PDA

View Full Version : Regeneracja g這wic


Dejvid
10.06.2013, 10:39
Witam, szukam warsztatu co dobrze przeszlifuje g這wice od Afry, okolice dlnyslask, Wa豚rzych - Jelenia - Wroc豉w - Legnica... Kto cos zna to dawa zna. Chodzi o ocene stanu glowic, przeszlifowanie gniazd z docieraniem i ewentualnie wymiane prowadnic.

szparag
10.06.2013, 11:37
G這wic motocyklowych si nie szlifuje. Zrobi ( frezowanie docieranie) zawory, sprawdzi prowadnice i wymieni uszczelniacze.

Dejvid
10.06.2013, 12:53
Tak tak, chodzilo mi o frez gniazd nie o szlifowanie. Gdzie? Kto? za ile

lortprodisz
10.06.2013, 16:39
szukaj w prochowicach :) Henryk Podcha雟ki sie koles nazywa - mistrz starej daty , ceny normalne ...czasem troche marudzi :D
wjezdzasz od strony legnicy do prochowic , przed samym m造nem lewa ciac 90 stopni , za jakies 300 metrow po prawej na p這cie wisi szyld :)

szynszyll
12.06.2013, 10:57
wszyscy, ktorych znam z okolicy wysylaja tu:

http://www.polok.pl/

Dejvid
12.06.2013, 12:19
szukaj w prochowicach :) Henryk Podcha雟ki sie koles nazywa - mistrz starej daty , ceny normalne ...czasem troche marudzi :D
wjezdzasz od strony legnicy do prochowic , przed samym m造nem lewa ciac 90 stopni , za jakies 300 metrow po prawej na p這cie wisi szyld :)


lortprodisz - 瞠by by這 jasne, czy nie chodzi這 Ci czasem o Aleksandra Podhajskiego, Prochowice? Bo takie co mi wygooglowa這: http://www.zumi.pl/2559813,Naprawa_i_Regeneracja_Glowic_Aleksander_Po dhajski,Prochowice,firma.html
Je郵i to nie to, to prosi豚ym Cie o jaki telefon do tego pana Henia ;)

kudlacz
12.06.2013, 14:55
ja moj afre robi貫m tu: http://kruszynski-glogow.motointegrator.pl/ co do mistrz闚 starej daty to nie mam nic przeciwko, lecz zdarza sie 瞠 pracuj na starych wypracowanych maszynach i mniej precyzyjnych.

lortprodisz
12.06.2013, 20:24
lortprodisz - 瞠by by這 jasne, czy nie chodzi這 Ci czasem o Aleksandra Podhajskiego, Prochowice? Bo takie co mi wygooglowa這: http://www.zumi.pl/2559813,Naprawa_i_Regeneracja_Glowic_Aleksander_Po dhajski,Prochowice,firma.html
Je郵i to nie to, to prosi豚ym Cie o jaki telefon do tego pana Henia ;)


a no wiec heniek zwany alkiem to mize by :) telefona niestety nie mam
zawsze jade bez wczesniejszych zapowiedzi

grzegorz77
30.07.2013, 21:50
Kolego a dlaczego si nie szlifuje g這wic? Bo ja przy remoncie da貫m obie g這wice do planowania,wiem ,瞠 kilka setnych milimetra przeszlifowali....
To co teraz b璠zie? jakie mog by konsekwencje?

matjas
30.07.2013, 22:08
Kolego a dlaczego si nie szlifuje g這wic? Bo ja przy remoncie da貫m obie g這wice do planowania,wiem ,瞠 kilka setnych milimetra przeszlifowali...

bo to nie jest szlifowanie. nie szlifierk si to wykonuje aby tak to nazwa.
planowanie odbywa si na frezarce.

matjas

PUFF
30.07.2013, 22:14
bo to nie jest szlifowanie. nie szlifierk si to wykonuje aby tak to nazwa.
planowanie odbywa si na frezarce.

matjas

Czemu nie na szlifierce do plaszczyzn, tak jak przy glowicach samochodowych?
Nie do konca rozumiem czym jedne glowice roznia sie od drugich.
Prosze o wyjasnienie :)

Cibor klv
30.07.2013, 22:18
Kolego a dlaczego si nie szlifuje g這wic? Bo ja przy remoncie da貫m obie g這wice do planowania,wiem ,瞠 kilka setnych milimetra przeszlifowali....
To co teraz b璠zie? jakie mog by konsekwencje?

... g這wice si planuje, ale raczej silnik闚 wielocylindrowych (du瘸 powierzchnia jest bardziej podatna na zwichrowanie), ryzyko zwichrowania g這wicy Afry jest nie wielkie, ale je郵i sa jakie w瞠ry, czy 郵ady po np. niew豉軼iwym demonta簑 na styku g這wicy z cylindrem, to chyba nie szkodzi delikatnie wyr闚na. Je郵i si za mocno splanuje, mo瞠 wzrosn望 stopie spr篹ania, co mo瞠 powodowa spalanie stukowe, w skrajnych przypadkach zaw鏎 si spotka z t這kiem.

matjas
30.07.2013, 22:35
Czemu nie na szlifierce do plaszczyzn, tak jak przy glowicach samochodowych?
Nie do konca rozumiem czym jedne glowice roznia sie od drugich.
Prosze o wyjasnienie :)

wed逝g mej najlepszej wiedzy widzia貫m jak zak豉d zajmuj帷y si regeneracj g這wic traktowa takow na frezarce. NIE BYx to szlifierka.
podobne zabiegi widywa貫m kilkakrotnie na YT i tam r闚nie by豉 to frezarka.
obstawiam, 瞠 stopy amelinium, z kt鏎ego zrobione jest 99% wsp馧cze郾ie esploatowanych g這wic jest lepiej jednak skrawa ni szlifowa.
Puff - myl si?
pomijaj帷 tematy naprawcze - jak jest obrabiana g這wica od strony kom鏎 spalania na produkcji???

matjas

PUFF
30.07.2013, 22:36
Cibor, to o czym poszesz jest jasne (aczkolwiek wystepuja rowniez motocyklowe glowice wielocylindrowe).
Nie rozumiem tylko kwestii samej obrobki na frezarce zamiast na szlifierce.

matjas
30.07.2013, 22:42
to mo瞠 cokolwiek naja郾i.
poszuka貫m i wielocylindrowe 瞠liwne te robi si na frezarce.

I-mHiuOyR4M

PUFF
30.07.2013, 22:47
wed逝g mej najlepszej wiedzy widzia貫m jak zak豉d zajmuj帷y si regeneracj g這wic traktowa takow na frezarce. NIE BYx to szlifierka.
podobne zabiegi widywa貫m kilkakrotnie na YT i tam r闚nie by豉 to frezarka.
obstawiam, 瞠 stopy amelinium, z kt鏎ego zrobione jest 99% wsp馧cze郾ie esploatowanych g這wic jest lepiej jednak skrawa ni szlifowa.
Puff - myl si?
pomijaj帷 tematy naprawcze - jak jest obrabiana g這wica od strony kom鏎 spalania na produkcji???

matjas

PowierChnia glowicy jest obrabiana aby zapewnic jej prawidlowa tolerancje ksztaltu (wspomniane zachowanie jednej powierzchni) oraz odpowiedniej chroowatosci. Frezowanie nie zapewni takiej powierzchni jak szlifowanie.
Aluminium znacznie lepiej sie szlifuje niz skrawa. Jest to "suchy" material z upierdliwym wiorem.
Obrobka fabryczna glowicyto psobny temat. Jest ona obeabiana. Jednego zamocowania wieloma narzedziami. Kilka plaszczyzn (czesto w tym samym czasie) jest obrabianych na maszynach CNC i tutaj niejako technologia i ksiegowi czesto wymuszaja uzycie "mniej optymalnego narzedzia".

matjas
30.07.2013, 22:55
i tak koniec ko鎍闚 sko鎍zyli鄉y na tym, 瞠 jednak nie szlif :D

grzegorz77
31.07.2013, 11:45
A to sorry...磧e si wys這wi貫m...

PUFF
31.07.2013, 11:53
Ja sie jednak upieram przy szlifie...
We wspomnianym filmiku narzedziem nie jest noz ani frez tylko rodzaj tarczki sciernej. Uwazam, ze tarcza szlifierki pozwoli zachowac odpowiednia predkosc i lepsza tolerancje.

matjas
31.07.2013, 13:01
Ja sie jednak upieram przy szlifie...
We wspomnianym filmiku narzedziem nie jest noz ani frez tylko rodzaj tarczki sciernej.

Puff - prosz Ci :D
TO JEST FREZARKA - ten proces nazywa si fly-cutting. Sam imak no瘸 jest tak wielki, bo frezarka ta dzia豉 tylko w jednej osi i 瞠by nie robi dw鏂h przelot闚 obok siebie.
To jaki profil ma n騜/narz璠zie skrawaj帷e i z czego jest zrobiony to ju jest inna bajka niemniej nie ma to NIC wsp鏊nego ze szlifowaniem. To jest obr鏏ka skrawaniem. AMEN.
To jest po prostu wyspecjalizowana frezarka do jednej roboty i wsio. Nie ma nad czym kruszy kopii.

Aczkolwiek je郵i kto ma ten temat konkretn wiedz to ch皻nie j przyjm.
Na przyk豉d wci捫 niewyja郾ione pozostaje w jaki spos鏏 obrabiane s g這wice w toku produkcji. Stawiam flach, 瞠 r闚nie skrawaniem.

matjas

bouli
28.11.2016, 18:41
Aby nie zak豉da nowego w徠ku pozwol sobie tu zada kilka pyta na jakie znaki =szmbole' ustawic rozrzad , wal przed zdjeciem glowic, jakimi momentami dokrecic sruby w glowicy oraz sama glowice ewentualnie na ktorej stronie heainsa szukac gdyz z angielskiego jestem noga , czy glowice z 04 pasuja do 07 i odwrotnie. Odp. przydadza sie tez dla potomnych.

szynszyll
28.11.2016, 19:13
1. Ustaw na zamkniete zawory - odkrecisz koniki bez napiecia sprezyn - FT lub RT w zaleznosci od cylindra - po suwie ssania. Nie zawsze znak oznacza zamkniecie zaworow!!!
2. Momenty masz w manualach
3. Glowice sa identyczne

Od Haynesa duzo lepsza jest oryginalna instrukcja Hondy. Masz? Jak nie jutro wysle z roboty. 10, 24, 48Nm zasadniczo w zaleznosci od sruby. Klej do srub walka rozrzadu. Koniecznie planuj glowice przed montazem. Uszczelki TYLKO oryginal. Zadna Athena bo bedziesz robil dwa razy. Bez mas uszczelniajacych na uszczelki. Skladaj na oleju koniecznie.

p.s. dobre narzedzia i chemia, czysto, jasno i pod dachem :)

p.p.s. 48Nm albo 42Nm :) glowne - no nie zalozylbym sie. Jutro sprawdze.

Co nie wiesz to dzwon bo szkoda spierdolic.

Artek
28.11.2016, 21:41
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=298749&postcount=2

bouli
28.11.2016, 21:53
Dzi瘯i Szynszyl i Artek za szybka odp. Atrek jak Ty to znalaz貫s przelecia貫m wiekszosc w徠k闚 i nie znalazlem.

Artek
28.11.2016, 22:00
Dzi瘯i Szynszyl i Artek za szybka odp. Atrek jak Ty to znalaz貫s przelecia貫m wiekszosc w徠k闚 i nie znalazlem.
Po m瘰ku to zrobi貫, znaczy "przelecia貫" :haha2:

bouli
28.11.2016, 22:24
:haha2::Thumbs_Up:Dowcipni z Ciebie Artek

Kazmir
28.11.2016, 22:46
Koniecznie planuj glowice przed montazem
szynszyll czemu wielu mechanik闚 ka瞠 planowa g這wic skoro "warpage" wynosi np 0,02mm, i nie ma w瞠r闚? Fabryczny warunek dla AT -cylinder head. warpage max 0,10mm
Z forum samochodowego:)
niema takiego obowi您ku ale trzeba mie czym sprawdzi jej p豉sko嗆 - to jest kwestia setnych cz瘰ci milimetra. Je郵i jest w normie i niema 瘸dnych w瞠r闚 np po uszkodzeniu uszczelki to nie trzeba. Jedak w zdecydowanej wi瘯szo軼i przypadk闚 si planuje zwyczajowo czy te dla 鈍i皻ego spokoju, co wcale nie jest takie dobre bo do wielu silnik闚 producent w zasadzie nie dopuszcza planowania.
Jak mierzy? Zasada pomiaru na g這wicy od samochodu. Motocyklowa o wiele pro軼iej. Lepiej ju kas wyda na nowe 鈔uby, "szpilki" nakr皻ki, kt鏎e jak wiesz potrafi by wyci庵ni皻e/przeci庵ni皻e;)

Misza
28.11.2016, 23:16
Szynszyl, czemu nie Athena? Rozwala貫m silnik w swojej AT 3 razy, za ka盥ym razem sk豉da貫m na uszczelkach pod g這wic Athenach i wsio rabotao. tzn za jednym razem nie by這 jednej z dziur... to se wywierci貫m. ale robotao normalnie po wywierceniu. Atheny to z貫 sa na te pod pokrywy zawor闚, tu to orygina造 tylko jak ma by bez jakich smarowide. Chocia z tym te se poradzi貫m na podr鏏ach i nic nie cieknie..

szynszyll
29.11.2016, 11:25
Mnie atheny w trampkach wydmuchiwalo :( a uszczelniacze zaworowe tej marki do niczego sie nie nadaja. z Atheny tylko papierowe do dekli i pod cylinder. szkoda mi po prostu robic roboty dwa razy i drzec silnik z ramy.

co do planowania to planuj oczywiscie kiedy glowica tego wymaga wg wskazan z manuala.

szynszyll
29.11.2016, 12:39
tu wrzucam wszystko co mam do afry razem z fotkami keksa z rozbiorki rd07

http://kurierplikow.pl/p/lite-500229/059gt721le4e

szynszyll
29.11.2016, 13:55
tu masz wszystko - na poprzednich stronach momenty do rozrzadu i dekli

mdxmd
29.11.2016, 17:08
Mnie atheny w trampkach wydmuchiwalo :( a uszczelniacze zaworowe tej marki do niczego sie nie nadaja. z Atheny tylko papierowe do dekli i pod cylinder. szkoda mi po prostu robic roboty dwa razy i drzec silnik z ramy.

co do planowania to planuj oczywiscie kiedy glowica tego wymaga wg wskazan z manuala.

mog tylko to potwierdzi, nawet gumowe uszczelki pod dekle zaworowe s do niczego bo puszczaj szybko a cz瘰to s niew豉軼iwej grubo軼i i twardo軼i i mo積a dekiel pokrzywi. Jedyne co dobre ma athena to uszczelki papierowe oraz uszczelniacze teleskop闚 - ale tylko te dostarczone przez NOK

z zamiennik闚 to jedynie japo雟ki VESRAH

ferolo
30.04.2017, 11:06
hej panowie aby nie powiela post闚 zadam pytanie tutaj przy dokr璚aniu g這wicy afry strzeli mi gwint w bloku chc zastosowa tam spr篹ynk helicoil tylko teraz pytanie jaki jest tam gwint metryczny 10x1.5 czy drobny 10x1,25 wydaje mi si 瞠 zwyk造 ale wol si upewni.
Jeszcze pytanie za 100 punkt闚 czy uszczelki pod cylinder i g這wic te ju musz da nowe skoro strzeli gwint przy dokr璚aniu
Dzi瘯i za sugestie

Kazmir
30.04.2017, 11:40
pytanie jaki jest tam gwint metryczny 10x1.5 czy drobny 10x1,25
Sprawdzian grzebieniowy do gwint闚.
czy uszczelki pod cylinder i g這wic te ju musz da nowe
IMHO pod cylindry nie - pod g這wic nowa. Ta stara ju jest u這穎na /odci郾i皻a i ponowne jej zastosowanie mo瞠 wr騜y k這poty.

ferolo
30.04.2017, 13:28
No w豉郾ie ten minus ze nie mam wzorca zarysy gwintu w domu

Cassini
30.04.2017, 16:10
A suwmiarki nie masz ?

Honda dla 鈔ub g這wic u篡wa gwintu M10x1,25
Dla M11x1,5 ale to w samochodach.

ferolo
30.04.2017, 18:29
Mam suwmiark i wiem 瞠 to gwint M10 chodzi這 o skok gwintu ale temat ogarn掖em znalaz貫m sw鎩 zestan narzynek i by這 tam M10 1.25 i M10 1.5 ta pierwsza za豉pa豉 wi璚 temat ogarni皻y dzieki za pomoc

Artek
30.04.2017, 20:06
Suwmiark te mo積a zmierzy skok gwintu. Mierzysz odleg這嗆 mi璠zy 11 wierzcho趾ami gwintu i dzielisz przez 10. Wychodzi skok.

szynszyll
30.04.2017, 20:59
A ktora srube wyrwales? Te obok lancucha rozrzadu czy szpilke? I czy ukreciles je ponizej zalecanego momentu?

ferolo
01.05.2017, 06:55
Z t suwmiark to nie wiedzia貫m musz sam sprawdzi, je郵i chodzi o 鈔ub to uszkodzi mi si gwint od strony wa趾a zdawczego bli瞠j 2 g這wicy dokr璚any jest nakr皻k nr 6 na zdj璚iu.
Pewnie du穎 w tym mojej winy bo owe szpilki wcze郾iej wymontowywa貫m do malowania kartera i przy wkr璚aniu ju co mnie w ty g這wy bi這 瞠 b璠 z tym przeboje a jak to zawsze bywa 3 dokr璚i造 si normalnie a 4 zdar豉 gwint ot taki psikus maj闚kowy