PDA

View Full Version : Mitas E09 czy PIRELLI MT 21 RALLYCROSS


wojtekm72
28.03.2013, 12:33
Na długi weekend tego roku wybieram się do Albanii. Na dojazd skończę tylną E09, natomiast na miejscu chcę założyć nowa oponę. Wszystko wskazuje że jadę sam więc chcę mieć oponę bardziej wytrzymałą na kamienie. Kusi mnie założenie Pirelli MT 21, ale są tylko w rozmiarze 130/90/17 co chyba nie powinno stanowić problemu z założeniem do felgi z RD07A.. Cena jest wyższa od Mitasa o stówkę. Kupić Pirelli czy dać sobie spokój i ponownie założyć Mitasa E09 ?? Nie ukrywam, że po kilku kapciach w Mitasie kusi mnie aby spróbować innej opony. Lekturę przeczytałem o oponach, liczę na praktyczną radę :)

dopra
28.03.2013, 12:59
Pirelli jest dosyć miękki, na kamienie średnio się nadaje. Moim zdaniem lepiej Mitas się tam spisze.

Mirmil
28.03.2013, 13:21
A ja bym zalozyl TKC, przynajmniej po asfalcie bedzie przyjemnie, a na kamieniach tez spokojnie daje rade

walek
28.03.2013, 14:58
nie jeździłem na TKC ale miałem z przodu 2 razy MT21 i opona jest bardzo dobra i bardzo dobrze trzyma tylko jest miękka, na duży przebieg to na niej nie licz.

Lepi
28.03.2013, 15:07
Pirelli dużo lepsza. Możliwe, że nieco mniej wytrzymała. Ale nie boi się wody. I trochę lepiej robi w błocie. Polecam.

mlody
28.03.2013, 18:52
a co myslicie o metzeler karoo

sowizdrzal
28.03.2013, 20:20
Na długi weekend tego roku wybieram się do Albanii. Na dojazd skończę tylną E09, natomiast na miejscu chcę założyć nowa oponę. Wszystko wskazuje że jadę sam więc chcę mieć oponę bardziej wytrzymałą na kamienie. Kusi mnie założenie Pirelli MT 21, ale są tylko w rozmiarze 130/90/17 co chyba nie powinno stanowić problemu z założeniem do felgi z RD07A.. Cena jest wyższa od Mitasa o stówkę. Kupić Pirelli czy dać sobie spokój i ponownie założyć Mitasa E09 ?? Nie ukrywam, że po kilku kapciach w Mitasie kusi mnie aby spróbować innej opony. Lekturę przeczytałem o oponach, liczę na praktyczną radę :)

Mitasa E-09 zostaw na tyle; tani i sporo wytrzyma. Na przód daj MotoZ Desert.
jest świetny na kamieniach, gruby i twardy,
a na to głównie na Bałkanach narażony jest przód. MT21 na tyle schodzi w oczach.
P.S. TKC są zawsze dobrą alternatywą, choć przód łatwiej przeciąć na ostrym.
Ale jeśli mowa o samym tyle, to Pirelli nie zawracałbym sobie głowy.
P.P.S. Pamiętaj, że przód musi być odrobinę bardziej terenowy, niż tył.

kulka
28.03.2013, 21:09
metzelera karoo mialem w bigu , trwalszy sporo od E09 ktora w niecale 3miesiace zajechalem . karoo po sezonie nie wykazal sladow zuzycia wiekszego. 25km jechalem "na kapciu" kiedys, szutrami i 80km/h gnalem ,. na asfalcie spokojniej zeby nie spalic. myslalem ze juz po oponie. jakiez bylo moje zdziwienie kiedy po dotarci do domu okazalo sie ze na oponie nie ma zbytniego sladu po takim uzytkowaniu ;)

wojtekm72
29.03.2013, 22:28
MT 21, cena około 370 złotych -130/90/17 - to wyczytałem na stronce Huberta
Bieżnik zoptymalizowany na stosowanie na trasach szutrowych i drogach nieutwardzonych, rajdów w terenie, a nawet na pustyni.

Wysokie osiągi na off road`owych trasach, wytrzymałe bloki bieznika doskonale radzą sobie ze zmienną nawierzchnią.



Matriał karkasu wysoce wytrzymały
Duża odporność na uszkodzenia. Bezpieczna jazda w terenie i na skalistych bezdrożach.
Składniki mieszanki z motocrossowym rodowodem
Bloki bieżnika odporne na uszkodzenia. Wysokie osiągi w terenie, nawet przy intensywnej eksploatacji.
Efektywny układ bloków
Stały kontakt z każdym typem nawierzchni. Wydajna trakcja na każdym podł


Mitas E09, cena około 250 złotych- 140/80/17
Opinie znane


TKC = za droga


Karoo lub Karro T ??????


Dzięki za opinie i rady, nadal się waham :Sarcastic: tym bardziej, że mam dojechać i wrócić z Albanii. Przód zostawiam TKC - zadowolony jestem :Thumbs_Up:

ArturS
29.03.2013, 23:30
Byleś z tym TKC nie skończył jak Sowizdrzał dwa lata temu
https://lh3.googleusercontent.com/-Z32zGxcnaEc/Ti3ONoXDUPI/AAAAAAAAAng/e6RCAQvrpks/s512/IMG_3742.JPG
Zastanawiasz się nad mocnym tyłem, a przód możesz załatwić na pierwszym napotkanym kamorze. Wstąp do jakiegoś sklepu, weź w rękę TKC i taniego motoza desert. Ja bym na TKC nie pojechał. No chyba, że ma to być bardzo lajtowe i powolne toczenie, to i nad tyłem bym się nie rozczulał. Paciak na TKC to od razu rycie felgą po kamorach - przerabiałem na zwykłej polnej drodze, przy okazji dętka nadawała się do wyje..nia. Paciak na motozie przez kilka kilometrów może w ogóle nie dać się zauważyć. Podobnie zresztą jak na zadku E09. Na naszym wyjeździe jeden motocykl miał na przodzie MT21 (reszta miała motozy) i jeden z tyłu MT21 - w obu przypadkach bez rewelacji. W pomarańczy po wyjeździe tylny MT21 wyglądał gorzej niż E09 u pozostałych mimo, że nie zaliczył z nami długiego wjazdu pod Korab. Przedni MT21 w XTZ660 dostał ostro w kość na asfaltowych przelotach - wyząbkował się do połowy. Motozy trzymały się znacznie lepiej. A jak walnęło deszczem, to każdy po tamtejszym czarnym jechał jak po lodzie, więc jeden ch... Jak mi coś do łba nie strzeli, to w tym roku na Albanię założę identyczny zestaw (motoz desert+E09), bo tanio i bo sprawdzone.

pałeł
30.03.2013, 00:01
każdy szofer jest inny :) i każdy inaczej hamuje i każdy inaczej odkręca wobec powyższego każdemu inaczej opony się zużywają

kulka
30.03.2013, 00:10
m otoz na przod- rewelacja jak dla mnie , prowadzi jak po sznurku , mysle ze to zaluga podluznych kostek
na tyle mialem karoo i 25km na "kapciu" po szturach 80km/h , kawalek asfaltem juz delikatnieb by nie spalic....jakiez moje zdziwienie bylo kiedy na drugi dzien ogladalem opone przy okazji wymiany strzepow detki :) na oponie taka jazda nie zrobila wiekszego wrazenia

Mirmil
30.03.2013, 00:57
MT 21, cena około 370 złotych -130/90/17 -
Mitas E09, cena około 250 złotych- 140/80/17
Opinie znane


TKC = za droga


Karoo lub Karro T ??????


Dzięki za opinie i rady, nadal się waham :Sarcastic: tym bardziej, że mam dojechać i wrócić z Albanii. Przód zostawiam TKC - zadowolony jestem :Thumbs_Up:

TKC tyl 130 kosztuje mniej niz MT21
A ja bym kupil TKC w rozmairze 5,10, bo ma lepsze parametry i cene niz 130
Ja albanie zrobilem na tourance-, duzo po gorach jezdzilem-szutry, bloto,snieg,a takze drogi zalane woda. Byle sam i tez to byl wekend majowy(10 dni)
Dalem rade, ale niektorzy mowia, ze jestem swir.
Ale tam jest malo blota, raczej kamienie i sucho.
Za to przy przy powrocie padalo cale wegry i slowacja- jechalem 110 po autostradzie i sie czulem pewnie. Na E09 taki powrot to bylby koszmar.

wojtekm72
30.03.2013, 06:54
Kurcze, jeszcze bardziej mam namieszane:bow: Tylko czy deset z przodu się nie za bardzo zetrze na asfalcie, ponieważ wygląda bardzo agresywnie :Thumbs_Up:Gdybym miał do przejechania np. 200 km a nie 1500 pewnie miałbym problem z głowy, a tak się martwię, że po powrocie byłby od razu do wyrzucenia.
Ale sugestie dotyczące przodu bardzo cenne:Thumbs_Up:

Mirmil, też był wolał TKC ale cena dla mnie w takich warunkach jest bez sensu, to pewnie fajna oponka, ale wolałbym już pewnie Karoo T.

Na razie MT 21 na ten wyjazd odpada, dzięki za rady :)

Byleś z tym TKC nie skończył jak Sowizdrzał dwa lata temu
https://lh3.googleusercontent.com/-Z32zGxcnaEc/Ti3ONoXDUPI/AAAAAAAAAng/e6RCAQvrpks/s512/IMG_3742.JPG
Zastanawiasz się nad mocnym tyłem, a przód możesz załatwić na pierwszym napotkanym kamorze. Wstąp do jakiegoś sklepu, weź w rękę TKC i taniego motoza desert. Ja bym na TKC nie pojechał. No chyba, że ma to być bardzo lajtowe i powolne toczenie, to i nad tyłem bym się nie rozczulał. Paciak na TKC to od razu rycie felgą po kamorach - przerabiałem na zwykłej polnej drodze, przy okazji dętka nadawała się do wyje..nia. Paciak na motozie przez kilka kilometrów może w ogóle nie dać się zauważyć. Podobnie zresztą jak na zadku E09. Na naszym wyjeździe jeden motocykl miał na przodzie MT21 (reszta miała motozy) i jeden z tyłu MT21 - w obu przypadkach bez rewelacji. W pomarańczy po wyjeździe tylny MT21 wyglądał gorzej niż E09 u pozostałych mimo, że nie zaliczył z nami długiego wjazdu pod Korab. Przedni MT21 w XTZ660 dostał ostro w kość na asfaltowych przelotach - wyząbkował się do połowy. Motozy trzymały się znacznie lepiej. A jak walnęło deszczem, to każdy po tamtejszym czarnym jechał jak po lodzie, więc jeden ch... Jak mi coś do łba nie strzeli, to w tym roku na Albanię założę identyczny zestaw (motoz desert+E09), bo tanio i bo sprawdzone.

ArturS
30.03.2013, 08:33
Tak wyglądał motoz po dojazdówce asfaltem, ok 1500km
https://lh4.googleusercontent.com/-jQoUZ5h1_TI/UCfLkBmQ1WI/AAAAAAAAOJc/ESdm3x80Jtc/s640/DSCF1386.JPG
Tutaj więcej: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=914&page=35
Mój desert ma teraz ponad 6200km i najbardziej mu się dostało przez ostatni 1000km, bo jeździłem wyłącznie po mieście, nie oszczędzając hamulca (zresztą jak?). A zostało go nadal ok 30-40%, a wiadomo jak jest z kostką - im mniej mięsa, tym wolniej się zużywa.

wojtekm72
30.03.2013, 08:49
O rzesz :Thumbs_Up: jestem pod wrażeniem , taki agresor i taki przebieg w takim stanie - super :)

Tak wyglądał motoz po dojazdówce asfaltem, ok 1500km
https://lh4.googleusercontent.com/-jQoUZ5h1_TI/UCfLkBmQ1WI/AAAAAAAAOJc/ESdm3x80Jtc/s640/DSCF1386.JPG
Tutaj więcej: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=914&page=35
Mój desert ma teraz ponad 6200km i najbardziej mu się dostało przez ostatni 1000km, bo jeździłem wyłącznie po mieście, nie oszczędzając hamulca (zresztą jak?). A zostało go nadal ok 30-40%, a wiadomo jak jest z kostką - im mniej mięsa, tym wolniej się zużywa.

pałeł
30.03.2013, 08:52
ta opona nie jest agresywna np lepie robi mt21ji unicros a jeszcze lepiej kenda771 na przodzie zjedziłem dwa motozy i ja tej opony juz nie kupie

Misza
30.03.2013, 08:58
Uni albo kenda to już oponki agresywne. Dla mnie motoz desert to taki zamiennik e09 i to znacznie lepszy. Patrząć tymi kategoriami to nie ma lepszej opony jeśli chodzi o połączenie "cena/trzymanie w terenie/trzymanie na asfalcie/przebieg" :) Na albanie C02 na tył to przesada

pałeł
30.03.2013, 09:04
bo albo guma robi albo nie robi :)

sa lepsze ale albo szybciej sie zużyzwaja albo lepiej trzymaj na asfalcie albo lepiej trzymaj na luźnym


dobra opona to taka która pozwala nam na szybsza jazde na nawierrzchni po której sie czesciej poruszamy :)
czyli np anake bije mitasa na asfalcie a jesli piach czy szuter tam lepszy bedzie e09

Lupus
30.03.2013, 10:01
Nie założe nowego tematu, bo widzę że ten dotyczy również mojego wyboru. Na Mongolię Pamir, Hindukusz wybrałem E09, i Motoz Desert. Dojazd na miejsce na Anakach. Czyli długi przebieg (ok15tkm), w tym ok 10 w nieco trudniejszym, piach szuter, brody (Wakhan). Może jakieś sugestie?
Myślę że temat jest rozwojowy i wielu zainteresuje.

kulka
30.03.2013, 10:08
szukajac 140tki do hieny (tak mojego sprzeta ochrzcili kolesie z r4x4 :D) zastanawialem sie nad mitasem , przez zupelny przypadek trafilem na mefo, cos jak c02
https://lh4.googleusercontent.com/-8lV-_SWSEqw/URAB1mXlOMI/AAAAAAAANJ4/uXmb67Yy_4M/s640/20130204_141301.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-sPI-iB80lmc/URAB3AYB4sI/AAAAAAAANKA/3iIQrBRvScc/s640/20130204_141317.jpg
znacie moze? w sumie oprzetestuje ja dopiero . na przodzie motoz , zajebisty ;)

puszek
30.03.2013, 11:05
Mam MEFO w DR 650 i jest to bardzo fajna opona. Ile za nia daleś? Nie schodzi szybko...Dobrze trzyma i w ogóle super

kulka
30.03.2013, 11:36
ku[pilem w niemcowni w sklepie . z przesylka wyszlo mi 380zl
wlasnie jade ja testowac :D
w koncu :P

mirkoslawski
30.03.2013, 12:09
Fajne te oponki Mefo - są w rozmiarze 17' ? bo bym zanabył drogą kupna takową po mitasach e10 :)

puszek
30.03.2013, 12:42
Ja mam własnie 17...

Łokciu
30.03.2013, 12:51
Ciekawe ile wytrzyma bo kosztuje tyle co 2 x C02.

Szkoda, że nie ma C02 w rozmiarze 140/80-17 :(

Jam mam teraz MT21 na przedzie i C02 na tyle i jakoś to nawet się trzyma ale na asfalcie trzeba oczywiście pamiętać i ograniczeniach takich opon. Powyżej 130 tył jakoś tak prawo-lewo pływa :) ale ja generalnie z takimi prędkościami nie latam to na razie mi styka.Jedyna lipa to to, że ten mitas maławy jest i w szerokości i w profilu.

mirkoslawski
30.03.2013, 12:57
Ja mam własnie 17...
Thanks:Thumbs_Up: szukam ale widzę tylko 18, 19 i 21 - Puszek - gdzie kupowałeś?

Mirmil
30.03.2013, 13:08
Jam mam teraz MT21 na przedzie i C02 na tyle i jakoś to nawet się trzyma ale na asfalcie trzeba oczywiście pamiętać i ograniczeniach takich opon.Jedyna lipa to to, że ten mitas maławy jest i w szerokości i w profilu.
A po co Ci szerszy?Ja mialem C 02 w RD07a na tyle i robila w terenie wybornie.Ale fakt, profil by sie przydal wiekszy, bo moto zbyt czesto wadzi oslona silnika o przeszkody.


@Lupus-dojazdowka na szosowkach, na miejscu terenowe-bardzo madry pomysl. ALe takie ostre opony to sie przydadza dopiero w Mongoli,bo tam mozesz miec bloto. Pamir, Wakhan, to szuter, kamienie, szuter, kamienie, czasami mokre, zazwyczaj suche. Tam to na E07 spokojnie byc oblecial.
Gdzie ebdziesz zmienial opony? Jak juz dojedziesz i zmienisz na kostki, to szosowki wieziesz z zoba,czy je gdzies deponujesz? Bo jada w terenie z kompletem opon na bagazniku - nieporozumienie

Lupus
30.03.2013, 16:29
Chcę przesłać do pewnego księdza przed Mongolią, potem oblecieć M, w drodze powrotnej, zobaczę jak będzie, i albo polecę w Pamir na Anakach jak zjadę kostki, i tam od Sambora jak już będzie wezmę znowu kostki,, albo będę walczył na ostatkach? Sytuacja będzie dynamiczna. Nie interesuje mnie Bajkał i jego komary, tylko Mongolia, i chcę tam z miesiąc posiedzieć, więc wracał będę tym samym przejściem, od zachodu.

dawid8210
30.03.2013, 18:18
Fajne te oponki Mefo - są w rozmiarze 17' ?
Jak się przyjrzysz ostatniej fotce to zauważysz takie cuś 140/80/17 ;)
Fajna ta guma, wypisz wymaluj c02.
Moja c02 powoli się kończy i się teraz zastanawiam z lekka.
Testuj więc kulka i zdawaj relacje :)

kulka
30.03.2013, 18:23
wlasnie wrucilem
foty tu:
https://picasaweb.google.com/kulkagsx1200/PierwszeTestyMastodontaZnaczyBigosaDrugiego#586116 7882469159746

polecielismy na trzy sprzety , trial polegl w blocie totalnie , dt125 dala rade ale ze bigos tak sie spisze to az jestem w szoku . zde3cydowanie zaluga opon ., slisko jak diabli rozmarzniety wierzch ziemi wiec jakby po warstwei masla jechac . i dal rade , przod jak mowilem trzymal kierunek a tyl napedzal bez najmniejszego problemu ta kupe zlomu .