PDA

View Full Version : Czyzbym juz mial krucce od 59 konnej RD04


kuntakinte
28.01.2013, 00:10
Pokoda taka ze czlowiek nie wychodzilby z garazu.
Posztanowilem zrobic w zime wymiane plynow, ustawienie zaworow i przy okazji moja oficjalnie 50 konna Afryke odblokowac, czyli zmieci krucce na wersje 59 konna.
Afryke kupilem od pierwszego wlasciciela, ktory wszystko co robil, wpisywal w ksiazeczke. O kruccach nigdzie nic nie bylo wpisane, czyli rzecz jasna
Dzisiaj mialem plan sciagnac gaznik i wywalic te oryginalne, no i tak sie mecze z tym ciasno chole...nie siedziacym gaziorem i tak mysl przeszla mi po glowie aby zaswiecic latarka, jaki napis maja te moje tam zamontowane krucce.
I zdziw totalny
Pisze jak byk MN8!
Czyzby ktos kiedys wymienil kastrowane na otwarte?
Dzieki z gory za wyjasnienie!

http://www.bilder-upload.eu/show.php?file=cbb75b-1359328217.jpg

Scorpi
28.01.2013, 11:48
Ale napis jest chyba na obejmie a nie na krućcu? Nie zdjemiesz nie bedziesz wiedział....

kuntakinte
28.01.2013, 11:56
napis jest 100% na gumie. Czyscilem brakecleanerem i obmacywalem.
Ciezko aparatem to ujac.
Widac nawet ze w gornej obejmie wykrecilel cala srubke a dolna obejma jest ponizej napisu.

madafakinges
28.01.2013, 12:00
mnie by męczyło, jeśli bym tam nie zaglądnął...

kuntakinte
28.01.2013, 12:32
mnie by męczyło, jeśli bym tam nie zaglądnął...
i mnie wlasnie meczy :-) Mam nadzieje ze ktos tutaj napisze ze MN8 to tylko i wylacznie krucce do wersji 59 konnej.
Czytalem cos takiego na zagranicznym forum, ale tam wiekszosc ludzi to tacy internetowi afrykanczycy i pisza niekiedy to co gdzies wyczytali.

Borewicz
28.01.2013, 13:39
Jaki masz VIN?
RD04E-3 - wersja dławiona
RD04E-2 - wersja pełna
ino mógł ktoś grzebać i ją odetkać ;)

Scorpi
28.01.2013, 23:04
ja w swojej zdjołem airbox i latarka zajazałem do gaziorów. podniosłem przepustnice i coś wąsko mi sie zdawało wiec juz wiedziałem ze są zaslepki:D

kuntakinte
29.01.2013, 10:51
@Borewicz
Wersje mam oficjalnie 50 konna.

@Scorpi
bardzo dobry pomysl! Zrobie tak. Dzieki

Motocykl jest kupiony od pierwszego wlasiciela. Zadzwonilem wczoraj do niego, co go bardzo ucieszylo uslyszec o sowim motocyklu :-)
Spytalem czy kiedys zmienial/dal zmienic krucce na wieksze poniewaz wedlug opisu MN8 oznaczaja krucce otwarte.
Powiedzial ze nie zmienial a kupil wersje 50 konna. Jemu ta moc zawsze wystarczyla a bylo tansze ubezpieczenie.

Kurka ale ten gaznik u mnie sztywno siedzi. Sruba obejmy dolnej od przedniego cylindra niestety, mimo ze odrazu grzechotka odkrecalem, troche sie zjechala.
Gorna obejma odkrecona i mam nadzieje ze wyskoczy kruciec od strony gaznika.
Podwazywalem delikatnie gaznik drewnianym uchwytem mlotka, ale uparte strasznie jest to wszystko. Osikam jeszcze to wszystko Wd40.
Jest jakis patent, bo wydaje mi sie jakbym mogl powiesic caly motocykl na tym gazniku.
Najwyzej przetrne krucce nozem do dywanow i pozniej i sciagne po demontazu gaznika.

motormaniak
29.01.2013, 12:41
ja w swojej zdjołem airbox i latarka zajazałem do gaziorów. podniosłem przepustnice i coś wąsko mi sie zdawało wiec juz wiedziałem ze są zaslepk jak jest zdławiona - to tak zobaczysz. Moja również była zdławiona - na szczęście . Na szczęście bo dzięki temu wałek zdawczy jak nowy a moc dałem jej dopiero JA.

kuntakinte
29.01.2013, 12:46
jak jest zdławiona - to tak zobaczysz. Moja również była zdławiona - na szczęście . Na szczęście bo dzięki temu wałek zdawczy jak nowy a moc dałem jej dopiero JA.

Roznica mocy odczuwalna? Masz osobiscie porownanie przed i po.

matjas
29.01.2013, 12:52
wd 40 to lipa jest w tym przypadku. ogólnie na te leciwe gumy substancje na bazie ropnej działają in minus. zawsze mi się wydaje, że po takim zabiegu i odparowaniu jest ona JESZCZE twardsza.
najlepiej działają preparaty na bazie silikonu - olej lub najlepiej smar silikonowy /z umiarem/ przy składaniu całości i zobaczysz :D będzie wchodzić jak po maśle.
przy demontażu pomocny bywa preparat na bazie silikonu w sprayu, który służy do separowania detali w formach wtryskowych. wiem z doświadczenia ale nie wiem gdzie to dostac.
natomiast jeśli masz opisane problemy to podstawą o tej porze roku jednak jest IMO dobra opalarka lub suszarka taka przynajmniej z 1500W. jeśli próbujesz zdemontować gaźniki przy obecnych temperaturach wrażenie faktycznie może być takie jakbyć mógł powiesić na tym fortepian a to i tak nie drgnie.
jak pogrzejesz gumę to pójdzie elegancko. powodzenia!

matjas

motormaniak
29.01.2013, 13:01
Roznica mocy odczuwalna? Masz osobiscie porownanie przed i po.
Odczuwalna. Szczególnie jeśli chodzi o "ciągnięcie z niskich i średnich". Były właściciel jak się przejechał stwierdził że różnica kosmiczna- a jeździł na niej parę lat zdławionej. Wycięcie gum, wydech leona, nowe filtry, olej syntetyk i regulacja zrobiły swoje!

kuntakinte
29.01.2013, 13:11
Dzieki za dorade Matjas!
W garazu mam 16-20 stopni tez w zime, ze az za goraco mi bylo po tych cwiczeniach przy gazniku..
O!!!! Spraj silikonowy mam, suszarke taka warsztatowa jak opisujesz tez, poniewaz przydaje sie przy montazu gumowych czesci w metalowych karoseriach przy starych skuterach.
A taki maly "offtopic"
Rewelacja przy montazu np gumowych manetek jest brake cleaner (odtluszczacz). Psikasz w srodek manetki i praktycznie bez zadnego wysilku wsuwasz na kierownice. A znow sciagnac stara manetke taka sama metoda mozna po podwazeniu w jednem miejscu srubokretem i psiknieciu tam brake cleanera. jeden przekret manetki i wysuwasz.
Duzy plus tej metody jest to, ze brake cleaner 100% bez sladu odparowywuje i guma nie zostaje slizgawka.

Podgrzeje te gumy suszarka, psikne silikonowy spray i mam nadzieje ze wygram

matjas
29.01.2013, 13:17
u lucky bastard! :D podgrzewany garaż... echhhhhhh...
ale, żeby nie było Ci tak dobrze to 20stC to nie jest jeszcze temperatura szczytowania dla takich króćców. grzej france i będzie git.
OT: ze starych metod na montaż manetek 'na beton' to jest woda z mydłem/płyn do naczyń. woda po nocy odparowuje a mydło pięknie całośc 'skleja'.

kuntakinte
29.01.2013, 13:27
OT: ze starych metod na montaż manetek 'na beton' to jest woda z mydłem/płyn do naczyń. woda po nocy odparowuje a mydło pięknie całośc 'skleja'.

Offtopic on:
Az mnie dziwi ze plyn do naczyn klei.
Metoda plynem do naczyn przynajmniej przy montazu opon do starych Vesp moze sie zle skonczyc. Kolega tak montowal strasznie ciasna opone na metalowa dwuczesciowa felge. Fajnie weszla ale pozniej przy konretnym hamowaniu, opona sie obrocila na feldze, detka oczywiscie nadal stala w miejscu i urwalo caly wentyl.
Awaryjne hamowanie na oponie bez powietrza kreccej sie na feldze. Uffff!

Tutaj jeszcze oficjalne numery hondowskie kruccow.
HM37KW -> 37kW krucce: 16211-MS9-750
.................43kW krucce: 16211-MN8-750

i badz tu czlowiek madry....
Wieczorem zagladne od srodka gaznika. Jakby czlowiek pozatym nie mial problemow ;-)

Nareszcie mialem troche czasu na moja czarnuszke. Zaswiecilem przez przepustnice i wyglada tam tak. Troche brak mi doswiadczenia, aby powiedziec czy otwarte czy jednak jest tam błona dziewicza.
Moze ktos sie na tym lepiej zna na temacie jak to wszystko waglada.
Nizej wersja otwarta wyciagnieta z pudelka

Scorpi
04.02.2013, 20:04
Dokładnie masz zwezone na 50 km.
Miałem to u siebie. Wyciągasz ta swiecącą okrągłą blaszke i dremelkiem usówasz nadmiar gumy w której była blaszka do pełnego przelotu. Po tej operacji nawet nie musiałem nic regulować. Spalanie bez zmian a afri zaczeła zwawo iśc na koło. BArdzo odczuwalna róznica z dołu. Możesz równiez zmienic krućce na otwarte ale rozwiercajac wyjdzie taniej no i masz orginalne.

kuntakinte
04.02.2013, 20:10
Juhu i dzieki Scorpio! Az sie chce zaraz isc do garazu i wyciagac gaznik :-)
I tak to sluchac fachowcow na forum (nie AT Polska ;-) )...., ze jesli zewnatrz pisze MN8 to juz wersja otwarta.

jak widac, kupilem juz nowe otwarte i nie ma sensu starych juz nieelastycznych otwoerac i spowrotem montowac.

Scorpi
04.02.2013, 22:24
Moje były mieciutkie jak nowe wiec na próbe rozwierciłem i juz tak zostało bo dostałem za to wiecej niz oczekiwałem. :)
Przeszukałem troszke forum i znalazłem kilka fotek które powinny rozwiac twoje wątpliwosci.
porównanie 26kw z 37kw
http://africatwin.com.pl/attachment.php?attachmentid=3597&stc=1&thumb=1&d=1270231845
http://africatwin.com.pl/attachment.php?attachmentid=3598&stc=1&thumb=1&d=1270231845
http://africatwin.com.pl/attachment.php?attachmentid=3599&stc=1&thumb=1&d=1270231845
http://africatwin.com.pl/attachment.php?attachmentid=3600&stc=1&thumb=1&d=1270231845

37kw
http://africatwin.com.pl/attachment.php?attachmentid=29999&stc=1&d=1334570282


moje rozwiercone
http://africatwin.com.pl/attachment.php?attachmentid=30000&stc=1&thumb=1&d=1334574891

kuntakinte
05.02.2013, 21:36
Zdjecia porownajace rewelka Scorpi! Dzieki bardzo.
I tak jak przypuszczane po moich pierwszych zdejaciach: Moje krucce tez zakastrowane.
Lewy byl zamontowany, prawy nowy wersja otwarta . Ciekawe ze na obydwuch pisze zewnatrz MN8.

Scorpi
05.02.2013, 23:27
no i gitara:D mocy przybywaj :D Napisz jak u ciebie ze spalaniem i resztą...