PDA

View Full Version : zębatka zdawcza


oldi
24.10.2008, 19:06
czy kupował ktoś może tą zębatkę cena atrakcyjna w LARSSONIE 2xdrozhttp://moto.allegro.pl/item460968642_zebatka_przednia_16_zebow_honda_xrv7 50_90_98.htmlsza

motormaniak
24.10.2008, 21:50
W larsonie jest innego producenta. Te są w http://sklep.intermotors.pl/ po 28 zł bez zniżek (w okienko opis wpisz xrv :) )

oldi
25.10.2008, 13:14
dzięki.Zastanawiam się czy tania bo małą marżę naliczają czy po prostu jakościowo słaba bo jeżeli jakościowo słaba to może dać więcej i nie kupować dwa razy.

rambo
25.10.2008, 13:29
kupiłem ostatnio VAZ w intermotors :cold: nie dało sie jej zamontowac (przedniej) tył OK

Misza
25.10.2008, 16:38
Ja bym nie ryzykował kupując niesprawdzoną zdawczą - chodzi o wałek. Lepiej kupić coś markowego i nie bawić się później w spawanie

rambo
25.10.2008, 17:03
no przednia jak bedzie nie wiem jak hujowa to i tak bedzie miekciejsza od wałka, wiec o wałek bym sie nie martwił. raczej ze od dodawania gazu pojdą zęby ale to mozna kontrolować. ostatnio dużo dobrego słysze o zębatkach AFAM i takie kupie nastepne. choc nie zauważyłem by tylne zebatki czymś sie różniły poza wyglądem.

oldi
25.10.2008, 18:06
właśnie nie wiem co to za ustrojstwo napisałem do nich maila ale olali mnie i nic nie odpisali o producencie.W poniedziałek zadzwonię może się czegos dowiem to dam znac skąd pochodzi to cudo

rambo
26.10.2008, 01:24
nasz forumowy kolega zakupił xringa z dida i zebatki PBR. po 15 000km wszysko rzęzi i zęby ostre jak szpikulce :confused: ja już nic nie wiem

Kazmir
26.10.2008, 23:19
Podobno zębatki Sunstar'a są montowane fabrycznie. Jakie jest wasze zdanie o tym wyrobie?

rambo
26.10.2008, 23:42
moje jest takie, że są lepsze od JT o tyle samo o ile są droższe.

ramires
26.10.2008, 23:49
dziwne Rambo, to o czym piszesz z tymi PBR, nie mam póki co nic negatywnego do tych zebatek, ale predzej postawił bym, że coś nie halo jest z tym łańcuchem ... może mu wcisneli 520? :D

rambo
27.10.2008, 00:10
no dziwne dziwne, mialem PBR kiedyś naped i klasował sie w zużyciu pomiedzy JT a SS. może IRIS podrabia DIDa :p

podos
27.10.2008, 09:23
przód SUNSTAR 15 tys.
przód JT 10 tys.

hubert
27.10.2008, 11:10
Zastanawiam się czy nie założyć oryginalnej zębatki. Czy ktoś wie na jakiej zasadzie działa ta guma w niej ? Czy amortyzuje tak jak np gumowy łącznik wału w samochodzie ?

ATomek
27.10.2008, 14:52
Hubert. Według mnie ta guma znacznie wycisza pracę łańcucha i w jakimś stopniu zapobiega zużyciu samej zębatki, bo łańcuch wspiera się na niej a nie tylko na zębach zębatki. Kilka takich zużyłem. Teraz w Afryce obserwuję zużycie od 13 kkm i jestem bardzo zadowolony. Poprzednią miałem bez amortyzatora i żałowałem. Wiem, że fabrycznie w łańcuchowych Be Em Be są też takowe. Moim zdaniem dobry patent i obserwując moje przebiegi napędów opłaca się dołożyć. Oczywiście, jak jest z czego.. Ale to już inna bajka.

hubert
27.10.2008, 15:44
No to w takim razie tym razem kupię oryginał szczególnie że nie jest on chyba jakoś drastycznie droższy niż Sunstar (chociaż przy obecnym kursie EUR to kto wie ..). Przypuszczam że ta guma ma też pozytywny wpływ na zużycie wałka ...

Kazmir
27.10.2008, 23:37
Moim zdaniem to tylko wyciszenie łańcucha (w czasie kiedy pracuje bez obciążenia)
Ludzie dajcie spokój to są za wielkie obciążenia żeby ta "gumka" miała jakiś zbawienny wpływ na zużycie zębatki czy wałka!

Nie wiem czy pamiętacie Fiat 125p miał rozrząd łańcuchowy i na małym kole był założony pierścień gumowy (może jeszcze taki mam )

hubert
28.10.2008, 07:23
Mimo wszystko zrobię eksperymenta dla dobra ludzkości ;)

oldi
28.10.2008, 10:01
dzwonilem produkt made in taiwan sprzedający zapewnial iż jakość jest ok ale wiadomo każdy chwali swój ogon.A co do gumy na zębatce moim zdaniem pełni rolę koła dwumasowego czyli redukuję szarpnięcia przy ruszniu redukcji zmianie biegów.

motormaniak
28.10.2008, 11:17
A co do gumy na zębatce moim zdaniem pełni rolę koła dwumasowego czyli redukuję szarpnięcia przy ruszniu redukcji zmianie biegów.
Nie zgadzam się. Ta guma jest doklejona po bokach zębatki i nie może pełnić takiej roli. Ale może łagodzić sam moment kiedy łańcuch kładzie się na zębatce i przez to wyciszać..

oldi
28.10.2008, 16:17
Nie zgadzam się. Ta guma jest doklejona po bokach zębatki i nie może pełnić takiej roli. Ale może łagodzić sam moment kiedy łańcuch kładzie się na zębatce i przez to wyciszać..
zwracam honor jeżeli jest z boku doklejona to motrmaniak ma 100%rację.Źle sobie skojarzyłem bo nigdy z oryginałem nie miałem doczynienia

zębatka nadejszła wyglądacałkiemprzyzwoicie jutro montaż zobaczymy ile polata

czosnek
01.03.2011, 16:15
Czy orientuje się ktoś co to za zębatka? producent/jakość
Z góry dziękuję :)

19022
19023
19024

Przypominam się z zapytaniem :)

JarekAT
02.03.2011, 21:13
czosnek nie ma żadnych znaków wskazujących na jakąś firmę, więc będzie trudno określić

czosnek
02.03.2011, 21:18
czosnek nie ma żadnych znaków wskazujących na jakąś firmę

No i stąd właśnie moje pytanie :)

banditos
02.03.2011, 21:20
No name... chyba ;)

puntek
02.03.2011, 22:15
jakieś przeczucie mam że to do 520 łańcucha chyba ....
zębów nie liczyłem :)

JarekAT
02.03.2011, 22:21
putek chyba jednak do 525
oznaczenia ma takie same jak zakupiona przeze mnie zębatka JT czyli JTF314-16

piotr_3miasto
02.03.2011, 22:23
Swego czasu zakupiłem zębatkę "JT" w sklepie KLASA. Zębatka nówka, elegancko zapakowana, oryginalnie - woreczek z PE, elegancka etykietka "KLASA", waląca z daleka po oczach... Tylko na zębatce nie było nic, prócz wymiaru podobnego do tej z Twego zdjęcia, świadczącego o jej pochodzeniu. Uprzejmy Pan w sklepie zapewniał, że to oryginał JT i inaczej być nie może!!! Łyknąłem. :( Po 5tyś wyglądała jak mała tarcza do krajzegi!!! Dodam tylko,że moja noga już w tym sklepie więcej nie postoi...
Jeśli założyłeś tą ze zdjęcia, to musisz BYĆ CZUJNY!

czosnek
02.03.2011, 23:19
Po 5tyś wyglądała jak mała tarcza do krajzegi!!!

Dzięki za informację.

Tymon
12.03.2011, 19:00
Przy okazji czyszczenia okolic zębatki zdawczej nakręciłem filmik (profesjonalna produkcja ;) ) który pokazuje jaki mam luz na walku - nie wiem - czy to tragedia - czy wszystko ok.

Jedno wiem - jakosc filmu nie powala na kolana,,,

Podejrzewam takze, ze niewiele na tym widac - ale jesli jest szansa - i można cokolwiek ocenić - to prośiłbym o opinie...
( w okolicach 27sekundy zaczyna sie akcja ;) )
Co sądzicie o zębatce?? czas na wymiane?? - juz ok. 10k km zrobila...

QbccLBLBk7s

http://www.youtube.com/watch?v=QbccLBLBk7s

raf
12.03.2011, 19:26
Tymon, musisz zdjąć łańcuch i zabezpieczenie i wtedy sprawdzisz luz poprzeczny. Co do zębatki to ja bym jeszcze jeździł, ale są pewnie tacy którzy założyli by nową.

abrasadera
13.03.2011, 20:36
Mi się wydaje że to norma - kiedyś też nakręcłem takie samo videło - i mi normalnie śniły się koszmary o zjechanym zdawczym - ale przeszukałem forum i przesmarowałem oraz napisałem http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=7055&highlight=zebatka&page=2 i postanowiłem jeździć africzką w fajne miejsca (w odróżnieniu od wiecznego rozmyślania nad każdym stukiem pukiem...) Jestem szczęśliwy... :) Życzę spokoju ducha i dociekliwości bez widma rychłej śmierci motura :D

Tymon
06.05.2011, 17:34
Ok - nadszedl czas na wymiane zzdawczej...
odkręciłem wszystko co trzeba, teraz mam wgląd na zębatke i wałek:
https://lh3.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcQLA_rXNHI/AAAAAAAAE3U/Ut3wJ94r0GU/s512/IMG_20110506_153305.jpg
jak widać - jest to nieoryginalna zębatka - założona przez Franza przed sprzedażą - o ile dobrze czaje to oznaczenia na zębatce: JT JTF3 14-16
https://lh4.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcQLQj6pTxI/AAAAAAAAE3Y/m2lOFKyI0wc/s640/IMG_20110506_154517.jpg

zębatka założona była wypukłą częscią na zewnątrz...

i teraz rodzi się mój dylamat....

ponieważ mam zakupioną oryginalną hondowską zębatkę nie widze opcji jak ją założyć...
ponieważ zębatka ma z obydwu stron gumowy "kołnież" po założeniu ząbki będą wyżej niż przy nie oryginalnej zębatce...:
https://lh6.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcQRLmwDV0I/AAAAAAAAE4A/_A2lnmN-Dcw/s640/IMG_20110506_161715.jpg

czy to może na coś wpłynąć??

Teraz na zakończenie zdjęcie wałka zdawczego - wg mnie nie jest źle??:

https://lh3.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcQLVEl2rPI/AAAAAAAAE3g/zfvxL7KMJ5I/s512/IMG_20110506_154641.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcQLZ1tV2VI/AAAAAAAAE3k/OVpnoNRMN6U/s512/IMG_20110506_154658.jpg

Franz
06.05.2011, 17:56
Wałek masz pierwsza klasa bez żadnych wyżłobień i wżerów.
Luz zawsze trochę bedzie . szarpiesz na zużytej już zębatce gdzie luz wyddaje się wtedy większy.
Sprawdź po załoźeniu nowej.
Moim zdaniem to już czas i na łańcuch jeśli przejechałeś 10 tys , bo chyba nowego nie zakładałem ?
a oryginalną jak założyć ? nigdy takiej w łapie nie miałem ...
Zmierzyłbym odległosći zębów i porównał z nieoryginalną . Gdzie bliżej zęby mają do silnika , to z tej strony

Tymon
06.05.2011, 18:12
@Franz
no wg tego co napisałeś to łańcuch nowy...

ale jak odnośnie założenia zębatki - wiem że MV1 ma być z zewnątrz http://faq.africatwin.com.pl/images/0/0d/Schemat_zebatka.jpg

Ale czy fakt, że zębatka będzie bardziej odstawała w porównaniu z poprzednią - tamta była z jednej strony płaska przez co była bliżej silnika - nie będzie problemem dla łańcucha??
https://lh6.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcQRLmwDV0I/AAAAAAAAE4A/_A2lnmN-Dcw/s640/IMG_20110506_161715.jpg

Franz
06.05.2011, 18:16
Skoro w nowych motocyklach nie ma , to nie będzie. :D
Jeśli napisałem ,że nowy łańcuch , to znaczy ze był nowy i czas w połowie na zębatkę . Tak wszyscy na forum piszą i mówią ;)
Na takiej odległości miedzy zdawczą a napędzaną 2 mm nie zrobi róznicy.

Tymon
06.05.2011, 18:18
no zębatke tylną i łańcuch bede wymieniał za jakieś 10k km... - no chyba że bede gdzieś sie wybierał dalej to może bedzie prędzej ;)

Vooytas
07.05.2011, 08:07
A czy masz równo "zjedzoną" płaszczyznę gdzie pracuje łańcuch? tzn. od str silnika i od zewnątrz?

Jeżeli ta płaszczyzna od silnika jest mocniej wytarta to nie przejmowałbym się że odsuniesz nieco oś zębatki od silnika.
Wałek faktycznie w ładnym stanie

P.S. Teraz na to patrzę bo zdarzyło mi się założyć zębatkę odwrotnie (2 przykazanie Podoska :).

maher
07.05.2011, 08:56
Jeśli załozysz zębatkę wypukłym do środka wówczas łańcuch będzie nie w jednej lini przez co zębatka będzie mocno pracowała boczną krawędzią co wpłynie na szybsze zużywanie łańcucha i zębatki.Moim zdaniem twoja stara zębatka jest jeszcze w niezłym stanie,pamiętaj przy montażu o nasmarowaniu wałka żeby rdza nie przyspieszała bezsensownie jego zużycia.

Kazmir
07.05.2011, 15:40
No właśnie! Wszyscy (prawie) walą tony smaru na łańcuch, ale wieloklina nikt nie przesmaruje? Potem już tylko lament.

Tymon
07.05.2011, 17:37
A czy masz równo "zjedzoną" płaszczyznę gdzie pracuje łańcuch? tzn. od str silnika i od zewnątrz?

Jeżeli ta płaszczyzna od silnika jest mocniej wytarta to nie przejmowałbym się że odsuniesz nieco oś zębatki od silnika.
Wałek faktycznie w ładnym stanie

P.S. Teraz na to patrzę bo zdarzyło mi się założyć zębatkę odwrotnie (2 przykazanie Podoska :).

A co jak jest odwrotnie??
Wewnętrzna strona zębatki (ta od silnika strony) jest mniej wyrobiona niż zewnętrzna...

Strona zewnętrzna:
https://lh6.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcVmk8k1iMI/AAAAAAAAE4o/oTzIokOpcc8/s640/GOPR0199.JPG
Strona wewnętrzna:
https://lh6.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcVm4f2LzzI/AAAAAAAAE4s/pO5LLA-fIXg/s640/GOPR0200.JPG

Jeśli załozysz zębatkę wypukłym do środka wówczas łańcuch będzie nie w jednej lini przez co zębatka będzie mocno pracowała boczną krawędzią co wpłynie na szybsze zużywanie łańcucha i zębatki.Moim zdaniem twoja stara zębatka jest jeszcze w niezłym stanie,pamiętaj przy montażu o nasmarowaniu wałka żeby rdza nie przyspieszała bezsensownie jego zużycia.

Wiem - dlatego sie pytam - bo zębatka co mam teraz jest symetryczna - wiec ma 2strony "wypukłe" - jest to oryginalna zębatka hondy.
zakładając ją odsune oś zębatki od silnika...

https://lh6.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcQRLmwDV0I/AAAAAAAAE4A/_A2lnmN-Dcw/s640/IMG_20110506_161715.jpg

No właśnie! Wszyscy (prawie) walą tony smaru na łańcuch, ale wieloklina nikt nie przesmaruje? Potem już tylko lament.

Smar z MoS2 już mam zakupiony i przed założeniem będę smarował - tylko musze rozwiązać zagadkę odunięcia osi zębatki od silnika...

https://lh6.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TbwOEKAVGAI/AAAAAAAAE2U/_yeVyQtuBqw/s512/IMAG0221.jpg

Vooytas
07.05.2011, 18:34
Dziwna sprawa, to jeżeli ją jeszcze bardziej odsuniesz od silnika to będzie ją jeszcze bardziej zjadać od strony zewnętrznej....

Nigdy nie miałem w reku nawet takiej zębatki z równymi "odsadzeniami"

na 100% to do Afry?

Tymon
07.05.2011, 18:49
Tak. Kupiona w motoriscie. Ta co byla przed ta zuzyta wyglada tak samo a byla to oryginalna hondowska zebatka. Gumowy "kolnierz" majacy na celu wyciszenie lancucha...

Tu po prawej jest nowa zebatka kupiona w motoriscie a po lewej oryginalna - ta ktora Franz wymienil na ta niesymetryczna. Ta po lewej to fabryczna zebatka zdawcza... ma przejechane ok. 13,5k km

https://lh6.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcWFErFmqUI/AAAAAAAAE5I/t5bWptmJQqc/s512/IMG_20110507_181602.jpg
Tu fabryczna po prawej:

https://lh3.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcWFI0Jev8I/AAAAAAAAE5Q/ZpLZQN0ynO4/s512/IMG_20110507_181538.jpg

A tu od lewej: oryginalna fabryczna, oryginalna z motoristy, niesymetryczna :
https://lh6.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcWFSLFIpgI/AAAAAAAAE5Y/uxl3d0fQGtM/s512/IMG_20110507_181409.jpg

maher
07.05.2011, 20:03
Na szybko zrobiłem fote mojej żle założonej czyli wypukłym do silnika widać że od zewnątrz łańcuch zjadł jej z mm a od środka nic.Łańcuch szedł po skosie i tak sobie wyrobił zębatkę.

Tymon
08.05.2011, 01:31
Juz wszystko jasne! Po wielu godzinach poswieconych na intensywne rozmyslanie i obserwacje zebatek zauwazylem:
https://lh6.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcW2qhVC_eI/AAAAAAAAE5w/LKWKmD88NAo/s512/IMG_20110506_162036.jpg

Na zebatce w gumowym "kolnierzu" od strony silnika jest wciecie, co powoduje, ze zebatka jest wezsza w miejscu w ktorym zaklada sie ja na wałek... pozwala to na wepchniecie zebatki glebiej... dzieki czwmu os zebatki zdawczej jest ta sama co zebatki odbierajacej... -tak przynajmniej mysle...

Jutro, jesli pogoda dopisze sprawdze to... wszystkim cierpliwym dziekuje za cenne uwagi ktore pozwolily, pomogly mi w tym przelomowym odkryciu...

Vooytas
08.05.2011, 07:14
Na szybko zrobiłem fote mojej żle założonej czyli wypukłym do silnika widać że od zewnątrz łańcuch zjadł jej z mm a od środka nic.Łańcuch szedł po skosie i tak sobie wyrobił zębatkę.


to zębatka z kardanu :D?

P.S. właśnie miałem pisać żeby założyc i tą zębatke "zwykłą" i hondowska i zmierzyć odległość grzebienia od karteru.

Znowu doświadczenie nowe.

felkowski
08.05.2011, 09:04
Jeśli założysz starą nieorginalną to zmierz odległość płaszczyzny zewnetrznej zębatki suwniarką od jakiegos miejsca na silniku. Ważne żeby to była ta niewyrobiona część. Następnie załóż nową i tak samo zmierz. Płaszczyzna zęba jest ważna, a nie gumy. Jeśli wymiar jest taki sam to wszystko już wiesz. Różnica może polegać na tym że inaczej jest w oryginałach a inaczej w zamiennikach. Prawdopodobnie Podos miał na myśli oryginał mówiąc wypukłym na zewnątrz. W zamiennikach jest wypukłuy kołnierz od środka i z tąd mogą się rodzić problemy.

Tymon
10.05.2011, 21:07
Nowa zebatka docisnieta na maxa:
https://lh5.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcmLBm9FcNI/AAAAAAAAE54/gocB4W9lVOY/s512/IMG_20110510_134719.jpg

Nowa zebatka docisnieta na maxa + zabezpieczenie zebatki (zwroccie uwage na przerwe miedzy zebatka a zabezpieczeniem):
https://lh4.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcmLEn0M3VI/AAAAAAAAE58/7p1UgRa8mlE/s512/IMG_20110510_134826.jpg

Po dokreceniu zabezpieczenia zebatka odchodzi od silnika... powinno tak byc?

rambo
10.05.2011, 22:06
bravo :)

dery
10.05.2011, 22:40
W zamiennikach jest wypukłuy kołnierz od środka i z tąd mogą się rodzić problemy.

NIENIENIE :mur:

jak widac na obrazkach TyMoNa - kolnierz nie odsuwa zebatki od silnika - tylko trzyma okreslony dystans od zabezpieczenia, ktore to siedzi sobie w rowku.

gdyby bylo inaczej to zebatka ocierala by o silnik - a przeciez tak nie jest.

tak wiec: zamienniki - wypustem na ZEWNATRZ
oryginaly - to chyba jest oczywiste, bo zabezpieczenie pasuje tylko z jednej strony

Zoltan
11.05.2011, 20:22
Jest tak, że mocowanie zębatki ustala jej pozycję na wałku, i dlatego nie przejmuj się tym, co od strony silnika, tylko tym co od strony mocowania. Jak będzie tak samo w starej i nowej - znaczy, zde będzie dobrze :)

edit:
co zresztą Derry wyżej napisał :) Pomrocznośc ciemna mnie dopada, czy jak ??

king3
27.05.2011, 08:16
Nowa zebatka docisnieta na maxa:
https://lh5.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcmLBm9FcNI/AAAAAAAAE54/gocB4W9lVOY/s512/IMG_20110510_134719.jpg

Nowa zebatka docisnieta na maxa + zabezpieczenie zebatki (zwroccie uwage na przerwe miedzy zebatka a zabezpieczeniem):
https://lh4.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcmLEn0M3VI/AAAAAAAAE58/7p1UgRa8mlE/s512/IMG_20110510_134826.jpg

Po dokreceniu zabezpieczenia zebatka odchodzi od silnika... powinno tak byc?

no wszystko pięknie tylko teraz pytanie czy jest jakikolwiek luz po zalozeniu nowej zębatki czy nie (patrz filmowa produkcja). Ile w motoriscie ta zabatka bo jakos nie mogłem jej odszukac ?


p.s. dowiedziałem się: zębatka w motoriście 141,45 a zabezpieczenie 33,21. Ciekaw jestem tylko czy założenie nowej zebatki zlikwidowało całkowicie luz czy nie ?

Tymon
04.06.2011, 13:29
Luz wzdłużny jest. Zauważ, że zabezbieczenie ma trochę wolnego miejsca w tym rowku i z tego co pamietam przez to jesy luz... kilka mm ale jest.

Borewicz
08.10.2011, 18:55
Panowie, zębatka sunstara ma napisy na tej płaskiej stronie, a nie na wypukłej, więc jak ją zakładać? W JT są napisy na wypukłym.
Tak więc napisami jak wg haynesa, czy wypukłym na zewnątrz?

yasiu71
09.10.2011, 08:58
Tak jak Dery napisał.

tomkow
23.10.2011, 21:07
Taki oto przypadek - wymieniłem (a właściwie Szparag wymieniał i zakuwał) cały napęd: zębatki JT (na takich jeździłem również poprzednio) i DID VM-2. Od samego początku byłem nieco rozczarowany tzw. kulturą pracy, coś mi się dźwięki z okolic zdawczej nie podobały. Zajrzałem dziś po zrobieniu około 3000 km i zdawcza jest wyraźnie podebrana od zewnątrz (nie tak agresywnie, jak po założeniu na odwrót, co już przerabiałem - pozdrowienia dla serwisu Brados). Porównanie z poprzednio używaną zębatką zdawczą JT nie wykazało różnic w wymiarach/grubości, a ta stara po zrobieniu 5-6 kkm jest znacznie mniej bocznie zużyta. Więc czemu teraz tak się porobiło? Na roboczo zrobiłem podkładki z cieniej blaszki miedzianej między zębatkę a zabezpieczenie i na ucho osiowość się poprawiła. Następna zdawcza będzie z hondy.

Poncki
11.09.2012, 09:55
Mam problem z zabezpieczeniem zębatki.
Tzn. nie wiem jak powinno być założone.



Zabezpieczenie jest z jednej strony sfazowane. Którą stroną je zakładamy?
Zabezpieczenie po założeniu na wałek (bez dokręcenia zębatki) powinno mieć luz? Chodzi mi o to czy jest tej samej szerokości co rowek na wałku?



Z góry dzięki za info.

majki
11.09.2012, 10:26
Zabezpieczenie jest z jednej strony sfazowane. Którą stroną je zakładamy?
Wydaje mi się, że nie ma to znaczenia. Ja zakładam sfazowaniem na zewnątrz. ;)
U mnie nowe zabezp ma minimalny luz, ale wałek nowy nie jest...

Poncki
11.09.2012, 11:32
U mnie zabezpieczenie ma spory luz.
Około połowę grubości.
Dodam tylko, że zębatkę miałem założoną na odwrót...

Zastanawiam się czy nie splanować starego zabezpieczenia tak żeby wyrównało luz i czy nie wkręcić razem z nowym na dłuższych śrubach.

Pytanie tylko czy luz ma być, czy nie?

majki
11.09.2012, 11:37
Przyjrzyj się wałkowi, czy widać, że jest podcięty w miejscu gdzie pracuje zabezpieczenie. Wydaję mi się, że luz tam jest nie wskazany, zrobienie dodatkowego dystansu ze starego zabezpieczenia może być nie głupim pomysłem.

Poncki
11.09.2012, 12:10
Majki, popatrzę ale wolałbym wiedzieć tak na 100%.
Jeśli luz jest fabrycznie to wolałbym go nie redukować:)

majki
11.09.2012, 12:14
Tam każdy luz powoduję to, że zębatka pracuje na wałku, a jak wiemy to nie jest pożądane. Ale na 100% Ci nie napiszę czy ma być luz czy ma być na sztywno...ja bym dążył do uzyskania jak najmniejszej ruchomości zębatki. ;)

Poncki
11.09.2012, 15:03
W sumie po wspawaniu lub wklejeniu nie ma luzu i ludzie jeżdżą.

Tak czy inaczej jestem ciekawy.
Jeśli ktoś wie to chętnie przechwycę wiedzę :Thumbs_Up:

visuz
25.10.2012, 22:11
W Larssonie mają tylko zębatki JT. Gdzie można dostać oryginalne od Pana Hondy?

rambo
25.10.2012, 22:49
mam dwie na stanie :Thumbs_Up:

Tymon
27.10.2012, 12:31
W Larssonie mają tylko zębatki JT. Gdzie można dostać oryginalne od Pana Hondy?

Moze w sklepie Hondy?? O_o

Singar89
06.01.2013, 20:22
Witam.
Jak nazywa się ta część którą się przykręca do zębatki na wałku zdawczym (na dwie śrubki) ? Muszę kupić nową bo stara się mocno "wycisnęła" :)

Gawień
06.01.2013, 20:26
Zabezpieczenie zębatki zdawczej masz punkt 20 za 35 zł :
http://czescihonda.motorista.pl/szukaj/model,1,1996,XRV750T,6314,

Nie wiem czy są zamienniki .

Pozdrawiam!


Edit: Link do listy nie bangla :/ Jak wspomnisz o zabezpieczeniu zębatki to każdy będzie wiedział gdzie szukać , na pewno można też kupić u naszych PID'owców:)

Singar89
06.01.2013, 21:01
Dzięki za pomoc :) ale i tak nie mogę jej znaleźć . Kupię u naszych PID'owców w takim razie :P

Edit: Jakieś sugestie, kto to może mieć ? :D

Genek
06.01.2013, 21:15
masz na zdjęciu od skrzyni biegów
Honda Budzyński Poznań, Obornicka? :D

Poncki
06.01.2013, 21:19
Rambo ma.

ATRAY
12.07.2013, 17:46
mam dwie na stanie :Thumbs_Up:

Za jaką kasę chciłabyś się pozbyć jednej sztuki ?

benyoch
18.03.2019, 09:12
Panowie. Przy montażu zębatki zdawczej, wałek zdawczy się smaruje jakimś smarem?????
Czy wyczyścić i na sucho założyć?????

Franz
18.03.2019, 09:40
Smaruje. Odpowiedź znajdziesz na naszym forum
wpisując w Google - smarowanie wałka zdawczego
w motocyklu
W smarze powinien znajdować się grafit, molibden i lit
Są droższe. może lepsze
Zastosowałem taki - kupiony na allegro

Grafitowo - litowy z dodatkiem dwusiarczku molibdenu
Specyfikacja w necie

benyoch
18.03.2019, 17:08
Dzięki.

benyoch
24.03.2019, 13:05
Franz już kupiłem elube smar.
A jakiego kleju używacie do wklejenia śrub mocujących zębatkę zdawczą????

Franz
24.03.2019, 14:22
Niebieski wystarczy - do zabezpieczenia gwintów

benyoch
24.03.2019, 14:28
Dzięki. Dzięki.

Tomek194
18.09.2020, 19:04
Czesc .
Gdzie mozna wrzucic filmik jak pracuje u mnie zebatka zdawcza aby ktos ocenil czy te luzy to w normie czy pora juz na wymiane???

wierny
18.09.2020, 19:17
Czesc .
Gdzie mozna wrzucic filmik jak pracuje u mnie zebatka zdawcza aby ktos ocenil czy te luzy to w normie czy pora juz na wymiane???

Cześć. Wrzucaj tutaj śmiało.;) Zdawcza nie powinna mieć luzów na wałku, więc przy okazji pokaż sam wałek.

Tomek194
19.09.2020, 07:59
Oto ten film - nie moge zaloczyc tego filmu.
Moze mi ktos pomuc lub gdzie moge podeslac filmik do oceny stanu zebatki zdawczej.
Z gory dzieki za pomoc

szprota
19.09.2020, 09:19
Wrzuć na jutjuba, a tu wklej link.

Tomek194
19.09.2020, 16:58
Dzieki - Link do filmu:
https://youtu.be/-PNyTNOmK8Y

ArtiZet
19.09.2020, 23:10
KOLEGO, nie wiem po co chcesz oceniać stan zębatki zdawczej. To jest czesc eksploatacyjna jak np. filtr
Jak chcesz ocenic stan wałka to zdejmij zebatke i zabezpieczenie i nagraj film lub zrob foty.

Tomek194
20.09.2020, 10:08
Właśnie ja chce ocenić stan zębatki czy nie nadaje się już do wymiany a nie wałka i interesuje mnie to czy te luzy to normalne?

Galar
20.09.2020, 10:14
Właśnie ja chce ocenić stan zębatki czy nie nadaje się już do wymiany a nie wałka i interesuje mnie to czy te luzy to normalne?

Przeczytaj ze zrozumieniem to co ArtiZet napisał, a znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie.

Tomek194
20.09.2020, 11:10
Ok, ale chodzi mi czy te luzy tak jak widac na filmie to normalne???

ArtiZet
20.09.2020, 11:24
Na wyjechanym wałku luz moze byc nawet na nowej zebatce stad. sugestia zdjecia zębatki i wtedy bedziesz miał odp.

Cassini
20.09.2020, 12:37
Zębatkę wymieniasz ze względu na przebieg nie na luzy w wieloklinie. 8-10tkm wymieniasz na nową firmową, ja preferuję sunstar ze względu że jest twardsza od JT.
Nową możesz wkleić na 2 składnikowy epoksyd i problem luzów nie będzie ci mącił w głowie.

wierny
20.09.2020, 12:45
Ok, ale chodzi mi czy te luzy tak jak widac na filmie to normalne???

Te luzy, tak jak widać na filmie to normalne dla w jakimś stopniu zużytego wałka zdawczego, zużytej zębatki zdawczej i zużytego zabezpieczenia zębatki. Jeśli oczekujesz, żebyśmy Ci doradził co z tym zrobić- zdejmij zębatkę i zrób zdjęcie wałka( czystego- oczyszczonego z rdzy lub smaru), zdjęcie zębatki i zabezpieczenia. Na forum temat wałka zdawczego był wałkowany wiele razy- warto poczytać. ;)

AfroMan
20.09.2020, 13:42
Ok, ale chodzi mi czy te luzy tak jak widac na filmie to normalne???

Zębatka wygląda dobrze, a te luzy, które pokazałeś na filmie są normalne.
W Afryce masz zębatkę pływającą. W miarę zużywania się wałka zdawczego oraz kolejnych zębatek, luz ten będzie coraz większy. Niektórzy profilaktycznie wklejają zębatki zdawcze. Wówczas ani wałek, ani zębatka od strony wałka się nie zużywają. Jak poszukasz, to znajdziesz na forum więcej informacji dot. wałka i wklejania zębatki.
Podsumowując, nie ma powodów do stresów. Korzystaj z pogody i nawijaj kilometry :at:

Tomek194
20.09.2020, 15:29
Wielkie dzieki za podpowiedz, jak znajde czas zdejme zebatke i podesle zdjecia walka.
Jeszcze raz dizeki.