PDA

View Full Version : zerwany gwint-naprawa?


dabal
25.09.2008, 17:00
Witam.Pomiędzy lagami jest blaszany łącznik -ten tuż nad kołem.W trakcie czynności serwisowych przekręciłem jeden z gwintów (chyba fi 6)Jak to naprawić -czy przegwintować na fi 8 ?

hubert
25.09.2008, 17:53
Dabal co prawda nigdy tego nie używałem ale jest coś takiego jak zestaw naprawczy Helicoil, poszukaj w necie :)

daniel_87
25.09.2008, 18:57
niech Ci ktos to zaspawa i nagwintuj

wieczny
25.09.2008, 19:55
No nie no, bez takiego kowalstwa :).

Jesli jest jeszcze dużo materiału - nagwintować. Helicoila nie używałem to nie wiem... Ja tak u siebie grzebałem i zerwałem śrubę, a gwint w ladze się ostał :).

Kazmir
25.09.2008, 22:41
The best of
Nagwintować na M x 8 wkręcić tulejkę metalową (zew M x 8 wew. M x 6 - posmarować Loctite ) i masz stalowy porządny gwint M x 6
To działa sprawdzone !!!

daniel_87
25.09.2008, 23:12
tak tylko ja nie kumam czy gwint sie zerwal w ladze czy w tej blasze zwanej rozpurka? jesli w blasze to ja bym sobie to tigiem zaspawal pozniej na wiertareczke i gwintowniczek co by bylo jak powinno

a to ja sie dopytam, jakis pajac co mial wczesniej moja afe zerwal gwint w wahaczu, miejsce w ktorym sie przykreca oslone, jak to naporawic? na M8? nie wiem dokladnie jaki to stop alu wiec nie dlubie co by nie zepsuc

Kazmir
25.09.2008, 23:23
To coś nie kumam tam jest taka specjalna śruba z podtoczeniem, a gwint jest tylko w ladze a nie w we wzmocnieniu... powiem więcej te podtoczenie na śrubie musi mieć odpowiednią wysokość bo inaczej uszkodzisz plastikowe "uszy" błotnika.

Osłona łańcucha ? jeśli tak to niekoniecznie można pojechać M x 7 to tylko lekki plastik

daniel_87
26.09.2008, 07:32
a gdzie ja skoluje gwintownik M7 i takowe śruby tosz to specjalne zamowienie,moze naprawic ten gwincik poxipolem i pozniej nagwintowac na M6 znowu? Co do rozpórki to mozliwe ze zle zrozumialem, ale z mojego wyczytania wydawalo mi sie ze chodzi o gwint zerwany w blasze

Pastor
26.09.2008, 07:52
The best of
Nagwintować na M x 8 wkręcić tulejkę metalową (zew M x 8 wew. M x 6 - posmarować Loctite ) i masz stalowy porządny gwint M x 6
To działa sprawdzone !!!
:Thumbs_Up:

a to ja sie dopytam, jakis pajac co mial wczesniej moja afe zerwal gwint w wahaczu, miejsce w ktorym sie przykreca oslone, jak to naporawic? na M8? nie wiem dokladnie jaki to stop alu wiec nie dlubie co by nie zepsuc
A przewiercić fi 6,2-6,5 na wylot, dać dłuższą śrubę M6 i nakrętkę z drugiej strony da się?

Zdrowia!
:hello:

daniel_87
26.09.2008, 08:16
moze i sie da ale nie wiem czy lancuch nie ebdzie sie zakleszczal przez nakretke :)

newrom
26.09.2008, 09:34
Wiertło 6,2mm. Recoil/Helicoil m6. Wkręcić, zapomnieć o problemie.
Koszt 'sprężynki' w sklepie to ok 50gr (w detalu). Gwintownik specjalny jest drogi (ok 100-130zl), ale kupuje się go raz. Recoila/Helicoila powinienes znaleźć w lepsiejszych serwisach (niekoniecznie ASO).
Co do wytrzymałości rozwiązania to jeśli mnie pamięć nie myli Michał Demczuk kiedyś wspominał że da się na tym urwać śrubę 8.8 m6. Oczywiście recoil wkręcony w aluminium :)

Pozdr
newrom

daniel_87
26.09.2008, 13:21
cos mi sie widzi ze chyba na hermetyk czy temu podobne szpecjaly zrobie bbo nie warto kupowac gwintownika M7 zeby wkrecic jedna sprezynkie, chyba ze ktos z ekipy UC ma takowy to chetnie pozycze na jakies 5 minut

dabal
26.09.2008, 14:07
mnie się wyrobił ten wewnętrzny gwint który jest w ladze.Wiem poniekąd ,że ma to wpływ na sztywność zawieszenia ,bo w moim przypadku -ten metalowy łącznik -z jednej strony trzyma się na jednej śróbie.
Jeszcze jedno- macie jakieś patenty na obracającą się manetkę na rolgazie?Od czasu zamontowania grzanych manetek problem ten się powtarza i doprowadza mnie do szału

podos
26.09.2008, 15:43
Jeszcze jedno- macie jakieś patenty na obracającą się manetkę na rolgazie?Od czasu zamontowania grzanych manetek problem ten się powtarza i doprowadza mnie do szału

manetki sie przykleja klejem do manetek :)

7Greg
26.09.2008, 17:30
manetki sie przykleja klejem do manetek :)

Czego to ludzie nie wymyśla :)

Ja kupuje szeroki plaster w aptece. Taki na rolce, szerokość ok 3 cm.
Bez opatrunku. Jest on również lekko klejący na zewnątrz.

Owijam manetkę ze 2 razy, smaruje lekko "ludwikiem" i po godzinie jest nie do ruszenia.

Zrobiłem tak wiele razy i działa 100%

podos
29.09.2008, 13:20
tylko chodzi o to, zeby bylo do ruszenia. Jak ci padnie grzana manetka i bedziesz chcial odzyskac rolgaz (ktory mozna kupic tylko w sklepie chądy za 120 zeta)
Klej do manetek to taki troche jakby butapren.

dabal
29.09.2008, 20:53
oki poszedłem w patent segregatora i działa )))))

randal 76
29.09.2008, 21:14
:bow:podonosku zapodaj ten namiar na klej do minetek:bow:

calgon
28.03.2011, 22:14
Juz drugi raz mnie ta manetka wkurza ! Kleiłem 2 razy takim UHU i pusciła. Co to za klej do manetek zanim pójde do apteki po plaster i nackam tego ludwika?

majki
28.03.2011, 22:30
Przykleiłem kiedyś na klej Dragon'a "guma-metal" http://www.dragon.biz.pl/product.php?cat_id=52&subcat_id=85&subcatitem_id=209 i jak chciałem zmienić manetki to musiałem je przeciąć, bo zerwać się nie dało. Teraz założyłem nowe manetki na warstewkę starego kleju i się trzymają dobrze dalej. ;)

puntek
29.03.2011, 06:06
Juz drugi raz mnie ta manetka wkurza ! Kleiłem 2 razy takim UHU i pusciła. Co to za klej do manetek zanim pójde do apteki po plaster i nackam tego ludwika?

co gregu napisał działa - łokrutnie działa io jedyny motyw jaki mi się udało zastosować co by nie działało to zagrzać minetki na maxa - to przy wersji jak ściągałem minetki do innej kiery przekładając - proste i kurewsko skuteczne ....

Moto-Bandit
31.03.2011, 21:37
The best of
Nagwintować na M x 8 wkręcić tulejkę metalową (zew M x 8 wew. M x 6 - posmarować Loctite ) i masz stalowy porządny gwint M x 6
To działa sprawdzone !!!

Przyłączę się do tematu...Wie ktoś gdzie można wychaczyć (zanabyć) takową tulejkę? http://1.1.1.2/bmi/africatwin.com.pl/images/smilies/Sarcastic.png(gwint zewn. M8, wewn. M6)

Czy, Rozwiercenie, nagwintowanie do M8, wkręcenie śruby M8, obcięcie główki, rozwiercenie i nagwintowanie na M6 jest bezpieczne? (czytaj może się udać i będzie skuteczne?)

hm...czy to co napisałem ma sens? Dobrze, że jutro piątek.http://1.1.1.5/bmi/africatwin.com.pl/images/smilies/rd07a.gif

wasilczuk
31.03.2011, 23:33
W domowych warunkach operując ręczną wiertarką to słabo to widzę. Za cienka ścianka pozostaje. Są do kupienia gotowe przejściówki np w WURTH. Wkręcić to na klej jakiś dobry itd.

Antek
03.04.2011, 12:47
The best of
Nagwintować na M x 8 wkręcić tulejkę metalową (zew M x 8 wew. M x 6 - posmarować Loctite ) i masz stalowy porządny gwint M x 6
To działa sprawdzone !!!

Z zerwanym gwintem w głowicy też tak można?:confused: :spac:
Czy lepiej bawić się sprężynkami?

Kazmir
03.04.2011, 21:41
Sprężynkami to się kobiety bawią:D:haha2:
Jeśli jest to gwint odpowiedzialny za powiedzmy "odpowiedzialny temat" to wolałbym redukcje na klej. Ten sam z resztą co do wałka zdawczego.

ArtiZet
01.08.2012, 11:31
Czy ktoś wie gdzie można naprawić gwint M6 tym systemem HELICOIL (najchetniej stolica i okolica:haha2:).
Nie chce sam experymentować kupując taki zestaw, bo materia jest delikatna i nie chciałbym spieprzyć doszczetnie tego co zostało.
Chodzi o zerwany gwint w aluminiowej głowicy;
a może ktoś ma inny patent na naprawę tego ??

Borewicz
01.08.2012, 11:35
Zadzwoń do Maćka z Wwy-Wesołej 785923540. Miał zestaw i mi naprawiał w trampku zerwany gwint. Pogadaj z nim.

ArtiZet
01.08.2012, 11:39
Podziękował serdecznie za namiar :)

banditos
05.08.2012, 15:44
Nie wiem czy w PL produkty CLARKa sa dostepne, ale kupilem sobie taki zestawik

http://www.machinemart.co.uk/shop/product/details/clarke-cht675-thread-repair-kit-m5-m12

i niejeden gwint zostal naprawiony. Oczywiscie nie w Afri ale w gownianym aucie i moge polecic ten sposob naprawy.

PS.Kolejnym plusem jest to, ze CLARK jest duzo tanszy od Helicoli a robi ta sama robote.

ArtiZet
05.08.2012, 21:22
CLARK jest duzo tanszy od Helicoli a robi ta sama robote.
Możesz mi jakiegoś linka podrzucić jak toto wyglada/gdzie tego szukać, bo jakoś wujek google mi nic nie wyrzuca

banditos
05.08.2012, 21:31
Możesz mi jakiegoś linka podrzucić jak toto wyglada/gdzie tego szukać, bo jakoś wujek google mi nic nie wyrzuca

Jasne

http://www.machinemart.co.uk/shop/product/details/clarke-cht675-thread-repair-kit-m5-m12

ArtiZet
05.08.2012, 21:39
Hehe, clark a clarke niewielka różnica a robi wielka różnicę.
Dzienks :Thumbs_Up:

Prince
17.09.2018, 11:26
Też mam temat. Od piątku nad tym dumam. Miejsce akcji: warszawa. Dotychczasowi super bohaterowie to propan-butan, mały acetylen, pani spawarka i teraz czas na kapitana obróbkę. Co byśta zaproponowaliśta?
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/41719222_2663148687044100_7493590085992972288_o.jp g?_nc_cat=0&oh=a9d2fee486fb454249470b8c52eb9ba9&oe=5C22B864
Jak usunąć- mniejsza z gwintem, ale musi być osiowo. Bo to ośka poślizgacza nierządu.

JaTomek
17.09.2018, 11:36
Też mam temat. Od piątku nad tym dumam. Miejsce akcji: warszawa. Dotychczasowi super bohaterowie to propan-butan, mały acetylen, pani spawarka i teraz czas na kapitana obróbkę. Co byśta zaproponowaliśta?
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/41719222_2663148687044100_7493590085992972288_o.jp g?_nc_cat=0&oh=a9d2fee486fb454249470b8c52eb9ba9&oe=5C22B864
Jak usunąć- mniejsza z gwintem, ale musi być osiowo. Bo to ośka poślizgacza nierządu.
Nawiercić i spróbować wykrętakiem? Ewentualnie nawiercić tuż pod średnicę nitek gwintu. Może zluzuje i wyjdzie. Jak popsujesz to mam zestaw naprawczy do gwintów chyba 6-8-10;)

Dubel
17.09.2018, 11:56
Też mam temat. Od piątku nad tym dumam. Miejsce akcji: warszawa. Dotychczasowi super bohaterowie to propan-butan, mały acetylen, pani spawarka i teraz czas na kapitana obróbkę. Co byśta zaproponowaliśta?
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/41719222_2663148687044100_7493590085992972288_o.jp g?_nc_cat=0&oh=a9d2fee486fb454249470b8c52eb9ba9&oe=5C22B864
Jak usunąć- mniejsza z gwintem, ale musi być osiowo. Bo to ośka poślizgacza nierządu.

Piec na stole czy w ramie? Co robiles super bohaterami bo tam ani nie ma do czego dospawac ani co grzac ?? No chyba ze efektten jest skutkiem poprzednich zabiegow. Na poczatek lewe wiertlo proponuje jak nie pojdzie to tylko rozwiercic i nagwintowac.

Prince
17.09.2018, 11:57
Nawiercić i spróbować wykrętakiem? Ewentualnie nawiercić tuż pod średnicę nitek gwintu. Może zluzuje i wyjdzie. Jak popsujesz to mam zestaw naprawczy do gwintów chyba 6-8-10;)
Pytanie brzmi. Jak zrobić to osiowo. Może zluzuje i wyjdziePrzeciwnika już zlekceważyliśmy i zakładam kamień (bo już przeciętne metody zawiodły) - czyli wkrętak albo rozbije otwór w alu albo utknie w śrubie i będę miał jeszcze fajniejsze zagadnienie. Gwint nie jest problemem.

Piec na stole czy w ramie? Co robiles super bohaterami bo tam ani nie ma do czego dospawac ani co grzac No chyba ze efektten jest skutkiem poprzednich zabiegow. Na poczatek lewe wiertlo proponuje jak nie pojdzie to tylko rozwiercic i nagwintowac. Bingo ! Miło posłuchać trafnego pytania-Piec w ramie i trwa wewnętrzna walka bohatera dramatu(To ja) by zrobić wiele żeby nie odkręcać juz żadnej więcej śruby niż to absolutnie konieczne- taka trauma ;)

Czy to efekt poprzednich zabiegów- nie wiem. Na początku był mały grzechotnik. Później nieco większy. Było do czego spawać. Po spawaniu juz nie było ;) To efekt po odkręcaniu przyspawanej nakrętki.

Lewe wiertełko mnie kusi. Gwint to M6 śruba w japonskiej klasie "gównolit 10". Czy poprzednik dojebał ją pneumatem na kleju?- nie wiem. Wole nie pytać-przekleństwa mi sie skończyły.

Dubel
17.09.2018, 14:01
Nawet jak było na kleju to już być nie powinno, normalne kleje trzymają do Max 200 stopni. Jeśli ja bym ż tym walczył postąpił bym następująco.
Najpierw napunktowac najlepiej jak tylko potrafisz, następnie wiertło 3mm normalne na wylot jeśli to możliwe, następnie jeśli jest przestrzeń po drugiej stronie środek penetrujacy , trochę czasu i wiercic lewym wiertlem 4.5mm . Jeśli samo nie puści to wykretak i musi puścić. Oczywiście weź na osiowosc ale o tym wiesz. Stosując wiertło 4.5 przy m6 masz trochę tolerancji i po przewierceniu materiału jest na tyle mało że nie ma prawa trzymać. Jeśli pierwsze wiercenie Ci ucieknie to zredukuj do 4mm. Lewym wiertlem wierc z niskimi obrotami by wiertło miało szansę się zablokować i wyciągnąć pacjenta.

matjas
17.09.2018, 14:25
Ja popieram Dubela - wykrętaków sie lękam. One spęczają śrubę to raz, a dwa jak taki pacjent pęknie a to niestety się zdarza to jest przejebane i nie bójmy się tego słowa.

Wywiercenie dobrym wiertłem osiowego otworu przy napunktowaniu centralnie nie powinno być kłopotem. Dobry cienki punktak też na pewno pomoże... W każdym razie sprawdź zawczasu w jaki sposób przenosi się napunktowany punkt jeśli nie jest centrycznie. Tutaj będzie to dość utrudnione bo masz dość głęboko ten ogzryzek i nie przyłożysz punktaka pod kątem za dużym...

M

strobus1
17.09.2018, 14:44
Jeśli trochę gwintu jest na wierzchu to osiowość nie jest problemem. Użyj przewierconej przez tokarza śruby jako prowadzenia wiertła. Amelinium nagrzać i wykręcać

matjas
17.09.2018, 15:09
Jeśli trochę gwintu jest na wierzchu to osiowość nie jest problemem.

zaźrzyj wewte dziure - tam jest skos. już widzę to osiowe punktowanie i wiercenie z ręki...

m

Prince
17.09.2018, 15:45
zaźrzyj wewte dziure - tam jest skos. już widzę to osiowe punktowanie i wiercenie z ręki...

m

Dokładnie tak. Jest skos i do tego zafałszowanie środka ogryzka przez zwój który jest naderwany.
Generowanie koncepcji narzędzia
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/41965156_2667341063291529_1843828017063788544_n.jp g?_nc_cat=0&oh=987a9d4951e69f9447562c4b8a8cc0a4&oe=5C32C4FA

A taka qśwa piękna złota była i błyszczała zachęcająco :D Zadna z nich sie tak nie błyszczała.. perełka jedna.

Najgorsze jest to ze to czysty maggajweryzm. Później chomikuję wszelkie śmiotki i odpady warsztatowe bo na nuż-widelec mogą sie przydać. Jak te na zdjęciu.

szynszyll
17.09.2018, 16:55
ja w piatek bede walczyl z m6 przy pomocy ognia i tego dildo + lewe wiertla. pokaze co spierdolilem i jak poszlo. rowniez musze przygotowac rame ustalajaca bo silnik zamontowany.

Lucky Luke
18.09.2018, 09:01
jakiś ćwok przeciągnął śrubę i teraz Prince musi improwizować.
Współczuję

Prince
18.09.2018, 12:30
Trzymcie kciuki !https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/42132810_2668835353142100_1884165619763380224_n.jp g?_nc_cat=0&oh=f998f96c626e53838a2b33b0b8c1797c&oe=5C1D2129
Wyglada na razie zajebiście. Środek, egocentryczność, egoosiowosć, łatwość, wiertło fi 2. Dlatego zaraz coś musi dobrze się zjebać ;)

Lucky Luke
18.09.2018, 12:46
nie martw się , mam prawy karter :P

Dubel
18.09.2018, 13:40
Wiertło 2mm - hmmm - odważnie, optymistycznie :) - trzymam kciuki

Prince
18.09.2018, 14:42
Wiertło 2mm - hmmm - odważnie, optymistycznie :) - trzymam kciuki
Żadnego optymizmu. Optymizm- zero. Raczej strach, pot, smutek i kryptonitowe ;) wiertla do przewiercania supermena.
Później leciałem fi trójką i teraz jest 3,5. Mój zaprzyjaźniony sklep nie ma lewej 4. Olać i lecieć praworządną?
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/42058792_2668999949792307_1858872802170372096_o.jp g?_nc_cat=0&oh=2e5adf950492a640e9415d3d3bd5165d&oe=5C27D633

Melon
18.09.2018, 19:06
Ja bym próbował wykręcić torxem 12kątnym.Wbijasz w otwór.

Dubel
18.09.2018, 19:25
Żadnego optymizmu. Optymizm- zero. Raczej strach, pot, smutek i kryptonitowe ;) wiertla do przewiercania supermena.
Później leciałem fi trójką i teraz jest 3,5. Mój zaprzyjaźniony sklep nie ma lewej 4. Olać i lecieć praworządną?
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/42058792_2668999949792307_1858872802170372096_o.jp g?_nc_cat=0&oh=2e5adf950492a640e9415d3d3bd5165d&oe=5C27D633
Stanowczo nie olac, jeśli jesteś pewien że jest prosto to bierz lewe 5 i jedziesz wolnymi obrotami. Jeśli nie jesteś pewien to 4.5 ale koniecznie lewe! Jeśli zastosujesz prawe zapewne będziesz gwintowal i usuwał resztki gwintu , lewe powinno złapać i wykręcić resztki zostawiając oryginalny nie naruszony gwint

Prince
18.09.2018, 19:48
Ja bym próbował wykręcić torxem 12kątnym.Wbijasz w otwór.
He, he.. ona tylko tak kusząco wygląda. Już kilku nabiła w butelkę ze to już, już zaraz sie wykręci. :D Było już grane ;)

Stanowczo nie olac, :Thumbs_Up: Oki. Jutro wjedzie lewackie 3,8 bo takie ma kumpel pożyczyć. Jak mówisz zostawiając oryginalny nie naruszony gwint to brzmi jak poezja. No właściwie jak to szło, że nie chce iść pod zwój gdy idzie w dobrą stronę.. jakoś tak ;)

https://www.youtube.com/watch?v=QRxH-II0OsA

:zdrufko:

Dubel
18.09.2018, 20:40
3,8 to za mało!!! Teraz minimum 4.5 a najlepiej 5 jeśli masz wszystko prosto. Zadzwoń pogadamy bo pisania tu by było za wiele . 79cztery083zero09

Prince
18.09.2018, 23:51
3,8 to za mało!!! Teraz minimum 4.5 a najlepiej 5 jeśli masz wszystko prosto. Zadzwoń pogadamy bo pisania tu by było za wiele . 79cztery083zero09

Chyba ciut póżno na dzwonienie ;)
No ja kumam ze to musi mieć materiał żeby szarpnąć. Ale wiertła lewego to ja tak łatwo nie dostanę. Kiedyś to poszedłbym do narzędziowni przy WSK przy wrocławskiej. Tam pożyczył lewy gwintownik M5 i byłoby z banki. Ale teraz tam stoją bloki. Nie ma zakładu, nie ma narzędzi, siedzę w pracy od 9-17 i rzeźbię w wolnych chwilach z tego co jest dostępne. Miedzy innymi była grana garść starych wentyli samochodowych, zepsutych czujek TPMS, szyna od szuflady z zepsutej szafki, niesprawne części czujników klimatyzacji, spalona grzałka od E-fajki itd. Będziesz miał czas pogadać jutro? ;)

Dubel
19.09.2018, 09:26
Postaram się być pod polskim telefonem.

Prince
19.09.2018, 14:01
dubel dzięki za konsultację ;)

Na jutro mam mieć lewą piątkę. Koszt lekko ponad 4 dychy.

Aktualnie japoński pacjent jest po działaniu lewą 3,8 i moimi ulubionymi wykrętakami

Miło mnie zaskoczyły.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/42117257_2670720192953616_308874200884445184_o.jpg ?_nc_cat=0&oh=fef8f938e2c9e23f91853debf552434f&oe=5C1B5EFF
Nie złamały się ! ;D Na gwincie nie zrobiły żadnego wrażenia.

Dubel
19.09.2018, 14:18
Jestem bardzo ciekaw co sietam odjebalo ze tak to trzyma

Melon
19.09.2018, 16:12
Może ktoś klej zastosował i to ten najmocniejszy?:D

Prince
19.09.2018, 16:22
Może ktoś klej zastosował i to ten najmocniejszy?:D
Jesli tak to mówiłem już dublowi, że taki do wklejania ceramicznych płytek do spodu wahadłowca. Ludzie mają różne odje**ne pomysły wiec wój wie ;)

Niestety jeśli dojdzie do przeciągania gwintownikiem resztek to sie nie dowiemy co było grane. Szkoda by było. Swoją drogą nie lepszy od wiertła byłby też lewy gwintownik? Widzę ze są normalnie dostępne.

Dubel
19.09.2018, 16:43
Niestety jeśli dojdzie do przeciągania gwintownikiem resztek to sie nie dowiemy co było grane. Szkoda by było. Swoją drogą nie lepszy od wiertła byłby też lewy gwintownik? Widzę ze są normalnie dostępne.

Nie bedzie lepszy bo co Ci da lewy gwint przy M4 jesli M6 w orginale nie dalo rady? Trzeba zebrac material do minimum by rozprezyc gwint i szarpnac go w tyl, lewe wiertlo ma to zrobic. I tak juz pojechales 3,8 troche nie potrzebnie, zostaw material by wierlo mialo w czym pracowac. Prowadzenie masz juz az za duze wiec poczekaj na wiertlo bo jeszcze bardziej skomplikujesz sprawe. Wiem ze nie latwo czekac gdy bebechy na wierzchu ale mozesz sobie czasem narobic jeszcze wiekszych problemow. Wykretakow czy innych ''torx'' tez bym nie tetowal.
Tak wyglada moje zdanie co zrobisz to twoja sprawa ;)

Prince
20.09.2018, 00:18
Nie bedzie lepszy bo co Ci da lewy gwint przy M4 jesli M6 w orginale nie dalo rady?
Lewe M5. W sumie rozkalibrowyje otwór na tą samą srednice co wiertło a momętu łapie więcej. Ale sie nie mądrzę bo dostaję baty od śrubki M6;)
Wiem ze nie latwo czekac gdy bebechy na wierzchu ale mozesz sobie czasem narobic jeszcze wiekszych problemow. Wykretakow czy innych ''torx'' tez bym nie tetowal.
Tak wyglada moje zdanie co zrobisz to twoja sprawa ;)
Wykretaki i torxy to ja bardziej dla kolegów którzy wirtualnie i w realu odwiedzają i mówią, że przecież taka śrubka to nie może być problem .. że oni tu cyk i już mi pokażą mi jak to się wykręca ;) A to taki ebany ekskalibur :D

Ja czekam w pokorze, świnia w warsztacie.
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/42168913_2671548116204157_4901242753494548480_o.jp g?_nc_cat=0&oh=6431ffb1c9e58dbae234b46d67316dc4&oe=5C5EA89C

Lis
20.09.2018, 08:12
Taka mała śrubka a ponad 13 tys. odwiedzin... Jasny gwint! :)

tadzik
20.09.2018, 08:28
I wszyscy czekają w napięciu co wydarzy się w następnym odcinku.

Dubel
20.09.2018, 09:21
Lewe M5. W sumie rozkalibrowyje otwór na tą samą srednice co wiertło a momętu łapie więcej. Ale sie nie mądrzę bo dostaję baty od śrubki M6;)


Tak momentu więcej ale materiału 1mm mniej od m6 a co ważniejsze przy próbie wykrecenia gwint będzie rozpiera pozostałości po m6 i zaciesnial połączenie m6 ż karterem a o to nam nie chodzi przecież. Przy użyciu wiertła nie ma naprężeń a wręcz połączenie się luzuje plus wiertło działa jak udar, szarpie .

szynszyll
20.09.2018, 09:55
pokaz prosze jakie to te: 'moimi ulubionymi wykrętakami'

Prince
20.09.2018, 13:03
pokaz prosze jakie to te: 'moimi ulubionymi wykrętakami'
"Moimi ulubionymi" to z przymówieniem oka. Bo szczerze nie cierpię wkrętaków.
Takie ło http://static3.redcart.pl/templates/images/thumb/461/800/800/pl/0/templates/images/products/461/a0368137ea765e878c760d5f5758d827.jpg

Taka mała śrubka a ponad 13 tys. odwiedzin... Jasny gwint!
:D :Thumbs_Up:
Może by jakiegoś moto-blga założyć. Teraz to w modne. Kasa, sława, koks.. Cholera unikam wszystkich trzech ;)

Przy użyciu wiertła nie ma naprężeń a wręcz połączenie się luzuje plus wiertło działa jak udar, szarpie


No spoko. To raczej włączyć udar na wiertarce czy od razu zakładać uchwyt na pneumata? Żarcik ;) widzę to co mówisz.

matjas
20.09.2018, 13:09
Po paru razach z takimi wykretakami jak powyżej i niezliczonej ilości k...w polecam takie cos

Prince
20.09.2018, 15:38
Po paru razach z takimi wykretakami jak powyżej i niezliczonej ilości k...w polecam takie cos

Niewielka różnica. Też rozpycha materiał. Mniej przekłamuje przez jakby zakres skrętu.

Niniejszy odcinek dedykuje Panu Dubel i wnioskuję aby w uznaniu zasług zmięć mu nick na zaczynający sie z dużej litery !
No a bardziej serio dzięki za doping z tym wiertłem :Thumbs_Up: Gdyby ktoś potrzebował to Kłobucka 13- mogę przekazać kolejnemu to szczęśliwe wiertełko. Zrobiło coś na kształt sprężynki naprawczej gwintu (umyślnie bez szastania nazwą firmy). Wyszarpnęło na dwa razy. Śladów kleju brak. Ale korozja śruby w kontakcie z alu wyraźna. Patrząc na te zwłoki wciąż nie mogę uwierzyć, że tak skubana trzymała.
https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/42258332_2672611529431149_5214345100573802496_n.jp g?_nc_cat=0&oh=1e73e06fdf210aeb3750a89c09676462&oe=5C2A5F63
https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/42146035_2672611116097857_8427069767143129088_n.jp g?_nc_cat=0&oh=3c4927fd369ae011f914769b506d8cca&oe=5C25AFB4

Dubel
20.09.2018, 16:09
Polecam się na przyszłość :p

Zmyler
20.09.2018, 16:49
Gratuluję sukcesu. Z dużym zaciekawieniem śledziłem tą potyczkę. Wyrazy uznania dla kolegów : Dubel za doświadczenie i chęć pomocy, dzielenia się wiedzą, Prince za cierpliwość i opanowanie.

szynszyll
26.09.2018, 09:23
no to teraz opisze to co mnie czeka i zadam kilka pytan.

urwala sie sruba m6x30 dokladnie na samym poczatku gwintu:

https://www.galerieallegro.pl/zdjecia2/Galeria/10425995/1#zdj3

https://www.galerieallegro.pl/zdjecia2/Galeria/10426008/1#zdj3

wiec w karterze jest go jeszcze okolo 20mm. sruba miala kontakt z plynem chlodniczym i wysoka temperatura + fabrycznie byla na kleju. dodatkowo otoczona byla tulejka ustalajaca ktora skorodowala. o taka 8x10:

https://www.kramp.com/shop-pl/pl/1010689/3232492/286880/9430108100+Tuleja+pasowana+8x10

tulejke udalo sie usunac. po wielokrotnym grzaniu palnikiem i chlodzeniu sprayem nawiercilem centrycznie otwor 4mm i nabilem taki wykretak:

https://www.kammar24.pl/rennsteig-wykretak-stozkowy-do-uszkodzonych-srub-m5-m6-4710013-p-46049.html

przy pierwszych probach odkrecenia widac jednak bylo, ze jest to absolutnie za slabe narzedzie i nie poradzi sobie z takim tematem - dlugosc gwintu w karteerze jest zbyt duza i siedzi za mocno.

zdecydowalem, zeby wstawic Heli Coil bo nie widze mozliwosci wykrecenia urwanego gwintu. w tym celu chce przygotowac plytke ustalajaca z tuleja tak aby wiertlo od heli coil szlo idealnie centrycznie. cos jak ta:

https://www.galerieallegro.pl/zdjecia2/Galeria/10425670/1#zdj3

przykrece to dwoma m6 do karteru w dobre gwinty a srodek otworu rurki ustalajacej umieszcze w osi otworu do wiercenia. dlugosc rurki ustalajacej pozwoli mi rowniez ustalic glebokosc otworu.

najdluzsze heli coil jakie znalazlem dla wymiaru m6 to 15mm dlugosci i takie planuje zastosowac. otwor, gwintownik, wprowadzic spiralke, skrecic. dokrecanie delikatne bo tylko 10Nm - srub mocujacych pompe jest 7 + sruba napinacza ja dociska.

i tu moje pytanie w sumie zasadnicze: czy cos w tym pomysle byscie poprawili? cos planuje zle? co mozna poprawic?

Lis
26.09.2018, 09:46
Próbowałbym wykręcać przy użyciu cegoś takiego: https://www.woronko-kleje.pl/porady.jsp?gr_id=4009
Heli Coil zostawiłbym jako plan B.

Dubel
26.09.2018, 10:06
Moje zdanie jest takie że powinieneś zastosować swój przyrząd do wywieszenia otworu 3mm , następnie lewą piątka poprawić. Na 95% wyjdzie i reperaturka nie będzie potrzebna. Jeśli nie wyjdzie to dalsza procedurę znasz.
Fakt że 10nm to prawie nic ale oryginalny gwint to oryginalny, taka kultura techniczna ;)

szynszyll
26.09.2018, 10:07
Próbowałbym wykręcać przy użyciu cegoś takiego: https://www.woronko-kleje.pl/porady.jsp?gr_id=4009
Heli Coil zostawiłbym jako plan B.

na filmach na yt wyglada pieknie - jak zawsze. moge sprobowac - zawsze sie w warsztacie przyda ale tutaj jak widac na rysunku proporcja dlugosci do szerokosci gwintu jest mocno niekorzystna, wokol jest masywny blok ALU wiec odbierze wiekszosc sily schladzania, oraz uklad znajduje sie w poziomie co utrudni penetracje.

kilka razy rozgrzalem okolice palnikiem i schladzalem sprayem Wurth -40 st. rysunek zachowuje rzeczywiste proporcje.

szynszyll
26.09.2018, 10:08
Moje zdanie jest takie że powinieneś zastosować swój przyrząd do wywieszenia otworu 3mm , następnie lewą piątka poprawić. Na 95% wyjdzie i reperaturka nie będzie potrzebna. Jeśli nie wyjdzie to dalsza procedurę znasz.

ok - czyli podejde w ten sposob. prawa 3mm, potem lewa 5 i wykretak rozumiem?

Dubel
26.09.2018, 10:28
ok - czyli podejde w ten sposob. prawa 3mm, potem lewa 5 i wykretak rozumiem?

Nie, prawa 3mm i 5mm lewe, wykretakiem już nie będzie tam co robić :D wiercac lewym 5 mm musisz je trochę docisnąć i dopuszczać, coś jak udar, by wiertło złapało pacjenta.

Sprajami mrozacymi można sobie jedynie ciśnienie podnieść w tym przypadku :)

szynszyll
26.09.2018, 14:13
taki nowy pomysl na ustalacz mi przyszedl do glowy. korzystajac z tego ze w otworze z urwana sruba mamy wglebienie na tuleje ustalajaca 8x10 to latwiej mi bedzie wyznaczyc centrum otworu i zachowac to ustawienie. wytocze dwa elementy ustalajace jak na rysunkach. jeden bedzie mial centralny otwor prowadzacy fi 3mm, drugi fi5mm. do tego bedzie ramie z blachy dokrecane sruba m10 do karteru tak aby tuleja ustalajaca sie nie poruszyla w czasie wiercenia. jakies slabe strony pomyslu?

p.s. nowe tulejki bralem tu:

[url]https://www.agmot.pl/

bede je musial stoczyc o 2 mm. w hondzie wychodzi z wysylka 37pln.

adniem21
26.09.2018, 14:32
Jak założysz już tulejkę ustalająca 5 mm to nie da rady wykręcić tego gwintu lewym wiertłem, bo gdy zacznie się już wykręcać to dojdzie do tulejki i dalej nie pójdzie. Mając już prowadzenie 3mm to można się pokosić na wiercenie z ręki albo o zastosowanie innego centrowania.

szynszyll
26.09.2018, 15:00
Jak założysz już tulejkę ustalająca 5 mm to nie da rady wykręcić tego gwintu lewym wiertłem, bo gdy zacznie się już wykręcać to dojdzie do tulejki i dalej nie pójdzie. Mając już prowadzenie 3mm to można się pokosić na wiercenie z ręki albo o zastosowanie innego centrowania.

slusznie. czyli wykonam ustalacz 3mm a 5mm przekonstruuje tak aby pozostawial miejsce dla sruby.

Dubel
26.09.2018, 15:17
slusznie. czyli wykonam ustalacz 3mm a 5mm przekonstruuje tak aby pozostawial miejsce dla sruby.

Maja centryczne 3mm wal ż ręki, mając prowadzenie ciężko to spierdolic

szynszyll
26.09.2018, 15:24
Maja centryczne 3mm wal ż ręki, mając prowadzenie ciężko to spierdolic

oki doki ide do Śrubresu zamówic lewa 5-ke. na cos szczegolnego zwrocic uwage? sa jakies tego wersje? ktoras bedzie bardziej odpowiednia?

Dubel
26.09.2018, 21:36
oki doki ide do Śrubresu zamówic lewa 5-ke. na cos szczegolnego zwrocic uwage? sa jakies tego wersje? ktoras bedzie bardziej odpowiednia?

Ma byc dobra, czyli nie z gownolitu ;)

Skeeb
17.06.2019, 16:35
Gdzie w Warszawie napiję.się.piwa bez kupowania browaru, tzn naprawię gwint drobnozwojny M10?

Gniazdo lusterka w uchwycie klamki sprzęgła mi się.popsuło.

Prince
17.06.2019, 20:40
Gdzie w Warszawie napiję.się.piwa bez kupowania browaru, tzn naprawię gwint drobnozwojny M10?

Gniazdo lusterka w uchwycie klamki sprzęgła mi się.popsuło.

Drobny zwój przy lusterku? Serio?

Kazmir
17.06.2019, 21:54
Gdzie w Warszawie napiję.się.piwa bez kupowania browaru, tzn naprawię gwint drobnozwojny M10?
Naprawiający ma ci jeszcze kupić piwo?:dizzy:

Franz
17.06.2019, 22:14
...bo nie ma "cfaniaka" nad warszawiaka

Artek
17.06.2019, 22:22
Koledze raczej chodzi o to, że nie chce kupować całego zestawu naprawczego (browar), a jedynie chce, aby ktoś za kilkanaście złotych wstawił mu wkrętkę (piwo).
Jakie moto ma drobny gwint na lusterku?
Myślę, że wszyscy mechanicy samochodowi mają takie zestawy.

matjas
17.06.2019, 22:46
Ale się przyjebała ława przysięgłych tetryków forumowych :) :) :)

Skeeb
18.06.2019, 10:00
Drobny zwój przy lusterku? Serio?

Musza sprawdzić, może mi się.przywidziało. :D

Koledze raczej chodzi o to, że nie chce kupować całego zestawu naprawczego (browar), a jedynie chce, aby ktoś za kilkanaście złotych wstawił mu wkrętkę (piwo).


Senkju:)

Ale się przyjebała ława przysięgłych tetryków forumowych :) :) :)

Wystarczając długo jestem tutaj biernym obserwatorem, żeby mnie to nie wzruszało.

Jak to szło z tym śmierdzącym barem? ;)

Prince
18.06.2019, 20:15
Poka pacjenta na zdjęciu. Do wtorku jestem w warszawie.

Skeeb
19.06.2019, 11:46
Poka pacjenta na zdjęciu. Do wtorku jestem w warszawie.

Dzięki za odzew. Wstawię dziś po pracy. Jeśli wspomniany wtorek jest tym przyszłym za tydzień ;)