PDA

View Full Version : Yamaha DT 125R czy coś inego ?


Kubaandcom
01.11.2012, 15:30
Szukam motorka z gatunku enduro głównie do miejskiej jazdy. Mam pare warunków mianowicie:
1 pojemność - motorek musi sie mieścić w 125 ccm
2 Motor ma mieć zawieszenie enduro natomiast przełozenia normalne (wiem karkołomnie mówie ;) ) chodzi mi o to żeby nie było sytuacji w której mam 5 czy 6 bieg a na liczniku 60 km i a silnik wyje na maksymalnych obrotach.
3 mile widziane miejsce na pasażera
4 dla niektórych oczywiste dla innych nie - Motor musi byc do legalnego zarejestrowania (wszeliiego rodzaju lampy miejsca na tablice itp)

Jak narazie znalazłem tylko Yamahe DT 125 R albo X (chociaż x - wersja supermoto jest raz rzadka i droższa a dwa ma twardsze zawiesznie wiec jestem raczej na nie w jej kwesti). Macie jeszcze jakieś modele na myśli ? :D

Przym
01.11.2012, 17:08
Może honda crm 125? Chociaż ciężko będzie coś znaleźć bo mało ich jest.

Fihu
01.11.2012, 17:15
Tuareg - sam kiedyś o tym myslałem.
Kuba koniecznie celujesz w 2-suwa ? ;)

rubin
01.11.2012, 18:51
Honda xl 125 fajny sprzet,suzuki dr 125

nicek27
01.11.2012, 19:39
Powiedz jeszcze jak w kwestii suwów? 2 czy 4t? Chcesz żeby kopa też miało fajnego, czy tylko ma jeździć po mieście i nie jechać na 6 biegu 60km/h?
Moc 2t fajna kosztem większego spalania. Tak jak 4suwowe 125 to pali symboliczne ilości bym powiedział.

kulka
01.11.2012, 20:10
dr 125 (4T) wzgledem dt 125 czy tuarega 125 nie jedzie , jesli ma byc dynamiczne i proste w obsludze , polecam dt 125 , warto sprawdzac ile ma KM.
mialem kazdy z tych sprzetow i zdecydowanie najladniejsza jest aprilia , jednak dt jest spoko i polece ja z czystym sumieniem , dynamiczna i szybka jak na 125ccm jazda po miescie to spacer dla niej bedzie

Kubaandcom
01.11.2012, 20:30
Czy koniecznie 2t? Nie, nawet z racji dźwięku wydobywającego się z wydechu przemawia do mnie 4t natomiast z tego co zauważyłem 4t są znacznie droższe i (choc nie wiem czy to prawda gdyż to opinia zasłyszana) 4t są bardziej "mułowate" względem 2t a że nie miałem nigdy okazji samodzielnie dokonac konfronatcji wiec nie mam zdania na ten temat. A co do Yamahy DT 125 przeczytałem http://www.motocykl-online.pl/testy/Yamaha_DT_125_R_2002 tutaj o dość dużej (wegług mnie oczywiście) awaryjnosci silnika. Jak to z nim w zyciu prawdziwym jest?

Łokciu
01.11.2012, 20:47
Kolego DT 125 polecam z całego serca.

Mam sztukę z 1990r i takie baty jak ona zbierała to masakra:D

Nigdy, dosłownie nigdy nie zdarzyło się jej nie dojechać do domu.
Zrobiłem jej po zakupie jedynie szlif+nowy tłok i ogień.Części są tanie i jest ich masa na aledrogo. Aktualnie bawię się nią tylko w terenie i jedyne co wymieniam to łożyska w tylnym kole ponieważ w syfie szybko siadają.

Spalanie od 5,5l/100km masz dozownik na oliwe do mieszanki wiec tankujesz jak 4T


Polecam wszystkim na pierwszy motocykl:D na trasie spokojnie 100km/h można non stop lecieć...

kulka
01.11.2012, 23:53
dt i awaryjnosc?raczysz zartowac kolego ;)
moj syn upala taka z 1991r. jak sam czegos nie rozwali to nie ma bata by klekla :)

Szycha
02.11.2012, 00:23
Weź sobie mtx-a 125. I wszystko w temacie.

No przepraszam. Jeszcze xlr. Tak mi się przypomniało, że to też byłby dobry sprzęcik.

Włóczykij
02.11.2012, 00:38
A ja jeszcze dodam Ci nx 125! Spalanie 3-3,5L 120leci, w teren wjedziesz, ale lekki. Bezawaryjna i bardzo tania
Ponadto z dt będziesz bardzo zadowolony o ile Ci nie będzie przeszkadzało spalanie, ogólnie to z motorkiem sporo da się zrobić

Pawel
02.11.2012, 11:29
A moze male wiaderko

Kubaandcom
02.11.2012, 15:33
mtx 125 odpada bo z tego co zauważyłem nie jest przystosowana do zarejestrowania. :(

Nx125 jest ok ale mało widzialem z nią ofert sprzedazy i troche mi w niej brakuje "pazura" :D

kulka
02.11.2012, 15:44
bzdura , mtx jest homologowany , spokojnie znajdziesz wersje zarejestrowana .tyle ze same staruszki sa na allegro
zastanowilbym sie nad mz 125 , 4T malutko pali i na miasto w sam raz

Włóczykij
02.11.2012, 15:56
w xl125 viadrze też Ci tego pazura zabraknie, bo kumpel takiego ujeżdża
myślę że jeśli nie straszne Ci spalanie to dt125 wygrywa tutaj pod każdym względem

Kubaandcom
02.11.2012, 16:26
Właśnie też tak myśle :) Oglądając wszystkie podane przez Was to jak narazie najgłosniej "krzyczy " :D do mnie własnie DT-tka :D a spalanie no cóż. Zawsze jest coś kosztem czegoś jeżeli mam miec dobry i bez awaryjny sprzet który da mi frajde z jazdy zamiast ciągłego naprawiania go kosztem paliwa to jest to koszt na który jestem w stanie sie zdobyc :D

kulka
02.11.2012, 16:36
kolego, przy normalnym urzytkowaniu , spalanie bedzie akceptowalne . moto debiloodporne i niezawodne ;)
jaka kwote przeznaczasz?
moj syn zmienia sprzeta i wystawil chyba swoja detetke ;)

Włóczykij
02.11.2012, 17:06
Właśnie też tak myśle :) Oglądając wszystkie podane przez Was to jak narazie najgłosniej "krzyczy " :D do mnie własnie DT-tka :D a spalanie no cóż. Zawsze jest coś kosztem czegoś jeżeli mam miec dobry i bez awaryjny sprzet który da mi frajde z jazdy zamiast ciągłego naprawiania go kosztem paliwa to jest to koszt na który jestem w stanie sie zdobyc :D
Każdy z wymienionych tutaj motocykli dałby Ci to, ale DT125 jest z nim chyba najbardziej żwawa...
Bier DT i się nie zastanwiaj, na pewno nie będziesz żałował

Kubaandcom
02.11.2012, 18:49
Bier DT i się nie zastanwiaj, na pewno nie będziesz żałował :Thumbs_Up::D


jaka kwote przeznaczasz?


Przede mną jeszcze zima a potem prawko ;) ale myślałem o 4 może 5 tyś przy sprawnym technicznie sprzęcie.

kulka
02.11.2012, 18:53
za ta kase znajdziesz spokojnie

Kubaandcom
02.11.2012, 19:28
Poza "słynnym" allegro są jeszcze jakieś miejsca w które warto zajrzeć w poszukiwaniu sprzętu ? Kulka masz moze jakiś link do jego aukcji ? ;)

Włóczykij
02.11.2012, 19:44
Szukaj na stronkach gdzie mało kto zerka... np na tablica.pl da się coś fajnego wyhaczyć, no i najlepiej popytaj znajomych, dość popularne moto

kulka
02.11.2012, 21:10
moj syn wystawil ja chyba na tablicy , fajne bo darmowe sa te portale , jest jeszcze gumtree

Kubaandcom
07.11.2012, 19:41
Teraz jeszcze znalazłem Suzuki DR 125. Tak wiem 4t i w stosunku do 2t i DT yamahy to muł ale motor będzie w cyklu miejskim w większości użytkowany na trasach do 100km. Jak myslicie ?

kulka
07.11.2012, 21:36
mialem , lipa , rownie dobrze moglby miec 3 gora 4 biegi , 5nie wiem po co a 6 nie wlaczysz bo sie nie rozpedza az tak . dlatego poszlismy w druga strone , sprzedalismy i kupiismy aprilie chba 80 ccm i byla zwawsza od deery :)

Fihu
07.11.2012, 22:54
Dr 125 ... hmm ... są to takie same silniki jak w gn 125 - brat kiedyś miał, i miał ogromne kłopoty ze sparowaniem głowicy a dokładnie krzywki wałka rozrządu - podobno jest to pewna wada tych silników, ile w tym prawdy, nie wiem. Znam tez inne gn'ki które przejechały kawał świata. Co jak co ale są to super oszczędne motocykle ;)

KML
08.11.2012, 21:56
Nie kombinuj , bierz DT
Sam nie miałem ale jeździłem, kilku kumpli miało i sprzęcik daje rade ;)

Kubaandcom
09.11.2012, 20:53
Ostatnia (mam nadzieje :D ) propozycja : Yamaha TW 125 troche obawiam sie o koszty z wiazku z oponą ale wyglądem mi baardzo odpowiada.

kulka
09.11.2012, 21:41
to wez se usiadz na niej :) porazka totalna

serfer94
09.11.2012, 23:21
Nawet nie wymyślaj na temat takich wynalazków jak TW, bierz Dt, nigdy cie nie zawiedzie. Idiotoodporna, bezawaryjna. Miałem, jeździłem, dawałem jej w palnik, a ona i tak działała tak samo, czyli świetnie. Jeżeli chodzi o spalanie, to moja przy katowaniu i ciągle otwartym gazie szarpała ok 5.5l-6l, w mieście mieściłem się w 5l, trasy które nią robiłem były w terenie mieszanym więc spalanie oscylowało między 5-6l, jak na 2t jest to dobry wynik, plus to tego jest dozownik, czyli tankujesz jak 4t. Ale i tak o sprzęt będziesz musiał dbać, pamiętać o regularnych zmianach płynów, smarowaniu łańcucha itp. Na sucho żadna maszyna Ci nie pojeździ, bez względu na to jak kuloodporna jest ! :)

Kubaandcom
10.11.2012, 10:40
Dt jest faworytem natomiast dwie rzeczy mnie w niej nie pokoją minowicie 1 co czytam jakies opinie itp to wszedzie ludzie pisza ze trzeba szlifowaac cylindry i wymieniac tłoki :P jak czesto trzeba taki zabieg czynic? jaki jest tego koszt ? 2 to nadal 2t wiec 'jęk " niesamowity :( który narazie najbardziej mnie zniecheca do 2t

kulka
10.11.2012, 13:25
szlif trza zrobic , rzecz jasna , ale to nie wyczynowka ze robisz to co sezon czy czesciej , na ogrinale spokojnie robia po kilkadziesiat tysiecy km . niedawno sprzedalem dt125 ktora miala 37kkm i byla zupelnie orginalna , nic nie wskazywalo na to ze trzeba cos robic ,
znaffcuf forumowych mozna posluchac ale trza miec dystans i swoj rozum kolego ;)
dt125 jest normalnym uzytkowym motocyklem do jazdy codziennej w wydaniu enduro , jesli koniecznie chcesz cos innego to jest jeszcze jeden sprzet rowniez bazujacy a jakze na silnku dt125 czyli yamaha tdr 125 i to jest naprawde fajny szosowy sprzet ktorym i w lekkim terenie sie da polatac , szczegolnie wersja pierwsza , ktora byla wyposazona w szprychowane kola . zajebista jest . jesli zas zalezy ci na spalaniu niklym to zdecydowanie mz 125SM

rubin
12.11.2012, 16:19
A powiedzcie jak taka dt125 sie zachowa pod kolesiem o masie 100kg
Da rade w terenie,nie zajedzie sie jak motorynka (chodzi o poszalenie wokol komina i dojazd do roboty po terenie)

kulka
12.11.2012, 17:12
zobacz se na filmiku jak slawekk wjezdza na mojego syna detecce na halde ;)
0.30sek syn wjezdza zaraz potem widac jak kolega skacze na swojej
w 3.40 widac wlasnie jak slawekk wjezdza a on wazy cos pod setke .
http://www.youtube.com/watch?v=2XFwbD2p9fk&list=FLC4rN0rayWQSPbpkcrV576A&index=4&feature=plpp_video
ja tez mam 98 kg i sobie pomykam nia bez problemu
tu masz jeszcze film z jazdy slawka -mojego syna bo tez slawek ;) na tym spedzie :)to jego pierwszy wypad na moto :) byl
http://www.youtube.com/watch?v=f4WV7X19REc&list=UUC4rN0rayWQSPbpkcrV576A&index=6&feature=plcp

KML
12.11.2012, 19:54
Dt jest faworytem natomiast dwie rzeczy mnie w niej nie pokoją minowicie 1 co czytam jakies opinie itp to wszedzie ludzie pisza ze trzeba szlifowaac cylindry i wymieniac tłoki :P jak czesto trzeba taki zabieg czynic? jaki jest tego koszt ? 2 to nadal 2t wiec 'jęk " niesamowity :( który narazie najbardziej mnie zniecheca do 2t

Tak jak pisano wcześniej, Szlif robisz przy wymianie tłoka (jest to znikomy koszt).
Tłok w DT starczy Ci na kilka sezonów (to nie wyczyn), używaj tyko dobrego oleju do mieszanki np. Castrol Racing 2T i w odpowiedniej proporcji względem paliwa.
Kilku moich znajomych pomimo tego że maja dozowniki to i tak wolą robić mieszankę samemu i wlewać ja do baku.
Mniejsze prawdopodobieństwo zatarcia silnika, dozownik może nawalić a tak masz pewność 100%-wą .

Co do dźwięku, ja tam kocham swojego 2-paka :D :D

ejKyOrRLMOM
tHbk4D84pK0

rubin
14.11.2012, 22:45
zobacz se na filmiku jak slawekk wjezdza na mojego syna detecce na halde ;)
0.30sek syn wjezdza zaraz potem widac jak kolega skacze na swojej
w 3.40 widac wlasnie jak slawekk wjezdza a on wazy cos pod setke .
http://www.youtube.com/watch?v=2XFwbD2p9fk&list=FLC4rN0rayWQSPbpkcrV576A&index=4&feature=plpp_video
ja tez mam 98 kg i sobie pomykam nia bez problemu
tu masz jeszcze film z jazdy slawka -mojego syna bo tez slawek ;) na tym spedzie :)to jego pierwszy wypad na moto :) byl
http://www.youtube.com/watch?v=f4WV7X19REc&list=UUC4rN0rayWQSPbpkcrV576A&index=6&feature=plcp


No to mnie przekonałeś :)
taka DT 125 jako uzupełnienie krzaczorowo,wokół kominowe,zimowe do afryczki :) a i nawyki pewnie poprawi.
Trzeba szukać :Thumbs_Up:

Kubaandcom
21.11.2012, 14:52
Dzieki za wszelkie info jednak Varadero 125 (z racji przeznaczenia głównie miejskiego/szosowego oraz 4t ) ostatecznie staneło w szrankach garażowych ;D

kulka
21.11.2012, 16:49
Motor ma mieć zawieszenie enduro natomiast przełozenia normalne (wiem karkołomnie mówie ) chodzi mi o to żeby nie było sytuacji w której mam 5 czy 6 bieg a na liczniku 60 km i a silnik wyje na maksymalnych obrotach.

no to trafiles z ta hondzina :D

rubin
21.11.2012, 16:58
He, he :D zdazylem przeczytac przed edycja :thumbup:

kulka
21.11.2012, 17:26
no ;)
rozrzut spory ;
niemniej moto z dupy , w sumie do niczego
wyrazy wspolczucia ;)

Gawień
21.11.2012, 22:28
Ja myślę że dużo nauczysz się na Varadero :) I będziesz wiedział czego dalej oczekujesz od motocykla , może mocą nie powala , ale na prawdę jest to jeden z fajniejszych drogowych sprzętów w klasie 125 .:)

kulka
21.11.2012, 22:42
drogowych na pewno , raczej nie w trase jednak bo slabowite w miasto znow do doopy z racji zerowej offroadowej zacinki , i gabarytow , 100razy wolalbym tdr125 jesli nie dt
no ale kolegi wybor , niech sluzy .
moto jakich wiele , przerost formy nad trescia , podobnie jak wieksza siostra :)

Gawień
21.11.2012, 22:48
Zgodzę się że mocy ma mało , ale w sumie w prawie każdym motocyklu przychodzi czas kiedy tej mocy wydaje się mało:)
Miałem swojego czasu kilka śmiesznych komentarzy co do mojego Varadero , ludzie po dźwięku i wyglądzie są gotowi się kłócić że to nie 125 :D

Z tym małym Viadrem w sumie jest trochę jak z Afryką chyba. Niby ciężka , mało mocy , nie nadaję się w sumie do niczego , a sprawdza się prawie wszędzie :)

kulka
21.11.2012, 22:50
spoko, co kto lubi ;)

Gawień
21.11.2012, 22:52
spoko, co kto lubi ;)


I to wyjaśnia wszystko :Thumbs_Up: Nie da się komuś polecić motocykla bo każdy i tak wybierze co mu będzie osobiście pasowało , i mimo że czasami inni tego nie rozumieją no to co zrobić :D Dlatego zawsze staram się powstrzymywać od polecania konkretnego motocykla i wmawiania komukolwiek że jest super i na pewno będzie mu pasować :)