View Full Version : Jakie tarcze, jakie klocki przód RD04?
Ratunku, pomóżcie! Powinienem wymienić tarcze przednie w mojej RD04 92' (mają poniżej 3,5 mm grubości), i zaczęło się : co wybrać, jakiej firmy tarcze, i w jakiej kombinacji z klockami? Przejrzałem forum, ale informacje są raczej sprzed roku-dwóch, i jak znam życie, oznaczenia rodzajów klocków pewnie są nieaktualne. Na Allegro są tarcze TRW i EBC, natomiast klocków wysyp - TRW, EBC, mało mi znane VESRAH, GOLDFREN, no-name. GOLDFREN nie chcę, już miałem krótki czas - dziękuję, to samo z no-name. Wolałbym tarcze i klocki kupić w sklepie kogoś z Forum (po co obcym dawać zarobić), ale chciałbym porównać ceny, tym bardziej, że nie ma w opisach twardości. Chciałbym mieć klocki raczej miękkie, żeby nie zjadły nowych tarcz zbyt szybko.
Pomożecie? Z góry dziekuję, pozdrawiam, Łysy.
Kudłaty91
07.03.2013, 11:00
Polecam tarcze NG co do klocków Niebieskie Brembo albo idąc po kosztach czarne EBC sam taki zestaw zakładałem do mojej byłej 04ki.
Na Allegro są tarcze TRW i EBC,
Mam tylną EBC , nigdy więcej :Thumbs_Down:
Thorgal77
07.03.2013, 12:52
mam takie tarcze NG jak chcesz to wal
Borewicz
07.03.2013, 13:32
W zeszłym sezonie założyłem przód NG, a klocki podobno miękkie Versachy, zrobione 20k km i klocki mają połowę mięsa, za to tarcze widać, ze dostają po dupsku. Więc to zła konfiguracja.
zrobione 20k km i klocki mają połowę mięsa
Że co?? :eek: 20tkm i masz połowę klocków?? Jak ty to robisz? U mnie klocki z przodu wytrzymują od 4 do 10-12 tkm, raz wytrzymały 20tkm... :Sarcastic: Przerabiałem Brembo (nieb i czerw), EBC (czarne), Nissiny, GoldFreny...
Temat zakupu zakończony, dostałem dobrą ofertę od Thorgala, zaryzykuję. Oczywiście, dywagacje na temat układu tarcze vs klocki można prowadzić w tym wątku - albo wątek zamknąć. Dzięki za odzew i pomoc, i byle do wiosny !
Łysy.
Borewicz
07.03.2013, 14:28
Że co?? :eek: 20tkm i masz połowę klocków?? Jak ty to robisz? U mnie klocki z przodu wytrzymują od 4 do 10-12 tkm, raz wytrzymały 20tkm... :Sarcastic: Przerabiałem Brembo (nieb i czerw), EBC (czarne), Nissiny, GoldFreny...
No właśnie, sam nie wiem, zdarzało mi się zrobić taki przebieg na klockach w TA, ale już ich nie było, a teraz Panie, ze 3 komplety tarcz zjadę :vis:
Thorgal77
07.03.2013, 18:21
ktoś chce jeszcze bo mam jeszcze 4 na stanie :P
Mam tylną EBC , nigdy więcej :Thumbs_Down:
A ja mam z przodu EBC, ponad 20 kkm zrobiłem i nie narzekam. Czego mam się bać? :confused:
Mirek Swirek
07.03.2013, 21:07
Oferta z poza forum, ale myśle że warto.
http://www.ebay.de/itm/HONDA-XRV-750-Africa-twin-Front-Disk-brake-WAVE-Bremsscheibe-XRV750-New-/230797866991?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item35bc9ff7ef
Klocki Nissin St, Ns, Brembo. Na forum o nich pisane było. Może opcja mało ekonomiczna, ale robić będzie najlepiej(o ile uznamy że Afryka ma dobre hamulce ;)). Sam myśle o takim zestawie na przyszły sezon. W tym sezonie dokończe łagodnie oryginalne tarcze klockami Brembo.
+ przesyłka... :Sarcastic:
Taniej wyjdą tarcze EBC i np zwykłe "czarne" klocki EBC albo najlepiej niebieskie Brembo i niebieskie Nissiny :Thumbs_Up: i kasa zostanie w PL :) :Thumbs_Up:
Thorgal77
08.03.2013, 00:57
sprawdzony zestaw - znaczy sie dobry - to przód i tył ng - przód NS i tył
lub Przód st tył NS
lub Przód GS i tył ns
jeśli chodzi o nissin
Galfery też polecam - kiedyś jak miałem jeszcze "normalnego" trampka zgrzałem je niemiłosiernie a mimo to chciały hamować.
A ja mam z przodu EBC, ponad 20 kkm zrobiłem i nie narzekam. Czego mam się bać? :confused:
Kilometrów ja na niej też już trochę zrobiłem.
Mają dwie podstawowe wady , szybko korodują i zżerają klocki z racji "szorstkiej" powierzchni.
Owszem hamują ale jak będę zmieniał to na pewno na inne.
Może w ostatnim czasie poprawili skład materiału ale jakoś nie mam ochoty tego testować.
A nie lepiej oryginały? Wiadomo, że cena w Polsce zabija, ale już w David Silver Spares (http://www.davidsilverspares.co.uk/) wychodzi niewiele ponad 500zł za sztukę. Z tego co czytałem starczają na dużo dłużej niż zamienniki.
Zlote Nissiny ST, ew. niebieskie na tył. Po co kombinowac. ..
Kilometrów ja na niej też już trochę zrobiłem.
Mają dwie podstawowe wady , szybko korodują i zżerają klocki z racji "szorstkiej" powierzchni.
Owszem hamują ale jak będę zmieniał to na pewno na inne.
Może w ostatnim czasie poprawili skład materiału ale jakoś nie mam ochoty tego testować.
Klocki miałem lekko używane, jak wymieniłem tarczę, + moje ponad 20 kkm i jeszcze z kilka tysięcy zrobią. Czyli w sumie > 30 000 km (wiem, wiem - jeżdżę jak emeryt :D). Swoją drogą - ciekawe, co to za klocki, bo nie wyglądają zbyt rasowo... ;)
Zerknąłem w zapiski , na tej tylnej EBC mam zrobione 53tyskm, zużycie sporawe ( jutro pomierzę ile jej ubyło). W porównaniu z przednim oryginałem to ledwie 1/4 przebiegu. I gdzie tu oszczędność?
Przykładowe przebiegi tylnych klocków 21, 13, 7, 14 tyskm , na pewnym kpl tylko 190km.
Na przednich klockach np 20 i obecnie 24tyskm ale jeszcze działają i pewnie dojadą bliżej 30tys. Jedna tarcza ma więcej roboty .
Widok szybko korodującej EBC względem czyściutkiej oryginalnej daje obraz jakości.
Pytanie mam. Kupiłem nowe NG na przód. Wszystko ładnie pięknie, ale przy montażu coś mnie tknęło, bo jedna tarcza miała luz na mocowaniach, ale w tym samych 2 otworach tarczy (tzn, przekładałem o 90/180/270st i dalej te same,przekątne otwory tarczy miały luz). Do tego się okazało, że wewnętrzna średnica tarczy się różni (fotka) o 0,5mm, co powoduję, że na tych miejscach gdzie tarcza miała luz można ją przesuwać względem otworów (góra-dół), a drugie siedzą ciasno w gniazdach piasty. Mocowania na piastach wyczyszczone dokładnie, ale nie uszkodzone (mało nalotu było, powierzchnie wyglądają ok), ale tarcze położone na tafli szkła nie wykazują zwichrowania.:dizzy:
Po przykręceniu (dynamometrem), tarcze biją na boki, w obie strony, o ok. +0.5 -1mm. Bawiłem się nawet w podkładki z cieniutkiej blaszki i trochę poprawia sytuację, ale dalej jest bicie. Głównie bije między mocowaniami. Nie zakładałem zacisków, widać to było jak się kręciło kołem i zbliżyło coś do tarczy. Stare tarcze założone spowrotem nie wykazują aż takich bić, mimo, że są grubo poniżej limitu...Hubertowe oryginały po 50tkm też są dużo lepsze. :Sarcastic: Przerabiałem przekręcanie tarczy w różne położenia, jedyne czego nie zrobiłem to nie zamieniłem tarcz stronami (późno się zrobiło, a Huberta trzymałem w garażu i rano do roboty trzabyło).
Jest szansa, że tarcze mają zjebane mocowania? Gniazda na piastach wyglądają b. zdrowo i doczyściłem dokładnie. Niepokoi mnie to, że te tarcze mają mały styk z piastą, więc teoretycznie mogą być podatne na wichrowanie...no i nie wiem czy je wymieniać czy oddać??
Borewicz
02.08.2013, 15:41
W zimie zakładałem do swojej czwórki takie same tarcze NG i nie było/ nie ma takich objawów jak opisujesz. Pewnie są fabrycznie wadliwe ?!
Ale sprawdzałeś po założeniu czy biją?? Gołym okiem nie wszystko widać. Jedna była bardzo widoczna, a druga się wydawała ok, dopiero po przytknięciu do niej cienkiego śrubokręta okazało się, że idealnie równa to nie jest. Nie wiem jakie 'bicie' tarcz jest dopuszczalne?
Borewicz
02.08.2013, 15:56
Przed założeniem leżały na szkle, nie czuć również bicia teraz podczas jazdy, a mają teraz ok 23k przelotu. Nie było luzu na mocowaniach.
Też nie znam normy bicia??
ja tez zakladalem NG kupione od jednego z forumowych kolegów i niebyło żadnych problemów....
Majki IMHO tam nie powinno być luzu. Zmierz dokładnie od zewnętrznej średnicy tarczy to występu i sprawa jasna. Jeśli nie trzymają wymiarów to reklamacja.
To ja w swojej na 0,05mm ustawiałem tarczę zegarem:)
Prezencik dla leniuszka zapracowanego;)
Thorgal77
03.08.2013, 10:19
No właśnie własnie - NG RULEZ :-) :Thumbs_Up:
Tarcze pomierzone, tam gdzie jest najmniejszy wynik (6,545), jest największe bicie. Widać mają coś zwalone, bo na jednej przekątnej są rozjazdy w wymiarach, a druga trzyma równo. Będzie wymiana.
42003
42004
42005
szymon25
22.09.2013, 21:38
jakie klocki do orginalnych tarcz RD04 bedą najlepsze? EBC widocznie orają tarcze.
Ja mam założone niebieskie Nissiny i wydaje się OK, ale nawinąłem na nich jakieś 6.000 km dopiero, więc może nie jest to zbyt obiektywna ocena. Trochę popiskują czasem przy hamowaniu, ale raczej nie natrętnie.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.