View Full Version : Emulator Race Tech do zawieszenia sonda - kto zainteresowany.
Witam, rozpocząłem właśnie współpracę z firmą Race Tech specjalizującą się w profesjonalnym tuningu zawieszeń. Mogę zorganizować zestawy kitów emulujących kartridż w cenie około 200 Euro, oczywiście byłbym w stanie dokonać całkowitej przeróbki zawieszenia. W zależności od stanu zawieszenia byłby to koszt jak sądzę od 1200 do 1400 złotych za całość wraz z emulatorem. Dotyczy tylko przedniego zawieszenia.
Czy byli by chętni na takie cudo ?? W przyszłym tygodniu będę instalował emulator w Tenerce, oczywiście nie omieszkam opisać efektów. Zestawy są dostępne oczywiście do większości motocykli dostępnych na rynku. Poza emulatorami są również inne części do tuningu zawieszeń.
Może jest to tańsza alternatywa dla "przeróbek" na inne dziwne zawieszenia które nigdy nie wiadomo jak będą działały. . No i oczywiście dla sprężyn z Żuka :).
Jeśli ktoś uważa, że powinno być w pidzie to proszę przenieść, jest to tylko temat sonda dla ceny, nie miejsce sprzedaży.
Pozdrawiam
Wiem, że KTM, ale je też można poprawić :). Dla tych co wiedzą o co chodzi w zawiasach to jest poezja.
https://www.youtube.com/watch?v=MrgfFt-QwcU
Okno nie działa więc daję link :) : https://www.youtube.com/watch?v=MrgfFt-QwcU
A co ten emulgator robi? No wiem że emulguje , ale co to jest? Może dasz jakies info?
Emulator :) emuluje sprawia ( udaje ), że zawieszenie starego typu jakie jest w AT zaczyna działać jak zawieszenie nowszej generacji wyposażone w kartridż czyli np. WP 48. Zmienia całkowicie pracę zarówno pod względem odbicia i dobicia niwelując dobijanie i "bujanie" zawieszenia. Po prostu sprawia, że koło trzyma się nawierzchni, a kierowca nie ma ani choroby morskiej ani nie obrywa zbytnio po łapach :). Jeśli chcesz Puszku bym napisał techniczny wykład, to mogę to zrobić ale dopiero późnym wieczorem jak znajdę troszkę więcej czasu.
madafakinges
20.05.2014, 16:20
Mnie przeszczep przodu od wp48 od lc8 wyszedł ok 2500zł. Ale wszystko robiłem sam, albo po bardzo dużej znajomości.Myślę że laiki taki przeszczep kosztowałby ponad 3000zł. Jeżeli ten emulator sprawi, że ori zawias zacznie pracować jak mój wp48 i będzie to kosztowało połowę kwoty przeszczepu to jest to okazja.
Jak sądzę twój WP i tak nie działa tak jak powinien :) choć dużo lepiej niż od AT, zapewne nie ruszałeś kartridża i sprężynę też dobierałeś na oko :). Najlepiej działa zawias z LC8 bo jest najbardziej zbliżony wagowo do AT. Profesjonalne dopasowanie WP 48 do AT ( mówię o samym zestrojeniu) to jakieś 1500 - 2000 zł Wymiana sprężyn i kartridży zakładając, że zawias jest w idealnym stanie. Ostatnio zacząłem się mocno wgryzać w temat zawieszeń i jest to naprawdę niezłe pole do popisu :).
madafakinges
20.05.2014, 16:32
Mam od kata990 ;) działa wzorowo.
Jak chcesz to mogę ci policzyć jaką powinieneś mieć sprężynę. Musiał byś tylko zważyć swoją AT i podać mi kilka parametrów.
Jak masz zawias z dużego kata wystarczy dobrać sprężyny nie będzie idealnie ale będzie dobrze :).
Pozdrawiam
Maurosso
20.05.2014, 16:42
Mogę zorganizować zestawy kitów emulujących kartridż w cenie około 200 Euro, oczywiście byłbym w stanie dokonać całkowitej przeróbki zawieszenia. W zależności od stanu zawieszenia byłby to koszt jak sądzę od 1200 do 1400 złotych za całość wraz z emulatorem.
Przez całkowitą przeróbkę zawieszenia masz na myśli przód, czy przód/tył?
Przód czyli najsłabsze ogniwo AT :).
Dopisałem w pierwszym poście.
madafakinges
20.05.2014, 16:45
Nie czuje potrzeby zmieniania czegokolwiek. Dla moich potrzeb jest aż za dobrze:)
Nie namawiam, ale jestem ciekaw co masz a co powinieneś mieć.
Szparag, czy to działa tak jak intiminatory? Wiem że takowe robi właśnie ta firma i Ricor. Myślę jak poprawić zawiechę w trampku bo troche jak łajba z pijanym bosmanem jest. Najgorzej na czarnym w zakrętach i przy hamowaniu.
pozdr
zimny
Ricor robi intiminator, a RaceTech gold valve emulator, ale zasada jest podobna.
madafakinges
20.05.2014, 19:15
Podjadę w najbliższym czasie zważę moto. Mam zawias od ktm 990 z 2007r z ABS.
Dojdziesz tak do twardości z serwisówki?
No to ja wstępnie się piszę.
Czy przy okazji można podnieść zawieszenie ?
gumbas24h
20.05.2014, 21:32
Mam Ricora w trampku 650 http://store.ricorshocks.com/default.asp
Ogólnie polecam, co do montażu odkręcamy korki lag, spusczamy berbeluche, wyjmujemy sprężyny wkładamy zaworki, potem sprężyny zalewamy oleum ( oczywiście mówie o sprawnym zawieszeniu ).
Moja druga co najlepszości inwestycja w trampka, pierwszeństwo ma Wilbers 642:Dz full reglażem:D
A i z tego co pamiętam to racetecha nie ma na lagi 41mm.
I w racetechu trzeba rozwiercać otwory w lagach od tłumienia.
Podjadę w najbliższym czasie zważę moto. Mam zawias od ktm 990 z 2007r z ABS.
Dojdziesz tak do twardości z serwisówki?
Tak jeśli masz oryginały.
Czy przy okazji można podnieść zawieszenie ?
Trzeba by wymienić sprężyny.
Mam Ricora w trampku 650 http://store.ricorshocks.com/default.asp
Ogólnie polecam, co do montażu odkręcamy korki lag, spusczamy berbeluche, wyjmujemy sprężyny wkładamy zaworki, potem sprężyny zalewamy oleum.
Moja druga co najlepszości inwestycja w trampka, pierwszeństwo ma Wilbers 642:Dz full reglażem:D
A i z tego co pamiętam to racetecha nie ma na lagi 41mm.
Z RaceTechem jest troszkę inaczej trzeba rozwiercić oryginalne kanały odpowiadające za Kompresję tak by całą pracę przeją emulator, tylko wtedy efekt jest właściwy, jeśli tego nie zrobimy efekt będzie połowiczny zwłaszcza jeśli chodzi o szybką kompresję czyli najważniejszą. Przy okazji należy oczywiście przeprowadzić pełen serwis zawieszenia, ale to chyba oczywiste.
Pozdrawiam.
gumbas24h
20.05.2014, 21:46
Dokłanie właśnie dopisałem. W trampku i w afryce z szybką kompresją niema problemu, problem to brak podparcia hydraulicznego, w początkowej fazie hamowania i brak tłumienia niskich prędkości.
A i uprzedzam że zaworki są genialne i każdy cywil będzie megazadowolony, ale jak ktoś lubi orać las to WP a najlepiej cały KTM. Widelec Trampka jest za wiotki afry pewnie też.
Dokłanie właśnie dopisałem. W trampku i w afryce z szybką kompresją niema problemu, problem to brak podparcia hydraulicznego, w początkowej fazie hamowania i brak tłumienia niskich prędkości.
A i uprzedzam że zaworki są genialne i każdy cywil będzie megazadowolony, ale jak ktoś lubi orać las to WP a najlepiej cały KTM. Widelec Trampka jest za wiotki afry pewnie też.
Tak naprawdę to problem jest i z wolną i z szybką :), jedyna rzecz która reguluje przepływ oleju to średnica otworów która jest za duża by robić na wolnej i za mała by dobrze robić na szybkiej kompresji. Co do przeróbki na WP, to tak jak pisałem, założenie zawiasu to dopiero początek, potem trzeba założyć odpowiednie sprężyny i odpowiednio dobrać zawory dobicia i odbicia. a to koszt około 2 tysięcy, do tego zawias i przeróbka koło hamulce itp itd. wychodzi kwota za którą już można pomyśleć o podstarzałym LC4 czy XR które na pewno nadają się lepiej w teren :) niż AT.
madafakinges
20.05.2014, 22:52
podstarzałym LC4 czy XR które na pewno nadają się lepiej w teren :) niż AT.
bluźnisz ;)
bluźnisz ;)
Wiem :), ale prawda w oczy kole :)
Szparag jak wystawiasz fakturę VAT to powiedz tylko ile to bedzie trwało a ja już znajdę czas żeby podstawic afre. ;)
Oczywiście, że wystawiam, w przyszłym tygodniu zamontuję pierwszy zestaw i opiszę jak działa, choć wiem, że będzie zajebiście :), a potem będę zbierał zamówienia i ustalał terminy :) Przewiduję opcję wysłania samego zawiasu.
Tu jest dokładny opis działania : http://www.racetech.com/page/title/Emulators-How%20They%20Work
Fakt po angielsku :), ale translator w miarę ogarnia.
I jeszcze filmik : https://www.youtube.com/watch?v=j3QYZEQoN_M
To czekam. A to tak na poczekaniu ;) czy dłużej?
Na poczekaniu raczej nie da rady.
Fajnie Igi, że się skusiłeś. ;)
Będzie można porównać jak się ma to do mojej wydumki.
Mój oryginalny zawias leży sobie na półce i jest zawsze opcja powrotu do afry ..... oczywiście po tunningu. :)
szynszyll
21.05.2014, 09:16
to jest tez ciekawa sprawa nie wymagajaca wymiany calosci ale tylko czesci:
http://www.traxxion.com/AK-20AxxionCartridgeKit.aspx
tanio nie jest i przestawiciela w PL nie znalazlem ale pomysl wyglada na pelna profeske
Afry w spisie nie ma. Co pozytywne to cała regulacja jest od zewnątrz.
Miras Sc
21.05.2014, 19:43
Szparagu, czy RaceTech będzie współpracował z progresami ??
I jak tam,zamontowałeś już ten emulator, działa? Bo narobiłeś smaku i cisza.
we w weekend, zrobimy filmik przed i po :).
No to szczekam cierpliwie.
piotreklodz
29.05.2014, 19:41
Jak by to wygladalo w transalpie gdybym jednoczesnie chcial go podniesc? Jaka cena?
co rozumiesz przez podnieść ? by zawias dobrze działał musisz trzymać się fabrycznego sagu, można wymienić sprężyny na twardsze jak twoje są zbyt miętkie.
Szparag napisz co trzeba zrobić przy samodzielnym montażu. Wystarczy coś wyciągnąć (nie ma tam wiele do wyciągania :) ), a coś innego włożyć, czy jakaś grubsza rzeźba.
Myślę o włożeniu do DRki.
piotreklodz
30.05.2014, 09:01
Chodzi mi o ty czy to jakos wplywa na wysokosc jak np. te dodatkowe "sprezynki od zuka". Zalezy mi zeby motocykl nie siadal tak pod obciazeniem i mial troche wiekszy przeswit.
Tak przy okazji w jakich godzinach mozna przywozic do Ciebie motocykle?
Szparag napisz co trzeba zrobić przy samodzielnym montażu. Wystarczy coś wyciągnąć (nie ma tam wiele do wyciągania :) ), a coś innego włożyć, czy jakaś grubsza rzeźba.
Myślę o włożeniu do DRki.
Trzeba rozłożyć cały zawias, porozwiercać tu i ówdzie i poskładać od nowa wkładając emulator.
Chodzi mi o ty czy to jakos wplywa na wysokosc jak np. te dodatkowe "sprezynki od zuka". Zalezy mi zeby motocykl nie siadal tak pod obciazeniem i mial troche wiekszy przeswit.
Tak przy okazji w jakich godzinach mozna przywozic do Ciebie motocykle?
Jako takiego wpływu na wysokość nie ma, jest to tylko amortyzator, na sag ma wpływ twardość sprężyny i jej wstępne napięcie ( emulator zwiększa delikatnie wstępne napięcie sprężyny, więc nieznacznie ma wpływ.) Ewentualnie można powalczyć z wysokością lustra oleju ( wielkością poduszki powietrznej ) nieznacznie można to zmieniać.
Co do wizyt na serwisie trzeba się umawiać.
Pozdrawiam
Szparag kończ modyfikację i wstawiaj jak to daje sobie daję radę bo może będziesz miał drugiego chętnego na modyfikację
Szparag kończ modyfikację i wstawiaj jak to daje sobie daję radę bo może będziesz miał drugiego chętnego na modyfikację
E tam drugiego, jest już chyba kilku chętnych, w tym ja też.
Szparag i jak efekty pochwal się jak to wygląda :)
I jak tam bo temat coś ucichł. Dłubałeś coś z tym zawieszeniem.
Ja też bym chętnie sie czegoś wiecej dowiedział?..
Szparag, no i jak to emuluje? Bo mnie już łokcie bolą i poważnie rozważam tuning zawieszenia
Emuluje zajebiście. w piątek startuję do Gruzji to pewnie znajdę trochę czasu by opisać wrażenia.
A jak z dostępnością, bo byłbym zainteresowany kupnem.
Szparagu, zaintrygowałeś mnie...nie powiem. Jak już będzie po testach (pozytywnych), wpisuje się na listę zaintrygowanych..
drewnikocur
27.07.2014, 22:56
Szparag, jeśli modyfikacja spełni Twoje oczekiwania, to mnie także wpisz na listę chętnych. Mam dość gumowato-serowego zawieszenia w mojej królowej
no chyba nie myślicie, że jakiś plugin emulator (udawacz) znacząco poprawi pracę "ciastowatego" zawieszenia. :]
No mi ciężko w to uwierzyć ale czekam cierpliwie. Może jednak?
Coś się ruszyło w temacie?
Emuluje zajebiście. w piątek startuję do Gruzji to pewnie znajdę trochę czasu by opisać wrażenia.
Szparaga zemulgowało na dobre i mu głos odebrało....
Cibor klv
01.11.2014, 22:26
Hamerykany na forum Suzuki DL VStrom bardzo sobie chwalą, te cuda. Ale oprócz emulatorów zmieniają też sprężyny i olej. Ja w Afryce zmieniłem sprężyny na progresywne i olej na 7,5W i też było lepiej w stosunku do oryginału. Emulatory mogłyby jeszcze polepszyć działania zawiasu. Aczkolwiek zawias Afry już w oryginale działa poprawnie, porównując go np. do oryginału w Suzuki DL1000. Jednak tak naprawdę problemu do końca nie da sie rozwiązać ani emulatorami ani sprężynami, bo tym problemem jest wiotkość tego widelca, mała średnica rur nośnych w stosunku do ich długości i masy motocykla powodują , że nie ma tam odpowiedniej sztywności i po przesiadce np. z DL 1000 miałem wrażenie , że Afra jest zrobiona z gumy. chociaż feetback zawiasu i wyczucie styku opony z nawierzchnią było w Afrze o wiele lepsze niż w DL-u.
Szparagu nie wypowiesz się już nic w temacie tych emulatorów ?
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.