PDA

View Full Version : skład mieszanki RD 03


martinhead
25.08.2012, 17:58
Witam. Przy próbie regulacji składu mieszanki w mojej królowej okazało się, że
gaźnik na pierwszym garnku wogóle nie reaguje. Mogę śrubkę wkręcać i wykręcać i nic się nie dzieje.

Babel
25.08.2012, 19:32
Jeśli chodzi o skład to może masz luzy na przepustnicy ??
:szukaj: trochę już było o kłopotach gaźnikowych

majo
25.08.2012, 22:35
Wykręć tą śrubę może nie masz sprężynki na jej końcu:)

martinhead
25.08.2012, 23:59
Sprężynka jest. Trochę ciężko jechać jeśli silnik normalnie pracuje powyżej 4000 obr. Poniżej 4000 nie ma mocy. Nie wiem czy to ma związek, ale filtr paliwa jest zalany tak w 1/3.
Przymierzę się do rozbiórki gaźnika i może znajdę przyczynę.

Jeszcze jedno pytanko. Czy na końcu tej śrubki powinien być jakiś oring?

slafo
26.08.2012, 14:44
jeśli budowa jest podobna do RD04 to powinno być tak: oring, podkładka, sprężynka.

pozdrawiam

rambo
26.08.2012, 14:55
W każdej jest tak jak pisze Slafo.
Zobacz czy nie został oring w środku :Thumbs_Up:

martinhead
26.08.2012, 15:01
Z ciekawości wykręciłem drugą i też brak oringu.

rambo
26.08.2012, 15:03
No to nie ma prawa to działać prawidłowo

slafo
26.08.2012, 15:04
może obrazek ....

martinhead
26.08.2012, 15:07
No to jutro rozbieram gaźniki, przy okazji wyczyszczę i nauczę się czegoś nowego.

slafo
26.08.2012, 15:11
To jak już je wydłubiesz, to dobrze wyczyść, nasmaruj linkę ssania. Po zamontowaniu ponownie gaźników sprawdź od góry, pod membranami, czy całkowicie się zamykają dysze ssania. Tam też mają być sprężynki. I to dobrze działające !!

pozdrawiam

Fihu
26.08.2012, 18:31
Polecam sprawdzić też membrany, czy są całe i mięciutkie

Dzieju
30.08.2012, 01:16
No to jutro rozbieram gaźniki, przy okazji wyczyszczę i nauczę się czegoś nowego.
Jak będziesz kupowal oringi to pamiętaj żeby były benzynowe.
Do kupienia np. na Łopuszańskiej.
Jeśli mimo nowych oringów i ustawienia śrub regulacyjnych nadal będą problemy z wolnymi obr to sprawdź luzy na ośce przepustnic.

martinhead
20.09.2012, 14:11
Ponawiam temat. Po rozebraniu gaźników okazało się, że mam pękniętą membranę. Podobno ktoś na forum dorabiał membrany.

majo
20.09.2012, 21:48
jak chcesz to Ci odsprzedam kompletne gaźniki od transalpa 650 z 2 sprawnymi membranami pasującymi do rd03. oddam w dobrej kasie. pisz na PW

next22
23.09.2012, 00:02
Jako że się robi HP
zapytam po co są te małe membranki w gaźniku ?
Za co to ustristwo jest odpowiedzialne ?:bow:

majo
23.09.2012, 12:27
podobno to membrany AIR CUT:)

next22
23.09.2012, 22:33
podobno to membrany AIR CUT:)

No tak ale co to robi ?
A może ktoś wie jak zrobić-kupić-wejść w posiadanie kluczyka do śrub składu tych bez nacięcia ?

majo
23.09.2012, 23:40
wystarczą szczypce i śrubokręt:)

szynszyll
24.09.2012, 13:31
AIR CUT OFF VALVES PREVENT "AFTER BURN" GENERATED WHEN THE THROTTLE IS SUDDENLY CLOSED WHEN THE THROTTLE IS SUDDENLY CLOSED, THE VALVE TEMPORARILY CLOSES THE SLOW-JET PASSAGEWAY---CREATING AN INSTANTLY RICHER MIXTURE AND THUS REDUCES "POP" SOUNDS UPON DE-ACCELERATION

czyli po naszemu - zawor air cut - przy gwaltownym zamknieciu przepustnicy przymyka kanal wolnych obrotow co zubaza mieszanke i zapobiega 'strzalom' w wydech. niektore motocykle to maja - inne nie.

next22
25.09.2012, 00:30
czyli po naszemu - zawor air cut - przy gwaltownym zamknieciu przepustnicy przymyka kanal wolnych obrotow co zubaza mieszanke i zapobiega 'strzalom' w wydech. niektore motocykle to maja - inne nie.

Dziękuję wychowałem się bez englisz i teraz nie kumam :)

szparag
25.09.2012, 10:30
Jeśli gaźnik nie reaguje na regulacje, najczęstszymi powodami są :
Zabrudzone/zatarte linki ssania powodujące jego nie domykanie.
Nieszczelne, popękane króćce ssące.
Zabrudzony gaźnik.
Nieszczelna, ośka przepustnicy.
Nieszczelne zawory.

Z tym się najczęściej spotykam.

Pozdrawiam

Cibor klv
25.09.2012, 16:42
Moja RD 03 masakrycznie strzelała w wydech nawet na seryjnym wydechu, kombinowałem z ustawieniami i nic, prawdopodobnie ośki przepustnic puszczały powietrze. Założyłem gaźniki od Trampka 650 strzałów nie ma.

martinhead
25.09.2012, 18:04
W mojej RD03 po rozebraniu gaźników okazało się, że jest pęknięta membrana a jedna z dysz od wolnych obrotów jest kombinowana i ma dużo mniejszą średnicę.

Widmo80
26.11.2019, 22:45
Witam . Jeśli chodzi o regulację składu mieszanki, to jakie sa fabryczne wyjściowe ustawienia? Bo w jednym gaźniku miałem od wkręcenia do oporu i wykręcona na 1 pełny obrót a w drugim gaźniku na 3 .. teraz nie wiem jak to w ogóle ma być - . Po wykręceniu ich całkiem , tez nie było żadnego oringu ani sprężynki.

Mallory
27.11.2019, 07:45
Witam . Jeśli chodzi o regulację składu mieszanki, to jakie sa fabryczne wyjściowe ustawienia? Bo w jednym gaźniku miałem od wkręcenia do oporu i wykręcona na 1 pełny obrót a w drugim gaźniku na 3 .. teraz nie wiem jak to w ogóle ma być - . Po wykręceniu ich całkiem , tez nie było żadnego oringu ani sprężynki.

W RD03 domyślnie 2 i 1/8

Dzieju
27.11.2019, 16:32
A w rzeczywistości ustawiasz tak by obydwa pracowały możliwie idealnie po synchronizacji i przy odkręcaniu gazu , obroty regulacyjne fabryczne nie muszą się pokrywać z tymi po 200tyskm.

Widmo80
29.11.2019, 13:27
Dzięki Mallory za konkret. Ustawię domyślnie - nawet jak miałem wykrecone na 3 obroty fuknięcia z wydechu i tak były. Air cut i uszczelki wymienione, wydech szczelny a i tak sobie fuka przy schodzeniu z obrotów i zamknięciu gazu.

Mallory
29.11.2019, 19:10
Dzięki Mallory za konkret. Ustawię domyślnie - nawet jak miałem wykrecone na 3 obroty fuknięcia z wydechu i tak były. Air cut i uszczelki wymienione, wydech szczelny a i tak sobie fuka przy schodzeniu z obrotów i zamknięciu gazu.

To może być problem z zworami wydechowymi ... np zużyte prowadnice.

Widmo80
29.11.2019, 21:49
Może być .. ale ..przed moimi regulacjami , mam wrażenie , ze strzały z wydechu i prychanie po zamknięciu gazem i hamowaniu silnikiem były mniejsze i mniej głośne. I teraz nie wiem czy regulacje tymi srubkami mają jakikolwiek wpływ na to strzeaniei czy skład mieszanki nimi regulowany , jest w całym zakresie obrotów, czy tylko na jałowych wolnych. a może inaczej - wkręcenie czy wykręcenie śrub regulacji składu może się przyczynić do powstawania tych strzałów z wydechu? Jutro wykręce je jeszcze z pół obrotu i trzeba zrobic z 30 km żeby się przekonać . Gaźniki sa raczej ok, oski przepustnic nie maja luzu, membramki zaworków air cut powymieniane na nowe - nie mam pomysłu juz a strzelanie z wydechu po zamknięciu gazu jest meczące na dłuzszą metę

KORNIK
29.11.2019, 22:37
Tak, kręcenie tymi śrubkami ma wpływ na strzały w wydech, jeżeli wszystko inne jest sprawne to masz za ubogo ustawione. Jaki kolor świec?

Widmo80
29.11.2019, 22:51
O to chodziło mi. Kolor świec brąz, nawet nie jasny, ale to pewnie po 200 km się zmieni, po nowych nastawach. I rzecz podstawowa , kręcę tymi śrubkami https://photos.app.goo.gl/bBKVezb6KNkxKQLV8 Na środku foto z krzyżykiem na łebku. Innych za bardzo nie ma nawet. Może jestem w błędzie. Nic to , jutro wykręcę z 1 obrót i jazda próbna . Ale z bakiem cięzko je bitem pokręcać , ta od strony sprzegła jeszcze jako tako, ale po drugiej stronie za ciasno . RD03 mam. Co ciekawe na ssaniu przy schodzeniu z obrotów nie strzela , czyli może byc za skąpo.

Mallory
30.11.2019, 07:36
Kręcisz dobrymi śrubkami. W 3 i 4 są z boku - dokładnie te i nie jest tak źle nimi operować - po zdjęciu baku to w ogóle super.
W 7 są od dołu i tam to dopiero jest gimnastyka - nawet bez baku.

Moim zdaniem to strzelanie nie jest z winy ustawień pilot screw. Jeżeli wszystko jest w miarę sprawne w gaźniku to kręcenie tą śrubką nie da efektu strzelania. W sprawnych afrykach wykręcisz na 6 obrotów i nie strzela wkręcisz na zero i nie strzela. |Byłem świdkiem przypadku strzelającej afryki, do której przełożono gaźnik z całkowicie sprawnej i strzelała tak samo.

Co innego gdy niesprawne są inne podzespoły np. nieszczelny kolektory wydechowe lub ssące lub coś w głowicy i zaworach - jeżeli tam coś nie nie tak, to kręcenie tą śrubką może załagodzić efekt innej wady, ale to nie jest naprawa - sprawny i cierpliwy mechanik może załagodzić gaźnikiem w/w efekty.

W ogóle ta śruba w 3 i 4 jest zaplombowana i ustawiona fabrycznie - nie powinno się tam grzebać o ile nie robimy remontu gaźnika. Daje ona efekt w całym zakresie obrotów silnika, ale największy podczas obrotów jałowych - czym wyższe obroty tym efekt jej wpływu mniejszy (o ile ma prawidłowe ustawienia).

Ja bym zrobił tak: przegląd gaźnika czy wszystko jest ok, czyszczenie gaźnika, ustawienie poziomu paliwa na 7 mm - w 3 i 4 można go ustawiać, wymiana oringów, sprawdzenie air-cut itd... ustawienie śruby składu na fabryczne, synchronizacja gaźnika i testy. Jeżeli będzie strzelało to szukanie gdzie indziej... kolektory ssący wydechowy... jeżeli tu będzie ok... to prawdopodobnie zawory wydechowe...
To tylko moje zdanie i doświadczenia.

Widmo80
30.11.2019, 08:27
Dzieki Mallory- tak będę szukał. Czy znacie może rozmiar oringów, które są na tych śrubach regulacyjnych? Mam Rd03 i u mnie po ich wykręceniu , nie było ani jednego. Może w tym przyczyna .

Artek
30.11.2019, 12:42
Kolejność taka:
Śrubka, potem nakładamy sprężynkę, blaszkę i oring.

Być może jak wykręciłeś śrubkę to oring został w gaźniku, zdarza się często.

A na półce nie masz przypadkiem starych gaźników od 3-ki?? Tam raczej na pewno są kompletne te elementy.

Cassini
30.11.2019, 15:00
Bardzo zalepiony ten gaźnik brudem.
Nie przepuszcza Ci czasami na starych króćcach przy schodzeniu z obrotów i nie otwiera poprawnie Cut off aby wzbogacić mieszankę ? Lub masz gdzieś te gaźniki nieszczelne na pokrywce, osi ?

Widmo80
30.11.2019, 16:25
No i chyba znalazłem gdzie ja bolało. Artek - przypadkiem leżą sobie takie gaźniki u mnie , ;) ale i w nich nie było tych oringow na śrubach.. albo zostały wewnątrz a ja nie umiem tego wydłubac . Pojechałem ze śrubą do motoryzacyjnego i dopasowałem tak, żeby był ciut grubszy , niż gwint , wkręciłem to z kroplą oleju i już . Jego rola to nie wpuszczać powietrza . Do oporu, wykręciłem o 2,5 obrotu obie, poskładałem i pojechałem na testy. I szok mał,y jak teraz Afryka odżyła - nigdy tak nie ciągnęła w całym zakresie obrotów :). Tu na pewno jest lepiej, strzelać przestała , ale czasem sobie lekko fuknie , ale na pewno jest lepiej niz było . I tak bym zostawił ...ale... .Straciłem hamowanie silnikiem po puszczeniu gazu, a obroty nie schodzą szybko ( oczywiście po zamknięciu całkowitym manetki)zawieszają się na chwilę koło 2 tys i spadają na 1,5 tyś i tak oscyluja w granicach 1,2 - 1,5 tys . Moge zmniejszyć obroty wiadomo , ale wiem ze będzie zdychać wtedy. Może ma za bogato teraz? Spróbuje jutro dac na 2 obroty wykręcone.
Cassini - gaźnik nie mój , zdjęcie dla poglądu. Króćce ssące raczej ok , wymieniłem na nowe, air cut i uszczelki też nowe. Jakiej pokrywce? Kupie plaka jutro i wszystko sie wyjaśni.

Cassini
30.11.2019, 20:07
Chodziło o pokrywy komory pływakowej i wyciek paliwa z ich uszczelki - ale jak to nie twoje gaźiory na zdj. to nie było tematu.
A jeżeli nie schodzi z obr. i nie przycina się któraś z linek gazu a to powinieneś wychwycić dopychając placem oś przy gaźniku to zobacz czy nie ma problemu z linkami ssania.
Przetestuj jak zachowuje się na 1,5obr. - jak dalej słabo będzie schodzić z obrotów a jak piszesz falują obr. to może łapać lewe powietrze. Jak masz gaz w butli lub puszkę do zapalniczek podajesz delikatnie na gaźnik i obserwujesz czy obroty wzrosną..

Widmo80
01.12.2019, 23:27
Dzisiaj jeszcze jedna regulacja, próby szczelności gazem - gdzieś zasysa lekko lewe powietrze mi - myslę że ośki przepustnic już lekko wyrobione są . Ustawiłem oba tak - wkręcone na max i wykręcone na pełne 3 obr. Poskładałem odpaliłem i wydaje się byc ok. Obroty w miarę stabilne, prycha , strzela w miare mało co i w miare szybko schodzi z obrotów. Myśle że lepiej już nie bedzie.

https://photos.app.goo.gl/xpCo5b24mhMMkdYq5