PDA

View Full Version : Sklad mieszanki- piloty


banditos
04.05.2013, 07:52
Wkrecajac piloty wzbogacamy mieszanke czy odwrotnie?

rambo
04.05.2013, 09:20
Wkręcając zubażamy paliwo

banditos
04.05.2013, 09:25
Czyli wkrecajac silnik dostaje mniej paliwa wiecej powietrza?

pincet
04.05.2013, 09:29
Czyli wkrecajac silnik dostaje mniej paliwa wiecej powietrza?

Jak wkręcasz silnik dostaje mniej paliwa. Ilość powietrza ustawiasz srubą regulacji obrotów biegu jałowego na przepustnicy.

rambo
04.05.2013, 10:08
Bez analizatora spalin to taka loteria te całe ustawianie dawki paliwa, ale ostatnio z powodzeniem ustawiam dawkę paliwa pod ilość obrotów na pełnym ssaniu na zimnym silniku.
Daje normalnie 2,5 obrotu dla rd07 i 2 i 1/4 dla rd04.
Po odpaleniu, jak nie przekracza 1500 RPM to deko za dużo paliwa.
Jak kręci powyżej 2000 RPM to deko za mało paliwa.
Na końcu korekta na 3 i 4 biegu podczas jazdy.
Ma być dobry dół jak damy gaz opór przy 70kmh na 4ce i ma się bez oporów wkręcać jak kręcona R4 do odcięcia na 3 biegu.
Jeśli ssanie dobrze się domyka i gumki od aircut nie są zdezelowane to idzie to ustawić.
Jak jest OK to po kolejnym odpaleniu na zimno na ssaniu i po kilkunastu sekundach, można ssanie wyłączyć i moto nie powinno gasnąć i trzymać te 1000 RPM

darmusz
04.05.2013, 12:03
Daje normalnie 2,5 obrotu dla rd07 i 2 i 1/4 dla rd04.


w afripedi jest dla rd04 1,5 obrotu :
Śruba mieszanki podstawowej [wykręcić-ile obrotów]

pincet
04.05.2013, 12:40
Hi hi a ja żem oglądał wczeraj tłoczek motorowera (Silnik am6)który miał tego pilota wykręconego ok 0.5 obrotu i miał ładną dziurkę wypaloną na środku....
Miał zdecydowanie za mało witamin na biegu jałowym...

banditos
04.05.2013, 18:01
U mnie jakas dziwna sprawa z tymi pilotami;(
Po wymianie swiec zrobilem synchro i wykrecilem piloty o 2,5 obrotu w RD07A.
Wszystko piknie z wydechu nie strzela, wkreca cie na obroty i jest cacy.
Niestety w trasie jakies 60-70 km od domu widze ze temperatura oleju na termometrze dochodzi do 120C. Normalnie przy takiej temperaturze otoczenia 15-17C temp oleju wachala sie pomiedzy 90-100. Przy ostrzejszej jezdzie potrafila podejsc do max 110C.
A tutaj jade sobie spokojnie raptem 120 i to pod wiatr i taka roznica.
Wskaznik temp wody lezy na dole, dopiero po zatrzymaniu troche sie podnosi.
Dodam ze mam przelotowego Motada i orginalny filtr powietrza.

rambo
04.05.2013, 19:45
To daj na 2,75 i obserwuj

w afripedi jest dla rd04 1,5 obrotu :
Śruba mieszanki podstawowej [wykręcić-ile obrotów]

Błąd wisi od lat, zgłaszałem go ale :Sarcastic:

banditos
07.05.2013, 13:41
Dalem 3 i temperatura oleju oscyluje miedzy 110-115C
Swiece suche biale.
Dam jeszcze z 0,5 obrotu i powinno wszystko byc ok.

rambo
07.05.2013, 14:19
Ja teraz latam na 4 obroty mam wykręcone.
Co Afryczka to zjawisko.
W jednych jest dobrze na 2,25 obrotu, w innej na 3 obroty.
W innej na 4 obroty itd.
Nie bawiłem się kolortune, to może się okazać pomocne.

Możesz też dać fabrycznie na 2,5 obrotu i dać obroty na 2000.

Na odpalonym ciepłym silniku wykręcać po kolei piloty i powinny wraz z tym zacząć rosnąć obroty.
Po kolei najpierw jeden, potem skręcić znowu do 2000 rpm i wykręcić drugi pilot analogicznie powinny do pewnego momentu rosnąć obroty.
Potem na końcu zdjąć na regulacji przepustnicy znowu do 1250 RPM i powinno być dobrze.

Kurde chyba następny moto będzie na wtrysku ;)

podos
07.05.2013, 15:36
To daj na 2,75 i obserwuj



Błąd wisi od lat, zgłaszałem go ale :Sarcastic:

Komu zglaszales? I ile ma być. Ja sie na 4kach nie znam.

rambo
07.05.2013, 15:42
Jo Podos

Powinno być tam 2 i 1/4 obrotu :Thumbs_Up:

:)
A w końcu jak to było z tymi łańcuchami rozrządu, bo boje się że się nigdy nie dowiem :)
O bmw mikuni kn gore zębatkach coś tam wiem, a o rozrządzie też coś tam mierze ale..
Rozrząd przy 180 00 km w AT ma czasy na wałku rozrządu opóźnione o prawie jeden ząbek.
Teraz użytkuje silnik który ma albo ok 35 000km albo miał zmienione na nowe te łańcuchy rozrządu i ma ponad 200 000 km ale odczuwalnie lepiej chodzi silnik co ma napinacz na 3,5mm niż taki co ma napinacz na serwis limicie :)

podos
07.05.2013, 15:46
Proszę, zrobione.

Stary-S3
07.05.2013, 16:39
Pytanie trochę z innej beczki. Czy jest możliwość zrobienia w Afrii synchronizacji gaźników bez tych "manometrów"? Jeśli to jak?

Evvil
07.05.2013, 17:59
Pytanie trochę z innej beczki. Czy jest możliwość zrobienia w Afrii synchronizacji gaźników bez tych "manometrów"? Jeśli to jak?

Można bez manometrów - wystarczy oddać do kogoś kto je ma. Bez manometrów nie ma to najmniejszego sensu.

Misza
07.05.2013, 18:34
Banditos sprawdź nie tylko polit screw. Może masz za uboga mieszankę z innego powodu, jakies dziury w filtrze, dolocie, coś powalonego z iglicami... Pilot screw ma jakieś tam znaczenie ale to nie wszystko... :)

chworz
07.05.2013, 18:38
Wiele takich pomysłów krąży, jak ten:

https://www.youtube.com/watch?v=1kymYnD-9Es

banditos
07.05.2013, 18:41
Banditos sprawdź nie tylko polit screw. Może masz za uboga mieszankę z innego powodu, jakies dziury w filtrze, dolocie, coś powalonego z iglicami... Pilot screw ma jakieś tam znaczenie ale to nie wszystko... :)

Sprawdzone- wszystko wyglada ok;)

Rambo dzieki :bow:

Ps. Moge zabrac colortune do Grodźca jak ktoś chciałby sie tym chwile pobawić.

Dzieki za podpowiedzi, bo juz sie martwilem o Olge :at:

Stary-S3
07.05.2013, 19:03
OK no to jasne

darmusz
07.05.2013, 22:56
Wiele takich pomysłów krąży, jak ten:

https://www.youtube.com/watch?v=1kymYnD-9Es

lub takie coś bliższe naszej duszy http://www.youtube.com/watch?v=cpThGjODwMQ

siwy
07.05.2013, 23:30
a czy strzały w wydech (przelotowy) przy hamowaniu silnikiem to zawsze objaw źle ustawionych gaźników, czy tak czasem jest?

ozeh
08.05.2013, 14:42
Ciekawe pytanie. U mnie też sobie czasem strzeli tak lekko przy odjęciu gazu. Tak więc - od razu sygnał do regulacji czy nie dramatyzować? :D

igi
08.05.2013, 15:45
Stary-S3 ja mam wakuometry jak masz po drodze opole to wpadaj zsynchronizujemy cos ;)

Stary-S3
08.05.2013, 16:45
igi dzięki za propozycję ale już zmontowałem zestaw "relly" w oparciu o wodę i butelki. Jeżeli nie dam rady jutro do południa tego ustawić to dam znać. Potrzebuję to zrobić przed IZI.

Mat7
01.06.2013, 19:37
Ktoś oceni? Za ubogo?

http://i.imgur.com/nawji0s.jpg

MaRP
01.06.2013, 19:42
Ktoś oceni? Za ubogo?

http://i.imgur.com/nawji0s.jpg

Chłopie, ile km zrobiłeś na tej/tych świecach?

Mat7
01.06.2013, 19:55
Chłopie, ile km zrobiłeś na tej/tych świecach?

Nowe świece po 1000 km, czyszczenie gaźników + regulacja + synchro.

MaRP
01.06.2013, 19:59
Wyglądają jak nówki; ważne, że nie są białe, jak dla mnie to mogą być, ewentualnie niewielka korekta.

Mat7
01.06.2013, 20:03
Wyglądają jak nówki; ważne, że nie są białe, jak dla mnie to mogą być, ewentualnie niewielka korekta, tylko to zdjęcie takie sobie jest...

Przepraszam, ale zdjęcie z telefonu, nie miałem pod ręką aparatu.
Kolor w rzeczywistości jest ciut jaśniejszy niz na zdjęciu, dlatego pytam.
Wykręcone wg. Haynesa dla RD04 2 i 1/4 obrotu, spróbuję więc 2.5-2.75, czytając wcześniejsze posty [i inne wątki] co motocykl to inaczej :)

MaRP
01.06.2013, 20:15
Przepraszam, ale zdjęcie z telefonu, nie miałem pod ręką aparatu.
Kolor w rzeczywistości jest ciut jaśniejszy niz na zdjęciu, dlatego pytam.
Wykręcone wg. Haynesa dla RD04 2 i 1/4 obrotu, spróbuję więc 2.5-2.75, czytając wcześniejsze posty [i inne wątki] co motocykl to inaczej :)

Spróbuj 2 i 1/2. Zrób trasę jakąś i się pochwal.

Pozdrawiam, Maciek.

bartol
10.07.2013, 09:43
Pytanie do mądrych -> a prawidłowe ustawienie gaziorów (śrubki, iglice, dysze, synchro, itp) to jak powinno wyglądać na analizatorze spalin - w sensie wyników ;) ?

magicl
23.07.2013, 01:08
To i ja sie podepne z kolorem swiec. Widze, ze kolor jest choojowy wiec pytanie moje - mieszanka za bogata czy w druga strone?

rambo
23.07.2013, 08:59
Czego w kolorze kawy z mlekiem brakuje w kolorze tych świec? kawy jak rozumiem..?

Evvil
23.07.2013, 18:30
kawy ;) hipsterze ;) to tam aż za dużo.

rambo
23.07.2013, 18:59
Można wykręcić bardziej piloty bo za ubogo to wygląda

magicl
23.07.2013, 19:48
Sprobuje jak piszesz, myslalem, ze jest za bogata mieszanka ?

Evvil
23.07.2013, 19:50
za dużo wódki za mało powietrza.


Moim zdaniem za dużo paliwa, poniżej zapożyczony opis z jednej ze stron:

http://obrazki.elektroda.pl/6715099200_1360704677.jpg

LEGENDA:
"1,2 - Izolator ma szarawy lub brązowawy nalot. Spalanie w normie (prawidłowe). Świeca o dobrze dobranej wartości cieplnej.

3,4 - Świece zakopcone. Mieszanka paliwowo-powietrzna wytwarzana w układzie dolotowym, jest zbyt bogata lub świeca nie oczyszcza się samoczynnie, bo jej wartość cieplna jest zbyt niska.

5,6 - Świece zaolejone. Silnik czterosuwowy wymaga remontu,gdyż olej przedostaje się przez pierścienie lub prowadnice zaworowe do komory spalania. Silnik dwusuwowy jest zasilany mieszanką zbyt bogatą w olej.

7,8,9,10 - Zeszkliwione w wyniku działania temperatury, dodatki uszlachetniające do benzyny, pokryły izolator. Głównie chodzi tu o związki ołowiu. Powstałe szkliwo dopomaga w upływaniu iskry po izolatorze. Świece do wymiany.

11,12 - Osady popiołu pochodzącego ze spalonych dodatków zawartych w oleju i paliwie.

13,14 - Stopiona elektroda centralna na skutek ciągłego przegrzewania silnika. Powodem przegrzewania może być paliwo o zbyt niskiej liczbie oktanowej lub zbyt wczesny zapłon spowodowany złą regulacją, wypaleniem zaworu wylotowego czy nagarem w komorze spalania.

15 - Zespawanie elektrod z przyczyn wymienionych w pkt 13 i 14 przy zwiększonym udziale nagaru.

16,17 - Świece zużyte, elektrody wypalone. Świeca nr. 16 pracowała zbyt długo w silniku całkowicie sprawnym, a świeca nr. 17 pracowała w silniku zużytym.

18 - Mechaniczne uszkodzenie izolatora podczas montażu lub podczas pracy świecy w cylindrze.

magicl
23.07.2013, 20:11
Numer 3 pasuje. Evvil dzieki.

Evvil
23.07.2013, 20:52
klikaj "pomógł". Zbieram repy :)

rambo
23.07.2013, 21:26
Ona jest okopcona ale tam gdzie powinna być "kawa z mlekiem" jest "mleko zabarwione cynamonem" ;)

Evvil
23.07.2013, 21:31
Kto by dodawał jakiegoś cynamonu do kawy?

rambo
23.07.2013, 21:52
jak to kto, Hipsterzy w starbaksie :D

Evvil
24.07.2013, 18:26
Udało ci się znaleźć te rurki w końcu czy nie?

ural2
16.11.2013, 17:52
Mam pytanie. Nie mogę odkręcić śruby składu mieszanki. Zapieczona czy cholera wie. Macie na to jakiś patent? Podczas odkręcanie obłamała się jedna czwarta czapki śruby.

madafakinges
16.11.2013, 20:45
Mam wiertełko 1mm nawiercić i nabić torksa, jak nie pomoże to całkiem rozwiercić.

Kazmir
17.11.2013, 12:21
Mam pytanie. Nie mogę odkręcić śruby składu mieszanki. Zapieczona czy cholera wie. Macie na to jakiś patent? Podczas odkręcanie obłamała się jedna czwarta czapki śruby.
Miałem podobną przygodę;)
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2367&highlight=%A6ruba+sk%B3adu+mieszanki

ural2
17.11.2013, 12:49
Widzę, że lekka masakra przy odkręcaniu. Sprawdzę najpierw patent z nawiercaniem.
A wiecie panowie czy śruba składu mieszanki podejdzie z trampka 650?
Bo mam takowe.

Mallory
25.05.2016, 09:14
Jak wam się podoba ta świeczka?

szynszyll
25.05.2016, 10:45
wszystko z nia OK

Dzieju
30.05.2016, 05:29
Jak wam się podoba ta świeczka?

Eeee , ma brudny gwint a do tego widać że w godzinach przedpołudniowych chodzi na ubogo a po południu się wyrównuje :)
A tak w ogóle to nie jest źle ale odrobinę lekkobrązowawsza by nie zaszkodziło.
Czyli plus 1-2% więcej paliwa.

Mallory
04.02.2017, 14:42
Taki zimowy post - Thanks from the mountain za gratulacje:::)))
W cieple sobie grzebie w gaźniki do rd07A i w haynesie wszystko sprawdzam. I co widzę?
RD04 - 2 i 1/2 obrotu
RD 07 P do S - 1993 do 1995 - 2 i 1/2 obrotu
RD 07A (T Model) od 1996 obrotu - 2 i 3/8 obrotu.

A dlaczego to piszę? Bo byłem przekonany, że RD07A 2 i 3/4 obrotu - nieczytelny pdf jest w tym miejscu w dziale download (tu się udało odczytać https://www.dualsportafrica.com/Honda_XRV_750%20Africa_Twin%20XL_600-650_VTransalp_'87-02_Service_Repair_Manual.pdf).

Dzieju
05.02.2017, 08:52
Ja bym zamienił 3/8 na 1/3 :)

Mallory
05.02.2017, 09:05
Ja bym zamienił 3/8 na 1/3 :)

:Thumbs_Up::D
1/24 obrotu - warto się zastanowić...

A żartując trochę mniej, chociaż ciągle, to różnica 3/4 obrotu a 3/8 obrotu to kąt 135° - więc trochę jest.

Dzieju
05.02.2017, 09:08
Oczywiście ale i tak trzeba brać poprawkę na zużycie silnika, wnętrzności gaźnika , nierównomierność zużycia cylindrów , szczelność ...... i z podstawowych nastawów czasem niewiele zostaje.

Mallory
05.02.2017, 09:33
Oczywiście ale i tak trzeba brać poprawkę na zużycie silnika, wnętrzności gaźnika , nierównomierność zużycia cylindrów , szczelność ...... i z podstawowych nastawów czasem niewiele zostaje.

Tu się zgadzam w 100%. Trzeba to potem zweryfikować - np. podczas jazdy jak się moto zachowuje, czy ładnie ciągnie w pełnym zakresie, jaką ma prędkość maksymalną, jaki kolor świecy, jakie spalanie... jak wszystko w miarę zgodne z danymi fabrycznymi to jest git.
Jednak na czymś trzeba się oprzeć, od jakichś nastawów zacząć. Dla mnie nastawy fabryczne do rozpoczęcia setupu przemawiają najbardziej.

Dzieju - nie Twoje (żeby nie było:)), ale internetowe częste teorie, że jak sprzęt starszy to bardziej odkręcamy piwoty w dwóch przypadkach osobiście mi się nie sprawdziły - jeden moja stara tenera 34L - od 0 do 0,5 obrotu - wszystko piękne: spalanie, świeca, moc... na nastawach fabrycznych lub większych niż 2,5 obrotu - dym z komina, czarna świeca itd... podobnie w innej XT 600.

bouli
06.02.2017, 21:44
Marcinie poprawię Cię

XRV 750 L - N 90-92r. - 2 i 1/4
XRV750 P-S 93 -95r. - 2 i 1/2
XRV 750 T 96 - - 2 i3/8

Mallory
06.02.2017, 21:53
W innym wątku pojawiła się RD03 więc warto podsumować wszystkie gaźnikowe afryki:

XRV 650 (RD03) - 2 i 1/8 oraz 1 i 3/4 wersja SW (Szwajcaria)
XRV 750 L - N 90-92r. - 2 i 1/4
XRV750 P-S 93 -95r. - 2 i 1/2
XRV 750 T 96 - - 2 i 3/8

bouli
07.03.2017, 17:41
Po przeszczepie dysz w rd04 118, 122 i 42 na dysze z gaziorów RD07a tj. 115 i 40 śruby składu mieszanki wykręcone na 2,3/4 w obu gaźnikach. Wkręca sie na obroty i spada idealnie płynnie. Nawet wokumetry miały identyczne wskazania nawet nie regulowałem. Pierwsza jazda AT przyspiesza i zwalnia idealnie nawet tak nie działała odkąd ją mam jestem w szoku nie wiem czy z niego wyjdę. Poza tym po czyszczniu gaźników w ultradźwiękowej myjce wymienione obie membrany i króćce. Przestała strzelać. Może to przypadek może nie. Czekam jeszcze na test spalania podam w późniejszym terminie.

bouli
04.05.2017, 00:57
:oldman:Spalanie przy prędkości 90 > 120 km/h - 5,3 l/100km:Thumbs_Up:, kolor świec idealny na obu garach :Thumbs_Up:i to tyle mam do powiedzenia na chwilę obecną w tym temacie. Dziękuje za uwagę i pozdrawiam.:at:

motomax
04.05.2017, 08:22
Miałem pisać ale lepiej bedzie jak wkleję filmik..

Widać kiedy pracuje main jet jak i pilot jet..

https://youtu.be/wyspAHrMbb8

magicl
04.05.2017, 20:14
[QUOTE=motomax;529923]Miałem pisać ale lepiej bedzie jak wkleję filmik..

Widać kiedy pracuje main jet jak i pilot jet..

https://youtu.be/wyspAHrMbb8[/QUOTE

Fajny filmik, szkoda tylko, ze nie jest opisana praca membrany- tak dla tych, co nie wiedza.

Mallory
07.10.2018, 08:46
Chętnie nabyłbym akcesoryjne śruby składu mieszanki do siódemki , takie wystające poza obudowę gaźnika żeby łatwo było kręcić.
Coś takiego jak to na zdjęciu.
Ale która akcesoryjna podpasuje do siódemki? Ktoś wie?

szynszyll
11.10.2018, 07:53
poszukaj na Alliexpress. spotykalem sie juz z 7 z takim rozwiazaniem. zmierz dokladnie - na Ali sa wymiary.

kurol
11.10.2018, 09:23
Po ichniemu trzeba w szukajke wpisac adjustable fuel mixture screw
albo adjust air fuel mixture screw
np. https://s.click.aliexpress.com/e/IykRwmc

gumpinoga
10.11.2018, 10:37
Po ichniemu trzeba w szukajke wpisac adjustable fuel mixture screw
albo adjust air fuel mixture screw
np. https://s.click.aliexpress.com/e/IykRwmc

czy ta z ali bedzie pasowala do rd04 ? czy sa jakies rozmiary ktore trzeba podac przy zakupie ?

szynszyll
12.11.2018, 19:08
czy ta z ali bedzie pasowala do rd04 ? czy sa jakies rozmiary ktore trzeba podac przy zakupie ?

Podaj znak zodiaku i pierwsze trzy liczby PESEL. Powinno starczyc.

gumpinoga
28.02.2019, 20:34
Podaj znak zodiaku i pierwsze trzy liczby PESEL. Powinno starczyc.

starczy to masz uwiąd ,,,dupku