PDA

View Full Version : Maksymalne obciążenie elektryczne RD04


tyran
28.07.2014, 23:23
Niewiele można znaleźć na ten temat. Mam już manetki oxforda. Co mogę jeszcze podłączyć? Ile Afryczka zniesie?
Doczytałem że RD07 ma 360 watowy alternator i tyle wiem.
Dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam.

Dzieju
29.07.2014, 06:02
Żeby ci za bardzo nie ułatwiać a jednocześnie zmobilizować do działania proponuję na początek policz ile wat obecnie zużywasz całym oświetleniem łącznie z drogowymi i stopem.
Potem dodaj max pobór manetek i podaj wynik.

tyran
30.07.2014, 16:56
Nie bądź kutwą i podziel się wiedzą ;)

A tak na poważnie. Pierwsze pytanie: jaką nadwyżką mocy dysponuje alternator w RD 04, na wolnych obrotach?

Moim zdaniem, temat wart rozwinięcia.

Dzieju
30.07.2014, 18:32
Nie bądź kutwą......
Za taką odzywkę należy ci się zwyczajnie w ryj.
I znaczek ;) niewiele tu zmienia.
Zanim coś napiszesz zastanów się kilka krotnie bo można sobie kłopotow narobić.

tyran
30.07.2014, 18:47
Nerwus z Ciebie. Sprawdź znaczenie słowa. Nie zamierzałem Cię obrazić.

Dzieju
30.07.2014, 18:50
Nie zamierzałem Cię obrazić.
Niech będzie.

hero
31.07.2014, 00:48
RD 04 tez ma 360W i na wiecej nie ma ochoty. Ponadto musisz doliczyc straty na regulatorze napiecia okolo 10% ale inni twierdza ze 15% w zaleznosci od zastosowanego producenta. Rawfro moze cos sie wypowie na temat statnosci reglerow jak wie.
Ponadto nalezy pod uwage wziac takie odbiorniki jak :
-pompa paliwa, no chyba ze masz smieszne sruni Mikuni (Podas ma racje i jak tez ten bol poznalem)
-podswietlanie zegarow i zasilanie tripa: 18W
-swiatla mijania z postojowym (bo zgodnie z przepisami musisz ich uzywac caly rok) :120W
-zapas na takie drobnostki jak swiatlo stopu : 21W
-zapas na kierunki: 42W ale nie jestem pewien czy zarowki nie sa slabsze.
-modul zaplonowy: ?
Nie jestem pewien wszystkich wartosci. A moze macie cos do dodania?
W zasadzie to juz dawno stworzylem przydatny plik w excelu o tym zagadnieniu, ale nie wiem jak go dodac tutaj na forum by kazdy mogl z niego zrobic wlasciwy uzytek.
-zapas na swiatla drogowe (dlugie) 10W

slafo
31.07.2014, 02:53
I jeśli się nie mylę, to przy użyciu "poganiacza" przednie lampy zapalają oba żarniki, więc przy H4 wychodzi 2x55W+2x60W co nam daje 230W i prąd prawie 20A :(

To mało tego zapasu zostaje ...

tyran
31.07.2014, 11:21
Czyli mikro z tą mocą.
360-40(straty na reg.)-200(światła,podświetlenie. Bez długich).=120.
Jeszcze zostaje zapłon+pompa.
Na pewno zostaje mniej niż 100W.
O podgrzewanych ciuchach można zapomnieć. ;)

Kici
31.07.2014, 12:05
A nie powinno się przy tym uwzględnić akumulatora który te chwilowe maksymalne zużycie pociągnie dodatkowo ?

Lepi
31.07.2014, 12:46
Powinno, dlatego nie ma co liczyć stopu, kierunków czy innych "błyskotek".
Z drugiej strony czasem jeździ się na niskich obrotach a tedy wydajność pradnicy spada.

tyran
31.07.2014, 13:15
Czyli najbezpieczniej założyć woltomierz/amperomierz i na bieżąco śledzić co się dzieje.

Lepi
31.07.2014, 13:41
Najlepiej to nie robić z motocykla choinki i nie przejmować się prądami.

tyran
31.07.2014, 13:58
Ponieważ mam czas dopiero na jesień, chcę zabezpieczyć się przed chłodem.
Grzane manetki+mufki mam. Ponieważ jestem umówiony z Zetjohnny'm na kanapę, pomyślałem o macie grzejnej. Czytałem też o elektrociuchach. Oczywiście dochodzi do tego jakaś navi, ładowarka itp. Stąd moje zainteresowanie tematem.