PDA

View Full Version : Kontrolki rezerwy RD04


CzarnyEZG
13.10.2013, 18:27
Witam.

Jako, że dopiero obwąchujemy się z moją Afryczką, postanowiłem wypróbować zasadę i poprawność działania układu informującego o ilości paliwa w baku.

Za poradą z forum zamknąłem prawy kranik traktując go jako żelazną rezerwę i po zatankowaniu do pełna jeździłem w celu zapalenia się najpierw żółtej, a później czerwonej kontrolki.
Na forum wyczytałem, że znajdujące się w RD04 kontrolki rezerwy paliwa mają czujniki umieszczone w lewej części baku, czyli aktywuje je zejście paliwa w takiej konfiguracji jakiej miałem (lewy otwarty, prawy zamknięty)

Po około 230 km zapaliła się żółta kontrolka - czyli ok.
Ale po przejechaniu 350 km, moto zaczęło zwalniać aż w końcu zostałem zmuszony do zwiedzania przystanku PKS w jakimś Cipciburgu.

Po otwarciu prawego kranika motocykl po paru cyklach kręcenia odpalił, ale martwi mnie brak czerwonej kontrolki.
Dodam tylko, że czerwona kontrolka zapala się po przekręceniu kluczyków razem z pozostałymi czyli żarówka oki

Czy czerwona kontrolka nie jest czasem na prawej części? Jeżeli nie, to czeka mnie randka z Afripedią i wymontowanie czujki od kontrolki.

bicio
13.10.2013, 18:38
Ja tam się na RD04 nie znam, ale czerwona kontrolka to chyba od ciśnienia oleju jest :D

CzarnyEZG
13.10.2013, 18:49
Ta z napisem OIL tak

ta z napisem fuel chyba nie :)

bicio
13.10.2013, 18:52
No w siódemce nie ma takich bajerów, ale się dokształciłem przynajmniej :D

Zdrowia!

Dzieju
13.10.2013, 19:24
CzarnyEZG , porady zostawiania sobie awaryjnej rezerwy w prawej cześci zbiornika raczej nie uważam za sensowną. No może gdzieś na pustkowiu ..... tylko czy te 1.5 litra robi rożnicę? Zawsze można w butelce te 1.5 litra wozić ;)
Do kontroli paliwa służą dwie kontrolki ( ok 8.5 i ok 5.5 ltr) no chyba że nie masz do nich zaufania , to wtedy je skasuj i zamontuj kranik z rezerwą.
Obydwie kontrolki są po lewej stronie.
Skoro ci czerwona nie działa to eksperymentalnie zamień kable miedzy czujnikami i się dowiesz czy to na pewno kwestia samego czujnika a nie okablowania.
Na forum masz instrukcję jak to naprawić za jakieś 10zł.

Tomas_XRV
13.10.2013, 19:39
Po zalaniu do pełna pod sam korek pierwsza pomarańczowa kontrolka zapala sie po 300 km a druga czerwona po 340-350 km. Po asfalcie przy małych dziennych przebiegach.

CzarnyEZG
13.10.2013, 20:18
Bicio - mniej bajerów mniej do psucia :) Zdrowia :)

Dzieju - ja dzięki zamknięciu prawego kranika dziś dojechałem a nie dopchałem Afrykę do stacji. 1,5 litra wystarcza na przejechanie około 20 km - w polskich warunkach często to wystarczy. A wożenie tego w butelce? A jak z redbullem pomylę ;) to mi dopiero doda skrzydeł :)
Poza tym tak jak piszę dopiero się obwąchujemy a jak widać moim kontrolkom ufać można w 50%

koles_02 - poruszasz inny temat - czyli spalanie. Mojej wyszło 6,8 litra na 100 km przy jeździe trasa, troche lekkiego terenu i trochę miasta. W dwie osoby.
Jak będzie mniej offu, to będzie inaczej. Tak samo, jak będzie jedna osoba, cieplej itd...
Wiesz - chcę, żeby te kontrolki były sprawne, bo wtedy różnica w spalaniu wynikająca z powyższych zmiennych nie będzie mnie bolała.

krzysiek_m
13.10.2013, 20:37
Obydwie kontrolki masz po lewej stronie.

Jeżeli spalanie masz ~7l to kilometry się zgadzają - w sensie czas zapalenia zółtej i czas zapalenia końca paliwa. Najprościej to spuść paliwo z baku i zobacz czy się dwie kontrolki zapalą...

CzarnyEZG
13.10.2013, 20:48
No właśnie czerwona nie działa :)

Dzieju poddał dobry pomysł - zacznę od spuszczenia wahy i zamienienia przewodów - to mi odpowie na pytanie czy nie działa czujka od czerwonej, czy problem z kablami. (żarówka jest dobra)

A właśnie - przypomniało mi się. Jak jechałem na żółtej rezerwie, to po zgaszeniu i ponownym odpaleniu motocykla, rezerwa zapalała się z parudziesięcio sekundowym opóźnieniem i najpierw tylko się żarzyła. Czy to normalne?

Tomas_XRV
13.10.2013, 21:03
Tez tak mam.

RAVkopytko
13.10.2013, 22:11
normalne :D ,to się nazywa termistor,u mnie już wymieniony :D 10,50 zł w ASO daewoo tico/matiz/nexia/lanos

CzarnyEZG
13.10.2013, 22:26
Raviking Czytałem właśnie Twój sposób na niedziałający termistor.
Zasadniczo po sprawdzeniu kabli i wtyczki pod bakiem jest to kolejny krok do naprawy rezerw.

Przepraszam, że poruszam rozwiązane tematy i dzięki za wiedzę, którą się dzielicie.

PiotrVN
14.10.2013, 08:49
już kilka razy ...uratowało mnie to trzymanie paliwa w awaryjnej kieszeni od problemu ...
i to w cywilizacji tym bardziej działa
a ...daleko ...daleko to też może się przydać
to jednak ok 20 km bliżej ..:)


w temacie kontrolek to albo naprawić albo się przyzwyczaić
u mnie odwrotnie działa tylko czerwona ..

Dzieju
14.10.2013, 18:45
ja dzięki zamknięciu prawego kranika dziś dojechałem a nie dopchałem Afrykę do stacji. 1,5 litra wystarcza na przejechanie około 20 km - w polskich warunkach często to wystarczy. A wożenie tego w butelce? A jak z redbullem pomylę ;) to mi dopiero doda skrzydeł :)
Poza tym tak jak piszę dopiero się obwąchujemy a jak widać moim kontrolkom ufać można w 50% .
Jak pomylisz z redbulem to i paliwo nie będzie potrzebne tylko trzeba uważać przy podchodzeniu do lądowania
Jak już naprawisz czerwoną to myślę że i na 100% zufasz.
Mnie od 10 lat ani razu nie zawiodły i mam do nich pełne zaufanie bez zostawiania 1.5l , ale fakt raz żółtą naprawiłem za całe 8zł.
Powodzenia.


A właśnie - przypomniało mi się. Jak jechałem na żółtej rezerwie, to po zgaszeniu i ponownym odpaleniu motocykla, rezerwa zapalała się z parudziesięcio sekundowym opóźnieniem i najpierw tylko się żarzyła. Czy to normalne?
Tak to normalne.
A swoją drogą termistory mają pewną bezwładność podczas wskazań w czasie jazdy.
Oryginały mają ja większa dlatago jak już zapalą kontrolkę to raczej nie gaśnie , te od Tico są szybsze i bujające się paliwo powoduje przez jakiś czas miganie póki się nie upali benzyny.

CzarnyEZG
14.10.2013, 19:03
Dzieju - i tak bezpieczniej się czuję z zamkniętym prawym, ale jak to mawiają jeden lubi zbierać znaczki, drugi jak mu nogi śmierdzą :)

A kontrolkom po naprawie pewnie zaufam i to na 100 %.

Tomas_XRV
14.10.2013, 23:47
Potwierdza ktoś i wytłumaczy jeżeli tak jest, że lepiej mieć nawet przy pełnym baku odkręcone dwa kraniki?

rubin
15.10.2013, 08:04
Ja mam ciagle oba kraniki odkrecone. Jak zaswieci zolta,to tripmaster zeruje i wiem ze lajtowo powinieniem 100km zrobic. Jak czerwona sie zapali to trzeba szukac petropoju :) (okolo 7 i 3.5-4 ltr wg mnie )

pozdrawiam Rubin now Free ('http://tapatalk.com/m?id=10')

Lucky Luke
15.10.2013, 11:40
Zółta, zostaje około 8L
Czerwona około 4L
Działa i się sprawdza , nie trzeba się bawić kranikami, według mnie oczywiście

Tomas_XRV
15.10.2013, 11:51
Myślałem może że jak są dwa kraniki odkręcone to w razie maxymalnego odkręcenia manetki jest dostępna wieksza dawka paliwa. W xtz 750 jeździ się na dwuch kranikach odkręconych. Tak słyszałem przynajmniej.

CzarnyEZG
15.10.2013, 12:14
koles_02 przecież ilość paliwa w komorach pływakowych jest ustawiona stała, a o to zeby w przewodach było paliwo dba pompa paliwowa.

Sam w sobie kranik nie stanowi chyba takiego oporu (poprawcie mnie jeżeli się mylę), żeby limitował przepływ i tenże musiałbyć wspomagany drugim dopływem.
Poza tym do pompy dochodzi jeden przewód zasilający, więc za kranikami musi być trójnik (dobrze myślę? rozbiorę to dopiero tej zimy)

Jeżeli ktoś kto rozbierał instalację potwierdzi to co powyżej napisałem (albo zimą sam to zorbię) to nie ma żadnej przesłanki aby jeździć na obydwu otwartych kranikach.

A jako argument za jeżdżeniem z jednym zamkniętym przemawia sytuacjia jaka przydażyła się nie tylko mnie i właśnie jeżdżenie na prawym zamkniętym uchroniło mnie przed zamianą ról z moją Afryczką (czyli zamiast koni mechanicznych nasz skład napędzałby baran niemechaniczny :) )

Lucky Luke
15.10.2013, 12:31
Nikt mi nie powie , że praca pompy paliwowej "na sucho" nie niszczy jej. Oba kraniki mam otwarte, zapala się czerwona to rozglądam się za stacją benzynową

CzarnyEZG
15.10.2013, 13:07
oresco - a kto tutaj mówi o pracy pompy na sucho?

Jak w baku nie ma paliwa, to nawet obydwa otwarte kraniki nic nie poradzą.

CzarnyEZG
21.01.2014, 10:46
Oki - pacjent na stole rozebrany - faktycznie termistor od dolnej rezerwy kaput :/

Małe pytanie - zna ktoś symbol termistora od Daewoo lub wartość?
Nie mogę nigdzie znaleźć tego ustrojstwa (serwisy daewoo nie istnieją, a chewrolet rozkłąda ręce) a w sklepach z elektroniką pytają o wartość :(

Proszę o pomoc.

Dzieju
21.01.2014, 14:10
taki jak tu
http://allegro.pl/nowy-czujnik-poziomu-paliwa-daewoo-tico-oryginal-i3902502366.html
http://archiwum.allegro.pl/oferta/termistor-czujnik-rezerwy-lanos-matiz-nubira-nowy-i2990368244.html
http://www.ceneo.pl/15173849

http://www.auto-truck.pl/product_info.php/info/p51064_TERMISTOR-POMPY-PALIWA-DAEWOO-LANOS-33816.html
http://archiwumallegro.pl/search/10472598-termistor-daewoo.html

Musisz poszukać leniuszku.

RAVkopytko
21.01.2014, 19:35
Czarny,jutro jak będe sie kręcił po Wrocławiu to podjade do Pana co ma jeszcze termistory po 27zł chyba,zresztą jeden już zakupiłem i poleciał do Pekosa.
Na opakowaniu nie było żadnych wartości.

CzarnyEZG
22.01.2014, 06:56
Raviking - jakby miał, to daj znak i sprawdź priv.

Dzieju - niestety wiele takich ofert widziałem i po kontakcie telefonicznym okazuje się, że są w ofercie, ale nie ma na stanie.

Dzięki za zainteresowanie.

Dzieju
22.01.2014, 08:07
Dzieju - niestety wiele takich ofert widziałem i po kontakcie telefonicznym okazuje się, że są w ofercie, ale nie ma na stanie.
Kiepsko , a to wszystko pewnie przez Afrykanów którzy wykupili zapasy , przyznać się kto ;)
Może trzeba kolejnego zamiennika poszukać.
Oryginały wytrzymują i po 25 lat więc nie tak często trzeba kombinować.

Gdybyś nie znalazł to zamień czujniki miejscami byś miał czerwoną działającą.

RAVkopytko
23.01.2014, 17:12
Jeżeli Ktoś by chciał jeszcze,to Pan w sklepie ma dwie sztuki.Do Czarnego już poleciały.

CzarnyEZG
24.01.2014, 06:17
No to teraz wypatruję pani na miotle.

aa nie to nie ta bajka.

Wypatruję listonosza :)

japek
18.04.2014, 19:59
ciężko znaleźć,a tu gość trzepie kasę http://allegro.pl/czujnik-termistor-rezerwy-paliwa-daewoo-motocykle-i4141574210.html