PDA

View Full Version : Czym ¶ci±gn±æ lakier?


madafakinges
16.05.2013, 13:33
Zakupi³em kompletn± niepopêkan± czaszê, tylko by³a malowana na czarno. Ja chce zrobiæ na orygina³ czyli bia³a + naklejki.Nie chce nakl±daæ kolejnej warstwy lakieru tylko zedrzeæ to co jest i dopiero polakierowaæ.
Czy mo¿na to jako¶ wypiaskowaæ czy co¶?

everybike
16.05.2013, 14:19
ja zdar³em czarny lakier z b³otnika i lag .... podczas mycia Karcherem :) Do surowego bia³ego plastiku.

ArturS
16.05.2013, 14:26
S± ró¿nej ma¶ci ¶rodki, które szybko reaguj± z lakierem, ale cholera wi, jak to siê ma do tworzywa, z jakiego jest czasza - z zasady u¿ywa siê je na elementach stalowych, a niektóre na drewnianych.

madafakinges
16.05.2013, 14:29
Wiem ale boje siê ¿e zje mi plastyk...
a szkie³kowanie, piaskowanie?

Gawieñ
16.05.2013, 14:37
Moim zdaniem tylko szlifowanie , drobnym papierem ¶ciernym , trzeba bardzo uwa¿aæ bo ³atwo przesadziæ . Warto szlifowaæ na mokro bo je¿eli by³a malowana sprayem to bêdzie szybko "zatyka³" papier. Je¿eli by³o malowane sprayem to musisz siê bardzo postaraæ ¿eby go usun±æ bo w miejscach gdzie zostanie stara farba nowy lakier od razu Ci siê zwa¿y ...

Pozdrawiam

madafakinges
16.05.2013, 14:39
Owiewka jest ekstra pomalowana z klarem, bez zacieków b³yszczy i l¶ni, a¿ ¿al tego ruszaæ...

Look_520
16.05.2013, 15:29
Dorzucê swoje parê groszy, bo trochê ju¿ malujê.

Masz bezbarwny lakier i tym samym nie uda ci siê nigdy uzyskaæ równej powierzchni po zeszlifowaniu bezbarwnego i bazy. Poza tym bezbarwny to twardy lakier i nie ³atwo siê go szlifuje.

Je¿eli pod³o¿e przed lakierowaniem na czarny kolor by³o odpowiednie, u¿yto dobrej jako¶ci lakieru i na³o¿ono 2-3 cienkie warstwy, to po pomalowaniu na bia³o nic nie powinno siê dziaæ.
Dodam, ¿e przed po³o¿eniem lakieru bia³ego obowi±zkowo nale¿y daæ podk³ad. W przeciwnym razie nak³adanie kolejnych warstw bia³ego lakieru nie bêdzie mia³o sensu: d³ugo bêdzie przebijaæ czerñ i porobi± siê zlewki, je¿eli siê uda pomalowaæ bez zlewek (bardzo w±tpliwe) to uzyskana biel nie bêdzie mia³a odpowiedniej g³êbi i bêdzie trochê stonowana.

Pozdrawiam
Przemek

lortprodisz
17.05.2013, 16:57
mam bia³a czache do 07A , szukam czarnej :D moze machniom zrobim ?
pisz na priv

Emsi
17.05.2013, 21:35
Masz bezbarwny lakier i tym samym nie uda ci siê nigdy uzyskaæ równej powierzchni po zeszlifowaniu bezbarwnego i bazy. Poza tym bezbarwny to twardy lakier i nie ³atwo siê go szlifuje.


Trochê wprowadzasz kolegê w b³±d...
Bez problemu uzyskam równ± powierzchniê po zeszlifowaniu bezbarwnego i bazy :) , trzeba tylko po takim szlifowaniu po³o¿yæ podk³ad na to go³e tworzywo. Mo¿na szlifowaæ na mokro, sucho, rêcznie lub maszynk±, jak kto woli (chocia¿ to na mokro odchodzi do lamusa). Najlepiej mieæ dostêp do odpowiedniej szlifierki, du¿o u³atwi.
Ale ja bym nie zdziera³ starego lakieru, tylko dobrze przygotowa³ i przemalowa³.


Je¿eli pod³o¿e przed lakierowaniem na czarny kolor by³o odpowiednie, u¿yto dobrej jako¶ci lakieru i na³o¿ono 2-3 cienkie warstwy, to po pomalowaniu na bia³o nic nie powinno siê dziaæ.
Dodam, ¿e przed po³o¿eniem lakieru bia³ego obowi±zkowo nale¿y daæ podk³ad. W przeciwnym razie nak³adanie kolejnych warstw bia³ego lakieru nie bêdzie mia³o sensu: d³ugo bêdzie przebijaæ czerñ i porobi± siê zlewki, je¿eli siê uda pomalowaæ bez zlewek (bardzo w±tpliwe) to uzyskana biel nie bêdzie mia³a odpowiedniej g³êbi i bêdzie trochê stonowana.

Teraz o jakim lakierze mówimy, baza + bezbarwny, czy akryl?
Ale nawet pod bazê nie trzeba, choæ lepiej po³o¿yæ t³o, ¿eby pod spodem by³ jednakowy odcieñ, a nie ¿eby jakie¶ g³êbie czy inne wynalazki.
Dodam, ¿e bia³e akryle kryj± zajebiaszczo, bia³e bazy to te¿ nie jaka¶ tragedia, choæ gorzej.
I bez urazy, ale jak kto¶ potrafi choæ w miarê dobrze lakierowaæ, to zlewki nie maj± prawa wyst±piæ.

Pozdrawiam

Cynciu
17.05.2013, 22:01
Fajna dyskusja ale ciekawi mnie jedno.

Po jak± cholerê ¶ci±gaæ ca³± poprzedni± pow³okê?
Co to ma niby daæ?

Zmatowiæ i pomalowaæ. Ot wsio.

Emsi
18.05.2013, 08:48
Dlatego napisa³em, ¿e ja zostawi³bym stary lakier, ³adnie przygotowa³ i polakierowa³ na nowo.
Warstwa fabryczna lakieru, nie wiem dok³adnie jak z motocyklami, ale na samochodach oscyluje w okolicach 100 mikronów, wiêc tego jest naprawdê ma³o.

Look_520
18.05.2013, 10:25
Trochê wprowadzasz kolegê w b³±d...
Bez problemu uzyskam równ± powierzchniê po zeszlifowaniu bezbarwnego i bazy , trzeba tylko po takim szlifowaniu po³o¿yæ podk³ad na to go³e tworzywo. Mo¿na szlifowaæ na mokro, sucho, rêcznie lub maszynk±, jak kto woli (chocia¿ to na mokro odchodzi do lamusa). Najlepiej mieæ dostêp do odpowiedniej szlifierki, du¿o u³atwi.

Z tym co napisa³e¶ mo¿na by polemizowaæ :oldman:. Oczywi¶cie mo¿na szlifowaæ maszynowo i ma to sens, ale na du¿ej powierzchni, to zbyt ma³y element na takie ekscesy; pozostaje rêcznie i gwarantuje, ¿e nie bêdzie to nigdy proste. Z matowaniem na sucho na plastiku to ja bym uwa¿a³, u¿yjesz papieru o ma³ej gramaturze, który szybciej siê zapycha, i w pewnym momencie zechcesz przy¶pieszyæ, u¿yjesz o mniejszej gramaturze (choæby 150), porobisz takie rysy, ¿e nawet matowanie na mokro papierem 600 nie pomo¿e (dopiero grubsza warstwa podk³adu).


Teraz o jakim lakierze mówimy, baza + bezbarwny, czy akryl?
Ale nawet pod bazê nie trzeba, choæ lepiej po³o¿yæ t³o, ¿eby pod spodem by³ jednakowy odcieñ, a nie ¿eby jakie¶ g³êbie czy inne wynalazki.
Dodam, ¿e bia³e akryle kryj± zajebiaszczo, bia³e bazy to te¿ nie jaka¶ tragedia, choæ gorzej.

Tutaj te¿ przyznajê Ci racjê, nie zawsze podk³ad musi byæ. W tym przypadku to kwestia sporna; ja np bym po³o¿y³ cienk± warstewkê. Choæby dlatego, ¿e madafakinges chce zmieniæ z czarnego na bia³y.
Akryle b. dobrze kryj±, lecz podk³ad jeszcze lepiej. Cienka warstwa jasnego podk³adu na czarn± powierzchniê to mniej bia³ego lakieru do zu¿ycia i jeszcze lepsze krycie. Poza tym jak gdzie¶ uderzy kamieñ i odpry¶nie lakier to pod spodem bêdzie warstewka jasnego podk³adu i nie bêdzie siê bardzo rzucaæ w oczy :drif: .


Warstwa fabryczna lakieru, nie wiem dok³adnie jak z motocyklami, ale na samochodach oscyluje w okolicach 100 mikronów, wiêc tego jest naprawdê ma³o.
:Thumbs_Up:

Ale ja bym nie zdziera³ starego lakieru, tylko dobrze przygotowa³ i przemalowa³.
:Thumbs_Up:

Po jak± cholerê ¶ci±gaæ ca³± poprzedni± pow³okê?
Co to ma niby daæ?

Zmatowiæ i pomalowaæ. Ot wsio.
:Thumbs_Up:

Podchodzisz z dystansem i chwa³a Ci za to, nie by³ bym zdziwiony je¶li lakiernik to twój zawód :) . Prawda i logika jest w tym co piszesz ale mo¿na polemizowaæ, ka¿dy robi wg w³asnych zachcianek i pomys³ów; byle by efekt by³ jak najlepszy :) .
Teraz bêdzie nie prze¶ladowaæ my¶l: jak by wygl±da³a nasza lakiernia i praca w niej :dizzy: :D . Prawie jak Pat i Mat :D :haha2: .
Do Zabrza nie mam a¿ tak daleko.... :D


Reasumuj±c:

Z tym panowie siê zgodzê, poniewa¿ ta czynno¶æ to strata czasu- zak³adaj±, ¿e poprzednio powierzchnia by³a dobrze przygotowana i u¿yto dobrego lakieru.

Pozdrawiam :bow: :D
Przemek

Look_520
18.05.2013, 10:27
Mam nadziejê, ¿e nie oberwê od nikogo z w±tku ani od moderatorów za taki esej :dizzy: :D .

Pozdrawiam
Przemek

madafakinges
18.05.2013, 10:39
zobaczymy co z wymiany wyjdzie, jak nie to zostawie sobie czarn± a przez zimê zrobie sobie repsola o takiego;
http://i173.photobucket.com/albums/w47/ericsti/DSCF0471-1.jpg
tylko tak siê zastanawiam czy malowaæ na trzy kolory czy boczki i bak strzeliæ na pomarañcz na to naklejki bia³o czerwone i na to bezbarwny

Emsi
18.05.2013, 12:30
Z tym co napisa³e¶ mo¿na by polemizowaæ :oldman:. Oczywi¶cie mo¿na szlifowaæ maszynowo i ma to sens, ale na du¿ej powierzchni, to zbyt ma³y element na takie ekscesy; pozostaje rêcznie i gwarantuje, ¿e nie bêdzie to nigdy proste. Z matowaniem na sucho na plastiku to ja bym uwa¿a³, u¿yjesz papieru o ma³ej gramaturze, który szybciej siê zapycha, i w pewnym momencie zechcesz przy¶pieszyæ, u¿yjesz o mniejszej gramaturze (choæby 150), porobisz takie rysy, ¿e nawet matowanie na mokro papierem 600 nie pomo¿e (dopiero grubsza warstwa podk³adu).

Przemek

Co do reszty to olejmy, ale tutaj mo¿na "polemizowaæ" :) ... nie rozumiê o co Ci chodzi z tymi gramaturami (takie co¶ ma papier do drukarek), papiery ¶cierne maj± ziarnisto¶æ i w ¿yciu nie podchodzi³bym ze 150 do tworzyw sztucznych. Jesli mia³bym zdzieraæ to wzi±³bym co¶ pomiêdzy 240-320 i maszynkê ze zwyk³± tarcz± 150mm i skokiem 2,5mm, no i raczej jedn± z miêkszych tarcz... i oprócz zakamarków spokojnie dam sobie radê.
Nie wiem gdzie i na jakich lakierach pracujesz, ale teraz chyba ka¿da firma wprowadza obróbkê na sucho, ju¿ od dobrych kilku lat.
Peace :)

madafakinges lakierowa³em bezbarwnym na naklejki na baku, ale to by³y tylko wyciête literki ducati i jakie¶ kilka kosteczek. Takie du¿e p³aszczyzny chyba bym siê ba³. Nie wiadomo jak to siê bêdzie zachowywa³o w wy¿szych lub ni¿szych temperaturach, mog± byæ jaja z tym bezbarwnym.
Nie wiem ile to teraz kosztuje, ale napewno masz w swoim mie¶cie kogo¶ kto bawi siê w lakierowanie artystyczne i zrobi Ci trzy kolory + te kilka napisów i ³adnie przykryje wszystko bezbarwnym.
http://fanatykstudio.pl/ - to akurat mój znajomy

Pozdrawiam :)

jorge
19.05.2013, 17:30
Fajna dyskusja ale ciekawi mnie jedno.

Po jak± cholerê ¶ci±gaæ ca³± poprzedni± pow³okê?
Co to ma niby daæ?

Zmatowiæ i pomalowaæ. Ot wsio.

Dok³adnie. Równo zetrzyj, naklejki zdejmij wc¿esniej, next 2 podklad krajacy 4 x lakier 1 bezkarny. Warstwy cieniutkie, szlifowanie za ka¿da warstwa.