PDA

View Full Version : Gilera rx Arizona 125 problem z iskra


fabrizio13
22.11.2012, 11:39
Hej chłopaki jak w temacie mam dziwne zjawisko więc proszę o pomóc :bow:
Zakupiłem kilka dni temu Gilera rx 125 z 1989 rok. Wszystko jest w jak najlepsze w porządku kompresja jest pali od pierwszego kopa paliwo dostaje olej jest ale jak pochodzi trochę więcej niż 20 min gaśnie. Z tego co ja mogłem zauważyć to jest to ze brakuje iskrę dziwne jest to ze wystarczy kilka minut i znowu odpala jak by niby nic się nie stało :mur::mur::mur: Jeszcze jedno już zlokalizowałem gdzie ma cewkę i moduł do niego ale nie wiem jak ich sprawdzić ???? Moduł rano jak stanęła było letni czy tak ma być ??
To ma być motor na miasto i od czasu do czasu dla żonę więc nie musi być super mocne ale tez mi nie bawi pchania go za każdym razem :mad::mad:
co mam sprawdzić w pierwsze kolejności ??? i jak to się robi ???
Każda pomóc jest mile widziana Grazie mille :D:D:D

KORNIK
22.11.2012, 16:53
Najprawdopodobniej kończy się żywot cewki ale może to też być wina modułu, tak że od tego bym zaczął.

KML
22.11.2012, 20:00
Miałem kiedyś podobny problem w Aprilli RX , sprawdź połączenie przewodów z cewkami.
U mnie były na jednym z lutów jakieś mikro pęknięcia od wibracji, jak moto było zimne to zwierało jak się rozgrzało to przestawało kontaktować i iskra zanikała.
Zlutowałem to na nowo i było OK.

Kazmir
22.11.2012, 20:33
Miałem identyczną sytuację w Xl-ce. Gdzie "dokładnie" siedzi moduł?

matjas
22.11.2012, 22:06
Kazmir - w XLi to typowa usterka.
a w Gilerze to również stawiam na koniec elektryki - niestety z używką może być kłopocik a nowa to pewnie chore $$

nicek27
22.11.2012, 22:36
Podmieniałeś świece na jakąś inną? W Cagivowni tak miałem, że paliła i wszystko cud, a gdzieś obroty nie te, w końcu odcinka i kuniec.
To był ostatni raz kiedy kupiłem świece NGK.

fabrizio13
22.11.2012, 22:54
Tak tak świeca zamieniałem ale nadal nie było iskrę myślę ze faktycznie zacznę od sprawdzania kabli i wtyczki a potem spróbuję zamienić moduł. nie wiem czy on powinno być ciepły jak pracuję.:confused: Ciekawy czy nie dopasowuję coś od skutera ?? Kazmir moduł jest na ramię pod zbiornikiem blisko głowice
Dzwoniłem dzisiaj do poprzedniego właściciela i zapewniał mi ze on nic o tym nie wie :lol19::lol19:
A tak na marginesie wole lepiej pchać Gilere (120 kg) niż jak kiedyś Afrike (236kg) nawet się nie pociłem :lol19::lol19: lata praktyki z Afrika robią swoje ;)

slafo
22.11.2012, 23:05
dla lubiących grzebać samemu http://zaplon.pl.tl/S%26%23322%3Bawek-z-L%26%23281%3Bborka-zap%26%23322%3Bon-CDI-do-silnikow-2-suwowych.htm

Kazmir
24.11.2012, 21:00
moduł jest na ramię pod zbiornikiem blisko głowice
No to pewnie ta sama usterka.

KORNIK
25.11.2012, 19:46
nie wiem czy on powinno być ciepły jak pracuję.:confused:
W tym miejscu zawsze będzie ciepły, byleby nie gorący.

fabrizio13
27.11.2012, 23:01
Hej :D wziąłem się na sposób pojechałem na rundę dopóki się nie zagrzał jak stanął to pryskałem moduł i cewkę z sprężone powietrze tak jak się używa do sprzątania komputera ona mocno zmrozi kilka sekund czekałem i od razu odpalił ponownie. jutro znów się wybiorę na spacer po lesie ale w tym razem popryskam tylko moduł i zobaczę efekt będę w tedy pewne ze to on :D:D:D
I tak jak mówiliście moduł to Motoplat na necie od razu znalazłem sposób na naprawę tego małego potwora :D:D:D
Dziękuję wam za pomóc ;);)

http://www.mm1234.yoyo.pl/motoplat.htm



.................................................. .................................................. .....................

Kazmir
28.11.2012, 21:18
U mnie ponowne przelutowanie elementów w module skasowało tą bolączkę.

gilerarx125
07.02.2013, 16:31
Też mam taką gilerę rx 125 i potrzebuję waszej porady więc moja gilera dochodzi
do 6/7 tysięcy obrotów i na małych obrotach się trochę dusi tak jak by ją zalewało :at: proszę o poradę

gilerarx125
07.02.2013, 16:35
też mam taką gilerę rx 125 i potrzebuję waszej porady więc ta gilera dochodzi da 6/7tyś obrotów i na małych obrotach się troche dusi proszę o poradę

KORNIK
07.02.2013, 17:56
Czyszczenie i regulacja gaźnika, jeżeli ma zawór wydechowy (a pewnie ma ) to czy działa.

gilerarx125
07.02.2013, 18:45
gdzie znajduje się zawór wydechowy bo ja niewiem nabyłem ten motocykl niedawno i się nieznam

KORNIK
07.02.2013, 20:48
W cylindrze ale, jak się nie znasz to ciężko ci będzie stwierdzić czy jest ok.

gilerarx125
08.02.2013, 09:59
gdzie się to znajduje w środku czy na zewnącz cylindra

KORNIK
08.02.2013, 10:07
W środku, jest do niego dojście przez jakąś pokrywę/pokrywkę ale jak nie widzę cylindra to ciężko coś szczegółowo powiedzieć.

gilerarx125
08.02.2013, 13:58
czy jest taka możliwości odpięcia dopływu oleju do paliwa
bo ten gość od którego kupiłem ten motor powiedział że go odpioł i wlewał paliwo z olejem

gilerarx125
14.02.2013, 16:40
prosze o pomoc

KORNIK
14.02.2013, 16:51
Jeżeli dobrze rozumiem to masz wypięty dozownik oleju, tylko dlaczego, nawalił czy poprzednik miał takie widzimisię. Od zbiornika oleju idzie wężyk do dozownika i z dozownika już cieńszy do gaźnika lub króćca dolotowego między gaźnikiem a cylindrem. Do dozownika powinna też dochodzić druga końcówka linki gazu.

kulka
14.02.2013, 19:17
jesli zdejmiesz przewod od dozownika to rtrzeba ten otworek zaslepic , moze skutkowac to zla praca silnika .

jesli nie wiesz czy dozownik dziala , lepiej odlaczyc . lac mieszanke do baku i miec z bani ze sie zatrze jak sie popsuje ow dozownik , co sie moze zdazyc przy leciwym sprzecie . zawsze odlaczam jeli nie jestem pewien pracy tego ustrojstwa

KORNIK
14.02.2013, 19:24
Poza tym jeżeli dozownik długo pracował na sucho to pewnie już po nim.

gilerarx125
15.02.2013, 18:41
sprawdze dzięki