View Full Version : Nowa pompa paliwa do AT
czy ktos używa tej pompy?
http://www.pompa-paliwa.pl/pl/p/Honda-XRV750-Africa-HONDA-XRV-750-XRV750-F-14-OE-16710MAY305-pompa-paliwa-pompka-paliwowa/6035
nowa, koszt 145zł, produkcja Motorisierung Technik Muller
Kurczę, ciekawie to wygląda, jedyna różnica to brak gumowej opaski do zamocowania. Nawet ma znaczek Mitsubishi podobnie jak oryginał, ciekawe dlaczego jako producent podana jest jakaś szkopska manufaktura. Chyba sobie kupię do wożenia jako zapas.
Właśnie też ostatnio na nią trafiłem i mocno się zastanawiałem czy nie wziąć jej sobie na zapas.
Gdzieś już temat był i co ciekawe obrazek nie odpowiada podobno wyglądowi okazało się ze ma plastikowy dekielek odkręcany jak w oryginale.
Zet Johny
13.06.2014, 10:03
Proszzzzzzę
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=378431&postcount=2159
Panowie, pompy z chin, pełno tego na ebay. Jak się poszuka to i za 35-40 dolców z wysyłką są nawet z gumą. Sęk w tym że Chińczycy nie zawsze kojarzą co do czego pasuje, drugie pytanie czy zadziała jak będzie potrzebna ;) (Tzn nie wiedzą, że pasuje do XRV)
produkcja Motorisierung Technik Muller
Made in China prosto z Berlina :D
madafakinges
13.06.2014, 10:35
Ja zanabyłem taką pompę "na zapas" w sumie nawet nie testowałęm czy działa, dziś wieczorem spróbuje ją podłączyć, porobie zdj.
gdyby się ktoś bał chińszczyzny to w larssonie jest tourmax (jak wiadomo tourmax nic nie produkuje tylko skupuje towar od dostawców podzespołów na pierwszy montaż czyli jest to samo co orginał) w cenie 390zł to też nie jest dużo zwłaszcza, że za używki chcą po 200zł !!!!!
jedna uwaga ta pompa w larssonie nie jest przyporządkowana do AT, ale wyjścia wyglądają na identyczne nie wiem może kabelek jest innej długości reszta powinna pasować oto link
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MzQxMjAwNw==&t=pompa%20paliwa
dla formalności wysłałem dziś pytanie o średnicę końcówek paliwowych i ew. danych o wydajności i ciśnieniu
Maurosso
13.06.2014, 13:37
no...390 a 145 to jednak spora różnica...szczególnie że jak mówisz, nie do końca wiadomo do czego to jest [wykrzyknik, wykrzyknik, wykrzyknik]...
no...390 a 145 to jednak spora różnica...szczególnie że jak mówisz, nie do końca wiadomo do czego to jest [wykrzyknik, wykrzyknik, wykrzyknik]...
owszem jest różnica tylko, że tourmax a chiny to trochę robi różnicę a na allegro widziałem używki za 150-200zł gdzie pewnie od razu trzeba styki za 65zł wymienić i do tego będzie zawsze to używana.... wg. mnie warto zainwestować w tourmax'a... mam już odpowiedź, że przewody ma 10mm, niestety producent nie podaje info o ciśnieniu i wydajności nic trzeba kupić i sprawdzić może ma ktoś ochotę ? mogę mieć tą pompę za 275zł + 15zł przesyłka, pomiar wydajności i ciśnienia gratis :)
miałem ją u siebie. Przed wyjazdem na Rumunię spalił mi się oryginał i w trybie pilnym kupiłem tą z linka. Sprzedawca zapewnił, że jest to produkt turecki na potrzeby marki niemieckiej :)
Na pompie dojechałem do Rumuni, ale samej Rumunii nie przetrwała-fakt, że teren był ciężki.
Kwestia szczelności pozostawia dużo do życzenia - po kałużach nabrała wody i błota - w konsekwencji przerywała pracę i raz doszło do spalenia bezpiecznika zapłonu 10A. Zastanawiam się teraz czy wilgoć mogła spowodować aż takie zwarcie czy to coś w pompie się tak spięło
Styki stykają się ze sobą pod takim kątem, że nie pracują całą powierzchnią styku tylko krawędziami, ale jeśli się nie mylę to zestawy naprawcze też są różnie wykonane.
Zamówiłem już FACET, więc drugi raz nie kupię
sluza, dzięki za rozjaśnienie sprawy. Takie miałem przeczucie co do tej pompy :)
To ja sobie chyba zanabędę Faceta albo oryginalną, jakby ktoś miał na sprzedej to chętnie przytulę.
miałem ją u siebie. Przed wyjazdem na Rumunię spalił mi się oryginał i w trybie pilnym kupiłem tą z linka. Sprzedawca zapewnił, że jest to produkt turecki na potrzeby marki niemieckiej :)
Na pompie dojechałem do Rumuni, ale samej Rumunii nie przetrwała-fakt, że teren był ciężki.
Kwestia szczelności pozostawia dużo do życzenia - po kałużach nabrała wody i błota - w konsekwencji przerywała pracę i raz doszło do spalenia bezpiecznika zapłonu 10A. Zastanawiam się teraz czy wilgoć mogła spowodować aż takie zwarcie czy to coś w pompie się tak spięło
Styki stykają się ze sobą pod takim kątem, że nie pracują całą powierzchnią styku tylko krawędziami, ale jeśli się nie mylę to zestawy naprawcze też są różnie wykonane.
Zamówiłem już FACET, więc drugi raz nie kupię
dlatego bardziej skłaniałbym się do tourmax'a, chociaż ciekawe czy gdyby ją lepiej uszczelnić?? woda i błoto w stykach zwarcia nie zrobi, raczej zablokuje pompę, a to może doprowadziło do przepalenia uzwojenia cewki.... czy po wyczyszczeniu dalej robiła zwarcie ?
po wyczyszczeniu wróciłem na niej do Polski, ale ewidentnie coś z nią nie halo i kaprysi
pawel_kielce
14.06.2014, 10:24
Nabyłem niemiecką manufakturę "jako zapas" kiedy niebezpiecznie oryginał zaczął sygnalizować możliwość odmówienia "posługi". Zresztą nie pomyliłem się. Wróciłem na niej w ub. miesiącu ok 400 km. Jest zamontowana aktualnie w moto. Niespełna 1000 km. Jedyne co robiłem to musiałem zaraz po zakupie przedłużyć przewód - u minie nie dostawał do wtyczki zasilającej.
Na razie nie widzę różnicy. W oryginalnej wymieniłem już zestaw naprawczy i teraz czeka na "jak by co".
dostałem odpowiedź, że ta pompa touramx to to samo co oryginał czyli Mitsubishi czyli macie oryginalną pompę ponad 2x taniej jak oryginał, ponieważ pompa nie jest dedykowana do AT może różnić się długością kabla, kostką lub biegunowością, pompa jest dedykowana do CBR600 1989-1990 oraz VT750 1997-2003,
Mialem dzis takie zdazenie a mianowicie,jade a afryka zaczyna slabnac az wkoncu zgasla,prubuje zapalic i nic,polozylem reke na pompie paliwa a ona stuka jak oszalala,mysle co jest styki wymienione 2000 km temu i taka niespodzianka,i co sie okazalo mialem mapnik na zbiorniku ktory ma delikatna skore nubuk(zamsz) uszczelnil korek paliwa i nie dostawalo sie powietrze do niego wiec powstalo podcisnienie w zbiorniku i pompa nie mogla zaciagnac paliwa,po odchyleniu mapnika zassalo i bylo ok,wiec podnioslem ten wichajster na korku od kluczyka zeby byl dostep powietrza i wszystko smiga.Taka duperela i unieruchomila afre.
nubuk(zamsz) uszczelnil korek paliwa i nie dostawalo sie powietrze do niego wiec powstalo podcisnienie w zbiorniku i pompa nie mogla zaciagnac paliwa,po odchyleniu mapnika zassalo i bylo ok,wiec podnioslem ten wichajster na korku od kluczyka zeby byl dostep powietrza i wszystko smiga.Taka duperela i unieruchomila afre.
co to za historia? :confused: Odpowietrzenie zbiornika idzie rurką od dołu, a przy korku to masz odprowadzenie wody
polozylem reke na pompie paliwa
Uzdrowicielu!:bow::bow::bow:
To w takim razie co moglo byc przyczyna skoro sprawdzilem pompe i jest ona ok.
ale jak sprawdziłeś pompę?
Rozebralem ja i sprawdzilem styki,dzialaly i byly we wzorowym stanie i nadmienie iz pompa wtedy dzialala poniewaz czulem jak pompuje jak szalona,po krutkim postoju wszystko wrocilo do normy
Przerabiałem to w zeszłym tygodniu. Też nie mam pojęcia co było. Zrobiłem bypass i po jakimś czasie wymieniłem pompę. Ale stara okazała się OK.
Po prostu afrykański foch.
Pompa działa normalnie gdy następuje jeden "pyk" przekaźnika w niej raz na kilka sekund... Szybkie pykanie jest objawem tego, że
1. albo dopompowuje dużo brakującego paliwa do komory pływaka, lub
2. skończyło się paliwo w zbiorniku ( lub zeszło do rezerwy a kranik jest na ON) i nie ma co pompować. Pompuje powietrze, które jest ściśliwe, nie wytwarza ciśnienia i przekaźnik tego nie "wychwytuje".
Czasami tak się dzieje jak pompa się kończy i i membrana w środku się dziurawi i nei potrafi nabić ciśnienia... Ja mam dwie takie kończące się pompy które dają takie własnie objawy. Wspomnę, że kończą się tak już 6 lat na zmianę. Styków też żadnej w nich nie wymieniałem a płytkę od R2D2 wypierdzieliłem zaraz po tym jak się okazało że nie pozwalała mi jeździć pod powierzchnią wody ;)
Dodam ze zbiornik paliwa byl caly napelniony po brzegi.jest nowy regler i kostka prostownicza,tylko co mnie zastanowilo to to ze wlasnie ten waz odpowietrzajacy byl zacisniety trytka elektryczna do innych przewodow i rurek-moze to bylo przyczyna.
Ok problem zdjagnozowany i usuniety,stopki centralne przy zlozeniu zgniataly wezyk doprowadzajacy powietrze do zbiornika paliwa.Wezyk skrucony i przedmuchany.
07 A-gent
08.09.2015, 17:37
polozylem reke na pompie
panie ratuj :bow: po wycieczce do Kapadocji, w ostatni weekend, napierdzielają mnie plecy. pomoże położenie rąk ?:eek:
Nie czuje tych podśmiechujek.
Pisze kolega co wie i szuka odpowiedzi. Po co jest forum ?
Do rzeczy, ja takowa pompę nabyłem jako zapas, okazało sie ze w sama porę bo padł oryginał niedługo pózniej.
Właśnie padł zapas po jakiś 7 kkm. Mam już szczerze dość pompy, trzeci raz temat przerabiam, już mam porezane przewody paliwowe od ściągania.
Wniosek, ręce Marka lecza pompy, a jak kupisz zapas to sie zjebie to co masz zalorzone.
Pozdrawiam Qba
mad_leaf
09.11.2015, 21:59
A ja znalazłem coś takiego na allegro. (http://allegro.pl/92-honda-xrv-750-africa-twin-pompa-paliwa-benzyny-i5748545932.html) Ktoś ma wiedze czy warto? Moja siadła pod Gruzińską granicą i na takiej klekoczącej pracującej kiedy zechce zrobiłem Gruzję i wróciłem do domu. Chodzi czasem głośniej od silnika :P. Nerwicy dostane. A potrzebna na dalej niż po bułki.
Mam taką na zapas i też klekocze chociaż jest nową,ale pompuje ok
A może jednak pompa facet ?
np http://adventuresklep.pl/product_info.php?products_id=295
Ja mam pompe facet, jak kupiłem afri to juz była, ja zrobiłem 80 tyskm i pompa ma sie dobrze wiec polecam :)
Nalać gościowi! Dobrze prawi!!!
Znajomemu do varadero założyłem podciśnieniową pompę od gokarta, miało być doraźnie a zrobił już na niej sporo km i wciąż działa jak należy. Niestety nie mogę się doprosić właściciela toru gokartowego o wycenę pompy :D
Mam nowe pompy oryginalne do AT po 350zł.
Mam pompe od Rambo zamontowana w lc8 i polecam
Mam nowe pompy oryginalne do AT po 350zł.
Chcialbym jedną kupić
Jaka jest w tej chwili sytuacja?
Niema to jak Facet 40105 i zapominasz ze masz pumpke..na ebay sa po 50 euro..
ROBSON 7709
23.02.2016, 18:21
panowie dlaczego paliwo leci mi rurką dołem w czasie jazdy,tym gumowym chyba odpowietrznikiem
a sie jeszcze nie zapaliło?
Kolek Czw
23.02.2016, 20:41
Zaworek iglucowy się zaczoł pewnie
Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka
Niema to jak Facet 40105 i zapominasz ze masz pumpke..na ebay sa po 50 euro..
Czy to dokładnie taka pompa? - http://www.ebay.co.uk/itm/Facet-Fuel-Pump-12v-Electric-Type-40105-/261757639519?hash=item3cf1f89b5f:g:-tQAAOxyzHxRPKAM
Jak z odpornością faceta na wode? Daje rade przy jazdach przez rzeczki?
Hej!
Czy tego Faceta 40105 podłącza się po prostu pod przekaźnik z oryginalnej pompy, czy trzeba tutaj też coś poczarować?
Zdrówko,
Miszel
mad_leaf
30.06.2016, 18:34
Kupiłem w Chinach pompę za 90 zł co na eBay chodzi nawet po 250. Pyka głośno i równo bez wpływu na pobór paliwa a w filtrze jak jest zalany do pelna po ruszeniu zostaje połowa do kroccow a połowa powietrza. Mam wrażenie ze niedomaga trochę niunia. Co myślicie? Kupić inna?
Jeśli nie ogranicza mocy to może jest OK
Da radę się napędzić do vmax afryką...?
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.