PDA

View Full Version : Jakie opony do Afryki tył 180/55 17" ?


cezar29
01.03.2013, 13:59
Witam, mam pytanko dotyczące doboru opon w nietypowym rozmiarze do Afryki. Przód 100/90 18" tył 180/55 17" PIRELLI SCORPION .
Może zaczne jednak od początku moto kupiłem w ubiegłym roku już z przerobionym zawieszeniem WIWO. I opony o takich rozmirach mam założone. Niestety opony się skończyły i trzeba wymienić. Tylko na jakie?
I tu własnie liczę na waszą pomoc bo przyznaję sie, że moje doświadczenie jeżeli chodzi o jazdę, serwisowanie a nie mówiąc już o doborze opon jest raczej bardzo kiepskie. Dodam tylko, że jezdzilem do tej pory tylko po czarnym. A nie ukrywam że kusi mnie wyprawa w delikatny teren. Do tego zresztą ten motocykl powinien służyć.
Wiec pytam szanowne grono doświadczonych explolerów dziewiczych terenów może któryś z Was miał taki rozmiar opony założony w Aryce i używał go w terenie a jeżeli tak to jaki model opony?
Pozdrawiam cezar29

Mirek Swirek
01.03.2013, 14:13
Jak odpalisz forum w pasku u gory masz Afripedie. Koledzy wylali wiele potu, po to zebys mial wszystko na dloni, pocztaj bo i wszystko jest na forum.
Z oponami od 150 do gory daj sobie na luz.

Artuditu
01.03.2013, 14:34
Mirek, ale kolega tłumaczy że ma inne koła/zawieszenie. I na te koła potrzebuje bieżnika afrykańskiego w nieafrykańskim rozmiarze.
Rozumiem co czytam?

majki
01.03.2013, 14:52
O stary, ale rozmiary...jak ze sporta, albo Multistrady... :eek:
Na tył widzę TKC80 w takim rozmiarze http://motogumy.pl/Opony_motocyklowe.aspx?Producent=CONTINENTAL&Model=TKC%2080%20TWINDURO&typ=MOTOCYKL, ale na przód nic kostkopodobnego nie widać. Są Scorpiony Trail http://motogumy.pl/Opony_motocyklowe.aspx?Producent=PIRELLI&Model=SCORPION%20TRAIL&typ=MOTOCYKL, ale to raczej asfalt i szuterki. No i jeszcze ContiTrailAtack na tył, też szuter najwyżej http://motogumy.pl/Opony_motocyklowe.aspx?Producent=CONTINENTAL&Model=CONTI%20TRAIL%20ATTACK&typ=MOTOCYKL

cezar29
01.03.2013, 15:19
Dokładnie jak kolega Artuditu pisze takiego kupiłem z takim zawieszeniem i z takimi oponami i teraz muszę kombinować :(

Mirek Swirek
01.03.2013, 15:22
Mirek, ale kolega tłumaczy że ma inne koła/zawieszenie. I na te koła potrzebuje bieżnika afrykańskiego w nieafrykańskim rozmiarze.
Rozumiem co czytam?

Racja Artu. Przepraszam.
Majk zawsze czujny i dobrze radzi. Jak wiadomo, szutry, teren zróżnicowany, im węziej, tym lepiej, oczywiście w przypadku klocka Afry szerokość, nośność jest nie bez znaczenia, ale nie moge sobie wyobrazic takiego laka z tyłu.
Cezar jeśli możesz, to zamieść fote. Ciekaw jestem jak to wygląda.

cezar29
01.03.2013, 16:49
Dzisiaj w nocy wracam z Dani jutro moto wyciagam z garażu popstrykam i wstawie fotki
Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi..

cezar29
05.03.2013, 03:37
małe opóznienie ze zdjeciami ale jescze nie dodawałem zdjęć i musiałem trochę czasu poświęcić aby to ogarnąć

cezar29
05.03.2013, 03:39
No i co z tym fantem począć ?

Mirek Swirek
05.03.2013, 08:18
Faktycznie kawal laka. Banditierka jak sie patrzy. Wiem ze to koszty,ale mimo wszystko zakupic dwa oryginalne kola i mieniac. Jedne na bezdroza, jedne na czarne. Zapytaj Huberta,moze On wymodzi jakies opony. Zdrowka.

BIAŁY
05.03.2013, 09:22
Ło matko.
A jak Ci się na tym jeździło i od czego ten wahacz?
Coś mi się wydaje, że kupienie oryginalnych kół afrykańskich wiele tu nie pomoże bo z tyłu to chyba i piasta jest od czegoś innego.

majki
05.03.2013, 10:14
Ale niezła rzeźba, wahacz zmodzony, zupełnie inne kółka, z przednim amorem też coś chyba modzili. Komuś się chciało... :eek: Widać, że z tyłu jest ciasno, bo wahacz dziabnięty zapewne przez tłumik. Ciekawe jak się na takich balonach jeździ Afrą, no i poco wogóle taka przeróbka...? Zawieszenia są też jakoś porobione czy seria?

Co do opon to bogactwa nie ma, pogadaj z Hubim z Motogum, on najprędzej coś poradzi. ;)

cezar29
05.03.2013, 13:51
Na asfalcie jedzie całkiem całkiem, do lasu wybrałem się raz i nie była to miła wyprawa.
Moto kupiłem już takim zawieszeniem w papierach ma,żę był przerabiany w niemcowni. NIe wiem czy jest oryginalne czy nie. Jest tylko opis na wachaczu i na tarczach WIWO.
Faktycznie od strony tłumika jest poodzierany taki już był ale nie wiem czemu bo sprawdzałem nie przyciera. Myślałem nad tym co począć i :
1. zastawić jak jest założyć zwykłe buty i tylko alfalt :(
2. tył TKC 80, przód zmienić koło i tarcze i dobrać odpowiednią oponę( bo lagi chyba oryginalne)
3. zmiana całego zawieszenia.. tylko gdzie jak co i oczywiście koszt tej operacji
4. sprzedać moto :( nieeeeeeeeeeee!!!!!!!!

Artuditu
05.03.2013, 15:38
Zmienic caly zawias. Jedyne sluszne rozwiazanie. Mysle ze nie bedzie tragedii finansowej.

hubert
06.03.2013, 19:55
Na szosę masz oczywiście zaje..sty wybór opon ale w teren już nie bardzo. W zasadzie to chyba tylko Scorpiony , TKC i może coś jeszcze. Na takich rozmiarach z pseudo-terenowych motocykli jeździ chyba tylko Multistrada. W terenie niestety nigdy nie będzie to dobrze jeździło więc albo się pogodzisz że rzadko zjeżdżasz z asfaltu tylko na jakieś szuterki albo opchnij to zawieszenie i załóż standardowe. Na pewno znajdzie się jakiś amator jazdy na afryce tylko po asfaltach.

madafakinges
06.03.2013, 20:56
Łańcuch jest w osi?
Kurde na takim laczku z tyłu to ciężko bidulce musi być...
A jak w zakrętach? Pewno ciężej się składać, miałeś porównanie z oryginałem?

cezar29
07.03.2013, 12:42
Dzieki Panowie za rady i poświęcenie mi czasu, muszę to wszystko przemyśleć i podjąć jakąś decyzję.
Nie miałęm porównania z inną Afryką, kolega posiadacz oryginalnej Afryki jezdził moją i był zadowolony z prowadzenia tylko on ma duże doświadczenie a ja praktycznie zero.
Hubert jak coś wymyślę odezwę się w sprawie opon.
PS. może ktoś chce kupić lub zamienić sie na zawieszenia hehehe..
pozdrawiam..