PDA

View Full Version : Schemat podłączeń przekaźnika pompy


Kazmir
06.01.2009, 17:37
Kilka wskazówek:

1. Z pompy wychodzą 4 przewody

*masa
*plus
*przerywacz
*cewka pompy

2. Ustal gdzie zamontujesz przekaźnik - długość przewodów

3. Przewód cewki pompy odlutować od przerywacza i dolutować
przewód o takiej długości (przedłużka), żeby stykneło do
przekaźnika. Miejsce lutowania - naciągnąć koszulkę termokurczliwą
i podgrzać

4.Do styku przerywacza od którego odlutowaliśmy przewód cewki
pompy dolutować przewód tej samej długości jak wyżej i wyprowadzić
go do przekaźnika


PS. Podos jeśli się nadaje do AfriPedi to załaduj to - dzięki

szwedzkikucharz
06.01.2009, 18:30
Kazmirze - a taki pstryczek który masz w swojej Afri do podpompowania paliwa to gdzie by trzeba wpiąć?
Naturalnie WIELKIE :brawo::brawo:

klanol
06.01.2009, 18:59
Kazmirze - a taki pstryczek który masz w swojej Afri do podpompowania paliwa to gdzie by trzeba wpiąć?
Naturalnie WIELKIE :brawo::brawo:
przed kostką od pompy (rozłączana) i podłączasz + pod bezpieczniki. wtedy w razie wymiany pompy nie musisz przekładać pstryczka. kostka jest na wiązce kabli pod bakiem (tam gdzie są dwie śruby mocujące bak)

Kazmir
06.01.2009, 21:50
Ale z Was WAMPIRY zmusiliście mnie do odtajnienia bardzo poufnych informacji

Napisał Klanol "przed kostką od pompy", albo w moim przypadku (może prościej jeśli pstryczek będzie w okolicach zegarów) z kostki która dostępna jest pod "czachą" Kostka która "wychodzi z org. elektronicznego przekaźnika

Wypinamy delikatnie dwa przewody i do nich dolutowujemy przewody, które podłączone będą do przycisku "typ dzwonkowy" - po chłopsku
Wg rysunku będzie to środkowy plus i prawy (specjalnie nie podaje kolorów - mogą się różnić
Widok kostki tak jak na rysunku (zaczep u góry)

Teraz dla Wiecznego (ta sama ilość browara , albo o jeden więcej)

Wprawne oko dostrzeże wszystko co potrzeba
Dioda to na rys Led (Chyba chodziło Ci o sygnalizację pracy pompy, a nie diodę do przekaźnika tłumiącą impuls)

Ważne
Jakby padł przekaźnik pompy można wpiąć mostek (uprzednio przygotowany i zabrany do gratów które z sobą wozimy) w podstawkę przekaźnika oznaczenia 86 i 30 Po takim zabiegu pompa pracuje znowu na swoich stykach jak przykazała fabryka jedziemy szukamy stacji CPN albo zakładamy zapasowy (koszt 4-6PLN)

Co ja narobiłem teraz to już nic nie zarobię......o ja biedny, nieszczęśliwy chyba z tej rozpaczy pójdę spać :mur:

wieczny
06.01.2009, 22:15
Dziękuję Kazmirze!
Fakt, chodzi mi o dyskotekę przy zegarach ;). Taki już nasz los. Ile ja bym na tych czujnikach rezerwy zarobił... ;).

klanol
07.01.2009, 07:28
niektóre przekaźniki mają wbudowane diody tłumiące, ma wtedy znaczenie do których złączek podłączacie przekaźnik 85/86. ja sprawdzam diodą LED, nie zrobi zwarcia tylko zaświeci. inaczej jak podłączyćie spalicie albo diodę (tak jak ja) albo pójdzie bezpiecznik

Kazmir
07.01.2009, 22:09
Kilka przemyśleń do tego tematu.

Wszelakiej ostrożności życzę wszystkim przy majstrowaniu. Zanim coś podłączysz, zmostkujesz sprawdź jaki to przewód i dokąd biegnie (dotyczy ręcznego zał. pompy i nie tylko)

Jeśli nie dacie rady przygotujcie niezbędne materiały - wiosna tylko patrzeć coś zaradzimy.

Jak powstała koncepcja płytki R2D2 wyraziłem mój pogląd może w sposób zbyt delikatny, ale wyrażający jednoznacznie, że umiejscowienie tejże płytki w pompie jest złym pomysłem
Musiało minąć trochę czasu i proza życia pokazała, że miałem rację.

Kilka płytek się spaliło Powiem tak - DOBRZE, ŻE TYLKO PŁYTKI SIĘ SPALIŁY......

Żeby nie było niedomówień Sam pomysł płytki jest OK!!! umiejscowienie płytki N.OK!!!
Tak jak w Windows'ach jest Service Pack1 tu potrzebny jest Service Pack1 do umiejscowienia tej płytki no ale to nie moja działka

i jeszcze jedna refleksja (może to z powodu grzańca bo trochę zmarzłem w garażu)

Jest tu dużo ludzi na forum, którzy mówią: po co gdybać a co będzie jak będzie.......
Może jednak "gdybanie" jest potrzebne po to , żeby jeździć bezpiecznie, bawić się fajnie na zlocie i takie tam.........oczywiście nie zawsze. Spontaniczność jest fajna jeśli nie narobi bałaganu

JareG
07.01.2009, 22:32
Kilka przemyśleń do tego tematu.
(..)
Jeśli nie dacie rady przygotujcie niezbędne materiały - wiosna tylko patrzeć coś zaradzimy.
(..)
że umiejscowienie tejże płytki w pompie jest złym pomysłem
Kazmir, a nie moglbys przygotowac kilka zestawow z takimi w/w materialami, celem zamontowania tejze plytki i wlacznika pompy gdzies pod kanapa w rd07..?
Ja np. chetnie do Ciebie podjade, i skorzystam z Twojej pomocy - w zamian za ustalona przez Ciebie gratyfikacje..

Sam nic nie bede z elektryka kombinowal, bo to nie moja dzialka :)

Kazmir
08.01.2009, 19:55
Jest mały problem Przekaźnik ma podstawkę można to zamontować trwale i bezpiecznie. Płytka jest goła trzeba by ją "ubrać" w jakąś obudowę. Mam pewien pomysł coś na wzór regulatora napięcia, ale to wymaga trochę nakładu pracy i grosza. Przyznam, że tej płytki nie widziałem w realu. Nie znam dobrze rozkładu RD - 07 - musiałbym popatrzeć na rozebraną siódemkę i wybrać sensowne miejsce gdzie to zamontować. Myślę, że da się to jakoś ogarnąć - wiosną dzień długi......

klanol
09.01.2009, 07:24
leniuchy, ile można w kółko poruszcać ten sam temat. ostatni raz piszę: montujesz podstawkę przekaźnika na kablu i wleczesz ją np w okolice regulatora, tam się mieści. płytkę peklujesz do starej obudowy po przekaźniku. zwraczasz tylko uwagę na odpowiednie podłączenie. w razie awarii płytki wstawiasz zwykły przekaźnik. płytka jest malutka i spoko się mieści.

"klanol's garage" pompy afrykowe w stylu rejli :D
a tak na poważnie to temat na prawdę był mocno omówiony ale jak komu mało to niech pisze do mnie na priv to chętnie pomogę bo wywlekanie ciągle nowych wątków w tym samym temacie może w końcu się znudzić :) pompa to nie reaktor atomowy i nie ma nad czym się mazać. bliżej jej do budowy cepa :)

http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=1883

Kazmir
09.01.2009, 17:34
klanol co ty na to ??? K&K brzmi prawie tak samo jak Filtry powietrza K&N (oczywiście sportowe) tylko te prawie robi różnicę :haha2:

Dobry pomysł z tą obudową po przekaźniku dla tych co już mają płytkę
Nie ma sensu natomiast kupowanie przekaźnika -wydłubywania go i w tą obudowę wstawiania płytki , którą też trzeba kupić. Prościej wstawić przekaźnik i taniej

cheniek
13.03.2009, 11:41
Witam

Wielkie dzięki za informacje zamieszczone w tym wątku.
Przekaźnik zamontowany - co prawda w wiaderku ale jako że pompa taka sama więc wszystko zagadało :).

p.s.
Po 26 tys km. styki wypalone do połowy :dizzy:
Oj pan Hąda się nie popisał :(


Pozdro

Kazmir
13.03.2009, 12:53
Witam

Wielkie dzięki za informacje zamieszczone w tym wątku.
Przekaźnik zamontowany - co prawda w wiaderku ale jako że pompa taka sama więc wszystko zagadało :).

p.s.
Po 26 tys km. styki wypalone do połowy :dizzy:
Oj pan Hąda się nie popisał :(


Pozdro

Super, że działa :Thumbs_Up: Pan Honda chce zarobić na serwisie:) a my mu trochę bruździmy:haha2:

paku
23.09.2009, 09:50
Czesc,
trafiłem tu bo chciałbym zamontować przekaźnik, ma tylko kilka pytań technicznych. (jakby co to proszę poprawić)

1. Rozumiem ze pompa podaje paliwo jak napięcie pojawi się na cewce pompy.
2. Styk przekaźnika jest włączony szeregowo ze stykiem oryginalnym = pracują równocześnie.

i tu pytanie, czy nie da się całkowicie zrezygnować ze styku oryginalnego i sterować przekaźnik (czyli cewkę pompy) bezpośrednio /bez udziału oryginału/

klanol
23.09.2009, 10:13
styk w pompie rozłącza jak paliwo osiągnie odpowiednie ciśnienie, nie można z niego zrezygnować

paku
23.09.2009, 10:24
styk w pompie rozłącza jak paliwo osiągnie odpowiednie ciśnienie, nie można z niego zrezygnować


Ok, ale co rozłącza - przekaźnik=cewkę, czy coś jeszcze ?

Bo jak tylko przekaźnik to może można "przełożyć" sterowanie styku bezpośrednio na przekaźnik, o to mi się rozchodzi.

Ale jest opcja że zupełnie nie kumam jak to działa :)

PS. Czy żeby tam zajrzeć (styk) to trzeba dużo rozbebeszyć ?

Coś zajarzyłem.

Styk pompy JEST STEROWANY ciśnieniem ?? Tak ?
Tzn przełączą się przy zmianach ciśnienia - rozumiem że sterowanie jest mechaniczne?

Liczyłem że np. z modułu, elektrycznie.

cheniek
23.09.2009, 11:43
TAK, sterowanie stykiem pompy jest mechaniczne (membrana).
W opcji z przekaźniekiem oryginalny styk pompy "wzbudza" tylko przekaźnik to przekazania prądu do pompy.

FrankoChmiel
16.06.2017, 19:59
Panowie, a można "na sucho" sprawdzić działanie pompy bo chyba zarżnąłem swoją? Np. podłączając 85 pod "-",a 30 pod "+"aku?

hellwoot
16.06.2017, 20:15
Najprościej to odłączyć wężyk z pompy, ten co idzie do gaźników i pokręcić rozrusznikiem. Będziesz widział czy działa. (paliwo w zbiorniku musi być i kranik odkręcony :p)
Jak masz wyjętą to weź wężyka trochę, nalej do jakiegoś naczynia benzyny, wężyk do pompy, koniec zanurzyć w benzynie i podpiąć pompe do prądu.
Na "sucho" i na słuch to tak średnio, bo niby można nawet dotknąć i czujesz, że pracuje ale nigdy nie wiadomo czy pompuje dobrze paliwo.
Jeszcze na wszelki wypadek możesz miernikiem sprawdzić czy masz prąd na pompie w momencie kręcenia rozrusznikiem. Nie masz miernika to próbówkę z żarówki 12v zrób.

FrankoChmiel
16.06.2017, 20:23
No właśnie cały trik polega na tym żeby sprawdzić czy nie spaliłem uzwojenia pompy. Mam na przekaźniku i przekaźnik pyka, nawet styki rozchylałem ręcznie ale pompa nie hula. Jeszcze zastanawiam się nad przewodami co wchodzą do pompy czy się gdzies nie ułamały i kwestia jest tego które podłączyc pod aku żeby rdzeń wyskoczył. Jak to nie zadziala to czeka mnie zakup nowej:(

O takie coś zrobię zrobię i będę już wiedział wszystko:
https://www.youtube.com/watch?v=M33KNEexsnA