PDA

View Full Version : Test 39 motocykli na dystansie 50000km - wyniki


fassi
10.09.2014, 15:43
Ciekawy artykul wpadl mi w lapy. Niezalezne (bo beemka nie wygrala :D) pismo niemieckie Motorrad przetestowalo 39 motocykli na dystansie 50 000km w ciagu ostatnich kilku lat

Brano pod uwage:
1. koszt jazdy/km , max 25pkt
2. spalanie l/km , max 5pkt
3. utrata wartosci pojazdu w %, max 10pkt
4. wizyty w warsztacie/awarie , max 30pkt
5. zuzycie, stan motocykla , max 30pkt

suma 100pkt.

no i wyniki
1: Honda (http://www.motorradonline.de/honda/5661) CBR 600 F
2: Harley-Davidson (http://www.motorradonline.de/harley-davidson/1250) Road King
3: Yamaha XJ6 (http://www.motorradonline.de/yamaha-xj6/3443) Diversion
4: Triumph Tiger (http://www.motorradonline.de/triumph-tiger/4121) 800 XC
5: Honda Crosstourer 3 razy w warsztacie, 0 awarii
6: Honda CBF 1000
6: Suzuki Bandit 1250 (http://www.motorradonline.de/suzuki-bandit-1250/4032) S
6: Suzuki (http://www.motorradonline.de/suzuki/5660) Gladius
6: Yamaha (http://www.motorradonline.de/yamaha/5663) XT 1200 Z Super Ténéré
10: Triumph (http://www.motorradonline.de/triumph/5658) Sprint ST

hmmm, KTMa i Beemki dale nie ma, tylko same hondy, japonce, hamerykanin i anglik :D

no to szukamy dalej

11: BMW (http://www.motorradonline.de/specials/bmw-spezial-2014/560688) K 1200 S jest i Beemka!!! 5 razy w warsztacie, 0 awarii
11: Kawasaki (http://www.motorradonline.de/kawasaki/5662) ER-6f
13: Honda VFR (http://www.motorradonline.de/honda-vfr/5560) CBS-ABS znowu pieronska honda
14: Yamaha (http://www.motorradonline.de/yamaha/5663) YZF-R1
15: Ducati Multistrada 1200 (http://www.motorradonline.de/ducati-multistrada-1200/273671) S no toto juz Jakis zart ze ducati przed GS
15: Suzuki (http://www.motorradonline.de/suzuki/5660) V-Strom 1000
17: Suzuki GSX-R 1000
18: BMW F 800 S jest i beemka mala. 8 warsztatow/1 awaria
18: BMW R 1200 GS tadaaaaam i jest duzy GS. 5 razy warsztat/1 awaria. No ale gdzie ten KAT?
18: Honda (http://www.motorradonline.de/honda/5661) Fireblade znowu kitajec
18: Victory Hammer (http://www.motorradonline.de/victory-hammer/328859) S a co toto jest???
22: Kawasaki (http://www.motorradonline.de/kawasaki/5662) ZX-10R
22: Triumph (http://www.motorradonline.de/triumph/5658) Daytona (http://www.motorradonline.de/daytona/188309) 675
22: Yamaha (http://www.motorradonline.de/yamaha/5663) XT 660 X
25: Aprilia (http://www.motorradonline.de/aprilia/5670) NA 850 Mana, taaa ,aprilia
25: BMW (http://www.motorradonline.de/specials/bmw-spezial-2014/560688) R 1200 GS - znowu GS? ale ten gorszy Jakis. 6 wizyt w warsztacie/ 2 awarie
25: BMW S 1000 RR
25: Kawasaki ZZR 1400
29: Kawasaki Z 1000
29: Triumph Thunderbird
31: KTM (http://www.motorradonline.de/ktm/5664) 690 SM taaadaaaaaam, jest i KAT, 7 x warsztat/2 awarie
31: Aprilia (http://www.motorradonline.de/aprilia/5670) RSV4 R
33: Kawasaki Z 1000 (http://www.motorradonline.de/kawasaki-z-1000/5326) ABS
34: Buell (http://www.motorradonline.de/buell/5669) Lightning XB12S
35: KTM 950 Adventure - JEST! Duzy najlepszy na swiecie podrozniczy motocykl byl 9 razy w warsztacie (kazdy raz na innym kontynencie/mial 2 awarie
36: Suzuki (http://www.motorradonline.de/suzuki/5660) Intruder M 1800 R
37: BMW (http://www.motorradonline.de/specials/bmw-spezial-2014/560688) K 1300 GT
38: Ducati (http://www.motorradonline.de/ducati/5659) 1098
39: KTM 1190 RC8

reszta sie nie liczy ;) Wiecej o pojedynczej punktacji tutaj:

http://www.motorradonline.de/dauertest/die-motorrad-dauertest-in-der-uebersicht/590540

w texcie przy kazdym motocyklu sa wyniki punktacji i linki do testow, niestety w jezyku wroga

Osobiscie wybralbym KTMa bo w nazwie ma super adwenczer, a jak wiadomo bez tego napisu nie ma adwenczera ;)

A co wy wybieracie?

ex1
10.09.2014, 16:46
my wybieramy nadal KTM-a.. :D
bo jest mega fajny w przeciwieństwie do flaków z olejem.. ;)

magicl
10.09.2014, 17:00
Po ostatniej wpadce ADAC moj dystans do wszystkich "opiniotworczych" niemieckich tworow tylko sie poglebil. Takze wszystko co helmuty testuja biore z przymruzeniem oka. Dla mnie oczywiscie Japonia:)

fassi
10.09.2014, 17:04
" Panie wladzo, bo ja lubie zapierdalac" :D za reszte zaplacisz karta mastercard

dzis ponoc odslona nowej "afryki we frankfurcie" Forum AT w DE sie gotuje i zdaje relacje na zywo :D

magicl: dlatego sie dziwie motorradowi ze nie wygralo BMW

magicl
10.09.2014, 17:11
dzis ponoc odslona nowej "afryki we frankfurcie" Forum AT w DE sie gotuje i zdaje relacje na zywo :D

Ciekawe co japonce wystrugali tym razem :confused:

Spidi
10.09.2014, 17:50
Taki test z założenia jest do kitu i ekscytować się nim albo wyciągać daleko idące wnioski o wyższości jednych maszyn nad drugimi, może co najwyżej średnio inteligentny czytelnik auto świata tudzież faktu.
Jak wogóle można porównywać ze sobą tak skrajnie rożne motocykle, które użytkuje sie w całkowicie odmienny sposób, często w skrajnie różnych warunkach?
Kto o zdrowych zmysłach porównuje ze sobą litrowego superbike'a do HD Roadsterów Kinga i jeszcze przeplata to turystycznym enduro!?
Kaman... Jeszcze biorąc pod uwagę takie a nie inne kryteria do oceny, gdzie 40% punktacji dotyczy wyłącznie kosztów eksploatacji. IMO kpina nie test...

strobus1
10.09.2014, 18:11
Brano pod uwage:
1. koszt jazdy/km , max 25pkt
2. spalanie l/km , max 5pkt
3. utrata wartosci pojazdu w %, max 10pkt
4. wizyty w warsztacie/awarie , max 30pkt
5. zuzycie, stan motocykla , max 30pkt


Dziwne te kryteria wyboru, pasują raczej do oceny rodzinnych kombi w dizlu, przynajmniej ja takie stosuję szukając tego typu auta....
Ad 5 - jak porównać zużycie na 50kkm afryki latanej turystycznie po asfalcie i takiej która zwiedziła Rumunię, Ukrainę, kawałek Afryki widziała??
Zdrówka

bicio
10.09.2014, 18:13
No nie ma nic odkrywczego w tym teście, Hondy się nie jebią, są dobrej jakości i tanie w eksploatacji.
Strobus obie afryki będą wyglądać i jeździć tak samo.

Fazik u nas się mało ludzi ekscytuje nową AT bo połowa na tym forum kmini jak tu na KTM uciułać. Niemcy już odrobili tą lekcję :D

miroslaw123
10.09.2014, 18:52
Fajne fajne a i tak nie ma kasy na zmiany

redrobo
10.09.2014, 19:23
Przypomniala mi sie rozmowa z wlascicielem golfa 2 w dieslu, kiedys jak kupowalem kilka gumek do zawieszenia do bejcy 325 coupe. Gosc patrzy i mowi... eeee moj golfiak sie nie psuje, te bmw to gowno. Wiec go zapewnilem od razu ze predkosc z jaka pokonuje niektore zakrety jest abstrakcja dla niego nawet na prostej... przeciazenia w zawieszeniu to inna bajka, a silnik jest 3 razy mocniejszy.... gosc wyszedl i nic juz nie mowil...

Miras Sc
10.09.2014, 20:49
A co się miał z tobą wadzić. Przecież to jasne, że jego Golf jest dla niego najlepszy, dlatego go kupił. Szybkość, psze Pana to nie wszystko.

Rosjanie mają takie powiedzenie: "tisze jediesz dalsze budiesz".
Ile procent przejechanego dystansu zapierdalasz 200km/h na turystycznym enduro, czy to w offie czy po czarnym?

Faziku, czekamy na jakieś newsy z tej premiery

wilczyca
10.09.2014, 21:34
Hm, a takiej hondy nc700 nie uwzględnili w teście, chociaż większość firm kurierskich w Londynie w nie właśnie inwestuje. A z wszystkich punktów branych pod uwagę przez Motorrad tylko 3-ci punkt Angoli nie obchodzi.

nicek27
10.09.2014, 21:46
dzis ponoc odslona nowej "afryki we frankfurcie" Forum AT w DE sie gotuje i zdaje relacje na zywo :D


Już się podjarałem, szukam info czy jeszcze jest i żeby podskoczyć, a tu już na forum DE wyszło jaką Afrykę podali..;) :haha2:

:)

redrobo
10.09.2014, 22:20
A co się miał z tobą wadzić. Przecież to jasne, że jego Golf jest dla niego najlepszy, dlatego go kupił. Szybkość, psze Pana to nie wszystko.

Rosjanie mają takie powiedzenie: "tisze jediesz dalsze budiesz".
Ile procent przejechanego dystansu zapierdalasz 200km/h na turystycznym enduro, czy to w offie czy po czarnym?


Chodzilo mi o fakt bezsensonego porownywania zupelnie roznych motocykli. Na dole zdecydowanie znalazly sie motki, do ktorych wiekszosc wzdycha:-)

fassi
10.09.2014, 22:40
Ja mysle ze dobry test, bo kryteria sa wspolne dla wszystkich motocykli.

1. koszt jazdy/km , max 25pkt - kazdy motocykl z testu potrzebuje opony, klocki i inne materialy eksploatacyjne.
2. spalanie l/km , max 5pkt - kazdy motocykl jedzie na paliwo
3. utrata wartosci pojazdu w %, max 10pkt - rynkowa wartosc mozna okreslic
4. wizyty w warsztacie/awarie , max 30pkt - tego nie trzeba tlumaczyc
5. zuzycie, stan motocykla , max 30pkt - rdza, pekajace gumy, siedzenie, matowienie lakieru.

Z tego co przelecialem to testy byly robione dla wszystkich moto na szosie w podobnych warunkach i w lecie przez ostatnie 5 lat.

50000km to juz fajny przebieg, dla niektorych motocykli to juz poczatek konca :D

Sa porownywane czyste liczby a nie uczucie typu: fajna zawiecha, przyspieszenie, zajebistsc. I nie wystepuje zdanie: z tych wszystkich motocykli beemka nie prowadzi we wszystkich kategoriach, ale uczucie jazdy na niej zmusza nas do postawienia jej na 1szym miejscu ;)

A czy ten test zostal rzeczywiscie przeprowadzony rzetelnie to juz calkiem inna sprawa...

A to pokazala honda dzis we frankfurcie :vis:

http://www.honda.de/specials/mc/intermot2014/img/start/crosstourer.jpg

reszta tu: http://www.honda.de/specials/mc/intermot2014/honda.php

ale jest nadzieja!! Nowa CRF 1000 ma byc pokazana w Milanie w 2015 :D :D

Spidi
11.09.2014, 00:13
Jakoś trudno mi uwierzyć, że tak samo jaka latali wariatami pokroju 1098, R1, czy GiXa 1000 kulali się HD Road Kingiem czy XT 660? :haha2:

Ciekaw jestem też jak im wyszły te koszta.
Wg. ich danych sportowe litry palą od 5,9L/100km(gsxr 1000) do 6,8L 100/km? W praktyce te motocykle przy dynamicznej jeździe spokojnie wciągają średnio 10-10,5 litra na setkę. Do tego zjadają opony w oczach(a nie są tanie!), szybciej niż KTM 990/1190 TKC80tki przy mało oszczędnej jeździe na asfalcie, interwały serwisowe stosunkowo krótkie... W moim odczuciu te dane są z sufitu i sugerowane się końcowymi wynikami ma nie wiele więcej sensu niż przejmowanie się horoskopem. ;)

myku
11.09.2014, 00:20
Tylko Kat,a ten test to :haha2:

rupert
11.09.2014, 00:37
Hm, a takiej hondy nc700 nie uwzględnili w teście, chociaż większość firm kurierskich w Londynie w nie właśnie inwestuje. A z wszystkich punktów branych pod uwagę przez Motorrad tylko 3-ci punkt Angoli nie obchodzi.

Bo to test motocykli, nie skuterów:haha2:

ex1
11.09.2014, 00:41
Fazik a na którym miejscu znalazła się.Afryka.. bo coś.nie mogę dostrzec..?

redrobo
11.09.2014, 08:42
Ex1 - afryka bylaby na 1, strata na wartosci zerowa, malo pali, w serwisie ani razu, a usterki to przygoda dla wybrancow:) zuzycie przy asfaltowej turlance byloby tez zerowe - motocykla jak i opon.:) dlatego uwaza sie afre za motocykl ideal. (taki sarkazm z rana, a co..)

puszek
11.09.2014, 09:20
Pojedziemy na Afrykach na targi przywitać młodszego brata :-))
w 2015 roku sie narodzi i wszelkie pseudo motocykle znikną z rankingów:D

ex1
11.09.2014, 10:16
Ex1 - afryka bylaby na 1, strata na wartosci zerowa, malo pali, w serwisie ani razu, a usterki to przygoda dla wybrancow:) zuzycie przy asfaltowej turlance byloby tez zerowe - motocykla jak i opon.:) dlatego uwaza sie afre za motocykl ideal. (taki sarkazm z rana, a co..)


;) pytałem o Afrę.. bo skoro zestawia się.nowe modele motocykli szosowych z 11 letnim KTM-em, to czemu w zestawieniu nie ma Afry..?

puszek
11.09.2014, 10:31
;) pytałem o Afrę.. bo skoro zestawia się.nowe modele motocykli szosowych z 11 letnim KTM-em, to czemu w zestawieniu nie ma Afry..?

Pewnie dlatego że Afry:mad: nie produkują

ex1
11.09.2014, 10:51
Pewnie dlatego że Afry:mad: nie produkują

KTM-a 950 też nie..

fassi
11.09.2014, 11:22
Ex, jak znajde test oldtimerow to dam znac. Pozatym test dla afryki na dystansie 50000km to musialby sie nazywac: Jak docierac afryke twin :D Test afryki nie bylby tani na dystansie 150 000km aby w koncu sprawdzic czy ten walek sie wyrabia czy nie :)

mdxmd
11.09.2014, 11:32
co znaczą te wizyty w warsztacie ?? jakieś problemy z motocyklem, które wymagały wizyty w warsztacie ....????? a co znaczą awarie - czy to, że trzeba było motocykl holować do warsztatu ??

a co do testów na 50.000km to jest to śmieszna ilość km, tak na oko pierwszy łańcuch po fabrycznym i jeżeli motocykl był już 5-6 razy w warsztacie to brawo!! takie mamy widać teraz standardy,

redrobo
11.09.2014, 11:51
w moim kacie przednie zebatki 14 lub 15 trzymaja 2 tys. km. gora... wiec w tym tescie bylbym 24 razy w serwisie z powodu samych zebatek.

fassi
11.09.2014, 11:57
tu jest test kata

http://www.motorradonline.de/dauertest/dauertest-ktm-950-adventure/104461

nie mam czasu teraz czytac i tlumaczyc, moze wieczorem.

Widze narazie ze kata rozkrecili w drobny mak aby zuzycie sprawdzic. Ech te niemce...

ex1
11.09.2014, 14:36
tu jest test kata

http://www.motorradonline.de/dauertest/dauertest-ktm-950-adventure/104461

nie mam czasu teraz czytac i tlumaczyc, moze wieczorem.

Widze narazie ze kata rozkrecili w drobny mak aby zuzycie sprawdzic. Ech te niemce...

hehe

tutaj też był test ..

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=32618


i tutaj.. :)

https://www.youtube.com/watch?v=sDiAxCkUvyk

fassi
11.09.2014, 15:58
:D zauwazcie zdanie w linku ADV:

Problems?? None!... Nothing, zip, zero, nada!!... - uzycie duzej czcionki jak w oryginale


Ex, to musi byc niesamowite uczucie, ktorego my na tych afrykach nie zaznamy. U nas ten licznik sie kreci i kreci i kreci, nudno, nic sie nie dzieje ;)

Dubel
11.09.2014, 18:23
Fazik zapewniam Cie ze w duzym Kacie tez sie kreci i kreci i kreci ...
A z tym nudno to nie przesadzaj bo jak nie pompa to regulator, jak nie regulator to znow pompa lub modol i tak sie kreci w miedzyczasie czujnik stopki bocznej w blocie zwarjuje. A zeby nie bylo zbyt melodycznie to na wolnych kosz sprzeglowy zagra nie do taktu :D
No i nie zapomnijmy o kondonowatym zawieszeniu jak sie wjedzie w teren ktore nie pozwala na nude i caly czas trzeba walczyc o zycie :D
Wiec nie przesadzajmy z ta nuda na Afri :)

Jeszcze jedno. Zostawiliscie bez komentarza fakt ze Afryki nie ma w tym porownaniu (uzasadnienie ze nie jest produkowana jest malo wystarczajace :) )

Pozdro

fassi
11.09.2014, 18:57
Dubel, no w afryce psuja sie te rzeczy, ale jak ma nalatane powyzej 50 000 i nie widac tej radosci kiedy komus wybije polowa setki na liczniku, jak wsrod uzytkownikow nowych moplikow ;)

Afryki tu nie ma bo w tych testach brali nowe motocykle, a afryki juz nie ma nowej od 11 lat bodajze albo? Czekam na test oldimerow pt. Porownianie oldtimerow na dystansie 200 000 km I jak wszyscy tu wiemy to nasza afryka go wygra :D

Dubel
11.09.2014, 19:04
Dubel, no w afryce psuja sie te rzeczy, ale jak ma nalatane powyzej 50 000 i nie widac tej radosci kiedy komus wybije polowa setki na liczniku, jak wsrod uzytkownikow nowych moplikow ;)

Afryki tu nie ma bo w tych testach brali nowe motocykle, a afryki juz nie ma nowej od 11 lat bodajze albo? Czekam na test oldimerow pt. Porownianie oldtimerow na dystansie 200 000 km I jak wszyscy tu wiemy to nasza afryka go wygra :D

Styki w pomie koncza sie przy okolo 40-50tys. a na regulator stopke boczna przebieg nie ma wplywu. No i melodyczny kosz tez potrafi fczesniej zagrac :)
Tak czy owak Afri to fajne moto lecz nie ma co przesadzac z jego niezawodnoscia i perfekcyjnoscia wyjkonania :) Jest ona motocyklem GODNYM zaufania lecz nie demonizujmy nowszych konstrukcji. Warto polatac paroma motocyklami by otworzyc oczy.
Pozdro
Pozdro

bicio
11.09.2014, 19:55
Czekam aż Misza kupi lc8 i tak gdzieś za 5 lat będzie obiektywne i miarodajne porównanie obu motocykli przy max wpierdolu bo póki co to takiego nie ma a reszta to bicie piany przed/po zimie :D

Dubel
11.09.2014, 22:31
Tak!!!! to będzie test wytrzymałościowy wiarygodny w 100% :D

ex1
12.09.2014, 01:28
Afryki tu nie ma bo w tych testach brali nowe motocykle, a afryki juz nie ma nowej od 11 lat bodajze albo?

dziwne bo wzieli KATA który nei jest produkowany od lat 10.


ps. Jestem przekonany ze KAT da radę, i MIsza nie wróci do Afry.. ;)

Lepi
12.09.2014, 11:34
I to wzieli kata z początku produkcji. Jak wiadomo dwa pierwsze roczniki miały swoje problemy, które zresztą wyszły w teście.

Kto pamięta jakie problemy wieku dziecięcego miała afra?

Adagiio
12.09.2014, 12:25
Ja pamiętam , RD03 nie miała żadnych akcji serwisowych . W tamtych czasach takie określenie nie istniało nawet :haha2:.
Zdrowia

Dzieju
14.09.2014, 20:57
Dawno temu pojazdy były obliczane na lata i duże przebiegi.
Teraz też są obliczne ale na psucie co by serwisy doiły kieszenie użytkowników.
Czyli po nowemu to robimy bubel a potem najwyżej na akcjach serwisowych coś wymienimy ale kasa z łatwowiernych ludzi i tak jest zapewniona.
W tym wszystkim jest świateko w tunelu.
Ci co gonią za modą i nowościami prawdziwe sprzęty pozostawią dla tych co je docenią :)

fassi
14.09.2014, 21:06
Dzieju, jak w tym innym tescie o ktorym pisalem, fabryki wola wydac kase na zastpecze motocykle+hotele dla swoich klientow, niz na dlugotrwale testy maszyn. I tak to sie bardziej oplaci. To klienci dzisiaj sa kierowcami testowymi :)

hanibal1970
14.09.2014, 22:18
Oczywiście że KTM-990 Adventure na razie bez żadnych awarii

Dzieju
16.09.2014, 16:43
Dzieju, jak w tym innym tescie o ktorym pisalem, fabryki wola wydac kase na zastpecze motocykle+hotele dla swoich klientow, niz na dlugotrwale testy maszyn. I tak to sie bardziej oplaci. To klienci dzisiaj sa kierowcami testowymi :)
I to jest słuszne podsumowanie dzisiejszych metod konstrukcyjno/handlowych.
Tanim kosztem mają miliony testerów bo dodatkowo ci klienci-testerzy płacą za możliwość testowania kupując te badziewiaste pojazdy.

mdxmd
22.09.2014, 20:29
nie przesadzajcie z tą super niezawodnością staroci, bo jaki model sobie nie przypomnieć to zawsze były jakieś mniejsze lub większe bolączki bolączki, a to, że obecne motocykle teoretycznie mają więcej wpadek to zawdzięczamy prze wszystkim sobie czyli klientom bo

1. motocykl ma mieć dużo mocy i momentu a przy tym mało palić + ekologia (no to ostatnie to może nie do końca wina klienta, ale zatruć się to też nie zdrowo ;))

efekt -> konieczność ponoszenia stopnia sprężania, skomplikowany system zasilania, dodatkowe przepustnice sterowane elektronicznie zarówno na ssaniu jak i na wylocie spalin itp itd., zmienne długości kanałów ssących i inne czary mary

2. ma mieć małą masę

efekt -> maksymalne zmniejszanie przekrojów podzespołów i wystarczy, że trafi się minimalnie nie jednorodny wałek czy coś innego i się urywa, coś pęka itd. itp

3. ma być tani

efekt, przenoszenie produkcji podzespołów do CRL a zakup surowców gdzie taniej, produkcję jakiejkolwiek części można zlecić różnym wykonawcom, którzy prawie ustawiają się w kolejce

4. Ludzie, którzy pracują przy projektach to nie są ci sami co 20lat temu, a obecna rotacja jest spora więc o błędy nie trudno

5. Nikomu oprócz klienta nie zależy aby motocykl był bezawaryjny i doskonały i to dosłownie nikomu a już na pewno : producentowi, serwisom, producentom akcesoriów i udoskonaleń, dystrybutorom itd.... sznureczek pijawek na utrzymaniu klienta końcowego jest długi a na końcu z urzędem skarbowym, i trzeba być wyjątkowo naiwnym aby wierzyć, że to przypadek, że padają łożyska dyfra np. po 40-60.000km, gdy tego typu przekładnie robi się już od "niepamiętnych" czasów i to bez kalkulatorów.

a obecna gwarancja to fikcja literacka prawie, bo komputery mogą rejestrować praktycznie wszystko, i jak ci coś padnie w silniku, coś pęknie lub szybko się zużycje to powiedzą, że dwa razy silnik był na czerwonym.. 10% czasu spędzał na obrotach blisko czerwonego pola, 15razy leżał, 10 razy jechał na kole, i 3 razy dostał w palnik bez rozgrzewania..

6. Obecnie klient ma teoretycznie łatwiejszy dostęp do informacji opinii itd... ale to tylko pozornie bo w sieci panuje bełkot informacyjny i tak do końca nie wiadomo kto to pisze, może przedstawiciel lub pracownik marketingu a znaczna część materiałów jest sponsorowana, a znana gazeta x nie napisze źle o marce y bo ta marka to 20% przychodu z reklam no i co wy na to?? to większej komuny nie było nawet za komuny. Klient jest bardzo sprytnie manipulowany i najlepiej wyrobić opinię, że przebieg 60.000km w motocyku to duży i najlepiej ten co go stać niech kupić już nowy moto w salonie a następni właściciele używki to już pożywka wszystkich.

także powodzenia....

a tak z innej beczki - ostatnio spotkałem się już z kilkoma przypadkami motocykli (tzw. świeżo sprowadzone), które były po niewielkich kolizjach i wydawać się mogło, że skoro motocykl jechał do końca to był na pewno sprawny silnik zdrowy i trochę poprawek, wymian i mam sprzęta 3 lata 10000km przebiegu....... i co się okazuje w motocyklu pało coś co powodowało, że naprawa była nie opłacalna więc co się robi?? niby kraksę .. do tej pory myślałem, że to tylko Polacy mają takie pomysły.

fassi
22.09.2014, 21:52
do pkt. 6.

wlasnie ten test mnie zdziwil, bo w niemieckim pismie nie wygrala Beemka ;)

pozatym wszystko sie zgadza

mdxmd
23.09.2014, 00:57
do pkt. 6.

wlasnie ten test mnie zdziwil, bo w niemieckim pismie nie wygrala Beemka ;)

pozatym wszystko sie zgadza

właśnie ten test wg.mnie jest jedną z form owego bełkotu i w zasadzie to nic z niego nie wynika bo podano niby testowi tyle motocykli ale w jakich warunkach, czy podzielono je na kategorie i użytkowano zgonie z przeznaczeniem czy te KTM'y i BMW to jeździły w terenie, czy tylko asfalt, a jak były wizyty w serwisie to po co?? czy może ktoś to przetłumaczyć??

chodzi o to, że ktoś kto jeździ KTM, czy nawet R1200GS i tak nie przesiądzie się na heblarkę czy innego wynalazka tylko dlatego, że w teście jest na 1 pozycji, bo tych motocykli nie kupuje się na ładne chromy czy szerokość tylnej opony, przyśpieszenie do setki ani z żanego innego powodu właściwego dla całej maści chopperów, naked'ów, itd.... przeznacze tych motocykli jest inne więc co ma dać takie porównanie?

a nawet jak ta crosstourer jest 10x mniej awaryjna to co z tego ? i tak nikt tym nie będzie się wściekał w terenie a ja gdybym miał to kupić zamiast endurasa to już wolałbym FJR, czy ST1300 przynajmniej mają zegary a nie pudełko z kontrolkami.:), żaden ze mnie nawet amator off'a ale na oko wiać, że to się kompletnie nie nadaje, więc po co porównywać ?

zwróć uwagę, że w teście są motocykle, które nie mają swoich odpowiedników, jest cbr 600 a dlaczego nie ma kawy czy suzuki czy yamahy z klasy 600, tam są takie motocykle dla których wygrana jednego nie jest zagrożeniem dla drugiego, a jeśli nawet to miejsca są zbliżone, może wyjątkiem jest tiger 800xc na 4 pozycji tylko kompletnie nie rozumiem skąd się tam wziął bo ani mało pali, ani nie jest secjalnie tani, zawieszenie nie regulowane (przód), ale to rynek niemiecki więc może oczekiwania były inne.
POzR

Spidi
25.09.2014, 23:39
Mdxmd - podpisuje się oburącz pod tym co napisałeś. Trafne podsumowanie testu w jednym słowie - bełkot! :)

fassi
17.10.2014, 00:09
Tak, test wielu motocykli na dystansie 50 000km, ich rozebraniu w czesci pierwsze i pomierzeniu, zweryfikowaniu i wydaniu oceny jest ... belkotem. To ile trzeba na tych motocyklach pojezdzic aby test byl wiarygodny?

Wiemy tez ze kazdy test w ktorym nie wygrywa KTM lub BEEMWE to belkot i obojetnie na jakim dystansie. To nie jest test na uczucia i emocje, to sa czyste liczby i fakty.

W chwili wolnej przyjrzalem sie belkotowi o KTMie 950 adwenczer. Kilka pukntow belkoczacych:

1. 8000km - wydmuchana uszczelka pod glowica,
2. 8500km - 2 razy trzeba wzywac lawete, pompa paliwa siadla
3. 30000km - silnik strasznie hgalasuje, raz wiecej raz mniej. Decyzja, jedziemy dalej
4. ostatnie kilometry - silnik halasuje konkretnie, traci nawet na mocy

50000km. silnik na stol, inzyniery z KTMa s ana miejscu. Zawory wydechowe w tragicznym stanie, maja konkretne spekania i to kwestia kilku kilometrow aby silnik se wzial i wybuchl. Jest podejrzenie ze serwis KTMa mogl ustawic zly luz na zaworach.

Zwazywszy na to ze motocykl ma jeszcze gwarancje, wybuch silnika nie jest tania usterka gwarancyjna.

Niestety wiecej belkotu mozna znalezc w pdfie, ktory trzeba za 2 ojro kupic ;)


A tu kilka fotek z nastepnego belkoczacego textu. Poczytam kiedy w przerwie i pobelkocze tu troche.

GS 12ty po 50000km, sorry tylko 43125km bo:

sie lozysko rozsypalo i skrzynie zablokowalo
http://www.motorradonline.de/sixcms/media.php/11/thumbnails/020_BMW%20R%201200%20GS%20Baujahr%202013%20Dauerte st%20Abschlussbilanz.jpg.3685982.jpg

sie troche pokrycia panewki oderwalo
http://www.motorradonline.de/sixcms/media.php/11/thumbnails/060_BMW%20R%201200%20GS%20Baujahr%202013%20Dauerte st%20Abschlussbilanz.jpg.3686054.jpg

jak sie lozysko sypalo to i pompe porabalo
http://www.motorradonline.de/sixcms/media.php/11/thumbnails/070_BMW%20R%201200%20GS%20Baujahr%202013%20Dauerte st%20Abschlussbilanz.jpg.3686072.jpg

slizgi lancucha rozrzadu troche sie wyslizgaly
http://www.motorradonline.de/sixcms/media.php/11/thumbnails/160_BMW%20R%201200%20GS%20Baujahr%202013%20Dauerte st%20Abschlussbilanz.jpg.3686234.jpg

tu inzyniery z BEEMWE tlumacza co z tym lozyskiem. Wyszlo na to ze kierownik mial nieodpowiednie buty
http://www.motorradonline.de/sixcms/media.php/11/thumbnails/170_BMW%20R%201200%20GS%20Baujahr%202013%20Dauerte st%20Abschlussbilanz.jpg.3686252.jpg

tutaj tabelka z kazdym centem wydanym na ten motocykl
http://www.motorradonline.de/sixcms/media.php/11/thumbnails/180_BMW%20R%201200%20GS%20Baujahr%202013%20Dauerte st%20Abschlussbilanz.jpg.3686270.jpg

tabelka z usterkami
http://www.motorradonline.de/sixcms/media.php/11/thumbnails/190_BMW%20R%201200%20GS%20Baujahr%202013%20Dauerte st%20Abschlussbilanz.jpg.3686288.jpg

czasami uszczelki z baku odpadaly, ale to tylko drobnostka
http://www.motorradonline.de/sixcms/media.php/11/thumbnails/200_BMW%20R%201200%20GS%20Baujahr%202013%20Dauerte st%20Abschlussbilanz.jpg.3686306.jpg

bo czasami sprzeglo nie dzialalo bo nikt nie umial wytlumaczyc skad powietrze w ukladzie
http://www.motorradonline.de/sixcms/media.php/11/thumbnails/210_BMW%20R%201200%20GS%20Baujahr%202013%20Dauerte st%20Abschlussbilanz.jpg.3686324.jpg

sztyft do wyciskania sprzegla jest zuzyty powyzej jakiejkolwiek tolernacji
http://www.motorradonline.de/sixcms/media.php/11/thumbnails/220_BMW%20R%201200%20GS%20Baujahr%202013%20Dauerte st%20Abschlussbilanz.jpg.3686342.jpg

to sie czesto zacieralo
http://www.motorradonline.de/sixcms/media.php/11/thumbnails/240_BMW%20R%201200%20GS%20Baujahr%202013%20Dauerte st%20Abschlussbilanz.jpg.3686378.jpg

ale i tak GS12ty dostal srodkowe miejsce w tabeli
http://www.motorradonline.de/sixcms/media.php/11/thumbnails/260_BMW%20R%201200%20GS%20Baujahr%202013%20Dauerte st%20Abschlussbilanz.jpg.3685946.jpg

i na koniec, dla potomnych, zdjecie motocykla 20 letniego z przebiegiem 120 000 km. olej zmieniany jak sie przypomni lecz nie czesciej niz 25tys a i wtedy na bagnecie jest 5mm powyzej minimum. Olej mu nie smakuje. Stoi non stop pod chmurka i jezdzi dopoki lodu nie ma. Naprawiony regler, reszta exploatacja. Jak wywoza smieci u mnie na ulicy to wywieszam kartke: NIE WYRZUCAC. Na baku odszedl klarlak i mieszkaja pod nim glony.

50645


I nie chce sie zepsuc dziadyga :D