View Full Version : Filtr powietrza
Jak co niedziele wyjechałem objezdzic okoliczne szuterki i w pewnym momencie zacząłem odczuwac jakby szarpniecie pomiędzy 4,5 tys - 5 tys obrotów. Ale nic jadę dalej. Tak polatałem troszki i coraz gorzej - ledwo do domu wróciłem max 2 - 2,5 tys obrotów a dalej silnik kaszle przerywa.
Diagnoz miałem kilka - pompa, gaźniki,świece a okazło sie że filtr powietrza sie zapchał - faktycznie ostatnio z jazdy na jazdę paliła coraz więcej ale żeby aż tak że silnik nie chciał chodzić a i ja jezdziłem po kurzacych sie szutrach.
Filtr wymieniałem ok 2800 km temu papierowy z InterMotors (Hiflo). Narazie założyłem stary filtr i chodzi OK - choc na oko to ten stary filtr jest bardziej zabrudzony.
RD03 zasys powietrza ma dosyć nieszcześcliwie - koło tylnego koła, ale kurka gdzie kupic cos co da sie prac (K&N - czy cos podobnego) bo co 2,5 tys km filtr wymieniać - z torbami pojdę ;)
Poczekaj do zimy. Będą gąbki. No chyba, że filtr do Hawka 650 jest taki sam jak do naszych AT - wtedy można ściągnąć z USA Unifiltery, znalazłem niedawno w necie.
Znalazłem K&N - w intermotors do Trampka (a to chyba to samo co do Rd03 bo symbol papierowego Hiflo jest identyczny dla obu motorków) - ale cena zwaliła mnie z nog 279 zł
Co do Hawka - inny jest raczej niż do Afri:
http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx
A co podpasowania czegos to po symbolu K&N ten filtr pasuje tylko od Trampków i Afri Rd04 (03 też chyba)
http://www.knfilters.com/search/applications.aspx?Prod=HA-6089
Kurcze chyba kupie papierowy narazie - na czyms trzeba jeździć a i zima idzie to sie mniej będzie kurzyło ;)
Rada jedna - omijaj szutry i jedź w błocko :).
Jak co niedziele wyjechałem objezdzic okoliczne szuterki i w pewnym momencie zacząłem odczuwac jakby szarpniecie pomiędzy 4,5 tys - 5 tys obrotów. Ale nic jadę dalej. Tak polatałem troszki i coraz gorzej - ledwo do domu wróciłem max 2 - 2,5 tys obrotów a dalej silnik kaszle przerywa.
Diagnoz miałem kilka - pompa, gaźniki,świece a okazło sie że filtr powietrza sie zapchał - faktycznie ostatnio z jazdy na jazdę paliła coraz więcej ale żeby aż tak że silnik nie chciał chodzić a i ja jezdziłem po kurzacych sie szutrach.
Filtr wymieniałem ok 2800 km temu papierowy z InterMotors (Hiflo). Narazie założyłem stary filtr i chodzi OK - choc na oko to ten stary filtr jest bardziej zabrudzony.
RD03 zasys powietrza ma dosyć nieszcześcliwie - koło tylnego koła, ale kurka gdzie kupic cos co da sie prac (K&N - czy cos podobnego) bo co 2,5 tys km filtr wymieniać - z torbami pojdę ;)
w piatek wrocilem z Podlasia - przejechalem 1400km i pod Czestochowa zaczelo sie dziac cos bardzo podobnego! powyzej 5tys ani rusz. Ale jakos dojechalem do domu. Zaraz siadlem na forum i szukalem podobnych objawow, ale nic nie znalazlem.
Wlasnie dzwonilem do śląskiego speca od Afric i zdjagnozowal wlasnie filtr. Tak wiec ten post jest dla mnie kropką nad i :D
Rada jedna - omijaj szutry i jedź w błocko :).
Ech - jak ktos dobrze mówi to ja nie neguję - dzisiaj padało - mam nadzieje że do łykendu jeszcze popada - tylko jak z Hubertem z miesiąc temu jezdizlismy to troche mi sie błotka trochę zassało - dupny ten wlot powietrza w 03 i 04 jest:(
No to dzisiaj babcie przekąpałem w błocku - Wieczny miało pomoć ;)- niestety znowu filtr do wymiany :( - kurde jak radzicie sobie z filtrami w 03/04.
Mi średnio filtr starcza na 2000 km - kurde z tobrami pójdę.
Nie wiem czy się nie szarpnąć na KN:dizzy:- co z tymi gąbkami ??
No wiesz Babel, jak będziesz go ciągle zalewał wodą i błotem to nie dziw się że tak szybko ci się zakleja.
Był już omawiany patent polegający na zastosowaniu filtra samochodowego o kształcie podchodzacym do oryginału 03/04 .
Nie pamietam jaki był koszt ale coś do 30zł...... ale moge sie mylić.
W każdym razie zdecydowanie taniej.
Pozostaje tylko kwestia materiału i jego przepuszczalności jak i stopnia filtracji.
Wiadomo że nic za darmo, znaczy jak luźny to gorzej filtruje i zuboża mieszankę, ciasny czyści powietrze lepiej ale ma tendencje do jej wzbogacania.
No wiesz Babel, jak będziesz go ciągle zalewał wodą i błotem to nie dziw się że tak szybko ci się zakleja. .
Jazda ma być przyjemnością - jak ktoś dzisiaj powiedział - banan na gebie bezcenne:Thumbs_Up:
Był już omawiany patent polegający na zastosowaniu filtra samochodowego o kształcie podchodzacym do oryginału 03/04 .
Gdzie to było nie moge znaleźć :dizzy: - na starym forum ??
No to dzisiaj babcie przekąpałem w błocku - Wieczny miało pomoć ;)- niestety znowu filtr do wymiany :( - kurde jak radzicie sobie z filtrami w 03/04.
Mi średnio filtr starcza na 2000 km - kurde z tobrami pójdę.
Nie wiem czy się nie szarpnąć na KN:dizzy:- co z tymi gąbkami ??
:haha2::haha2::haha2:
niemożliwy jesteś , jak będe następnym razem jechał podzidować dzwonie do Ciebie , a co do filtra to polecam papierowy otulić gąbką wcześniej lekko zwilżyć specyfikiem do tego przeznaczonym .Gąbke w arkuszach morzna kupić w akwarystycznym ale nie jest bardzo tania (choć przy twojej częstotliwości wymian napewno zaoszczędzisz). Albo podjedź do mnie mam jeszcze dwa arkusze gąbki to dotniemy i zwilżymy .
:haha2::haha2::haha2:
niemożliwy jesteś , jak będe następnym razem jechał podzidować dzwonie do Ciebie , a co do filtra to polecam papierowy otulić gąbką wcześniej lekko zwilżyć specyfikiem do tego przeznaczonym .Gąbke w arkuszach morzna kupić w akwarystycznym ale nie jest bardzo tania (choć przy twojej częstotliwości wymian napewno zaoszczędzisz). Albo podjedź do mnie mam jeszcze dwa arkusze gąbki to dotniemy i zwilżymy .
Pogoda na przyszły łykend +5 i słoneczko - z lekkim deszczem więc ja nie widze problemów
A od czego ta gąbka ?? o co pytać ??
Stosować tanie tylu HF czy JR (u mnie)
Inaczej przyjdzie Ci faktycznie w K&N zainwestować + chemia do tego. Zestaw koło 260zł wyjdzie (z chemią)
Mam K&N a co biega z tymi chemiami ????
coś wzbogacjącego?
Mam K&N a co biega z tymi chemiami ????
coś wzbogacjącego?
chyba nie chcesz powiedzić że jeżdzisz z filtrem hmmm, suchym? Twój motocykl może stać się niesprzedawalny, wiec waż odpowiedź...
chyba nie chcesz powiedzić że jeżdzisz z filtrem hmmm, suchym? Twój motocykl może stać się niesprzedawalny, wiec waż odpowiedź...
Juz przeciez (od)powiedzial, pytajac sie o te chemie.. :D
Jest tylko jedna niewiadoma - czy uzywa takiego filtra..
szwedzkikucharz
02.03.2009, 16:16
Mam K&N ....
Jest tylko jedna niewiadoma - czy uzywa takiego filtra..
Teraz już pozostaje tylko edycja posta ;)
Filtr fabrycznie jest nasączony
ale co jakis czas trzeba go umyc i nasączyć ponownie specjalnym olejem do tego.
Teraz już pozostaje tylko edycja posta ;)
Moze ma, ale na półce..? Kto to wie.. :D
Tak taki zestaw wygląda
4262
Jazda ma być przyjemnością - jak ktoś dzisiaj powiedział - banan na gebie bezcenne:Thumbs_
Gdzie to było nie moge znaleźć :dizzy: - na starym forum ??
oj nie pamietam gdzie to było, nawet sam u kolegow w sklepie znalazłem prawie identyczny filtr samochodowy , wystarczyło go przykleić do tej zewnętrznej blachy.
masz całkowitą rację z tą frajdą z jazdy, tylko mi np wiekszą sprawia jazda po terenie lekkim sprzętęm który połyka nierówności a nie w nie wpada....
Na forum Transalpa jest patent do Transalpa 650 z filtra samochodowego
Natomiast Transalp 600 / RD 04 patentu nima
Chyba,że te niewydarzone gąbki co nam o dwa numery za duze przysłali :mur:
No to wyciagnąlem filtr - no wody nie zaciągnłą ale syfu ma w sobie :dizzy:.
Przedmucham kompresorem od środka - może coś pomoże ale nie sądze że na długo.
Mam jeszcze dwa stare filtry i z jednego wyciągnałem papier.
Poszukam gąbki - może od czegos podejdzie.
Wymiary wewnętrzna średnica gąbki to 73 mm zewnętrzna max 106 mm (minimalna grubość ok 18 mm tyle miał papier)a wysokość 98 mm.
Zaraz napisże do gości z allegro co handlują Twin Air - moze cos podpasują.
A tak z ciekawości mi tylko na tak krótko filtr starcza ?? - dla przypomnienia ok 2000 km
No to uprosiłem panów z firmy :
MotoX.com.pl
Blizne Jasińskiego
ul. Warszawska 120
05-082 Stare Babice
Handlują oni gąbkami TwinAir i powiedzieli że ewentulanie dopasują jakąs gąbke.
Wybieram się do nich w sobotę - ktos chetny z Wa-wy na podjechanie ??
Luigi właśnie do mnie dzwonił w tej sprawie i sie pytał co tak naprawdę chcemy :D
Ale serię zamówi nam, bo powiedziałem już co i jak z tymi filtrami.
Mam pytanie.Chce kupic filtr powietrza K&N do AT.Jednak na Ebayu sa w roznych cenach.Od 60 paru euro do 90.Roznia sie one czyms od siebie?Mam zwrocic na cos szczegolnego uwage poza tym,zeby pasowal do mojego rocznika?Czy sa jakies stare i nowe modele,lub lepsze i gorsze?I za ile i gdzie,(najlepiej we Wroclawiu)moglbym taki filter w Polsce dostac?
Myku, pod RD07 jest jeden model. Może jakaś wyprzedaż albo co. Nie pamiętam aby w katalogu były dwa różne modele.
oki.A ile taki patent jest w Polsce do dostanie?:confused:
detal kolo 290zł, jak policzysz upusty forumowe to mniej, ale dalej cholerstwo jest drogie
Dzieki Ramirez.W sumie wychodzi tyle co na ebayu.A chcialem z 2 euro zaoszczedzic:mur::).
No to opatentowałem gąbkę do RD03/04 i pierwsze Trampki - praca przesłana do Ramiresa na konkurs :)
No to opatentowałem gąbkę do RD03/04 i pierwsze Trampki - praca przesłana do Ramiresa na konkurs :)
kiedy będą taki cuda do rd07..? :drif:
Babel :Thumbs_Up:
kiedy będą taki cuda do rd07..? :drif:
Babel :Thumbs_Up:
Z tym pewnie może być problem - kształt jest inny niż walca.
Ja użyłem filtra WRP od quada i był prawie identyczny (poza długoscią)jak potrzebny do Afri - Ramires ma podczepic na forum mój opis.
Trzeba by teraz wziąść stary filtr od 07 i pomyślec co z tym zrobić - może coś podejdzie .
Ale 07 mają lepiej bo wlot powietrza nie jest w okolicach tylnego koła - więc może nie ma takiej potrzeby aby wkładac gąbke.
Mnie zmotywowało to że paierowy filtr wystarcza mi na 2000 km - a poza tym lubię kombinowac :)
Poleciał już do nich filtr od RD07, cierpliwości
Miejsce ulokowania filtra w rd07 pozwala wjechać do rzeki po lampy :haha2:
Pytam bo myśle nad czymś pomiedzy siatką na muchy al'a K&N, a zwykłym papierem. W waradero jak miałem K&N moto miało słabszy dół, silnik na wolnyh nierówno chodził, olej był zasyfiony i go ubywało ale jak się honda wkręciła w obroty to szła jak zła :oldman: i paliła na szybszych trasach mniej jak na papierze, i to sporo mniej.
Miejsce ulokowania filtra w rd07 pozwala wjechać do rzeki po lampy :haha2:
A to film jest z Twoją Afri rzeczną z Czarnogóry ??
No stary wisze ci :beer::beer::beer: - jak zobaczyłem ten film zdecydowałem że tylko Afri :Thumbs_Up:
:haha2: enduro nię pęka :oldman:
no nie pęka , tylko co potem wylewa z garków?
Wiec ogłaszam wszem i wobec :umowa: woda była tylko w airboxie i w cylindrach. woda nie dostała sie do skrzyni czy do korb. To nie BMW :oldman: ;):p
pytanie tylko ile jest wart i czy działa filtr papierowy po zalaniu :Sarcastic:
myślę że papierowy po zalaniu i wysuszeniu może juz stracić swoją strukturę( zamknięcie mikro otworków )
Masz racje Dzieju -filtr powietrza który zassał wode to moim zdaniem szajs.
Po wysysuszeniu ewentulanie gdzieś dojechać, ale wymienić koniecznie.
Dlatego tak kombinowałem z gąbką :)
rozumiem że szykujesz wersję wodną/podwodną , co to się da wyżąć ...hmm tylko pomiętaj o filtrowaniu bo to jak by nie patrzeć rola filtra.
aha, to już wiem czemu na autostradzie Serbia Madziary Królowa spalała 9L wachy przy 140/150kmh :Sarcastic:
cóż to tylko prawa fizyki, przytkanie ssania powoduje wysysanie proporcjonalnie więcej paliwa z gaźnika
a np K&N zuboża mieszankę i ponosi temp spalania
rozumiem że szykujesz wersję wodną/podwodną , co to się da wyżąć ...hmm tylko pomiętaj o filtrowaniu bo to jak by nie patrzeć rola filtra.
Jak pisałem zastosowałem gąbke od Quada firmy WRP - więc na pewno bedzie filtrować.
A wersja podwodna - dzisiaj by sie przydała :D:D
Jezeli kupilem nowiutki K&N musze go przed montazem naoliwic,czy jest juz gotowy i tylko go wlozyc?
sprawdź, przeważnie są wstepnie naoliwione
No wlasnie nie wiem.Nie moge porownac z naoliwionym.?????Moze ktos wie?
Jak nie masz pewności to psiknij go na wszelki wypadek
No wlasnie nie wiem.Nie moge porownac z naoliwionym.?????Moze ktos wie?
bedzie napisane w instrukcji. Dont worry :)
RTFM = Read The Fucking Manual ;)
Ok Podos.Znalazlem skrawek opakowania z napisem...eady to instali...Wkladam go .
Cibor klv
22.03.2009, 10:01
No ja jakoś nie mam przekonania do filtrów innych niż seryjne... kiedyś widziałem taką stronkę na której porównywane były parametry różnych filtrów powietrza... jednym z nich był przepuszczanie syfu ... no i K&N nie wypadł najlepiej... druga sorawa, to ustawienia gaźnika... jedni mówią, że trzeba inni , że nie.... ale logika podpowiada, że jednak zdałoby się... wszak ponoć to "high flow air filter" czyli umożliwia szybszy przepływ powietrza... zatem mieszanka może się w jakimś stopniu zubożyć... Oczywiście jeśli ktoś ma sportowy wydech, to warto pójść za ciosem i zapodać sportowy filtr... ale i koniecznie przeregulować gaźniory.... większe dysze główne, regulacja iglicy i większe pilot jet... no ale trochę zabawy z tym będzie... a i to może okazać się , że na seryjnym filtrze i wydechu moto lata lepiej... Mnie raczej bardziej by interesowało... jak w RD 03 04 przerobić puszkę filtra, co by wlot powietrza był w bardziej sensownym miejscu... może macie jakieś patenty ???
jak w RD 03 04 przerobić puszkę filtra, co by wlot powietrza był w bardziej sensownym miejscu... może macie jakieś patenty ???
Trzebaby cos takiego zapodać:
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=22866&postcount=16
Nie koniecznie kupić ale zrobić
Sambor kiedyś chyba takie coś wygrał na Ebay.de. Ne wim czy poszło na kopyto, czy do babci, czy do śmieci, bo nie było kompletne...
Gadałem z ekipą co tego używa we Włoszech, pod drogowe nawet terenowe warunki to przerost formy nad treścią. Zdecydowanie przeznaczone pod zapier...lanie w rajdzie w warunkach pustynnych. Ta gąbka co jest wsadzona w snoorkela też jakoś ... nie bałdzo ...dlatego wydajność tego jest ponoć właśnie odczuwalna jak gnasz w rajdzie np. Faraonów. Sam się do tego przymierzałem, do końca sam nie wiem czy to będę zakładał, bo z Dandym nową koncepcję wydumaliśmy i może się okazać lepsza niż to.
http://koti.mbnet.fi/jarla/ta/foto/addair.jpg
:)
hmm ja próbowałem z rurkami od kanalizacji i elekt taki ze powyzej 4 tys moto się dusi:(, na razie stanęło na tym że kawałkiem dętki uszczelniłem miejsce pomiędzy ramą a błotnikiem, poprzez które błoto się dostawało do puszki z filtrem.
szwedzkikucharz
03.05.2009, 10:08
Po prostu jest tego za dużo :mur::mad: był by jeden marki honda to taki bym kupił a tak to kurna weź tutaj wybierz dobry :Sarcastic:
Hmmm, ja kupiłem taki który był akurat w moim pobliskim sklepie tzn ten:
http://pro-adventure.pl/honda-filtry-powietrza/622-filtr-powietrza-hfa1708-824225120486.html
Hilio da radę :)
Dzięki za szybką odpowiedź. A na ile taki filterek starcza? wodować po reflektory nie zamierzam, jedynie droga, błotko, szutry i kurz. Czyści się go czy tylko wymienia? A i czy czymś należy go nawilżyć i dopiero potem używać ?
To zależy od tego po czy jezdzisz.
Ja w RD 03 papierowy wymieniałem co 2tys km - ale trójka ma wlot powietrza prz kole.
Ja myśle że spokojnie na sezon w RD 07 wystarczy taki filtr.
szwedzkikucharz
03.05.2009, 10:44
Czyści się go czy tylko wymienia? A i czy czymś należy go nawilżyć i dopiero potem używać ?
Poprostu się wymienia, niczym nie nawilża. Na sezon wystarczy z pewnością, jakbyś mocno nie uciorał to i na dwa. Wymiana to tylko 4 śrubki więc łatwo można podejrzeć ile towaru się zatrzymało
OK
ten kupie
temat mojego filtra uznaję za zamknięty
Dzięki!
bierz jaki ci pasuje, jednak zwracaj uwagę na to, aby gąbka od środka była.
Była (i dalej jest taka partia), że filtr nie jest zakończony gąbką. Miałem taką sztukę z Meiwa oraz jakiegoś chińczyka.
@Babel - 2 kkm? hmm, przy moim trybie jazdy filtra po 9 kkm nie musiałem wymieniać a trochę więcej offu robie niż ty.
Ciekawostka, gdzieś kumpel mi ostatnio podpowiedział, że zrobił dodatkowe "sitko" z pończochy na wlocie w RD04 (w RD03 jest tak samo).
To dodatkowe sitko z pończochy owszem wyłapie większe nieszystości ale i będzie miało również dodatkowy wpływ na skład mieszanki, podobnie jak różnica między czystym i już przybrudzonym filtrem.
Babel, wymiana co 2 tyskm :dizzy: jesli nawet po kurzu się przejechałeś nie jest konieczna , wystarczy przedmuchać filterek.
Ja w ostatnich dniach zmieniłem po 14tyskm na nowy i własciwie nic się nie zmieniło no może to że spalanie jeszcze spadło :) a ile to sprawdzę jak zaleję baniak po wczorajszej rundce 580km.
Wiesz co pokaż mi przy okazji te swoje filtry po 2 tyskm ciekaw jestem jak wyglądają.
.
Wiesz co pokaż mi przy okazji te swoje filtry po 2 tyskm ciekaw jestem jak wyglądają.
A nie mam problemu - leży jedne taki u mnie .
Faktem jest że silnik sie dławił to go przedmuchałem (mała piaskownica w nim była) i po tej operacji silnik chodził normalnie.
Zrobiłem gąbkowy (Ramires miałes podczepić gdzieś moj patent na forum ;) )i testuje teraz - zobaczymy co z tego wyjdzie.
Jak narazie jest OK - ale zrobiłem na niej z 600 km
No i zalałem do pełna po trasie, mimo zmiany filtra ( po 14000km)na nowy spalanie utrzymało się na normalnym poziomie.
We dwie osoby wyszło 4.7 ( Maciej solo w 07a spalił 5 a Jarek w dwie osoby też 07a 4.4 , kiedyś w pojedynkę wyszło mu 4 )
Nie piszę tego aby w jakiś sposób wychwalać tak małe spalanie ale jako przykład że można.
No i zalałem do pełna po trasie, mimo zmiany filtra ( po 14000km)na nowy spalanie utrzymało się na normalnym poziomie.
We dwie osoby wyszło 4.7 ( Maciej solo w 07a spalił 5 a Jarek w dwie osoby też 07a 4.4 , kiedyś w pojedynkę wyszło mu 4 )
Nie piszę tego aby w jakiś sposób wychwalać tak małe spalanie ale jako przykład że można.
Może jednak się skuszę abyś grzebnął w moich gaźnikach - ale to przy tzw okazji
Fotoporada do zrobienia filtra gąbkowego
http://www.advrider.com/forums/showpost.php?p=13211669&postcount=9724
To samo co ja zrobiłem:
http://www.africatwin.com.pl/showpost.php?p=61223&postcount=103
Choc z perspektywy czasu nie wiem czy nie wystarczający i lepszy jest pomysł Majo:
http://www.africatwin.com.pl/showthread.php?t=6483
Fotoporada do zrobienia filtra gąbkowego
http://www.advrider.com/forums/showpost.php?p=13211669&postcount=9724
Dałbym jeszcze uszczelkę na ten metalowy pierścień, tak jak jest w dobrych filtrach.
A jeszcze mam pytanie czym można przykleić gąbkę do tego metalowego pierścienia? Co byście proponowali?
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.