PDA

View Full Version : zębatka przednia (luzy)


JANEK
29.03.2008, 20:49
Witam.Właśnie grzebie przy motorku i doszedłem do napędu a dokładnie do przedniej zębatki i tu ku mojemu zdziwieniu okazało się że ona ma luz na wszystkie morzliwe strony. Czy to jest normalne czy morze zębatka jest już wyrobiona albo co gorsze ten wałek na którym jest obsadzona? Panowie pomórzcie bo ja tam pierwszy raz zaglądam i zielony jestem:bow:

Ropuch
29.03.2008, 21:28
No JANEK masz powody do doła, bo jesli to wałek (a to bardziej prawdopodobne) to masz maly wydatek :( Najlepiej wklej fotke !!!!!
Jesli zebatka jest luzna tzn ze juz swoja robote z walkiem zrobila....w tym miejscu nie powinno byc luzu...nowa zebatka wchodzi na walek ciasno - powinna przynajmniej i suwa sie na nim w poziomie ale w bardzo malym zakresie !!!!!
W nowym MOTOCYKLU lub Swiecie Motocykli nasz kolega opisuje mozliwosc przedluzenia zuzytego juz walka wiec polecam lekture.
Sorry ale live is brutal :)
Pzdr
R

sambor1965
29.03.2008, 21:30
Musi troche miec. Najbardziej istotny w tej sprawie jest frez na walku zdawczym. Aby to ocenic musialbys jednak sciagnac zebatke. Mozna co prawda zebatke nieco przesunac na walku i cos podejrzec. Jak sciagniesz zebatke to dopiero bedziesz mogl ocenic czy walek ma luzy. Moze miec tylko niewielki luz wspolosiowy.

JANEK
29.03.2008, 22:15
oto zdjęcia
48

49

sambor1965
29.03.2008, 22:27
No nie wyglada jakbys mial jakikolwiek powod do zmartwien. Jak juz masz to posciagane to zlap za ten walek i poruszaj. No i opisz czy sie da :cool:

Ropuch
29.03.2008, 22:27
Czerownym kolorem zaznaczylem prawidlowa szerkosc walka na całej jego dlugosci !!!! Kolor niebieski to braki w wielowypuscie...znaczy sie masz wyrobiony juz lekko walek :(

Ropuch
29.03.2008, 22:31
Widze Samborku, ze ja ciagne w swoja strone a Ty w swoja....przerabialem ten temat w swojej pierwszej Afryce i skutek byl taki ze ja sprzedalem !!!!!
Miejsce po ktorym porusza sie zebatka jest juz zuzyte i zdecydowanie bardziej sciete niz poczatek walka...zrobil sie widoczny klin ktory nie trzyma juz zebatki i powoduje lekki jest obrot w prawo/lewo bez poruszenia walka !!!!
Jesli nie zapobiegniesz temu w sposob opisany w Motocyklu kazde przyspieszanie/puszczanie gazu bedzie powodowalo coraz wieksze zuzycie az w koncu zetnie wieloklin i staniesz :( w warunkach polowych mozesz jeszcze zebatke przyspawac do wałka (znam takie przypadki)......to kolejna rzecz ktora trapi ten motocykl procz regla, pompy i kilku innych maluskich minusów !!!
HEj

sambor1965
29.03.2008, 22:33
widzialem duzo gorsze walki. I to nie w moich afrykach...

JANEK
29.03.2008, 22:50
wałek na załączonym biegu przekręca sie lekko do przodu i do tyłu ogólnie jakieś 5 mm no i troche wzdłurznie da sie go o jakieś 0,4 mm wyciągnąć i wcisnąć. Czy to oznacza że wałek trzeba wymienić ??

Ropuch
29.03.2008, 23:00
Walek na biegu musi miec luz opisany przez Ciebie sam z siebie...to luz skrzyni i to jest normalny objaw-tym sie nie przejmuj :)
Przejmuj sie moja fota Twojego walka i roznica klinow wielowypustu.
Skrzynia w Afri jest wieczna i popsuje sie jak bedziesz bez oleju smigal....

JANEK
29.03.2008, 23:05
"Miejsce po ktorym porusza sie zebatka jest juz zuzyte i zdecydowanie bardziej sciete niz poczatek walka...zrobil sie widoczny klin ktory nie trzyma juz zebatki i powoduje lekki jest obrot w prawo/lewo bez poruszenia walka !!!"


tak właśnie jest: zębatka lata lużno i to nie tylko w lewo i wprawo ale w karzdym kierunku. aż boje sie pomyśleć co tam sie dzieje przy gwałtownym ruszaniu i chamowaniu!
Czyli co wymiana wałka, jak to wygląda bo to chyba silnik trza rozbierać no i pewnie to tanie nie bedzie no i jeszcze gdzie to dobrze zrobią bo honda odpada?

Ropuch
29.03.2008, 23:27
Janku, nie chce Cie martwic ale to nie jest łatwa robota...przynajmniej dla mnie. Trza wyjac i rozpolowic caly silnik....dodam, ze procz walka (koszt nowego w serwisie ok 650zł) na bank okaże sie ze cos jeszcze nalezaloby przy okazji wymienic lub koniecznie naprawic....nie musze dodawac, ze nie radze uzywac zamiennikow tylko oryginalne czesci HONDA wlacznie z uszczelkami, bo te sie zemszcza szybciej niz myslisz !!!
Co do wymiany radze dobry i sprawdzony warsztat typu IZI we Wroclawiu co takie tematy jak ten łyka na sniadanie :) a wczesniej lekture Motocykla gdzie mozesz zastosowac patent z dorobieniem podkladki z dobrej zebatki ...choc po fotach widac, ze walek jest zuzyty rowno na calej dlugosci w miejscu gdzie jest na nim zebatka i moze sie nie udac :(
Mozesz tez zastosowac patent spawania zebatki (w razie braku kasy) do wielowypustu bo ten i tak wyzionie ducha w najmniej odpowiedniej chwili....sam napisales ze az boisz sie pomyslec co tam sie dzieje...i prawidlowo - na taka mala powierzchnie dziala mega sila, ktora przenosi wszystko na tylne kolo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja sprzedalem sprzeta (choc glosno tego nie powinienem wyrazac), bo koszty naprawy podwoilyby jego wartosc, a i tak mialbym sprzeta z przejsciami (nie licze walka tylko dodatkowo dzwona)....ale jesli Ty zamierzasz sie ze sprzetem zwiazac na dluzej lub juz to zrobiles (np KREDYT) to zrob to dla siebie, maszyny i swietego spokoju ale niekoniecznie od razu...choc mysl o zuzytym walku bedzie Cie dreczyc nocami i dniami i w kazdej chwili jak bedziesz dodawal lub odejmowal gazu....."kurde, juz sie sicial czy zaraz to zrobi !!!!!!!!!" Wiem, bo sam tak mialem !!!!!!!!!!!!

motormaniak
29.03.2008, 23:35
Trzeba rozkładac, sporo roboty, drogo , wałek ponad 500 + uszczelki- jeśli nic więcej w silniku nie znajdziesz przy okazji. Spróbuj patentu z dobrym klejem i klinami .. Troche to rzeźbienie w gównie, ale działa. Tak nie jeździj- jeśli zębatka przekrzywi sie i ustawi bokiem łańcuch może nawet uszkodzić kartery.
ps. Wiele razy na tym forum czytałem że zębatka zdawcza zamocowana jest pływająco a wałek i zębatka posmarowany jest smarem coby ten ruch umożliwiać- Bzdura. Nowe orginalne zabezpieczenie zębatki w nie zużytym wałku ma luz taki że blaszka szczelinomierza 0,10 mm wchodzi ścisło. A zębatka jest przecież na sztywno przykręcona do zabezpiecznia. Te 0,10 mm możliwego teoretycznie ruchu poosiowego to nie jest mocowanie pływające. Smar który manual zaleca użyć na wałku ma służyć tylko temu żeby woda i w konsekwencji rdza sie nie wdała- wiadomo rdza+ trudne warunki pracy = ubytek wałka.
pozdr

Ropuch
29.03.2008, 23:48
MotorManiaku masz zdecydowanie racje....a ja piszac o ruchu wzdluznym mialem tylko na mysli minimalny ruch rzedu 1-2mm bo przeciez zabezpieczenie skutecznie trzyma zebatke w jednym miejscu.
Nowa zebatka na dobry walek wchodzi zdecydowanie ciasno !!!!! nie ma mowy o zadnym wspomnianym wczesniej luzie !!!!!!!!!!!
A jesli takowy wystepuje znaczy sie ze walek ma juz lekkie wyrobienie.....Janku popatrz na zabezpieczenie zebatki....powinno nosic slady ocierania sie tak samo lancuch bedzie mial lekkie wytarcie bo zabezpieczenie nie jest juz w stanie utrzymac zebatki na jej wlasciwym polozeniu !!!!!!!!!!!!

JANEK
29.03.2008, 23:50
Ropuch masz racje pisząc ze to mi nie da spokoju, jeżdzić tak napewno nie będe. Czytałem ten artykuł w Motocyklu ale ja już taki jestem ze to by mnie też bolało ze coś jest nie tak jak powinno. Pozostaje mi więc to dać do zrobienia i to tak jak powinno być zrobione albo sprzedać sprzęta bo i tak planowałem zmienić na nowszy model. Tylko kto mi to takie popsute kupi i za ile, musze przemyśleć sprawe co bardziej się opłaca: zrobić to i sprzedać czy morze sprzedać taniej tak jak jest.
No i jeszcze pytanko czy to morzliwe że moja Africa ma 60tyś przebiegu?

Ropuch
30.03.2008, 00:07
JANKU, mozliwe ale albo:
Ktos to wczesniej zaniedbal i katowal sprzeta na jednym i tym samym zestawie napedowym....gdzie material zebatki jest bardziej miekki od walka i jak sie lekko wyrobil zaczal sie "obijac" o walek co za 10000 razem spowodowalo malutki luz ktory dalej sie powiekszal;
Albo masz 160tys km lub wiecej i po prostu przyszla na niego pora :(
Co do sprzedazy: nie bede pisal co ja zrobilem bo mi glupio...w razie W wal na priva lub maila dudi_rd@wp.pl
Decyzje musisz podjac samemu....jak zrobisz i wlozysz kaske bedziesz mial zrobione....przeciez nie wiesz czy kolejny zakup nie bedzie podobny lub nawet gorszy !!!
Powodzonka....Twoje obawy mam nadzieje zostaly rozwiane....

Dzieju
30.03.2008, 11:02
Obstawiam zaniedbanie eksploatacyjne zębatki i wałka.
Właśnie zmieniłem napęd i nowa zębatka weszła początkowa bardzo ciasno musiałem leciutko postukać( przez nie wyrobiona część walka z brzegu) a dalej na pracującej części wielowpustu.
Pracująca część wałka daje minimalny luz między zębatką a wielowpustem ale biorąc pod uwagę teoretyczne ponad 160tyskm uważam że stan wałka na ten przebieg jest bardzo dobry.
Można skatować wałek dużo szybciej używając miękkich zębatek oraz agresywną jazdą ( zamykaniem gazu i szybkim otwieraniem) lub też przyśpieszyć nieco zużycie mocząc moto np w błocie .

motormaniak
30.03.2008, 13:28
rd03 ma inny frez na wałku i chyba jest odporniejsza.. Spotkałem sie z różną szerokością zębatki zdawczej do afryki - moja JT była o 4 mm szersza w miejscu osadzenia na wałku niż zębatka którą ściągnełem (no nejm). (w rd04). Zakłądajac węższa zębatkę można na pewno trochę skrócić życie wałkowi..

pałeł
31.03.2008, 01:05
ropuch prawdę rzecze
wałek jest wyrobiony ale co ciekawe jak ktoś zna gatunek materiału wałka to ja jestem wstanie go zregenerować :) byle nie było to "55" albo "45" bo wtedy nie da się regenerować a trza nowy zrobić

motormaniak
31.03.2008, 08:39
Bez rozkręcania silnika ? Bo jak sie już wymontuje to sie i wymieni na nowy- dużo zachodu to lepiej zrobić raz na zawsze....

dj.1
31.03.2008, 10:34
Z tego co sie orientuje to lepiej sie oplaca kupic uzywke silnik niz wymieniac walek. (koszt uszczelek juz cie zabije) ja bym kupil dobra zebatka nowy lancuch i scotoiler i zaspawac to i masz na 50.000km spokoj.
PS zmienialem zebatke niedawno bo byla juz zuzyta i nawet na walek nie patrzylem ale wiem ze nowa zebatka wchodzila ciezko na walek i ze trzeba troszke bylo popukac mlotkiem.
Nie przejmuj sie, jestes nie pierwszy i ostatni co wymienia niezniszczalny motor afryki z powodu walka. Przy nastepnym zakupie lepiej zerknac na walek i masz spokoj.

pałeł
31.03.2008, 10:52
Bez rozkręcania silnika ? Bo jak sie już wymontuje to sie i wymieni na nowy- dużo zachodu to lepiej zrobić raz na zawsze....
no kurde bez wsumie z ale jak napisałeś wałek 500 a koszta regeneracji koło myślę max 100 ale to wszytko zależy od materiału wałka a nie mam staloskopu żeby sobie zmierzyć ale jak nie jest "55" ani "45" to jest do zrobienia choć mówicie ze spawalne ale jakoś wam nie wierze :)

motormaniak
31.03.2008, 13:02
Wałek spawalny jest na pewno- oglądałem wałek kolegi z forum (nie będe zdradzał o kogo chodzi) przed i po naspawaniu jego części- ukruszona była spora część od zabezpieczenia do końca wałka. Wałek napawany (nie wiem jaką elektrodą), potem oszlifowany i śmiga. Ale sam frez nie był spawany, bo i możliwość jego potem obróbki wydaje sie ograniczona- chyba że drimlem, ale to trzeba by artysty a nie kowala....

wieczny
31.03.2008, 15:48
Ładnie. Mam nadzieję, że przy ewentualnej odsprzedaży jednak się właściciel przyzna... Bo byłaby niezła lipa ze smrodem. Nawet sobie nie wyobrażam kupić motocykl nie wiedząc o takim bądź co bądź patencie... Trochę śmieszne. Wszyscy wiedzą że taka AT jest (co najmniej jedna), ale nikt nie mówi czyja. Trza będzie sobie przy oględzinach zażyczyć zdjęcie osłony zębatki zdawczej.

Dzieju
31.03.2008, 20:01
No jak widać nie tylko panienki nie palące jeżdżą i tylko po asfaltach ...
a i ktoś napisał że większość na sprzedaż i tak ma po 25tyskm :-)
wystarczy śledzić kto co pisze na forum , kto komu sprzedał i co się dalej działo.
Sporo jest do wyśledzenia.

chomik
31.03.2008, 21:55
Włos się jeży, następna rzecz przy sprawdzaniu zakupu...

motormaniak
31.03.2008, 22:14
Spora częśc afryczek z tego forum ma powyżej 10 lat, niektóre po 20. Będąc na zlocie w Bieszczadach pozwoliłem sobie wnikliwie poprzyglądać sie sprzętom. W paru przybyłych sprzętach dolna śruba idąca przez łożysko w tylnym zawieszeniu ( w tzw kiwaczce) była mimośrodowo osadzona względem elementu łączącego wspomnianą kiwaczkę z ramą. Zwracałem na to uwagę ponieważ moja afryka również cierpiała na (rozwalenie dolnego łożyska) ten sam objaw a tam idą 2 łożyska po 35 euro sztuka + 12 euro za tulejkę. Właściciele tych afryk wiedzieli o przypadłości ale im to nie przeszkadzało i udawali ze jest ok, albo może niektórzy nie wiedzieli .... nieważne
Zmacałem też parę gaźników ruszając przepustnicą żeby porównać luzy względem mojej i tu też nie było najlepiej... Strzelanie z wydechu niektórym nie przeszkadza, ale nie bierze sie z niczego (np silnik zaciąga powietrze przez ośkę przepustnicy uchylnej). Moja rd03 również paliła po 4,5 litra - wcale nie dlatego że producent ją tak zaprojektował ale m. innymi dzięki wspomnianym przedmuchom....przypuszczam tak. Po prostu wiek i trudy eksploatacji robią swoje a to że sprzęt jeździ nie znaczy że wszystko jest super a tyle że afryczka to naprawdę odporny sprzęt. Nie widzę sensu na tym forum rozstrząsać kto co w swoim sprzęcie zmodził , chyba że może to kumuś pomóc bo się sprawdza.

chomik- myśle ze to podstawowa czynnośc przy sprawdzaniu zakupu - przynajmniej dla tych wtajemniczonych w afrykańskie tajniki.

wieczny
31.03.2008, 22:34
Nie namawiam do spowiedzi. Zachęcam do szczerości w stosunku do kupującego - kogoś, kto być może dociułał na ukochany wymarzony motocykl, a może nawet się zadłużył. Mnie by koorvica strzeliła...

chomik
31.03.2008, 22:44
To tylko przemawia za tym, że lepiej jechać na zachód kupować. Tam nie mają takich pomysłów "racjonalizatorskich" albo nie tak często stosują...

wieczny
31.03.2008, 22:48
A co do wieku - moja włoszka ma 17 lat i wałek nie ma najmniejszych śladów. A że z Włoch, to przek 66kkm co najmniej 1 powinno stać :). No ale kupowałem ją to miała napęd hondowski, może to jest gwarantem...?

Ropuch
31.03.2008, 23:06
Walek to tylko jeden z mankamentow tego motocykla....jesli w Twoim przypadku jest w dobrej kondycji to gitara....ale jaka masz pewnosc, ze np. NIE MASZ: drugiego silnika, juz wymienionego wałka...lub jeszcze innych dziwnych przerobek ?!
MotorM ma racje...kupujemy lub uzytkujemy wiekowe juz sprzety i mimo ich legendy i niezawodnosci w tym wieku juz musza miec jakas przeszlosc-dobrze ze nie potrafia mowic bo wtedy bylaby jazda....Wszyscy zyjemy w pewnosci ze mamy IGIELKI az do momentu w ktorym odkrywamy prawde....coz, to rynek wtorny, wazne zeby byc ostroznym i miec swiadomosc ze mozna sie na mine wsadzic.
A moze najlepiej jak Dzieju, miec motocykl przez kilkanascie lat, dbac i piescic tylko jego az do momentu kiedy sie zlamie - jednoczesnie myslec o zmianie na nowszy sprzet jednak w obawie o takie niespodzianki tylko myslec :)
Nie ma Panowie zlotego srodka, zyjemy w takiej a nie innej rzeczywostosci...jak to kiedys napisal Rambo-Niemcy tez w chuja wala tylko znacznie rzadziej niz my :)
Kupujemy Africy teoretycznie motocykle enduro ale kupujac je czepiamy sie ryski na czasze, podgietej stopki, powycieranym lakierze, poklejonej owiewki.....kurna Pany tego typu usterek mozna sie nabawic wyprowadzajac moto z garage :)
Kazdy twierdzi ze dba o motocykle, nie katuje ale z edytowanych linkow wynika ze takich jednak nie ma...i nie mowie tu o lesnej drodze tylko o blocie i piachu po pachy !!!! Cos tu chyba jednak jest nie tak....osobiscie uzytkuje motocykl po Kajtku, ktory jak wiekszosc wie nie jezdzil ostroznie-ale co z tego...procz 500zł wlozonych w sprzet jest bez zarzutu-i oczywiscie mam tez swiadomosc ze to co ewentualnie przedemna ukryl wyjdzie predzej czy pozniej ale nie moge miec do niego o to pretensji bo mialem tego swiadomosc jak go kupowalem...momentami nie potrafie Was zrozumiec...wiecej obiektywizmu :)
pamietajcie zlota zasade: cieszymi sie 2x...jak kupujemy i jak sprzedajemy ten sam sprzet :)
YO

Misza
01.04.2008, 00:09
To tylko przemawia za tym, że lepiej jechać na zachód kupować. Tam nie mają takich pomysłów "racjonalizatorskich" albo nie tak często stosują...

Nie mają? Kumpel zakupił świeżo sprowadzoną z Niemcowni z pospawaną zębatką do wałka (sama Ona nie była świeża - to inna sprawa :) ), Na szczęście sporo łańucha mu zostało....

motormaniak
01.04.2008, 09:23
Nic dodać, nic ująć. A patenty na przedłużenie życia maszynek zawsze sie komuś przydadzą. Jeden z nich zamierzam opisać na tym forum - chodzi o gaźniki , bo nic nie widzę na ten tamat a złapałem już trochę doświadczenia..

bartol
23.04.2008, 12:46
... tak odnośnie patentów na przedłużenie życia - po powrocie z AgroDisco zajżałem pod obudowę zębtki zdawczej i... :( :dizzy:hmm.. jakbo to powiedzieć wałek zdawczy wymaga natychmiastowej ingerencji. Chcę skorzystać z patentu opisanego w kwietniowym ŚM bo szkoda sezonu. Chciałbym w miare możliwości uniknąć spawania tego wszystkiego do kupy tzn. na stałe włącznie z wałkiem. I tu pytanko - czy jak zaleje to wszystko klejem Loctite 3450 , tak jak pisze Kazmir, to czy mozna będzie tą zębatkę później jeszcze zdemontować i wymienić na nową, czy niestety trzeba bedzie to wszystko wyp.....olić i wymienić łącznie z wałkiem :( ?

motormaniak
24.04.2008, 14:46
Chyba trochę przeceniasz siłę tego typu połączeń. Taki klej nie ma zbyt dużej odporności na siły ścinające- ściągaczem zejdzie nie ma h..... , zebatka w afryce ma dwa nagwintowane otwory wiec jest za co wygodnie chwycić. Jezeli luz jest duży musisz wsadzić tez jakieś małe kliny bo sam klej nie utrzyma- wykruszy sie .

hubert
24.04.2008, 15:12
Nie mają? Kumpel zakupił świeżo sprowadzoną z Niemcowni z pospawaną zębatką do wałka (sama Ona nie była świeża - to inna sprawa :) ), Na szczęście sporo łańucha mu zostało....

Kupił ja w Niemczech czy od handlarzy, którzy ją ściągneli z Niemcowni ??

Misza
24.04.2008, 21:01
Sie może sam wypowie bo jest zalogowany na forum... ale kupił od gościa który sie nie zajmuje handlem i który sprowadził ją bo sobie stała na sprzedaż... :D coś takiego :D

EGON
28.04.2008, 11:55
Z ja bym kupil dobra zebatka nowy lancuch i scotoiler i zaspawac to i masz na 50.000km spokoj.

... tiaaa... potem jak sie już obudzisz to uśmiechnięty będziesz.... bo sen piękny... bardzo nawet....:friday::D:Thumbs_Up: popatrz sobie na zębatkę przednią już po 15tkm .... :umowa:;)

dj.1
28.04.2008, 13:28
jak ja cos pisze to tylko z wlasnego doswiadczenia ! podruba z polo mi wytrzymala ponad 50.000km, a na orginale to napewno wiecej by bylo. :oldman:

podos
05.05.2008, 23:57
brakuje mi emoikon zeby wyrazic swa dezaprobate...

Pastor
06.05.2008, 09:43
Chłopy - kazdy z nas eksploatuje moto trochę inaczej i ma inne efekty i doświadczenia.

jak ja cos pisze to tylko z wlasnego doswiadczenia ! podruba z polo mi wytrzymala ponad 50.000km, a na orginale to napewno wiecej by bylo. :oldman:

Dj.1 - pogadaliśmy ostatnio to wiem, że u Ciebie 50 tkm na 1 zębatce nie jest niczym szczególnym. Po prostu 99% przebiegu robisz zapierdzielając b.szybko po autobahnach.
Dla całego przeniesienia napędu to są bardzo komfortowe warunki pracy - stałe obroty, stała prędkość, bardzo mało kierunkowych i wartościowych zmian obciążenia łańcucha. Do tego smarujesz go obficie scotem - że obficie to widać po całym tyle motura ;) Za to na sprzęcie nie widać raczej błota czy pyłu, więc pewnie napędowi też piach w zębach nie zgrzyta ;)
Luzy na wałku zdawczym nie mają jak się wypracować przy stałym i jednokierunkowym obciążeniu, a w takim tempie jakie utrzymujesz kilometry lecą jak woda z kranu, więc przebieg będzie pewnie jak w moim kardanie ;)

Napędy u chłopaków co ciorają maszyny po kiepskich (czytaj: krajowych) drogach (już nawet nie wspominam o terenie) raczej nie mają szans na takie przebiegi.
No i to tyle. :oldman:

Zdrowia!
:hello:

Pawel
24.05.2008, 22:54
Czy może ktoś wysłać mi ten artykuł ze ŚM. Może być zdjęcie, byle by dało się go przeczytać. Nie mogę sobie kupić bo nie mieszkam w Polsce
Z góry dzięki

Kazmir
01.06.2008, 14:27
Zapodaj mi adres nie ma jak u źródła :-)

Vooytas
01.06.2008, 15:02
Mogę też poprosić ?
wojtekklimek@tlen.pl
z góry dzięki

Kazmir
02.06.2008, 00:07
Jak możesz to potwierdź czy dotarło bo jestem na etapie konfiguracji poczty

Vooytas
02.06.2008, 06:42
Do mnie nic jeszcze.....

Kazmir
02.06.2008, 19:11
No dobra a teraz ???

rambo
02.06.2008, 20:24
jak ja cos pisze to tylko z wlasnego doswiadczenia ! podruba z polo mi wytrzymala ponad 50.000km, a na orginale to napewno wiecej by bylo. :oldman:
napisz jeszcze że przednia, to jak już dorosne i przestane sie wygłupiac bede kupował zebatki polo do afryki.. btw nie wiedziałem że użytkownicy AT wsadzają takie badziewie do moto ;)

Vooytas
03.06.2008, 14:02
Dzięki dotarło, mam komplet.
:bow:

Kazmir
03.06.2008, 14:28
Tak myślę że jak już to masz to może to udostępnić wszystkim gdzieś przyczepiając to na forum na pewno masz większe doświadczenie jak to zrobić jeśli są oczywiście zainteresowani

Vooytas
09.06.2008, 07:05
Kazmir, napewno są zainteresowani. Niewiem czy zauważyłeś jeszcze nigdy nawet zdjęcia nie wkleiłem.... nie że mi się niechce, nie potrafie poprostu:(:mur:
Może ktoś bardziej obcykany ma takie możliwości to prześle?? hę?

laska
02.08.2008, 15:18
oto zdjęcia
49

Panowie, przepraszam za odgrzewanie zdjęcia ale mam ważne pytanko. Jak mam oryginalną zębatkę taką jak ta na zdjęciu, to mam z jednej strony jakie wycięcie o kształcie prawie odpowiadającym zabezpieczeniu. Ale tylko prawie - czyli ja go tam nie wcisnę. Czy to wycięcie to tylko na śruby a zabezpieczenie idzie na gładką stronę zębatki? Pierwszy raz mam oryginalną i stąd pytanie. Dzięki za pomoc. W skrócie czy ta strona, która jest na tym zdjęciu to ta, którą będę widział po założeniu. Uff.
pozdr,
laska

rambo
04.08.2008, 20:38
tak laska :)

laska
04.08.2008, 23:25
I tak właśnie wczoraj założyłem. Poszedłem do domu, wypiłem piwko i znalazłem serwisówkę. Aż głupio, że człowiek o takie pierdoły się pyta, krzywdy nie chce Krasuli zrobić ;)

Arecki007
24.01.2009, 18:26
Chciałbym zapytać w sprawie wałka...
ostatnio nie miałem kiedy tego sprawdzić ale nadarzyła się okazja więc zciągnąłem osłonę, pomacałem jak to wygląda...i ruch zębatki na wałku okazał się...no właśnie i nie wiem czy to jest niewielki czy wielki...zami oceńcie, poniżej przedstawiam 2 zdjęcia z maksymalnym wepchnięciem zębatki w stronę silnika i odwrotnie...można ocenić po tym jak się ona rusza na wałku.

3717

3718

jakoże nie dawało mi to spokoju...pozatym chce wyczyścić ten cały syf który tam znalazłem, ściągnąłem zębatkę (15 minut siłowałem się z tymi śrubami ale się udało). Wałek ukazał mi się taki jak na zdjęciu poniżej...trochę rudawy ale chyba w miarę oka, proszę sami oceńcie:
3725
3726

Zębatka przy ściąganiu zeszła z wałka bez większego problemu więc mniemam że jest ona w znacznym stopniu wyrobiona? Czytałem na forum że nowa wchodzi ciężko na wałek...i teraz pytanie apropo niej...czy nadaje się ona do wymiany?

3722

....i czy jesteście w stanie rozpoznać jakiego to producenta jest zębatka?

3723

I ostania sprawa...zastanawia mnie jeden problem który znalazłem pod pokrywą...zębatka poruszałą się nie tylko wzdłuż wałka ale także na boki...tzn można było odchylić jej płaszczyznę lekko względem osi wałka i jak spojżałem na osłonę i ten gumowy element w nią wstawiony to chyba trochę za bardzo to wszystko lata wycierając wspomnianą wcześniej gumę...co o tym myślicie?:

3721


NO i nie krzyczcie tu na mnie że taki tam syf....pierwszy raz rozbierałem tam Hondę bo mam ją z miesiąc...więc pomału sobie ją oglądam a że nie stoi u mnie a w garażu kumpla który jest znacznie odgległy to niestety nie mam za bardzo na to wszystko czasu :( ...ale do wiosny jeszcze chwila została :)
Czekam na rady i opinie :)

Ropuch
24.01.2009, 18:54
Wałek minimalnie zjechany - ale minimalnie co widać gołym okiem. Przeglądnij pierwsze posty, popatrz na zdjęcia, a będziesz wiedział czemu.
Brudem też się nie przejmuj bo to prawie normalka w tamtym miejscu.
Zębatka jeszcze nie najgorsza (chyba AFAM), jeśli łańcuch jest dobry to wymień tylko ją z zestawu napędowego....wcześniej umyj wszystko i posmaruj pastą miedziową sam wałek.
Luz wzdłużny jest ok (po osi wałka)...załóż samą zębatkę na wałek (bez łańcucha), zapnij bieg i popatrz na luz prawo/lewo na samym wałku kręcąc zębatką.

dj.1
24.01.2009, 19:52
Masz szczescie walek wyglada jak nowy i nastepne 100.000km lekko na nim zrobisz . Luz o jakim piszesz nie ma znaczenia.

rambo
24.01.2009, 21:08
Chciałem coś napisać, ale Ropucha i Didżej wyczerpali temat :)

Arecki007
25.01.2009, 07:10
Fajno że tak pozytywnie jest...ale żaden z Was nie odniósł się do ostatniego zdjęcia...czy takie wyrobienie gumy na osłonie jest rzeczą normalną? I jak się sprawdza czy łańcuch jest oka? Tylko po tym na ile jest naciągnięty? Czy jakoś da się to ocenić po samych ogniwach?

dj.1
25.01.2009, 07:14
z tego co widze to zebatka jest zle zalozona te grube powinno byc od strony walka a nie silnika i moze dlatego ta guma tak poszla . :vis:

Arecki007
25.01.2009, 07:29
Podos kiedyś napisał:
"Dodal bym do opisów:

1. w ktorą stronę idzie zebatka zdawcza. Bo nie jest symetryczna. czyli ze idzie odsadzeniem do silnika."

To odsadzenie to tam gdzie zębatka jest grubsza czy tam gdzie jest ciensza. Bo u mnie w moto było tak że tą grubsza częścią była odwrócona do silnika, a zabezpieczenie przykręcone było do tej strony bardziej płaskiej "cienszej"

Arecki007
25.01.2009, 07:30
z tego co widze to zebatka jest zle zalozona te grube powinno byc od strony walka a nie silnika i moze dlatego ta guma tak poszla . :vis:
Czyli wg Ciebie na to grube powinno być zabezpieczenie przykręcane?

dj.1
25.01.2009, 07:55
Zabezpieczenie ma byc przykrecone na to grube na 100 % . Tak jest przy fabrycznie nowej AT.

Zając
25.01.2009, 09:47
Co do sprawdzenia łańcucha.Spróbuj odciągnąć łańcuch od tylnej zębatki do tyłu. Jeśli go odciągniesz to łańcuch jest wyciągnięty

podos
25.01.2009, 19:17
Zabezpieczenie ma byc przykrecone na to grube na 100 % . Tak jest przy fabrycznie nowej AT.

co znaczy grube? Masz tam napis "made in france" To według ciebie ma iść tym napisem do silnika? Czy odwrotnie?
Fabrycznie na zebatce od frontu jest guma...

Łancych pracujacy pod katem - będzie baaardzo krótko żył... Lepiej być pewnym jak to ma iść...

motormaniak
25.01.2009, 19:41
Msam w swojej taką zębatkę i wg mnie:
Ta zębatka która jest na zdjęciu jest grubsza od np Sunstara i JT o jakieś 2,5mm . Te "grube" powinno iść na zewnątrz , ale ta zebatka ma "kołnierz" z obu stron i w tym przypadku zakładasz na zewnątrz tam gdzie jest grubiej (nie jestem pewny czy z tej strony jest napis). A zabezpieczenie kup nowe (koszt 20 zł w hondzie). Twoje jest wyrobione. Nowe zabezpieczenie ma taką samą szerokość jak wycięcie w wałku zdawczym i jest przykręcone na sztywno do zębatki więc o luzie poosiowym nie powinno być mowy - przynajmniej dopuki sie nie wyrobi. Smar nakłada sie w tym miejscu po to żeby rdza nie zjadała frezu i wałka.

dj.1
25.01.2009, 19:48
na zdieciu widac ze made in france to jest to grubsze, i wlasnie do tego przykreca sie srubki z zabezpieczeniem.

podos
25.01.2009, 19:55
dobra, nie wiem, o co Wam chodzi. Wg Was, zębatka ma być bliżej czy dalej silnika, bo do tego się to sprawadza...

motormaniak
25.01.2009, 20:53
Tak- wygląda że napis ma być na zewnątrz. Zębatka ma być bliżej silnika. A zabezpieczenie wymienić. pozdr

podos
25.01.2009, 21:50
to oznacza, że już drugi łańcuch źle zakładam, źle też napisałem w wikipedii (odsadzeniem do motocykla) i wogóle daleko do wiosny.

chyba wypada poprawić...

rambo
25.01.2009, 22:31
Odsadzeniem nie do motocykla. Ale kiedyś założyłem odwrotnie i skos jaki powstaje jest niewielki :Thumbs_Up:

7Greg
25.01.2009, 23:03
to oznacza, że już drugi łańcuch źle zakładam, źle też napisałem w wikipedii (odsadzeniem do motocykla) i wogóle daleko do wiosny.

chyba wypada poprawić...

Kurcze, faktycznie odwrotnie napisałeś ;)

http://tarcu.com/Inne/At/AT00151.jpg

podos
26.01.2009, 12:07
O widzisz - tego w Heynesie nie widać tak ładnie. Nie tylko tak napisałem ale i zrobiłem.

I co się dziwić, ze mi DID wytrzymał 18 tys tylko? Idę obracać swoją. Dobrze, ze tylko do Miedznej i z powrotem pojechałem na nowym napędzie.

Dzieki i przepraszam za zamieszanie.

Afripedię poprawiam.

podos
26.01.2009, 12:13
Odsadzeniem nie do motocykla. Ale kiedyś założyłem odwrotnie i skos jaki powstaje jest niewielki :Thumbs_Up:

Dzieki.

Niewielki ale:

- lancuch lekko ociera o plastikową osłonę lańcucha.
- w innym miejscu wyrabia ślizgacze. Bede miał teraz 4 rowki.
- chyba jednak skraca żywot...

rambo
26.01.2009, 13:31
No mały żółty ludek nie być głupi ;)

Arecki007
26.01.2009, 15:50
No dobra to reasumując zębatka ma być szerszą częścią na zewnątrz...czyli musi być bliżej silnika :) Czyli tak jak oponę przednią tak i zębatkę miałem źle zamontowaną:dizzy: Dobrze że z wałkiem się nic nie stało :)...za radą motormaniaka zabezpieczenie wymienię no i oczywiście zębatkę...posmaruje sobie jakoś delikatnie od środka tą gumę farbą żeby sprawdzić czy otarcia które już mam nadal się będą pogłębiać...w sumie powinno pomóc przesunięcie zębatki bliżej silnika:confused: zobaczymy.
A czy ta moja zębatka przez to że jest szersza nie jest lepsza od pozostałych wymienionych powyżej producentów? Może warto założyć taką samą? Czy ktoś jest na 100% pewnien jakiego producenta jest ta zębatka? Bo skoro jest szersza to na większej powierzchni styka się z wałkiem więc zmniejsza to możliwośc "zjechania" wałka zdawczego...co o tym myślicie...i na jakich zębatkach najlepiej jeździć? (poza Hondowskimi)

O widzisz - tego w Heynesie nie widać tak ładnie. Nie tylko tak napisałem ale i zrobiłem.

I co się dziwić, ze mi DID wytrzymał 18 tys tylko? Idę obracać swoją. Dobrze, ze tylko do Miedznej i z powrotem pojechałem na nowym napędzie.

Dzieki i przepraszam za zamieszanie.

Afripedię poprawiam.

Miło że nie tylko mi się to odgrzanie tematu przydało ;)

Zet Johny
27.01.2009, 22:37
Mam zębatkę sunstara i rzeczywiście wypukła część ma iść na zewnątrz.
Po czym poznałem?
Zęby patrząc od wspomnianej wypukłej strony pochylają się w lewą stronę czyli w kierunku obrotu.
Zębatki innych firm mają coś takiego?
Pozdrawiam!

rambo
27.01.2009, 23:11
yyyyyyy....... W nowej są przechylone czy w używane......??

podos
28.01.2009, 10:09
Ja jeszcze sprawdzilem wszystkie stare swoje zębatki... I każda ma napisy na odsadzeniu - czyli na tej częsci, która po montażu pozostaje widoczna. Taka sama wskazówka jest zresztą w Heynesie, i jak widać na obrazku 7grega z niemieckiego manuala również.

ODSADZENIEM I NAPISAMI NA ZEWNĄTRZ

Franz
28.01.2009, 19:59
Ja tam nic nie chcę gadać, ale zawsze zakładam większym odsadzeniem
od strony silnika. Nie chodzi o Afrykę bo w Afryce nie zmieniałem :p
ale w innych motocyklach ociera łańcuch o obudowę.

Arecki007
28.01.2009, 20:59
Ja tam nic nie chcę gadać, ale zawsze zakładam większym odsadzeniem
od strony silnika. Nie chodzi o Afrykę bo w Afryce nie zmieniałem :p
ale w innych motocyklach ociera łańcuch o obudowę.
No jak? Przecież jak zakładasz większym odsadzeniem od strony silnika czyli napisy od strony silnika to właśnie wtedy łańcuch ma bliżej obudowy...bo jest dalej od silnika..dobrze Cię zrozumiałem?

Zet Johny
28.01.2009, 21:00
yyyyyyy....... W nowej są przechylone czy w używane......??

W używanej są pochylone, przy nowej też musiały być bo nie jest skatowana.

rambo
28.01.2009, 22:12
w nowej są symetrycznie i idealnie równe. Te pochylenie pojawia sie w takim razie w czasem :)

Arecki007
31.01.2009, 20:55
Wałek minimalnie zjechany - ale minimalnie co widać gołym okiem. Przeglądnij pierwsze posty, popatrz na zdjęcia, a będziesz wiedział czemu.
Brudem też się nie przejmuj bo to prawie normalka w tamtym miejscu.
Zębatka jeszcze nie najgorsza (chyba AFAM), jeśli łańcuch jest dobry to wymień tylko ją z zestawu napędowego....wcześniej umyj wszystko i posmaruj pastą miedziową sam wałek.
Luz wzdłużny jest ok (po osi wałka)...załóż samą zębatkę na wałek (bez łańcucha), zapnij bieg i popatrz na luz prawo/lewo na samym wałku kręcąc zębatką.

Wałek porusza się na zapiętym biegu nieznacznie...prawo/lewo kręcąc zębatką na boki przekręca się wałek o 1/16 obrotu...inaczej 1 ząbek zębatki :) Mam nadzieję że taki luz jest dopuszczalny?

Misza
31.01.2009, 22:13
Zależy czy ten luz jest względem wałka czy razem z wałkiem... jak już wiadomo, zębatka normalnie się rusza z wałkiem co jest wynikiem luzu w skrzyni.

a tak z innego tematu... czy miał ktoś już taką sytuację, że wałek był już lekko zjechany a jeździł dalej? Ile da się zrobić przebiegu mniej więcej? Kilkanaście tysięcy? Kilkadziesiąt? Silnik mam kurde dość nowy i chodzi przepięknie, tylko ten wałek.... jakby co mam stary silnik z nienaruszonym wałkiem to bym se zmienił na przyszłą zimę :)

sqmir
23.08.2009, 14:44
czy może ktoś z doświadczonych userów looknać na zębatkę - tzn na filmik pierwszy, czy luz skrzyni biegów nie jest za duży?

http://sqmir.homeftp.net/TA

generalnie to TA jest ..ale na forum Trampka nikt nie kwapi się z odpowiedzią. lato w pełni, chopy w polu:)

pałeł
23.08.2009, 21:01
eh tak w butach do obory ??

Kazmir
23.08.2009, 21:16
sqmir zapraszamy do powitalni ...........odpowiedź czeka:)

sqmir
23.08.2009, 21:38
witam. do powitalni już zawitałem. tam się pokajałem. odpuście Panowie:mur:

pałeł
23.08.2009, 21:49
wiesz co tematem wałka to juz zygam było o tym na tym obecnym forum jak i na starym czytanie nie boli, szukaj nie gryzie
jeśli nie wiesz jak jest dobrze daj zarobić mechanikom jest ich tu od groma

sqmir
23.08.2009, 21:57
jasne. przewertowałem fora dwa. albo za szybko i umknęło mej uwadze, albo tego info nie znalazłem nie pytam się o to co wiem. a o luz w skrzyni jedynie ..po to jest filmik. na wymioty bierz gastrolit.:Thumbs_Down:

puszek
23.08.2009, 22:50
Spokojnie Panowie.Nowy jest troche wyrozumiałości i cierpliwosci... na pewno sie dotrze.

tomozdyn
24.08.2009, 09:40
Luz na wałku zdawczym lub jak kto woli zębatki przedniej pod warunkiem że nie jest poosiowy (dopuszczalny) nie wyglada źle i daje się jezdzic ale może prowadzić do spustoszen w skrzyni.
Tak jak pisalem w wątku http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=3982 okazalo się:
1. rozpolowienie silnika nieuniknione:(:(
2. lozysko do wymiany rozsypalo się w drobny mak
3. uszkodzilo jeden z trybów na wałku zdawczym - do wymiany :(:(
4. profilaktycznie wymieniam drugie lozysko
MAM NADZIEJĘ ŻE AFRI BEDZIE READY JUZ NA WEEKEND.

Kazmir
24.08.2009, 21:30
No to witamy:)
Z tego co pokazałeś na filmikach wałek jest OK. Natomiast wymieniłbym płytkę zabezpieczającą - jej wyrobione ząbki powodują, że zębatka ma trochę luzu na boki. Można próbować ją odwrócić (jeśli tego jeszcze nikt nie robił)

sqmir
25.08.2009, 13:16
kazmir - dzieki za opinie. sprawdze jak to jest. kupilem nową zębatke w saloonie hondy (63 PLN za Sunstar:Thumbs_Up:) celem wymiany. jęzeli chodzi o luz na wałku prawo-lewo, czyli ten zły(jak zły cholesterol;) to nie wyczuwam.

zakladając ten watek chodziło mi o opine na temat luzu w skrzyni biegów, tzn krecąc zębatką prawo-lewo wg mnie ma dość dużą swobode ruchu nim załapie opór w skrzyni. THX

tomozdyn -
Luz na wałku zdawczym lub jak kto woli zębatki przedniej pod warunkiem że nie jest poosiowy (dopuszczalny) nie wyglada źle i daje się jezdzic ale może prowadzić do spustoszen w skrzyni.

o jakim luzie mowa? poosiowy dopuszczalny, moze prowadzic do spustoszeń. nie kumam. prosze wytłumacz mi prościej co miales na myśli.

tomozdyn
26.08.2009, 00:23
kazmir - dzieki za opinie. sprawdze jak to jest. kupilem nową zębatke w saloonie hondy (63 PLN za Sunstar:Thumbs_Up:) celem wymiany. jęzeli chodzi o luz na wałku prawo-lewo, czyli ten zły(jak zły cholesterol;) to nie wyczuwam.

zakladając ten watek chodziło mi o opine na temat luzu w skrzyni biegów, tzn krecąc zębatką prawo-lewo wg mnie ma dość dużą swobode ruchu nim załapie opór w skrzyni. THX

tomozdyn -

o jakim luzie mowa? poosiowy dopuszczalny, moze prowadzic do spustoszeń. nie kumam. prosze wytłumacz mi prościej co miales na myśli.
Sqmir, luz poosiowy czyli po normalnemu możesz lekko wepchnąć wałek i wyciągnąć. Kłopot zaczyna się wtedy kiedy wałek rusza się w każdej płaszczyźnie - możesz zatoczyć nim kołó o różnej średnicy

sqmir
26.08.2009, 22:16
:mur::mur::mur: . przecia mogłem na to wpaść:) dzięki!!

JarArt
29.08.2009, 15:56
Posiada ktoś jeszcze może ten artykuł z ŚM o tym wałku zdawczym. Będę wdzięczny gdyby ktoś przesłał na jartur@poczta@fm. Z góry dzięki....

ramires
30.08.2009, 23:41
JarArt - > Afripedia :) -> http://faq.africatwin.com.pl/Napisali_o_Afryce...

JarArt
31.08.2009, 19:46
Dzięki Ramires
Szukałem w Afripedii, ale ten dział ominąłem... nie wiedzieć czemu... :):)

Kazmir
31.08.2009, 21:39
Jeśli masz pytania związane z tym tematem - wal na priv'a

JarArt
31.08.2009, 22:38
Jeśli masz pytania związane z tym tematem - wal na priv'a


Z góry dzięki... muszę tylko sprawdzić czy tak faktycznie problem dotyczy również mojego moto. zębatka zdawcza jest już dość stara, nowa leży już w garażu, więc gdy założe to będzie wszystko jasne...

paku
01.09.2009, 12:53
A ja coś dołożę od siebie.

Ostatnio zmieniałem napęd u kumpla który od lat robi w moto i jak zakładał przednia zębatkę to powiedział tak:

"A teraz ci pokarze czego nauczył mnie kiedyś stary doświadczony mechanik."

i posmarował wałek i zębatkę smarem litowym /chyba/ - ja im wierze - obu.

podos
01.09.2009, 13:01
było juz, ludzie, poszukajcie.

http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=1777
http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=2008

thomas120381
05.04.2011, 20:43
Witam wszystkich
W sumie jest to mój pierwszy post (nie licząc powitalni) i niestety muszę wystartować z tak poważnym problemem.
Kilka dni temu zakupiłem swoje pierwsze moto, a jest nim TA XL600V z 93r, z przebiegiem 42tyś mil (około 68 tyś km). Z problemem postanowiłem zwrócić się na tym forum, ponieważ w temacie wałka i zębatki zdawczej o wiele więcej się dzieje.
W trakcie oględzin moto, stwierdziłem zbyt mocno naciągnięty łańcuch, po czym poprosiłem sprzedającego o jego poluzowanie. Niestety podczas całego zamieszania związanego z zakupem, przeoczyliśmy fakt zbyt naciągniętego łańcucha (jak się potem okazało bardzo istotny):mur:. Podczas powrotu do domu (ja jechałem autem, kolega prowadził moto), po przejechaniu ok 80 km, łańcuch się odezwał. Objawiło się to dość głośnym tyrkotaniem, a w szczególności na 3 biegu. Niestety nie mieliśmy możliwośći w żaden sposób poluzować łańcucha, z powodu braku odpowiedniego klucza jak i faktu że akurat była niedziela i wszelkie warsztaty pozamykane.
Szczęśliwym trafem udało nam się bezpiecznie dojechać do domu po przejechaniu 280 km z napiętym jak struna łańcuchem.
Zaraz po wprowadzeniu moto do garażu zabrałem się za oględziny całego napędu. Niestety łańcuch i zębatki, szlag trafił, natomiast najbardziej obawiam się o stan techniczny wałka. Zębatka zdawcza, po zdjęciu łańcucha dała się poruszać we wszystkie możliwe strony.
Sprawdzałem też luz na wałku poprzez wrzucenie biegu i poruszanie zębatką w prawo - lewo, luz jest wyczuwalny.
Poniżej zapodaje zdjęcie wałka
http://img13.imageshack.us/img13/5094/1001913q.jpg (http://img13.imageshack.us/i/1001913q.jpg/)
Prosił bym was o opinię odnośnie zużycia wielowpustu, czy wystarczy zakupić komplet zębatek i łańcuch, i będzie dalej chulać, czy już czas na poważniejszą naprawę.
Na jutro postaram się wrzucić lepszej jakości zdjęcia i może jakiś filmik skręcę odnośnie luzów.
Sprawa jeszcze jest taka, że jak docisnę zębatkę do końca, to luzu praktycznie nie ma, natomiast po przykręceniu tej blaszki zabezpieczającej, zębatka z blaszka swobodnie lata po całości wałka.
Nasówa mi się jeszcze jedno pytanie, w jaki sposób ta blaszka ma zabezpieczać zębatkę przed przesuwaniem się wzdłuż wałka i po co jest te wycięcie wokół na przedniej jego części (czyżby jakiś pierścień zabezpieczający tam jeszcze wchodził).
Z góry dziękuje za wszelkie opinie i pomoc.
[IMG]http://img13.imageshack.us/i/1001913q.jpg/]http://img13.imageshack.us/img13/5094/1001913q.jpg

next22
05.04.2011, 21:14
Kupić klej wypełniający i nową zębatke na klej będzie git.
Pewnie masz "zjedzone" blaszki przy zabezpieczeniu a one właśnie wchodzą w ten rowek wokół.
Jest na forum spory temat o naprawie tegoż problemu.

Transglobal
05.04.2011, 21:41
Ciekawe jak po 280 km z napiętym jak baranie jaja łańcuchem ma się łożysko wałka zdawczego ?:bow:

puntek
05.04.2011, 21:51
tak z Twojego opisu to tragedii nie ma wałek wygląda na styrany - ale zapewniam cię są na tym forum ludzie z większymi wyrobieniami :)

Co do latania zębatki te typy , tak mają, a zużycie wałka jeszcze to pogłębia, poszukaj wątku o klejach ( zapychaczach ) i będzie dobrze.
To czego się musisz obawiać to to czy naciągnięty na maxa łańcuch nie rozwlił samego wałka - a do tego dobrze by posprawdzać jak on sam se lata na boki i w inne przykre strony.

I jeśli się nie mylę (pewnie poprawią mnie mądrzejsi) to luzy na wałku powinny się objawiać zalewaniem oliwy gdzieś w dół :( jak tego nie ma to spoko

thomas120381
05.04.2011, 21:58
Ciekawe jak po 280 km z napiętym jak baranie jaja łańcuchem ma się łożysko wałka zdawczego ?:bow:
Właśnie łożysko ma się całkiem dobrze, sprawdzałem to próbując poruszać samym wałkiem na boki i wzdłużnie, ma tylko delikatny luz wzdłużny,z pewnością mniej niż 1mm.

Czytałem właśnie artykuł w Afripedii ze Świata Motocykli, i powiem szczerze że nie za bardzo widzi mi się takie klejenie i wycinanie klinów.
Raz że nie mam dobrego zaplecza jeśli chodzi o narzędzia dwa że różnie bywa jeśli chodzi o umiejętności. Byłbym niezmiernie szczęśliwy gdyby pomogło zakupienie nowego napędu i ewentualnie użycie samego kleju.
No nic, wrzucę jutro lepsze zdjęcia to się może okaże.

thomas120381
06.04.2011, 14:15
Zrobiłem dziś parę zdjęć i dwa filmiki. Jeśli możecie to oceńcie.
Luzy wałka, (nie ma tu praktycznie żadnych luzów na boki):
http://www.youtube.com/watch?v=xCoPGMhHtZg

Luzy na wałku po założeniu zębatki:
http://www.youtube.com/watch?v=Mi8ItIe0iSo

Stan wałka:
http://img838.imageshack.us/img838/5316/waeki.jpg (http://img838.imageshack.us/i/waeki.jpg/)

Tutaj martwi mnie to wyżłobienie wokół wałka, jest zbyt szerokie w stosunku do kołnierza blaszki zabezpieczającej.
http://img27.imageshack.us/img27/1586/zebatkanawalku.jpg (http://img27.imageshack.us/i/zebatkanawalku.jpg/)

Wielowpust w zębatce:
http://img200.imageshack.us/img200/7913/zebatkawsrodku.jpg (http://img200.imageshack.us/i/zebatkawsrodku.jpg/)

Oraz blaszka zabezpieczająca:
http://img12.imageshack.us/img12/1355/blaszkag.jpg (http://img12.imageshack.us/i/blaszkag.jpg/)

Poradzie panowie co to z tym dalej robić.:confused:

Henryk-Knox
06.04.2011, 15:10
to ze jechałes z napietym łancuchem nie uszkodziło wieloklinu na wałku najwyzej podmeczyło łozysko wałka , mysle ze sprzedajacy celowo tak naciągnoł naped zebys nie zauwazył luzu na zdawczym

dj.1
06.04.2011, 15:27
masz szcescie walek jest jeszcze w dobrym stanie na nastepne 50.000km lekko starczy :Thumbs_Up:

thomas120381
06.04.2011, 15:34
masz szcescie walek jest jeszcze w dobrym stanie na nastepne 50.000km lekko starczy :Thumbs_Up:

A to wyżłobienie na blaszkę zabezpieczającą nie jest za duże ?
Bo w sumie tak sobie pomyślałem żeby ewentualnie dać tam 2 blaszki, jedną nową a drugą tą starą, dobrze oszlifować pod wymiar i dać dłuższe śruby.
Sprawdził by się ten patent, kombinował już ktoś tak ?

dj.1
06.04.2011, 15:59
zmienil bym tylko zabezpieczenie , reszta naprawde bez obawy (potwierdzi ci to tu jeszcze duzo ludzi) zobaczysz ze po 10.000km walek bedzie wygladal tak samo jak teraz.

dery
06.04.2011, 19:38
http://www.youtube.com/watch?v=Mi8ItIe0iSo[/URL]



kup nowa zebatke i zabezpieczenie do niej i zrob filmik o luzach. to moim zdaniem rozwiaze problem - i moze byc ciekawe.

Lepi
22.05.2011, 11:35
Wymieniałem właśnie przed chwilą napęd i mam małe spostrzeżenie. Oryginalna zębatka siedzi na wałku idealnie. Można wręcz mówić o ciasnym pasowaniu. Nie jest to kwestia brudu bo po oczyszczeniu i przesmarowaniu jest tak samo. Natomiast zębatka "JT" wchodzi lekko i od razu wykazuje niewielki luz. Wysuwam hipotezę, że powodem niszczenia wałka w afrykach jest stosowanie zamienników zębatek. Jeśli w KTM będą mieli wybrane przełożenie to dla testu tam właśnie zamówię następną.

Dzieju
22.05.2011, 21:28
Oczywiście mogą występować minimalne różnice w dokładności wykonania poszczególnych modeli jak i danych sztuk.
Fajnie by było jak by robili zembatki "nadwymiarowe" tak jak np tłoki.

nicek27
22.05.2011, 21:50
Hm, a nie możnaby se samemu takiego czegoś w technologii rejli wykonać? Jakąś blaszeczke dać między zębate a wałek?:D

pałeł
22.05.2011, 21:50
toleracja wykonania to jedno ale nikt sie nie przyzna ze ma niska jakosc wykonania :) a pasowanie na wielowypuście to zawsze jest suwliwe tak mnie w szkole uczyli :) czyli coś koło H7

Lepi
25.05.2011, 15:08
To to, H7! A zębatka JT ma luz spoza typoszeregu :)

Dzieju
25.05.2011, 19:17
Tak się zastanawiam , czy może mając jeszcze dobry zdawczy nie można by go mocniej zahartować?
Wtedy to zębatka ulegała by zużyciu a wałek przez 300tyskm jak nowy.
Hartowanie zębatki odpada bo coś musi być miętsze żeby obydwa lelementy nie pękały.
Eksperymentował już ktoś z takim rozwiązaniem?
Dodam że mimo 185tyskm wałek mam jeszcze w dobrym stanie a nowa zębatka wchodzi na niego suwliwie niemal bezluzowo.
Po 12tyskm gdy przychodzi czas na wymianę przedniej jakieś luzy się pojawiają a wałek nadal w dobrej kondycji.
Oznacza to że materiał zębatki bardziej ustępuje ( no i tak ma być) ale nie zaszkodzi może mimo wszystko utwardzić wielowpust wałka.

pałeł
25.05.2011, 19:32
znasz gatunek ?? :)
żeby hartować to trzeba wiedzieć co :) ale po hartowaniu leci udarność
można próbować cyjanować i hartować indukcyjnie ale gra nie warta świeczki nowy wałek TAŃSZY

Dzieju
25.05.2011, 20:18
Niby tak ale chciałem poeksperymentować :)

Jaro-Ino
26.05.2011, 23:23
Azotowanie zastosuj, albo nawęglanie. Zachowany zostanie plastyczny rdzeń. Pobawić się zawsze można :P

elaiden
01.06.2011, 18:59
Dzis podczas czyszczenia łańcucha nafta postanowiłem zajrzec tez do zębatki przedniej ponieważ juz wcześniej czytałem ten temat wiec byłem ciekawy jak wyglada u mnie.

Zrobiłem kilka zdjec (sorry za jakość jak coś), pare oględzin i mam kilka pytań, dodam ze przeczytałem ten temat cały jak i na forum TA.

Najpierw zdjęcia:

http://img233.imageshack.us/img233/5406/img0369qs.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/233/img0369qs.jpg/)


http://img717.imageshack.us/img717/9047/img0371en.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/717/img0371en.jpg/)

http://img812.imageshack.us/img812/6954/img0373hb.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/812/img0373hb.jpg/)

Nie zdejmowałem ani zabezpieczenia ani zebatki bo nie chciałem nic popsuć :P Dlatego też tylko takie zdjecia.

Przebieg motoru to 14,600 jak oceniacie jej stan ?? Zębatka z tego co wycztalem to chyba jeszcze orginalna bo z tymi gumowymi tłumikami.

Dodam tez ze rusza sie troche w poziomie. Ale były głosy ze tak powinno byc i nie powinno wiec juz nie wiem ...

Łańcuch wyczyściłem tak jak na zdjeciach :P i tu następne pytanie, smarować/psikać to mam tylko tam gdzie np literki RK na jednej z blaszek sa ?? czy od gory tam gdzie miedzy blaszkami gumowe podkładki sa ??

Z góry przepraszam jeśli coś źle napisałem (śpiesze sie a chciałbym cos wiedzieć jak wróce :P) i za głupie pytania jeśli ktoś je za takie uwarza ... Dzieki

Dodam ze przed czyszczeniem nic mi nie terkotało jak cos itp itd, zobaczymy jak bedzie jak nasmaruje/popsikam :P

Lepi
01.06.2011, 20:26
Jak na tanią naftę to nieźle Ci wyszło ;)
Wszystko w porządku, nie ruszaj, jeździj!

yakuzsa
01.06.2011, 21:17
Dzis podczas czyszczenia łańcucha nafta postanowiłem zajrzec tez do zębatki przedniej ponieważ juz wcześniej czytałem ten temat wiec byłem ciekawy jak wyglada u mnie.

Zrobiłem kilka zdjec (sorry za jakość jak coś), pare oględzin i mam kilka pytań, dodam ze przeczytałem ten temat cały jak i na forum TA.

Najpierw zdjęcia:

http://img233.imageshack.us/img233/5406/img0369qs.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/233/img0369qs.jpg/)


http://img717.imageshack.us/img717/9047/img0371en.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/717/img0371en.jpg/)

http://img812.imageshack.us/img812/6954/img0373hb.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/812/img0373hb.jpg/)

Nie zdejmowałem ani zabezpieczenia ani zebatki bo nie chciałem nic popsuć :P Dlatego też tylko takie zdjecia.

Przebieg motoru to 14,600 jak oceniacie jej stan ?? Zębatka z tego co wycztalem to chyba jeszcze orginalna bo z tymi gumowymi tłumikami.

Dodam tez ze rusza sie troche w poziomie. Ale były głosy ze tak powinno byc i nie powinno wiec juz nie wiem ...

Łańcuch wyczyściłem tak jak na zdjeciach :P i tu następne pytanie, smarować/psikać to mam tylko tam gdzie np literki RK na jednej z blaszek sa ?? czy od gory tam gdzie miedzy blaszkami gumowe podkładki sa ??

Z góry przepraszam jeśli coś źle napisałem (śpiesze sie a chciałbym cos wiedzieć jak wróce :P) i za głupie pytania jeśli ktoś je za takie uwarza ... Dzieki

Dodam ze przed czyszczeniem nic mi nie terkotało jak cos itp itd, zobaczymy jak bedzie jak nasmaruje/popsikam :P


witam, jak jestes juz przy zdawczej to ja bym na twoim miejscu zajrzał z czystej ciekawosci na zdawczy, nic tam nie popsujesz:dizzy: i zaczniij myslec o zmianie zebatki pomimo ze z zewnatrz wyglada dobrze, wewnatrz juz ma swoje wychodzone patrzac po przebiegu( ale i tak jest Wzorowo wrecz:) , koszt nowej oryg.do przezycia a czesc newralgiczna i warto pilnowac. A i w kwesti smarowania lancucha im prosciej tym lepiej ja robie tak pedzelek, hipol i szerokim gestem po łancuchu( systematycznosc wskazana poki sie nie dorobi olejarki czlowiek) Ale mozesz rownie dobrze to wszystko olac co napisałem i dzidowac po rozstajach i bezdrozach. kropka. Ps. Najwazniejsze co powinienes z tego wywodu wyniesc to to, ze i nie ma głupich pytan :) Dobrze jest raz na jakis czas odgrzac zimnego kotleta, czyz nie panowie ? łancuch , zebatki, wpusty, wypusty , odpusty i dopusty,:) bo kotlet w menu MUSI!! być

elaiden
01.06.2011, 23:29
Dzięki Panowie za odpowiedzi a jeszcze bardziej ze sa pozytywne dla mnie :P
To był moj pierwszy raz wiec sie ciesze :P a zużyłem ze 100 mln tylko z "pół litra" :P Tania dobra nafta musi :P
Z tym kotletem w menu to wiesz jak pisales musi byc ale nie kazdy lubi :P
Pisalem tez na forum TA, tam w jednej odpowiedzi powiedziano ze zrobi drugie 15 tys :P wiec jak z ta zmiana :P? W sumie nie podwazam zadnej opcji ale myslalem na nastepny sezon zmienic profilaktycznie i tak i tak :P

Jaro-Ino
02.06.2011, 01:24
Jak Ci zależy na zdrowiu trampka i myślisz o nim na długie lata oraz lubisz jak wszystko jest ok w sprzęcie to wymień. Zaleca się wymianę zębatki co 10 tys, w celu ochrony wałka. Jeśli lata się po asfalcie okres ten można przedłużyć. Montuje się na paste odporną na wysokie naciski (molibdenową? jest to opisane gdzieś tu na forum) i cieszysz się niezniszczonym wałkiem długie lata.

yakuzsa
02.06.2011, 01:25
do eleiden. Ale jezeli jestes w knajpie ( a my chodzimy Tylko do dobrych Knajp ;)i zamawiasz kotleta bo na foto w Menu wyglada zajeb**sie, ale kelner delikatnie Ci sugeruje zebys jednak zmienił zamówienie bo kotlety sa dziś juz po terminie, to sie nie upieraj ze zjesz jednak tego kotleta, zmień zamówienie.

jaro-ubiegłes mnie, napewno pomazanie wałka molibdenowa chroni przed wzerami rdzy jakie moga tam powstac. I tyle w tym temacie.

elaiden
02.06.2011, 12:33
O wczesniejszy nie dbalem ale o ten to dbam jak tylko moge ;P temu tak pytam o te kotlety itp ;)

aciu
03.06.2011, 13:25
Podrzuci ktoś namiary na nowy wałek zdawczy do RD07?? Jeśli już buszujemy w temacie. Mój ma luzy jak kolega założyciel postu, trapi mnie to bo zębatka też do dupy i co tera....dwójka wyskakuje, w lagach stuki puki, wałek wygwizdany....chyba najpierw wałek a potem zakukać do skrzyni co? Co z tego że zrobie tę dwójkę jak będę miał wałek wydymany i na nim luzy.

Podacie jakiś namiar??

Misza
03.06.2011, 13:50
Jak skrzynia to i wałek, nie wiem czemu miałbyś robić to w dwóch etapach :). Szukaj silników na części, ktoś z forum miał ostatnio zatarty z czwórki na sprzedaż.

Ja mam taki silnik z dobrym wałkiem i 95% skrzyni ale nie oddam :)

majki
03.06.2011, 14:00
Silnik sprzedaje Olek, ale wałek ma średni.

Nowy wałek kosztuje ok. 700zeta i jest NOWY. Sprawdź sobie na motorista.pl ;)

aciu
03.06.2011, 22:22
W pracy mieliśmy taki numer że gościu zapomniał wyłączyć blokadę mechanizmu różnicowego w ładowarce (Liebherr L510 8ton) i na asfalcie załatwił półosie. Mam tu niedaleko takiego magika który dorobił nam półosie (z czego jedna waży ponad 15kg) i maszyna już czwarty rok śmiga bez problemu. Może na wzór z zębatki dorobi mi frezy w wałku. Zmierzy twardość, zahartuje odpowiednio i będzie ganz nowe. Warto zapytać bo za dorobienie takiego wałka to myślę nawet 100zł nie skasuje, góra 80.

Mój wałek :] oraz zębatka wyglądają tak :

podziwiajcie :vis:

aciu
03.06.2011, 22:51
up up

hans
04.06.2011, 09:16
Mój wałek :] oraz zębatka wyglądają tak :
podziwiajcie :vis:
nową zębatke złóż na klej i zapomnij o problemie

aciu
04.06.2011, 09:45
Na loctite? Mówisz że to załatwi te luzy? nie są duże ale luz dalej będzie świechtał frezami a jak jest ciasno to zawsze lepiej :) wiadomo:D

Łańcuchowi to bez różnicy czy zębatka jest nowa czy wytarta wraz ze zużyciem łańcucha?

Jaro-Ino
04.06.2011, 10:15
Mam 2 razy bardziej zjedzony wałek, zębatka poszła na loctite i zabezpieczenie jest niepotrzebne. Zębatka siedzi jak przyspawana.

aciu
04.06.2011, 11:38
A łańcuchowi zmiana zębatki będzie bez różnicy? Tylna jest fertlich tylko ta przednia straszy... pogłoski mówią że łańcuch dociera się pod zębatkę...nie wiem.

Ronin
04.06.2011, 12:13
Mam 2 razy bardziej zjedzony wałek, zębatka poszła na loctite i zabezpieczenie jest niepotrzebne. Zębatka siedzi jak przyspawana.

jakie oznaczenie loctite'a?

raf
04.06.2011, 13:49
Loctite Superior Metal Hysol 3478 A&B
program naprawy wałów http://www.loctite.pl/plp/content_data/87541_Katalog_Waly_wersja_poprawiona_11092006.pdf
dla leniwych - strona 7 na dole i 8 w prawej kolumnie tabeli

Taki.

aciu
04.06.2011, 19:26
No proszę, dzięki za podpowiedź :] więc teraz wymiana zębatki. Ciekawe czy łatwo to potem ściągnąć :P

Jaro-Ino
04.06.2011, 22:33
Taki.

Dokładnie.

ferolo
06.06.2011, 12:54
witam a mam pytanie właśnie jestem przed zmianą napędu u mnie wałek jest w dobrym stanie. Nie ma jakiś niepokojących objawów a przebieg mam już 130 tys, tu moje pytanie słyszałem gdzieś że przed wymiana zębatki przydało by się zastosować jakiś smar/pastę aby to zabezpieczyć dodatkowo tylko jak on się nazywa czekam na wiadomość pozdrawiam

rambo
06.06.2011, 12:56
Smar miedziany :Thumbs_Up:

Tymon
06.06.2011, 14:50
Miedzuany? A nie molibdenowy?

ferolo
07.06.2011, 19:37
a więc w końcu jaki bo dziś już miałem kupić miedziany ale znalazłem coś takiego jak motor -life smar plastyczny do łańcuchów czy odpuścić sobie coś takiego tylko kupować miedziany i tyle

badiss
07.06.2011, 19:46
Ja smaruje MOBILITH SHC 220, podobno zawiechy w F1 tym smarują:) Myśle, że spokojnie może być miedzian, grafitowy, molibdenowy, litowy byle by był :)

ferolo
07.06.2011, 20:27
I co z tym dalej wystarczy tylko nałożyć na wałek zdawczy i założyć zębatkę i tyle ?

Jaro-Ino
07.06.2011, 23:18
Smar powinien być odporny na ścinanie, taki, który pod wpływem obciążenia robi się bardziej gęsty. Tylko wtedy siła odśrodkowa nie wyrzuci go z wałka. Zaglądałem często na zdawczy i wiem, że grafitowy lub miedziany znika z wałka w momencie, za to brudzi wszystko dookoła niemiłosiernie.

pałeł
07.06.2011, 23:50
Smar powinien być odporny na ścinanie, taki, który pod wpływem obciążenia robi się bardziej gęsty. Tylko wtedy siła odśrodkowa nie wyrzuci go z wałka. Zaglądałem często na zdawczy i wiem, że grafitowy lub miedziany znika z wałka w momencie, za to brudzi wszystko dookoła niemiłosiernie.
a istnieje takie cudo ??

Jaro-Ino
08.06.2011, 00:02
Istnieje i to było przytaczane nawet na forum. A ostatnio pisałem zaliczenie z olejów i smarów, więc przyswajałem taką wiedzę również :D

king3
08.06.2011, 06:00
Istnieje i to było przytaczane nawet na forum. A ostatnio pisałem zaliczenie z olejów i smarów, więc przyswajałem taką wiedzę również :D

m.in takie coś http://www.liquimoly-sklep.pl/product-pol-5116-LM-47-Langzeit-Fett-MoS2-Liqui-Moly-3510-Opakowanie-0-1L-Dostepne-opakowania-01L-0-4L-1L-5L-25L-.html

ferolo
11.06.2011, 12:51
a zapytam tak jak kupiłem takie coś jak smar do przegubów MoS2 to będzie dobre bo z tego co czytam na opakowaniu że powinien być oki ale wolę zapytać specjalistów i ewentualnie wymienić
smar to motor life



Mam problem i pytanie ,dzisiaj zmieniałem cały napęd zakupiłem odpowiedni sprzęt oraz odpowiedni smar do tego .Ale do sedna po rozebraniu zębatki patrząc na luz niby wszystko było w porządku .Ale tu właśnie ,pojawił się ale zaprzyjaźniony kumpel z forum który zauważył ,że mam dziwnie duży luz po osi na boki nie ma wcale tylko po osi czy to już wałek uszkodzony czy po prostu zabezpieczenie jest wyrobione nadmieniam że nie zmieniałem go bo uważałem że jest dobrze .
Czekam na wiadomość i pozdrawiam

Jaro-Ino
14.06.2011, 21:26
Zrób zdjęcie zabezpieczenia to będzie wiadome czy jest wybite czy nie. Zabezpieczenie wymienia się co 2-3 zębatki zależnie od zużycia. Warto tego dopilnować, żeby nie dawać dodatkowej możliwości zębatce na wybijanie wałka.

mmax
26.06.2011, 16:49
PANY PORADY CHCĘ!
najpierw obejrzyj:
oWuusPbP7bE

i teraz proszę o merytoryczne komentarze.
dostęp do łożyska jest tylko od wewnątrz?

sambor1965
26.06.2011, 16:52
tylko od wewnatrz. Niestety masz robote...

aciu
26.06.2011, 17:57
no to łożyskiem już nazywać nie wypada.

daniel_87
26.06.2011, 19:59
Niestety tak wyglądają efekty naciągania łańcucha wg szkoły haynesa, czyli nieświadomy użytkownik sobie naciąga łańcuch i nie wie o tym że podczas jazdy jego łańcuch wygląda jak struna gitarowa. Niestety wymiana wygląda tak jak mówiłem przez telefon, silnik w totalny mak. To już przy okazji generalny remont możesz zrobić.

motomysz
18.02.2015, 17:05
Panowie czy moglibyscie luknac okiem i ocenic stan tego walka. Prosze o komentarze.

gruby
18.02.2015, 18:35
Cały wałek powinien wyglądać tak jak początek wałka ,sam oceń:)

RAVkopytko
18.02.2015, 18:38
ja bym zebatke przyspawał ,na ten sezon ;)

magicl
18.02.2015, 18:41
ja bym zebatke przyspawał ,na ten sezon ;)

Ja bym ten sezon odpuscil i zaczal remont silnika :D

bicio
18.02.2015, 18:48
A ja miałbym to w dupie tylko kupił dobrą zębatkę i śmigał, wiosna za pasem :)
Jak inne części silnika nie wykazują agonii to jest duża szansa, że ten wałek dotrwa do szczęśliwego końca innych podzespołów.

gruby
18.02.2015, 18:51
No aż takiej tragedii nie ma , zastosował bym klej i po sprawie , poszukaj ten temat z klejem już był wałkowany :)

motomysz
18.02.2015, 19:05
no to malo optymistycznie... A co powiecie na to. Na pierwszym zdjeciu stara zebatka afam, powiedzmy ze pasuje, miala luzy na walku zreszta widac szczeliny na wielowypuscie. Tego nie rozumiem, nowa zebatka sunstar(pomijam fakt ze odwrotnie nasadzona do przymiary) i zupelnie niespasowana nawet na czesci nie roboczej. Łota fak :mur:

NUROFEN
18.02.2015, 19:07
to jak prawidłowo powinno się naciągnac łancuch?
ja stawiam na bocznej i w srodku pod slizgiem od dołu napinam łańcuch w kier wahacza. Delikatnie dotyka.
Wasze sugestie , a może jak ma być poprawnie?

fassi
18.02.2015, 19:28
Adasko, jesli jezdzisz na bocznej stopce to dobrze ustawiles ;)

Postaw motura prosto nakolach, usiadz na niego, niech pasazer jeszcze usiadzie i ma byc luz na lancuchu. Ile? Ja mam 3 cm

Ropuch
18.02.2015, 19:28
Sunstar MEGAHUJOWO spasowana jak widać, AFAM mucha nie siada :)
Poszukałbym nowego Afama, tą oddał i wkleił zębatkę na klej, powinno być git - wiem kto właśnie kupił odpowiedni klej dwuskładnikowy, ma podobną sytuację jak Ty tyle tylko, że w Trampku :)
Wałek zabił przebieg/kiepsko naciągany łańcuch znaczy napięty jak baranie jajca/albo brak wymiany zębatek !!!

Fihu, właśnie to miałem na myśli !!!

Fihu
18.02.2015, 19:31
Albo zbyt dobrze naciągnięty łańcuch

Thorgal77
18.02.2015, 21:11
sunstar przynajmniej u mnie dobrze dolega... zdjęcie "motomysz" troche przekłamuje - mianowicie - czarne miejsca

czarne miejsca to cień i dlatego wydaje się ze nie ma tam materiału zębatki... mam wałek wyciągnięty z trampka i zrobie przy okazji fote.

Łokciu
18.02.2015, 21:48
Tu już było http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=22916&highlight=zebatki

motomysz
18.02.2015, 21:51
sunstar przynajmniej u mnie dobrze dolega... zdjęcie "motomysz" troche przekłamuje - mianowicie - czarne miejsca

czarne miejsca to cień i dlatego wydaje się ze nie ma tam materiału zębatki... mam wałek wyciągnięty z trampka i zrobie przy okazji fote.

:dizzy: swir paleta! sam juz nie wiem! W poniedzialek jade na garaz, musze to sam zweryfikować! Thorgal mozesz miec racje!:D

motomysz
18.02.2015, 22:10
Tu już było http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=22916&highlight=zebatki
Lokciu juz to dzisiaj przerabialem :) tyko pasowanie tej zebatki(o ile rzeczywiscie tak jest) bije wszystkie na leb we wskazanym przez ciebie watku. Pozdro!

Mallory
18.02.2015, 22:54
Lokciu juz to dzisiaj przerabialem :) tyko pasowanie tej zebatki(o ile rzeczywiscie tak jest) bije wszystkie na leb we wskazanym przez ciebie watku. Pozdro!

Z podobną zębatką, może trochę lepszą (zdjęcie można znaleźć gdzieś na forum) dałem Technicoll Super Metal + zębatka orginał Honda (nie miałem wtedy Locktite 3478). Po 7 tyś. jazdy zębatka siedzi jak przyspawana. Oczywiście + zabezpieczenie nowe.

Genek
21.02.2015, 00:13
Adasko, jesli jezdzisz na bocznej stopce to dobrze ustawiles ;)

Postaw motura prosto nakolach, usiadz na niego, niech pasazer jeszcze usiadzie i ma byc luz na lancuchu. Ile? Ja mam 3 cm

dokładnie tak jak Fassi mówi. Ja sprawdzam za każdym razem jak pakuje kufry i pasażerkę.

Dzieju
21.02.2015, 21:57
Żeby się nie bawić w pomiar miarką lub na oko 3 cm proponuję proste rozwiązanie.
Jeśli jeżdżę sam sadzam jedna osobę i sprawdzam czy łańcuch dotknie mi od dołu samego końca ślizgu wahacza.
Przy większym/pełnym obciążeniu od tego nastawu odpuszczam jeden dołek.
Jak nie mam kogo posadzić to sam sobą obciążam kanapę i kontroluję dotykanie łańcucha do ślizgu.
Ot cała filozofia.
Na łańcuchu mam coś ponad/ok 35 tys i od nowości podciągnięty o 3 dołki więc chyba to działa.

ArtiZet
14.05.2018, 20:16
mam z jednej strony jakie wycięcie o kształcie prawie odpowiadającym zabezpieczeniu. Ale tylko prawie - czyli ja go tam nie wcisnę. Czy to wycięcie to tylko na śruby a zabezpieczenie idzie na gładką stronę zębatki?
Kurde podpowiedzcie bo mam zagadkę. Z tego co laska pisał to płaska powierzchnia zębatki OEM z guma idzie na zewnątrz a to jakby wycięcie odpowiadające grubości zabezpieczenia od strony silnika....ale u mnie jakiś Szwajcar założył to odwrotnie i nie mam pojęcia jak wcisnal to bo ja lekko nie moge więc jak ma być ?
W 7ce kiedyś zminialem ale nie pamiętam.

Mallory
14.05.2018, 20:31
Napisami na zewnątrz. Wcieciem w gumie do wewnatrz

ArtiZet
14.05.2018, 20:35
Napisami na zewnątrz. Wcieciem w gumie do wewnatrz
Oki dzięki czyli Szwajcarzy też się mylą :)

tajbej
14.07.2018, 12:33
czy ma ktoś do sprzedania lub wie gdzie kupić zmodyfikowaną przednią zębatkę do RD7A,

Mallory
14.07.2018, 16:54
czy ma ktoś do sprzedania lub wie gdzie kupić zmodyfikowaną przednią zębatkę do RD7A,
Pokaż wałek. Może wkleić lepiej..

Szok
14.07.2018, 19:59
Takie coś makarony wymyśliły.

https://kkbike.it/en/kit-transmission/134-sprocket-superpinion-africa-twin-750-8053830250116.html

Parę osób do trampka założyło i chwalą.

KORNIK
14.07.2018, 20:18
Tak tylko przy wyrobionym wałku całą siłę przenosi kilka mm.

Mallory
14.07.2018, 21:07
Takie coś makarony wymyśliły.

https://kkbike.it/en/kit-transmission/134-sprocket-superpinion-africa-twin-750-8053830250116.html

Parę osób do trampka założyło i chwalą.

Może być, ale do tego jeszcze Locktite....::)))

Dzieju
15.07.2018, 10:09
Takie coś makarony wymyśliły.

https://kkbike.it/en/kit-transmission/134-sprocket-superpinion-africa-twin-750-8053830250116.html

Parę osób do trampka założyło i chwalą.
Do dobrego jako profilaktyka może i podziała ale do wykończonego to i tak raczej wklejanie.

sajmon70
15.11.2018, 08:14
Panowie chce wymienić ten wałek ale jak już bym to zrobił to najlepiej już gwintowany z nakrętką, czy ktoś zamawiał z Ukrainy ten wałeczek? U mnie nie zabardzo to wygląda��

Mallory
15.11.2018, 15:28
Panowie chce wymienić ten wałek ale jak już bym to zrobił to najlepiej już gwintowany z nakrętką, czy ktoś zamawiał z Ukrainy ten wałeczek? U mnie nie zabardzo to wygląda??

Sajmon... po pierwsze primo - pokaż cały wałek, niby tu coś widać, ale jednak... żeby zębatka zeszła z wałka trzeba łańcuch zdjąć - minuta roboty jak już masz tak rozebrane. Wtedy dopiero diagnoza.
Po drugie primo - jeżeli wałek nie jest dramatycznie wyjechany, to porządne wklejenie załatwi sprawę - będziesz co 20-25 tyś ściągaczem zdejmował i wklejał nową zębatkę - a ewentualny remont jak się coś jeszcze w silniku skończy np. pierścionki - zapętlając trzeba zobaczyć dokładnie jak wygląda wielowypust.

sajmon70
15.11.2018, 16:12
Wiesz każdy motocykl co kupowałem zawsze rozbierałem 😁 chce być pewny że dojadę bez obaw w miejsce docelowe 😀 już jestem w trakcie wyciągania silnika, będę fotki z remontu wklejał.
Już klijenta robiłem czterocylindrowe motocykle i tam kwoty były dosyć duże, ja swoją afrika zrobiłem teraz około 1000km i oleju nie wzioł także zobaczymy jak silniczek😀, już narazie uszczelki zamówione jak narazie później łożyska i wałek ma być za trzy tygodnie,

sajmon70
15.11.2018, 21:36
Zębatka wyrabana jak smok😁 silnik już rozbieranie i łańcuszek napędu pompy olejowej luźny tak że mógł by spaść masakra

apex
16.11.2018, 07:38
Umyłbyś wałek do zdjęcia bo słabo widać...

sajmon70
16.11.2018, 15:32
Już motorownia wyjęta 😀, teraz rozbiórka i będziemy patrzeć co wymieniać oprócz walka zdawczego, na pewno łożyska, głowicę będziemy robić 😁

sajmon70
16.11.2018, 15:35
Afrika goła😁

Mallory
16.11.2018, 16:35
Wałek wiemy jak wygląda.
Jaką ma kompresję silnik?
Jak są wysunięte napinacze rozrządu?
Czy znasz przebieg czy raczej nie?
Jak wygląda motocykl - w powitalni napisałeś, że zakupiłeś w tym roku afrę 93... wiec raczej przebiegu nie znasz oraz sposobu użytkowania, ale można co-nieco po wyglądzie powiedzieć.
Pytam z ciekawości ciekawości nie licząc na szybką odpowiedź bo wiadomo, że kompresji być może nie mierzyłeś a napinaczy jeszcze nie widać...

sajmon70
16.11.2018, 22:57
Kompresji nie mierzylem aczkolwiek zrobiłem ponad tysiąc kilometrów i oleju nic nie wzioł, nie kopcił i odejście ma dobre.
Mam faktury świadczące o tym że w 2017 były zmieniane opony i rzeczywiście są nowe, klocki hamulcowe przód i tył i olej z filtrem.
Generalnie bym silnika nie robił ale ten wałek mnie denerwuje przy okazji łożyska wszystkie zmienie, sprzęgło chodzi rewelacyjnie i widać że jasne jest nie przypalone, generalnie w dobrym stanie jak narazie 😀 a po czym poznać jak mocno są wyciągnięte ślizgi ? Bo ślizgi z prawej strony już widzę z lewej jeszcze nie. Jedynie co widzę że łańcuszek napędu pompy jest bardzo luźny i go wymienię a rozrząd w razie konieczności, jutro silnik dalej rozbieram

Dzieju
17.11.2018, 08:13
Kompresji nie mierzylem aczkolwiek zrobiłem ponad tysiąc kilometrów i oleju nic nie wzioł, nie kopcił i odejście ma dobre.

Generalnie bym silnika nie robił ale ten wałek mnie denerwuje .....
Jak dla mnie wyjęcie zupełnie nieuzasadnione.
Na takim wałku wklejając zębatki można jeździć wiele lat.
Silnik działał dobrze , jak wspomniałeś, złożony fabrycznie .... tym bardziej nie rozumiem tak podjętej decyzji.
Ale to twój silnik i twój wydatek na wymianę dobrych części które pewnie będzie ci szkoda zostawiać w silniku skoro będą na wierzchu.
A mogłeś kasę do zbiornika wlać.
Co kto lubi :)

sajmon70
17.11.2018, 11:18
Wiesz może i szkoda ale ten wałek nie dawał mi spokoju, ponad połowy zębu zużyte na każdym frezie, chce spróbować tego wałku z Ukrainy na nakrętkę, przetestuje i zobacze.
Przebieg licznikowy to niby 62.000 km ale wątpię ja nigdy nie wierzę w te przebiegi ja podejrzewam bardziej 162.000😀 moja sugestia.
Ramę chce zabezpieczyć odmalować łożyska kół, główki ramy itd.
Tarcze hamulcowe wyglądają bardzo dobrze jak nowe żadnego rantu klocki nówki a dociski już zregenerowalem, także prace powoli idą 😀Jestem mechanikiem w sumie samochodowym ale od 8 lat naprawiam też motocykle i uważam że africa jeżeli chodzi o części nawet orginalne nie są aż tak drogie porównując inne motocykle cztero- cylindrowe

Franz
19.11.2018, 14:24
Nowy wałek można kupić za 134 funty + wysyłka
z UK - Rugged Roads
Do niedawna był dostępny na ebay za 79 funt

p@wel
06.02.2019, 20:40
Odgrzewam wałkowany do znudzenia temat, ale znalazłem w mojej opinii coś ciekawego i może komuś się przyda. Jeśli gdzieś już było - proszę o wyrozumiałość :)
Czy ktoś z Was stosował / stosuje przedstawione na zdjęciach z linku rozwiązanie ustalenia koła zębatego na wałku zdawczym? Ciekawa koncepcja naszych zachodnich sąsiadów - zabezpiecza wielowypust przed wybiciem przez zbyt luźno spasowane koło w przypadku dobrze utrzymanych wałków, a w tych wytłuczonych zmusza koło zębate do pracy współosiowo z wałem, nie pogłębiając destrukcji. Oceńcie sami :)

https://www.motorradonline.de/test/die-honda-xrv-650-africa-twin-im-einzeltest.444897.html

Dubel
06.02.2019, 20:54
Ale jaki to ma sens, co to ma dawac?

Krop
07.02.2019, 18:14
Z podobną zębatką, może trochę lepszą (zdjęcie można znaleźć gdzieś na forum) dałem Technicoll Super Metal + zębatka orginał Honda (nie miałem wtedy Locktite 3478). Po 7 tyś. jazdy zębatka siedzi jak przyspawana. Oczywiście + zabezpieczenie nowe.

Zastanawiam się czy smarowałeś klejem podgrzany wałek ,e..... chyba na zimno i później wszystko podpiec co hm?
Gdzieś pisałeś że grzanie wskazane:umowa: tak więc:bow:.....
Ps wklejam kkbike na lekko zużyty wałek ....

Mallory
08.02.2019, 00:26
Zastanawiam się czy smarowałeś klejem podgrzany wałek ,e..... chyba na zimno i później wszystko podpiec co hm?
Gdzieś pisałeś że grzanie wskazane:umowa: tak więc:bow:.....
Ps wklejam kkbike na lekko zużyty wałek ....

Wszystko proste i działające. Procedura opisana.