PDA

View Full Version : Prawdopodobnie martwy moduł zapłonowy - Gorzów


tarmakos
06.08.2012, 21:07
Siemanko, zwracam się z prośbą o wsparcie kogoś z Gorzowa. Otóż wybrałem się w standardową podróż z Poznania do Gorzowa i ku memu ździwieniu w dzień powrotu, moja Afryczka odmówiła posłuszeństwa. Jak się okazało po udaym odpaleniu, miernik pokazywał ok 18-19V przy gazie co oznaczało tylko jedno. Kupiłem nowy regulator za niemałe pieniądze, sprawdziłem aku (ok) i napięcie przy uruchomionym silniku gdzie ładnie pokazywało między 12,6 a 14,5V. Chwilę pochodził po tych wszystkich wymianach i teraz niestety padł na dobre. Obstawiam, że to moduł zapłonowy lub przekaźnik. Niestety nie znam się na elektryce i chciałbym poprosić jakąś dobrą duszę z Gorzowa o możliwość podpięcia mojego modułu do innej AT żeby upewnić się, iż to właśnie jest główny problem. Takie moduły kosztują niemało więc wolę mieć pewność. Nie wspomnę, że obrotomierz również się zbuntował i został zabity na śmierć (ale to już innym razem, najważniejsze to przywrócić moto do życia). Problem w tym, że w przyszłym tygodniu mieliśmy jechać z moją lubą na wakacje (trasa ok 4tyś) i jak na razie wszystko stoi pod wielkim znakiem zapytania. Bedę wdzięczny za pomoc.

Pozdro
Wojtek

Mecia
06.08.2012, 21:15
A nie smażą CI się gdzieś przewody od reglera? Jakaś kostka?

tarmakos
06.08.2012, 21:19
Wszystko przejrzałem i na wszelki wypadek przeczyściłem. Poszedłem nawet za porada kolegi i posmarowałem styki Kontaktem ale nadal bez zmian. Przy próbie uruchomienia słychać trzaski o częstotliwości karabinu z okolic reglera/modułu :/

Mecia
06.08.2012, 21:23
Przekażnik rozrusznika prawdopodobnie lub lużny przewód, ale czy to by miało wpływ na niszczenie reglera? Możliwe, że tak. Przy lużnej klemie napięcie nie jest oddawane w pełni na akumulator i robi się gnój.

Mecia
06.08.2012, 21:29
Dodam, że miałem podobnie w 126p. kabel do Aka był lużny, jakoś odpalał za którymś strzałem (co dziwne), a po odpaleniu spalało mi wszystkie żarówki w kaszlu, świeciły na niebiesko jak Xenony. U Ciebie narazie dostał obrotomierz i może już moduł, ale to nie jest pewne.

Koledze znowu w VFR, gdy padł regulator to po nim odrazu moduł i obrotomierz .

kaktus RD04
06.08.2012, 21:40
Cześć. Mogę ci polecić moduł czeskiej firmy. Oto link www.ignitech.cz Na początku sezonu też szukałem modułu i kupiłem u nich.

tarmakos
06.08.2012, 21:40
Postaram się w miare możliwości sprawdzić to najszybciej jak tylko możliwe. Wcześniej obejrzałem moduł czy nie ma tam śladów jakiegoś popalenia i wydawalo sie wszystko w porządalu. W Afripedii znalazłem ten wątek. Rozumiem, że to jest lokalizacja możliwej przyczyny?

http://faq.africatwin.com.pl/index.php/Przekaźnik_stycznika_rozrusznika

tarmakos
06.08.2012, 21:46
Kaktus_ dzieki. Znalazłem na forum namiary na ignitech ale sprobuje najpierw wszystkich możliwości poza wymianą. Doświadczenie zostanie i przyda się na długie wyprawy, których w planach mam mnóstwo:)

Mecia
06.08.2012, 21:58
Postaram się w miare możliwości sprawdzić to najszybciej jak tylko możliwe. Wcześniej obejrzałem moduł czy nie ma tam śladów jakiegoś popalenia i wydawalo sie wszystko w porządalu. W Afripedii znalazłem ten wątek. Rozumiem, że to jest lokalizacja możliwej przyczyny?

http://faq.africatwin.com.pl/index.p...ka_rozrusznika

To może być przyczyna tyrkotania, przyczyna przeładowania może być w kablu który odchodzi na ako od tego przekażnika, lub masowym idącym na drugą klemę.

RAFWRO
06.08.2012, 23:18
Podwyższone ładowanie z pewnością pogłębiło złe styki na przewodach.
Sprawdz styki i wymień bezpiecznik na przekaźniku rozrusznika. Sprawdź masę. Moduł z reguły daje radę, jeśli na podwyższonym prądzie ładowania nie jedziesz zbyt sługo.... Z reguły - nie zawsze. Obrotomierz padł, razem z żarówkami- normalne. Wymieniłeś aku?
R

tarmakos
06.08.2012, 23:33
Aku sprawdziłem na jakims magicznym urządzeniu do testowania akumulatorów i wyszło, że jest jak najbardziej w porządku. Stary też nie jest bo ma niecałe 3 latka. Przekaźnik i wszystko co z nim związane jest pierwszy w kolejce do sprawdzenia. Później porusze również sprawę obrotomierza (rozręcony, brak śladów palenia, diody w porządku, napięcie jest, wskazówka trup). Słyszałem R2D2 potrafi zdziałać cuda.

zygawujo
08.08.2012, 23:04
Jeśli można sprawdzić na rd07 to zapraszam.

Sławekk
08.08.2012, 23:19
RD07a ma inny moduł niż RD07 - chyba że RD07a to "przejściówka", ale takich jest bardzo mało.

tarmakos
13.08.2012, 21:44
Powracam żeby zamknąć wątek. Jednak przyczyną tego wszystkiego był martwy akumulator. Przy odpalaniu napięcie spadało z 13V do 3-4V. Po wymianie na nowy odpalił za pierwszym strzałem. Nie wiem jakim cudem podczas pierwszego sprawdzenia aku nic nie wskazywało,że coś z nim jest, a jednak. Człowiek bogatszy o jedno doświadczenie. Mimo wszystko dzieki za wskazówki.

ferolo
13.08.2012, 21:58
kolego to nic ja przez pół roku borykałem się z walniętym reglerem i jeździłem i nie wiedziałem o co Kaman jeszcze raz sprawdzam miernikiem napięcie 14 myślę oki jadę dalej włączam światła długie potem halogeny coś afra przycina myślę jest oki mijania zostawiam latam po lesie z koleżkami pięknie potem wracam w połowie trasy 140km do chaty wypadek na trasę gaszę później po 2h afra gaśnie nie odpala pomagają strażacy pchać wracam do domku bez świateł w domku miernik w rękę no niby ok włączam mijania 13.2 długie 12.2 halogeny 11.1 myślę ciekawie ale pojedzie jadę na ryby 120km od chaty wjeżdżam pod samo jeziorko stawiam na 6h wracać by się chciało starter naciskam a tam trr myślę fajnie trzeba afrę na jakąś górkę wziąć aby odpaliła z pycha cofam afrę na skarpę skarpa się osuwa afra wpada do wody i kolejne 3h na wyciągniecie mojej piękności z wody i gdyby nie zapobiegliwa rodzinka to bym padł z królową nad jeziorem po powrocie od razu zakupiłem nowy regler i temat dziwnych prądów zakończony

szymon25
14.08.2012, 12:11
ostra jazda... Ja mam pytanie elektryczne. O co chodzi... RD03 po przejechaniu jakichs 50 km zaczyna chodzić na jeden gar. Jak ostygnie działa dobrze ( przez chwilę) ale jak sie rozgrzeje to znów jeden gar. Prawy moduł pyka. Po zamianie modułów nie działa też obrotomierz. Co bedzie jak podłączymu moduł od 04 do 03 lub odwrotnie? Będzie działała? I w razie czego jak podłączać? Wadliwy (03) do dobrej afryki (04) czy odwrotnie? Widać ze ktoś wczesniej maczał palce w jednym z modułów ( pykającym).

Mecia
14.08.2012, 12:23
To są przekażniki (to co pyka) , a nie moduły i raczej nie są odpowiedzialne za zdychanie cylindra. U kumpla w starej suce (4 cylindry) było podobnie i była to wina impulsatorów. Zawsze na dłuższy wyjazd brał butelke wody, zeby je schładzać, ale tam były na wierzchu. AT ma je chyba w kąpieli olejowej. A może cewka świruje?