PDA

View Full Version : bmw f650gs vs transalp 600/650


mlodysz
04.01.2009, 18:44
Witam

Jako że to forum AT mam nadzieję że nie będę za mocno pojechany za treść :dizzy::)
Jeszcze w tym roku nabędę pierwszy mój prawdziwy sprzęt i chciałbym zasięgnąć opini dotyczących tych dwóch sprzętów, za którym by przemawiało więcej +++, interesują mnie takie rzeczy jak prowadzenie, koszty serwisowania(jestem studentem) im niższe tym lepiej, ceny części jak wypadają, awaryjność, i ogólne wrażenia z z jazdy, mam 173cm wzrostu czy to aby nie za mało? budżet to około 10.000zł na sam motocykl. Moto będzie służyło głównie do turystyki i czasami do jazdy w krzakach http://www.transalpclub.pl/forum/images/smilies/20punk.gif
Z tego co się dowiedziałem to na korzyść:
Bmw:
+niskie spalanie
+mała awaryjność
+czynnośći serwisowe przerowadza się rzadziej

Transalp
+ dwa cylindry
+ jakiś bardziej trwały mi się wydaje
+ niezawodność
+ prawdopodnie tańsze części
+ bardziej mi się podoba

Proszę o jakieś opinie, może jakieś rzeczy których nie wymieniłem w plusach jak i minusy.

Pozdrawiam

szwedzkikucharz
04.01.2009, 18:52
Witam
Jako że to forum AT mam nadzieję że nie będę za mocno pojechany za treść :dizzy::)


Za treść raczej nie, ale za pominięcie "Powitalni"......, hmmm

mlodysz
04.01.2009, 19:00
Faktycznie pominęłem powitalnię, ale już się poprawiłem :) Pozdrawiam

tomekc
04.01.2009, 19:03
hmmmm...........w 650 bmw chyba silnik rotax-a pracuje czyz nie?nie zebym palal jakas miloscia do szkopkow ale wg mnie bmw powinno byc bokserem i im mlodsze tym gorszy shit.........

JareG
04.01.2009, 19:03
(..)
Proszę o jakieś opinie, może jakieś rzeczy których nie wymieniłem w plusach jak i minusy.
U nas na malym GS to kobity jezdza.. nie wiem, czy to plus czy minus :D:D

;)

SzymonBBI
04.01.2009, 19:15
tomekc nie wywołuj BABY z lasu...

hubert
04.01.2009, 19:21
Wady BMW:
- chodzi jak sieczkarnia :D
- kiepska osłona przed wiatrem

Dzieju
04.01.2009, 19:48
Jak Hubert napisał, gdy pierwszy ra z bliska posłuchałem co sie dzieje w silniku po odpaleniu to przeżyłem szok...... jak mozna było wyprodukować i przy użyciu jakiej technologii taki jazgot, stuki , wrażenie kilograma latających nakrętek i podkladek w silniku.....ale widać że niektórzy potrafią.....porażka.
Osłona przed wiatrem..... owszem ale tylko zegary ale kierowcy już nie, siedzi sie jak na skuterze z tą tylko róznica że nogi nie razem tylko osobno.
Jako że to małe i poręczne to pasuje dla kobitek co to ich zgrabność( wzrost) jak i delikatność( siła) wymaga czegoś lżejszego.
Ale cóż każdy lata na tym co mu pasuje.
Trampek może i genetycznie starszy ale za to sprawdzony na trasach świata, zdecydowanie pewniejszy jeśli chodzi o żywotność czy przebiegi , no i...... jak by nie było to Honda ,a GS to tylko Bmw tak to widzę.
Gdybym mial wybierać między Trampkiem a BMW........to w ciemno biorę AFRYKĘ :haha2: .... no dobra jak już nie Afryke to Trampka.
A swoją drogą to dziwi mnie czemu nie szukasz własnie AT zamiast TA i .....GS.
Życzę dobrego wyboru.

mlodysz
04.01.2009, 20:09
Africa jest dla mnie po prostu za duża mam 173cm wzrostu i sądzę że czułbym się jak na koniu i o jeździe w terenie i podpieraniu się mógłbym zapomnieć, dlatego albo TA lub BMW narazie widzę poparcie dla TA co w sumie mnie nie dziwi. Czy faktycznie żywotnośc Transalpa jest większa od Gs'a czy to po prostu takie stwierdzenie? Bo Honda to Honda czy coś w tym jest ?

czosnek
04.01.2009, 20:36
Nowa tenerka tez ładna i zgrabna. Albo z używek ktm lc4 adventure

hero
04.01.2009, 21:24
Nowa tenerka tez ładna i zgrabna. Albo z używek ktm lc4 adventure
Ale kolega szuka czegoś taniego w utrzymaniu i zakupie . Nie będzie, wiec go stać na zakup nowego sprzętą, a co do lc4 to oby ie przyszło mu go naprawiać , bo ceny i umiejętności mechaników pozostawiają wiele do życzenia. A przeczytaj jeszcze raz wypowiedź kolegi, a dowiesz się więcej- ma 173cm wzrostu i chce sie nauczyć , wiec lc4 jes za wysoki (myślę że wyższy niż AT).
Tak wiec twoja wypowiedź jest nie na temat i tyle.
OJ!

AWOBIALY
04.01.2009, 21:32
Dokładnie Kup Trampka Bedziesz Zadowolony ,pozdrawiam:)

czosnek
04.01.2009, 21:33
Ale kolega szuka czegoś taniego w utrzymaniu i zakupie . Nie będzie, wiec go stać na zakup nowego sprzętą, a co do lc4 to oby ie przyszło mu go naprawiać , bo ceny i umiejętności mechaników pozostawiają wiele do życzenia. A przeczytaj jeszcze raz wypowiedź kolegi, a dowiesz się więcej- ma 173cm wzrostu i chce sie nauczyć , wiec lc4 jes za wysoki (myślę że wyższy niż AT).
Tak wiec twoja wypowiedź jest nie na temat i tyle.
OJ!

ooj tato... ;)

No tak.. przegapiłem kawałek o cenie, pardon.
Co do lc4 to chłopaki z motosyberii dojechały na koniec świata bez większych problemów a oprócz tego też nie wyglądają na bardzo wysokich.
No ale w sumie masz racje, nie wtrącam się zwłaszcza, że pytanie dotyczyło konkretnych moto.

Oi :)

hero
04.01.2009, 21:38
A widzisz bo ja taki Afrykowy rasista jestem i zawsze znajdę wywrotowca

Artuditu
04.01.2009, 21:45
hmmmm...........w 650 bmw chyba silnik rotax-a pracuje czyz nie?nie zebym palal jakas miloscia do szkopkow ale wg mnie bmw powinno byc bokserem i im mlodsze tym gorszy shit.........

Tak tak ROTAX. Tyle że nie ze szkopii ino Austrii.
Jak ktoś już napisał, pracuje jakby ktoś zapomniał narzędzi po skręceniu wyjąć z niego:Sarcastic: I nie wiem czy we wszystkich( miałem doświadczenie tylko z jednym) ale za każdym wrzuceniem jedynki mam wrazenie, że właśnie teraz zabiłem skrzynię:p. W serwisie BMW powiedzieli że to norma i że tak właśnie "wali" jedynka w tych skrzyniach.

tomekv4
05.01.2009, 11:36
zdecydowanie transalp! awaryjność bliska zera. łatwe moto dla mechaników. tani w utrzymaniu. silnik robi tyle co rotax z beemki razy3. o wiele lepszy do turystyki przez dwa cylindry. trampek forever:bow:

Babel
05.01.2009, 11:40
Africa jest dla mnie po prostu za duża mam 173cm wzrostu i sądzę że czułbym się jak na koniu i o jeździe w terenie i podpieraniu się mógłbym zapomnieć,

To i tak masz 9 cm wiecej wzrostu niż ja :) - raczej kwestia techniki - latwo nie jest ale bez przesady - przyjemnosć z jazdy Afri - bezcenne.
Jak nie to bierz TA - tez bdb moto

Franz
05.01.2009, 11:53
zdecydowanie transalp! awaryjność bliska zera. łatwe moto dla mechaników. tani w utrzymaniu. silnik robi tyle co rotax z beemki razy3. o wiele lepszy do turystyki przez dwa cylindry. trampek forever:bow:

najwyżej x 1,8 :)
Spotkałem trampka który miał 230tys. silnik już łykał sporo oleju ' ale był
jeszcze na oryginalnych pierścieniach

oraz F 650 gs 120 tys jeszcze jeżdził bez remontu .

forhend
05.01.2009, 19:17
poszukaj trampka w dobrym stanie,bardzo dobry motocykl polecam.

jochen
06.01.2009, 10:41
Zdecydowanie Trampek - oprócz przytoczonych przez kolegów argumentów dot. żywotności i bezawaryjności jest jeszcze jeden ważny aspekt: zastosowanie. Ponieważ masz zamiar w pierwszej kolejności bawić się turystykę, będziesz musiał ubrać w sprzęt w wyższą szybę, zapewne gmole (polecam;)), stelaże z kuframi i masę innych pierdół. Cenowo o wiele łatwiej Ci to będzie zrobić z Trampkiem (taniej i więcej akcesoriów na rynku). No i wogóle jest lepszy:).

wieczny
06.01.2009, 15:44
Zadałeś to pytanie również na forum BMW?

mlodysz
06.01.2009, 15:59
Dzięki za odpowiedzi, pomogły mi w wyborze, wczorajsza jazda próbna na trampku tylko mnie utwierdziła, więc decyzja już podjęta będzie :)TA, mam nadzieje ze nie za szybko zachce mi sie afri bo budzet tego nie wytrzyma:mur: chyba ze jest to nieuniknione to cos trzeba bedzie wymyslec

pozdrawiam

wieczny
06.01.2009, 16:37
Ja jestem ciekaw co by Ci polecili na forum BMW ;).

rambo
06.01.2009, 21:11
też jestem ciekaw ;) ale chyba znamy odp

wieczny
06.01.2009, 22:22
Z Trelemorele jest inna sprawa, bo 660 kosztują tyle pół BMW, a SuTenere750 to inna liga.


Z resztą... Motocykl ma pasować kierowcy. Nie ma co kupować pszęta żeby innym się przypodobać.

Tak o!