PDA

View Full Version : Filtr powietrza papierowy a sprey do filtrów


marekw
18.03.2015, 07:12
Witam, w serwisie doradzili mi zeby nie kupowac jakis tam drogich filtrów tylko zwykle czyli tansze i kupic sprey motula czyli olej do filtrów i go zpryskac i bedzie to samo co w drozszych odpowiednikach,ponoc powstaje wtedy podcisnienie w ukladzie ssacym i wszystko dziala lepiej,pod warunkiem ze ten uklad jest szczelny czyli zdrowe krucce i zasilikonowane laczenia puchy filtra.Ja tak zrobilem i jest ok a co Wy o tym sadzicie,dodam jeszcze ze mechanicy maja doswiadczenie jako mechanicy z torów cros i enduro.

sluza
18.03.2015, 08:25
pewien bardzo doświadczony mechanik zaleca aby sprejem spryskać uszczelkę z gąbki po filtrem, spryskanie całego filtra może skrócić jego żywotność, zwłaszcza gdy będziesz jeździł po szutrach. Papierowy nienasączony wytrzepiesz, spryskany raczej nie do wyczyszczenia

marekw
18.03.2015, 08:49
Oczywista sprawa ze ta gabke tez dlatego o niej nie pisalem,a filtrow raczej sie nie trzepie tylko wymienia na nowe tym bardziej ze mozna je kupic w dobrych cenach np.28 zeta

mateo88
18.03.2015, 09:09
Gdybym nie czyścił swojego filtra poprzez jego wytrzepanie ew. czyszczenie sprężonym powietrzem to średnio co miesiąc musiałbym wymieniać go na nowy...oczywiście wszystko zależy od warunków w jakich użytkuje się AT.
marekw, nasącza się filtry gąbkowe, a nie jak ma to miejsce w AT papierowe.

rupert
18.03.2015, 09:35
Gdybym nie czyścił swojego filtra poprzez jego wytrzepanie ew. czyszczenie sprężonym powietrzem to średnio co miesiąc musiałbym wymieniać go na nowy...oczywiście wszystko zależy od warunków w jakich użytkuje się AT.

Zależy też gdzie się ma airboxa:smoking:

madafakinges
18.03.2015, 09:38
Ja bym radził Ci zmienić serwis.

mateo88
18.03.2015, 09:58
Zależy też gdzie się ma airboxa

Rupert trudno się z tym nie zgodzić...umiejscowienie airboxa w rd04 to jest jakieś nieporozumienie, wczoraj rozebrałem całego airboxa i nawet za filtrem był syf, aż boję się zaglądać do gaźników :/

marekw
18.03.2015, 10:08
Dlatego pytalem co o tym Sadzicie,wszystko jest teraz jasne,dzieki.

strobus1
18.03.2015, 19:08
Ja bym radził Ci zmienić serwis.

Chłop dobrze gada.

Dzieju
18.03.2015, 21:45
Czy dobrze zrozumiałem że chcesz nasączać filtr papierowy , mam nadzieje że się przesłyszałem.
Jak sobie zapchasz papier psikadłem to oczywiście będziesz miał podciśnienie że hoho a spalanie spokojnie 10 osiągnie o ile w ogóle dasz radę gdziekolwiek pojechać.

Psikadła stosuje się tylko do gąbkowych jak np. nicniefiltrujący K&N.
Robiłem testy , gdzieś pewnie to znajdziesz, i jedynym filtrem czyszczącym powietrze na akceptowalnym poziomie jest papierowy , nawet gąbkowy o grubości blisko 1.5 cm czy to suchy czy nasączony sprawował się zdecydowanie gorzej.
O K&N z jego ledwie 2mm grubością nie chce mi się nawet pisać.
Chociaż nie , jest to idealny filtr dla chcącego zajeździć silnik.

Albo cos w takim razie źle zrozumiałeś , albo źle nam to przedstawiłeś albo jak przedmówcy napisali jak najszybciej zerwij kontakty z tym którego niechcący nazwałeś "mechanikiem".

marekw
18.03.2015, 22:11
Ok,jutro wsadze nowy filtr powietrza,przedstawilem tak jak mi to mechanicy kazali zrobic,dobrze ze mam 2 w zapasie.Dzieki Wielkie

szarik
19.03.2015, 09:52
Czołem Pany , podłączę się pod temat bo mam w mojej królowej KN-a (z takim kupiłem). Moto ma mały przebieg (ja przynajmniej tak wierzę :) ) , filtr czyszczę co wiosnę (choć on zawsze czysty) , oleju mi nie ubywa tyle że ja pokonuje dystanse hmm.... 2013 - 600 km , 2014 - 900 km (prawie tylko po czarnym) ale mimo to jak patrzę na tą siateczkę filtra która po umyciu i ponownym zapsikaniu spray-em wygląda dość ... przelotowo :confused: to sobie myślę że zmienię go na papierowy w tym roku.
Pytanie, czy po zmianie na papier powinienem przeregulować gaziory czy jeśli będzie jeżdzić ok to dać sobie spokój.

sluza
19.03.2015, 18:04
powinieneś przeregulować gaziory ale jak będzie ok to daj sobie spokój :)

wojtekm72
19.03.2015, 18:51
Oczywiście że papier lub gąbka jest lepszy od K&N, ale, gdzie ??
Jeśli jeździsz po czarnym, dbasz o filtr i go często myjesz i nasączasz prepaatem to nie kombinuj. Jeśli Ci silnik ładnie pracuje nie kombinuj.
Po kupnie afryki 7 lat temu wymieniłem papier na K&N, niby sportowe dysze, przelotówka Arrowa i do tej pory jeżdżę na tym zestawie i nic się nie dzieje. Dwa lata temu u Szynszyla myłem gaźniki i robiłem synchro. Szynszyl mnie pochwalił słowami: tak czystego gaźnika dawno nie widziałem. Po tych zmianach jedyna różnica to spalanie, które wzrosło do 5,5-7,0 litra.
Pewnie Dzieju ma inne zdanie, ponieważ moja RD07A nie pali 4,45 litra na stówkę.
Widziałem Afrykę po jeździe w Afryce z filtrem oczywiście najlepszym czyli .....
I nie kupiłbym nigdy takiego moto

Melon
20.03.2015, 08:36
Czy dobrze zrozumiałem że chcesz nasączać filtr papierowy , mam nadzieje że się przesłyszałem.
Jak sobie zapchasz papier psikadłem to oczywiście będziesz miał podciśnienie że hoho a spalanie spokojnie 10 osiągnie o ile w ogóle dasz radę gdziekolwiek pojechać.

Psikadła stosuje się tylko do gąbkowych jak np. nicniefiltrujący K&N.
Robiłem testy , gdzieś pewnie to znajdziesz, i jedynym filtrem czyszczącym powietrze na akceptowalnym poziomie jest papierowy , nawet gąbkowy o grubości blisko 1.5 cm czy to suchy czy nasączony sprawował się zdecydowanie gorzej.
O K&N z jego ledwie 2mm grubością nie chce mi się nawet pisać.
Chociaż nie , jest to idealny filtr dla chcącego zajeździć silnik.

Albo cos w takim razie źle zrozumiałeś , albo źle nam to przedstawiłeś albo jak przedmówcy napisali jak najszybciej zerwij kontakty z tym którego niechcący nazwałeś "mechanikiem".

Mam rozumieć że gwarancją k&n 1000000 mil to pic na wodę ?

motormaniak
20.03.2015, 08:42
W życiu, żaden pis. Sam filtr wytrzyma nawet więcej, tylko silnik tego nie zniesie , bo KN puszcza drobne zanieczyszczenia. Kiedyś w instrukcji do jednego zabytkowego motocykla było napisane że motocykl nie wymaga filtra powietrza, bo ma jeździć "w nieskazitelnie czystym powietrzu". KN też się wtedy sprawdzi doskonale :)

voxan69
20.03.2015, 08:54
Dlatego jak zobaczyłem u siebie K&N to wywaliłem to cudo - na asfalt może być ale w terenie tego nie widzę

Dzieju
20.03.2015, 09:11
Wojtkum72 , właściwie to już sam sobie odpowiedziałeś w swojej wypowiedzi.
A ja jedynie dopowiem że próby skuteczności filtracyjnej robiłem tylko na asfalcie by rodzaj i nasilenie zapylenia na gruntowych drogach nie rzutował na wyniki.
Nic nie stoi na przeszkodzie byś używał K&Na a jak jeszcze jesteś przekonany o jego umownej filtracji to szerokiej drogi życzę.
Nie mam zamiaru nikogo przekonywać.
Sam na swojej 03 przeprowadziłem próby z rożnymi opcjami filtracji powietrza.
To co zobaczyłem w zupełności mi wystarczy by stosować papierowe.
Tak , papier ma dwa minusiki , jeden że jak się zapcha to nie da się go skutecznie oczyścić i podlega wymianie a drugi że jak stoi w wilgoci lub zostanie utopiony to też skróci się jego żywotność.
Ale ma też jeden niepodważalny plus , po prostu filtruje a nie udaje filtrację.
A teraz róbta co chceta z powietrzem trafiającym do waszych silników.

szarik
20.03.2015, 09:19
Dobra to ja jako motocyklowy globtrotter mam zamiar pokonać z 1200 albo i z 1500 km w tym roku (po czarnym rzecz jasna :)) wrzucę papier na ten sezon i potem porównam z sitem KN-a. Aż sam jestem ciekaw , z mojej strony dzięki za odzew :) Cześć

wojtekm72
20.03.2015, 10:55
Wyraziłem swoje zdanie. Mam do tego prawo, przecież nie napisałem, że Ktoś bajki pisze.
Po to jest to forum.
Papierowy jest lepszy.
Gąbkowy jest chyba lepszy na pustynię.
K&N jest zły :Thumbs_Down:. Mam go i nie narzekam. A jak padnie silnik z powodu tegoż filtra napisze na forum, nie będę tego ukrywał. Na razie nie narzekam.
Spalanie faktycznie wzrosło, ale coś kosztem czegoś. W dwie osoby z kuframi, pod każdą góreczkę "dochodzę":) każdą trójkę, czwórkę i siódemki też:).

Dzieju
20.03.2015, 12:01
Wyraziłem swoje zdanie. Mam do tego prawo
Oczywiście , każdy wyraża swoje zdanie czy spostrzeżenia i o to chodzi.
Dzięki temu ktoś może z tej wiedzy skorzystać.
Nie denerwuj się :)