PDA

View Full Version : Hydrauliczny/Ciśnieniowy czujnik stopu


KML
25.01.2014, 14:17
Montował ktoś takie cudo w moto, jak to się sprawuje?
Przeglądałem te z allegro i są takie za 20 parę zł i takie za 70 parę, jest jakaś większa różnica między nimi?

http://allegro.pl/listing/listing.php?string=ci%C5%9Bnieniowy+czujnik&search_scope=category-156

Ktoś zna parametry śruby w Hondzinie , średnica pewnie 10 ale skok gwintu?

KORNIK
25.01.2014, 18:09
No ja właśnie przerabiałem taki w rocznym Polarisie RZR XP900, miał ciśnieniowy i padł po przebiegu 2,5 tyś km ale tam podobno to norma.

KML
25.01.2014, 20:21
wsadzałeś oryginał czy taką chińszczyznę?

KORNIK
25.01.2014, 20:26
Właściciel uparł się na oryginał i już miesiąc czeka, założyłem mu prowizorycznie/chwilowo czujnik od tico bo nie mógł nawet odpalić sprzęta.

motormaniak
25.01.2014, 22:33
ja wsadzałem takei czujniki z larsona i latały/latają. W moim byłym 200 i obecnym 520exc problem z nimi taki że łatwo butem uszkodzić kabelek.

KML
25.01.2014, 22:36
Ja na przód chcę wsadzić , pamiętasz ile kosztowały w larssonie?

motormaniak
26.01.2014, 09:57
Wiem że nie każdy jest taki "biegły" jak ja w posługiwaniu się netem więc Ci wyszukałem :) :
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MTQwMDEwNQ==&t=hydrauliczny
tylko sprawdź na fiszkach skok gwintu :)

ps. na przód to może weź na 2 przewody:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MTQwMDExMQ==&t=hydrauliczny

Lepi
26.01.2014, 10:07
Na dwa przewody tańszy :)

KML
26.01.2014, 10:57
Dzięki maniak sprawdzić sobie umiem tyle że często na stronie co innego a na miejscu co innego, gdzieś czytałem że gość kupowal w larssonie ten czujnik za 30 zł i się zastanawiam czy kupować z alledrogo czy na miejscu w larssonie.

Czemu polecasz na 2 przewody skoro mam jeden?
wydaje mi się że wtedy jest o szerokość główki dłuższy gwint.

Lepi
26.01.2014, 11:03
Tak, podwójny jest dłuższy nie nie będzie pasował po jeden przewód.

banditos
26.01.2014, 13:30
Padl mi juz drugi taki w swojej swince;)

Kazmir
26.01.2014, 13:52
Microswitch nie lepszy, nawet jak byt trzeba dorobić kawałek wspornika?

KML
26.01.2014, 14:04
Mikrostyka mam teraz i działa dobrze ale wsadzam klamkę niełamkę od innego moto i nie będzie przy niej tego wysięgnika który wciska mikrostyk.
Opcję mam trzy:
1 obciąć kawałek mocowania starej klamki i porzeźbić tak aby spasować niełamkę do niego.
2 Do nowej klamki dorobić dynks do wciskania mikrostyka
3 Nie rzeźbić nic tylko wsadzić ciśnieniowy czujnik.

Kazmir
26.01.2014, 14:18
Jeśli miałbym pozostać przy opcji nr 3 to kombinowałbym na zastosowaniu małego zgrabnego trójnika i do niego wkręcał coś małego może od auta. Nie zgłębiałem tematu, ale wymiana była by łatwiejsza, może nawet udało by się bez odpowietrzania.

Lepi
26.01.2014, 17:14
No ale to też będzie rzeźbienie. W żadnym kacie mi się nie uszkodził czujnik więc to działa. A jak z wytrzymałością tego z Larssona to nie wiem.

motormaniak
26.01.2014, 20:09
Dzięki maniak

Czemu polecasz na 2 przewody skoro mam jeden?
wydaje mi się że wtedy jest o szerokość główki dłuższy gwint.
hmm Miałem w głowie moją afrykę z dwoma przewodami. Dla ciebie oczywiście pojedyńczy.
Użyłem tych z larsona w sumie w 3 motocyklach i nigdy się nie zepsuły. To prostsze i na pewno trwalsze rozwiązanie niż mikrosłicz, szczególnie w moto ofroadowym traktowanym błotem i karcherem.
W exc 200 i 520 którego mam uszkodzenia czujnika następują przy tylnej pompie - wyrwanie kabelka od buta.

nicek27
26.01.2014, 21:24
W Elefancie jest taki grat oryginalnie zamontowany z przodu jak i z tyłu. Nie słyszałem żeby się to kiedykolwiek komuś zesrało..