PDA

View Full Version : Materiał na ośkę - zawias wp48


iwan
16.02.2015, 15:41
Witam wszystkich!!

Sezon się zbliża, a jakiś czas temu kupiłem zawias od KTM LC8 950 Adventure. Będę go pakował do RD04, przy zachowaniu ori koła, zacisków. W związku z powyższym muszę wyrzeźbić nową ośkę. Pytanie tylko z czego.
Co sądzicie od stali AISI 4130 lub 4140? Stał chromowo - molibdenowa.
Odpowiednik według norm to bodajże 42CrMo4.
Dajcie znać co myślicie.

Pozdrawiam!!

madafakinges
16.02.2015, 15:46
Ja ośkę wykonałem z tłoka hydraulicznego(taki z koparek). Podszedłem do sklepu z częściamu do maszyn budowlanych i kupiłęm zaplaciłem chyba 100 za kawałek na ośkę. Jest powierzchniowo utwardzany a po przetoczeniu jest na tyle elastyczny że w razie W nie pęknie tylko się wygnie.

Nie wiem jaki to rodzaj stali ale tak poradził mi to mój człowiek do zadań specjalnych, niestety pomyciu na ośce pojawiał się rudy nalot, więc wszystko zaoksydował na czarno(oksyda taka jak np. lufy wiatrówek).

iwan
16.02.2015, 17:07
Dzięki madafaka. a powiedz mi, bo juz nie pamietam, mialeś ori liczniki, czy rzeźbileś coś z acewellem? Chodzi mi glownie o to,czy zostawileś slimak predkosciomierza, no i czy Twoj czlowiek od zadan specjalnych ma gdzieś wymiaru oski po przetoczeniu? :)

Dzieju
16.02.2015, 17:11
Jest powierzchniowo utwardzany a po przetoczeniu jest na tyle elastyczny że w razie W nie pęknie tylko się wygnie.
Czyli skroiłeś twarde a zostało miękkie , czy taka plastelinowa ośka to aby dobry pomysł.

iwan
16.02.2015, 17:17
No wlasnie chodzi o to,zeby w srodku bylo miekciejsze a na zewnatrz twardniejsze :)

siwy
16.02.2015, 17:22
a półosie samochodowe ?

Adagiio
16.02.2015, 18:28
Nie trzeba kombinować z żadnymi ośkami czy półośkami z odzysku , wystarczy pójść do sklepu gdzie sprzedają materiał tokarzom powiedzieć na co ma być i utną ile trzeba . Płaciłem 28 zł za kawałek żelaza na ośkę do Showa , po wytoczeniu robie chrom techniczny i nic nie zardzewieje .

Miki Głogów
16.02.2015, 18:43
Problem jest z samym tokarzem. Materiał można kupić, ale o dobrego machera nie jest tak łatwo. Napisz do Pekaesa, zna się na zawieszeniach, toczenie też różnym specom zlecał.

iwan
16.02.2015, 20:38
O tokarza to sie nie boje, znam gościa. Kwestia doboru materiału. Ośka nie może być z gównolitu. Może Adagiio dobrze prawi, poszukam, popytam w wyspecjalizowanych sklepach z materiałami do obróbki skrawaniem.

madafakinges
16.02.2015, 22:11
Nie mamy rysunków robiliśmy to na bierząco na skrawku kartki i korygowali, licznika nie miałem ori tylko acewell.
Dzieju ten materiał nie był miętki ale utwardzany mogł pęknąć, wole miętką wygiętą niż twardą i złamaną...

Dzieju
17.02.2015, 07:43
Zgadza się ale trzeba jednak zachować proporcję by na powyginanej ciągle nie jeździć.

madafakinges
17.02.2015, 08:29
Bez przesaty. Z resztą ori ośki też nie są jakieś super twarde...

Dzieju
17.02.2015, 08:40
Wybacz , umknęło mi że to od KTM, teraz wszystko jasne z tą miękkością ;)