonej Ukrainie.
Kupowałem przez Leżana. Polecam!

Edyta: Emulator przetestowany, super sprawa! Tłumi, wybiera, amortyzuje bardzo przyjemnie. Kamulce, dziury, koleiny przejeżdża się dużo łatwiej i pewniej. Lądowania też ładnie amortyzuje.
"Problem" tylko taki, że teraz jak każdy po zmotaniu przodu wiem, że tył nie nadąża i nie robi roboty... Życie ;)

spider2you
06.07.2017, 01:28
Był dziś u mnie sypatyczny człek Maurosso zwanym, na swojej zielonej Królowej, aby mi zaprezentować działanie opisanych w temacie cudeniek.
To, że tak szczochranej Afry dawno nie widziałem, to jedno, a że gościu na tym jeździ, a nawet śmiem twierdzić, że zapie..la w offach różnych to było widać po ilości błocka jakie mi przed chatą zostawił :)
Pogadali my, kwasu chlebowego popili, fajki zapalili i przeleciałem kółeczko wokół komina plus przewaliłem z 60 dych przez progi i kurde....nic! Cudo! Nie dobija! WOW!
Już u lezana zamówienie złożyłem odbywszy z nim rozmowę w samo południe i sam mnie przekonywał, że warto, a teraz wiem, iż chłop wie co prawi.
Będzie motanko zawiechy jak się patrzy. Plus pewno regeneracja tylnego amorka, bo jak piszecie...nie nadąża :)

Nieprzekonanym polecam, ja jestem zachwycony krótką przejażdżką, a jak zrobię u siebie, to będę chyba w niebie.

P.S.
Bierta od lezana, bo cena dobra, a chłop swój.

Lucky Luke
06.07.2017, 07:54
No właśnie jaka cena?

tommi
06.07.2017, 08:07
Był dziś u mnie sypatyczny człek Maurosso zwanym, na swojej zielonej Królowej, aby mi zaprezentować działanie opisanych w temacie cudeniek.
To, że tak szczochranej Afry dawno nie widziałem, to jedno, a że gościu na tym jeździ, a nawet śmiem twierdzić, że zapie..la w offach różnych to było widać po ilości błocka jakie mi przed chatą zostawił :)
Pogadali my, kwasu chlebowego popili, fajki zapalili i przeleciałem kółeczko wokół komina plus przewaliłem z 60 dych przez progi i kurde....nic! Cudo! Nie dobija! WOW!
Już u lezana zamówienie złożyłem odbywszy z nim rozmowę w samo południe i sam mnie przekonywał, że warto, a teraz wiem, iż chłop wie co prawi.
Będzie motanko zawiechy jak się patrzy. Plus pewno regeneracja tylnego amorka, bo jak piszecie...nie nadąża :)

Nieprzekonanym polecam, ja jestem zachwycony krótką przejażdżką, a jak zrobię u siebie, to będę chyba w niebie.

P.S.
Bierta od lezana, bo cena dobra, a chłop swój.

Piszesz o YSS czy o RACETECH'u?

spider2you
06.07.2017, 12:42
Piszę o RaceTech, ale lezan mówił, że YSS pracuje podobnie, a podobno nawet lepiej.
Cena to 362 zł plus dostawa.

tommi
06.07.2017, 13:41
Piszę o RaceTech, ale lezan mówił, że YSS pracuje podobnie, a podobno nawet lepiej.
Cena to 362 zł plus dostawa.

Ja YSS sobie chwalę :Thumbs_Up:

sluza
06.07.2017, 15:25
budowa emulatora jest tak nieskomplikowana, że trudno raczej porównać co lepsze

tommi
06.07.2017, 15:39
budowa emulatora jest tak nieskomplikowana, że trudno raczej porównać co lepsze

To fakt, jak wziąłem to do ręki, to uśmiałem się z wydanych ponad 3 stówek, o 6 nie wspominając.
Oczywiście totalnym ignorantem nie jestem, wiem, że finalny produkt to pomysł, setki godzin pracy grupy ludzi, urządzenia, budynki, prąd, reklama, kawa, obiadki, zwolnienia lekarskie, urlopy etc ;)

szynszyll
25.08.2017, 22:12
emulatory YSS zalozone w RD04. olej 10W syntetyk Motul 620ccm. jak Spajder potestuje prosze o recenzje.

nastaw 2,5 obrotu. 6 otworow 8mm.

Tomas_XRV
26.08.2017, 09:07
Tez właśnie założyliśmy do mojej czwórki emulatory przy okazji wymiana uszczelniaczy i all ballsy. W lagach był straszny syf wiec mogę być nie obiektywny ale jestem strasznie ciekawy efektu.

spider2you
26.08.2017, 11:14
Tomas od dziś świat będzie inny. Uwierz mi.
Ja dalej nie mogę wyjść z podziwu, a przejechałem tylko 20 km, bo noc była.
To najlepiej wydana kasa na moto.
Jutro coś polatam więcej, to napiszę swoją reakcję. Już nie mogę się doczekać jazdy.

Tomas_XRV
26.08.2017, 11:54
Aż tak mówisz. Zobaczymy

spider2you
27.08.2017, 02:04
Byłem dziś z wizytą u Mikiego w Głogowie.
Dałem mu spróbować "soczku" zwanego nowa zawiecha w RD04.
Jak zsiadł z moto, to banan na twarzy. Przy jego swapie z KAT-a, moja zawiecha to...KAT x 2 ;)
Jutro dłuższa jazda się zapowiada, więc napiszę po powrocie więcej info.
Na chwilę obecną, to mam wrażenie, że przedtem jeździłem jakimś paździerzem, co nie skręcał i cały czas walił dobicia i walił się w zakrętach. Teraz Afra idzie jak po sznurku w łukach, sama się składa leciutko i delikatne muśnięcie kierą i kolankiem i już wjeżdżam w winkle.

ural2
27.08.2017, 08:07
Byłem dziś z wizytą u Mikiego w Głogowie.
Dałem mu spróbować "soczku" zwanego nowa zawiecha w RD04.
Jak zsiadł z moto, to banan na twarzy. Przy jego swapie z KAT-a, moja zawiecha to...KAT x 2 ;)
Jutro dłuższa jazda się zapowiada, więc napiszę po powrocie więcej info.
Na chwilę obecną, to mam wrażenie, że przedtem jeździłem jakimś paździerzem, co nie skręcał i cały czas walił dobicia i walił się w zakrętach. Teraz Afra idzie jak po sznurku w łukach, sama się składa leciutko i delikatne muśnięcie kierą i kolankiem i już wjeżdżam w winkle.

Jak będziesz jechał w Bieszczady to zapraszam do Dubiecka. Zrobimy porownanie bo tez mam zawias z ktma i jestem mocno ciekawy jak te emulatory dzialaja. Jak by sie okazało ,że są tak dobre to wrócę do oryginału z emulatorami.
A może ja wpadnę?

marekw
27.08.2017, 09:35
Od jakiego położenia mierzyć te 2.5 obrotu Szynszyl ?

Tomas_XRV
27.08.2017, 09:38
Teraz do kata bedą zakładać zawieche z Afryki z emulatorami ;) ceny lag pójdą w górę

McCherry
27.08.2017, 11:37
http://www.ebay.co.uk/itm/Race-Tech-Gold-Valve-Cartridge-Fork-Emulators-FEGVS4301-FEGV-S4301-77-2133/231454436614?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
dobra cena z uwagi na kurs funta i dostawa expresowa.Jutro montaz.

Złom
27.08.2017, 18:57
Zamówione do trampiszona, model FEGV-S4101! 125$ wraz z przesyłką, może nie będzie ani cła ani VAT'u ...

spider2you
27.08.2017, 20:37
Ural2 zapraszam do mnie kiedy Ci pasi, daj znać na priv, to się umówimy.
Zobaczymy razem różnicę.
Później opiszę wrażenia po dzisiejszym dniu....było....ale o tym później.

Lucky Luke
28.08.2017, 10:23
Na chwilę obecną, to mam wrażenie, że przedtem jeździłem jakimś paździerzem, co nie skręcał i cały czas walił dobicia i walił się w zakrętach. Teraz Afra idzie jak po sznurku w łukach, sama się składa leciutko i delikatne muśnięcie kierą i kolankiem i już wjeżdżam w winkle.

To musiałeś mieć niesprawne zawieszenie , moja RD04 nie dobija i nie wali się w zakrętach. Nie twierdzę , że emulatory nie działają ale bez przesady w takie czary to ja nie uwierzę.

To , że trampek dobija zawiecha to pamiętam,ale sprawna rd04 jeździ całkiem nieźle.

motomax
28.08.2017, 12:24
Widział ktoś kiedyś zaworki w głowicy sprężarki?..... dajcie sztukę a dorobię kilkanaście sztuk,ale to dla cierpliwych...

http://www.anset.pl/zdjecia/003_zawory_wan.jpg

spider2you
28.08.2017, 12:32
Lucky, masz dużo racji, bo zawiecha była serwisowana 3 sezony temu. Jednak o ile pamięć mnie nie myli, to nawet wtedy, po wymianie oliwy, Afra nie jeździła jak z emulatorami.

szynszyll
28.08.2017, 12:36
Od jakiego położenia mierzyć te 2.5 obrotu Szynszyl ?

od calkowitego zamkniecia sie emulatora tak zeby jego poszczegolne czesci nie byly luzne i tak aby sprezyna zaczela sie uginac. to traktuje jako punkt zerowy.

spider2you
29.08.2017, 13:28
Dobra, obiecałem cos napisać odnośnie moich subiektywnych wrażeń po zamontowaniu emulatora YSS.

Ja słusznie zauważył Lucky Luck, to moja zawiecha była nie do końca teges. Serwis był 3 lata temu i po rozmontowaniu okazała się, że zamiast oliwy jest zupka i to w dodatku nie pełen talerz.

Ale do rzeczy.

Dzięki Leżan81 za porady przy montażu, bo choć opis jest super, to trafiły się małe niejasności.
RD04 ma w dampingu na dole tylko 2 otwory, które trzeba przewiercić 8-ką na wylot i dodać jeszcze jedną parę otworów, czyli kolejny otwór na wylot nie bliżej niż 10 mm od pozostałych, aby nie osłabić dampinga.
Nie ruszamy górnych otworów!!! to tak dla jasności.

Materiał miękki, więc nie ma problemów z wierceniem.

Składanie w odwrotnej kolejności. Szynszyl opisał, że sprężynkę trzeba zakręcić 2-2,5 obrotu od zamknięcia części.
Wrzucił emulator i zalał olejem 10W, bo mam ciężką dupę, o 10 ml mniej niż jest w instrukcji czyli 625 ml.
Sprężyny, nakrętka i gotowe.

Teraz jazda.
Od razu po pierwszym zakręcie zauważyłem, że jest coś nie tak....na plus oczywiście.
Moto zaczęło skręcać samo, idzie w zakręt bez żadnych wielkich interwencji...WOW, myślę sobie, co za zmiana.
Wiem, wiem....nie umiem jeździć i mi się przewidziało, kolejny zakręt i dalej idzie jak po sznureczku. Żadnej przesadnej ingerencji kierownika. Lekko kolankiem, kierownicą i zamykam oponę.... żartuję, noc była, więc nie szalałem.
Wszelkie nierówności drogowe, dziury, studzienki, wyboje, zepsuty asfalt teraz nie mają znaczenia, bo moto idzie bez stresowo, jakby po gładkim asfalciku funfel nówka.
Rondo, na miękko, ślicznie się składa, zakręt 90-tak, co za spokój.
Przejechałem 20 km i cały czas się uśmiechałem.

Dobra myślę sobie, może ktoś inny sprawdzi, czy faktycznie jest OK. Pojechałem na zajutrz do Mikiego z Głogowa i dałem mu się karnąć. Wrócił z bananem, mówiąc, że jest mega, choć ma zawiechę od KAT-a, to powiedział, że jego tak nie robi....błagał, abym się zamienił :) :) :)

W niedzielę czekała nas przejażdżka, więc stwierdziłem, że teraz dopiero się okaże co to jest warte.
Nakręciliśmy 440 km w różnych warunkach. Były winkle, asfalt, szutry i nawet off-road.
Kurde ja nie wiedziałem, że umiem jeździć w terenie....no dobra nie umiem, ale z tą zawiechą poziom ściskania pośladów spadł do minimum, a przód wybierał ślicznie kamloty małe i duże, wyjeby i dziury nie były problemem, kierą nie telepało i ogólnie cud miód i malinka.
Moto idzie jak dzikie, jak nowe lub chyba nawet lepiej niż nowe. Nie jeździłem wiele na innych Afrach, ale o ile pamiętam, to tak nie robią, jak z tymi emulatorami.

To najlepiej wydana kasa na moto.
Każdemu polecam - nie zastanawiać się tylko kupować, zakładać, jeździć i cieszyć się na maxa, szkoda kasy na przeszczepy.

Koszty:
- emulator YSS - 362 zł + 14 zł dostawa
- nowe uszczelniacze NOK - 75 zł, jak kupiłem taniej
- olej 10 W - 45 zł za litr, potrzeba 1,3 litra
- robota - według stawek lokalnych

W razie pytań o doznania z jazdy, zapraszam do kontaktu, jakby ktoś się chciał karnąć, to też nie ma problemu - piszcie, wpadajcie.

Kali89
29.08.2017, 14:03
Spider podeślij jakiś namiar na te emulatory. Gdzie kupowałeś, podrzuć jakąś stronę i jaki dokładnie model brałeś?

spider2you
29.08.2017, 14:10
Spider podeślij jakiś namiar na te emulatory. Gdzie kupowałeś, podrzuć jakąś stronę i jaki dokładnie model brałeś?

Pisz do Lezan81 - od niego brałem. Wszystko u niego ogarniesz i wszystko Ci podpowie i doradzi.
Strona to YSS Racing Suspension czy jakoś tak.

sebol
29.08.2017, 15:04
Spider, czyli nareszcie doczekałeś się tych emulatorów :D

Zadowolenie najważniejsze :Thumbs_Up:

spider2you
29.08.2017, 16:23
Spider, czyli nareszcie doczekałeś się tych emulatorów :D

Zadowolenie najważniejsze :Thumbs_Up:

Polska wersja chyba nie powstanie. Jak pytałem kilku macherów, to powiedzieli, że taniej kupić gotowca. No chyba, że ktoś z 1000 szt. zrobi.
Zadowolenie plus 10.

Miras Sc
30.08.2017, 02:33
Czy aby napewno nie ma szans ???? Od 2 sezonów jeżdżę na emulatorach wykonanych przez jednego forumowego kolegę. Nie robi tego pewnie w ilościach hurtowych, ale zainteresowani mogą popytać.
Dodam tylko, że w tym rozwiązaniu otwory w damperach nie są rozwiercane, a lagi zalane są olejem 2,5W. Ale jazda z nimi a bez nich - po prostu szkoda porównywać. Do tego serwis tylnego amora i sprężyna od rd04. Tył "trochę" co prawda nie domaga z szybkoscią działania, ale twardość i pewność prowadzenia jak dla mnie teraz, to niebo a ziemia w porównaniu do oryginału.
Pokusiłbym się o stwierdzenie, że te emulatory to taka niezbędna modyfikacja archaicznego afrykowego zawiasu. Kata z afry nie zrobimy, aleeeee .... ;)

Tomas_XRV
30.08.2017, 09:21
Ja bede testował moze jutro ale asfalt mnie nie interesuje tylko miękkie. Tez kupowałem od Lezana i tez potrzebowaliśmy jego pomocy w sprawie otworów. U mnie polecił 635 ml oleju.

szynszyll
30.08.2017, 12:22
Czy aby napewno nie ma szans ???? Od 2 sezonów jeżdżę na emulatorach naszego forumowego kolegi Kuba_74. Nie robi tego pewnie w ilościach hurtowych, ale zainteresowani mogą popytać.
Dodam tylko, że w rozwiązaniu Kuby otwory w damperach nie są rozwiercane, a lagi zalane są olejem 2,5W. Ale jazda z nimi a bez nich - po prostu szkoda porównywać. Do tego serwis tylnego amora i sprężyna od rd04. Tył "trochę" co prawda nie domaga z szybkoscią działania, ale twardość i pewność prowadzenia jak dla mnie teraz, to niebo a ziemia w porównaniu do oryginału.
Pokusiłbym się o stwierdzenie, że te emulatory to taka niezbędna modyfikacja archaicznego afrykowego zawiasu. Kata z afry nie zrobimy, aleeeee .... ;)

czy ten mechanizm jest wyposazony w dwie sprezyny i dwa zawory?

Miras Sc
30.08.2017, 12:30
Samego emulatora nie rozkrecałem, nie znam szczegółow jego budowy. Wiem natomiast, że za pracę emulatora odpowiada dobór odpowienich podkładek i to chyba ich średnica i grubość decydują o szybkości przepływów przy różnych nawierzchniach i prędkościach. Ja się tam nie znam. Ja tylko jestem szczęśliwym posiadaczem ;)

szynszyll
30.08.2017, 13:17
no nie do konca. za prace odpowiadaja dwie sprezyny ktore stanowia wraz ze srednica o progresywnej pracy w/w.

pasywny uklad tlumienia mamy w standardzie - to sa otwory w tloczysku. nalanie rzadkiego oleju i dodanie innych statycznych otworow jest lekko bez sensu.

tu masz opis pracy w pelni funkcjonalnego emulatora - cos jak korek od chlodnicy:

http://www.racetech.com/images/book/3-18-500.jpg

bo cos czuje ze niektorzy nie kumaja zasady pracy tego sprzetu

motomax
30.08.2017, 15:30
te podkładki to shims tzw... co do olejów to jest jeszcze coś takiego jak lepkość kinematyczna określana skrótem cst i to jest najważniejsze...

po polsku .. 2 oleje 5w i 7,5w bedą mieć ten parametr taki sam więc de facto są to te same oleje w określonej temperaturze

Zawsze dziwiło mnie to że wlewając różnej firmy oleje o tym samym oznaczeniu do jednego motocykla praca zawieszenia była diametralnie inna.... znikąd się to nie bierze... Trochę wyjaśnili mi magicy od zawieszeń... teraz sam ucze sie wiedzy i eksperymentuję... miedzy czasie w swoim warsztacie tworzę bardzo drogi kąt do serwisowania zawieszeń i amortyzatorów i ostro temat drążę...

Taki emulator jest bardzo ma budowę bardzo podobną do zaworu sprężarki i generalnie przy niskiej cenie jest to do wykonania dla w miarę obytego w tematach dorabiania części..

bicio
30.08.2017, 15:35
motomax jak zdobędziesz wiedze tajemną jaki jest fabryczny zestaw blaszek shimm i kolejność ich ułożenia do WP48 w kacie LC8 2003 to daj koda na priv

motomax
30.08.2017, 16:13
chodzi cio tłumienie dobicia czy odbicia?czy całość... w serwisówce nie ma? pewnie nie hm... zanim tą wiedzę tajemną zdobędę minie kilka latek... na razie kompletuję nardzędzia bez których nie da sie pewnych rzeczy zrobić...

Bicio chętnie podziele sie wiedza jak ja zdobędę... na razie moge ci azotem napompować tylni amor tak profesjonalnie..Niedługo tez i pompa próżniowa będzie więc będzie to można tył profesjonanie zrobić...

Z zawieszeniami to jedna wielka czarna dziura.. o ile podstawową wiedzę wielu posiada to już tajniki zna tylko kilka firm i osób w polsce..

Jest problem z narzędziami,częściami zamiennymi i zdobyciem wiedzy...

Chciałem na szkolenie,ale do Race techa nie polecę,zostaje Andreani w Ita;i bo tam najbliżej... i kilka tys do wydania na tajemną wiedzę...

Na dzień dzisiejszy sam sobie prowadzę eksperymenty z zawiasami i ucze sie jak dziecko w przedszkolu..

Będę miał takie WP niedługo więc mogę shimy pomierzyć...
pozdo

bicio
30.08.2017, 18:31
Chodzi głównie o dobicie. Jak będziesz miał opcję pomiaru to daj znać, będzie jakieś porównanie. Przy okazji zmierzę u siebie. Ogólnie chętnie się wymienię spostrzeżeniami co do tej zawiechy, ale to może nie w tym wątku.

Maurosso
31.08.2017, 00:12
budowa emulatora jest tak nieskomplikowana, że trudno raczej porównać co lepsze

To fakt, jak wziąłem to do ręki, to uśmiałem się z wydanych ponad 3 stówek, o 6 nie wspominając.

Taki emulator jest bardzo ma budowę bardzo podobną do zaworu sprężarki i generalnie przy niskiej cenie jest to do wykonania dla w miarę obytego w tematach dorabiania części...

Jakoś nie było wcześniej wrzucanych, więc dla rozjaśnienia sprawy, kilka zrzutów o co chodzi z tymi całymi zaworkami:

http://i.imgur.com/HhJeFuz.jpg

http://i.imgur.com/3tzqEuC.png

http://i.imgur.com/wI2c1b4.png

Pogląd pochodzi z: http://autokult.pl/7196,budowa-i-dzialanie-amortyzatorow-dwururowych

A cadowski model to zawór dolny popularnego Citroena, na którym modelowałem niestacjonarny przepływ cieczy ściśliwej, z uwzględnieniem silnego sprzężenia mechanicznego, zjawisk kontaktowych i zmiennych
w czasie warunków brzegowych.

Nie chcę tutaj szerzyć zbytniego defetyzmu, ale po styczności z BWI, co robi zawiechy między innymi dla Ferrari czy Audi mogę powiedzieć, że odwzorowanie tego typu 'prostego urządzonka' poprzez jego pomierzenie i wytoczenie...to trochę bardziej skomplikowana sprawa niż mi się wydaje, że zakładacie.

Nie mówimy tutaj o dokładnościach rzędu setnych milimetra, a bardziej o wykończeniu powierzchni czy poziomu chropowatości na ścianach kanałów przepływowych.

Czy jakoś tam pomierzony i jakoś tam wytoczony będzie działać? Jasne. Pewnie nawet lepiej niż super-hiper japońska rurka z dziurkami, która jest w oryginale w trampkach i afrykach...ale wato pamiętać, że wchodzi sporo możliwych problemów, takich jak np. gwałtowne pienienie oleju przy określonej częstotliwości odpowiedzi.

Bez zrobienia porządnych stacjonarnych prób, na specjalnie do tego przygotowanych uprzędzeniach, przy różnej temperaturze, charakterze wymuszenia, skali obciążenia, starości i jakości oleju (...) to sobie można wróżyć i mówić, że zawiecha nagle z gumy, robi jak u KAT'a, ale np. po 50km albo 100km, olej może być tak spieniony, że całość będzie zagrożeniem dla zdrowia.

Nie chodzi mi o to, że się nie da. Albo, że nie wyjdzie, skoro komuś już wyszło i jest zadowolon. Tylko tyle, że jest to trochę bardziej skomplikowane niż, że coś-tam się pomierzy suwmiarką, i coś się z czegoś wytoczy, doda shimy, dobierze orifice, zaleje olejem z 'dobrym' cst (bo to w końcu najważniejsze) i hiper mega.

spider2you
31.08.2017, 00:48
Maurosso pozamiatał temat "domowych" emulatorów.

Maurosso
31.08.2017, 02:56
Hmm...nie chcę niczego zamiatać. Ani mówić, że się nie da, bo nawet na księżycu da się wylądować.

Chcę tylko zwrócić uwagę, że nie jest to aż takie proste, jak jest to w tym topicu zaczyna być kreślone.

Nawet pomimo tego, że te "emulatory", są dużo prostsze od kartridżów z prawdziwego zdarzenia (rys. poniżej który był postowany wcześniej), to wciąż jest to trochę cięższy temat niż: "ja Ci wyślę, ty pomierzysz, on wytoczy".

http://www.racetech.com/images/book/3-18-500.jpg

Owszem, można to gryźć na miliony części w stylu:
-"przecie to nie będzie pracowało w warunkach sportowych"
-"i tak będzie lepiej niż sam damping rod"
-"jak się zrobi, to wrzucę w lagę i napiszę w tym topicu jak się zawias zachowuje po przejechaniu moją RD07, 10 kilometrów i jednego proga hamującego i wtedy będziemy mieć definitywną odpowiedź czy warto wydawać 300 zetów na oryginał, czy lepiej forumowy zamiennik za kratę browara"

Żeby nie było, jeszcze raz powiem: da się...tylko z głową. Zawiasy olejowe to poza toczeniem i suwmiarkowaniem, głownie mechanika płynów...a ta jest mocno pokurwiona i generalnie nie prosta. Równania Naviera-Stokesa wciąż są nierozwiązanym problemem milenijnym, za który płacą milion baksów, więc proszę mi podchodzić z szacunkiem do przepływów. Szczególnie, jeżeli chcemy mieć wpływ na jego charakter.

----
co do olejów to jest jeszcze coś takiego jak lepkość kinematyczna określana skrótem cst i to jest najważniejsze...

po polsku .. 2 oleje 5w i 7,5w bedą mieć ten parametr taki sam więc de facto są to te same oleje w określonej temperaturze

I coby sprostować i nie robić sobie na wzajem mętliku w głowie:
Lepkość kinematyczną oznacza się skrótem: https://wikimedia.org/api/rest_v1/media/math/render/svg/c15bbbb971240cf328aba572178f091684585468
natomiast cst to setna część jednostki tej własności w układzie jednostek CGS. "cst" to centy-stokes, jak centy-metr.

1 stokes, to w układzie SI=1 cm^2/s.
tak więc 1 cst = 1 mm^2/s.

I tak, parametr ten jest cholernie ważny przy doborze oleju do czegokolwiek, ale są też inne. Równie ważne.

I tak, faktycznie z uwagi na dość spore luzy w specyfikacje SAE 300J, olej 5W jednej firmy, może mieć taką samą lepkość kinematyczną jak olej 7.5W innej firmy. Tutaj ciekawa tabela, która fajnie agreguje te dane właśnie w ujęciu olejów do amortyzatorów: https://transmoto.com.au/comparative-oil-weights-table/
Warto pamiętać, że ma już 7 lat trzeba sprawdzić dwa razy jeszcze ze stroną producenta, jakby się chciało mieszać oleje dwóch różnych firm.

Tomas_XRV
31.08.2017, 03:23
Pięknie napisane :) ja wyślę on pomierzy ty wytoczysz dobre :)

szynszyll
31.08.2017, 04:53
Szabel nam nie zabraknie, szlachta na koń wsiędzie, ja z synowcem na czele, i? jakoś to będzie!!!

motomax
31.08.2017, 10:51
maurosso nic dodać nic ująć... mechanika płynów temat mi obcy na razie...i pewnie na dłuzej

Do czego dążę,idąc chińską myślą techniczna najlepiej bazować na gotowych rozwiązaniach typu Race Tech.. Na pewno nie jest to proste..ale CNC działa cuda,shimy idzie dobrać a spreżyny z odpowiednią twardością zrobią nawet na podkarpaciu..

Chce to wrzucic do dominatora,zrobię zobaczymy co z tego wyjdzie...

Udało mi sie zawias w XR 400 doprowadzić do tego że w końcu zaczą pochłaniac duże nierówności przy dużych prędkościach co wcześniej mimo niezliczonych regulacji i kombinacji niestety sie nie udawało...

pomogła zmiana zaworu tłumienia dobicia i olej o lekko podwyższonym cst Ohlinsa.. teraz zawias pracuje wybornie i nic mu nie straszne mimo że to starej generacji Showa 43

Nie moja to zasługa bo spec od zawiasu skasował 500zł za zaworki ale było warto...teraz sam takie cuda robie bo mam kilka identycznych zawiasów...

co do produkcji emulatorów..przy małym insytucie badawczym da sie.. ale lepiej przerabiać gotowe rozwiązania...

Co do pienienia sie oleju.. są oleje które pienią siejuz przy wlewaniu do menzurki a so i takie co bąbelka nie puszczaja...

Maurosso zapraszam na kawkę w wolnej chwili,może troszkę naświetlił byś temat tych płynów i przepływów o ile to nie tajemnica serwisowa jak u niektórych..

Tu fotka cuda za 500zł to z prawej z lewej oryginał z starszej wersji

motomax
31.08.2017, 11:40
Zawał jak zwał... Nie znam na tyle technicznego języka ale wielu mówi że to Lepkość Kinematyczna przy danej temperaturze..

Jest to podawane na olejach Ohlinsa jako cSt

Maurosso
31.08.2017, 12:07
Kawa kiedyś tam przy okazji: jaha.

Jeżeli chodzi o naświetlanie tematu mechaniki płynów, to tematem tym zajmowałem się jakiś czas temu, a pamięć płata figle. Natomiast powinienem mieć sporo fajnych materiałów do poczytania i przewertowania dotyczących olejów... Jak będę w domu, postaram się odnaleźć i rzucić na jakiś serwis.

Mechanika płynów jako taka jest...duża. Bo ogarnia tematy od przepływu oleju w amorze, przez opływ skrzydła, po pracującą śrubę w wodzie.
Do ludzkich zastosowań o których mówimy, wystarczy wiedzieć o co chodzi z tą lepkością, czym jest dynamiczna, czym kinematyczna lepkość.

Inne tematy w stylu liczby Reynoldsa, warstwy przyścienne, równania Prandtla...to tego i tak nie sprawdzimy w ludzkich warunkach, a i policzyć to byłby dramat no i nikomu tak naprawdę nie jest to do szczęścia potrzebne.

------
Zawał jak zwał... Nie znam na tyle technicznego języka ale wielu mówi że to Lepkość Kinematyczna przy danej temperaturze..

Jest to podawane na olejach Ohlinsa jako cSt
Eeeeh, lepkość kinematyczna nie jest podawana jako cSt, tylko ''w'' cSt.

To trochę tak jakby powiedzieć, że odległość podawana jest jako metr. Metr, to jednostka długości. Tak samo jak stopa, albo mila. Nie można powiedzieć, że metr to długość, a stopa to już nie długość.

Maurosso
31.08.2017, 15:19
Ok, udało mi się znaleźć książkę. o której myślałem:

http://wyslijto.pl/files/download/g4i3cgaa8w

Bardzo fajna, bo bez zbędnego wchodzenia w dziwną matematykę i fizykę.

Dla naszych rozważań ważny jest rozdział 13. Jest tam w miarę łopatologicznie wytłumaczone o co kaman z tymi lepkościami. No i rozdział 11. o tribologii, też jest wart uwagi.

Tomas_XRV
31.08.2017, 20:30
Dzis testowałem zawieszenie po zamontowaniu emulatorów. Przy okazji był pełny serwis lag z wymiana oleju i all ballsow. Cieżko teraz stwierdzić czego to jest zasługa ale jazda pi wertepach przy 100 wcześniej to kierownica trzęsła sie jak galareta teraz miałem wrażenie jak bym 20 cm nad ziemia sie unosił motocykl płynął po nierównościach. Teraz jeszcze regeneracja tylnego amora bo przód ok a tył skakał.

KristoF
31.08.2017, 21:48
Najlepiej nie jeździć motorem wtedy odpadną problemy z równaniami Naviera czy coś tam 😁

Stiven92
25.09.2017, 22:22
Siemka.
Czytam ten wątek od dawna bo zajmuje się produkcją tzw emulatorów.
Kilku z was zna mnie osobiście inni mnie poznali na tukanie. (to ja rozjebałem bark :P)
Jeśli byli byście zainteresowani lub nawet macie inne bajery do zawieszenia i chcecie je dorobić możemy się pobawić bo chętnie coś nowego wdrożył bym w zawieszenia naszych besti.
Mało mnie widać na tym forum a częściej można mnie spotkać na forum suzuki dr.

mateo88
26.09.2017, 07:11
Witaj Stiven92 ogarniasz też takie cuda do dr-ki SE ?

Stiven92
26.09.2017, 08:34
Siema.
Właśnie od suzuki dr se się wszystko zaczęło.
Głównie montuje to do se razem z liniową sprężyną pod wage.
Emulator oczywiście pełna kopia pro cycle ze stanów.
To wszystko i kilka naszych dodatków robi straszną robotę :)
Zmieniłem materiał na chromo nikiel i wszystko bardzo ładnie chodzi.
Mogę zrobić do każdego Moto tylko kwestia wymiarów klucza w tlumiku aby emulator ładnie się osadzil.

Marcin-BB
26.09.2017, 12:12
Cześć!
Jaki byłby koszt takich emulatorów do zawieszenia afryki RD03?? Potrzebujesz coś na wymiar/ wzór??

Stiven92
26.09.2017, 21:09
Odezwij się na meila
dovalplayer@gmail.com

tommi
29.11.2017, 11:20
Siema.
Właśnie od suzuki dr se się wszystko zaczęło.
Głównie montuje to do se razem z liniową sprężyną pod wage.
Emulator oczywiście pełna kopia pro cycle ze stanów.
To wszystko i kilka naszych dodatków robi straszną robotę :)
Zmieniłem materiał na chromo nikiel i wszystko bardzo ładnie chodzi.
Mogę zrobić do każdego Moto tylko kwestia wymiarów klucza w tlumiku aby emulator ładnie się osadzil.

I jak ten temat? Jest już oferta do africy?
:D

Stiven92
08.12.2017, 21:55
Siema.
Aktualnie mam tyle zamówień na dr że nie myślę nad innym motocyklem.
Bardzo dużo ofert na afryki tenery itp ale niestety czas nie pozwala.
Do tego potomek w drodze i budowa domu z warsztatem.
Mam też projekty własnych motocykli także jest sporo wszystkiego.
Do afryk w sumie mam wszystko oprócz wymiarów lagi i jakiś tam pierdół ale ciężko mi się zabrać za to.
Panowie z drek bardzo zadowoleni zawias naprawdę nadrabia.
Nawet jeden z nich wywalił wp i woli emulator + sprężyny pod wagę ale to chyba tylko każdego z nas indywidualna sprawa.
Pozdrawiam!

lezan81
09.12.2017, 23:24
W razie jakby ktoś szukał to cały czas mam emulatory do Afryk i Trampków. Do Deerek też.
Cena 362. plus wysyłka lub ewentualny montaż.

Lucky Luke
14.12.2017, 10:05
Leżan a wchodzi w grę zrobienie rundki twoją rd04 aby mieć porównanie , (na wiosnę oczywiście)?
Jako zastaw zostawię swoją czwórkę.

lezan81
14.12.2017, 11:10
Tak wchodzi. Zapraszam.

szynszyll
22.12.2017, 16:45
chopy! bieremy! bee Hanys nakurwioł :)

Xeno
10.04.2018, 11:04
Popełnię małą nekromancję, ale planuję montaż RaceTechowych cudów do TA650. Stąd pytanie, olej o jakiej lepkości zalewaliście po instalacji emulatorów? Taki sam jak był, lżejszy, cięższy?
Obecnie mam zalany jakiś 10w , co zredukowało nurkowanie przy hamowaniu, ale znacząco pogorszyło komfort na wszelakich wybojach.
Zastanawiam się nad którymś z olei Fuchs SIlkolene (podane sporo parametrów tychże płynów)
RSF 5w (https://olejefuchs.pl/fuchs-silkolene-maintain-rsf5-1litr.html)
RSF 7,5w (https://olejefuchs.pl/fuchs-silkolene-rsf-7-5-1-litr.html)

Zamiarem jest utrzymać obecny poziom nurkowania, ale odzyskać jak najwięcej z Trampkowej zdolności do wybierania nierówności drogi.