PDA

View Full Version : Prośba o pomoc w wyborze opon.


Jolero
17.02.2015, 22:21
Witam, chciałbym prosić forumowiczów o pomoc w wyborze opon do swojej Afryki. Remontuję ją i przyszedł czas na wymianę opon także chciałbym poprosić o pomoc w wyborze. Będę jeździć 50/50% asfalt/teren. Początkowo wybrałem na przód MOTOZ DESERT, a na tył Mitas C-02.
ORaz chciałbym zapytać jak sprawuje się komplet opon TKC80 w warunkach terenowych oraz o zużycie bieżnika we wszystkich oponkach wymienionych. Przeczytałem sporo artykułów na temat tych opon na forum Africy i innych ale strasznie się zamotałem więc liczę na pomoc.

Z góry dziękuję,

Pozdrawiam :D

voxan69
17.02.2015, 22:27
Mam Motozy i C02 w terenie super a na asfalcie jak to kostki ale schodzą szybko - jeżeli nie będziesz wjeżdżał w bajora tylko jakies szutry i nie za duże kałuże to wg. mnie dla Ciebie byłby lepszy komplet na przód TKC80 a na tył E09

NUROFEN
18.02.2015, 12:24
Ja z Mitasa E09 przesiadłem się na K60 SCOUT.
Nie było okazji testować bo zimno jak choinka

dawid8210
18.02.2015, 13:02
Najlepszym sposobem jest tesotowanie :) Przelatać na kilku rodzajach gum i wyrobić swoje zdanie :)

Maurosso
18.02.2015, 13:10
TKC sprawuje się świetnie w roli 50/50, szczególnie na przód. Zużycie bieżnika jest...Szczególnie na czarnym, gdy słonko przyświeci i zechce się przyhamować trochę konkretniej. Mi się udało zajechać w jeden sezon "półtora" przodu (końcówkę z poprzedniego sezonu i nową).
Z tyłu K60 to mega opcja. Ceni się...ale nie znika tak szybko jak się bałem.
Taki zestaw dał mi sporo frajdy zarówno po czarnym (podczas deszczu czy ulewy byłem w szoku na jak duży margines pozwala). W terenie też było bardzo ok. Mokra trawa była jedynym mankamentem.

Tyle że mam wrażenie, że obie te opony są dużo mniej "off" niż Desert i C-02.

bicio
18.02.2015, 13:33
Najlepszym sposobem jest tesotowanie :) Przelatać na kilku rodzajach gum i wyrobić swoje zdanie :)

Dokładnie, ja dojeżdżałem używki, żeby eksperymenty nie bolały finansowo. Wyrobiłem sobie zdanie i kupiłem c02 na tył i motoza enduro I/T na przód, zestaw miodzio :)

voxan69
19.02.2015, 08:06
Ja też jestem mega zadowolony z tego zestawu a przede wszystkim nie boję się nigdzie wjeżdżać - błoto, piach, trawa, kałuże dla mnie rewelacja - jedyna wada to hałas ale to kostki

Jolero
11.03.2015, 23:02
Jeździł ktoś na motozie z przodu na orginalnym błotniku ? Nic nie obciera nic się złego nie dzieje ?

zaczekaj
12.03.2015, 02:06
Jeździł ktoś na motozie z przodu na orginalnym błotniku ? Nic nie obciera nic się złego nie dzieje ?

Jak się zapcha błotem czy gliną to obciera :D

Wyklikano z Tapatalk

NUROFEN
27.05.2015, 16:33
A motoz TRACTINATOR (http://allegro.pl/show_item.php?item=5285605960) ?
Znalazłem przypadkiem...szukam opony przedniej na Rumunię ot co. Doradźcie bo mało czasu. Mitas 07 na kamieniołomie nie spisał sie zbyt dobrze. TKC juz miałem...

marekw
27.05.2015, 16:46
Mysle ze heidenal k 60

NUROFEN
27.05.2015, 17:37
K 60 SCOUT mam na tyle. Jej wymianieć nie będe /kasa ;-(/
Przód miałem K60 i bieznik mniejszy niż w mitas E07. Liczyłem że mitas e07 ogarnie temat.
Pojechałem na kamieniołom i opona jechała jak "slik"- mowie o miekkim podłożu po deszczowych dniach.
Na twardym ubitym kamienistym podłozu było ok. Niestety nie wiem czego się spodziewać w Rumunii w czerwcu skoro np w Tatrach spadł jeszcze śnieg

Cezarus
27.05.2015, 19:32
Jak tylko off to Motoz jest idealny. Przejechałem 4000 km po szutrach i kamieniach i zużycie około 20% . Jazda offem na nich to czysta przyjemność .

PS. są założone na BMW G650 XChallenge.

strobus1
27.05.2015, 23:33
Na Ukrainie ostatnio się Kiciemu dobrze sprawdzał... Tylko błotnik trzeba było zdemontować.
Wiem bo jechaliśmy razem. Więc jeżeli Rumunia ma być off to dobry wybór.

NUROFEN
28.05.2015, 00:16
A co z blotnikiem nie teges? Zapychal sie? Przeciez i tak przepust reguluje ta staklowa podkowa/wzmocnienie miedzy lagami/

bicio
28.05.2015, 06:58
Ale podkowa to tylko 15cm do stopowania błota i nie przeszkadza. Błotnik to 40 cm i już konkretny opór. Nie wiem co tam planujesz na tą Rumunię, ale jak dojazd na kołach to szkoda kostek moim zdaniem. Poza tym to kierownik i jego umiejętności są najważniejsze a dopiero potem opona ;)

ArturS
28.05.2015, 07:38
O kostkę na dojazdówkę bym się nie obawiał, o ile nie jest to kostka zbyt hard na ciężką afrykę. Ten tractinator na pewno będzie się kładł na czarnym. Ja bym czegoś takiego nie założył na wyjazd z tobołami, a co najwyżej na jakiegoś Tukana czy inne lokalne dziczenie. Jak ma być tanio, pewnie na czarnym (jak na kostkę) i bez obawy, że guma zniknie po dojeździe, to brać tanią CST C755. W błocie robi, na mokrym czarnym hamuje, dojazdówek się nie boi (robię na niej 7-10tys.km), z kamieniami i piachem też sobie radzi (byłem na zestawie przód+tył w Maroko).
Jest jeszcze całkiem niedroga guma, którą spróbuję kolejnym razem - Dunlop D952. Po tym co Ex o niej powiedział spróbować muszę ;)

ps.
W RO już niema śniegu ;)

Pils
29.05.2015, 18:00
I co założyłeś?

elTalento
29.05.2015, 21:16
Witam
na tyle mam k60 i dle mnie bomba
na przodzie mialem pirelli skorpion ale sie skonczyla i pokusilem sie na k60.... i juz mam ja ochote sciagnac i wrocic do skorpiona, ktory jest duzo lepszy w terenie , rownie dobry na czarnym i duuuuzo cichszy
K60 na tyl polecam a na przod mocno odradzam

pozdrawiam

elTalento
29.05.2015, 21:18
aha... i chyba lepiej mi sie jezdzilo z tylna 130/90 porownujac k60 w obu rozmiarach

NUROFEN
29.05.2015, 21:49
Tez mialem przod K-60 Nie pasowala mi. Kupilem Mitasa E07

Ale po głowie chodzila obawa czy guma da rade na rumunskich drogach...
Przegialem chyba w druga strone. Zamowilem Motoza Tractionator Enduro I/T.

Obawa tylko o dojazd ale nie jeżdżę agresywnie.