View Full Version : [FAQ] Akumulator
Nowy temat w Afripedii:
http://faq.africatwin.com.pl/Akumulator
prawda to? :
Akumulator jest konieczny do rozruchu Afryki oraz do zasilania pompy paliwowej, elektrycznej. Bez akumulatora nie odpalimy afryki nawet na popych.
W Kletnie zdechł mi aku i cały czas z pychu paliłem co prawa aku był i może było w nim jeszcze tyle mocy aby pompa drgneła . Jeżeli natomiast chodzi o paliwo w gaźnikach to tu obowiązuje ta sama zasada co w walniętej pompie. Pełny zbiornik ominięcie pompy i wio . Bardziej martwi mnie elektryka bo jej jeszcze dobrze nie znam ale już niedługo . Tak więc myśle że to prawda jeśli mamy mały poziom paliwa w zbiorniku.
Niech nikt przypadkiem nie czyści klem "+" i "-" wychodzących z aku papierem ściernym. Drobinki zostaną w ołowiu i powierzchnia przewodzenia jest mniejsza. Mnie uczono lekko skroić nożykiem powierzchnię ołowiu. Zrobi się gładka, prawie lustrzana. Papierem ściernym lub szczotką owszem, ale końcówki kabli. No i się dwie szkoły - skręcania na sucho i smarowania wazeliną na wierzchu, lub walezlinowanie przed skręceniem. No ale to są dwie szkoły: falenicka i otwocka.
Jeszcze pozostaje problem odpalenia na pych przez "mikuniowcow" ;)
Niech nikt przypadkiem nie czyści klem "+" i "-" wychodzących z aku papierem ściernym. Drobinki zostaną w ołowiu i powierzchnia przewodzenia jest mniejsza. Mnie uczono lekko skroić nożykiem powierzchnię ołowiu. Zrobi się gładka, prawie lustrzana. Papierem ściernym lub szczotką owszem, ale końcówki kabli. No i się dwie szkoły - skręcania na sucho i smarowania wazeliną na wierzchu, lub walezlinowanie przed skręceniem. No ale to są dwie szkoły: falenicka i otwocka.
no wiec jak sie nazywają końcówki kabli - zebu mozna bylo rozróżnić co czyscic szczotka a co papierem?
no wiec jak sie nazywają końcówki kabli - zebu mozna bylo rozróżnić co czyscic szczotka a co papierem?
Z nomenklaturą, i to obojętnie czy polityczną, czy techniczną- zawsze kłopot..
Proponuję tak:
końcówki kabli to właśnie klemy, a cycki sterczące z baterii to bieguny akumulatora,
tak więc:
klemy traktujemy papierem albo szczotką, a bieguny głaskamy nożem
Dobre! I do tego stosowne zdjęcia.
Jeszcze pozostaje problem odpalenia na pych przez "mikuniowcow" ;)
Jeśli moto nie stoi długo to w gaźnikach jest wystarczająco paliwa żeby odpalić moto ...
Niech nikt przypadkiem nie czyści klem "+" i "-" wychodzących z aku papierem ściernym. Drobinki zostaną w ołowiu i powierzchnia przewodzenia jest mniejsza. Mnie uczono lekko skroić nożykiem powierzchnię ołowiu. Zrobi się gładka, prawie lustrzana. Papierem ściernym lub szczotką owszem, ale końcówki kabli. No i się dwie szkoły - skręcania na sucho i smarowania wazeliną na wierzchu, lub walezlinowanie przed skręceniem. No ale to są dwie szkoły: falenicka i otwocka.
Jak dziesięć razy skroisz to srednica się zmniejszy i styku wcale nie bedzie ( to w samochodzie)
Mnie uczono szczotką z drutami miedzianymi/ mosieżnymi.
W PRAKTYCE papierem , i zwyklą szczotką drutami stalowmi :haha2:
Oczywiście należy przetrzeć szmatką aby te opiłki usunąć.
Konserwacja bezkwasową wazeliną techniczną.
Zapobiega utlenianiu.
Odpalanie bez aku.
A co z reglerem? Jeżeli nie będzie aku to nawet jak odpali to jest możliwe że regler się zniszczy? Tak mi się wydaje....
Arecki007
04.01.2009, 19:34
No i tu mam pytanie o aku...zmierzyłem (po naładowaniu akumulatora) ile volt jest na biugunach w czasie pracy...i wyszło mi coś takiego:
14,6 v - gdy moto pracuje na wolnych obrotach (ok 1200 obr)
14,4 V - gdy moto pracuje na wolnych obrotach - obciążony światłami a gdy włącze światła drogowe (długie) - 13,4V
natomiast gdy podkręciłem moto do 4000 obrotów przy włączonych światłach mijania 13,7V
I teraz mam pytanie...czy nie powinno napięcie rosnąć gdy zwiększają się obroty?
Ps Pomiar robiłem gdy moto sobie spokojnie stało...nie w czasie jazdy.
Napięcie powinno zawierać się w pewnym przedziale i nic więcej.
Co do przedziału, jeśli podałbym wartości to zaraz spadną na mnie cegły bo każdy "wie lepiej". Powiem tylko, że twoje wszystkie zmierzone wartości są OK.
AWOBIALY
04.01.2009, 22:17
Regurator gdy obroty silnika są duże rozłancza ładowanie ,żeby nie przeładowac akumulatora,natomias gdy obroty silnika spadna regulator załonczy ładowanie i tak w koło.nie prawda jest, że ze wzrostem obrotów wolty rosna ,rosną ale do pewnego stopnia inaczej akumulator by uległ zniszczeniu.
Arecki007
05.01.2009, 10:31
Dzięki chłopaki za pomoc :) wszystko więc jest jasne.
Pozdrawiam :Thumbs_Up:
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.