PDA

View Full Version : Bocian, bocian. Jestem uratowany !!! :bow:


7Greg
02.04.2008, 17:57
Po czasie przeglądu nadszedł czas zbioru, czyli sprawdzenia czy moja praca w gówno się nie obraca :)

A więc nalałem 2 litry płynu chłodzącego do tej dziury

http://tarcu.com/Inne/At/AT00078.jpg

założyłem powiększony zbiornik paliwa

http://tarcu.com/Inne/At/AT00079.jpg

podgrzewaną kanapę Corbina i sportowy wydech Remusa :)

http://tarcu.com/Inne/At/AT00080.jpg

Całość może nie wyglądała imponująco ale..... JECHAŁA :haha2::)

http://tarcu.com/Inne/At/AT00081.jpg

Generalnie wszystko fajnie furkotało, pierdziało, hamowało i przyspieszało :)


Uwagę moją zaprzątnął ten nieszczęsny wskaźnik temperatury. Postanowiłem go przetestować i się udało.
Ale od początku.

Odpaliłem i poczekałem kilka minut. Wskaźnik nie specjalnie chciał się podnosić. Przewody od chłodzenia ciepłe więc co się dzieje? Ale myślę sobie wszystko wymaga czasu. W końcu 90 stopni to nie przelewki. No i po 10 minutach poszedł w górę

http://tarcu.com/Inne/At/AT00082.jpg

Myślę sobie, czas na wentylator. Zwarłem przewód do masy aby go sprawdzić. Ruszył jak smok, czyli działa :)

Przytrzymałem obroty na 2000 i po 5 minutach włączył się a wskaźnik wyglądał tak

http://tarcu.com/Inne/At/AT00083.jpg

Potem ruszyłem się przejechać.

Dzisiaj u mnie było 8 stopni i po kilometrze jazdy wskaźnik wyglądał tak

http://tarcu.com/Inne/At/AT00084.jpg

Mój wniosek jest taki, że wszystko chyba działa, a AT ma faktycznie bardzo skuteczny system chłodzenia.

Zastanawiam się tylko, że nie udało się wejść na wskaźniku na czerwone pole. Może podczas wszystkich problemów z termostatami zapomnieliśmy o czujniku temperatury, który jest wkręcony w termostat. To on odpowiada za poziom wychylenia wskazówki.

Jeżeli komuś wskazówka leży na "C" to ogólnie stosowaną poradą jest "wymień termostat". A może powinniśmy wymieniać czujniki ?

Jeszcze jedna sprawa. Zakładając airboxa, dokręciłem opaski na króćcach na maxa i stwierdziłem, że mimo tego udaje mi się go wyciągnąć do góry. Czy to normalne? Czy nie powinno to trzymać mocno, aby nie było przedmuchów itp.

http://tarcu.com/Inne/At/AT00085.jpg

czy ten element się może wyrobić? A może założyć nowe opaski, które mocniej go ścisną?

sambor1965
02.04.2008, 18:21
Nie licz na to, ze bedziesz ogladal wskazowke na czerwonym polu Afryki. Predzej Ci sie wentylator z rozpaczy powiesi. U mnie tak bylo (dopoki nie wyrzucilem zegarow)...

Adagiio
02.04.2008, 18:49
Króćce powinny byś tak dokręcone żeby nie istniała możliwość zassania lewego powietrza i pyłu syfu itp. do gaźników , opaski maja granicę kiedy zejdą się ze sobą ( tzn. poczujesz opór i dalej już nie dokręcisz a w rzeczywistości może być jeszcze trochę luzu ) . Oczywiście że jak na siłę pociągniesz do góry puchę to wyrwiesz ją gaźników , powinno być ciasno i perfekcyjnie założone ze wszystkich stron . Jeśli masz możliwość to je wymień ( opaski zaciskowe ) wszystko z biegiem czasu się naciąga lub kurczy

7Greg
03.04.2008, 09:07
Króćce powinny byś tak dokręcone żeby nie istniała możliwość zassania lewego powietrza i pyłu syfu itp. do gaźników , opaski maja granicę kiedy zejdą się ze sobą ( tzn. poczujesz opór i dalej już nie dokręcisz a w rzeczywistości może być jeszcze trochę luzu ) . Oczywiście że jak na siłę pociągniesz do góry puchę to wyrwiesz ją gaźników , powinno być ciasno i perfekcyjnie założone ze wszystkich stron . Jeśli masz możliwość to je wymień ( opaski zaciskowe ) wszystko z biegiem czasu się naciąga lub kurczy

Dzięki. :bow: Zanabyję nowe opaski i tak go ścisnę że mu benzyna bokiem wyjdzie :)

R2D2
03.04.2008, 09:31
7greg : opaski masz dobre , ona maja uszczelnic system a nie go mocowac
airbox jest przykrecony do ramy na 3 sruby , a pozatym nikt nie na nim nie wiesza podczas jazdy. Za mocne skrecenie opasek nieoryginalnych ( bo oryginalne maja zabezpieczenie przed nadmiernym skreceniem) moze doprowadzic do polamania plastikowych kolnierzy w gazniku.

7Greg
03.04.2008, 09:45
7greg : opaski masz dobre , ona maja uszczelnic system a nie go mocowac
airbox jest przykrecony do ramy na 3 sruby , a pozatym nikt nie na nim nie wiesza podczas jazdy. Za mocne skrecenie opasek nieoryginalnych ( bo oryginalne maja zabezpieczenie przed nadmiernym skreceniem) moze doprowadzic do polamania plastikowych kolnierzy w gazniku.

Tak po cichu myślałem. Wiadomo, że bym to skręcał z "czuciem".
Niestety nie mam porównania jak mocno airbox ma siedzieć. Wiadomo, że te 3 śruby go trzymają i sam nie wyskoczy. Jak je odkręcę to box da się wyjąć do góry bez wysiłku przy zaciśniętych opaskach :(

podos
03.04.2008, 10:49
Jak chcesz zobaczyc czerwone pole to przyjedz na Pystynie Bledowska.

7Greg
03.04.2008, 17:55
Jak chcesz zobaczyc czerwone pole to przyjedz na Pystynie Bledowska.

Prędzej chyba byś zobaczył czerwone światła karetki, która by po mnie przyjechała. Reanimacja na pustyni, hehe.

Ale zastanawiałem się czemu temperatura spadła na "C" po kilometrze jazdy?

Może sam czujnik owiewa powietrze i go schładza?

Może lepiej go jakoś osłonić?

puszek
03.04.2008, 18:06
Nie przejmuj sie tym. Nie jeden nad tym myślał..Jak zakopiesz sie w błocie albo staniesz w korku w lecie to poczujesz powiew ciepła...Inne motory maja jedna chłodnice lub w ogóle jej nie maja..Mam te same objawy co Ty.Tak samo sie zachowuje. jest dobrze.

Dzieju
03.04.2008, 18:28
Przy dobrym sprawnym termostacie podczas jazdy w temp ok 5*C wskazówka
pokazywała mi 1/4 skali środkowej czyli wyżej niż wskazania na ostatnim zdjęciu wskaźnika.
Mam pytanko czy przed montażem termostatu sprawdziłeś szczelność i temperaturę jego otwarcia?
Kiedyś sprawdziłem 5 termostatów i tak naprawdę 1 był pełnosprawny , reszta
była prawie szczelna i otwierała się przy prawie prawidłowej temperaturze.
a czerwone pole na wskaźniku temp można osiągnąć ale trzeba by zakopać Afrykę po kierownicę i gazować z godzinkę ....to może i dojdzie
:)

7Greg
03.04.2008, 21:24
Przy dobrym sprawnym termostacie podczas jazdy w temp ok 5*C wskazówka
pokazywała mi 1/4 skali środkowej czyli wyżej niż wskazania na ostatnim zdjęciu wskaźnika.
:)

Termostat sprawdzałem i wydawał się być ok. Ale od wielkości wychylenia wskazówki jest czujnik wkręcony w obudowę termostatu.
Przewody gumowe były gorące. Może jednak czujnik jest do wymiany???

tom64
07.04.2008, 21:27
A mi doszło do czerwonego! Bo wymieniłem termostat, który się nie zamykał na (hi hi) termostat, który sie nie otwiera. (mimo, że przed założeniem go gotowałem i było dobrze)
I od nowa robota....

podos
08.04.2008, 09:40
Termostat sprawdzałem i wydawał się być ok. Ale od wielkości wychylenia wskazówki jest czujnik wkręcony w obudowę termostatu.
Przewody gumowe były gorące. Może jednak czujnik jest do wymiany???

Mysle Dzieju, ze to dotyczy Trojki. W 07 ta wskazowka bedzie raczej nizej niz w 1/4 w takich zimowych temperaturach...

Cement
14.04.2008, 10:20
Jak chcesz zobaczyc czerwone pole to przyjedz na Pystynie Bledowska.


O toz to... Co pamietam, to moglem silnik wylaczyc i jechac tylko na wentylatorze. Chyba by bylo szybczej :haha2: