PDA

View Full Version : regulacja naciągu łańcucha


Mat7
14.12.2013, 19:07
Powitać :D

Jako, że w moich regulatorach ząbki są mocno zniszczone (przy dokręcaniu koła przesuwała mi się "blaszka", bo nie miała jak się zablokować o kołek na wahaczu) postanowiłem coś w tym temacie zadziałać :) o coś jak tu:

http://i.imgur.com/YR12iDh.png

Mam już wycięty prototyp (powiedzmy, że poprawiona fabryka ;)), który obecnie jest w fazie intensywnych testów :D

Pytanie nr. 1:

Jak jest poprawnie? Tak?

http://i.imgur.com/mrui1QW.jpg

Czy tak? (wiem, tutaj akurat oś koła jest zamontowana odwrotnie - z tej strony powinna być nakrętka)

http://i.imgur.com/SYLCp1p.jpg

Pytanie nr. 2:

Czy ktoś byłby chętny na zakup kompletu takich regulatorów, gdybym zrobił więcej?

Pozdrawiam :at:

P.S Narazie nic nie sprzedaję :D ale jak będzie taka potrzeba to oczywiście składkę PiD opłacę :Thumbs_Up: ;)

Łokciu
14.12.2013, 23:41
A za ile i z czego i czego tak drogo? :D

Pozdrawiam

madafakinges
15.12.2013, 09:19
Powinno być tak jak na drugim zdj. W pierwszym przypadku jak dokręcasz ośkę to się naciąg luzuje.

Mat7
15.12.2013, 09:43
Łokciu, mam dwie wstępne wersje (mogące ostatecznie różnić się ceną), obie wycinane laserowo:

- stal nierdzewna + grawerowane oznaczenia
- stal zwykła + grawerowane oznaczenia + hartowanie + ocynk galwaniczny

Oryginał jest tłoczony, też w ocynku (przynajmniej z tego co mi wiadomo)

RuggedRoads z pierwszego zdjęcia kosztuje 150 zł/kpl + wysyłka do PL.
Pan Honda ~ 60 zł/szt czyli w granicach 120 zł/kpl ;)

Czekam jeszcze na finalną wycenę, ale myślę, że będzie dużo taniej :D

madafakinges, dzięki :Thumbs_Up:

Misza
15.12.2013, 10:18
Ja bym wziął gdyby to wyszło OK, moje są nie do użycia już

Piki
15.12.2013, 19:30
Zawsze widziałem tylko jak na pierwszym zdjęciu, zresztą Honda też tak mówi

JarekAT
15.12.2013, 20:02
cyt. "Powinno być tak jak na drugim zdj. W pierwszym przypadku jak dokręcasz ośkę to się naciąg luzuje."

madafakinges co za głupoty piszesz :)
Nie powinno się luzować tak jak nie powinno się naciągać przy dokręcaniu.

Co do poprawności założenia napinacza to wg mnie nie ma to znaczenia.

Mat7
15.12.2013, 22:10
zresztą Honda też tak mówi

:confused:

http://i.imgur.com/5IP42Be.jpg

madafakinges
15.12.2013, 22:21
Wiadomkaz że nie powinno się ani naciągać ani luzować, ale dokręcając nakętką może się przekręcić napinacz, lepiej żeby wię bkokował naciągając niż cofał nie wiem jak ubrać to w słowa;)
Kręcąc zgodnie z ruchem wskazówek ma się napinać, a nie luzować.

JarekAT
15.12.2013, 22:54
To wg ciebie lepiej żeby za "ciasny" łańcuch rozwalił łożysko na wałku zdawczym do którego wymiany trzeba rozbebeszać silnik niż żeby był luźniejszy i wytarł trochę ślizg.

Naciągałem kilka razy już łańcuch i nigdy mi się nie poluźnił ani nie napiął przy dokręcaniu owej nakrętki, więc nie wiem po co te wszystkie dywagacje :D.

Dzieju
15.12.2013, 23:10
Regulator można sobie samemu w domu odświerzyć i to za darmo no może parę minut czasu poświęcić.
Ale co kto lubi.

Piki
16.12.2013, 00:13
@Szmat:
http://img842.imageshack.us/img842/3212/qjfo.png

W Haynesie, shop manualu i na wszystkich zdjęciach jakie widziałem, jest właśnie tak.

Inna sprawa, że to zdaje się, nie ma żadnego znaczenia :)

rupert
16.12.2013, 13:25
Inna sprawa, że to zdaje się, nie ma żadnego znaczenia :)
Poza estetyką. Z pierwszego zdjęcia wygląda ok. Z 2-go jakoś tak z dupy, coś jakby nie pasuje.

Grucha
16.12.2013, 14:51
Powinno być z góry, aby w czasie ustawiania naciągu nie opadało samo (grawitacja działa). Podczas dokręcenie nie ma prawa się przesunąć, bo jest bolec oporowy. To tak z mechanicznego punktu widzenia, ale ja mogę się nie znać. Dodatkowo podczas ustawiania naciągu wstępnego łańcucha po dopchnięciu koła do przodu bolec oporowy dotyka do regulatora i nic się nie przesuwa. Gdyby założyć od dołu, to po lekkim poruszeniu niedokręconego koła regulator sam spada i roboto od nowa. No, ale co ja tam wiem.
Z drugiej strony, czy z góry, czy z dołu, ważne, żeby równo po obu stronach !!!

Misza
16.12.2013, 15:52
Dzieju może rozwiń swoją myśl... Moje regulatory są tak zniszczone, że wyklepać się ich nie da... tzn na każdym jest jedna duża dziura plus kilka małych. Także, żeby ustawić podobną wartość to muszę ustawiać lekko przekoszone koło :)

PiotrTMC
16.12.2013, 17:04
Wystarczy po ustawieniu naciągu kąpnąc w koło od tyłu aby wszystkie luzy zniwelować ewentualnie dociskając kolanem dokręcać koło i nic się nie przestawia ząbki są wystarczające, moim zdaniem, nie ma po co kombinować, no jak kto woli.

Dzieju
16.12.2013, 19:56
Moje regulatory są tak zniszczone, że wyklepać się ich nie da...
Jeśli są juą tak wykończone to raczej wymiana cię czeka.
Odświerzenie polega bardziej na poprawieniu dołków lub/i poprawienie czytelności napisów. W wolnej chwili dopieszczając AT tak sobie zrobię.