PDA

View Full Version : Kierunkowskazy z opóźnieniem


Kotrrin
19.11.2012, 15:41
Nie wiem czy się coś wyeksploatowało, czy to nadchodząca zima, ake po pstryknięciu kierunkiem w lewo zaczyna mrugać dopiero po 2-3 sekundach.
Zastało się coś czy jak?
Psikać jakiś siuwax, wyczyścić..,,
Miał ktoś taki problem może i sobie poradził?
Help

JarekO
19.11.2012, 15:42
Nie wiem czy się coś wyeksploatowało, czy to nadchodząca zima, ake po pstryknięciu kierunkiem w lewo zaczyna mrugać dopiero po 2-3 sekundach.
Zastało się coś czy jak?
Psikać jakiś siuwax, wyczyścić..,,
Miał ktoś taki problem może i sobie poradził?
Help

Zima :). W trampku przeczyściłem przełącznik od kierunków i pomogło.

Kotrrin
19.11.2012, 15:50
Ale do zimt jeszcze trochę :)
Coś między 2 a 6 jest teraz...

visuz
19.11.2012, 15:51
Nie wiem czy się coś wyeksploatowało, czy to nadchodząca zima, ake po pstryknięciu kierunkiem w lewo zaczyna mrugać dopiero po 2-3 sekundach.
Zastało się coś czy jak?
Psikać jakiś siuwax, wyczyścić..,,
Miał ktoś taki problem może i sobie poradził?
Help

Mam dokładnie to samo i też dla lewego, zeszłej zimy pomogło jak przeczyściłem styki na żarówkach kierunkowskazów. Tej zimy już nie, wiec chyba trzeba będzie rozebrać "bułę" na kierownicy.

Mat
19.11.2012, 16:01
Znam, miałem.
Trzeba rozebrać włącznik, usunąć cały stary smar/syf, zapodać nowy i będzie jak nowe.

winc74
19.11.2012, 16:51
To taka przypadłość SKS starość k..... starość :haha2:
Mam to samo.

Kotrrin
19.11.2012, 17:20
Czyli bułę rozbieramy. Jakieś niebezpieczeństwa potencjalne? Można coś między pierwszą a drugą Tatrą spindolić?

samul
19.11.2012, 17:34
Na czyms bialym rozbieraj. Papierze? Tam sa rozne male kawalki i moze Ci do Tatry wpasc! :haha2:

Kotrrin
19.11.2012, 18:30
Jest jakieś foto story so pooglądania?

JarekO
19.11.2012, 19:28
Jest jakieś foto story so pooglądania?


Zmień tę stopkę albo popraw się :-).

Jaro-Ino
19.11.2012, 19:36
Uważaj, żeby nie wygiąć za bardzo dwóch połówek od siebie. I żeby nie pogubić śrubek od metalowych pokrywek, które są w środku i tej sprężynki i kulki, która jest przy dźwigience od kierunków i je załącza. Znajduje się w takiej białej przesuwnej kostce. Jak to ucieknie to choćbyś litr Absyntu wypił to nie znajdziesz :D

temek
19.11.2012, 19:38
mam to samo i chyba zabiore sie za rozbiorke. dodatkowo lewy miga 2x szybciej niz prawy, ale to juz cos innego :-/

visuz
19.11.2012, 19:43
Uważaj, żeby nie wygiąć za bardzo dwóch połówek od siebie. I żeby nie pogubić śrubek od metalowych pokrywek, które są w środku i tej sprężynki i kulki, która jest przy dźwigience od kierunków i je załącza. Znajduje się w takiej białej przesuwnej kostce. Jak to ucieknie to choćbyś litr Absyntu wypił to nie znajdziesz :D

Brzmi groźnie, może jednak najpierw spróbuje zaaplikować WD40 pod ciśnieniem. Może rozpuści stary smar i poprawi kontakt. :)

Dzieju
19.11.2012, 19:47
W kolegi trampku zaczeły się wieszać kierunkowskazy.
Albo nie chodzi albo zwłoka po włączeniu długa ewentualnie skleja i trzyma.
Przygotowuję mu przerywacz od malucha , ale póki co rozebrałem oryginalny.
Styki w przerywaczu nadpalone , co było powodem iskrzenia i zwłoki.
Delikatnie przeczyściłem i ustawiłem napięcie blaszek.
Kierunkowskazy zaczęły poprawnie działać.

Jaro-Ino
19.11.2012, 19:59
mam to samo i chyba zabiore sie za rozbiorke. dodatkowo lewy miga 2x szybciej niz prawy, ale to juz cos innego :-/

Jeśli lewy mruga 2 razy częściej to najprawdopodobniej masz przepaloną jedną żarówke :P

temek
19.11.2012, 20:09
Jeśli lewy mruga 2 razy częściej to najprawdopodobniej masz przepaloną jedną żarówke :P

sam bym nie wpadl na to, sprawdze jutro. dzieki!

Lepi
19.11.2012, 21:59
Jeśli lewy mruga 2 razy częściej to najprawdopodobniej masz przepaloną jedną żarówke :P

A jeśli nie mruga wcale to najprawdopodobniej masz przepalone obie :D

Jaro-Ino
19.11.2012, 22:12
Ot i wszystko w sprawie elektryki :P

Rolo
19.11.2012, 22:19
Tu jest mega zarąbisty foto przewodnik do czyszczenia przełącznika
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=105&t=4527&hilit=boloboy
gdyby nie on prawdopodobnie bym jeździł sygnalizując skręty ręcoma bo bym dziadostwa nie umiał złożyć do kupy.

Miras Sc
19.11.2012, 23:47
Rolo, coś ten link nie działa.

slafo
20.11.2012, 09:25
powinno być tak:

http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=105&t=4527&hilit=boloboy

Kotrrin
20.11.2012, 11:13
Przez tą waszą pomic cała robota zajmie mi czas 1 tatrya nie 2... :)
Dzięki

---------------------------

Zrobione. Wyszło 3/4 tatry... Resztę spiłem szukając dziurki w kierownicy aby buła dobrze się spasowała :). Trochę mnie zaskoczyła, ale nie trzeba się zastanawiać czy ustawić ją wyżej czy niżej. Można założyć tylko w w jednej pozycji. Korzystając z pobytu w garażu AT dostała zimowt outfit: mufki i wysoką szybe :).
Dzięki.

visuz
20.11.2012, 23:06
Zrobione. Wyszło 3/4 tatry... Resztę spiłem szukając dziurki w kierownicy aby buła dobrze się spasowała :). Trochę mnie zaskoczyła, ale nie trzeba się zastanawiać czy ustawić ją wyżej czy niżej. Można założyć tylko w w jednej pozycji. Korzystając z pobytu w garażu AT dostała zimowt outfit: mufki i wysoką szybe :).
Dzięki.

Czyli mówisz, że trudno coś zepsuć przy tej okazji? :) W takim razie muszę się za to zabrać.

Kotrrin
27.11.2012, 06:09
Może warto coś dodać na temat zastosowanego smaru?
Ja zapakowałem na bazie sylikowu i jakoś "za lekko" to działa.
Może jakiś wodoodporny powinien być? Albo może ktoś jakiś konkret z manuala zapodać?

nurek
27.11.2012, 14:22
Ja miałem opóźnienia w kierunkowskazach, wymieniłem aku i działają dobrze.Nic nie rozbierałem i nic nie czyściłem.