PDA

View Full Version : Oryginalny walek zdawczy z roznymi zebatkami


fassi
22.01.2015, 21:38
Dla tych co nie spia z powodu walka daje nowa porcje do obgadania ;)

Czarnuchy afrykanskie z Austrii dlubia w silniku i porobili kilka fotek wiec podlinkuje tysz tu.

Kominacje NOWEGO walka i roznych NOWYCH zebatek zdawczych. Zobaczcie pasowanie:

Zebatka ESJOT
https://lh3.googleusercontent.com/-LBAmQFFcJyw/VLlPs6aabbI/AAAAAAAAKW0/iGpJ7GngjcA/s1024/esjot1web.jpg


https://lh3.googleusercontent.com/-I4EjIm2AzIQ/VLlPtoIzPXI/AAAAAAAAKXA/P3TI3zYgwpU/s1024/esjot2web.jpg


zebatka SUNSTAR

https://lh6.googleusercontent.com/-CkoydcyBngU/VLlPugWyt5I/AAAAAAAAKXM/2R0V9d6sW1A/s1024/sunstar1web.jpg


https://lh5.googleusercontent.com/-B_-4-9_YnYM/VLlPuxs0FFI/AAAAAAAAKXQ/fv2tgagpuVA/s1024/sunstar2web.jpg



zebatka mady by HONDA
https://lh3.googleusercontent.com/-xUbSd_lNUlw/VLlPtdzIUTI/AAAAAAAAKW8/OdossEshEA8/s1024/hondaweb.jpg


A moznaby to wrzucic dla potomnych do afripedii?

Dyskusje uwazam za otwarta ;)

Misza
22.01.2015, 21:46
Dyskusja jest chyba jednocześnie otwarta jak i zamknięta :)

Lucky Luke
22.01.2015, 21:59
Czyli żadna dokładnie nie pasuje ??

Ropuch
22.01.2015, 22:18
Mnie ze zdjęć się wydaje, że to nieodpowiednie miejsce pasowania jest !!!

Wałek powinien być pasowany w miejscu jego pracy, a te zewnętrzne zęby są jakby inne od tych roboczych.
To jest miejsce tego kawałka wałka między zabezpieczeniem, a właściwym wałkiem - dobrze kumam ??

lortprodisz
22.01.2015, 22:25
no i jeszcze wypadało by porównac dorabiane francuskie zebatki od kolegi Tolecki

Szpilon
22.01.2015, 22:29
no i jeszcze wypadało by porównac dorabiane francuskie zebatki od kolegi Tolecki

Dokładnie o tym samym pomyślałem. Jakoś o nich ucichło...

fassi
22.01.2015, 22:33
Ropuch, Walek ma te same zeby na powierzchni roboczej i na boku. TO jest chyba frezowane. ESjot ma konkretne luzy, sunstar ma mniejszy luz. Hondowska pasuje najlepiej ale tez ma luz.

Ropuch
22.01.2015, 22:50
Wklejam fotę, bo chyba masz rację :)
Ale jak dbasz tak masz - powtarzam jak mantrę, wymieniam zębatki przednie nie dalej jak co 10tyś km bez względu na ich stan zużycia !!!
Kilka razy Honda 120-150zeta ale cena jak za 2szt. Sunstara po ok 75zeta i takie stosuję :)
100tyś km Buhahaha

52627

ŁukaszBIA
22.01.2015, 23:06
Ropuch dość tego fotoszopa. Zmówiliście się chyba z Rafem..

fassi
22.01.2015, 23:12
tez zgadalem sie z nimi :) Moj ma 120 tys. i wyglada tak samo. Zebatka wymieniana co 28 tys. Ten naped co mam zalozony byl uzywany juz w innej afryce :D

Smaruje jakims smarem tylko aby nie rdzewial.

Tomas_XRV
22.01.2015, 23:57
Myślałem że Hondowska lepiej leży :confused:

torak
23.01.2015, 13:10
Pytanie co to za wałek???

fassi
23.01.2015, 13:34
Torak, jeden koniec tego walka wychodzi z lewej strony silnika w afryce, tam gdzie montujesz przednia zebatke z napedu lancucha w motocykl. nazywa sie fachowo walek zdawczy ;)

torak
23.01.2015, 20:29
Torak, jeden koniec tego walka wychodzi z lewej strony silnika w afryce, tam gdzie montujesz przednia zebatke z napedu lancucha w motocykl. nazywa sie fachowo walek zdawczy ;)
fassi, no proszę cię.:D Do czego służy, to wiem. Jak każdy: do wałowania... Chodziło mi jak bardzo jego kształt jest oryginalny.

fassi
23.01.2015, 20:30
Torak, to jest oryginalny walek zdawczy hondy. Znasz jakies inne?

mirkoslawski
23.01.2015, 20:35
Z tych zdjęć wniosek jest taki, że na nowe wałki (w sensie dosłownym i nie tylko) - najlepsze są oryginały. Na wyrobione - "nieorginały" (mają węższe szczeliny):dizzy:

torak
23.01.2015, 20:39
Czarnuchy afrykanskie z Austrii dlubia w silniku i porobili kilka fotek wiec podlinkuje tysz tu.
Dyskusje uwazam za otwarta ;)
Jakoś zrozumiałem że to NOWY wałek, w sensie wymieniony.
Ok. już nie śmiecę.

fassi
23.01.2015, 20:40
Austriacy pisza ze kat scian bocznych zebow w oryginalnej zebatce jest rowny katowi bocznych scianek walka. W tych dwoch innych te katy sie roznia czyli idealnie zrobione na frezowanie walka...

ps. Toprak, to jest nowy walek ktory jeszcze nie siedzi w skrzyni biegow ale w tej chwili juz siedzi.

mdxmd
23.01.2015, 20:40
mam fabrycznie nowy nie zakładany wałek i fabr. nową org. zębatkę i luz jest w każdej płaszczyźnie i nic się na to nie poradzi amen!

zbyszek
23.01.2015, 21:09
no ale jak to?? gadajoo ze te hundy to niby takie dobre??:D
lCWHfUMsh5o

fassi
23.01.2015, 21:16
Hundy dobre Panie, mowie orka bedzie. I tak te problemy z walkiem to pikus w porownaniu z naprawami srutownikow srubek ;)

Tak se mysle, ze jak ktos zmienia pomiedzy firmami zebatek to mu zezre to szybciej niz uzywanie jednej firmy caly czas. Zebatka sie dotrze i pasi

Lepi
23.01.2015, 22:23
Dotrze czyli zwiększy luz?

fassi
23.01.2015, 22:30
No tak, ale zeby sie dopasuja do zebow i bedzie mniej zuzywac. Ale dalej zuzywac. Napewno mniej jesli co chwile bedziemy zmieniac kat nachylenia zebow

Ten kto naprawial te glebogryzarki

http://glebogryzarka.pl/photos/glebogryzarka-ciagnikowa-1759277761.jpg

wie o co chodzi ;)

Lepi
23.01.2015, 22:38
W Polsce już dawno takich nie mamy. Wpadnij kiedyś do nas to zobaczysz czym się tu glebę gryzie :D

Dzieju
23.01.2015, 22:39
Wiele zależy od powierzchni roboczej styku elementów , kątów stykających się płaszczyzn no i twardości.
Generalnie w takich połączeniach celowo daje się jeden z elementów słabszy by oszczędzić ten drugi-droższy. Ale to wie każdy.
Na zdjęciach widać które zębatki są korzystniejsze dopasowaniem i takie należy stosować.

mdxmd
24.01.2015, 18:37
Generalnie w takich połączeniach celowo daje się jeden z elementów słabszy by oszczędzić ten drugi-droższy. Ale to wie każdy.


oryginalna zębatka jest najtwardsza, czyli najgorsza? w tym połączeniu lliczy się wszystko

dokładność obróbki zębatki
twardość,
pasowanie (luz)
smarowanie

i nawet gdyby zębatka była przykręcana śrubą wkręcaną w wałek to byłoby tylko trochę lepiej, bo wtedy zębatka przynajmniej nie będzie tańczyć po wałku, ale taka śruba z podkładką nie przeniesie momentu obrotowego praktycznie wcale bo docisk jest zbyt mały, jedynie śruba nakręcana na wałek dość mocno usztywnia połączenie, tylko po co? przecięż ten motocykl ma 60KM i niewiele więcej momentu a, że jeździmy nimi po 200.000km no to nasz problem ;) i nie ma się co oszukiwać ma to też sens bo po tych 15-20 latach aż się prosi o wymianę wszelkich uszczelnień gumowych w silniku, a do tego i tak trzeba rozebrać silnik.

Przypuszczam, że wybrano takie połączenie ze względu na łatwy montarz/demontarz w trasie, chociaż nie wiem czy ktoś to robi wjeżdzając na dłużej w trudniejszy teren..

RAVkopytko
24.01.2015, 18:48
Panie i Panowie jak to w austryji się dzieje to na pewno na wałek z katełoma próbowujom wsadzić zembatkie z hundy :lol19:
Ot taka austryjacka herezja na nowy rok. :D

Dzieju
24.01.2015, 21:33
Mdxmd , każdy z parametrów jest istotny ale też jeśli coś jest tanie i łatwe do wymiany w tym wypadku zdawcza to w razie potrzeby można to zrobić wszędzie nawet daleko od domu.
Wałka już tak nie naprawisz.
Weź pod uwagę myśl techniczną która była przewodnia w latach 80 przy opracowywaniu Afryki i nie myl jej ze współczesnością lub innymi zwykłymi motocyklami.
Mój wałek ma ponad 200tyskm i ma się nadal dobrze a przeżył pewnie z 15 lub więcej zdawczych które mu w żaden sposób nie zaszkodziły.

Lepi
24.01.2015, 22:11
Ale co jest przewodnią myślą? Kiepsko zaprojektowane połączenie wałek-zębatka? Daleko od domu naprawdę łatwiej zmienić niż "normalną" na jedną śrubę? Z tak zwanych zwykłych motocykli?

Dzieju
25.01.2015, 20:59
Trzeba by spytać inżynierów Hondy , skoro to niby kipskie chybotliwe połączenie wytrzymuje 200 czy 300tyskm to chyba nie jest źle.
A co do myśli technicznej to chodziło o ogólne zalożenia konstrukcyjne.