View Full Version : kontrolka rezerwy 07/07a
Reinchardt
22.11.2008, 16:27
Ktoś w przypływie jesiennej depresji nie zastanawiał sie na wspawaniem w bak tego śmiesznego termisorka (czy jak to sie tam nazywa) bo chyba tylko w tym problem ze nie jest wlutowany w bak. Mozna by to wtedy podpiąc pod kontrolke bocznej stopki i heja. Prosze mnie wyprowadzic z błędu jezeli sie myle.
Można tylko po co sobie komplikować życie ? Tripmaster w połączeniu z rezerwą w kraniku w zupełności wystarcza :)
Mozna by to wtedy podpiąc pod kontrolke bocznej stopki i heja. Prosze mnie wyprowadzic z błędu jezeli sie myle.
wtedy podczas zapalenia rezerwy zgaśnie cci silnik podczas jazdy :D tak jak to się dzieje kiedy wbijesz bieg będąc na bocznej stopce
Można tylko po co sobie komplikować życie ? Tripmaster w połączeniu z rezerwą w kraniku w zupełności wystarcza :)
A można jakieś szczegóły prosić? Widziałem instrukcje do prędkości w tripmasterze ale tego jeszcze nie słyszałem.
Chociaż młody jestem i jeszcze wielu rzeczy nie słyszałem.
A można jakieś szczegóły prosić?
w tripie jest taka opcja -TRIP.
zobacz na ile kaemow styka Ci do rezerwy, tyle sobie wpisz w -TRIP i juz wiesz za ile km masz szukac stacji benzynowej.
a co do szczegolow to w Wawie tanio jest na Lukoi :)
Genialne, wprost genialne.
albo jeszcze prosciej: po przekreceniu na rezerwę wbij minus Trip, zresetuj do zera i i jak bedziesz mail -70km to tankuj.
taaaa...tylko co wtedy gdy np spali więcej i do planowanej stacji będzie trzeba pchać....
ja tam wolę kontrolkę
Dzieju
//jako że od 3 tyg nie mam komputera korzystam z Jarkowego//
A myślisz, że kontrolka jest na 100% miarodajna?
wiesz co , ponad 30000km mi działa i to bezbłędnie i do tego nigdy mi nie zabrakło paliwa ktorego brak powoduje rozwalanie pomp paliwowych.
Zanim przekręcisz kranik na rezerwę parę km jedziesz na suchej pompie i to jest najwazniejsza sprawa jesli chodzi o kontrolki paliwa, kranik to porazka i morderstwo pompy !!!
ale jak kto chce zbijać pompę niech stosuje kranik powodzonka
gdybym zaczoł jeździć 07 to montaż kontrolki ,przynajmniej jednej,byłby obowiązkowy.
no ale co kto lubi....
Dzieju
Artuditu
25.11.2008, 21:37
troche nie na temat. ale właśnie dowiedziałem się ze jest cos takiego jak -trip. hmm. ok. jest trip1, trip2 i trip. a jak se wklepać np. trip 200? i co? on mi odlicza w tył? nie gadajcie?! jak taki tajmer do gotowania jajek:D:D
Dzieju ja wiem że lubisz jeździć do ostatniej kropelki w baku :) ale do tankowania wg wskazań tripmastera można na prawdę się przyzwyczaić i przez długi czas wogóle nie przełączać na rezerwę ... Jeśli miałbym kontrolkę rezerwy to bym się na pewno nie obraził ale skoro jej nie ma to da można bez problemu z tym żyć i nie ma co kombinować :)
ja tam tylko raz wyjezdzilem do rezerwy, zeby sprawdzic ile sie da. a ze licznik mam w milach to ustawilem sobie na -TRIP 200 mil i co tyle szukam stacji. czasem zatankuje jak mam 180, czasem 220.
jasne, jak bym mial kontrolke od poczatku to bylo by lepiej. ale po co kombinowac, jak i tak dziala?
to nie lepiej na piwko skoczyc? ;)
kontrolka dobra rzecz, bo jak się przekręci na rezerwę to trzeba później pamiętać żeby odkręcić :eek:
He he no właśnie ostatnio mi się zdarzyło. Jadę jadę i dziwię się że jeszcze rezerwa się nie włączyła więc stanąłem żeby to sprawdzić i okazało się że ja już jadę na rezerwie :)
wiesz co , ponad 30000km mi działa i to bezbłędnie i do tego nigdy mi nie zabrakło paliwa ktorego brak powoduje rozwalanie pomp paliwowych.
Zanim przekręcisz kranik na rezerwę parę km jedziesz na suchej pompie i to jest najwazniejsza sprawa jesli chodzi o kontrolki paliwa, kranik to porazka i morderstwo pompy !!!
ale jak kto chce zbijać pompę niech stosuje kranik powodzonka
gdybym zaczoł jeździć 07 to montaż kontrolki ,przynajmniej jednej,byłby obowiązkowy.
no ale co kto lubi....
ELo, ja rozumiemi te dywagacje o pompie ze starego forum, ale teraz troche jestesmy madrzejsi i pompę rozebralismy w drobny mak. Osobiscie nie widzę, żadnej mozliwosci, zeby skonczenie sie paliwa miało jakikolwiek wpływ na wypalanie styków, bo chyba o tym piszesz...
Co nie znaczy oczywiscie ze nie szanuję twojej wypowiedzi.:vis:
Hmm mi kiedyś pompa pracująca długo na sucho (jałowe obroty) spaliła główny bezpiecznik i rozgrzała się straszliwie. Do tej pory się zastanawiam jak to się stało że ten bezpiecznik się spalił ??
nie chcę wałkować znowu tematu pompy ale skończenie paliwa i praca na sucho powoduje wypalenie styków. podłącz na krótko pompę bez paliwa a zobaczysz jak szybko pracuje. z resztą mam foty przepalonego styku i plastokowych podkładek spowodowanego właśnie jazdą na suchym.
A faktycznie, przecież gdy pompa pracuje na sucho próbując utrzymać ciśnienie napiernicza jak kałasznikow ...
Dołozenie kontrolki rezerwy moim zdaniem nie jest bardzo skomplikowane- kwestia wspawania w zbiornik (w tą częśc która wchodzi na ramę wzorem rd03) tuleji w która się wkręci termistor (chyba tak to sie nazywa) od Matiza i zrobienie fajnego panelu do kontrolek (jak z RD03) - tylko pozostaje kwestia kto bedzie chciał cos wspawac w zbiornik po paliwie - ale jak to mówia jest ryzyko jest zabawa :D:D:D
tylko pozostaje kwestia kto bedzie chciał cos wspawac w zbiornik po paliwie - ale jak to mówia jest ryzyko jest zabawa :D:D:D
Tylko na pełnym zbiorniku.
Pełnym wody :). Albo CO2 :D.
Pełnym wody :). Albo CO2 :D.
Nieee, PB95 może być.
Reinchardt
26.11.2008, 23:09
Tak sobie myslalem ale czy spawanie jest konieczne. Nie wiem czy przypadkiem wlutowanie tego sposobem hydraulika nie zdałoby egzaminu. Takie połączeni tak naprawde musi wytrzymac tylko siłę dokręcenia termisora i nic więcej - No ok - musi być szczelne. Wydaje mi się że gra warta świeczki i nie jest niczym nadzwyczaj trudnym.....
Nic nie trzeba spawać AQ ma w swojej ofercie taki kranik z kontrolką - kosztuje ok 250 zł
A ten kranik to pasuje do oryginalnego baku czy do AfrcaQueensowego ?
Ktoś może przetłumaczy bo ja po nimiecku to nie szprecham a googel tłumacz coś sobie nie radzi ..
https://ssl.kundenserver.de/s74270419.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=15492dd6a878bb6/shopdata/0045_Tanks+=26amp=3B+Verkleidungen+=26amp=3Bslash= 3B+Tanks+=26amp=3B+Casing/0073_Tank-Zubeh=F6r+=26amp=3Bslash=3B+Tank-Accessories/product_details.shopscript?article=0110_Benzinhahn %2BKit%2Bmit%2BReserve-%2BAnzeigleuchte%2B%3D28BH010%3D29
Widziałem fotki 07 z seryjnym bakiem i tym patentem.
Mam , pasuje , przydatność dyskusyjna
A ten kranik to pasuje do oryginalnego baku czy do AfrcaQueensowego ?
Ktoś może przetłumaczy bo ja po nimiecku to nie szprecham a googel tłumacz coś sobie nie radzi ..
https://ssl.kundenserver.de/s74270419.einsundeinsshop.de/sess/utn;jsessionid=15492dd6a878bb6/shopdata/0045_Tanks+=26amp=3B+Verkleidungen+=26amp=3Bslash= 3B+Tanks+=26amp=3B+Casing/0073_Tank-Zubeh=F6r+=26amp=3Bslash=3B+Tank-Accessories/product_details.shopscript?article=0110_Benzinhahn %2BKit%2Bmit%2BReserve-%2BAnzeigleuchte%2B%3D28BH010%3D29
proszę: Zawór paliwa z kontrolka rezerwy. Dzięki temu nie jest już więcej potrzebne przełącznie na rezerwę w trakcie jazdy ponieważ zawór ma dwie pozycje: otwarty, zamknięty. Kontrolka która będzie wbudowana w oryginalny kokpit informuje o rezerwie. Dodatkową zaletą jest, ochrona pompy paliwa, która normalnie w trakcie przełączania rezerwy dosłowne tłumaczenie: może zapompować sie na śmierć.
Hvala vam gospodine Lepi :D
E'to! Pricaj Srpski da te ceo svet rozume.
W temacie: mam tu jednego kola co ma lampkę rezerwy. Ale z tego co zrozumiałem on też cały ten moduł ze światełkami wymieniał.
Parys, što radiš u Beogardu ? Da li ti imaš tamo posao ?
ELo, ja rozumiemi te dywagacje o pompie ze starego forum, ale teraz troche jestesmy madrzejsi i pompę rozebralismy w drobny mak. Osobiscie nie widzę, żadnej mozliwosci, zeby skonczenie sie paliwa miało jakikolwiek wpływ na wypalanie styków, bo chyba o tym piszesz...
Co nie znaczy oczywiscie ze nie szanuję twojej wypowiedzi.:vis:
wiesz co, nie chodzi mi tylko o styki, ale gdy pompa na sucho łapie temperaturę to dostaje całość nie tylko styki...membrana itp również
ale nie chodzi mi o przekonywanie kogokolwiek do kontrolek .
Dzieju
no wiem juz, wiem, musze sobie to przemyśleć.
A Ty Dzieju, to sie nie potrafisz przelogować na siebie na cudzym kompie? he he he
Jarek zapomniał hasła i bał się wylogować.......
Parys, što radiš u Beogardu ? Da li ti imaš tamo posao ?
Posla imam u picku lepu materinu!
Sorry za offtop.
Posla imam u picku lepu materinu!
Aaa znaczy się ginekologiem jesteś ?
Nie możesz normalnie odpowiedzieć tylko mięsem musisz rzucać ?? :Sarcastic:
ja tam tylko raz wyjezdzilem do rezerwy, zeby sprawdzic ile sie da. a ze licznik mam w milach to ustawilem sobie na -TRIP 200 mil i co tyle szukam stacji. czasem zatankuje jak mam 180, czasem 220.
jasne, jak bym mial kontrolke od poczatku to bylo by lepiej. ale po co kombinowac, jak i tak dziala?
to nie lepiej na piwko skoczyc? ;)
wprost geniealne.
Zamiast mierzyć mile, mnożyć przez 1,61 mnożyć przez pojemność zbornika w l. dzielić przez liczbę przejachanych średnio km na zbiorniku
wystarczy ustawić poprostu na -trip 200 mil :)
Panowie a czy orientujecie się czy można taki kranik z kontrolką rezerwy normalnie zamówić na stronie africanqueens.de i przyślą do pod drzwi? czy może ktoś w polsce to sprzedaje, zamawia?
Borewicz
05.08.2011, 14:26
Chłopaki z forum tzn 4adv mają, przynajmniej na stronie
http://www.4adv.pl/product.php?id_product=7480
MOTOMYSZA
08.08.2011, 10:58
Ja powiem tylko,że jeżdżę sobie na takim zestawie rezerwy AQ i ...
... BARDZO SOBIE CHWALĘ.
P O L E C A M !!!!!!!!!!!!!!!!.
Ja kupiłem z Dojczlandu bezpośrednio, ale z czyjąś pomocą jako tłumacza.
Korespondencję już można prowadzić w języku angielskim.
Ale ten który podpowiada Borewicz, czyli:
http://www.4adv.pl/product.php?id_product=7480
to jest dokładnie taki jak ja mam. Pasuje do oryginalnego zbiornika Afryki RD07 i RD07a. Też dałem za niego z tego co pamiętam coś ok 100jurków.
A od strony technicznej- wykręcasz stary kranik, wkręcasz w jego miejsce nowy, wiercisz dodatkową /szósta/ dziurkę w skrzynce kontrolek ( po lewej stronie kokpitu) wciskasz tam tę dodatkową czerwoną kontrolkę "rezerwa", podłączasz kabelki wg dołączonego schematu i jedziesz. Jedyne co tam pamiętam musiałem pokombinować , to wężyki paliwowe zmienić(wyjście kranika AQ jest mniejszej średnicy).
Działa bezproblemowo kolejny sezon.
Podpowiedź dla lubiących zaoszczędzić i pokombinować:
Można też taki sam, identyczny zestaw rezerwy(jedynie uszczuplony o tulejkę/przejściówkę pomiędzy zbiornikiem a kranikiem) kupić sporo taniej -prawie o połowę !!!!!!! . Kiedyś już o tym pisałem w temacie o kraniku-rezerwie.
Tutaj coś już pisałem o tym :http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=7325&highlight=rezerwa
i jeszcze doczytaj tutaj :http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=6356&highlight=kranik
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.