View Full Version : Akumulator do 0 7a
Yuasa po 2 latach od zakupu mi padła. Nie daje oznak ładowania. Co polecacie DOBREGO ?
Poszukaj przyczyny zanim nowy zamontujesz.
Yuasa jako firma się dawno już skończyła
Nawet jak kupisz za 400zł w Hondzie to jest to loteria i szmelc
JMT mi chodził bezawaryjnie od jego zakupu do sprzedaży AT z 4 lata pewnie po 150pln kupisz.
Landport za 169 w detalu ale można taniej, włożyłem już trochę tych akumulatorów do różnych motocykli i jak do tej pory nie było problemów, do swojej afri też taki kupiłem ale ma dopiero pół roku tak że za wcześnie na opinie.
Dzieju dobrze pisze, szukaj przyczyny. Jak przez dwa lata trzymasz motocykl w garażu nie odpalany, to co się dziwisz.
Kup sobie aku jak już się zdecydujesz na jeżdżenie. :osy:
Landport potwierdzam za niewielkie pieniądze już 2-gą szt. Od 2 lat w Afri bezproblemowo.
Ale faktycznie sprawdź i przeczyść kości łączące bo to może być główna przyczyna padnięcia.
Poszukaj przyczyny zanim nowy zamontujesz.
Dzieju dobrze pisze, szukaj przyczyny. Jak przez dwa lata trzymasz motocykl w garażu nie odpalany, to co się dziwisz.
Kup sobie aku jak już się zdecydujesz na jeżdżenie. :osy:
Dzieju i Dery wykonali po strzale w 10 :Thumbs_Up: :)
Mogę polecić również JTM z mojego sklepiku.
Zero reklamacji.
Yuasy tylko dla "hobbystów" :Sarcastic:
Moja Yuasa zaczyna właśnie 5 sezon - widocznie trafiłem lepiej niż inni :) Złego słowa nie powiem:)
Już kiedyś pisałem poprzedni wytrzymał mi ok 7.5 roku i nadal dawał radę nigdy nie ładowany czasami uzupełniony wodą.
Obecna yuasa ma już 4 lata i też się z nią nie pieszczę po prostu działa i już.
Jorgu , do tego co napisał Dery jak już się zdecydujesz na jazdę i nadal nie znajdziesz przyczyny to może zmień Afrykę na 03 one nie psują akumulatorów tak jak 07 .
Dzieju domagam się przeprosin kajania przy stole i flaszce i w mordę :chleje:
W mojej 7A siedzi ten sam akumulator co przyjechal od niemca i to trwa 7 rok, więc to nie wina 7-mek a co najwyżej niejeżdżenia ;)
Zet Johny
06.03.2014, 13:20
Niemiec płakał za akumulatorem?:D
Franza trzeba by się spytać ale może już nie pamiętać :p
Ale tak czy inaczej domagam się przeprosin od Dzieja za szkalowanie 07-ek
bliźniak
06.03.2014, 13:41
Jorge, mam dwie nówki jakbyś chciał jedną to:
litowo-jonowy JMT YTX14-BS 330zł
i żelowy JMT YTX14-BS 200zł
Z żadnego z tych kwas się nie wyleje przy wywrocie.
Sam śmigam, narazie od roku, na tym drugim i jest ok.
Ale tak czy inaczej domagam się przeprosin od Dzieja za szkalowanie 07-ek
Niedoczekanie twoje, to nie moja wina że macie słabsze wersje Afryk hahahaha.
Jak to nasz Bąbel powiedział : 07a to chińska podróbka trójek ......
Brak jeżdżenia szkodzi nie tylko na akumulator.
Tylko po co tym niejeżdżącym motocykle , niechaj oddadzą tym co będą wiedzieli co z nimi zrobić.
No to może w sobotę/niedzielę jakiś off, zobaczymy która afryka lepsza i dlaczego właśnie KTM. :umowa:
Dery my już wiemy ze afryka lepsza tylko nie wiemy która, wiec nie wtrącaj się w rozmowy dorosłych ;)
Łachy nie nabijać się ! Jeden lubi rybki inni córkę rybaka :D. Powiem tak - macie racje co do nie latania. Okazało się ze akurat ma jednak 3 lata ponad, ale to i tak moim zdaniem chujnia. Kiedyś centra czy varta wytrzymała 6-7 lat niezależnie od ilości km. A te żelowe to co to za wynalazki ?
PS
Co do sprawdzenia kości. Wsio jest wyczyszczone i serwisowane. Moto na bieżąco ma wymieniane każde odstępstwa od pierwowzoru. Akumulator działał do końca (mojego) sezonu. Wyciągnąłem do domu. Naładowałem i stał sobie. Teraz ponowiłem zabieg, przy okazji ładowania równie często jeżdżonego forda żony. W ford się kwa centra i naładować się ładnie. Yuasa nawet nie ruszyła. Ładowarka z Lidla demonem nie jest ale do tej pory ładowana.
Pada mi czasem przełącznik kierunków (poluje na nowy oryginał). Ale Panowie jak pada sam z siebie to wina instalacji ?
PS 2
Dery mało latam ale przynajmniej się nie przewracam ;)
Jorge obawiam się ze przyczyną problemu moze być fakt że zabrales akumulator do ciepłego pomieszczenia . Moja Yuasa padla dokladnie w takich samych okolicznościach .
Zelowce podobno nie lubia dużych (naglych) wahań temperatury , moje roczne przebiegi pwnie tez nie pomagają (~600km):D
Teraz mam JMT czy jakoś tak i jest ok baterii nie wyciągnąłem na zimę bo ...Afri stoi w ogrzewanym garażu pierwszą zime :)
Jorge obawiam się ze przyczyną problemu moze być fakt że zabrales akumulator do ciepłego pomieszczenia . Moja Yuasa padla dokladnie w takich samych okolicznościach .
Zelowce podobno nie lubia dużych (naglych) wahań temperatury , moje roczne przebiegi pwnie tez nie pomagają (~600km):D
Teraz mam JMT czy jakoś tak i jest ok baterii nie wyciągnąłem na zimę bo ...Afri stoi w ogrzewanym garażu pierwszą zime :)
No i mam przyjaciela w jeżdżeniu :D. Ja zaszalałem w zeszłym roku zrobiłem ponad 2 000 km :D ;). No widzi Pan to by się zgadzało. Ja nie wiem czy to żelowy - bo on korków nie ma, ale coś tam chlupie - zaraz poczytam. Fakt jest taki, że w zeszłym roku nie wyjmowałem i działał. Co za chujnia - teść mówił do piwnicy nie do domu i miał rację :vis::vis:
Akumulatorów się w domu nie trzyma :Thumbs_Up:
No to ja mam zagadkę. Aku jest zwykły tylko zamknięty, nie żaden żelowy. Wyciągam go po zimie naładować a on jest wsyśnięty. Znaczy wklęsłe ścianki. Myślałem że ścianko są twarde. Po naładowaniu go rozepchło i jest wydęty. Widział kto takie czary z mleka i o co kaman ? Bo ja nie banglam
Dery my już wiemy ze afryka lepsza tylko nie wiemy która, wiec nie wtrącaj się w rozmowy dorosłych ;)
O i tu się zgadzamy w zupełności.
Ta niewyżyta młodzież pokupowała sobie wścieklizny malowane na pomarańczowo i myśli że da radę doświadczeniu.
Co z tego że taka pomarańczowa trzyliterowka wyrwie do przodu jak się potem zasapie a dostojna Afryka wolniej ale ciągle przez 25 lat.
Kici AT nadal na tym samym oryginale a oni po kolejnych remontach....hahaha
No i jeszcze nas tu straszy terenem, a co my dzieci żeby się foremkami w piasku i błocie paprać.
Te KTMy to takie szybkie numerki , chwila moment i po wszystkim ...... a gdzie przyjemność , no właśnie co kto lubi.
Dery pogadamy jak podrośniesz :-))))
No dobra nie śmiecimy bo tu bateryjny temat.
RD03 i RD04 oczywiście są najlepsze ;)
Póki nie trzeba kupic porządnych klocków hamulcowych, albo dopóki guma od airboxa nie sparcieje ;)
Te żelowe to jaka padaka jest. Kiedyś człowiek wody / kwasu dolał i jeszcze dawał rady aku, teraz to co mam zapukać aby go otworzyć :/. Ale litowo-jonowe do mnie przemawiają :D
Mam akumulator kupiony w 2007 firma MOTO PAWER , czy jakoś tak ,w każdą zimę ładuję 2x, do dziś kręci i zapala od strzała.
Ja zanim wyrzucilem padajace aku bezobslugowe otwarlem szpilka listwe, dolalem destylatu i po naladowaniu rok przesmigalem. Ale teraz juz zdycha na amen i celuje w Varte.
Zet Johny
08.03.2014, 19:43
Zastanów się jeszcze nad Vartą. Mi padła po 2 latach i nie jest to wina instalacji, reglera czy prądnicy bo wszystko eleganckie. Wiadomo że mogła mieć jakąś wadę ale kto teraz to stwierdzi.
Po radzie Szynszyla będę celował w Unibat`a.
Zii
No to ja mam zagadkę. Aku jest zwykły tylko zamknięty, nie żaden żelowy. Wyciągam go po zimie naładować a on jest wsyśnięty. Znaczy wklęsłe ścianki. Myślałem że ścianko są twarde. Po naładowaniu go rozepchło i jest wydęty. Widział kto takie czary z mleka i o co kaman ? Bo ja nie banglam
Sprawdź odpowietrzenie akumulatora - musi mieć - może się zatkało
wężyka nie zdjąłeś w sensie zaślepki;-)
No to ja mam zagadkę. Aku jest zwykły tylko zamknięty, nie żaden żelowy. Wyciągam go po zimie naładować a on jest wsyśnięty. Znaczy wklęsłe ścianki. Myślałem że ścianko są twarde. Po naładowaniu go rozepchło i jest wydęty. Widział kto takie czary z mleka i o co kaman ? Bo ja nie banglam
Wprawdzie nie w akumulatorze tylko smartfonie, ale obserwacja była nastepująca: po odłożeniu smartfona na półkę na pół roku wzdęło mu baterię. Nie dało się obudowy założyć:))) Myślałem, że amen z baterią, ale po naładowaniu kilkukrotnym wróciła do normy i działa bez problemu z rok już.:Thumbs_Up:
Skydiverek
09.03.2014, 09:36
Ja ma JMT od Rambo dopiero 3 sezon i narazie działa.
szwedzkikucharz
07.12.2014, 12:15
W paru wątkach na Forum przewija się, że akumulatory Unibat dają radę. Mógłby ktoś podrzucić oznaczenie modelu jaki pasował by do 07A? Dzięki
Zet Johny
07.12.2014, 12:57
CBTX14-BS Proszzzzze.
Idę sobie do garażu wyciągnąć aku, wszak od zakończenia sezonu nie miałem okazji go ładować. Pomyślałem sobie, że jednak na wszelki wypadek spróbuję odpalić. I jakie moje zdziwienie jak zagadała i normalnie do wiatraka sobie chodziła. Porobiłem kilka rundek i "przesmarowałem". Teraz ciekawostka RAFOWY licznik pokazywał:
- na odpaleniu 12
- bez świateł 14,2
- ze światłami 13,8
- światła + manetki 25%/50% 13,2
- światła + manetki 100% + długie + halogeny (czyli na max) - woltomierz zaczął się resetować - jak przy starcie - to normalne ??
W ogóle przez ten miernik wymieniłem "zawczasu" regler na Japoński - bo wskazanie ujawnione na oryginale to ok. 11V.
Zamiast wyciągać zrób sobie przejażdżkę to i akumulator naładujesz ..... przyjemność gratis :)
Zamiast wyciągać zrób sobie przejażdżkę to i akumulator naładujesz ..... przyjemność gratis :)
No przecie pisałem, że przetarłem :D. Niestety tylko 2 km - bo chory jestem :(
A widzisz chory jesteś bo za mało zrobiłeś. Jak kiedyś coś próbowało mnie wziąć to strzeliłem małą ok 100km rundkę i wróciłem uzdrowiony. Oczywiście temp nie może być większa niż 10-12*C. Takie lekarstwo naprawdę dobrze robi i na akumulator i na cały motocykl i na zdrowie kierownika :Thumbs_Up:
A widzisz chory jesteś bo za mało zrobiłeś. Jak kiedyś coś próbowało mnie wziąć to strzeliłem małą ok 100km rundkę i wróciłem uzdrowiony. Oczywiście temp nie może być większa niż 10-12*C. Takie lekarstwo naprawdę dobrze robi i na akumulator i na cały motocykl i na zdrowie kierownika :Thumbs_Up:
Zrobie tak jak tylko przestane płakać przy kichaniu. Przy okazji odkryłem, że mam odkręcony kranik pod bakiem - nie wiem jakim cudem się odkręcił :dizzy:.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.