PDA

View Full Version : Filtr powietrza


Babel
08.09.2008, 16:56
Jak co niedziele wyjechałem objezdzic okoliczne szuterki i w pewnym momencie zacząłem odczuwac jakby szarpniecie pomiędzy 4,5 tys - 5 tys obrotów. Ale nic jadę dalej. Tak polatałem troszki i coraz gorzej - ledwo do domu wróciłem max 2 - 2,5 tys obrotów a dalej silnik kaszle przerywa.
Diagnoz miałem kilka - pompa, gaźniki,świece a okazło sie że filtr powietrza sie zapchał - faktycznie ostatnio z jazdy na jazdę paliła coraz więcej ale żeby aż tak że silnik nie chciał chodzić a i ja jezdziłem po kurzacych sie szutrach.
Filtr wymieniałem ok 2800 km temu papierowy z InterMotors (Hiflo). Narazie założyłem stary filtr i chodzi OK - choc na oko to ten stary filtr jest bardziej zabrudzony.
RD03 zasys powietrza ma dosyć nieszcześcliwie - koło tylnego koła, ale kurka gdzie kupic cos co da sie prac (K&N - czy cos podobnego) bo co 2,5 tys km filtr wymieniać - z torbami pojdę ;)

wieczny
08.09.2008, 17:27
Poczekaj do zimy. Będą gąbki. No chyba, że filtr do Hawka 650 jest taki sam jak do naszych AT - wtedy można ściągnąć z USA Unifiltery, znalazłem niedawno w necie.

Babel
08.09.2008, 18:07
Znalazłem K&N - w intermotors do Trampka (a to chyba to samo co do Rd03 bo symbol papierowego Hiflo jest identyczny dla obu motorków) - ale cena zwaliła mnie z nog 279 zł
Co do Hawka - inny jest raczej niż do Afri:
http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx

A co podpasowania czegos to po symbolu K&N ten filtr pasuje tylko od Trampków i Afri Rd04 (03 też chyba)
http://www.knfilters.com/search/applications.aspx?Prod=HA-6089

Kurcze chyba kupie papierowy narazie - na czyms trzeba jeździć a i zima idzie to sie mniej będzie kurzyło ;)

wieczny
08.09.2008, 18:16
Rada jedna - omijaj szutry i jedź w błocko :).

Cinek
08.09.2008, 18:44
Jak co niedziele wyjechałem objezdzic okoliczne szuterki i w pewnym momencie zacząłem odczuwac jakby szarpniecie pomiędzy 4,5 tys - 5 tys obrotów. Ale nic jadę dalej. Tak polatałem troszki i coraz gorzej - ledwo do domu wróciłem max 2 - 2,5 tys obrotów a dalej silnik kaszle przerywa.
Diagnoz miałem kilka - pompa, gaźniki,świece a okazło sie że filtr powietrza sie zapchał - faktycznie ostatnio z jazdy na jazdę paliła coraz więcej ale żeby aż tak że silnik nie chciał chodzić a i ja jezdziłem po kurzacych sie szutrach.
Filtr wymieniałem ok 2800 km temu papierowy z InterMotors (Hiflo). Narazie założyłem stary filtr i chodzi OK - choc na oko to ten stary filtr jest bardziej zabrudzony.
RD03 zasys powietrza ma dosyć nieszcześcliwie - koło tylnego koła, ale kurka gdzie kupic cos co da sie prac (K&N - czy cos podobnego) bo co 2,5 tys km filtr wymieniać - z torbami pojdę ;)

w piatek wrocilem z Podlasia - przejechalem 1400km i pod Czestochowa zaczelo sie dziac cos bardzo podobnego! powyzej 5tys ani rusz. Ale jakos dojechalem do domu. Zaraz siadlem na forum i szukalem podobnych objawow, ale nic nie znalazlem.
Wlasnie dzwonilem do śląskiego speca od Afric i zdjagnozowal wlasnie filtr. Tak wiec ten post jest dla mnie kropką nad i :D

Babel
08.09.2008, 19:03
Rada jedna - omijaj szutry i jedź w błocko :).
Ech - jak ktos dobrze mówi to ja nie neguję - dzisiaj padało - mam nadzieje że do łykendu jeszcze popada - tylko jak z Hubertem z miesiąc temu jezdizlismy to troche mi sie błotka trochę zassało - dupny ten wlot powietrza w 03 i 04 jest:(

Babel
01.03.2009, 19:16
No to dzisiaj babcie przekąpałem w błocku - Wieczny miało pomoć ;)- niestety znowu filtr do wymiany :( - kurde jak radzicie sobie z filtrami w 03/04.
Mi średnio filtr starcza na 2000 km - kurde z tobrami pójdę.
Nie wiem czy się nie szarpnąć na KN:dizzy:- co z tymi gąbkami ??

Dzieju
01.03.2009, 19:33
No wiesz Babel, jak będziesz go ciągle zalewał wodą i błotem to nie dziw się że tak szybko ci się zakleja.
Był już omawiany patent polegający na zastosowaniu filtra samochodowego o kształcie podchodzacym do oryginału 03/04 .
Nie pamietam jaki był koszt ale coś do 30zł...... ale moge sie mylić.
W każdym razie zdecydowanie taniej.
Pozostaje tylko kwestia materiału i jego przepuszczalności jak i stopnia filtracji.
Wiadomo że nic za darmo, znaczy jak luźny to gorzej filtruje i zuboża mieszankę, ciasny czyści powietrze lepiej ale ma tendencje do jej wzbogacania.

Babel
01.03.2009, 19:54
No wiesz Babel, jak będziesz go ciągle zalewał wodą i błotem to nie dziw się że tak szybko ci się zakleja. .
Jazda ma być przyjemnością - jak ktoś dzisiaj powiedział - banan na gebie bezcenne:Thumbs_Up:


Był już omawiany patent polegający na zastosowaniu filtra samochodowego o kształcie podchodzacym do oryginału 03/04 .

Gdzie to było nie moge znaleźć :dizzy: - na starym forum ??

DANDY
01.03.2009, 21:04
No to dzisiaj babcie przekąpałem w błocku - Wieczny miało pomoć ;)- niestety znowu filtr do wymiany :( - kurde jak radzicie sobie z filtrami w 03/04.
Mi średnio filtr starcza na 2000 km - kurde z tobrami pójdę.
Nie wiem czy się nie szarpnąć na KN:dizzy:- co z tymi gąbkami ??
:haha2::haha2::haha2:

niemożliwy jesteś , jak będe następnym razem jechał podzidować dzwonie do Ciebie , a co do filtra to polecam papierowy otulić gąbką wcześniej lekko zwilżyć specyfikiem do tego przeznaczonym .Gąbke w arkuszach morzna kupić w akwarystycznym ale nie jest bardzo tania (choć przy twojej częstotliwości wymian napewno zaoszczędzisz). Albo podjedź do mnie mam jeszcze dwa arkusze gąbki to dotniemy i zwilżymy .

Babel
01.03.2009, 21:09
:haha2::haha2::haha2:

niemożliwy jesteś , jak będe następnym razem jechał podzidować dzwonie do Ciebie , a co do filtra to polecam papierowy otulić gąbką wcześniej lekko zwilżyć specyfikiem do tego przeznaczonym .Gąbke w arkuszach morzna kupić w akwarystycznym ale nie jest bardzo tania (choć przy twojej częstotliwości wymian napewno zaoszczędzisz). Albo podjedź do mnie mam jeszcze dwa arkusze gąbki to dotniemy i zwilżymy .
Pogoda na przyszły łykend +5 i słoneczko - z lekkim deszczem więc ja nie widze problemów

A od czego ta gąbka ?? o co pytać ??

ramires
01.03.2009, 21:10
taka do filtrów.

puntek
02.03.2009, 14:43
Stosować tanie tylu HF czy JR (u mnie)
Inaczej przyjdzie Ci faktycznie w K&N zainwestować + chemia do tego. Zestaw koło 260zł wyjdzie (z chemią)

Mam K&N a co biega z tymi chemiami ????
coś wzbogacjącego?

podos
02.03.2009, 14:45
Mam K&N a co biega z tymi chemiami ????
coś wzbogacjącego?



chyba nie chcesz powiedzić że jeżdzisz z filtrem hmmm, suchym? Twój motocykl może stać się niesprzedawalny, wiec waż odpowiedź...

JareG
02.03.2009, 15:54
chyba nie chcesz powiedzić że jeżdzisz z filtrem hmmm, suchym? Twój motocykl może stać się niesprzedawalny, wiec waż odpowiedź...
Juz przeciez (od)powiedzial, pytajac sie o te chemie.. :D
Jest tylko jedna niewiadoma - czy uzywa takiego filtra..

szwedzkikucharz
02.03.2009, 16:16
Mam K&N ....


Jest tylko jedna niewiadoma - czy uzywa takiego filtra..

Teraz już pozostaje tylko edycja posta ;)

ramires
02.03.2009, 18:58
Filtr fabrycznie jest nasączony
ale co jakis czas trzeba go umyc i nasączyć ponownie specjalnym olejem do tego.

JareG
02.03.2009, 19:00
Teraz już pozostaje tylko edycja posta ;)
Moze ma, ale na półce..? Kto to wie.. :D

ramires
02.03.2009, 19:16
Tak taki zestaw wygląda
4262

Dzieju
02.03.2009, 20:06
Jazda ma być przyjemnością - jak ktoś dzisiaj powiedział - banan na gebie bezcenne:Thumbs_

Gdzie to było nie moge znaleźć :dizzy: - na starym forum ??
oj nie pamietam gdzie to było, nawet sam u kolegow w sklepie znalazłem prawie identyczny filtr samochodowy , wystarczyło go przykleić do tej zewnętrznej blachy.

masz całkowitą rację z tą frajdą z jazdy, tylko mi np wiekszą sprawia jazda po terenie lekkim sprzętęm który połyka nierówności a nie w nie wpada....

Franz
02.03.2009, 20:33
Na forum Transalpa jest patent do Transalpa 650 z filtra samochodowego
Natomiast Transalp 600 / RD 04 patentu nima
Chyba,że te niewydarzone gąbki co nam o dwa numery za duze przysłali :mur:

Babel
02.03.2009, 20:53
No to wyciagnąlem filtr - no wody nie zaciągnłą ale syfu ma w sobie :dizzy:.
Przedmucham kompresorem od środka - może coś pomoże ale nie sądze że na długo.
Mam jeszcze dwa stare filtry i z jednego wyciągnałem papier.
Poszukam gąbki - może od czegos podejdzie.
Wymiary wewnętrzna średnica gąbki to 73 mm zewnętrzna max 106 mm (minimalna grubość ok 18 mm tyle miał papier)a wysokość 98 mm.
Zaraz napisże do gości z allegro co handlują Twin Air - moze cos podpasują.

A tak z ciekawości mi tylko na tak krótko filtr starcza ?? - dla przypomnienia ok 2000 km

No to uprosiłem panów z firmy :
MotoX.com.pl
Blizne Jasińskiego
ul. Warszawska 120
05-082 Stare Babice

Handlują oni gąbkami TwinAir i powiedzieli że ewentulanie dopasują jakąs gąbke.
Wybieram się do nich w sobotę - ktos chetny z Wa-wy na podjechanie ??

ramires
03.03.2009, 13:25
Luigi właśnie do mnie dzwonił w tej sprawie i sie pytał co tak naprawdę chcemy :D

Ale serię zamówi nam, bo powiedziałem już co i jak z tymi filtrami.

myku
09.03.2009, 08:21
Mam pytanie.Chce kupic filtr powietrza K&N do AT.Jednak na Ebayu sa w roznych cenach.Od 60 paru euro do 90.Roznia sie one czyms od siebie?Mam zwrocic na cos szczegolnego uwage poza tym,zeby pasowal do mojego rocznika?Czy sa jakies stare i nowe modele,lub lepsze i gorsze?I za ile i gdzie,(najlepiej we Wroclawiu)moglbym taki filter w Polsce dostac?

ramires
09.03.2009, 08:27
Myku, pod RD07 jest jeden model. Może jakaś wyprzedaż albo co. Nie pamiętam aby w katalogu były dwa różne modele.

myku
09.03.2009, 08:30
oki.A ile taki patent jest w Polsce do dostanie?:confused:

ramires
09.03.2009, 08:31
detal kolo 290zł, jak policzysz upusty forumowe to mniej, ale dalej cholerstwo jest drogie

myku
09.03.2009, 08:35
Dzieki Ramirez.W sumie wychodzi tyle co na ebayu.A chcialem z 2 euro zaoszczedzic:mur::).

Babel
09.03.2009, 08:35
No to opatentowałem gąbkę do RD03/04 i pierwsze Trampki - praca przesłana do Ramiresa na konkurs :)

rambo
11.03.2009, 15:02
No to opatentowałem gąbkę do RD03/04 i pierwsze Trampki - praca przesłana do Ramiresa na konkurs :)


kiedy będą taki cuda do rd07..? :drif:

Babel :Thumbs_Up:

Babel
11.03.2009, 15:29
kiedy będą taki cuda do rd07..? :drif:

Babel :Thumbs_Up:
Z tym pewnie może być problem - kształt jest inny niż walca.
Ja użyłem filtra WRP od quada i był prawie identyczny (poza długoscią)jak potrzebny do Afri - Ramires ma podczepic na forum mój opis.

Trzeba by teraz wziąść stary filtr od 07 i pomyślec co z tym zrobić - może coś podejdzie .
Ale 07 mają lepiej bo wlot powietrza nie jest w okolicach tylnego koła - więc może nie ma takiej potrzeby aby wkładac gąbke.
Mnie zmotywowało to że paierowy filtr wystarcza mi na 2000 km - a poza tym lubię kombinowac :)

ramires
11.03.2009, 16:17
Poleciał już do nich filtr od RD07, cierpliwości

rambo
11.03.2009, 19:29
Miejsce ulokowania filtra w rd07 pozwala wjechać do rzeki po lampy :haha2:

Pytam bo myśle nad czymś pomiedzy siatką na muchy al'a K&N, a zwykłym papierem. W waradero jak miałem K&N moto miało słabszy dół, silnik na wolnyh nierówno chodził, olej był zasyfiony i go ubywało ale jak się honda wkręciła w obroty to szła jak zła :oldman: i paliła na szybszych trasach mniej jak na papierze, i to sporo mniej.

Babel
11.03.2009, 20:05
Miejsce ulokowania filtra w rd07 pozwala wjechać do rzeki po lampy :haha2:

A to film jest z Twoją Afri rzeczną z Czarnogóry ??
No stary wisze ci :beer::beer::beer: - jak zobaczyłem ten film zdecydowałem że tylko Afri :Thumbs_Up:

rambo
11.03.2009, 22:13
:haha2: enduro nię pęka :oldman:

Dzieju
14.03.2009, 08:13
no nie pęka , tylko co potem wylewa z garków?

rambo
14.03.2009, 12:24
Wiec ogłaszam wszem i wobec :umowa: woda była tylko w airboxie i w cylindrach. woda nie dostała sie do skrzyni czy do korb. To nie BMW :oldman: ;):p

pytanie tylko ile jest wart i czy działa filtr papierowy po zalaniu :Sarcastic:

Dzieju
14.03.2009, 19:42
myślę że papierowy po zalaniu i wysuszeniu może juz stracić swoją strukturę( zamknięcie mikro otworków )

Babel
14.03.2009, 20:06
Masz racje Dzieju -filtr powietrza który zassał wode to moim zdaniem szajs.
Po wysysuszeniu ewentulanie gdzieś dojechać, ale wymienić koniecznie.
Dlatego tak kombinowałem z gąbką :)

Dzieju
14.03.2009, 20:12
rozumiem że szykujesz wersję wodną/podwodną , co to się da wyżąć ...hmm tylko pomiętaj o filtrowaniu bo to jak by nie patrzeć rola filtra.

rambo
14.03.2009, 20:24
aha, to już wiem czemu na autostradzie Serbia Madziary Królowa spalała 9L wachy przy 140/150kmh :Sarcastic:

Dzieju
14.03.2009, 20:33
cóż to tylko prawa fizyki, przytkanie ssania powoduje wysysanie proporcjonalnie więcej paliwa z gaźnika
a np K&N zuboża mieszankę i ponosi temp spalania

Babel
14.03.2009, 21:21
rozumiem że szykujesz wersję wodną/podwodną , co to się da wyżąć ...hmm tylko pomiętaj o filtrowaniu bo to jak by nie patrzeć rola filtra.
Jak pisałem zastosowałem gąbke od Quada firmy WRP - więc na pewno bedzie filtrować.
A wersja podwodna - dzisiaj by sie przydała :D:D

myku
21.03.2009, 10:41
Jezeli kupilem nowiutki K&N musze go przed montazem naoliwic,czy jest juz gotowy i tylko go wlozyc?

Dzieju
21.03.2009, 16:27
sprawdź, przeważnie są wstepnie naoliwione

myku
21.03.2009, 20:38
No wlasnie nie wiem.Nie moge porownac z naoliwionym.?????Moze ktos wie?

Dzieju
21.03.2009, 21:39
Jak nie masz pewności to psiknij go na wszelki wypadek

podos
21.03.2009, 23:15
No wlasnie nie wiem.Nie moge porownac z naoliwionym.?????Moze ktos wie?

bedzie napisane w instrukcji. Dont worry :)

RTFM = Read The Fucking Manual ;)

myku
22.03.2009, 09:20
Ok Podos.Znalazlem skrawek opakowania z napisem...eady to instali...Wkladam go .

Cibor klv
22.03.2009, 10:01
No ja jakoś nie mam przekonania do filtrów innych niż seryjne... kiedyś widziałem taką stronkę na której porównywane były parametry różnych filtrów powietrza... jednym z nich był przepuszczanie syfu ... no i K&N nie wypadł najlepiej... druga sorawa, to ustawienia gaźnika... jedni mówią, że trzeba inni , że nie.... ale logika podpowiada, że jednak zdałoby się... wszak ponoć to "high flow air filter" czyli umożliwia szybszy przepływ powietrza... zatem mieszanka może się w jakimś stopniu zubożyć... Oczywiście jeśli ktoś ma sportowy wydech, to warto pójść za ciosem i zapodać sportowy filtr... ale i koniecznie przeregulować gaźniory.... większe dysze główne, regulacja iglicy i większe pilot jet... no ale trochę zabawy z tym będzie... a i to może okazać się , że na seryjnym filtrze i wydechu moto lata lepiej... Mnie raczej bardziej by interesowało... jak w RD 03 04 przerobić puszkę filtra, co by wlot powietrza był w bardziej sensownym miejscu... może macie jakieś patenty ???

Babel
22.03.2009, 13:24
jak w RD 03 04 przerobić puszkę filtra, co by wlot powietrza był w bardziej sensownym miejscu... może macie jakieś patenty ???
Trzebaby cos takiego zapodać:
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=22866&postcount=16
Nie koniecznie kupić ale zrobić

wieczny
22.03.2009, 13:46
Sambor kiedyś chyba takie coś wygrał na Ebay.de. Ne wim czy poszło na kopyto, czy do babci, czy do śmieci, bo nie było kompletne...

ramires
23.03.2009, 21:58
Gadałem z ekipą co tego używa we Włoszech, pod drogowe nawet terenowe warunki to przerost formy nad treścią. Zdecydowanie przeznaczone pod zapier...lanie w rajdzie w warunkach pustynnych. Ta gąbka co jest wsadzona w snoorkela też jakoś ... nie bałdzo ...dlatego wydajność tego jest ponoć właśnie odczuwalna jak gnasz w rajdzie np. Faraonów. Sam się do tego przymierzałem, do końca sam nie wiem czy to będę zakładał, bo z Dandym nową koncepcję wydumaliśmy i może się okazać lepsza niż to.

wieczny
25.03.2009, 14:42
http://koti.mbnet.fi/jarla/ta/foto/addair.jpg

:)

majo
28.03.2009, 09:31
hmm ja próbowałem z rurkami od kanalizacji i elekt taki ze powyzej 4 tys moto się dusi:(, na razie stanęło na tym że kawałkiem dętki uszczelniłem miejsce pomiędzy ramą a błotnikiem, poprzez które błoto się dostawało do puszki z filtrem.

szwedzkikucharz
03.05.2009, 10:08
Po prostu jest tego za dużo :mur::mad: był by jeden marki honda to taki bym kupił a tak to kurna weź tutaj wybierz dobry :Sarcastic:


Hmmm, ja kupiłem taki który był akurat w moim pobliskim sklepie tzn ten:
http://pro-adventure.pl/honda-filtry-powietrza/622-filtr-powietrza-hfa1708-824225120486.html

Hilio da radę :)

Maciej
03.05.2009, 10:10
Dzięki za szybką odpowiedź. A na ile taki filterek starcza? wodować po reflektory nie zamierzam, jedynie droga, błotko, szutry i kurz. Czyści się go czy tylko wymienia? A i czy czymś należy go nawilżyć i dopiero potem używać ?

Babel
03.05.2009, 10:37
To zależy od tego po czy jezdzisz.
Ja w RD 03 papierowy wymieniałem co 2tys km - ale trójka ma wlot powietrza prz kole.
Ja myśle że spokojnie na sezon w RD 07 wystarczy taki filtr.

szwedzkikucharz
03.05.2009, 10:44
Czyści się go czy tylko wymienia? A i czy czymś należy go nawilżyć i dopiero potem używać ?

Poprostu się wymienia, niczym nie nawilża. Na sezon wystarczy z pewnością, jakbyś mocno nie uciorał to i na dwa. Wymiana to tylko 4 śrubki więc łatwo można podejrzeć ile towaru się zatrzymało

Maciej
03.05.2009, 10:51
OK
ten kupie
temat mojego filtra uznaję za zamknięty

Dzięki!

ramires
03.05.2009, 11:31
bierz jaki ci pasuje, jednak zwracaj uwagę na to, aby gąbka od środka była.
Była (i dalej jest taka partia), że filtr nie jest zakończony gąbką. Miałem taką sztukę z Meiwa oraz jakiegoś chińczyka.

@Babel - 2 kkm? hmm, przy moim trybie jazdy filtra po 9 kkm nie musiałem wymieniać a trochę więcej offu robie niż ty.

Ciekawostka, gdzieś kumpel mi ostatnio podpowiedział, że zrobił dodatkowe "sitko" z pończochy na wlocie w RD04 (w RD03 jest tak samo).

Dzieju
03.05.2009, 12:28
To dodatkowe sitko z pończochy owszem wyłapie większe nieszystości ale i będzie miało również dodatkowy wpływ na skład mieszanki, podobnie jak różnica między czystym i już przybrudzonym filtrem.

Babel, wymiana co 2 tyskm :dizzy: jesli nawet po kurzu się przejechałeś nie jest konieczna , wystarczy przedmuchać filterek.
Ja w ostatnich dniach zmieniłem po 14tyskm na nowy i własciwie nic się nie zmieniło no może to że spalanie jeszcze spadło :) a ile to sprawdzę jak zaleję baniak po wczorajszej rundce 580km.
Wiesz co pokaż mi przy okazji te swoje filtry po 2 tyskm ciekaw jestem jak wyglądają.

Babel
03.05.2009, 17:44
.
Wiesz co pokaż mi przy okazji te swoje filtry po 2 tyskm ciekaw jestem jak wyglądają.
A nie mam problemu - leży jedne taki u mnie .
Faktem jest że silnik sie dławił to go przedmuchałem (mała piaskownica w nim była) i po tej operacji silnik chodził normalnie.
Zrobiłem gąbkowy (Ramires miałes podczepić gdzieś moj patent na forum ;) )i testuje teraz - zobaczymy co z tego wyjdzie.
Jak narazie jest OK - ale zrobiłem na niej z 600 km

Dzieju
03.05.2009, 20:17
No i zalałem do pełna po trasie, mimo zmiany filtra ( po 14000km)na nowy spalanie utrzymało się na normalnym poziomie.
We dwie osoby wyszło 4.7 ( Maciej solo w 07a spalił 5 a Jarek w dwie osoby też 07a 4.4 , kiedyś w pojedynkę wyszło mu 4 )
Nie piszę tego aby w jakiś sposób wychwalać tak małe spalanie ale jako przykład że można.

Babel
03.05.2009, 21:29
No i zalałem do pełna po trasie, mimo zmiany filtra ( po 14000km)na nowy spalanie utrzymało się na normalnym poziomie.
We dwie osoby wyszło 4.7 ( Maciej solo w 07a spalił 5 a Jarek w dwie osoby też 07a 4.4 , kiedyś w pojedynkę wyszło mu 4 )
Nie piszę tego aby w jakiś sposób wychwalać tak małe spalanie ale jako przykład że można.
Może jednak się skuszę abyś grzebnął w moich gaźnikach - ale to przy tzw okazji

Babel
15.10.2010, 14:19
Fotoporada do zrobienia filtra gąbkowego
http://www.advrider.com/forums/showpost.php?p=13211669&postcount=9724
To samo co ja zrobiłem:
http://www.africatwin.com.pl/showpost.php?p=61223&postcount=103

Choc z perspektywy czasu nie wiem czy nie wystarczający i lepszy jest pomysł Majo:
http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=6483

Vooytas
16.10.2010, 18:28
Fotoporada do zrobienia filtra gąbkowego
http://www.advrider.com/forums/showpost.php?p=13211669&postcount=9724


Dałbym jeszcze uszczelkę na ten metalowy pierścień, tak jak jest w dobrych filtrach.

A jeszcze mam pytanie czym można przykleić gąbkę do tego metalowego pierścienia? Co byście proponowali?