View Full Version : Pytanie o żarówki.
Gradient
06.09.2008, 11:43
O jakie oryginalne żarówki na przód do RD07a mam pytać w Larssonie?
Że 60/55W halogenowe to wiem.Nie wiem jakie jest mocowanie.Nie chce mi się rozkręcać plastików a wpadłbym dzisiaj do Larssona po zapas.
dzięki za szybką odpowiedź.:)
daniel_87
06.09.2008, 13:36
powiesz ze h4 i starczy
Gradient
06.09.2008, 15:05
A czy takie żarówki dostanę na stacjach benzynowych?
Jasne, ale taniej je kupisz w sklepie motoryzacyjnym.
Swoja drogą polecam vision plus 50%.
pozdr
newrom
daniel_87
06.09.2008, 15:53
nawet w markecie dostaniesz
ps, nerwom czy od tych zarówek nie siadają obłyśniki ?
Nie. Ponad to są dość długowieczne. Mam je od 20kkm i żadna nie siadła. Rambo uważa, że lepsze od nich są tylko Philipsy GT150. Kupię je jako następne. Z VP+50% jestem bardzo zadowolony. Efektów ubocznych brak.
daniel_87
06.09.2008, 20:52
ok tez sie przerzuce jak umra moje stare swieczki
Mam Philipsy GT150, sa bardzo ok, od 18000km nie spalila sie zadna.
nawet w markecie dostaniesz
ps, nerwom czy od tych zarówek nie siadają obłyśniki ?
W marketach to oni cenią żarówki jakby ze złota były :-)
Do detka kupowałem w oprawie p54t czy pt45 (a może 54? :>) i w Obi chcieli za nie 38zł. Kupiłem w motoryzacyjnym za 8zł :-)
Co do odbłyśników to pieron je wie. Na pewno nie padają jakoś bardzo szybko. BTW te żarówki mają inną barwę i we mgle/deszczu jest zdecydowanie gorzej niż na zwykłych (a zółciutkie z Francyi to była bajka w deszczu/mgle). I trochę inaczej się rozkłada światło. W efekcie masz do granicy światła dobrą widoczność, ale tuż za krawędzią ciemność widzę.
Pozdr
newrom
Nie. Ponad to są dość długowieczne. Mam je od 20kkm i żadna nie siadła. Rambo uważa, że lepsze od nich są tylko Philipsy GT150. Kupię je jako następne. Z VP+50% jestem bardzo zadowolony. Efektów ubocznych brak.
gt150 mają jedną wade: świecom tak jasno białym świetlem, że w nocy jak mijam pionowe tablice przy drodze. to co od nich na długich sie odbija zmusza mnie to przełączenia na czas ich wyminiecia na światła mijania
jak mogę coś dodać .. to kup żarówki znanej firmy. Jest taki parametr który mówi ile światła leci do nieba. Te z marketu nie mieszczą się w żadnych normach. Co roku AutoŚwiat robi testy i zawsze dwa pierwsze miejsca zajmują Philips i Osram (chyba, że któregoś testu nie widziałem)
podpisuje sie wszystkimi 4roma łapkami. ja kem czoda
A ja miałem i już nie mam. Poldżersy mi teraz świecą :). 2*Philips +50% :D. Trzeba tylko przekaźnik dać bo styki we włączniku świateł na kierownicy się nadpala.
solo1972
05.10.2008, 20:41
wyczytalem ze do AT RD 07a sa H4 ,ale w obu lampach czy w jednej ,podpowiedzcie czy dobre beda??
http://allegro.pl/item437673449_zarowki_kpl_osram_night_breaker_h4_9 0_wroclaw.html
ENDRIUZET
05.10.2008, 21:06
NO WŁAŚNIE O TO MI CHODZIŁO ..... w RD07 są DWIE RÓŻNE ŻARÓWKI ?? KTOŚ WIE JAKIE ?? ... UMARŁA MI TA OD "KRÓTKICH" ... CHCIAŁBYM USTALIĆ JAKIE MAM KUPIĆ PRZED WYMIANĄ :)
felkowski
06.10.2008, 07:42
A czy w RD07 (inaczej niż w RD07A) na mijania nie pali się tylko jedna ? No chyba że po tjunigu jest...
PawelZDR
06.10.2008, 08:58
Nie są różne.Są takie same i jest to H4.Pisał ja Ci wcześniej to jeszcze nieprawdą w człowieka rzucają.
Nie są rózne dla mnie znaczy ze sa takie same.
Nie, sa rozne dla mnie znaczy ze są rózne.
to co chciales napisac?
PawelZDR
06.10.2008, 10:24
To co napisałem ,że są takie same.
ale zakreciliscie :)
mam rd07a to powinny się palić dwie czy jedna??? (zakładając że są sprawne, nie przepalone)
w tej chwili pali się jedna to co przepalona czy tak już jest??
mam rd07a to powinny się palić dwie czy jedna??? (zakładając że są sprawne, nie przepalone)
w tej chwili pali się jedna to co przepalona czy tak już jest??
U mnie w rd07a pala sie DWIE zarowki :Thumbs_Up: (a grzebane w instalacji raczej nie bylo..)
jaki problem wyjąć żarówki i obadać? niedługo będziecie się zastanawiać jakie powietrze na zimę napompować :D
albo H4 albo BA20D w wersji włoskiej. Niektóre wersje majo jedną lampę na światła mijania a niektóre, tak jak moja dwie. Jeżeli żarówki są sprawne i świeci jedna na światłach mijania to tak ma być.
ale zakreciliscie :)
mam rd07a to powinny się palić dwie czy jedna??? (zakładając że są sprawne, nie przepalone)
w tej chwili pali się jedna to co przepalona czy tak już jest??
w 07 a dwa identyczne klosze i identyczne zarowki - maja sie palic dwie. Jedna znaczy masz spaloną. Jesli masz rozne klosze - nawet wizualnie to widac, znaczy ze nie masz 7a, albo masz przod od innego motocykla.
No jak jaka, H4. W obydwu oczkach. Jak Ci umarła ta od krótkich to możesz ją zamienić z tą od długich. Tam są 2 włókna i jedno z nich Ci się przepaliło, akurat to niepotrzebne w drugiej lampie.
Rozwiązanie partyzanckie, ale pozwala dojechać jak biały człowiek, a nie na długich :)
Pozdr
newrom
ENDRIUZET
06.10.2008, 15:35
Ok. Kupię 2 x H4 - dziękuje za pomoc i przepraszam jeśli chwilowo miałem problemy w czytaniu ze zrozumieniem :) ... a właściwie to o co chodzi ? :)
a teraz inne pytanko - doszedłem w koncu wczoraj, mają chwilkę wolnego czasu, że moje klosze to dupa a nie H4 są. Pomogło mi zobaczenie w RD04 od Sambora, ze powinny mieć H4 napisane na dyfuzorze a u mnie dupa. Lampy oryginalne, ale ... to nie H4.
Na zimę bedę zmieniał na Polonezowe, ale teraz potrzebuje światła dobrego i świecącego tam gdzie chcę. Czy może ktoś polecić mi, dobrze świecące bańki?
Czy może ktoś polecić mi, dobrze świecące bańki?
nie może :(
kiedyś nabyłem zaminniki halogenowe firmy bosma i... dupa. momentalnie się popaliły. zakupiłem nowe ba20d i jedna już padła (firma kszak). wstawiłem z powrotem oryginalną jaka była od lat i świeci do tej pory . też myślę o polonezowych ale jak wspominałem w innym wątku warto je zasilić osobnym przewodem aby nie przytopć gównianych kostek w instalacji.
A to dziwne, bo wsadziłem do detka halogen w podstawce banki i właśnie kończy się pierwszy sezon jej działania. A lekkiego życia niema, dość duże wibracje od małego singla, częste gleby, jazda po dziurach przy przeciętnym zawieszeniu czy ostatnio nawet wodowanie (prawie) całkowite
1513
Podobnież od halogena w zwykłym kloszu szybko odbłyśnik umiera, ale skoro i tak chcesz wsadzić lampki z poldolota to spokojnie możesz zakładać :)
AHA, jedz do sklepu motoryzacyjnego. Na allegro te żarówki są dość drogie, a w supermarketach to chyba z czystej platyny ;>
Pozdr
newrom
Jakbym dorwał dobre banki to bym o poldolotowym patencie nie myslal nawet.
Kiedys widzialem fajne takie, ale lat bylo to temu ze 4 i teraz nie pamietam, czy to philips czy Varta była.
H4 łatwiej nabyć drogą kupna lub wymiany nawet w njdalszych zakątkach dupy. poza tym ilość światła jest nieporównywalnie większa
Wiem o tym, że jest sporo więcej ... ale przeróbke chce zrobic na zime doppiero, a póki co nie idzie dokładnie wyregulować świateł, wale po 1 piętrze niestety pomimo kręcenia regulacją.
solo1972
02.11.2008, 22:18
Powiedzcie czy zarowka osram o takich samych wartosciach pradowych czyli 60/55w jak oryginalna,z roznica taka ze daje +50 lub wiecej swiatla,moze wypalic kostki czy uszkodzic lustra w kloszu?
jedna może nie ale dwie to i śnieg przed kołem AT roztopi :)
solo1972
03.11.2008, 09:16
60/55w oznacza moc czyli nie powinna,ale czy ktoś ma z tym doświadczenie? pobór mocy to
12 V 60/55 W
Napięcie testowe: 13.2 V
Trzonek: P43t
Zgodność z ECE: E1
BEZPIECZNE,CZY NIE?????
60/55w oznacza moc czyli nie powinna,ale czy ktoś ma z tym doświadczenie? pobór mocy to
12 V 60/55 W
Napięcie testowe: 13.2 V
Trzonek: P43t
Zgodność z ECE: E1
BEZPIECZNE,CZY NIE?????
Żarówki +50% światła pobierają dokładnie tyle samo prądu co zwyklaki, więc zagrożenia dla instalacji nie ma. Różnica polega jedynie na ich sprawności - zamiast grzać się dają więcej światła (i żyją krócej!) Bez obaw.
Te żarówki emitują do 50% więcej fal elektromagnetycznych z zakresu widzialnego przez ludzkie oko. Tam mi powiedział politechniczny doktór.
solo1972
03.11.2008, 17:59
czyli klosze są bezpieczne!?
Jeżdżę z Philipsami +50% już 22kkm i nie widzę żadnego problemu. I do tego żadna nie chce się spalić.
one mają chyba cieńszy żarnik. czysta fizyka. 22 kkm to sporo, choc mam te gt150 od maja 2007
moze po prostu wyjac stara zarowke i przeczytac co na niej napisane ? :lol8: posikalem sie czytajac ten watek !
a z tym powietrzem, to nie taki smiech :D czy w Polsce tez wciskaja ludziom za drogie pieniadze azot do pompowania opon "jak w Formule 1" ? :lol8:
samul
Philipsy +50% mam w 4 kólkach (też Honda ;) ) od nie-pamiętam-kiedy - świecą naprawdę przyjemnie (w końcu coś widać po nocy) i spalić się nijak nie chcą. jeśli to te same H4 - to mogę polecić z czystym sercem.
a azot do pompowania kół i owszem wciskają (cały czas się zastanawiam, co to niby ma dać? w sensie zamiast 78% mieszanki azotu dostajesz 100% - i co?)
a'propos żarówek pytanie głupie (a w zasadzie prośba o potwierdzenie diagnozy) - kupiłem AT ze spalonymi oboma "prawymi" żarówkami (pozycyjna i normalna). wymieniłem - i te stare co to nie były spalone zaczęły z kolei ledwo świecić. jak dla mnie - czas czym prędzej wymienić te stare również, bo inaczej niedługo będę wymieniał cztery?
No panowie :D
Umarł król, niech żyje król :D
Osławione philipsy GT150 extreme power +50% zostały wycofane już z produkcji. Na ich miejsce weszły philipsy X-tremeVision +100%.
Skubane dają niesamowite białe światło, do tej pory najjaśniej świeciły power2night gt 150 a te świecą jeszcze jaśniej :bow:
http://www.philips.pl/c/car-lamps/x-tremevision-h4-12-v-55-w-12342xvb1/prd/
Dorzucam je do oferty w PID. Nie są tanie jak to zwykle u Philipsa ale sprawdzaniu żarówek z oferty bosha osrama tungsrama warto dołożyć
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.