View Full Version : Sklad mieszanki- piloty
banditos
04.05.2013, 07:52
Wkrecajac piloty wzbogacamy mieszanke czy odwrotnie?
Wkręcając zubażamy paliwo
banditos
04.05.2013, 09:25
Czyli wkrecajac silnik dostaje mniej paliwa wiecej powietrza?
Czyli wkrecajac silnik dostaje mniej paliwa wiecej powietrza?
Jak wkręcasz silnik dostaje mniej paliwa. Ilość powietrza ustawiasz srubą regulacji obrotów biegu jałowego na przepustnicy.
Bez analizatora spalin to taka loteria te całe ustawianie dawki paliwa, ale ostatnio z powodzeniem ustawiam dawkę paliwa pod ilość obrotów na pełnym ssaniu na zimnym silniku.
Daje normalnie 2,5 obrotu dla rd07 i 2 i 1/4 dla rd04.
Po odpaleniu, jak nie przekracza 1500 RPM to deko za dużo paliwa.
Jak kręci powyżej 2000 RPM to deko za mało paliwa.
Na końcu korekta na 3 i 4 biegu podczas jazdy.
Ma być dobry dół jak damy gaz opór przy 70kmh na 4ce i ma się bez oporów wkręcać jak kręcona R4 do odcięcia na 3 biegu.
Jeśli ssanie dobrze się domyka i gumki od aircut nie są zdezelowane to idzie to ustawić.
Jak jest OK to po kolejnym odpaleniu na zimno na ssaniu i po kilkunastu sekundach, można ssanie wyłączyć i moto nie powinno gasnąć i trzymać te 1000 RPM
Daje normalnie 2,5 obrotu dla rd07 i 2 i 1/4 dla rd04.
w afripedi jest dla rd04 1,5 obrotu :
Śruba mieszanki podstawowej [wykręcić-ile obrotów]
Hi hi a ja żem oglądał wczeraj tłoczek motorowera (Silnik am6)który miał tego pilota wykręconego ok 0.5 obrotu i miał ładną dziurkę wypaloną na środku....
Miał zdecydowanie za mało witamin na biegu jałowym...
banditos
04.05.2013, 18:01
U mnie jakas dziwna sprawa z tymi pilotami;(
Po wymianie swiec zrobilem synchro i wykrecilem piloty o 2,5 obrotu w RD07A.
Wszystko piknie z wydechu nie strzela, wkreca cie na obroty i jest cacy.
Niestety w trasie jakies 60-70 km od domu widze ze temperatura oleju na termometrze dochodzi do 120C. Normalnie przy takiej temperaturze otoczenia 15-17C temp oleju wachala sie pomiedzy 90-100. Przy ostrzejszej jezdzie potrafila podejsc do max 110C.
A tutaj jade sobie spokojnie raptem 120 i to pod wiatr i taka roznica.
Wskaznik temp wody lezy na dole, dopiero po zatrzymaniu troche sie podnosi.
Dodam ze mam przelotowego Motada i orginalny filtr powietrza.
To daj na 2,75 i obserwuj
w afripedi jest dla rd04 1,5 obrotu :
Śruba mieszanki podstawowej [wykręcić-ile obrotów]
Błąd wisi od lat, zgłaszałem go ale :Sarcastic:
banditos
07.05.2013, 13:41
Dalem 3 i temperatura oleju oscyluje miedzy 110-115C
Swiece suche biale.
Dam jeszcze z 0,5 obrotu i powinno wszystko byc ok.
Ja teraz latam na 4 obroty mam wykręcone.
Co Afryczka to zjawisko.
W jednych jest dobrze na 2,25 obrotu, w innej na 3 obroty.
W innej na 4 obroty itd.
Nie bawiłem się kolortune, to może się okazać pomocne.
Możesz też dać fabrycznie na 2,5 obrotu i dać obroty na 2000.
Na odpalonym ciepłym silniku wykręcać po kolei piloty i powinny wraz z tym zacząć rosnąć obroty.
Po kolei najpierw jeden, potem skręcić znowu do 2000 rpm i wykręcić drugi pilot analogicznie powinny do pewnego momentu rosnąć obroty.
Potem na końcu zdjąć na regulacji przepustnicy znowu do 1250 RPM i powinno być dobrze.
Kurde chyba następny moto będzie na wtrysku ;)
To daj na 2,75 i obserwuj
Błąd wisi od lat, zgłaszałem go ale :Sarcastic:
Komu zglaszales? I ile ma być. Ja sie na 4kach nie znam.
Jo Podos
Powinno być tam 2 i 1/4 obrotu :Thumbs_Up:
:)
A w końcu jak to było z tymi łańcuchami rozrządu, bo boje się że się nigdy nie dowiem :)
O bmw mikuni kn gore zębatkach coś tam wiem, a o rozrządzie też coś tam mierze ale..
Rozrząd przy 180 00 km w AT ma czasy na wałku rozrządu opóźnione o prawie jeden ząbek.
Teraz użytkuje silnik który ma albo ok 35 000km albo miał zmienione na nowe te łańcuchy rozrządu i ma ponad 200 000 km ale odczuwalnie lepiej chodzi silnik co ma napinacz na 3,5mm niż taki co ma napinacz na serwis limicie :)
Stary-S3
07.05.2013, 16:39
Pytanie trochę z innej beczki. Czy jest możliwość zrobienia w Afrii synchronizacji gaźników bez tych "manometrów"? Jeśli to jak?
Pytanie trochę z innej beczki. Czy jest możliwość zrobienia w Afrii synchronizacji gaźników bez tych "manometrów"? Jeśli to jak?
Można bez manometrów - wystarczy oddać do kogoś kto je ma. Bez manometrów nie ma to najmniejszego sensu.
Banditos sprawdź nie tylko polit screw. Może masz za uboga mieszankę z innego powodu, jakies dziury w filtrze, dolocie, coś powalonego z iglicami... Pilot screw ma jakieś tam znaczenie ale to nie wszystko... :)
Wiele takich pomysłów krąży, jak ten:
https://www.youtube.com/watch?v=1kymYnD-9Es
banditos
07.05.2013, 18:41
Banditos sprawdź nie tylko polit screw. Może masz za uboga mieszankę z innego powodu, jakies dziury w filtrze, dolocie, coś powalonego z iglicami... Pilot screw ma jakieś tam znaczenie ale to nie wszystko... :)
Sprawdzone- wszystko wyglada ok;)
Rambo dzieki :bow:
Ps. Moge zabrac colortune do Grodźca jak ktoś chciałby sie tym chwile pobawić.
Dzieki za podpowiedzi, bo juz sie martwilem o Olge :at:
Stary-S3
07.05.2013, 19:03
OK no to jasne
Wiele takich pomysłów krąży, jak ten:
https://www.youtube.com/watch?v=1kymYnD-9Es
lub takie coś bliższe naszej duszy http://www.youtube.com/watch?v=cpThGjODwMQ
a czy strzały w wydech (przelotowy) przy hamowaniu silnikiem to zawsze objaw źle ustawionych gaźników, czy tak czasem jest?
Ciekawe pytanie. U mnie też sobie czasem strzeli tak lekko przy odjęciu gazu. Tak więc - od razu sygnał do regulacji czy nie dramatyzować? :D
Stary-S3 ja mam wakuometry jak masz po drodze opole to wpadaj zsynchronizujemy cos ;)
Stary-S3
08.05.2013, 16:45
igi dzięki za propozycję ale już zmontowałem zestaw "relly" w oparciu o wodę i butelki. Jeżeli nie dam rady jutro do południa tego ustawić to dam znać. Potrzebuję to zrobić przed IZI.
Ktoś oceni? Za ubogo?
http://i.imgur.com/nawji0s.jpg
Ktoś oceni? Za ubogo?
http://i.imgur.com/nawji0s.jpg
Chłopie, ile km zrobiłeś na tej/tych świecach?
Chłopie, ile km zrobiłeś na tej/tych świecach?
Nowe świece po 1000 km, czyszczenie gaźników + regulacja + synchro.
Wyglądają jak nówki; ważne, że nie są białe, jak dla mnie to mogą być, ewentualnie niewielka korekta.
Wyglądają jak nówki; ważne, że nie są białe, jak dla mnie to mogą być, ewentualnie niewielka korekta, tylko to zdjęcie takie sobie jest...
Przepraszam, ale zdjęcie z telefonu, nie miałem pod ręką aparatu.
Kolor w rzeczywistości jest ciut jaśniejszy niz na zdjęciu, dlatego pytam.
Wykręcone wg. Haynesa dla RD04 2 i 1/4 obrotu, spróbuję więc 2.5-2.75, czytając wcześniejsze posty [i inne wątki] co motocykl to inaczej :)
Przepraszam, ale zdjęcie z telefonu, nie miałem pod ręką aparatu.
Kolor w rzeczywistości jest ciut jaśniejszy niz na zdjęciu, dlatego pytam.
Wykręcone wg. Haynesa dla RD04 2 i 1/4 obrotu, spróbuję więc 2.5-2.75, czytając wcześniejsze posty [i inne wątki] co motocykl to inaczej :)
Spróbuj 2 i 1/2. Zrób trasę jakąś i się pochwal.
Pozdrawiam, Maciek.
Pytanie do mądrych -> a prawidłowe ustawienie gaziorów (śrubki, iglice, dysze, synchro, itp) to jak powinno wyglądać na analizatorze spalin - w sensie wyników ;) ?
To i ja sie podepne z kolorem swiec. Widze, ze kolor jest choojowy wiec pytanie moje - mieszanka za bogata czy w druga strone?
Czego w kolorze kawy z mlekiem brakuje w kolorze tych świec? kawy jak rozumiem..?
kawy ;) hipsterze ;) to tam aż za dużo.
Można wykręcić bardziej piloty bo za ubogo to wygląda
Sprobuje jak piszesz, myslalem, ze jest za bogata mieszanka ?
za dużo wódki za mało powietrza.
Moim zdaniem za dużo paliwa, poniżej zapożyczony opis z jednej ze stron:
http://obrazki.elektroda.pl/6715099200_1360704677.jpg
LEGENDA:
"1,2 - Izolator ma szarawy lub brązowawy nalot. Spalanie w normie (prawidłowe). Świeca o dobrze dobranej wartości cieplnej.
3,4 - Świece zakopcone. Mieszanka paliwowo-powietrzna wytwarzana w układzie dolotowym, jest zbyt bogata lub świeca nie oczyszcza się samoczynnie, bo jej wartość cieplna jest zbyt niska.
5,6 - Świece zaolejone. Silnik czterosuwowy wymaga remontu,gdyż olej przedostaje się przez pierścienie lub prowadnice zaworowe do komory spalania. Silnik dwusuwowy jest zasilany mieszanką zbyt bogatą w olej.
7,8,9,10 - Zeszkliwione w wyniku działania temperatury, dodatki uszlachetniające do benzyny, pokryły izolator. Głównie chodzi tu o związki ołowiu. Powstałe szkliwo dopomaga w upływaniu iskry po izolatorze. Świece do wymiany.
11,12 - Osady popiołu pochodzącego ze spalonych dodatków zawartych w oleju i paliwie.
13,14 - Stopiona elektroda centralna na skutek ciągłego przegrzewania silnika. Powodem przegrzewania może być paliwo o zbyt niskiej liczbie oktanowej lub zbyt wczesny zapłon spowodowany złą regulacją, wypaleniem zaworu wylotowego czy nagarem w komorze spalania.
15 - Zespawanie elektrod z przyczyn wymienionych w pkt 13 i 14 przy zwiększonym udziale nagaru.
16,17 - Świece zużyte, elektrody wypalone. Świeca nr. 16 pracowała zbyt długo w silniku całkowicie sprawnym, a świeca nr. 17 pracowała w silniku zużytym.
18 - Mechaniczne uszkodzenie izolatora podczas montażu lub podczas pracy świecy w cylindrze.
Numer 3 pasuje. Evvil dzieki.
klikaj "pomógł". Zbieram repy :)
Ona jest okopcona ale tam gdzie powinna być "kawa z mlekiem" jest "mleko zabarwione cynamonem" ;)
Kto by dodawał jakiegoś cynamonu do kawy?
jak to kto, Hipsterzy w starbaksie :D
Udało ci się znaleźć te rurki w końcu czy nie?
Mam pytanie. Nie mogę odkręcić śruby składu mieszanki. Zapieczona czy cholera wie. Macie na to jakiś patent? Podczas odkręcanie obłamała się jedna czwarta czapki śruby.
madafakinges
16.11.2013, 20:45
Mam wiertełko 1mm nawiercić i nabić torksa, jak nie pomoże to całkiem rozwiercić.
Mam pytanie. Nie mogę odkręcić śruby składu mieszanki. Zapieczona czy cholera wie. Macie na to jakiś patent? Podczas odkręcanie obłamała się jedna czwarta czapki śruby.
Miałem podobną przygodę;)
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2367&highlight=%A6ruba+sk%B3adu+mieszanki
Widzę, że lekka masakra przy odkręcaniu. Sprawdzę najpierw patent z nawiercaniem.
A wiecie panowie czy śruba składu mieszanki podejdzie z trampka 650?
Bo mam takowe.
Jak wam się podoba ta świeczka?
szynszyll
25.05.2016, 10:45
wszystko z nia OK
Jak wam się podoba ta świeczka?
Eeee , ma brudny gwint a do tego widać że w godzinach przedpołudniowych chodzi na ubogo a po południu się wyrównuje :)
A tak w ogóle to nie jest źle ale odrobinę lekkobrązowawsza by nie zaszkodziło.
Czyli plus 1-2% więcej paliwa.
Taki zimowy post - Thanks from the mountain za gratulacje:::)))
W cieple sobie grzebie w gaźniki do rd07A i w haynesie wszystko sprawdzam. I co widzę?
RD04 - 2 i 1/2 obrotu
RD 07 P do S - 1993 do 1995 - 2 i 1/2 obrotu
RD 07A (T Model) od 1996 obrotu - 2 i 3/8 obrotu.
A dlaczego to piszę? Bo byłem przekonany, że RD07A 2 i 3/4 obrotu - nieczytelny pdf jest w tym miejscu w dziale download (tu się udało odczytać https://www.dualsportafrica.com/Honda_XRV_750%20Africa_Twin%20XL_600-650_VTransalp_'87-02_Service_Repair_Manual.pdf).
Ja bym zamienił 3/8 na 1/3 :)
Ja bym zamienił 3/8 na 1/3 :)
:Thumbs_Up::D
1/24 obrotu - warto się zastanowić...
A żartując trochę mniej, chociaż ciągle, to różnica 3/4 obrotu a 3/8 obrotu to kąt 135° - więc trochę jest.
Oczywiście ale i tak trzeba brać poprawkę na zużycie silnika, wnętrzności gaźnika , nierównomierność zużycia cylindrów , szczelność ...... i z podstawowych nastawów czasem niewiele zostaje.
Oczywiście ale i tak trzeba brać poprawkę na zużycie silnika, wnętrzności gaźnika , nierównomierność zużycia cylindrów , szczelność ...... i z podstawowych nastawów czasem niewiele zostaje.
Tu się zgadzam w 100%. Trzeba to potem zweryfikować - np. podczas jazdy jak się moto zachowuje, czy ładnie ciągnie w pełnym zakresie, jaką ma prędkość maksymalną, jaki kolor świecy, jakie spalanie... jak wszystko w miarę zgodne z danymi fabrycznymi to jest git.
Jednak na czymś trzeba się oprzeć, od jakichś nastawów zacząć. Dla mnie nastawy fabryczne do rozpoczęcia setupu przemawiają najbardziej.
Dzieju - nie Twoje (żeby nie było:)), ale internetowe częste teorie, że jak sprzęt starszy to bardziej odkręcamy piwoty w dwóch przypadkach osobiście mi się nie sprawdziły - jeden moja stara tenera 34L - od 0 do 0,5 obrotu - wszystko piękne: spalanie, świeca, moc... na nastawach fabrycznych lub większych niż 2,5 obrotu - dym z komina, czarna świeca itd... podobnie w innej XT 600.
Marcinie poprawię Cię
XRV 750 L - N 90-92r. - 2 i 1/4
XRV750 P-S 93 -95r. - 2 i 1/2
XRV 750 T 96 - - 2 i3/8
W innym wątku pojawiła się RD03 więc warto podsumować wszystkie gaźnikowe afryki:
XRV 650 (RD03) - 2 i 1/8 oraz 1 i 3/4 wersja SW (Szwajcaria)
XRV 750 L - N 90-92r. - 2 i 1/4
XRV750 P-S 93 -95r. - 2 i 1/2
XRV 750 T 96 - - 2 i 3/8
Po przeszczepie dysz w rd04 118, 122 i 42 na dysze z gaziorów RD07a tj. 115 i 40 śruby składu mieszanki wykręcone na 2,3/4 w obu gaźnikach. Wkręca sie na obroty i spada idealnie płynnie. Nawet wokumetry miały identyczne wskazania nawet nie regulowałem. Pierwsza jazda AT przyspiesza i zwalnia idealnie nawet tak nie działała odkąd ją mam jestem w szoku nie wiem czy z niego wyjdę. Poza tym po czyszczniu gaźników w ultradźwiękowej myjce wymienione obie membrany i króćce. Przestała strzelać. Może to przypadek może nie. Czekam jeszcze na test spalania podam w późniejszym terminie.
:oldman:Spalanie przy prędkości 90 > 120 km/h - 5,3 l/100km:Thumbs_Up:, kolor świec idealny na obu garach :Thumbs_Up:i to tyle mam do powiedzenia na chwilę obecną w tym temacie. Dziękuje za uwagę i pozdrawiam.:at:
Miałem pisać ale lepiej bedzie jak wkleję filmik..
Widać kiedy pracuje main jet jak i pilot jet..
https://youtu.be/wyspAHrMbb8
[QUOTE=motomax;529923]Miałem pisać ale lepiej bedzie jak wkleję filmik..
Widać kiedy pracuje main jet jak i pilot jet..
https://youtu.be/wyspAHrMbb8[/QUOTE
Fajny filmik, szkoda tylko, ze nie jest opisana praca membrany- tak dla tych, co nie wiedza.
Chętnie nabyłbym akcesoryjne śruby składu mieszanki do siódemki , takie wystające poza obudowę gaźnika żeby łatwo było kręcić.
Coś takiego jak to na zdjęciu.
Ale która akcesoryjna podpasuje do siódemki? Ktoś wie?
szynszyll
11.10.2018, 07:53
poszukaj na Alliexpress. spotykalem sie juz z 7 z takim rozwiazaniem. zmierz dokladnie - na Ali sa wymiary.
Po ichniemu trzeba w szukajke wpisac adjustable fuel mixture screw
albo adjust air fuel mixture screw
np. https://s.click.aliexpress.com/e/IykRwmc
gumpinoga
10.11.2018, 10:37
Po ichniemu trzeba w szukajke wpisac adjustable fuel mixture screw
albo adjust air fuel mixture screw
np. https://s.click.aliexpress.com/e/IykRwmc
czy ta z ali bedzie pasowala do rd04 ? czy sa jakies rozmiary ktore trzeba podac przy zakupie ?
szynszyll
12.11.2018, 19:08
czy ta z ali bedzie pasowala do rd04 ? czy sa jakies rozmiary ktore trzeba podac przy zakupie ?
Podaj znak zodiaku i pierwsze trzy liczby PESEL. Powinno starczyc.
gumpinoga
28.02.2019, 20:34
Podaj znak zodiaku i pierwsze trzy liczby PESEL. Powinno starczyc.
starczy to masz uwiąd ,,,dupku
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.